Znanost in tehnologija

Samovozeči avtobus že prvi dan delovanja udeležen v prometni nesreči

Las Vegas, 09. 11. 2017 07.33 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Samovozeči avtobus, namenjen prevozu potnikov z lasvegaškega letališča, je bil že prvi dan, po le dveh urah na cesti, udeležen v prometni nesreči. Vanj je trčil tovornjak, ki je pripeljal iz stranske ulice. V času nesreče je bilo na njem več potnikov, nihče pa ni bil poškodovan.

Samovozeči avtobus je bil že prvi dan delovanja, le po dobrih dveh urah na cesti, že udeležen v prometni nesreči v Las Vegasu. V avtobusu je bilo v času nesreče več potnikov, nihče pa ni bil poškodovan, poroča BBC.

Kot je sporočil predstavnik za odnose z javnostmi lasvegaških mestnih oblasti Jace Radke, je v avtobus trčil tovornjak, ki je pripeljal iz stranske ulice. Po njegovih besedah je tovornjak avtobus zadel v bok, šlo pa je za manjši trk. "Avtobus je pri tem deloval, kot mora in ustavil, v nasprotju z voznikom tovornjaka. A tukaj gre pač za človeški element," je povedal Redke. Voznika tovornjaka, ki je nesrečo povzročil, so policisti že kaznovali. 

Vozilo bo najverjetneje že po par dneh in po nekaj rutinskih diagnostičnih testih vozno in ga bodo lahko ponovno vključili v promet, je še dodal Radke.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Lasvegaški samovozeči avtobus je sicer sploh prvo tovrstno vozilo na ameriških cestah, namenjeno prevozu potnikov z lasvegaškega letališča. Vozilo deluje na podlagi sistema francoskega podjetja Navya, ki svojo tehnologijo preizkuša tudi v Londonu. 

Avtobus ima 15 sedežev in lahko doseže največjo hitrost 45 kilometrov na uro. Povprečna hitrost vožnje je sicer 25 kilometrov na uro.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Nesreča se je zgodila le dan potem ko je podjetje Waymo, ki je sicer v lasti podjetja Alphabet, napovedalo, da bo na ceste v Phoenixu v Arizoni poslalo prvo serijo samovozečih taksijev.

Samovozeča vozila so bila sicer že v preteklosti udeležena v nesreče, a so bile te zmeraj posledica človeške napake. Podobno se je zgodilo tudi v začetku letošnjega leta, ko se je samovozeči avtomobil, ki ga je testiralo podjetje Uber, prevrnil, potem ko mu je voznik drugega vozila vzel prednost in zaprl pot.

V neki drugi nesreči leta 2016 pa je Teslin Model S, ki ima prav tako nekaj funkcij, kjer ročno upravljanje ni potrebno, do zmrti zbil moškega. Po zaključku preiskave, so pri Tesli nato zaključili, da so za to krive tudi nekatere računalniške napake, lastnikom avtomobilov pa morajo odslej podrobneje raztolmačiti načine, kako avto deluje in kako ga najvarneje upravljati.

V avtobus je trčil tovornjak, ki je vozil pri nižji hitrosti.
V avtobus je trčil tovornjak, ki je vozil pri nižji hitrosti. FOTO: AP

Sicer pa so si strokovnjaki še zmeraj enotni, da se lahko s samovozečimi vozili, kljub tovrstnim nesrečam, prometna varnost bistveno izboljša. Študija podjetja RAND Corporation, ki je bila objavljena ta teden, poudarja, da je treba tehnologijo za samodejno vožnjo razvijati kljub nepravilnostim.

"Čakanje na povsem avtonomna samovozeča vozila, brez uporabe delno samovozečih, ki pa jih mora še zmeraj upravljati človek, ni smiselno. To slednja namreč lahko izboljšajo varnost na cesti in pripomorejo k zmanjšanju nesreč in tudi smrtnih žrtev," so zapisali v poročilu.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (86)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

parklc
12. 11. 2017 12.14
Zmrt je kar hudičeva stvar!! Daj avtor malo poglej za seboj, ko si napisal, ali pa o slovenščini pojma nimaš. S in Z sta daleč narazen
nikhrast
10. 11. 2017 16.54
-2
Mislim da je precej Slovencev proti tem samovozečim, brezšoferskim avtomobilom ker v njeh ne bodo mogli divjati po cestah.
nikhrast
10. 11. 2017 16.52
+1
Pa to je shuttle bus, pa saj ni bil kriv, tovornjak se je zaletel v njega, pa mislite da bi se lahko izognil tovornjaku?
joze234t
10. 11. 2017 10.37
+1
Zakaj ena od publikacij, vključno z vami, ne zmore napisati naslova, ki ne bi metal krivde na avtobus? Je tako težko napisati "V samovozeči avtobus se že prvi dan zaletel tovornjak" Ali je samovozeči ali ne, je tukaj kriv tovornjakar in avtobus je vrjetno začel ustavljati preden bi lahko katerikoli človek začel.
mentorhercul
09. 11. 2017 19.01
+4
konkurenco je treba razbit, si je mislil kamionar!
Bassettt
09. 11. 2017 18.08
-1
Kaj bi vi radi? Tramvaje, avtobuse in taksije iz 50. let, ker vam gre v nos ta moderna oblika? Zakaj imate v lasti pametne telefone, če tako razmišljate? Še več testiranj! Ga ni čez človeški faktor!
Bassettt
09. 11. 2017 18.09
+1
ravtar
09. 11. 2017 18.27
+5
Nekatere veselijo pametni telefoni, druge racunalniki, spet druge gostilne, nekatere potovanja, mane pa veseli voznja s colni in dobrimi avtomobili, zato se bom smovozecih vozil v velikem loku izogibal. Vsak pa ima pravico izrazit svoje mnenje.
Infraping
09. 11. 2017 18.06
O perfektni sreči za prihodnost.
jaka
09. 11. 2017 17.25
+5
Voznik kamiona je ocenil, da gleda ta samovozečibus v zadek, saj bi spredaj, v smeri vožnje pričakoval voznika. Torej voznik kamiona ne sme biti odgovoren, saj je po splošni percepciji ta bus vozil vzvratno in povzročil nesrečo.... Da ne govorimo o napačni strani vožnje...izsiljevanju prednosti... saj je v križiščih še vedno odločilnega pomena očesni kontakt med vozniki..... pač nekaj misli...
eggnog
09. 11. 2017 16.38
+0
Gringoti so pri razvoju tehnologije nekje na nivoju italjanov pri razvoju vozil. Dejmo počakat, da Japonci naredijo kakšno bolj "zanesljivo" zadevo.
ravtar
09. 11. 2017 17.59
+6
Japonci so pa kaj boljsi od italjanov, v pol leta sem videl 8 toyot, od tega 4 v okvari, nekaj dni nazaj, mi je pase makitin hublc crknu
Ramzess
09. 11. 2017 16.26
-3
Tole pa je čuden avtobus, res ne znajo narediti normalne vozila, ta je za povrh še v obe smeri enak, da ja ne veš v katero smer bo peljal. Očitno deluje po principu potniškega vlaka ali tramvaja.
Ramzess
09. 11. 2017 16.24
-4
Samovozeča vozila so ravno nepredvidljiva, kot človeški vozniki.
Ramzess
09. 11. 2017 16.22
-1
Odločite katero vozilo se je zaletelo v katero, enkrat avtobus v tovornjak, drugič tovornjak v avtobus. Resnica je sicer slednja, tako je pravzaprav kriv tovornjakar.
pankration
09. 11. 2017 16.03
+5
Se pravi vsakič, ko bo nekdo samovozečemu avtomobilu odvzel prednost bo prišlo do nesreče?
ajdišek
09. 11. 2017 16.01
+3
tamau titanik
Heinke
09. 11. 2017 16.00
+1
Ja, v prihodnosti se bodo dejansko vozli nad tlemi... ne na tleh.
Žiga82
09. 11. 2017 15.18
-1
problem samovožečega vozila je, da se striktno drži CPP-ja ali pravil ki so mu jih napisali programerji a kaj ko se navadni vozniki ne držijo CPP-ja
Komendator
09. 11. 2017 17.19
+1
AkenBosch
09. 11. 2017 15.02
+9
Problem samovozečih vozil je ravno v tem, da bodo v prvih desetletjih uporabe cesto delili z ljudmi in njihovimi napakami; če bi na vrat na nos zamenjali prav vsa vozila na samovozeča, ne bi bilo skoraj nobenih nesreč več, saj računalnik nima prevelikega ega, pretežke noge ali "prevelike" pameti kot nekateri vozniki. Upam le, da se razvijalci teh vozil tega zavedajo in ne bodo prehitro vrgli puške v koruzo.
Ramzess
09. 11. 2017 16.27
+0
Računalniki res nimajo velikega ega, so pa podvrženi vdorom in nezakoniti rabi, kar pomeni, da je pri vsaki nesreči potrebno to preveriti in izločiti.
BUONcaffee
09. 11. 2017 14.25
+2
Samo vozeči Hrošče Herby kakor mu pravijo ni nikoli povzročil nesreče.
SenecaLucius
09. 11. 2017 14.48
+4
Res je, na svoje oči sem to videl v filmu!
BUONcaffee
09. 11. 2017 14.58
+2
frako
09. 11. 2017 13.39
+5
Ah to je bla sabotaža, un je biu zihr plačan od konkurence da se vjnga zaleti da bo zgledal da samovozeča vozila niso varna.
PorednaSliva
09. 11. 2017 13.36
+6
tale nesreča je bolj podobna incidentu v piranskem zalivu ....