Znanost in tehnologija

Ostra izmenjava mnenj na javnem posvetu o tehnologiji 5G

Ljubljana, 24. 01. 2020 17.55 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
N.P. / STA
Komentarji
66

Na javnem posvetu o tehnologiji 5G so bila mnenja sodelujočih v razpravi diametralno nasprotna – zagovorniki omrežja poudarjajo, da raziskave zavračajo trditve o škodljivih učinkih elektromagnetnega valovanja znotraj zakonsko določenih vrednosti, nasprotniki pa jim očitajo zavajanje. Neenotnost javnosti ostaja izziv tudi za odločevalce.

Več videovsebin
  • Iz SVETA: Burna razprava zaradi omrežja 5G
    03:22
    Iz SVETA: Burna razprava zaradi omrežja 5G
  • Iz SVETA: Minister za javno upravo o usodi omrežja 5G
    05:29
    Iz SVETA: Minister za javno upravo o usodi omrežja 5G

V Ljubljani je potekal javni posvet o tehnologiji 5G. Organiziralo ga je ministrstvo za javno upravo, minister Rudi Medved pa je uvodoma poudaril, da namen razprave ni deljenje na tabore, temveč predvsem dialog. Po njegovih besedah se danes pojavlja preveč najrazličnejših informacij in v tej množici je težko odbrati relevantne.

"Digitalizacija je stvarnost, ki smo ji priča vsak dan. Gre za vprašanje napredka," je poudaril minister. Povsem zanesljivih raziskav o morebitnih škodljivih učinkih 5G po njegovih besedah še ni, saj ta tehnologija še ni v celoti implementirana. Tudi zato so na mestu razprave o vplivih te tehnologije, ki po ministrovih besedah potekajo po vsem svetu. "Uvajanje novih tehnologij na koncu zadeva slehernega državljana," je dodal.

Strasti na posvetu je moral miriti tudi minister za javno upravo Rudi Medved.
Strasti na posvetu je moral miriti tudi minister za javno upravo Rudi Medved. FOTO: Damjan Žibert

Očitke, da je Slovenija razpravo o 5G začela prepozno, je zavrnil kot neutemeljene. "Popolnoma ničesar ne zamujamo," je zagotovil in dodal, da bo Slovenija vprašanja v zvezi s 5G izpostavila tudi med predsedovanjem Svetu EU.

Huš: Tudi lažne novice jemljejo prostor tehtnim argumentom

Stališča znanosti je najprej predstavil Matej Huš s Kemijskega inštituta, ki je dejal, da v znanosti ni mogoče zanesljivo dokazati, da nekaj ne škoduje. Mogoče pa je dokazati škodljive učinke, a teh dokazov po njegovih besedah doslej ni bilo. Raziskave, na katere se sklicujejo nasprotniki tehnologije 5G, so po njegovih besedah nezanesljive ali napačno interpretirane. Opozoril je tudi na problematiko lažnih novic, ki po njegovih besedah jemljejo prostor tehtnim argumentom.

Gregor Kos iz stranke Za zdravo družbo je Hušu očital zavajanje. "Znanstvene raziskave obstajajo in jasno kažejo na škodljive učinke za zdravje," je poudaril. Zagovornikom 5G je očital pristranskost in delovanje v korist industrije.

Poudaril je, da njihovo gibanje sicer ne nasprotuje razvoju. "Smo za tehnologijo, vendar ne na račun zdravja," je dejal. "Ni naloga civilnih gibanj, da dokažejo škodljive vplive - industrija mora dokazati, da škodljivih vplivov ni," je dodal.

Javnost je glede tehnologije 5G zelo razdeljena.
Javnost je glede tehnologije 5G zelo razdeljena. FOTO: Kanal A

Pritrdil mu je Igor Šajn, ki se ukvarja s stavbno biologijo in svetovanjem na področju ekologije. Podpornikom tehnologije 5G je očital diskreditacijo številnih neodvisnih znanstvenikov, ki opozarjajo na jasno dokazane škodljive vplive elektromagnetnega sevanja. Ostro je nastopil tudi proti Hušu. Očital mu je zavajanje in diskreditacijo, pri čemer se je del občinstva spustil v razgreto izmenjavo mnenj, ki jo je poskušal pomiriti tudi minister.

Peter Gajšek z Inštituta za neionizirna sevanja je medtem dejal, da neodvisnih raziskav o vplivih elektromagnetnega sevanja ne manjka, vendar izgubijo pomen, če so "žrtev" napačnih interpretacij in razprav na neprimerni ravni. Največji znanstveni interes na tem področju je po Gajškovih besedah predvsem v ugotavljanju vplivov kumulativnih sevalnih obremenitev zaradi različnih tehnologij. "Nismo namreč izpostavljeni samo enemu viru sevanja," je dejal. Pristojne slovenske institucije po njegovih besedah na tem področju čaka še veliko dela.

Neenotnost javnosti izziv tudi za tiste, ki odločajo

Pravočasna uvedba omrežja 5G je po besedah vršilca dolžnosti generalnega direktorja direktorata za informacijsko družbo in informatiko na ministrstvu za javno upravo Mihe Krišlja strateška priložnost za Evropo, ki jo mora izkoristiti tudi Slovenija. Opozoril je, da omrežni operaterji ne bodo vlagali v novo infrastrukturo, če ne bodo videli jasnega potenciala za znatno povpraševanje in regulativnih pogojev, ki omogočijo, da se naložba izplača. Se pa ministrstvo, ki je današnji posvet tudi organiziralo, po njegovih besedah zaveda pomislekov in zadržkov, ki jih ima del državljanov do uvajanja tehnologije 5G, predvsem njenega zdravstvenega vidika.

Obstajajo skrbi, kakšen vpliv na javno zdravje ima tehnologija 5G.
Obstajajo skrbi, kakšen vpliv na javno zdravje ima tehnologija 5G. FOTO: Shutterstock

Direktorica Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS (Akos), ki ji zakon o elektronskih komunikacijah nalaga pripravo najmanj triletne strategije upravljanja z radiofrekvenčnim spektrom, Tanja Muha je poudarila, da ta strategija ni primeren dokument za sprejem morebitnih ukrepov za zaščito okolja in zdravja ljudi pred elektromagnetnim sevanjem.

"To pa ne pomeni, da agencija ne more sprejeti določenih omejitev za radijska omrežja in tehnologije za brezžični dostop," je dodala. Tako lahko Akos po njenih besedah med drugim spremeni podzakonski akt ter v njem določi sorazmerne in nediskriminatorne omejitve za vrste tehnologij radijskega omrežja ali tehnologij za brezžični dostop, če je to potrebno zaradi varovanja javnega zdravja pred elektromagnetnimi polji. Za to spremembo agencija potrebuje predhodno mnenje ministrstva za okolje in prostor, za katerega je zaprosila lani in tudi že dobila delni odgovor.

Znanstveni odbor za nova zdravstvena tveganja pri Evropski komisiji meni, da ni očitnih škodljivih učinkov za zdravje ljudi pri izpostavljenosti, ki je pod mejnimi vrednostmi, določenimi z evropsko zakonodajo.

Matjaž Ferjančič z direktorata za okolje na okoljskem ministrstvu je povedal, da se bo ministrstvo noveliranja uredbe o elektromagnetnem sevanju v naravnem in življenjskem okolju lotilo, ko bo na ravni EU izdana enotna zakonodaja, ki bo določala mejne vrednosti elektromagnetnega sevanja.

Kot je ob zaključku ponovno izpostavil minister za javno upravo, je ključno, da o perečih temah vodimo dialog, s katerim presegamo mnoge zadrege, delimo izkušnje, prakse, znanje in predvsem prisluhnemo tudi stališčem, s katerimi se osebno ne strinjamo, gre pa na koncu vse to v dobrobit temu, da v končni fazi pridemo do najboljših rešitev za ljudi. "Ko smo se poslušali, upam, da smo se tudi slišali," je dejal minister. Poudaril je, da ni bil namen prepričevati kogarkoli, temveč pojasniti čimveč dilem in si dati čas za skupen premislek. "Morda si kakšnega vprašanje tudi doslej nismo zastavili na pravi način. Prepričan pa sem, da je bil posvet v dobro vseh nas," je zaključil Medved.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (66)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

dr and
08. 10. 2020 14.08
vsaka frekvenca je lahko skodljiva za nase telo frekvenca raka je od 100000 do300000 bakterije do 44000 in itd
jakec1575
25. 01. 2020 13.45
+3
Dejstvo, da slovenski operaterji nimajo za burek, kaj šele za postavitev 5g omrezja. To zahteva soglasja stevilnih lastnikov stavb, ki jih seveda ne bodo dali. Ker je proizvajalec samo eden in to iz kitajske, se postavi vprasanje s kom bo druzb adelila vse podatke. S Kitajsko? Industrijska spionaza, sledenje zanimivim osebnkom ali politicno nekorektnim osebkom. Veliko postaj, veliko informacij. z dovolj zgoscenim snopom lahko tudi koga ubijes. Kdo bo nadzoroval v resnici bazne postaje s progrmasko opremo? Proizvajalec? Vprasanj je prevec. Za medicino in hitre prenose v medicini je boljsi kabel, ker je bolj varen. Za mobilnost je boljse boljsa programska oprema in AI, kot prenos stevilnih ifnormacij. postavi se vprasanje, za kaj po tem pa se rabis tako hiter prenos in ali je vredno cene postavitve omrezja. 5g omrezje je strel v koleno. Stroskovnik ga ne poje.
Lucki9
25. 01. 2020 10.03
+1
Dejstvo je pač, da bi morali take odločitve sprejemati strokovnjaki in ne ljudje, ki so komaj izdelali srednješolsko fiziko z 2 in nimajo nobene sposobnosti kritičnega razmišljanja (v smislu katere raziskave so verodostojne in katere ne). Lahko govorite kar hočete, ampak dejstvo je, da 95% ljudi ne loči pojme elektromagnetno sevanje in ionizirajoče sevanje, takšni ljudje pač nimajo kaj govoriti o teh zadevah. Lahko kličete ljudi ovce ali karkoli želite ampak kot je razvidno iz prispevka ljudje, ki nasprotujejo tehnologijam brez kakšrnekoli podlage nimajo niti znanja niti spoštovanje ali olikanega dialoga, kar je lepo razvidno iz prispevka. Če ne želite poslušati strokovnjakov pač predlagam da prodate tudi vse elektronske naprave in grete živet v gozd brez vodovoda, elektrike, avtomobilov... pa da vidimo koliko pametovanja bo še takrat.
RED_line
25. 01. 2020 10.37
+2
Ti kar verjemi "strokovnjakom" kateri si zbašejo dnar v žep in rečejo kar hočejo.
Lucki9
25. 01. 2020 10.50
+5
Seveda vsi so podkupljeni razen tistih 280 kvazi znanstvenikov, pač vsem ostalim stotim tisočim so plačali ogromne denarje ker se to res splača. Daj uporabljaj glavo, če pa pač nimaš znanja da razumeš za kaj se gre pa pojdi nazaj gledati kmetijo, oz. pardon raje ne te lahko sevanje televizije ubije.
RED_line
25. 01. 2020 10.57
-4
Druga stvar so mediji. Zakaj bi objavljali raziskave poštenih znastvenikov? Malo ti uporabljaj glavo če jo imaš sploh. Verjameš vsem ki so na "TV". In pol govoriš o glavi...
Lucki9
25. 01. 2020 11.00
+1
Imaš na internetu dostopne znanstvene članke, ki so objavljeni v uglednih revijah, kjer so rezultati preverjeni. Na lep nivo se spuščate nasprotniki vseh tehnoloških napredkov. Imam izobrazbo iz tehnične smeri in zagotovo vem veliko več o tej temi kot ti. Me zanima tvoje znanje fizike in o elektromagnetnih sevanjih ''kavč'' znanstvenik.
RED_line
25. 01. 2020 11.25
-2
Sej ti si rezultat tehnoloških napredkov. Imaš papir in misliš da si pameten. Kot da bi si mislil da si avto če si v garaži. imam veliko več znanja kot si misliš. Sam tebi kaj razlagat da bi razumel je nemogoče ker si preveč omejen.
Lucki9
25. 01. 2020 11.35
-2
Seveda mislim da sem pameten, po drugi strani izražam stališče znanosti o temi kateri imam veliko več znanja kot ti. Mogoče ga imaš, ampak o tej temi zagotovo ne kar je lepo razvidno iz tvojih komentarjev. Najbolje da zavračaš dela vseh fizikov, ki so se ukvarjali z elektromagnetnimi valovanji, vse fizikalne zakone in pač trdiš da so vsi neumni, ti si najpametnejši po drugi strani pa vseeno uporabljaš telefon, računalnik, avto... malo dvolično se ti ne zdi?
RED_line
25. 01. 2020 12.25
-1
Govoriš stvari, katere ostali razumejo kot jih uspejo razumeti. ko pa se gre za večje stvari znanost se skrije in nima pojma. Tako kot ti. Sam nisi ugotovil nič ker nisi znanstvenik. papiga ponavlja si samo. Omejen kot konj!
Lucki9
25. 01. 2020 12.28
+1
Če ne uspeš raumeti stvari bodi tiho in ne pametuj tako sedaj, a res katere večje stvari znanost nima pojma? Prosim obrazloži kakšen problem in zakaj znanost ne najde rešitev. Mislim da se iz komentarjev vidi kdo ima tukaj kulturo in kdo je kot si sam rekel omejen.
RED_line
25. 01. 2020 12.58
+1
Znanost je za ovce :) in ti si ovca :) O čakrah znanost nima pojma. Ne morejo jih niti neki potrdit ker nimajo naprav. Zadaj pa poteka še en kup stvari za katere znanost še 1000 let ne bo znala na nič odgovorit. Tvoja kultura je na travniku z travico. Pa tega ti znanost ni povedala? Ah ja, mogoče ker ti nočejo da ne bi ugotovil kako ste glupi.
Lucki9
25. 01. 2020 13.15
+0
Edina ovca tukaj si ti predvidevam da tudi verjameš v ploščato zemljo in da cepiva povzročajo avtizem, zaradi takšnih ljudi kot si ti je slovenija kjer je, pametni pa raje odhajajo ker vas pač ne morejo prenašati.
RED_line
25. 01. 2020 13.21
-2
Ti si dokaz da povroča avtizem. Ne, mislim da sam vidim svet da je okrogel. ne rabim znastvenikov kot jih ti. Res je. slovenija je tam kjer je. Ampak zaradi takih kot si ti, ko mislijo da so pametni pa so glupi v 3pm! Več je takih kot si ti. torej se malo zamisli zakaj je slo v k
Lucki9
25. 01. 2020 13.23
+1
Glede na komentarje opažam da pač nisi sposoben držati kulturnega dialoga ampak se poslužuješ kletvic in žaljenja, celo nasilno, hmmm mogoče pa še niso avstralopiteki izumrli. Pridobi kakšno izobrazbo na področju fizike pa so potem vrni na to temo :)
RED_line
25. 01. 2020 09.38
+5
Čuječim ljudje to čutimo. Že Wi Fi je doma nadležen, zato ga nimam. Ostali se pa itak ...
Lucki9
25. 01. 2020 12.11
-1
Hahaha seveda me ne čudi, da trdiš da čutiš učinke elektromagnetnega sevanja, me zanima če so počutiš slabo tudi podnevi, glede na to da tudi sonce oddaja EM sevanje (vidna svetloba), me zanima zakaj ta bolezen ni priznana v medicini? Verjetno so vsi podkupljeni
RED_line
25. 01. 2020 12.24
+1
Bogi si ja. Sej si gotov tako kot ostale ovce.
Lucki9
25. 01. 2020 12.27
-1
Seveda celotna medicina nima pojma samo ti, zanimivo da takšni primerki kot si ti so sodelovali v eksperimentih in ko so jim prevezali oči in spraševali ali so izpostavljeni EM sevanju so narobe odgovarjali, kdo je sedaj ovca?
RED_line
25. 01. 2020 12.56
+0
papaj tablete vidiš da ti delajo dobro. kao. Če ne veš kdo sem, ne govori na blef.
Lucki9
25. 01. 2020 13.14
+0
Ne rabim vedeti kdo si imam precej dobro idejo, pojdi nazaj v sobo in si daj aluminijasto kapo na glavo :)
RED_line
25. 01. 2020 13.21
+0
Jp. Tebi je že itak cvrlo vse kar si imel tako da je nerabiš.
Lucki9
25. 01. 2020 13.24
+0
Vse scvrlo pa še vseeno po inteligenci daleč nad tabo, zanimivo kako to deluje
jakec1575
25. 01. 2020 13.50
+1
Lucki9 izvedli so nocebo efekt studije, vendar se znanost vedno omeji samo na en parameter. grafi prenesejo marsikaj. Verjamemo v znanost, samo studij je se premalo. celoten spekter studij mora kazati v isto smer. Jakost vsi razumemo, vendar so se druge reci. indsutrija s strokovnjaki priznavajo, da sevanje skodi. Trdijo pa, da ce si pod mejno vrednostjo, da je to ok. mejno vrednost pa doloci kdo? statistika. povprecenje. Tisti, ki so bolj dojemljivi in dovzetni, podlezejo vplivu tudi pod povpreceno statistiko mejne vrednosti. Če ze uporabljas znanost, uporabljaj tudi glavo.
Lucki9
25. 01. 2020 14.13
+0
Glede na to da je ta pojav že nekaj časa prisoten in da ni študij ki bi dokazale da se dejansko da to dokazati, kljub ljudem ki trdijo drugače in potem niso znali povedati kdaj so izpostavljeni in kdaj ne, se bom postavil na stran znanosti. Se pa strinjam mogoče je premalo študij vendar tiste ki so jasno pričajo o tem da škodljivih učinkov ni. Sevanje seveda škodi vendar v kakšni obliki? Ker jakost pada s kvadratom razdalje bi bilo potrebno biti zares blizu da bi gostota igrala veliko vlogo, valovne dolžine pa so velike in ne predstavljajo tveganje kot UV in podobna sevanja. Mejna vrednost je postavljena zelo zelo nizko, še nižje kot je varno ravno iz razloga da ne bi prišlo do kakšne možnosti posledic. Uporabljam glavo, in glede na vsa dejstva so to moji zaključki, lahko se nestrinjava ampak empirični dokazi zaenkrat kažejo v smer da 5g pač ni škodljiv.
Teoretik zarot
25. 01. 2020 15.01
+1
Sonce nas obseva že odkar obstajamo, WIFI in ostale naprave ki oddajajo EMS pa je izumil človek in telo ni navajeno nanj. In pred soncem se lahko skrijemo v senco, če se pa 5G uvede se pa ne bomo mogli odmakniti.
Lucki9
25. 01. 2020 15.45
+0
In to je zate dober argument? Kaj pa potem televizija, telefoni, radiji... Vse oddaja EMS sevanje, ki ima EM sevanje veliko manjše energije kot sonce mimogrede. Po tvoji logiki sploh ne bi smeli na sonce, poleg tega da sevanje 5G ne more preko sten in bodo vsi v stanovanjih 'varni'. EM sevanje je EM sevanje pa ali je naravno ali pa človeško narejeno, vseeno veljajo čisto enaki fizikalni zakoni, to da telo ni navajeno pa je navadna bedarija, kot da bi rekel da ti veter, ki ga povzroči avtomobil ki pelje mimo škodi bolj kot naraven.
miskoman
24. 01. 2020 21.29
+13
Še sreča, da so vsaj meli jajca in začeli javno debato o tej temi mobilnih tehnologij. Ker običajno za vse, kar se dogaja okoli raznih stolpov in baznih postaj za telekomunikacijo, nihče ne ve dokler puf nimaš postavljen 30m stolp zraven hiše. Konkretno, pred kratkim sem postala lastnica manjše parcele na podeželju. Pred nakupom sem skrbno pregledala okolico in ugotovila, da ni baznih postaj, elektro daljnovodov in podobnega v bližini. Sem pač ena od tistih »norcev«, ki si želijo živeti v varnem okolju, pa če je kaj na sevanjih al pa ne. Po enem mesecu pa zgolj po slučaju izvem, da bodo 50 metrov od moje parcele naredili bazno postajo. In v začetku skeptična, sem seveda začela raziskovat. Na občini so sila skrivnostni, vedo da bo bazna postaja, a nisem prišla do nobenih konkretnih informacij. Lastnik zemlje je vesel ker je »dobro podkupljen« in seveda zadovoljen verjame, kar so mu povedali, da to nič ne škoduje…, krajevna skupnost pometa pod preprogo, češ da je že vse podpisano in naj bomo raje tiho. Pa ne zamerim krajanom, bili so zavedeni in za moje pojme prodani krepko pod ceno (vredni ste več). Vse lepo in prav (ni), ampak ali ljudje nimamo pravice niti vedeti za take gradnje? Je to normalno? Ker če bi ta informacija bila javno znana, bi imela vsaj možnost izbrati drugo lokacijo oz. bi lahko ljudje vsaj izrazili mnenje ali želijo živeti v senci bazne postaje ali ne. Da ne omenjam, da je okoli in okoli dovolj neposeljenih hribov, postajo pa zgradijo malodane sredi naselja. V čem je smisel? Pa ne mi nakladat o javni razgrnitvi, ker tudi, če je bila, je bila skrbno varovana, da info ne bi prišla do ljudi. Tako da, ko je vse podpisano si dobesedno prisiljen živeti v mikrovalovki, ali pa se sprijazniš, da si ob vse prihranke in se umakneš. Torej res verjamete, da je vse ok, v imenu znanosti in tehnološkega napredka? Ali pa se vse to dogaja v imenu keš pi…, ki jim za kakovost življenja ljudi ni nič mar. Jim je pa mar, da imajo veliko uporabnikov, da se kupuje drage tehnološke igračke več, več, več denarja v njihove žepe. Imamo sploh še kaj možganov ali smo postali toliko nesposobni, da nam bo tehnologija vozila še avtomobile in upravljala z našimi življenji? Si boste čez 10 let še znali obrisati tazadnjo, ali bo to mobilna aplikacija naredila? Prodani za signal. Ljudje, vredni in sposobni ste več, začnite se vendar ceniti.
kure bedne
24. 01. 2020 21.06
+17
Švica je odločno proti 5G. Naši podkupljivi veleumi pa bi še 10G podprli. Dragi Slovenci ne bodite ovce, dajte malo kaj prebrat in poslušat preden podprete te zasvojene telefonske igričarje. Isto je kot pri farmaciji-poskusni zajčki bomo. Prvi preizkus v EU je bil leta 2017 na Danskem, kjer so na tla množično popadale mrtve ptice-škorci. Dajte se zbudit no. Lp.
STRANGESPHERE
24. 01. 2020 20.22
-1
Kavč-znanstveniki so enako jamrali tudi v 90-ih, ko so vpeljevali GSM. Trdili so, da telefoni povzročajo tumorje, segrevajo možgane... in nič os tega ni res. Pustite zadevo naravoslovcem, ne pa nekim faliranim FDV-jevcem.
krizasrednjihlet
24. 01. 2020 21.40
-1
Res je, se prav lepo spomnim govoric in glej ga zlomka, še mi ni scvrlo možganov. FDV...enough said
RED_line
25. 01. 2020 09.37
+2
Iz mojega vidika pa vam je scrlo možgane in še kako!!
sloeuro
24. 01. 2020 20.09
+2
Vsi bi verjetno radi imeli v avtomobilih možnost avtopilota?
StrikeOne
24. 01. 2020 20.17
+2
Avtopiloti so že na cestah razlika, ki jo ponuja 5G je da bodo lahko ta vozila komunicirala 1000x hitreje med seboj kot lahko na obstoječih tehnologijah omrežij. To seveda poveča varnost kot udobje in ostale faktorje.
krizasrednjihlet
24. 01. 2020 21.45
-1
To ni res, avtopiloti trenutno ne kominicirajo med samo, ampak s satelitom, oziroma s strežniki, kar je pa seveda zamudno. Ena od prednosti 5G, je pa ta, da bodo lahko avtopiloti komunicirali direktno med sabo. Ne mešaj avtopilota s senzorji.
sloeuro
24. 01. 2020 20.08
+7
Ne gre se za hitrost downloadanja, 5G je pomemben za ioT, oz za način v katerem se bodo naprave same medsebojno povezovale. Za primer avtonomna vožnja avtomobila.
StrikeOne
24. 01. 2020 20.15
+2
RED_line
25. 01. 2020 09.37
-1
Teoretik zarot
25. 01. 2020 15.06
+0
Bu?niburek
24. 01. 2020 20.05
+2
A še ni dost teh frekvenc ???
StrikeOne
24. 01. 2020 20.00
+4
Kako ne veste ali je ali ni varno? nekdo laže nekdo muti vodo in skoraj stavil bi se lahko da so to spet Američani in njihovi lastniki. Kajti $g je od Kitajcev in 5g je od Kitajcev s tem da so imeli Američani svoje ideje kaj bi postavili kot standard za 5g a je svetu boljša in hitrejša Kitajska Tehnologija ter seveda dostopnejša z manj nadzora. Od takrat naprej so se začele širiti zgodbe po internetu o hudi nevarnosti za zdravje od 5g. Samo kritično razmišljam.
SVETTEL5
24. 01. 2020 20.22
+0
prav imaš..Kitajci so 2 leti pred Ameriko v 5g to pa pomeni tisoče milijard😍
loznjak
24. 01. 2020 19.59
+3
4G al pa 5G,ženski bo najbolj ugajali 2R in en K.
big_foot
24. 01. 2020 19.47
+12
Za zdravje ne vem, je pa dejstvo da bo 5G potem res ultimativno omrežje za nadzor folka - to je tisto kar me najbolj moti. 4G je za normalno uporabo puna kapa. Da mi pa nekaj zdownloada namesto v 5 minutah v 5 sekundaj je pa nepomembno.
CyberWorm00000
24. 01. 2020 20.12
+1
ajnštajn je meu par močnih : ))) najboljša je ralatiwnostna teorija pa časowni zamik : ))) wečja je hitrost wečji je zamik w času pa prostoru : ))) pr swetlobni hitrosti se čas ustawi pa masa naraste w neskončnost itd : )))
CyberWorm00000
24. 01. 2020 20.16
CyberWorm00000
24. 01. 2020 20.21
-1
njegowo teorijo so dokazal z elektronskimi pospešewalniki w cernu itd : ))) nikokr jm ne rata pospešit enga elektrona k ma maso do swetlobne hitrosti itd : )))
proofreader
24. 01. 2020 19.36
+13
1000 evrov dam tistemu, ki mi speče kokice na 4G mobitelu. Evo.
Generacija56
24. 01. 2020 19.48
-3
Ti bi pa hitro bankrotiral, imaš na tubi posnetek.
Uporabnik1152447
24. 01. 2020 20.21
+7
proofreader
24. 01. 2020 19.34
+4
Čakamo, da velika zvezdnica ugasne WiFi in nas pusti pri miru.
Generacija56
24. 01. 2020 19.32
+11
Zanimivo, kako nekateri zlahka zavajajo... Kot da bi imeli delnice. A dejstvo ostaja. 5G je 100x hitrejši od 4G. Ima tudi ogromno večjo pasovno širino za prenos mase podatkov. KAJ JE TOREJ TISTO, kar to omogoča? Kaj so povečali? MOČ! A z 4-mi telefoni 4G si lahko pekel kokice. No, sedaj bomo pa cvrli možgane... Vem, za nekatere pač to ne predstavlja problema. Ni kaj cvreti. Zame je oodločitev na dlani. 5G telefona ne uporabljati brez slušalk, da bo čim dalje od glave, pa tudi v žep, ob "premoženje" ga ne dajati, če še želite imeti otroke.
Arabo Hest
24. 01. 2020 19.34
+2
Težava je v tem, da 5g tehnologija ni samo v telefonih temveč v vseh hišnih pripomočkih, v avtih, po cesti, v javni infrastrukturi.... Dvomim, da bo kaj pomagalo, da držiš dlje od sebe gsm 5g aparat...
proofreader
24. 01. 2020 19.35
+15
Najbolje, da računalnik izklopiš iz elektrike in greš spat. Najbolj varno.
Generacija56
24. 01. 2020 19.38
+0
No, poanta je v tem, živeti v okolju s sevanjem bomo morali, lahko pa si prihranimo oddajnik tiščati na uho. Tudi mobilec namreč seva, da doseže bazno postajo.... Komunikacija je obojestranska...
Uporabnik1152447
24. 01. 2020 20.22
+3
Sej radiator tudi seva, pa sonce seva, pa električne vtičnice sevajo, pa marsikaj še seva. Ampak ne gre za radioaktivno sevanje, s katerim se asociira beseda.
krizasrednjihlet
24. 01. 2020 21.49
+0
Sej večina folka niti ne ve, kaj točno sploh je sevanje in kaj radioaktivno sevanje...pač ovce.
fairplayy
24. 01. 2020 19.31
+7
Kemoterapije bodo kar na hodnikih telekoma vazno da bodo imeli doloceni polne zepe
jakec1575
24. 01. 2020 19.27
-1
torej vprasanje ni ali ne skoduje, ampak koliko skoduje oz. koliko pod mejno vrednostjo je, pri cemer se, kot pravilno ugotavlja gajšek ne meri kumulativnih vrednosti vseh sevanj, s katerimi je clovek obremenjen dnevno po lastni ali nelastni izbiri. Zagovorniki kot glavno mantro ponavljajo jakost sevanja in njegov upad s kvadratom radzalje, nasrpotniki pa tudi druge vidike sevanja za katere zagovorniki trdijo, da so nocebo efekt. Vsekakor taksna sevanja 100 let nazaj niso obstajala, evolucija gre veliko pocasneje naprej kot hoce industrija. potrebne so zares neodvisne studije, ki bodo odlocile vse brez dvoma. naj jih placajo eu države iz javnih sredstev.
AlternativeFacts
24. 01. 2020 19.20
-4
Ni nevaren....oziroma nevaren je kvečjemu obstoječim sistemom....od politike, financ do družbe....
mihaga28
24. 01. 2020 19.12
+2
5 G je komercialno ime 5 generacije mobilne telefonije ne delovanje na 5000 Mhz, ki bo deloval na 2400 Mhz sedaj UMTS DELUJE 1800 -2100 Mhz pa je vse ok
AlternativeFacts
24. 01. 2020 19.28
-3
Razlika med G4 in G5 je v načinu delovanja ne toliko v frekvenci. Če je G4 še deloval razpršeno, recimo kot analogno omrežje, G5 deluje v snopu, kot laser, zato so tudi prenosi podatkov lahko tako hitri.... In normalno, ker je snop, ljudje avtomatično pomislijo, da jih bo scvrlo, kot se scvre nuggets v mikrovalovki.....
Quatflow
24. 01. 2020 19.29
+12
AlternativeFacts
24. 01. 2020 19.34
+1
Lillija123
24. 01. 2020 19.53
+2
Kaj si bodo še izmislili. Še čipe pa 9G