Magazin

V Kijevu zavijajo sirene, v parkih se urijo prostovoljci: 'Bolje je biti pripravljen'

Kijev, 29. 01. 2022 11.09 |

Prizor iz kijevskega parka: "Gre za popolnoma običajne ljudi, prostovoljce, ki si želijo naučiti rokovanja z orožjem izključno zato, da bi branili svoje ljudi in svoje imetje, če bi bilo to potrebno," nam pojasni Marina.
Avtor
Maja Račič, Aida Mešić
Komentarji
402

Marina Nastevič je 36-letna ukrajinska novinarka, ki že od rojstva živi v Kijevu. Za 24ur.com je spregovorila o tem, kako je ta trenutek videti življenje v njenem mestu. Da so v strahu pred vojno pravzaprav že od leta 2014, se pa napetost v zadnjih dneh in tednih stopnjuje, pravi Marina. Poskušajo živeti čim bolj običajno, prek medijev pa ves čas dobivajo napotke, kaj storiti, ko zatuli sirena, kako se pozanimati, kje je najbližje zaklonišče, kaj spakirati med nujne stvari ... "Upam, da teh napotkov ne bomo potrebovali nikoli, ampak bolje je biti pripravljen," nam je povedala Kijevčanka.

Marina Nastevič je 36-letna Kijevčanka, v ukrajinski prestolnici živi že od rojstva. "Naše mesto je razdeljeno na dva dela, deli ga reka Dneper. Jaz živim na levem bregu, v predelu, ki je precej oddaljen od samega centra mesta," pove. Dela kot novinarka in urednica pri Rbc.ua, gre za enega večjih ukrajinskih novičarskih portalov. 

Marina se je konec leta 2013 udeležila tako imenovanih evromajdanskih protestov, ki so z oblasti odnesli takratnega predsednika Viktorja Janukoviča.
Marina se je konec leta 2013 udeležila tako imenovanih evromajdanskih protestov, ki so z oblasti odnesli takratnega predsednika Viktorja Janukoviča. FOTO: osebni arhiv Marine Nastevič

Marina pravi, da se je življenje v zadnjih letih precej spremenilo. "Pred letom 2014 sem nekajkrat celo potovala v Rusijo na koncert ali kakšen podoben dogodek," se spominja. "Zdaj je seveda vse drugače," doda.

Rusija je na mejo z Ukrajino poslala že več kot 100.000 vojakov, tam kopiči tudi vojaško opremo. Ruska armada v tem prostoru že izvaja vaje s pravo municijo, na jugu Ukrajine skoraj vsak dan pride do incidentov. Pred kratkim so Rusi izvedli tudi obsežen kibernetični napad na svojo zahodno sosedo. Prav tako v zadnjih dneh prihajajo novice o umiku diplomatskega osebja in njihovih družin na več straneh. Rusko vodstvo invazijo sicer še vedno vztrajno zanika, kar pa Ukrajinci vidijo le kot razlog za dodatno zaskrbljenost – vse, kar je Kremelj v preteklosti običajno zanikal, je bilo namreč res. 

V rusko-ukrajinske odnose so ta hip uprte oči svetovnih medijev, ki pišejo o tem, da takšnih napetosti v Evropi ni bilo že vse od vrhunca hladne vojne pred šestdesetimi leti. "Mi smo teh pritiskov nekako vajeni že od leta 2014, tako da se v tem pogledu za nas ni veliko spremenilo. Je pa res, da v zadnjih dneh ogromno poslušamo o tem scenariju – da lahko pride do vojne – v medijih je polno nasvetov in različnih napotkov, kaj storiti v primeru, da pride do napada," pove Marina.

Za kakšne napotke točno gre? "Na primer, kaj storiti, če slišimo sireno, kako preverimo, kje je najbližje zavetišče, kje se lahko skrijemo v primeru napada in kaj je treba nujno vzeti s seboj," navede 36-letnica. Nekateri njeni znanci so že spakirali nujne stvari, kot so osebni dokumenti, zdravila, nekaj oblačil, higienskih pripomočkov in denar. Po nasvetih, ki so jih dobili, je vsako od teh stvari treba zapakirati v prozorne plastične vrečke. "Resnično upam, da teh napotkov ne bomo nikoli potrebovali, vendar je bolje, da smo pripravljeni," ob tem pove Marina. 

Marina Nastevič s prijateljico na dan neodvisnoti, ki ga v Ukrajini praznujejo 24. avgusta. Nosita tradicionalno ukrajinsko oblačilo, imenovano vyshyvanka.
Marina Nastevič s prijateljico na dan neodvisnoti, ki ga v Ukrajini praznujejo 24. avgusta. Nosita tradicionalno ukrajinsko oblačilo, imenovano vyshyvanka. FOTO: osebni arhiv Marine Nastevič

Po njenih besedah so nekateri prebivalci, med njimi tudi njena družina in prijatelji, prestrašeni bolj, drugi manj. "Osebno sicer ne verjamem, da bo Rusija napadla Kijev, seveda pa nisem ravnodušna, ko slišim, da nekatere države evakuirajo svoje veleposlanike. Prav tako nekatere letalske družbe odpovedujejo lete, kar mi pove, da neki resni varnostni pomisleki očitno obstajajo," pravi in doda, da se kljub vsemu trudi živeti čim bolj običajno. "Moje življenje se za zdaj drastično ni spremenilo. Še najbolj vse skupaj občutijo nekateri moji prijatelji, ki delajo v turizmu in zaradi odpovedi letov iz tujine v zadnjem času vse težje poslujejo."   

Rusija je že leta 2014 vojaško posredovala v Ukrajini zaradi njenega sporazuma o sodelovanju z Evropsko unijo, tokrat je v ospredju ukrajinsko prizadevanje za vključitev v obrambno zavezništvo NATO.

Ko jo vprašam o tem, kako o dogajanju poročajo domači mediji, katerih del je kot novinarka tudi sama, odgovori, da bi na ljudi radi vendarle delovali čim bolj pomirjujoče. "Navkljub praktičnim informacijam, ki sem jih omenila prej, torej o tem, kaj storiti v primeru napada, lahko na televiziji pogosto slišimo tudi to, da ni razlogov za paniko," pove.

Ukrajinci sicer že mesece pripravljajo teritorialno obrambo prostovoljcev. Ti se po vaseh in celo v mestnih parkih usposabljajo za morebitno obrambo Kijeva. Marina osebno ne pozna nikogar, ki bi se jim pridružil, je pa o tem že brala v medijih. Nedavno je britanski BBC objavil pogovor z eno od članic te obrambe, 50-letno zdravnico Marto Yuzkiv. "Seveda sem zaskrbljena. Sem miroljubna ženska, nočem, da bi se začela vojna. Toda če se bo, bi rada bila pripravljena," je v prispevku dejala Yuzkivjeva.

Da gre za popolnoma običajne ljudi, prostovoljce, ki si želijo naučiti rokovanja z orožjem izključno zato, da bi branili svoje ljudi in svoje imetje, če bi bilo to potrebno, pravi Marina.

Prizor iz kijevskega parka: "Gre za popolnoma običajne ljudi, prostovoljce, ki si želijo naučiti rokovanja z orožjem izključno zato, da bi branili svoje ljudi in svoje imetje, če bi bilo to potrebno," nam pojasni Marina.
Prizor iz kijevskega parka: "Gre za popolnoma običajne ljudi, prostovoljce, ki si želijo naučiti rokovanja z orožjem izključno zato, da bi branili svoje ljudi in svoje imetje, če bi bilo to potrebno," nam pojasni Marina. FOTO: AP

In kaj si naša sogovornica želi za svojo prihodnost in prihodnost svoje države? "Mir," odgovori brez pomisleka in doda: "Želimo samo mirno živeti in sami izbrati svojo prihodnost ter zavezništva – ne da bi nam Rusija govorila, kaj moramo storiti. Nočemo postati še ena Belorusija ali Kazahstan in smo se pripravljeni boriti za svojo svobodo in neodvisnost, kot smo se že stoletja pred tem."  

Ukrajinka je izpostavila še, da si želijo tudi večje podpore s strani drugih držav. "Upam, da zdaj ves svet vidi in razume, da je Rusija agresor in da se ne bo ustavila, dokler ne bo uspela. Nismo začeli te vojne, vendar bomo vztrajali pri svojem – ker Ukrajina ni Rusija in nikoli ne bo," odločno zaključi Marina Nastevič.

"Trudim se živeti čim bolj običajno," pravi novinarka iz Kijeva. Fotografija je nastala pred nekaj dnevi na mestnem drsališču.
"Trudim se živeti čim bolj običajno," pravi novinarka iz Kijeva. Fotografija je nastala pred nekaj dnevi na mestnem drsališču. FOTO: osebni arhiv Marine Nastevič
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (402)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Hinkoinvinko
24. 02. 2022 10.07
+6
Če koga zanima, mi (Zahod) smo "ta slabi" v tem konfliktu, kar seveda ne morete vedeti, če spremljate zgolj ta beden medij, kjer zdajle komentirate...
Kojotek
24. 02. 2022 10.03
+2
Sam še Kitajci se umešajo,pa bo kaos...
rdeča petokraka
29. 01. 2022 19.24
+6
Vlado Zelenjava naj se manj druži z Američani, pa ne bo treba nikamor bežati.
rdeča petokraka
29. 01. 2022 19.33
+3
Dokler se državi sami med sabo ne pogovorita , brez zahoda , je mir samo želja.
SnowmanR
29. 01. 2022 18.59
+8
Žal mi je Ukrajincev, smilijo se mi, da jih bo Nemčija in Francija reševale pred Rusi, Napoleno in Adolf sta zgubila pred bačuško, zdaj bi ukrajina še anglosaksonce ki so 1000x več vojn povzročil pripeljal pred samouničenje... Resnično ne prikazujete realnih novic ker folk sploh ne ve kaj se dogaja v Ukrajini...
Rade 74
29. 01. 2022 17.16
+6
Hahahahahah,indijanci
Našvasan_zob
29. 01. 2022 17.12
+10
V parkih se urijo prostovoljci... A to mislite par klošarjev. ki majo še od včeraj mačka in ne vejo kaj delajo.. haha
BO1910
29. 01. 2022 17.04
+10
Žan Mahnič je že v falkonu baje
BO1910
29. 01. 2022 16.55
+19
Putin jih bo zradiral z zemljo v 3 dneh. Srcno upam, da ne bo prislo do vojne
Kostorog
29. 01. 2022 16.55
+10
A je obrambni minister otročiček matejček že odpotoval v kijev, da bo v vlogi svetovalca za obrambo in instruktor v metanju šolskih ročnih bomb, trenutno je najbolj usposobljen kader,, grudobran,, za v prve vrste, pa še škode ne bo nobene.
Rains
29. 01. 2022 16.29
-21
Če Rusijo tolk skrbi za tisto prebivalstvo naj jim pač odpre vrata in jih povabi na svojo stran, jim da hiše in zemljo in je stvar rešena. Prostora imajo menda dovolj. V Ukrajino naj se pa ne vtikajo! To uporabljajo samo kot izgovor za invazijo. Rusi so bili vedno barabe.
Našvasan_zob
29. 01. 2022 17.13
+14
Medtem pa imajo Ameri 900 vojaških baz vsiljenih državam po celem svetu... Smešiš se s svojimi komentaji...
Profesormarck
29. 01. 2022 16.25
-14
Ukrajinska zgodba me spominja na našo.Tudi mi smo rekli "partizanom" ne in smo šli v Nato.UKrajinci so suveren narod in so se prav odločili.Diktaor lahko z sodiktatorjem iz Belorusije šah igra .Po partiji šaha pa lahko skup z daljnogledom gledata Ukrajino in vidita kako se živi na "gnilem zahodu" kamor hoče vsak pameten človk.Pika.Amen.
Blokiran Drugi Človek
29. 01. 2022 16.27
+7
Z našo bolj težko... lažje se primerja z bosansko zgodbo, ko so srbi napadli, ker so hoteli svoje ljudi imeti pod eno državo...
Et54678
29. 01. 2022 16.22
+8
folk v kijevu je zelo nastrojen do vzhoda ukrajine
no_name
29. 01. 2022 16.13
+3
Kaj nabijate, kje tulijo sirene ?
Spyzdy
29. 01. 2022 16.11
+7
Amerika laže kot vedno, da drugi delajo slabo, dejansko pa Amerika dela najbolj slabo. Zdaj laže, da hoče Rusija okupirati Ukrajino, s tem namerno straši Ukrajince, da bi šli v Nato, da bi s tem Amerika postavila vojaško bazo čim bližje ruski meji z namenom še bolj sledit ruskemu dogajanju. Putin to ve, zato tega ne dovoli.
Pesji tič
29. 01. 2022 16.10
+5
Tonincek ze pakira ....
LuckyBastardo
29. 01. 2022 15.48
+10
Kot je meni opisal kolega je zgodba povsem druga. Ukrajina ima tudi Ruse ki jih neonacisti preganjajo in ubijajo. Ubistvu je vojna med katoliki in pravoslavni Rusi v Ukrajini.
Et54678
29. 01. 2022 15.57
+10
ja! to tudi moji ruski kolegi meni razlagajo. mediji tu ne poročajo!
The Inteligent Investor
29. 01. 2022 15.46
-11
Jaz ne razumem zakaj Ruse moti če se Ukrajino prijateljsko približa EU in Nato. Ukrajina je neodvisna država in ni več del sovjetske zveze že od leta 91, in mende kot neodvisna lahko sama odloča kaj bo naredila
SnowmanR
29. 01. 2022 15.50
+10
Rusijo moti ubijanje ruskoživečih prebivalcev na vzhodu ukrajine, zato se Rusija bori za svoje prebivalstvo, da jih ne bi teroriziral in ubijal...
SnowmanR
29. 01. 2022 15.50
+7
Medtem pa EU in USA slepo gledajo ubijanje rusov v Ukrajini...
yokerxdinterfan
29. 01. 2022 16.02
-9
Min1Gun
29. 01. 2022 16.17
+2
Ja in kaj so potem po tvojem mnenju kavbojci???
Rains
29. 01. 2022 16.26
-2
Če Rusijo tolk skrbi za tisto prebivalstvo naj jim pač odpre vrata in jih povabi na svojo stran, jim da hiše in zemljo in je stvar rešena. Prostora imajo menda dovolj. V Ukrajino naj se pa ne vtikajo!
glasNI
29. 01. 2022 18.19
+3
Kaj pa Kuba??? Zakaj je ZDA proti ruskim raketam na Kubi, ki je suverena??? Ne trapaj.
dane30
29. 01. 2022 15.36
+16
Se intervju dajte gor kjer predsednik Ukrajine Zelenski govori da ne preti nobena invazija in da zahodni mediji pretiravajo.
Et54678
29. 01. 2022 15.46
+14
vprašajo naj ga kaj počne ukrajina z vzhodom ukrajine in tamkajšnim ruskim prebivalstvom. genocid
SnowmanR
29. 01. 2022 15.36
+15
Če bi bila USA velesila, bi odpravila revščino, uničila terorizem, pomagala graditi in se ne vtikala v tuke države, tako se ob spominu na Vietnam, Korejo, Irak, Libijo, Sirijo, in še marsikatero svetovno državo sprašujem ali govorimo o velesili ali strahopetcem, saj niso sposobni kontrirat Rusiji...
Et54678
29. 01. 2022 15.34
+8
na vzhodu ukrajine so ves čas nemiri med ukrajinci in separatisti
SnowmanR
29. 01. 2022 15.37
+9
Misliš ukrajinskimi neonacisti in ukrajinskimi rusi?
Et54678
29. 01. 2022 15.44
+6
ja! imam prijatelja rusa in tako pojasnuje
Et54678
29. 01. 2022 15.45
+5
saj tam je veliko mešancev, rusi-ukrajinci
SnowmanR
29. 01. 2022 15.48
+9
Imam strica na meji med Rusijo in Ukrajino, pravi da je že 180.000 ukrajincev iz Donbasa zbežalo v Rusijo, saj iz Kijeva pošiljajo separatiste in neonaciste za napad ruskoživečih prebivalcev na vzhodu Ukrajine...
Et54678
29. 01. 2022 16.01
+6
enako tudi meni rusi od tam razlagajo. ampak važno da je folk tu v komentarjih pameten, ki nimajo pojma za kaj se gre tam dol