Tujina

Zasedli njegov hotel, zdaj zahtevajo 300 tisočakov, da se izselijo

Palma de Mallorca, 17. 01. 2025 11.46 | Posodobljeno pred 3 urami

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Na španskem otoku Majorka je skupina skvoterjev nezakonito zasedla apartmajski kompleks ob plaži, ki je zaradi zimske sezone trenutno zaprt. Večina jih je po ukrepanju lastnika objekt že zapustila, štirje pa tam ostajajo. Da bi se izselili, od lastnika zahtevajo 300 tisočakov, poleg tega pa so ga prijavili policiji zaradi domnevnega nadlegovanja.

Minulo nedeljo je v apartmajski kompleks v kraju Cala Bona vstopila skupina približno 20 ljudi in se nastanila v več stanovanjih. Zaradi zimske sezone objekt trenutno ne deluje oz. ne sprejema turistov, zato tam tudi ni zaposlenih. Do srede jih je večina po ukrepanju lastnika objekt že zapustila, štirje pa se ne želijo izseliti, poroča španska televizija Antena 3. 

"Ko sem prišel s policisti, so mi odprli vrata. Ven je prišel moški in mi dejal: "Tukaj sem". Povedal sem mu, da je to nemogoče, ker je hotel zaprt. V rokah je imel telefon, s katerim je snemal in kričal, da ima pravice," razlaga lastnik Miquel

Lastnik sicer sumi, da za nezakonito okupacijo njegovega hotela stoji organizirana kriminalna združba, ki izsiljuje lastnike. 

Eden od skvoterjev namreč trdi, da jim je apartma v najem oddal moški z imenom Dimitri in jim obljubil, da jim bo prinesel pogodbo, a se nikoli ni vrnil. Za nastanitev naj bi mu plačal 950 evrov. Miquel je, da bi jih prisilil k izselitvi, zamenjal ključavnice na stanovanjih, skvoterji pa so ga prijavili policiji zaradi nadlegovanja. Proti njemu so vložili pet ovadb. Po besedah lastnika od njega zdaj zahtevajo 300.000 evrov za izselitev, poroča Antena 3. 

Apartmajski kompleks na Majorki
Apartmajski kompleks na Majorki FOTO: Google Maps

Skvoterji so se prav tako pritožili, da jim je lastnik objekta prekinil oskrbo z elektriko in vodo, kar pa lastnik zanika in trdi, da oskrbe ni, ker je hotelski kompleks zaprt. Znova ga je nameraval odpreti aprila ali maja ob začetku sezone. 

Osebe, ki še ostajajo v kompleksu, trdijo, da jih pred prisilno izselitvijo ščiti zakon. O sporu bo zdaj odločalo sodišče. 

Primer je sicer znova postavil v ospredje razprave o španski zakonodaji in težavah, s katerimi se soočajo lastniki nepremičnin. Po španskem kazenskem zakoniku uzurpacija prazne hiše ali stanovanja namreč ni enaka vlomu. Čeprav gre za kaznivo dejanje, je postopek deložacije počasnejši, saj zahteva posredovanje sodišča. 

Družine zasedle luksuzna stanovanja

S podobnim primerom kot na Majorki se soočajo tudi v Madridu. Skoraj 30 stanovanj v novem luksuznem stanovanjskem objektu v okrožju Carabanchel je zasedlo več perujskih družin, ki naj bi prevarantom plačali med 2000 in 2500 evrov za stanovanja. 

Kljub poskusom investitorja, da bi izselil stanovalce, je družinam uspelo vzpostaviti sistem notranjega nadzora, ki celo vključuje lastnega vratarja, ki jim omogoča dostop do stanovanj. Čeprav nimajo ogrevanja in tople vode, imajo na voljo elektriko in hladno vodo, kar jim omogoča, da ostanejo v domovih. 

Župan Madrida je opozoril, da trenutni predpisi ne dopuščajo prisilne izselitve po hitrem postopku. Kot ocenjuje, bi morala zakonodaja omogočiti izselitve v roku največ 48 ur. Zadeva je pripeljala do napetosti med dejanskimi kupci stanovanj, ki zahtevajo takojšnjo vzpostavitev miru, in skvoterskimi družinami, ki trdijo, da so bile žrtve prevare. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (117)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

asgard
17. 01. 2025 15.19
+0
200 € lokalnik nabildancem pa bodo šli po rusko ven.. Skozi okno !!!
BomberIzNordstrima
17. 01. 2025 15.26
+0
r h
17. 01. 2025 15.06
+5
Pa kam je zajadralo človeštvo. O Bog pošlji na zemljo meteor kot luna.
Kod.
17. 01. 2025 15.27
MESE?AR
17. 01. 2025 15.32
231koak
17. 01. 2025 15.00
+5
S spuscenim psom pridem v lasni hotel....luft bi krampali, nebi gledali iz katerega nadstropja bi sami skocili
asdr
17. 01. 2025 14.51
+1
Kakšne bedarije. Naj poskuša to narediti meni v bs3. V 5 minutah mu dvignem pol krim policije Ljubljanske. .......... eni. V minuti je konec. Bedniki revni.
asdr
17. 01. 2025 14.55
-6
...ko se vrnem naletijo na 200 kg človeka. Probajte frajerji. Ajde...lani me.ni posttegla petrol dunajsla....dvignila mi živec...gumb panike...8 patrulj prišlo. Fantje ne igrajte se. Ne iigrajte se. Bežigrad
spam1
17. 01. 2025 15.01
+2
Ko boš komu kaj naredil, boš ti v čuzi aveš
Uporabnik1812060
17. 01. 2025 14.50
+4
Tudi pri nas si sem pa tja prilastijo objekte. Npr. zadnji primer blizu Linhartove, neko neprofitno društvo. Nihče si jih očitno ne upa ali pa ne more ven spravit. Meni je to skrajno nesprejemljivo.
Quercus
17. 01. 2025 14.30
+8
Po tej logiki bi se lahko jaz npr. preselil v neko trenutno prazno vilo na Bledu. Ko bi se lastnik vrnil in bi me želel izseliti, bi mu pač rekel, da sem nekemu neznancu plača 10.000 evrov za bivanje v tej vili in da me ne sme vreči ven. Še sam bi si napisal in natisnil neko potrdilo s podpisom o prevzemu te vile za rok šestih mesecev npr.. Me zanima, če bi v naši državi tudi delovala ta finta ali to deluje samo v Španiji oz. na Majorki. Se sploh ne bi več čudil, če bi se tudi v tem primeru postopek vlekel in vlekel in be me kar pustili notri.
jazpatipažidanamarela
17. 01. 2025 14.43
+3
Jimi1
17. 01. 2025 14.44
+3
Cilj tega sistema je v temu, da bi plačeval sodišče za stroške izgona iz nepremicnine, ki bi se vlekli desetletje dolgo... Pa od stanovalcev da ne bi mogel nicesar dobiti ker nič nimajo... Sam sistem nas nagamja v drugačne rešitve, pa naj oni kaj dokazujejo...
spam1
17. 01. 2025 14.55
+1
Ja, lahko bi to naredil in te ne bi mogli vreči ven. Policija ne more biti tista, ki odloča, ali si tam legalno ali ne, to lahko naredi samo sodišče. Bi pa na koncu bil na slabšem, ker bi - čez precej let, ko sodišče zmelje vse - moral kriti vse stroške skupaj z obrestmi.
lsica
17. 01. 2025 14.20
+11
V takem primeru nikoli ne kličeš policije, moraš zrihat sam s prijatelji. S klicem jim samo pomagaš, da imajo dokaz, da so dejansko živeli notri. Samo pometat ven, potem pa naj oni kličejo policijo in rečejo kaj? Da so jih vrgli ven iz stanovanja ki ni njihovo?
spam1
17. 01. 2025 14.57
+1
Tako je, kličejo policijo rečejo da so jih vrgli ven iz stanovanja. In sodišče oglobi tebe zaradi motenja posesti. POTEM greš pa ti njih tožiti in boš dobil vse to nazaj z obrestmi, ampak čez 10 let.
Slash
17. 01. 2025 14.19
+1
Levaki ne dajte se ! Mi smo z vami !
jaka
17. 01. 2025 14.13
-7
Če so jim ODVZELI v ustavo zapisano pravico do pitne vode, potem so skvoterji upravičeni do odškodnine.
Maxx365
17. 01. 2025 14.42
+3
Pa kaj bi še imel v uzurpiranem stanovanju, all inclusive? 🤣🤣🤣
Maxx365
17. 01. 2025 14.48
+4
Vodo pa plačuje, kdo? Lastnik, ker skvoterji ne prejemajo položnic komunale. Ttorej so v lastnikovi lastnini, lastnik pa jim je po tvoje "po ustavi" dolžan še plačevati vodo? Kekec.
Jimi1
17. 01. 2025 14.08
+9
Za 30 tisočakov bi jim organiziral lep pogreb na neznani lokaciji... Kot da jih ni nikoli bilo na zemlji...
mojcd
17. 01. 2025 14.05
+15
skvôter -ja in squatter -ja cit. [skvôter] m, člov. (ō) pripadnik skupine ljudi, ki nezakonito zasedejo zapuščeno zgradbo, prostor za bivanje ali kulturno dejavnost: Od kdaj je zaprt hotel zaradi sezone zapuscena stavba????
Maxx365
17. 01. 2025 14.44
+3
To je ena stvar, druga je pa s poudarkom na NEZAKONITI zasedbi objekta. Torej, skvoterji lahko nezakonito zasedejo moje stanovanje, jaz jih pa ne smem zakonito odstraniti iz moje lastnine?
spam1
17. 01. 2025 15.00
+1
Ne, ne smejo. Ampak tudi ti jih ne smeš odstraniti. To lahko naredi sodišče, samo problem je, da bodo najprej tebe oglobili zaradi motenja posesti, šele potem pa ti njih tožiš in čez 10 let se morajo izseliti in ti povrniti vse stroške z obrestmi (ampak nimajo za burek, tako da ne dobiš nič).
oježeš
17. 01. 2025 15.27
Pa saj to ni bil zapuščen hotel ampak le zaprt ker v zimskem času ne deluje. Torej tile skvoterji nimajo nobene pravice bivanja v njem. So pa zanimiv zakoni, ki ščitijo kriminalna dejanja, ne pa pravice lastnikov stavb. Tudi, če je hiša zapuščena se nima kdo vseliti vanjo. Ker ni nič vložil v hišo, nihče mu jo ni podaril in nima nobene pravice, da se vseli niti, da prebiva v prazni hiši. Hiša ali hotel je vpisan v zemljiško knjigo in se točno ve kdo je lastnik in če ta ne dovoli vstopa, nima nihče pravice vstopiti vanjo kaj šele živeti v njej.
mojcd
17. 01. 2025 14.03
+3
Skvoter????¿???????????????
Tami69
17. 01. 2025 13.59
-6
Enak problem kot pri nas z levičarji..
medŠihtom
17. 01. 2025 13.56
+12
izselitev je možna takoj z uporabo motorke, ne poznam primera kjer motorka nebi zadostovala. če nočeš ven v enem kosu, greš pač v več kosih, kje vidite problem.
spam1
17. 01. 2025 14.58
+1
Problem je, da gre uporabnik motorke v čuzo. Hiša pa res ostane prazna.
testosteron
17. 01. 2025 13.54
+9
Tak problem bi rešil na hitro - pač še nekaj osebkov, ki bi misteriozno izginili v neznano !...
Lion90
17. 01. 2025 13.53
+7
Bolanoo! No amerika ima to super reseno!
džonborno
17. 01. 2025 13.46
+18
Pred 70 leti je nacionalizirala država, zdaj pa kdorkoli se spomni. Zakon jih ščiti, mediji jih podpirajo ker so socialni problem, stroškov ne plačujejo ker niso lastniki. Družba kot taka gre v maloro!
indigokid
17. 01. 2025 13.45
+6
tega bo vedno več ... saj ni razlike med "legalnimi" stanovalci in "skvoterji" ...
AMZS
17. 01. 2025 13.43
+5
Sam se to se spomenejo nasi svobodnjaki:)
Artechh
17. 01. 2025 13.40
+13
To me spominja da naše občane, in rogove ter podobne