Slovenija

FOTO in VIDEO: Prerekanje Jankovića in Erjavca: 'Ti si res en pravljičar'

Ljubljana, 26. 06. 2014 06.58 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 10 min

Na drugem predvolilnem soočenju je Bratuškova Cerarju očitala, da je imel po prvem soočenju pogovor z Janšo, ki ni bil le poslavljanje. Židan in Bogovič sta bila prijateljska, Erjavec in Janković pa sta se večino časa prerekala. Tonin je medtem ostal brez nasprotnika.

Na POP TV je potekalo drugo predvolilno soočenje. V studiu sta se najprej soočila aktualna predsednica vlade Alenka Bratušek in trenutno najverjetnejši mandatar za sestavo bodoče vlade, Miro Cerar.

Voditeljica Maja Sodja je Cerarja najprej povprašala o zasebnem pogovoru z Janezom Janšo ob koncu prvega soočenja pretekli četrtek. Cerar mu je nekaj prišepnil, Janša pa ga je ustavil, češ da so mikrofoni še vedno vklopljeni. Cerar je dejal, da se je želel od njega le posloviti. "Mislil sem, da je konec oddaje, pa so bile še reklame," je dejal. Voditeljica mu je povedala, da to ni res, da je bilo oddaje že konec, Cerar pa je vztrajal, se je želel le posloviti od Janše in mu stisniti roko v slovo.

Tudi Bratuškova je dejala, da med njima ni šlo samo za poslavljanje. "Večkrat sem si pogledala posnetek, bila sem zelo presenečena in če je šlo samo za poslavljanje, ne bi bilo treba pokriti mikrofona. Vidi se, kdo je tu šef in kdo uboga," je dejala. Cerar ji je odvrnil, da so take insinuacije povsem neprimerne. Ob ponovnem predvajanju posnetka se je spomnil, da je Janšo vprašal, ali gresta skupaj popit vodo. Na jasno vprašanje Bratuškove o morebitnem sodelovanju z Janšo, je Cerar odvrnil: "S človekom, ki je bil pravnomočno obsojen, se ne moreš niti pogovarjati o koaliciji."

Iz posnetka je bilo tudi vidno, da je Zoran Janković Cerarja vprašal, ali je prebral njegovo sodbo glede poročila KPK, Cerar pa mu je obljubil, da bo to storil v kratkem. Na vprašanje, ali svojim tekmecem deli brezplačne pravne nasvete, je odvrnil, da ne, da mu je pa pač obljubil, da jo bo prebral. "V tem ni nobene mistike," je dejal.

Bratuškova in Cerar
Bratuškova in Cerar FOTO: Damjan Žibert

O prodaji Mercatorja ...

Voditeljico je zanimala prodaja Mercatorja. Kaj bo z delavci? Bratuškova je prebrala del poročila o prodaji in dejala, da upa, da bodo zaveze v njem spoštovane. "Zahtevam, da se jih upošteva, sicer bodo sledile sankcije," je dejala. Ponovila je, da je Mercator pred leti pod mizo prodal že Janša. "Upam, da se politika iz tega obdobja v naši državi nikoli več ne ponovi," je še dodala. Tudi dobaviteljem je obljubila, da bodo zaveze iz pogodbe spoštovane. "Ponavljam, Janez Janša, ki je danes na Dobu, je prodal Mercator," je odvrnila sindikatom, ki jo obtožujejo, da laže. "Mislim, da politikom ni mesto na protestih," pa je odgovorila na vprašanje, ali se bo udeležila protesta, ki se proti prodaji Mercatorja obeta v nedeljo.

"To je grozljiv dokaz, kako slabo smo v preteklosti upravljali z državnim premoženjem. Zavedati se moramo, da je kupec izredno sumljiv, zadeve so zato zelo nepredvidljive," pa je na prodajo Mercatorja dejal Cerar. Zagotovil delavcem in dobaviteljem si ne bi upal dati.

Poglejte, kako so strankarski veljaki prišli na Pop tv.

O zdravstvu ...

Cerar je eden od redkih, ki pravi, da je denarja za zdravstvo dovolj. Zakaj potem sistem ne deluje? "Precej velik del denarja bi lahko dobili, če bi ukinili prostovoljno dopolnilno zavarovanje in prenesli njegove premije na obvezno, torej ju združili. To bi omogočilo vse, kar si želimo – zmanjšanje čakalnih vrst, specializacijo mladih zdravnikov, nabavo zdravil, pripomočkov, opreme …," je odvrnil Cerar. Konkretnih številk sicer nima, gre pa za več deset milijonov evrov, pravi.

Bratuškova je dodala, da se skozi dodatno zavarovanje izgubi 70 milijonov evrov. "Tu se strinjam, treba ga je preoblikovati in zagotoviti, da ostane v zdravstveni blagajni, enako kot tudi dobički lekarn." Na vprašanje, zakaj tega ni storila sama, je odvrnila: "Samo eno leto sem vodila vlado, v tem času se ne da popraviti vseh stvari, ki so bile narejene narobe. Moja največja napaka je, da sem ministra Tomaža Gantarja, ki je bil slab minister že v Janševi vladi, pustila na položaju še eno leto!" je dejala. Tudi Alenka Trop Skaza je bila po njenem mnenju napaka. Darko Jazbec se ji zdaj zdi primeren kandidat za resor zdravstva. Cerar pa ni mogel povedati, koga bi predlagal kot ministra za zdravje.

Na vprašanje, ali bi Bratuškova volila Cerarjevo stranko, če se sama ne bi potegovala na volitvah, je Bratuškova odvrnila, da ne, saj od njega dobi premalo odgovorov. Cerar pa je diplomatsko odvrnil, da na to vprašanje ne more odgovoriti.

Matej Tonin
Matej Tonin FOTO: Damjan Žibert

Tonin ostal brez nasprotnika

Nato je bil na vrsti Matej Tonin. Predstavnik stranke NSi bi se moral soočiti s predstavnikom SDS, a so v slednji stranki povabilo na soočenje zavrnili. Tonin je dejal, da sta NSi in SDS dve ločeni stranki, ki sicer imata sorodni program. Spora, ki se je odvil med NSi in SDS, Tonin ni želel pogrevati. "Logično in normalno je, da če sta dve različni stranki, da prihaja tudi do razlik," je dejal. "Včasih tudi znotraj družine pride do kakšnih konfliktov," je povedal in dodal, da sta obe strani uporabili premočne besede.

Tonin je dejal, da je zdaj ključno, da se osredotočimo na tiste stvari, ki jih Slovenija potrebuje. "To so nova delovna mesta, da bodo ljudje lahko jutri dostojno živeli, da bodo imeli delo in dostojno plačo," je povedal. V NSi obljubljajo 40.000 novih delovnih mest v štirih letih. "Za nova delovna mesta so ključne investicije in pa domača potrošnja," je povedal. Razložil je, da bi do investicij lahko prišli prek evropskih sredstev, ki jih zdaj slabo črpamo, in pa prek poenostavitve postopkov, s katerimi bodo gradbena dovoljenja hitreje izdana. Do večje domače potrošnje pa lahko pridemo samo z nižanjem davkov. "Drugačna formula ne obstaja," je povedal Tonin.

Voditelj Miha Drozg je Tonina vprašal, ali bi sodeloval v vladi Janeza Janše. Tonin je odgovoril, da je to odvisno od tega, ali bo Janša na prostosti. "Če bo v zaporu, pa fizično ni mogoče sodelovati," je dejal Tonin. "Ne predstavljam si, kako je lahko nekdo iz zapora minister ali predsednik vlade. Seveda pa to ne pomeni, da ne bomo sodelovali s stranko SDS," je dodal. Ob tem je povedal še, da bi v novi vladi sodelovali tudi s stranko SLS.

'Ni bilo treba prodati Mercatorja kot kilo kruha'

Voditelj Martin Tomažin je tudi Dejana Židana (SD) in Franca Bogoviča (SLS) povprašal o prodaji Mercatorja. Bogovič pravi, da je vlada o tej temi razdeljena, morala pa bi sesti za mizo in se zediniti. Nasprotuje kupcu, kot je Agrokor, je dejal, in pogojem, pod katerimi je bil Mercator prodan. "Ocenjujemo, da je vlada naredila slabo stvar, ko je prodala Mercator. Kot kilo kruha ga pa res ni bilo treba prodati," je dejal. Židan pa je pripomnil, da v SD prodaji nasprotujejo že od leta 2010, ostale stranke pa so se spomnile temu nasprotovati zdaj, tik pred volitvami. "Počutimo se izdane," je dejal.

Oba sta poudarila pomen samooskrbe v slovenskem kmetijstvu. Sta soodgovorna za to, da je ta padla v zadnjih letih? Židan pravi, da se je trend padanja ustavil že leta 2011, Bogovič pa je poudaril, da je treba poskrbeti za dvig samooskrbe. Po njegovem mnenju je ključna povezava proizvajalcev v verigi navzgor in kmetijstva s turizmom.

Bogovič in Židan
Bogovič in Židan FOTO: Damjan Žibert

V programih obeh strank ni konkretnih rokov – kdaj bodo npr. gradbena dovoljenja lažje dosegljiva, kdaj zanje ne bomo potrebovali celega fascikla, pač pa le mapo, kot v Avstriji? Židan pravi, da so v SD že začeli spreminjati zakone, med njimi tistega o vodah, ki je povzročal največ težav. "A vlado menjamo že vsako leto, zato je zakone težko spreminjati. Zakon o kmetijskih zemljiščih je pripravljen, dali ga bomo v proceduro takoj, ko bo sestavljena nova vlada. Zakon o gradnji objektov pa je bolj zapleten. Menjava vlade vsako leto dejansko škoduje tej državi!" je dejal. Bogovič pa pravi, da če ne bo podtikanja in metanja polen pod noge, bodo spremembe možne že v letu dni.

Še vprašanje s kom v koalicijo? S tistimi, ki imajo za predsednike ljudi, ki ne znajo povedati, od kod jim premoženje, zagotovo ne, je dejal Židan. Bogovič pa je odvrnil, da si v SLS želijo vlade, ki bi trajala štiri leta, in da se bodo povezali s tistim, ki jim bo programsko najbolj podoben.

Soočenje Jankovića in Erjavca

Kot zadnja sta se soočila prvak stranke PS Zoran Janković in prvak stranke DeSUS Karl Erjavec. Erjavec ima za sabo že kar nekaj ministrskih funkcij in pravi, da če bodo volivci tako odločili, lahko opravlja tudi funkcijo predsednika vlade.

Janković je dejal, da Erjavca ne vidi kot premierja in dodal, da mu svojega glasu ne bi dal. Na vprašanje, če to pomeni, da ne bi niti sodeloval z Erjavcem, pa je Janković odgovoril: "To je pa zdaj drugo vprašanje." Pojasnil je, da bi sodeloval s tistimi, ki bi izvajali program PS, ker to je edini program, ki lahko pripelje to državo iz krize.

Janković je spomnil, da je bil Erjavec v štirih vladah, te štiri vlade pa niso pridelale nič dobrega. "To je njegov način komuniciranja, Jaz na takšen način ne bom komuniciral," je odgovoril Erjavec. Dodal je, da si ne predstavlja, da bi šel v Jankovićevo vlado, zlasti zato, ker je to zelo tvegano. "On je v vrsto postopkih, vedno ga nekaj obravnavajo," je dejal Erjavec. "Sicer ima geslo 'poštenost', ne vem, zakaj, verjetno se malce šali," je dodal Erjavec.

Janković in Erjavec
Janković in Erjavec FOTO: Damjan Žibert

Janković o Gantarju, Erjavec o KPK

Erjavec je vprašal, zakaj je Janković sploh na soočenju, saj ne kandidira. "Jaz sem za razliko od drugih pošten in sem rekel, da me parlament več ne zanima. Vodim stranko na volitvah," je odgovoril Janković.

Janković je Erjavca popravil in dejal, da je geslo "pošteno". V duhu tega gesla je Janković začel govoriti o podpredsedniku DeSUS Tomažu Gantarju. Janković je dejal, da je Gantar kot minister za zdravje dodelil koncesijo Železniškemu zdravstvenemu domu. "Kaj boste zdaj rekli, če boste ugotovili, da je Tomaž Gantar od prvega aprila tam zaposlen kot urolog. A je to pošteno?" je vprašal Janković. Erjavec je ob tem pogledal voditelja Janija Muhiča in dejal: "Ne vem, glejte, jaz sploh ne vem, o čem govori."

Erjavec je spet spomnil na poročilo KPK in se začudil, da Janković govori o poštenosti. Janković mu je očital, da se spreneveda. "To je njegov način. Namesto, da o meni govori, govori o Tomažu Gantarju," je dejal Erjavec.

Erjavec zagotovil, da bi lahko preživel, če bi imel 480 evrov pokojnine

Glede na to, da je višina pokojnin ena od perečih tem, je voditelj Muhič Erjavca vprašal, ali bi bil sam sposoben preživeti s 480 evri. "Na vsak način, ker iz zelo revne družine izhajam," je povedal. "Tega ne meni govoriti, zato pa imam tak socialni čut," je dodal. "Ko ne bo stranke DeSUS in Karla Erjavca, bodo šle pokojnine navzdol," je povedal Erjavec.

Ko je Janković začel kritizirati Erjavca, da v resnici ni borec za pokojnine, mu je Erjavec dejal: "Ti si res en pravljičar."

Janković je obljubil, da bo v letu 2015 ustvaril 10.000 delovnih mest, in sicer z oživljanjem podjetij, kot sta denimo Cimos in Mura, Erjavec pa ga je vprašal: "Kdaj boš pa Stožice zaključil?" Janković je odgovoril: "To sem zaključil."

O Mercatorju …

Tudi glede Mercatorja si Janković in Erjavec nista bila edina. Janković obžaluje prodajo Mercatorja. Ko ga je voditelj spomnil, da je pred letom dni dejal, da bi delnice prodal po 111 evrov, je Janković zatrdil, da je takrat dejal, da bi jih prodal za 121 evrov za delnico. A tudi ta cena za delnico bi bila premalo, je zdaj dejal Janković. Erjavec pa je po drugi strani prepričan, da je Janković v resnici naklonjen prodaji Mercatorja. "Če bi bil naklonjen prodaji, bi delnice prodal, ko so bile vredne po 300, 400 evrov, pa nisem," je odgovoril Janković.

Voditelj Muhič je Jankovića vprašal, ali bo v nedeljo šel na shod pred Mercator v ljubljanski Šiški. Janković je odgovoril, da bo šel, če ga bodo povabili. Prepričan je, da ga delavci Mercatorja še vedno podpirajo. Pohvalil se je, da je on edini, ki ve, kako zagotoviti delovna mesta. "Prepričan sem, da mi ljudje še verjamejo, čeprav nisem v Mercatorju," je povedal. 

Erjavec pa je dejal, da je treba storiti vse, da prodaja Mercatorja ne bo realizirana. Po njegovem mnenju je treba takoj sprožiti revizijo in odpoklicati upravo NLB. "Cena je bila po pogodbi precej višja kot 86 evrov. To pogodbo je treba pregledati," je dodal.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (1813)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Dady_Timko
28. 06. 2014 11.59
+3
Saj te stari politiki nimajo rešitve za Slovenijo spet nam prodajajo meglo !
šmajser1
28. 06. 2014 11.50
+1
Dvomim,da se jansa smeji,glede na to v kakem polozaju je...
prašekk
28. 06. 2014 10.34
+0
Na Svet 24.si, so prikazali anketo za udeležbo na volitvah . Udeležba naj bi bila 71%. Torej se zna zgodit, da bo Cerar dobil več kot 50%.
Netajkun
28. 06. 2014 14.02
+0
Zna se zgodit marsikaj . Bolj verjetno je ( trenutno ima 35 % ) , da bo na soočenjih zgubljal podporo ( saj vidiš , da se je že začelo z napadi in podtikanji ) . Če bi slučajno podpora še narastla , potem v parlamentu ne bo Alenke in Jankovića . Koalicija Cerar , SD in Desus bi bila pa ena sama katastrofa ( razen če se ne omehčajo in Cerarju prepustijo vajeti - v kar močno dvomim )
Netajkun
28. 06. 2014 14.05
-3
Vsekakor se bo v naslednjem mandatu " furala " bolj desnosredinska politika , vsaj če bo Cerar kapitan letala .
prašekk
28. 06. 2014 14.14
-2
Me ne moti tudi če je bolj desnosredinski. Zaupam mu, da bo sam znal poiskati prave koalicijske partnerje !! Želim si pa nekako trojke Cerar, Šoltes , Bratušek ! Mislim da bi bila udarna trojka !
povemvsem
28. 06. 2014 09.54
-1
prej ali slej bo treba nekomu plačati vse majerjeve zavožene projekte.
dejgateprat3
28. 06. 2014 09.44
-3
...lenčka pa v enakem stilu kot njen mentor;alenka bratušek je preprečila prihod trojke....da je njena zjahala slovenijo do konca,je pozabila povedat....alenka bratušek je bila edina toliko pogumna,da je prevzela vodenje države v nemogočih razmerah....seveda...kaj ji je pa drugega preostalo po tem,ko so namerno vrgli janšo?...pa še oblastiželjna je......alenka bratušek se pa ni zapufala za dvanajst milijard in s tem zadolžila bogve koliko generacij...ona je samo krpala luknje za nazaj......alenka bratušek se bo zavzemala za zaveze,ki so ji bile dane....zakaj,hudirja,pa medji in čuferju ne naloži naj sprostita kreditni krč za mala podjetja??....saj so banke nafilane z našim denarjem.....mercator je bil prodan pod mizo...prodal naj bi ga janša...nihče nič drugega ne ve o tem....židan pa;izigralili so nas,ne držijo se danih zavez,smejijo se nam iz svojih visokih stolpnic...in pridejo k vladi,ko jih zmanjka denarja...takrat so v državni lasti....sicer pa ne......janković pa;v mercatorju in na molu sem dokazal,nje...ja,kaj pa??
gripson
28. 06. 2014 10.29
+2
FoglofTunek
28. 06. 2014 09.32
+3
Černač se je začel obnašati isto kot Janša...če ni po njegovem gre. Isto bi SDS državo vodila...po svoje, brez dogovarjanja... EN FIRER...ENA STRANKA...NJENA DRŽAVA !!!
dejgateprat3
28. 06. 2014 09.37
+0
FoglofTunek
28. 06. 2014 09.28
+5
Čujte, ste vidli snoči Luda Milo na rtv.slo?... bla v rdecem!... Je to sploh zakonito?...hahahahahahahaha...
JApajaDAja
28. 06. 2014 09.35
+0
BroNo1
28. 06. 2014 09.24
+0
prekopirano iz enga druzga portala in res je tako, da se lahko čudimo..... Mene samo zanima na podlagi vseh zgražanj, da je lahko SDS na drugem mestu in kako je lahko stranka Mira Cerarja na prvem!? Miro Cerar nima izkušenj niti ne vem kaj bi lahko ravno on in njegova stranka spremenili!? in že po tem vidiš, da je vse postlano. In b.og pomagaj tistim v naprej določenim javnomnenjskim raziskavam-ankete!?
JApajaDAja
28. 06. 2014 09.35
+1
dejgateprat3
28. 06. 2014 09.36
+1
...če je milan rekel,da jih ima,pol jih ima....pika.....in prašek mu verjame...milanu!!!
prašekk
28. 06. 2014 13.59
-1
Solatko
29. 06. 2014 12.00
+1
kar poglej skupinsko slikanje stranke Mira Cerarja....v ozadju se skrivata SENICA in KRESALKA....sami lopovi in barabe v ozadju....hvala ker volite lutke ;)
pogan
28. 06. 2014 08.31
+6
IN TAKE LJUDI BOSTE VOLILI?????
prašekk
28. 06. 2014 08.32
+2
Ne tistih, katere si videl včeraj. Volili bomo Cerarja !
pogan
28. 06. 2014 08.33
+5
VERJAMES ALI NE, vsi so isti!!! Cerar deluje vredu, brez neke politične preteklosti. samo njega so nam uturili, a on nima te psihološke trdnosti in trde roke...
BroNo1
28. 06. 2014 09.25
+0
dejgateprat3
28. 06. 2014 09.35
+0
..no...jankovićeve sodbe bojda ni še niti pogledal,kaj šele prebral...ni cajta......hehhehhee...pa ja de!!
Solatko
29. 06. 2014 12.00
kar poglej skupinsko slikanje stranke Mira Cerarja....v ozadju se skrivata SENICA in KRESALKA....sami lopovi in barabe v ozadju....hvala ker volite lutke ;)
schranz91
28. 06. 2014 08.26
+0
cerar sodeluje z kučanom ne janšo!
kritika1
28. 06. 2014 08.18
+2
Evo in tile modeli se nam režijo z ekranov, modrujejo, drug drugega obtožujejo, nihče pa ne pove v čem je boljši od konkurence, kaj je tisto, kar je njegova prednost. Žal pa je samo vodenje teh soočenj katastrofalno, dejansko ne znate drugega kot metanje polen pod noge, voditelji uživate v teh komedijah, ko se medsebojno obtožujejo, pozabljate pa, da so to prekleto resne zadeve. Edino kar ste dobrega storili je, da ste dokazali, da večina kandidatov sodi v nek drug program, ne predvolilni temveč zabavni. Ste pa dejansko premalo resni in odgovorni in nimate pravih tem - ne postavljate vprašanj, katerih odgovori nas zanimajo. Vse počnete v stilu "gostilna - pardon parlament išče šefa".
ZOMBIJansha
28. 06. 2014 08.12
+1
Miro Cerar je že na 33%....moja napoved, da bo lahko sam in SD sestavil koalicijo se uresničuje.......NSi bo pa plačala svoje hlapčevsko podrejanje SDSu z izpadom iz parlamenta.......
prašekk
28. 06. 2014 08.16
-2
dejgateprat3
28. 06. 2014 09.29
+1
...upanje umre zadnje.....koalicijo bo pa naredil z SDS.om in SLS.om......
dejgateprat3
28. 06. 2014 09.30
+1
....ker sicer bomo imeli nove predčasen volitve že spet čez eno leto....in trojko v državi...pa se lenčka lahko razpoči in vpije preko medijev naj ljudje ne volijo janše,je ona politično truplo in ne on...čeravno je v arestu...edini politični zapornik v EU......cerarja so pa mediji naredili za favorita.....to naj vama bo jasno!!
Solatko
29. 06. 2014 12.00
kar poglej skupinsko slikanje stranke Mira Cerarja....v ozadju se skrivata SENICA in KRESALKA....sami lopovi in barabe v ozadju....hvala ker volite lutke ;)
?ernobil
28. 06. 2014 08.10
+2
Če bo naši državi zavladal arestant, potem je skrajni čas, da spakiramo kufre in gremo iz te gnile države
prašekk
28. 06. 2014 08.15
-3
Zavladal bo Cerar. Tu ni nikakršnega vprašanja !
calypsek
28. 06. 2014 09.22
-1
zoobkozob
28. 06. 2014 07.20
+1
bravo politiki
zoobkozob
28. 06. 2014 07.20
+3
burleska,žalostno vendar resnično
zoobkozob
28. 06. 2014 07.19
+2
včeraj smo gledali soočenje,kako bo delovala država.če pa sedanja koalicija ni enotna
beboboy
28. 06. 2014 01.25
+4
Vsi so pravljičarji
KardinalFrancRodeVKristusu
28. 06. 2014 01.03
+9
Kje je Janša?
KardinalFrancRodeVKristusu
28. 06. 2014 01.03
+3
rayder194
28. 06. 2014 00.38
+8
nej bo erjavc premier, sej bolš itak ne bo z nobenm, smejal se pa bomo :D
M_teorija
28. 06. 2014 00.25
+3
Če bi iz zaporov spustili bolj nedolžne od JJ-ja bi bili vsi slovenski zapori bolj prazni. Še Hilda bi bila na svobodi!?