Znanost in tehnologija

'Tisti, ki so šli na Luno v miru raziskovat, so ostali na Luni, da bi počivali v miru'

Cambridge, 22. 07. 2020 10.12 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Daniel Fazlić
Komentarji
351

20. julija 1969 sta Buzz Aldrin in Neil Armstrong pristala na Luni, a ta njuna pot, na kateri sta bila skupaj z Michaelom Collinsom, je bila polna nejasnosti, nevarnosti in obilice poguma. Na letošnjo obletnico so na Massachusettsovem inštitutu za tehnologijo (MIT) pripravili prav neverjeten "deepfake" – pripravili so video, ki kaže, kaj bi se zgodilo, če jima ne bi uspelo.

"Usojeno je bilo, da bodo tisti, ki so šli na Luno v miru raziskovat, ostali na Luni, da bi v miru počivali." Tako bi takratni predsednik ZDA Richard Nixon začel svoj govor 20. julija 1969. Ta govor je bil pripravljen že nekaj dni in bi ga prebral, če bi pristanek na Luni ali pa vrnitev astronavtov Armstronga in Aldrina šla po zlu. Gre za resničen govor, ki ni bil nikoli prebran ali posnet, so ga pa leta pozneje našli v arhivih.  

V spodnjem videu je mogoče videti, da nekaj ne gre po načrtu, Nixon nadaljuje govor: "V starodavnih časih so ljudje gledali zvezde in v ozvezdjih videli svoje junake. V sodobnem času počnemo podobno, vendar so naši junaki možje iz mesa in krvi." "Drugi bodo sledili in zagotovo bodo našli svojo pot domov. Človekovega instinkta po raziskovanju ne bodo zatrli. Toda ti moški so bili prvi in v naših srcih bodo ostali najpomembnejši." Celoten govor si lahko ogledate na naslednjem videu: 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Kar na prvi pogled ni očitno, je, da je to video, ki je bil ustvarjen s pomočjo umetne inteligence in različnih orodij. S pomočjo teh je videti, kot da je resničen. Video so naredili na MIT-jevem centru za napredno navidezno realnost in gre za projekt, ki se imenuje "V primeru nesreče na Luni". S pomočjo tega bi radi pokazali, kako lahko nekdo s pomočjo tehnologije naredi zelo prepričljiv video, ki lahko bistveno spremeni zgodbo. 

V sedemminutnem videu je niz prepletajočih posnetkov, ki so pravi in lažni. V prvem delu uporabljajo prave posnetke izstrelitve, ki pa jih tako priredijo, da je videti, kot da so se dogodki drugače razpletli. Nato pride Nixon, ki prebere resničen pogovor. Glas je posodil igralec, a jim je na MIT uspelo s pomočjo globokega učenja in umetne inteligence poustvariti Nixonov govor in obrazno mimiko. 

"Ta alternativna zgodovina kaže, kako lahko nove tehnologije prikrijejo resnico okoli nas in spodbudijo naše občinstvo, da dobro razmisli o objavah, s katerimi se vsak dan srečujejo," je v izjavi zapisala ena od vodij projekta Francesca Panetta, kreativna direktorica podjetja XR v MIT Virtuality.

Več o projektu si lahko preberete TUKAJ

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

KOMENTARJI (351)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ni_mi_vse_eno
23. 07. 2020 21.12
+1
Bili so na Luni leta 1970, potem dobili amnezijo in pozabili kako se gor pride. Sedaj, leta 2020 pa poskušamo ponovno priti na Luno in ocenjujejo, da bomo mogoče do leta 2030 mogoče sposobni ponovno priti tja, hehe. Mogoče, hehe.
NopeNoNever
24. 07. 2020 10.38
-2
ni_mi_vse_eno
24. 07. 2020 17.08
+2
Denar ni problem, saj ga privatna FED ustvarja iz nič in posoja za dolg in obresti na obresti vladi, zato pa je ZDA zadolžena (US debt clock) in še naprej ta dolg eksponentno narašča.
NopeNoNever
25. 07. 2020 09.05
+1
Ja,namenjen je pa v glavnem za vojsko in ne NASA.
antilevi?ar
25. 07. 2020 10.31
+5
Ni problem v denarju, ker ga imajo več kot dovolj. Vesoljski program ne ustvarjaš vsak dan vedno znova. Načrte imajo, novo boljšo tehnologijo izdelave raket tudi, boljša goriva, boljši materiali, večja varnost, standardi so tisočkrat boljši, več znanja o vremenu, več znanja o balistiki, izračuni so boljši, navigacijska in računska podpora boljša, skratka, če danes ne morejo gor tudi leta 1970 NISO nikakor mogli gor, žal, pametnemu dovolj, le zanesenjaki in fantasti ne ločijo razlike med realnostjo in fikcijo. Ni problem samo v NASI, vse vesoljske agencije zganjajo isti šov.
antilevi?ar
25. 07. 2020 10.37
+4
Dajanje minusov nebo nikakor spremenilo dejstva, da je amerika eno izmed gospodarstev z največjim dolgom. Ta dolg sploh ni problematičen (je umeten in kot tak lahko čez noč izgine-upnik se odpove dolgu in dolžniku odpiše dolgovano). Problem nastane, ker bi po enakem ključu morali odpisati dolgove vsem-A je lastnik/ki pripravljen se odpovedati temu? Najbrž ne, ker je odlično izsiljevalsko sredstvo za ohranjanja MOČI. Vsi se lahko resetiramo in čez noč nihče nikomur nič ne dolguje in začnemo znova-žal so to le moje sanje,.:))
ni_mi_vse_eno
25. 07. 2020 11.04
Od srednjega veka dalje je kristjanom posojanje denarja za obresti prepovedano zaradi greha oderuštva, židom ne, ker so druge vere. Žid lahko posodi židu, vendar se mu sedmo leto dolg mora izbrisati. Shmitah leto. Tako, da reset ni nov koncept, vendar se ga ne poslužujejo, ker z dolgom ohranjajo vpliv. Mislite, da je ECB državna? Vse države zadolžene, na uradni strani ECB ja pa preberete, da imajo dolžnosti do svojih delničarjev.
antilevi?ar
26. 07. 2020 14.02
+2
Ne drži. Po bibliji-točneje Torrah-prvih 5 knjigah je Jahwe bil odgovoren za eno družino-Jakobovo iz katere izhajajo izraeliti. Ena izmed njegovih 613 zapovedi (ne deset) je bila tudi, da si med sabo za izposojen denar ne bodo zaračunavali obresti-drugim pa lahko. Jahwe je moral nekako skrbeti za red in mir v družini za katero je bil odgovoren. Hahwe je bil eden mlajših bogov, kateremu je bilo šele dano, da se izkaže med drugimi. Kdor je bral staro zavezo bo to razumel, da to nima nobene veze s človeštvom. Pa tudi v novi zavezi je dogodek, ko Kristus v hramu razbije menjalnice denarja in spodi iz hrama menjače. In to mnogim ortodoksnim židom ni bilo všeč. Moraš vedet, da je židovska kultura zelo barvita tam vidiš vsega od čistega ateista do otrodoksnega zagreteža in pokvarjenega cionista (takoimenovani hazari in aškenazi). In danes ravno ta del židov (ki jih kristus ni maral) vodijo svet, izsiljujejo, podkupujejo, ustvarjajo vojne, vodijo medije. Marsikatere države so direktno pod njihovim vplivom (vazalna ZDA in GB). Dolžnost žida je da pomaga drugemu židu kadar ta pomoč potrebuje. Žid ne nosi denarja s sabo, ko pride na destinacijo vedno zna na koga se mora obrniti in ta ima obvezo, da mu pomaga. Niti ena banka ni nacionalna banka, vse so le podružnice ene same banke, se ve čigave, bolje rečeno katerega naroda. Kristjanstvo nima veze z židovstvom. Nastalo je veliko stoletij po smrti Kristusa. Pa še to je bila bolj Petrova izmišljotina.
antilevi?ar
27. 07. 2020 20.32
+1
In Nasa je zate kaj? Nastala iz vojaške veje, sedaj dobiva še vojaško vejo oboroženih sil, torej?
ni_mi_vse_eno
23. 07. 2020 20.58
+3
Se vidi kako vi poslušate argumente, hehe, nič. Spodaj sem navedel, da so prišli v nižjo zemljino orbito in tam čakali, da je čas minil, med tem pa poskušali narediti posnetek oddaljene zemlje, tako kot prikazuje film, ki ga je NASA dala vsem na ogled (vir naveden spodaj). Seveda si ni potrebno ogledati dejstva in lahko verjameš karkoli želiš. Živela svoboda verjetja.
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 21.22
-1
Težnost na Luni je 1.62 m/s2. Če na Zemlji skočiš pol metra v zrak, potem bi na luni skočil 6x dlje. Oni so igrali golf, ker so lahko zadeli luknjo oddaljeno več kot kilometer že s prvim udarcem. Imeli so namreč sokolje oko, hehe.
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 21.16
-2
NASA je naredila vakuumsko komoro in delala eksperimente. (NASA'S almost Death! Vacuum chamber Experiments = Skorajšnja smrt, poskusi v vakuumski komori). Baje je lahko obleka prenesla vse, samo poskuse v vakuumski komori so prenehali izvajati in se odločili, da bodo skakali kot zajčki.
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 21.24
-2
Še dobro, da se ne strinjaš in verjameš luckyss. Zagotovo boš prišel v nebesa, hehe.
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 21.00
-1
No, da se dotaknem še temperature. Povprečana T je 130°C na Luni. Hlajenje v skafandru je bilo natančno razloženo na internetu, voda, ki kroži in izhlapeva. Oni pa ure in ure skačejo kot zajčki, igrajo golf in se norčujejo. Posnetkov kolikor želite.
luckysss
22. 07. 2020 21.06
+2
Pravzaprav si navedel najvišjo temperaturo, ta drastično pade, ko Luna ni obsijana s soncem...na minus 170 stopinj celzija...In ja, skafandri so kos temu..
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 21.12
+2
Točno tako. Bili so na strani Sonca in ne temni strani Lune. Skakali kot zajčki, ker skafandri so tega sposobni. Poglej izdelavo skafandra in hladilni sistem, hehe. Verjemi.
pravakritika
22. 07. 2020 21.28
+0
.....aha.....Kako so pa sploh odleteli z zemlje, če pa svečkarji trdijo, da je ravna???
ivan res grozni
23. 07. 2020 20.49
-3
Nikoli niso bili na temni strani, so pa bili v senci vzpetin.
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 20.57
+1
Tisti, ki ga zanima resnica, bo pogledal levo in desno. Pogledal razloge za in razloge proti. Tisti, ki ga zanima resnica, bo resnico vedno našel. Živela svoboda iskanja in živela svoboda verjetja, če vas iskanje resnice ne zanima.
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 20.51
-9
Tisti, ki dvomi v pristanek na Luni, ga verniki imenujejo vernik, hehe. Vaša logika je brezhibna, samo verjemite, hehe.
ivan res grozni
23. 07. 2020 20.52
-3
V pristanke na Luni lahko dvomijo samo polpismeni. Pa ja ne mislite, da so Rusi, edini ameriški tekmec, bedaki, če so Američanom čestitali za pristanek že pol ure po dogodku in ustavili svoj lunarni program.
ni_mi_vse_eno
23. 07. 2020 21.01
+3
Vsak lahko dvomi v karkoli. Živela svoboda. Če te pa zanima resnica, potem si pogledaš razloge za in razloge proti in spoznaš resnico. Živela dejstva in iskanje resnice in živela svoboda verjetja v karkoli. Otroci imajo pravico do svojih pravljic.
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 20.40
-1
Drugače pa so rusi imeli bolj zanesljive motorje, prvi so poslali psa, prvi človeka v vesolje (nižjo zemljino orbito). Ruski motorji so se uporabljali še po letu 2000. Ampak JFK je rekel, da moramo priti na Luno, ne zato, ker je to lahko, ampak ker je to težko. Le zakaj Severna koreja razvija raketne motorje? Zato, ker je to težko? Hladna vojna, v primeru spopada ti ne koristijo bombe na tvojem ozemlju, ampak jih je potrebno prepeljati k drugemu. Kdo bo financiral raziskave? V času demokracije odloča ljudstvo, zato se mora razvoj zaviti v zlato folijo potovanja, raziskovanja.
ivan res grozni
23. 07. 2020 20.56
-5
Rusi niso prišli na Luno prav zaradi slabših motorjev. Njihova lunarna raketa N1 je eksplodirala v vseh štirih izstrelitvah, zaradi pogo vibracij raketnih motorjev. Ameriški Saturn 5, lunarna raketa, ki je ponesla ljudi na Luno, ni imela niti enega samega neuspeha in je imela zaradi uporabe tekočega vodika za pogon dvakrat večjo nosilnost od neuspešne ruske N1 na kerozin.
ni_mi_vse_eno
23. 07. 2020 21.04
+3
hehe, zato so v Astronomy napisali članek leta 2019 z naslovom: "NASA astronauts will ride Russian rockets for another year" = NASA astronauti se bodo vozili v ruskih raketah še eno leto". Gre za to, da ima nasa hude rakete kot mercedes, ampak se raje v fičkotu vozi, ker je večji izziv, hehe.
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 20.37
+1
Nekateri verjamete, nekateri ne verjamejo. Živela svoboda verjetja v kogarkoli in karkoli, ampak spoznaj, da je vera riziko, saj moč odločanja daš v roke drugemu. Živelo znanje. Znanje je pot dejstev, ki so preverljiva s poskusom.
luckysss
22. 07. 2020 20.43
+6
Seveda imaš pravico verjeti ali ne verjeti v karkoli..V Boga, Janeza ali v sosedovo Miciko...Vendar ne mešaj tega z znanostjo..
antilevi?ar
23. 07. 2020 15.16
+3
Kako da ne? Pa največ vernikov je ravno med znanostjo. Kako ustvariti nekaj kar ne veš kaj bo razen z verjetjem v to? Sama znanost je ena velika religija,.poglej une, ki zagovarjajo darwinovo teorijo (si slišal,.teorijo). Vse je ena sama teorija,.in tukaj se pojavijo verniki, ki verjamejo v nekaj kar ne moreš znanstveno dokazat (osnovni postulat znanosti-dokazljivost). Tako ljudje danes verjamejo v luno, mars, vesoljna potovanja, avtostop na veneri, morda golf na uranu,.ja eni bi kar na sonce splezali,.kaj vse dela vera ljudem?
ivan res grozni
23. 07. 2020 20.57
-4
Ne verjeti v nesporne dokaze je samo dokaz lastne omejenosti.
ivan res grozni
23. 07. 2020 21.00
-4
V znanosti ni vernikov. So samo dokazi in kadar jih ni, možne teorije, kako so se stvari dogajale. Če vi verjate v ravno Zemljo in na to, da niso bili na Luni, ste pa res vernik. Upirate se dookazom in blodite.
ni_mi_vse_eno
23. 07. 2020 21.09
+3
Hehe, nesporne dokaze. So se zmotili pri dajanju kamnov in so namesto kamna darovali fosil kamna. "Moon Rock Turns Out to be Fake" = "Ugotovljeno je bilo, da je kamen prinešen iz Lune ponarejen". Baje je to vsem fizikom jasno, objavljeno v vseh večjih svetovnih medijih in PhysOrg. Nesporni dokaz imam zate. Okoli Zemlje krožijo rdeči slončki, ki te lahko pojedo, hehe. Imam nesporni dokaz, ker sem to jaz povedal in ne ti, hehe.
Supervillain
22. 07. 2020 20.29
-6
Na Marsu je že prej bivala napredna civilizacija,ko je bil planet kot zemlja danes primeren za življenje butalci tega ne vedo,da je res bilo tako.Lp
luckysss
22. 07. 2020 20.36
+2
Seveda uradno to ni potrjeno, toda vsak, ki si je ogledal fotografije območja Cydonie se lahko upravičeno strinja s teboj..Ja mogoče smo pa res "Marsovci"..
antilevi?ar
23. 07. 2020 15.17
+3
Če se ne motim so autoboti od transformerjev od tam prišli, kajne?
ivan res grozni
23. 07. 2020 21.01
-4
ivan res grozni
23. 07. 2020 21.01
-4
antilevi?ar
25. 07. 2020 10.46
+3
Ravno tako ni nobenega dokaza, da so ljudje nekoč na marsu bivali, vse je plod človeške domiščljije, teorij in predvidevanj,.to je na žalost še vedno daleč od dokazljivosti in tisti pravi Znanosti. So marsovci rdeči, rumeni ali zeleni? Mnogi bi rekli,.da to so mali zeleni. Pa veš zakaj zeleni? Če nebi bilo rusov bi marsovci bili rdeči, tako niso hoteli spodbujati komunizem,.od tukaj mali zeleni.
luckysss
22. 07. 2020 20.15
-1
Nekateri ne verjamete v pristanek na Luni, verjamete pa v ravno Zemljo in v Janezovo poštenost..Kaj naj rečem...ste pač zarukani Butalci...žal...
Supervillain
22. 07. 2020 20.27
-3
Normalno,da so bili na Luni tudi na Mars bodo šli pa bodo butalci potem spet pisali kako je vse nateg haha.Lp
luckysss
22. 07. 2020 20.39
-2
Ja, res je neke vrste fenomen....Ne verjamejo v pristanek na Luni, ampak večina njih verjame v bradatega strica na oblaku in mu vsako nedeljo nosijo everčke v cerkev...;))
pravakritika
22. 07. 2020 21.31
-3
...Pozabil si dodati da verjamejo v brezmadežno spočetje, potem da Bog dela ljudi iz gline po lastni podobi.... O Janzovi poštenosti pa res nisem nikjer nič zasledil. Ne v stari, ne v Novi zavezi...
antilevi?ar
23. 07. 2020 15.20
+2
Za razliko od Lune, ravna zemlja je lahko dnevno dokazljiva, Janeza lahko tudi preizkusimo v poštenosti, to da so/smo butalci pa še zarukani povrh je spet težko dokazljivo,.kar spet pade pod tvojo "teorijo" o vernikih?
antilevi?ar
23. 07. 2020 15.26
+2
Tudi ovčka Dolly je bila brezmadežno spočeta s pomočjo "znanosti". Glina je največja zemljina prvina,.torej, poglej si sestavo človeka, njegova kemična sestava je zelo podobna zemeljskim elementom, kajne? Ne vem kaj za ene stripe ti bereš, toda v stari zavezi je veliko govora o genetiki, znanosti in neki razvitosti o kateri potomec "opic" (darwinova izmišljotina) ne more kaj dosti vedet, kajne? Poleg tega so te zaveze le kopije nekih drugih še starejših knjig in znanj,.toda spet kaj bi opičnjak o tem vedel.
ivan res grozni
23. 07. 2020 21.05
-3
Da je Zemlja okrogla, so dokazali že Stari Grki. Dokaz vidimo dnevno, če smo na morju. Če bi bila ravna, bi se jadrnica pri oddaljevanju manjšala v celoti, tako pa zgine najprej trup in čisto na koncu se vidi samo špička jadra. Če ste kdaj leteli z letalom, je okroglina jasno vidna. In v širnem vesolju so vsi planeti okrogli, samo Zemlja bi naj bila ploščata?
antilevi?ar
25. 07. 2020 11.20
+3
Da grška civilizacija spoh ni obstajala so dokazali pametni ljudje, torej? Ne vem zakaj vidiš kroglino samo v smeri od sebe do horizonta, videti jo moraš tudi od skrajne leve do skrajne desne, torej majmanj v vidnem polju 170 stopinj, pa je ni nikjer. Po teoriji krogle edina ravnina je točka na kateri stojiš, vse v krogu tebe bi moralo iti v radijus pa nea gre. Vaša znanost je izračunala kolikšna bi ta ukrivljenost morala biti. Veš vodne površine so zelo občutljive do te ukrivljenosti. Voda vedno teče od višje točke k nižji, na krogli pa res ta voda mora nekam odteči,.razen, če jo ne drži magična sila,.buuuu. Enako kot luna , ki je ščinka v primerjavi z zemljo magično vleče tone in tone vodne mase, sama zemlja pa ne more nikakor to ščinko privleči k sebi. Veš po fiziki ne moreš vleči težek predmet k sebi ne da bi istočasno ta predmet tebe vlekel k sebi, kajne? V katerem zakonu je to opisano? Da letel sem z letali in okrogline ni bilo nikoli videti-če zanemarimo efekt, ki ga ustvarjajo okna na letalih. Ogromno je posnetkov balonov na višinah na katerih potniških letal ni pa te zakrivljenosti ni videti, razen, če ne uporabljaš wide kamer bolj znanih kot fish eye efekt, ki povzročajo distorzijo. Ajoj. Saj tudi železniški tiri se v daljavi ne križajo, toda zaradi perspektive se nam zdi tako, vlak, ki se približuje najprej vidiš piko in potem vedno večje, kajne? Pa to ne zaradi tega, ker vlak prihaja iza horizonta. Enako je s soncem, ko se odaljuje se nam zdi da zahaja, kar ni res, ne menja svoje višine in nikoli ne pade za horizont. Če bi imel tako dobro napravo in bi lahko odmislili vse naravne anomalije bi lepo videl sonce kako nikoli ne zaide. Pa niso okrogli, tudi kovanci niso okrogli, kajne? Tudi pizza ni okrogla. Mi nekaj vidimo in si to predstavljamo kot planete. Ne smeš pozabiti, da to gledamo skozi našo atmosfero in tisti "medij", ki je okoli naše zemlje (nalašč ne bom rekel planeta,.morda sinoniom PLANE-t ti, da malo misliti), vse to izobliči pravi pogled ne pokaže realno sliko. Kaj je res? Žal ne vemo, ker nikoli nismo prišli do enega teh "teles", da bi to dejansko vedeli. Sklepamo, predvidevamo, teoretiziramo, ne vemo pa zagotovo. Luna ni telo, je delno presojna, ima lastno luminiscenco, vedno kaže isto plat zemlji, se ne zaleti v zemljo (morda, ker ni telo), skratka ogromno nejasnosti. Prijatelj na tehničnem faksu nismo nikoli obravnavali ukrivljenost zemlje in pri vojski (artilerija) nismo nikoli upoštevali coriolisov kao efekt. Odaljenost, atmosferski pogoji, polnitev, kot,.in to je to. V izračun ni nikoli vključen prehitrek zaradi vrtenja zemlje. Tudi piloti ne znajo nič o vrtenju zemlje pa tudi nos letala ne popravljajo vsako minuto, da bi sledili ukrivljenosti zemlje, žal.
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 19.53
-3
Baje so morali na Luno poslati ogledalo, ker drugače bi bila Luna nevidna, saj se elektromagnetno valovanje ne bi odbijalo od njenega površja. Tako tudi vemo, da se Luna oddaljuje, saj usmerimo laser v to ogledalo in se nekaj fotonov odbije nazaj v detektor. Od razlike poslanega časa in sprejetega vemo kako oddaljena je Luna, saj je hitrost svetlobe konstantna. Še dobro, da imamo ogledalo na Luni, drugače ne bi niti vedeli, da jo imamo, hehe.
pravakritika
22. 07. 2020 21.32
+2
...Ogledalo so na luni postavili zato, da so se lohka astronavti brili.....
antilevi?ar
23. 07. 2020 15.30
+2
Žal ne. Hitrost svetlobe žal ni kostantna saj prehaja skozi kar nekaj snovi in prihaja do upočasnitve. Ampak to je mala malica za naše matematike. Mene nekaj drugega bolj skrbi. Baje da foton od sonca do zemlje potuje do zemlje celih 8 minut. Bogemu revežu mora biti hudičevo mrzlo, da se prebija skozi ledeni vakum, ko pa pride na zemljo spet dela s polno močjo, kajne?
antilevi?ar
23. 07. 2020 15.32
+2
Glede na 3 dni pijančevanja, poskakovanja, brcanja mivke, sončenja in igranja golfa na britje niso niti pomislili, sicer veš vsak gram je pomemben, morda zaradi britvic se nebi mogli odriniti z lune nazaj na zemljo?
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 19.47
-5
Tip na univerzi, doktor, je analiziral oddaljenost bližnjih hribov s pomočjo paralakse. A Stereoscopic Method of Verifying Apollo Lunar Surface = stereoskopska metoda preverjanja površine lune pri apollo odpravi. Za razliko od predvidevanih kilometrov, so bili najbližji hribi oddaljeni le nekaj metrov, hehe. Zakaj me ne preseneča, hehe.
ivan res grozni
23. 07. 2020 21.08
-3
Poiščite zdravnika. Morda še ni prepozno?
ni_mi_vse_eno
23. 07. 2020 21.10
+3
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 19.44
-1
Raketni motorji so bili dovolj močni, da so pripeljali več ton težko raketo na lunino površino, ampak premalo močni, da bi odpihnili prah s površja Lune, zato lahko vidimo popolni odtis. Nekateri znantveniki so domnevali, da bo nastal na površini krater zaradi moči raketnih motorjev in v katerega bo nato pristala raketa, vendar so se očitno zelo motili, hehe.
ivan res grozni
23. 07. 2020 21.10
-4
Na mestu pristajanja je modul dvignil precej prahu. Niste gledali posnetka?
antilevi?ar
25. 07. 2020 11.27
+3
Potem so pa kar naekrat pozabili ta prah nazaj postaviti. Veš ko se je prah polegel, bi moral biti na tleh, hehe. Sicer pa lepo smo videli, ko so se "odrinili" z lune ni bilo nobenega prahu. Aja je prišla fata vmes in vse posesala,.ma res ej,..
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 19.40
-4
Armstrong je povedal, da je NASA kot papiga in papiga ni poznana ravno po dobrem letenju, hehe. "Velike stvari boste dosegli, če boste ogrnili tančico, ki pokriva skrivnost".
Cervantes Saavedra
22. 07. 2020 19.35
-6
Na Luni so na tleh vidne kolesnice vozil (LRV) z Apollov (15, 16 in 17), ki so tam vozili. A nekateri točno vedo, da so kolesnice lažne, vrisali so ju menda kar z Zemlje z laserji. Se bodo naši zanamci zabavali, ko bodo brali, kakšne "brihte" so bile na Zemlji. Najbrž jih bodo do takrat tudi poimensko predstavili njihovim vnukom, da bodo ti še bolj "ponosni" na svoje prednike. Še pišite bedarije, da ne bo pomot, kaj ste.
antilevi?ar
23. 07. 2020 15.36
+3
Kaj bodo šele rekli, ko najdejo flaške koka kole in sliko kubrika. Smeh bo šele, ko bodo na roverju (beri jeep-u) opazili, da pušča rezervoar od benzina.
ivan res grozni
23. 07. 2020 21.12
-3
Z Lune so astronavti prinesli kamenje kar za 160 milijonov let starejše od zemeljskega. Enako prst po sestavi in starosti sta prinesla na Zemljo tudi ruska avtomata Luna 16 in Luna 20.
ivan res grozni
23. 07. 2020 21.13
-4
antilevi?ar
25. 07. 2020 11.29
+3
Da kolesnice. Zanimivo kako so te kolesnice vsepovsod samo okoli koles roverja jih pa ni. Kot, da bi nekdo rover dvignil in ga nekam postavil. Ne moreš priti do neke točke brez da za vozilom ne vidimo kolesnic. Ops, nikoli nam niso povedali, da rover-beri jeep lebdi?
antilevi?ar
25. 07. 2020 11.33
+3
To s tem dokazovanjem je šele smeh. Danes ni prave metode za dokazovanje starosti. Raznorazni razpadi izotopov so nenatančni, ogromna odsotopanja, poleg tega mora obstajati celoten čas enaki pogoji,.naša zgodovina zemlje je pa bila burna. To je samo teorija o starosti kamnov, ki so jih z antartike privlekli in trdili, da so z lune. Toliko so bili pametni, da vmes niso opazili, da imajo olesenel kamen, skratka znanost, da padeš dol. Seveda enaka prst-antartika original. Ne pozabi da eni in drugi zelo dolgo sodelujejo, samo nam kažejo kako se ne razumejo.
antilevi?ar
25. 07. 2020 11.34
+3
Pravljice,.posnetek kaže brnenje roverja jeep-a
antilevi?ar
25. 07. 2020 11.35
+3
Ni te baterije, ki bi zdržala tiste pogoje, kaj šele da se dneve vozijo od luknje do luknje in igrajo golf.
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 19.09
-4
Vsi filmi in posnetki so se čisto po nesreči pobrisali, ker je NASA imela problem s skladiščenjem. Tako ceni NASA največji dosežek človeštva, hehe.
Suma
22. 07. 2020 19.31
-2
antilevi?ar
23. 07. 2020 15.37
+3
Naš arhiv bi nas za kroglice obesil, če bi tako ravnali s kulturno zapuščino, si predstavljaš, da mi arhiv RTV enostavno presnamemo ali uporabimo za kurjenje v zimskih uricah v koči pod mANGRTOM?
ivan res grozni
23. 07. 2020 21.14
-3
K sreči so šestkrat pristali, izgubili pa samo posnetke ene odprave.
antilevi?ar
25. 07. 2020 11.37
+3
Med drugim tudi telemetrije vseh poletov ne najdejo. Celo blueprintov od saturnusa 5 ne najdejo, reveži. Da 6 so pristali v velikem studiju v Nevadi.
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 19.08
-1
Leta 2012 so poslali van allen probe, sondo, ki je merila sevanje v van allen radiacijskem pasu. Takrat je NASA izjavila, da je sevanje močnejše, kot so sprva domnevali in odkrili še tretji pas, ki ga do takrat še niso poznali.
gozdar1
22. 07. 2020 20.20
-2
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 20.35
+0
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 19.06
-3
Kamen, ki so ga prinesli iz Lune, se je kasneje izkazal za fosil lesa in tako pristal v smeteh. Članek je bil objavljen, ampak za vernike ni noben argument pravšnji. Živela svoboda verovanja in živela svoboda znanja.
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 19.05
-1
Na internetu je posnetek, ki so ga razkrili zaradi freedom information act (Apollo 11 Earth Views and Crew Activities (1969))= Apollo aktivnost posadke. V tem posnetku drugi dan potovanja, ko naj bi bili zelo oddaljeni od Zemlje prikazujejo, kako poskušajo posneti oddaljen posnetek Zemlje v nižji zemljini orbiti. Žal.
gozdar1
22. 07. 2020 20.23
-3
Za nekoga, ki zase tredi da razmišlja z lastno glavo res v vsako bedarijo verjameš.
ni_mi_vse_eno
22. 07. 2020 20.41
-1
Ne verjamem, ampak dvomim v pristanek na Luni. Ti očitno verjameš, živela svoboda.
antilevi?ar
23. 07. 2020 15.39
+3