Tujina

ZN in Rdeči Križ v Gorskem Karabahu: 'Prepozno je, kje so bili, ko smo stradali?'

Stepanakert, 03. 10. 2023 13.44 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Po tem, ko so azerbajdžanske sile prevzele nadzor nad enklavo, naseljeno z etničnimi Armenci, kar je povzročilo eksodus več kot 100.000 Armencev, je Gorski Karabah postal "mesto duhov". Ostali so le še bolni, invalidi in starejši. Medtem pa je Armenija postala del Mednarodnega kazenskega sodišča, kar bi lahko močno zaostrilo odnose z Rusijo.

Skoraj celotno etnično armensko prebivalstvo je zapustilo Gorski Karabah, ko je v to gorsko regijo prispela prva misija ZN, kmalu za njimi pa še mednarodni Rdeči Križ, poroča Guardian.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Ob obisku pa so se soočili s kritikami, številni Armenci namreč trdijo, da so prišli prepozno. Združeni narodi sicer pravijo, da bodo tam spremljali, kakšne so humanitarne potrebe ljudi, ki so ostali, ter tistih, ki so še na poti. "Kaj pa sploh še lahko spremljajo?" je dejal eden izmed tistih, ki so prepotovali naporno tridnevno pot iz Stepanakerta do Erevana. "Nikogar več ni tam, vsi so odšli." Armenske oblasti so sporočile, da je do ponedeljka zvečer v Armenijo zbežalo več kot 100.000 ljudi. "Kje so bili mednarodni opazovalci, ko smo stradali? Zdaj je prepozno," so ogorčeni Armenci, ki so bili prisiljeni zapustiti svoje domove.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Armenski uradniki so odhod etničnih Armencev iz Gorskega Karabaha opisali kot "neposredno dejanje etničnega čiščenja," Azerbajdžan pa to zavrača in meni, da je bil odhod Armencev njihova osebna in individualna odločitev, ki nima nobene zveze s prisilno preselitvijo.

V mestu Stepanakert pa je ostalo vsega skupaj le še okoli 100 ljudi, od tega invalidi, bolni in starejši, je dejal uradnik Mednarodnega odbora Rdečega Križa, Marco Succi. "Bolnišnice ne delujejo, medicinsko osebje je zbežalo, tudi direktorja mrtvašnice ni več." Ekipa Rdečega križa zdaj sicer prečesava ulice in išče preostale ljudi, navaja hrvaški Index. Ena izmed najdenih je bila tudi Susanna, starejša ženska, ki boleha za rakom. Ko so jo našli je bila priklenjena na posteljo, začela je kazati znake anemije in podhranjenosti. Žensko je Rdeči križ nemudoma z reševalnim vozilom evakuiral v Armenijo.

Armenija se pridružuje mednarodnemu kazenskemu sodišču

Nekdanja sovjetska republika je zdaj zavezana k aretaciji ruskega predsednika Vladimirja Putina, če bi obiskal državo. Ta odločitev bi lahko znatno zaostrila odnose z Moskvo, tradicionalno zaveznico Armenije, navaja Guardian. Kremelj je sicer nedavno Armenijo opozoril, da je odločitev o pridružitvi Mednarodnemu kazenskemu sodišču "skrajno sovražna".

Armenija je sicer skušala Rusiji zagotoviti, da so se pridružili le zato, da bodo obravnavali vojne zločine, ki jih je zagrešil Azerbajdžan in da niso niti približno usmerjeni proti Moskvi. 

Ko so azerbajdžanske enote obkolile Gorski Karabah, je predsednik armenske vlade Nikol Pašinjan močno kritiziral Moskvo in podvomil v učinkovitost vojakov, ki so že od leta 2020 nameščeni v regiji. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (32)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

OvcjiPastir
03. 10. 2023 21.39
+0
Kjer je Rus, je zmeraj smrt. Armencem so prinesli več škode kot koristi. Noben dogovor z Rusi nih ne reši, ker Rusi dogovorov in sporazumov nikoli v preteklosti niso spoštovali.
Yoshi3
04. 10. 2023 09.14
+1
Seveda, zato pa vse ostale velike sile upoštevajo. Je treba dojet, da interesi špilajo zadaj in nič drugega.
Bratjeslovani
03. 10. 2023 19.23
+0
Armenci so kolateralna žrtev dogovora Putin Erdogan [Alijev]. Slednja dva zdaj Rusija najbolj potrebuje.
Yoshi3
04. 10. 2023 09.15
+1
Nikol ne more sedeti na dveh stolih. Malo USA malo Rusija. 1991 so goreče se hoteli odcepiti od SZ in kaj zdaj? Sami so hoteli stran od Rusije, na koncu pa Rusija daj pomagaj. Ne gre to tako.
anatomija
03. 10. 2023 18.17
+2
Rusija je Armeniji obljubila , da o branila Armence v Gorskem Karabahu v zameno pa jim je Armenija dobavljala izdelke , ki so bili pod sankcijo . Vse je lepo potekalo dokler je bilo mirno . Ko pa so se razmere zaostrile pa so Rusi pozabili na dogovor in stisnili rep med noge
anatomija
03. 10. 2023 18.19
+0
To čaka vse narode , ki vzamejo Ruse z zaveznike v obrambi
Yoshi3
04. 10. 2023 09.15
Klasično posploševanje. Rusija tako kot USA, gre tja, kjer ima korist in interes.
nataad
03. 10. 2023 18.01
-2
Zakaj Armenija ni šla "osvoboditi" svoj narod, kot rusija na Donbas?
Yoshi3
04. 10. 2023 09.17
+2
Mogoče zato, ker jih je samo 2,8 mio v Armeniji in je Azerov več kot 10 mio? Mogoče zato, ker so Azeri vse bogatejši zaradi rudnih bogastev in ker imajo tradicionalno zaveznico Turčijo s 85 mio prebivalci in "bogato" zgodovino masakrov ter genocidov - med drugim tudi nad Armenci? Think before you speak.
zmerni pesimist
03. 10. 2023 17.35
+4
Tudi hrvati so popucali krajino brez modrih čelad
Yoshi3
04. 10. 2023 09.19
+2
Kroasoni so pucali v WW2 in '91, in sicer na krilih Vatikana, Nemčije in nato še NATA. Brez naštetih bi pucali "privesek" med nogami.
bohinj je zakon
03. 10. 2023 16.20
+6
Ene pač lahko izženejo........napadejo..........Brez posledic. Če imaš moč - se to ne more zgoditi. Če se te bojijo - se to ne more zgoditi. Če imaš velikega brata - se to ne more zgoditi.
Posteni
03. 10. 2023 17.14
+0
Ampak te k so napadali naj bi scitili rusi.. kaj se je vmes zgodilo ??
bohinj je zakon
03. 10. 2023 18.08
-2
Za Azerbejdžanom (kot muslimani) stojijo Turki. Turki se v konflktu Rusije z Ukrajino držijo po strani. In celo nasprotujejo akcijam Nato. Zato rusi niso posredovali na Karabahu. Da se ne bi zamerili Turkom. Zapleteno.
Yoshi3
04. 10. 2023 09.20
+1
@Posteni vmes se je tudi to zgodilo, da je Nikol Pašinjan se obrnil proti Zahodu. Tako je bilo tudi z Gruzijo in vemo kaj se je potem zgodilo. Hint: Abkhazia and South Ossetia
Dr.Rugelj
03. 10. 2023 16.05
+9
UN, WHo,..ipd. - ve se zakaj so bile ustanovljene in kateremu gospodarju služijo !!!
Yoshi3
04. 10. 2023 09.20
+1
tornadotex
03. 10. 2023 16.02
+6
Kaj se je dogajalo v tistih dneh vedo samo sami.Bilo pa je predvsem veliko panike in kdo jo je trosil da so res odšli v tako velikem številu, pa je drugo vprašanje...
mertseger
03. 10. 2023 15.27
+15
Ti združeni narodi so samo še sami sebi namen, da delajo sestanke in zapravljajo denar za
MiskoPol
03. 10. 2023 15.22
+19
Spomnimo se nizozemskih Modrih čelad v Srebrenici. Ko je zagustilo, so zbežali in prepustili ubogo ljudstvo kruti usodi . Tu pa so se ZN opazovalci 30 let skrivali, sedaj ko je zadeva zaključena, pa je njihov konvoj z zastavami slavnostno prišel v Karabah.
Yoshi3
04. 10. 2023 09.21
+1
Srebrnica je bila po dogovoru: "Dajmo žrtvovat muslimane, da lahko potem full scale napademo Srbe." Zaradi tega niso ukrepali.
arctic
03. 10. 2023 14.47
-3
dobr so jih rusi zascitl, tuki se vid kok je vredna ruska garancija
Hrane Marija
03. 10. 2023 15.37
+7
Samo da rusi krivi....plin po zim 3000 evrov. ..plesi ..
arctic
03. 10. 2023 15.53
-3
IvanJaJo
03. 10. 2023 15.54
+7
Pleši pleši "beli" kos, kak bom plesal, če sem bos.. 🕊️🐑💆‍♂️💆‍♀️💸🤣
Kaveljc
03. 10. 2023 14.34
+23
Dokler je vil Gorski Karabah pod mirovnimi silami iz Rusije jih Azerbajdžan ni napadel, ko se je Armenija povezala z Zahodom, pa je bilo takoj izvedeno etnično čiščenje.
zdravkob
03. 10. 2023 14.41
+10
Točno. Zelo čudno vse skupaj, sploh ne vemo kaj se dogaja.
Hugh_Mungus
03. 10. 2023 15.30
+4
To je v vsakem primeru etnično čiščenje s strani Azerbajdžana. A res rabijo velesilo, da pustijo narod pri miru?
Bananistanec
03. 10. 2023 15.40
+4
Kot kaže res rabijo velesilo ampak ne zahodne ker je od nje le v
Posteni
03. 10. 2023 17.16
+0
To ne drzi.. rusi so bili sd vedno njihov garant..kje nasu zahod ???
Yoshi3
04. 10. 2023 09.23
@Posteni je Kaveljc že prav napisal. USA igra podobno igro: "Ali si z nami ali proti nam..."