Volitve

Četrto soočenje v znamenju besednih dvobojev

Ljubljana, 18. 04. 2022 18.26 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 13 min
Avtor
Maja Pavlin, Kaya Kamenarič
Komentarji
1858

Na četrtem predvolilnem soočenju so na vprašanja Uroša Slaka odgovarjali vsi voditelji političnih strank, ki jim javnomnenjske raziskave napovedujejo največ glasov in možnost uvrstitve v državni zbor. Zaradi okužbe s koronavirusom je predsednik stranke Gibanje Svoboda Robert Golob sodeloval prek videopovezave. Gostje so spregovorili o gospodarskih temah, medtem pa so se zapletli v več besednih dvobojev.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Četrto soočenje
    02:20
    Iz 24UR: Četrto soočenje
  • Iz 24UR ZVEČER: Analiza četrtega predvolilnega soočenja, 1. del
    30:16
    Iz 24UR ZVEČER: Analiza četrtega predvolilnega soočenja, 1. del
  • Iz 24UR ZVEČER: Analiza četrtega predvolilnega soočenja, 2. del
    03:40
    Iz 24UR ZVEČER: Analiza četrtega predvolilnega soočenja, 2. del
  • Šarec: Normalizacija, rešitve, razvoj po 24. aprilu
    01:20
    Šarec: Normalizacija, rešitve, razvoj po 24. aprilu
  • Počivalšek o gospodarstvu, Bratuškova tudi o upokojencih
    01:50
    Počivalšek o gospodarstvu, Bratuškova tudi o upokojencih
  • Golob: Življenje ne sme biti nikoli več takšno, kot je bilo v času covida
    01:20
    Golob: Življenje ne sme biti nikoli več takšno, kot je bilo v času covida
  • Janša: Sloveniji bomo zagotavljali nadaljnjo stabilnost
    01:00
    Janša: Sloveniji bomo zagotavljali nadaljnjo stabilnost
  • Fajonova je prepričana o levosredinski vladi
    01:30
    Fajonova je prepričana o levosredinski vladi
  • Tonin: Le skupaj lahko zmagujemo
    01:20
    Tonin: Le skupaj lahko zmagujemo
  • Mesec: Treba je blažiti krizo in pomagati ljudem
    02:00
    Mesec: Treba je blažiti krizo in pomagati ljudem
  • Dve milijardi evrov škode zaradi vojen v Ukrajini?
    02:10
    Dve milijardi evrov škode zaradi vojen v Ukrajini?
  • Šarec za regulacijo omrežnin
    02:10
    Šarec za regulacijo omrežnin
  • Fajonova in Tonin o energentih
    02:40
    Fajonova in Tonin o energentih
  • Počivalšek: Sprejeli smo energetski zakon
    01:20
    Počivalšek: Sprejeli smo energetski zakon
  • Bratuškova: Odzvali ste se prepozno
    02:10
    Bratuškova: Odzvali ste se prepozno
  • Janša: Jeseni nas ne bo zeblo
    02:00
    Janša: Jeseni nas ne bo zeblo
  • Golob o zamrznitvi cen energentov
    03:10
    Golob o zamrznitvi cen energentov
  • Tonin: Gospodarstva ne smemo onemogočati, temveč mu dovoliti, da bo delalo naprej s polno paro
    01:10
    Tonin: Gospodarstva ne smemo onemogočati, temveč mu dovoliti, da bo delalo naprej s polno paro
  • Si želimo socialne države
    01:20
    Si želimo socialne države
  • Tonin o proračunu
    00:12
    Tonin o proračunu
  • Bratuškova: Pri plačah javnega sektorja ste naredili pravi kaos
    02:50
    Bratuškova: Pri plačah javnega sektorja ste naredili pravi kaos
  • Šarec se strinja s Fajonovo
    01:20
    Šarec se strinja s Fajonovo
  • Tonin: Delo mora postati vrednota in mora se splačati
    01:10
    Tonin: Delo mora postati vrednota in mora se splačati
  • Golob: Moramo poskrbeti, da bomo imeli vsi dostojno življenje
    01:40
    Golob: Moramo poskrbeti, da bomo imeli vsi dostojno življenje
  • Janša: Šele ta vlada je investicije prerazporedila po vsej Sloveniji
    01:40
    Janša: Šele ta vlada je investicije prerazporedila po vsej Sloveniji
  • Golob: Cilj Slovenije ne bi smel biti le prepoloviti zaostanek za Avstrijo
    01:20
    Golob: Cilj Slovenije ne bi smel biti le prepoloviti zaostanek za Avstrijo
  • Fajonova o progresivni davčni politiki, Počivalšek o naraščanju dodane vrednosti v Sloveniji
    02:20
    Fajonova o progresivni davčni politiki, Počivalšek o naraščanju dodane vrednosti v Sloveniji
  • Golob za višjo obdavčitev premoženja, Janša o rekordno nizki brezposelnosti
    04:00
    Golob za višjo obdavčitev premoženja, Janša o rekordno nizki brezposelnosti
  • Marjan Šarec o presežku v proračunu
    00:15
    Marjan Šarec o presežku v proračunu
  • Bratuškova: Ne bomo dovolili, da kdorkoli znižuje pokojnine, Janša: Zadolžili smo se po izjemno nizkih obrestnih merah
    02:40
    Bratuškova: Ne bomo dovolili, da kdorkoli znižuje pokojnine, Janša: Zadolžili smo se po izjemno nizkih obrestnih merah
  • Šarec: Kapital bi obdavčili po smernicah OECD-ja
    01:30
    Šarec: Kapital bi obdavčili po smernicah OECD-ja
  • Janša o zadolževanju
    00:48
    Janša o zadolževanju
  • Bratušek: Ukinili ste davek na izplačane plače
    00:09
    Bratušek: Ukinili ste davek na izplačane plače
  • Fajonova o gospodarski rasti pred in po epidemiji
    00:17
    Fajonova o gospodarski rasti pred in po epidemiji
  • Počivalšek: V Sloveniji želimo zadržati strokovne kadre
    01:30
    Počivalšek: V Sloveniji želimo zadržati strokovne kadre
  • Fajonova: Bolj bi obdavčili premoženje in kapital
    02:00
    Fajonova: Bolj bi obdavčili premoženje in kapital
  • Janša in Mesec o tajkunih
    07:00
    Janša in Mesec o tajkunih
  • Počivalšek: Stanje družbe je v celoti lepo, da še nikoli tako
    00:50
    Počivalšek: Stanje družbe je v celoti lepo, da še nikoli tako
  • Tonin: Upokojenci so v zadnjih dveh letih dobili dodatke
    01:20
    Tonin: Upokojenci so v zadnjih dveh letih dobili dodatke
  • Golob: Imamo dve dobri novici
    02:00
    Golob: Imamo dve dobri novici
  • Bratuškova kritična do vlade
    02:10
    Bratuškova kritična do vlade
  • Janša opoziciji: Sedite v udobnih naslonjačih, Fajonova: Napisali smo veliko predlogov
    04:00
    Janša opoziciji: Sedite v udobnih naslonjačih, Fajonova: Napisali smo veliko predlogov
  • Počivalšek: Danes je država v najboljši kondiciji
    00:36
    Počivalšek: Danes je država v najboljši kondiciji
  • Tonin o škodljivem programu Levice
    01:00
    Tonin o škodljivem programu Levice
  • Nacionalizacije podjetij in kmetijskih zemljišč ni podprl nihče
    02:30
    Nacionalizacije podjetij in kmetijskih zemljišč ni podprl nihče
  • Šarec o škodi zaradi korupcije
    00:19
    Šarec o škodi zaradi korupcije
  • Počivalšek: Država je danes v najboljši kondiciji od osamosvojitve
    01:00
    Počivalšek: Država je danes v najboljši kondiciji od osamosvojitve
  • SAB bo "trden in močen del levo-sredinske koalicije, bo glas upokojencev"
    01:40
    SAB bo "trden in močen del levo-sredinske koalicije, bo glas upokojencev"
  • Mesec in Janša o tem, kdo je nadomestil Roberta Goloba
    00:10
    Mesec in Janša o tem, kdo je nadomestil Roberta Goloba
  • Počivalšek bi sodeloval s tistimi, ki "gledajo v prihodnost"
    01:00
    Počivalšek bi sodeloval s tistimi, ki "gledajo v prihodnost"
  • Janša: Golob še vedno vodi Gen-I preko ljudi, ki jih je tja pripeljal
    01:10
    Janša: Golob še vedno vodi Gen-I preko ljudi, ki jih je tja pripeljal
  • Fajonova bi vlado sestavila z Bratuškovo, Šarcem, Mescem in Golobom
    01:30
    Fajonova bi vlado sestavila z Bratuškovo, Šarcem, Mescem in Golobom
  • Tonin: Levica je škodljiva za Slovenijo
    01:00
    Tonin: Levica je škodljiva za Slovenijo
  • Golob: Nisem imel druge izbire, kot da grem v politiko
    01:00
    Golob: Nisem imel druge izbire, kot da grem v politiko
  • Janša o novih obrazih na volitvah
    01:10
    Janša o novih obrazih na volitvah

Pred nami je odločilni teden pred volitvami, za zmago pa se po zadnjih javnomnenjskih raziskavah borita predsednik SDS Janeza Janše in predsednik Gibanja Svoboda Robert Golob. Oba sta sodelovala tudi na četrtem predvolilnem soočenju na naši televiziji, a je Golob zaradi okužbe z novim koronavirusom v soočenju tokrat sodeloval prek videopovezave.

V soočenju so sodelovali tudi voditelji drugih političnih strank: Tanja Fajon (SD), Luka Mesec (Levica), Marjan Šarec (LMŠ), Matej Tonin (NSi), Alenka Bratušek (SAB) in Zdravko Počivalšek (Povežimo Slovenijo). O sestavi vlade bodo namreč odločale tudi manjše politične stranke.

Zadnje javnomnenjske raziskave kažejo, da je stranka Gibanje Svoboda Roberta Goloba prehitela SDS. "Če ne bi bil on, bi bil pač kdo drug," je komentiral šef SDS Janez Janša in pojasnil, da se od leta 2008 na volitvah vedno pojavi "kakšen nov ali pa recikliran obraz".  "Če bi lahko odločal o tem in bi delal prioritetno listo, bi bil Golob zelo visoko," je dodal. Golobu je tudi zaželel čimprejšnje okrevanje.

Golob medtem meni, da so novi obrazi prežvečena tema. "Sam nisem imel želje iti v politiko, a sem na koncu ugotovil, da ni nikogar drugega in da nimam druge izbire. Če želim, da bomo živeli v svobodni in odprti družbi, moram sprejeti za izziv," je dejal.

"Za NSi je prva prioriteta sestaviti desnosredinsko vlado, ki se je do zdaj izkazala za najboljše," je dejal Matej Tonin in dodal, da so po volitvah pripravljeni iti tudi v koalicijo z Golobom, le da na oblasti ne bo Levice. "V interesu Slovenije je, da Levica ne pride v naslednjo vlado, saj je njihov program škodljiv," je prepričan. 

"Nocoj v oddaji nas je vsaj pet, s katerimi bi lahko sestavili vlado," je dejala Tanja Fajon ter naštela stranke koalicije KUL in Gibanje Svoboda.

O odhodu iz Gen-I-ja je Golob dejal, da je že februarja lani vedel, da bo sledila zamenjava, saj da jo je napovedal Bojan Požar. "Potem so se člani blizu SDS ponudili, da bodo urgirali, vendar jim nisem verjel. Verjeli so, da v stranki SDS še vlada poštenje in da vladajo argumenti, s katerimi bi stranko prepričali, da dela napačne strani. Jaz jim nisem verjel in sem se pripravljal celo leto. Tako smo na sceno stopili pripravljeni," je dejal.

"Mi bomo sodelovali z vsemi, ki so pripravljeni gledati v prihodnost," je dejal Počivalšek. "Upam, da nam bodo ljudje verjeli. Verjamem, da bodo volivke in volivci znali nagraditi tiste, ki gradimo," je dejal in poudaril, da so svoje uspehe večkrat tudi dokazali. "Država je danes v najboljši kondiciji od osamosvojitve," je zatrdil. "Kdor koli bo zmagal, bo potreboval partnerje," je medtem menil Šarec in izpostavil, da je nujno iti nazaj na ustavno pot, kjer bodo pravila za ministre in "navadne" državljane enaka. 

Resničnost in verodostojnost izjav predstavnikov strank smo preverjali že med soočenjem, izsledke pa sproti objavljali na spletni strani 24ur.com v rubriki Dejstva. 

"SAB bo močen del levosredinske koalicije," je dejala Bratuškova in dodala, da bodo tudi glas upokojencev. Povedala je še, da so pogumna in zanesljiva ekipa, ki zna reševati težave. "Tudi zdaj smo v velikih težavah, novo vlado čaka veliko dela. Mi se tega ne bojimo in dobro poznamo javne finance. Tako kot smo že, bomo tudi tokrat te stvari uredili," je jasna.

"Ko ste vrgli puško v koruzo, ko je bilo jasno, da bo tudi v Slovenijo prišel koronavirus, smo vas vabili v koalicijo, a tega niste sprejeli," je dejal Janša.

"Ta vlada spominja na potapljajoči se Titanik. Ta vlada ravna zelo neodgovorno in govori, kako daje vsakomur, a na koncu koncev le razporeja denar. Vse to bomo morali vrniti," je bil kritičen Šarec. "Če bi bilo tako lepo, kot govorijo gospodje iz vlade, bi imeli danes že potrjen Umarjev predlog. Zakaj tega nimamo? Ker bi sicer imeli veliko luknjo v državnih blagajnah. V našem proračunu že tako zeva petmilijardna luknja. Manjka vam približno 500 milijonov evrov," se je strinjala tudi Bratuškova.

Bratuškova je Toninu na besede, naj dovolijo, da desnosredinska vlada nadaljuje svoje dobro delo, odgovorila: "Če želimo Slovenijo pokopati."

Vprašanje nacionalizacije

Že od vstopa Levice v politiko in izjav poslanca Kordiša je v zraku vprašanje nacionalizacije, ki je zapisana v njihovem programu. "Lastništvo podjetij bomo prenesli v roke države in lokalnih skupnosti ter ustanovili delavske, kmečke in potrošniške zadruge. /.../ Kmetijska zemljišča bodo lahko ostala v zasebni lasti, vendar ne v obsegu veleposesti," je zapisano v programu. Tega programa ni podprla nobena druga stranka v studiu. Mesec pa je dejal, da za sodelovanje z Golobom tega dela programa ne bodo postavili kot pogoj.

Šarec je debate o nacionalizaciji označil kot brezplodne. "Odgovornega politika, ki bi podprl nacionalizacijo, ni," je dejal, a sistem solastništva vendarle pohvalil. "Solastništvo ne more biti prisilno, moramo pa jih k temu spodbujati," je menil.

"Nikakor se ne strinjam s tem, da bi pustili desno sredinsko vlado," je poudaril Golob. Dejal je, da imamo v Sloveniji še veliko neizkoriščenega denarja. Poudaril je, da se dobre delavce v podjetju najlažje zadrži s stanovanjem ali solastništvom. "Mora pa biti zakonsko to tako regulirano, da mora biti vstop bolj, izstop pa manj ugoden. Na ta način lahko najboljše spodbujamo zaposlene, ker vedo, za koga delajo. Zase," je dejal.  

Počivalšek: Država je podobna podjetju, ljudje bodo morali odločati, komu jo bodo zaupali

Počivalšek izpostavlja, da je stanje v Sloveniji lepo, ne glede na to, da sta za nami dve leti zdravstvene krize. Poudarja pa tudi, da je država podobna podjetju: "Slovenci in Slovenke se bodo morali odločiti, komu bodo dali možnost vodenja države."

Mesec je repliko namenil Janši. "Govorite, da Avstriji in Nemčiji gledamo v hrbet zaradi eksperimenta Levice. V hrbet jima gledamo zaradi tajkunov, zlivanja denarja v tujino in še marsičesa drugega," je dejal. A Janša se z njim ni strinjal. "Ko govorite o tajkunih, govorite glede gospoda Kordeža?" je žogico podal Mescu, ki pa mu je omenil Bavčarja, ki da mu vlada odpisuje dolgove, in druge. "Postopki so pod vašo vlado odpovedali," je bil kritičen Mesec.

"Imamo rekordno nizko brezposelnost, imamo dobro zaposlenost, imamo ljudi, ki lahko plačujejo davke, ki varčujejo – ta kapital moramo spraviti v aktivo. Tu se strinjam z Golobom," je dejal Janša.

Soočenje
Soočenje FOTO: Luka Kotnik

Fajonova je oba okrcala glede "duela", ki sta ga imela Mesec in Janša. Ob tem je poudarila, da v Sloveniji ni vse tako lepo, saj je preveč ljudi, ki ne dosegajo minimalne plače in živijo pod pragom revščine. "V družbi nastajajo velike neenakosti," je dejala.

Želijo progresivno obdavčiti kapital, dodaja Fajonova: "Milijardo bi lahko na ta način prinesli v državno blagajno, s čimer bi lahko tudi ukinili dopolnilno zdravstveno zavarovanje."

Počivalšek je kritičen, da Socialni demokrati še svojih strankarskih financ ne morejo urediti. "Ne potrebujemo samo mišic, temveč tudi možgane. Podpiramo dohodninski zakon in v Sloveniji si želimo zadržati strokovne kadre, ki odhajajo v tujino. Smo konkurenčni pri nižjih plačah, popolnoma nekonkurenčni z okolico pa pri višjih plačah," je dejal.

"Delo je absolutno preveč obremenjeno, kapital pa bi obdavčili po smernicah OECD," je na to temo dejal Šarec. "Manjka najmanj 250 milijon evrov," je medtem dejala Bratuškova, ki je dejala, da ne bodo dovolili, da bi ljudem zniževali pokojnine. "Dobro je, da imamo gospodarsko rast in nizko brezposelnost. A enake podatke so uporabljali leta 2008, vemo pa, kje je kasneje Slovenija pristala."

"Na takšni točki bo Slovenija znova pristala tudi prihodnje leto, če boste vlado prevzeli vi," pa ji je odgovoril Janša, ki poudarja, da so se zadolžili po "izjemno nizkih" obrestnih merah.

Golob bi bolj obdavčil premoženje, ne le nepremičnin. "Prav je, da tisti, ki ima, tudi več da," je dejal. Na Janševe besede pa je dejal, da želi dvigniti dodano vrednost na zaposlenega. Poudarja namreč, da višja zaposlenost in nizka brezposelnost nista dovolj. "Treba bo zagnati izjemno močen investicijski cikel v digitalno in zeleno, sicer lukenj ne bomo mogli zakrpati," je dejal.

Naslednje soočenje bo na sporedu v petek, 22. 4., ravno tako s pričetkom ob 20. uri na POP TV. 

Davčna politika Slovenije

"V Sloveniji so plače preveč obdavčene, zato se je razvila tekma za minimalno plačo. Vsi skupaj si moramo prizadevati, da bodo plače čim višje," je dejal Tonin in izpostavil, kako pomembno je, da dobre kadre zadržimo v državi. 

"Zagovarjamo progresivno davčno politiko. Paziti moramo na izjemne socialne razlike, ki trenutno nastajajo," je dejala Fajonova. 

Počivalšek se sicer z njo ne strinja. "Dodana vrednost je v Sloveniji naraščala. Naša dodana vrednost znaša enkrat več kot na Hrvaškem in dvakrat več kot v Srbiji. Želimo pa prepoloviti zaostanek za Avstrijo. Razbremeniti želimo delodajalce, da bodo lahko delavcem dali več. Prvi korak smo naredili z davčnim zakonom, narediti moramo tudi drugi korak," pravi.

Soočenje
Soočenje FOTO: Luka Kotnik

Golob je na Počivalškove navedbe dejal, da cilj Slovenije ne bi smel biti le prepoloviti zaostanek za Avstrijo. "Cilj bi moral biti, da ulovimo Avstrijo skozi zelena in digitalna delovna mesta," je dejal in dodal: "Pot, ki jo vi navajate, je pot večnih hlapcev". Počivalšek je odvrnil, da leporečenje ni dovolj in izpostavil, da so v tej vladi veliko naredili. Golob je nato menil, da vlagajo v napačne stvari. 

Janša kot težavo izpostavil, da Ljubljana generira več delovnih mest, kot je delovno sposobnega prebivalstva. Večina investicij še vedno ostaja v Ljubljani, je poudaril. "Šele ta vlada je investicije prerazporedila po vsej Sloveniji. To bo povečalo dodano vrednost v prihodnosti," je dejal.

Najprej je treba poskrbeti za najbolj ranljive – tiste, ki so pod pragom minimalne plače, je jasen Golob. "Moramo poskrbeti, da bomo imeli vsi dostojno življenje ter da bodo tisti, ki lahko dajo več, to tudi dali." Na opazke glede prodaje elektrike pa: "Dodano vrednost smo začeli ustvarjati, ko smo naredili spremembe, ko smo na vrh podjetja dali zeleno energijo. Takrat so ljudje v službo začeli prihajati zaradi poslanstva," je dejal.

"Eno so besede, drugo pa dejanja. Po zakonu o dohodnini, bodo imeli posamezniki na koncu leta višje plače," je dejal Tonin in bil kritičen do opozicije, ki zakon blokira. Predlagali so tudi, da bi morale brezposelne osebe po treh mesecih na zavodu za zaposlovanje sprejeti tudi delo, ki je stopnjo nižje od njihove izobrazbe, po šestih mesecih pa dve stopnji, je še dejal. "Pa lepo vas prosim. Zdaj bomo ljudi izobraževali, potem pa jim bomo dali delo za pol toliko, kot so se izobraževali," se s Toninom ni strinjal Mesec. 

"Administrativno višanje plač ni rešitev, ki se jo lahko dela v nedogled. To moramo spremeniti," je dejal Šarec ter Toninove besede označil za floskule. "Treba je povedati, da se je v času naše vlade v primerjavi s Šarčevo vlado v državne blagajne steklo več denarja, to smo naredili tako, da smo ljudem pustili več v žepu," je odvrnil Tonin. Šarec pa je kritičen, da so le razbremenili najbolje plačani.

"Ljudem se mora splača delat. Podjetnikom pustimo delati, oni najbolj vedo, kako delati s svojimi podjetji. Potrebujemo več Akrapovičev, Boscarolov in Češkov," je menil Počivalšek. "Ta vlada za gospodarstvo ni naredila nič, pri plačah javnega sektorja ste naredili pravi kaos. To je prva stvar, ki jo bo morala nova vlada nujno sanirati," je menila Bratuškova in dodala, da so sprejemali takšne zakone, ki se jih ne bi smelo sprejemati.

Vpliv vojne v Ukrajini na slovensko gospodarstvo

Bo Golob zamrznil cene naftnih derivatov, tako kot trenutna vlada? "Cene nafte so se trenutno delno umirile. Bistveno huje je na področju zemeljskega plina, rahlo boljše pa na področju elektrike. Treba bo posegati torej na trg zemeljskega plina," odgovarja. Poudarja, da imamo dovolj elektrike, ki je proizvedena v Sloveniji, in da mora zato država tudi na tem področju regulirati cene za vse.

Da je treba kmetom v času krize pomagati, a da jim je treba pomagati tako, da jim ne bo treba delati zalog, je dejal. "Nato pa moramo po celotni prehranski verigi priti tudi do naslednjih sektorjev," je dodal. Poudarja, da ni vse le na vladi in potrošnikih, temveč tudi na plečih trgovcev. Z njimi se je treba začeti pogovarjati, je dejal in poudaril, da morajo tudi oni prevzeti del odgovornosti.

Soočenje
Soočenje FOTO: Luka Kotnik

Da Golob v svojem govoru ni naštel rešitev, je medtem poudaril Janša. "Evropska unija vlaga ogromne napore v skupne nakupe, s čimer bi bili ti cenejši, ter v skupne transporte. Stvari se bodo stabilizirale, a morali bomo še dajati napore," je dejal. A zagotavlja, da jeseni ne bo nikogar zeblo in da ne bo nihče v temi.

Fajonova pravi, da so predlagali reševalni sveženj, kako bi lahko gospodarstvu pomagali tudi na prehrambnem področju. "Predstavili smo dolg akcijski načrt, s čimer želimo blažiti posledice krize v Ukrajini," je dejala.

Soočenje
Soočenje FOTO: Luka Kotnik

"Naša vlada si intenzivno prizadeva, da bi se stvari na tem področju umirile. Naši ministri hodijo na sestanke, na katerih želijo zagotoviti nadomestila za ruske energente. Naša vlada je postavila dobre temelje," je dejal Tonin.

Bratuškova je medtem poudarila, da je bilo v Sloveniji precej upokojencev, ki jih je to zimo zeblo. "Ker ste odreagirali prepozno," je dejala. "Ko sem bila ministrica za infrastrukturo  že takrat smo se začeli pogovarjati s Hrvaško. Želeli smo diverzificirati vire, a vi ste se mi smejali. Naše delo bi morali nadaljevati takoj, ne pa čakati, da nam gori pod nogami," je dejala.

"Odvisnost od fosilnih goriv ni rešitev. Naša prihodnost so veter, sonce in voda. Ampak za to je potreben čas. Prav tako moramo poskrbeti za drugo nuklearko," je dejal Počivalšek, ki je dodal, da so ukrepali takoj, ko so lahko.

Šarec se medtem strinja z regulacijo omrežnin. "Sedanje stanje ne sme trajati dolgo," je poudaril. Dodal je tudi, da je treba popraviti nacionalni načrt za odpornost in preiti na tiste vire, ki jih imamo na voljo, kot je na primer biomasa, ki jo je treba izkoristiti.

"Pripravljena je uredba za regulacijo cen osnovnih življenjskih potrebščin, ki bo sprejeta v naslednjih dneh, če se bodo cene le teh dvigovale," je dejal Janša.

Kaj se bo spremenilo po 24. aprilu?

"Treba je blažiti krizo in pomagati ljudem. Zagovarjali bomo samooskrbo in pomoč kmetom, vključno z odkupom pridelkov. Blaženje energentov in ukrepi proti revščini. Če bo kriza trajala, se bo treba pogovarjati tudi o tem, da se višajo tudi vsaj najnižje pokojnine in plače. Na srednji rok pa se moramo osvoboditi fosilnih goriv. Do leta 2030 bo morala imeti Slovenija jasne prioritete," je dejal Mesec. 

"Ljudje bodo imeli 24. aprila zanimivo izbiro. Lahko se bodo odločili za stranke, ki se obračajo v preteklost, ali pa bodo izbrali stranke, ki so nekaj pokazale. Mi se bomo trudili iskati skupni imenovalec. Le skupaj lahko zmagujemo," je dejal Tonin. Med drugim je dejal, da bodo zagotovili dostopno javno zdravstvo. "Šli bomo v švicarski, avstrijski, nemški model," je dejal. 

"Na prvi seji vlade bomo najprej imenovali državnega sekretarja za skrajšanje čakalnih dob v zdravstvu. Naša prioriteta je to. Nato bomo podprli predlog Inštituta 8., marec, osredotočili se bomo tudi na javni RTV. Menjali bomo vodilne na inštitucijah," je dejala Fajonova.

"Sloveniji bomo še naprej zagotavljali varnost, stabilnost in razvoj," je dejal Janša. Poudaril je, da je v teku veliko projektov, ki bodo to omogočili in so že v teku. "Ljubljani se morajo priključiti tudi ostali deli Slovenije. Za to si že prizadevamo. Nismo več laboratorij za eksperimente," je dejal.

Golob je izpostavil dve stvari. "Ne bomo čakali, da se vlada sestavi, da bi podprli civilno družbo. Poleti bomo govorili predvsem o tem, kako se bomo izognili novi koronakrizi," je dejal in poudaril, da ne želi, da bi še kdaj govorili o policijskih urah, obveznih maskah v šolah ali obveznem cepljenju. Je pa poudaril, da je treba zaščititi najranljivejši del družbe. 

"Slovenija bo močna samo toliko, kolikor bo močno njeno gospodarstvo. Pavšalizirali bomo davke za obrtnike, gostince in kmete," je dejal Počivalšek. 

"Naš najbolj kratkoročen cilj je, da 24. aprila zamenjamo to škodljivo vlado. Glavni izzivi so ureditev zadev v javnih financah, ureditev zadev s zdravstvu in, kar je za SAB morda še najbolj pomembno, poskrbeti za upokojence," je dejala Bratuškova. 

SPREMLJAJ DOGAJANJE V ŽIVO

22.25

DEJSTVA: Koliko več denarja je priteklo v blagajno?

22.20

Šarec: Normalizacija, rešitve, razvoj

S temi besedami je prvak LMŠ napovedal smer stranke po 24. aprilu. "Najprej normalizacija, torej vrnitev k pravni državi, boj s korupcijo, potem pa rešitve. Tu so vlaganje v znanost, raziskave in razvoj, imenovanje državnega sekretarja za malo gospodarstvo, jasna ločitev javnega od zasebnega zdravstva," je naštel.

22.10

Počivalšek o gospodarstvu, Bratuškova tudi o upokojencih

"Pavšalizirali bomo davke za obrtnike, gostince in kmete," je jasen Počivalšek. Bratuškova pa o tem, da bo Slovenija 24. aprila dobila levo-sredinsko vlado: "Uredili bomo javne finance, poskrbeli za javno zdravstvo in uredili vsa druga področja, tudi področje upokojencev."

22.08

Golob: Življenje ne sme biti nikoli več takšno, kot je bilo v času covida

"Civilno družbo bomo podprli takoj, ne bomo čakali na formiranje vlade. Nato pa se bomo osredotočili na to, kako se bomo soočili z novimi krizami, kot je covid-19. Ne smemo dovoliti policijske ure, ne smemo dovoliti govora o obveznem cepljenju. Kljub covidu bomo živeli naprej, življenje se ne sme več vrniti v čas, kot smo ga imeli prej," je jasen Golob.

22.07

Janša: Sloveniji bomo zagotavljali nadaljnjo stabilnost

"Ljubljani se morajo priključiti tudi ostali deli Sloveniji. Na tem že delamo. Nismo več laboratorij za eksperimente," je dejal in dodal, da bodo Sloveniji še naprej zagotavljali varnost, stabilnost in razvoj.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (1858)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

tito73
23. 04. 2022 19.29
+2
Zanimivo! Počivalšek je imel pred 2 urama nekaj čez 3.000 glasov, sedaj jih ima skoraj 5.000?!?!?!?!? Prosim preverite!
Amasakul
23. 04. 2022 17.38
+1
U glavnem, z lahkoto bo premagal g. Golob osebo, ki se druži z dr.- utaj ampak bo veselo še naprej, ker se gospod ne bo dal kar zlahka, kar so vsi znastveniki napovedal.
motorist_mb
23. 04. 2022 08.11
+2
Kul katastrofa tak da gremo sedanja vlada!!!
biser2011
22. 04. 2022 19.22
+1
Sami stari obrazi in zakaj na soočanjih gledajo drug drugemu v krožnik??? zakaj ne v svojega in pokažejo, kaj so do sedaj skuhali ??? star pregovor: OBLJUBA DELA DOLG
KVAJSTABO
21. 04. 2022 11.20
+2
Golob je rekel, da ni imel izbire in je zato šel v politiko!!!???? Aaaa? Kaaaajjj! Kdo za božjo voljo ga je prisilil???? Bruh...
asdfghjklqwertz
21. 04. 2022 10.19
+3
Zakaj v anketi o tem "Kdo vas je na X soočenju najbolj prepričal?" nimate opcije Noben? Ker resnično me ni noben prepričal, da bi ga volil. Bolj, ko gledam ta soočenja, bolj se križam, da bo naša država še naprej v enem velikem dreku.
minnaema@yahoo.com
21. 04. 2022 09.03
+0
opla " GOLOBČEK" odkar je na bolniški se je POČESAL !
deling
19. 04. 2022 19.31
-1
Socialism doesn't work. Leve politične stranke so vse "on the wrong way". Nič in ničesar dobrega ne morejo ponuditi in ne narediti. Vse njihovo za karkoli se zavzemajo, je napačno, noro, utopično, samomorilsko, je pot v kaos in v propad.
Mirii
19. 04. 2022 19.08
+1
G. Mesec je imel mogoče včasih tudi kakšen dober predlog, ampak v večini več slabših, člani so pa tak, tak.
Mirii
19. 04. 2022 19.03
ElectroVoice
19. 04. 2022 15.28
+3
A celih 26 komentarjev da je v tem trenutku? Do sedaj sem jih peš preštel 2000, potem pa sem omagal, ker jih je še mnogo več. Ali res 24ur ne premore kakega kvalificiranega informatika s srednjo šolo, ki bi bil sposoben aktivirati števec komentarjev, tako kot je treba..? Tudi če me spet blokirate to števca ne bo usposobilo.
yanay
19. 04. 2022 13.37
+9
Z Janšo se strinjam samo v tem, da je potrebno vlagati v vso Slovenijo. Ljudje se od zelo daleč vozijo na delo v Ljubljano, dnevnih migracij v glavno mesto, je zaradi tega preveč, kar za sabo potegne mnogo negatitvnih stvari. Delovna mesta je potrebno ljudem približati, kar bo tudi za delodajalce nižji strošek. Kar se tiče trenutne dohodninske zakonodaje, ni v redu. Ljudem z minimalcem, je ta lestvica v posmeh. Na letni ravni se to povečanje plače komaj kaj pozna. Če gledamo na mesečni ravni, si ljudje z recimo 20€ več na mesec, niti ne morejo vsak dan privoščiti kave, razen če njihovo podjetje premore kavne avtomate. Strinjam se, da se delodajalcem omogočijo določene olajšave, če se to potem pozna tudi zaposlenim. Žal marsikateri delodajalci gledajo le nase, da bi delavcem omogočili dostojno življenje z dostojno plačo, pa je za njih misija nemogoče. Kdo je pa rekel, da si morajo že npr. v treh letih privoščiti novo hišo, nov avto in jahto na morju, delavci pa so zaradi tega na minimalcu. Vem za primer, ko je delodajalec svojim zaposlenim prostodušno dejal, da jim za tisti mesec ne more izplačati plač, ker gre na dopust na Bali! Halo!! Pa sem prepričan, da to ni osamljen primer. Na drugi strani pa so delodajalci, ki svoje zaposlene spoštujejo in jim nudijo dostojno plačo. Delavci takega delodajalca ne bodo pustili na cedilu, tudi, ko jim kdaj ne bo šlo dobro. Boscarol je dejal, da si ne more privoščiti slabo plačevati svojih zaposlenih. Vložek v učenje je prevelik, da se izkleše zanesljiv delavec, je potrebno kar nekaj časa in denarja.
marker1
19. 04. 2022 18.04
Višina minimalne plače je dogovorjena s sindikati. Tam se oglasi.
KVAJSTABO
21. 04. 2022 11.40
+1
No, no... to o zasebnikih in njihovih plačah in palačah ni čisto res. Poznam primer, ko je v podjetju vodilni kader na minimalcu ker, da lahko ustvarjaš, rabiš neke pripomočke (stroje, prostor za skladiščenje...).Če imaš srečo, dobiš pri banki kredit, seveda kratkoročni, da te vsako leto "oberejo" za en obrok ker imajo toliko dela, da spremenijo letnico na dokumentu. Delavci itak poznamo vse pravice in vse v nulo vemo kaj nam pripada. Veliko teh delavcev (mene NI zraven)se požvižga na DOLŽNOSTI. Ko vložiš pol svojega življenja in vse svoje prihranke v eno stvar in pri taki krizi želiš, da ne zaključiti "zgodbe" s stečajem, potem pač greš na minimalca.... Take zgodbe poznajo samo tisti, ki vodijo knjigovodstvo podjetjem... Tisti, ki ima v treh letih nov avto, jahto in vikend ta ne dela pošteno in take bi bilo za preveriti. In to ni to, da jemlje od plač zaposlenih ampak so v veliki meri "mutna posla". da pa teh tsvari ne vidijo inštitucije, ki imajo vse podatke se je mal za vprašat.
marker1
19. 04. 2022 13.34
-1
Ne razumem teh kulcev in Goloba, zakaj se sploh borijo za oblast v državi, če je vse tako slabo in še slabše kaže. Jaz bi to vlado pustil pri miru naj propade in šele potem prevzel oblast. Bolj verjetno pa je, da ni sploh tako slabo, le oblasti si spet želijo. Kulci, ki razen SD nimajo več kam in maščevalni Golob, ki trdi, da so mu odvzeli GEN-I.
Carpediem32
19. 04. 2022 13.07
+10
Janša govori Mescu o politični kilometrino. Lahko imaš neskončno kilometrov, ki ti nič ne pomagajo, če si delal slabo. Lahko pa imaš zelo kratko kilometrino in delaš dobro. Vsebina je tista, ki nekaj pomeni.
marker1
19. 04. 2022 13.19
-3
Mesec ima kratko kilometrino in še slabšo vsebino.
alam12
19. 04. 2022 13.03
+0
Ko sem poslušal to strašenje levih strank, kako je vse slabo in nobene pohvale, sam kot podjetnik ne razumem zakaj potem ta boj za oblast, ker sam si nebi prizadeval vsesti na čelo koalicije, če bi vse to držalo. Sploh pa omenjanje Goloba kako se bo o vsem skupaj odločal z ljudstvom je pa labsus. Kaj je res pa boste občutili sami..po volitvah mislim, da pa bodo imeli vsi probleme z sestavo vlade in ne razumem tega izključevanja saj naj bi delali v dobro nas.. Lp
vicente
19. 04. 2022 12.45
+5
dejte nazaj hojsa naj se narod vsaj zabava
Zmaga Ukrajini ......
19. 04. 2022 12.55
+5
🤣🤣🤣👍 Ne vem no, če hors spodbuja ljudi le k smehu. Bojim se, da ima hors pri javnosti močnejšo spodbudo v bolj mračnih nagnjenjih.
marker1
19. 04. 2022 13.35
-1
jezero
19. 04. 2022 15.08
+3
Da, v rokovanju z vodnim topom in solzilcem!
marker1
19. 04. 2022 17.43
-2
jezero
19. 04. 2022 12.39
+6
Nič novega! Tonin res ni bister in Janša ga vozi kot ...
tito73
23. 04. 2022 19.32
+1
fedr?k
19. 04. 2022 12.32
-3
Drži vse to. Bravo novinarji. Levaki komunisti lažejo že v Jugi in isto zdaj v Sloveniji. Naredijo pa nič. Niti ene bolnice niti enega stanovanja. Samo kradejo zase pa za sorodnike. Banda. Vsi na volitve da se rešimo levakov in da imamo boljše življenje končno kar se že kaže s tem ko Slovenija dobesedno cveti. Plače pa penzije pa tudi rastejo kot še nikoli. Pamet v roke ter vsi volit v nedeljo.
slohren
19. 04. 2022 12.03
-1
Pod katero vlado, je poljski študent slikal z telefonom eno firmo na Štajerskem, mislim da je 5 ali 6 izvoznik v Sloveniji, z nekaj 10timi milijoni dobička letno, jo je tip ki ni vedel kaj dela oceno na 500.000 eur. Pod levo vlado, sem gledal tisto tarčo z Eriko 3x nisem mogo verjet...
JApajaDAja
19. 04. 2022 11.46
+0
če bi kaplar...ne pokazal svoje davčne napovedi v celoti, že prej zavajal s svojimi dohodki, negiral 15 % podkupnine, ki ni bila izplačana, ker posel ni šel skozi,da so mu "ukradli identiteto v romuniji",da je z € državne firme kupil sebi firmo....bi voditelj to kaplarja vprašal ali ne ? :-)