Tujina

V EU so pripravljeni razpravljati o cenovni kapici za plin

Strasbourg, 05. 10. 2022 11.16 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Samo močna in trdna Evropa bo ustavila ruskega predsednika Vladimirja Putina, je danes v Evropskem parlamentu poudarila predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen. Predstavila je načrtovane ukrepe glede cen energije ter dejala, da je EU pripravljena razpravljati o zgornji meji cene plina, ki se uporablja za proizvodnjo električne energije.

V Evropski uniji je treba omejiti inflacijski vpliv plina na cene električne energije, zato smo pripravljeni razpravljati o zgornji meji cene plina, ki se uporablja za proizvodnjo električne energije, je poudarila. Ta omejitev, ki bi bila začasna, bi bila po njenih besedah prvi korak k strukturni reformi trga z električno energijo.

"Takšna zgornja meja cene plina mora biti ustrezno zasnovana, da se zagotovi varnost oskrbe," je dejala predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen. Cene plina pa je treba po njenih besedah preučiti tudi zunaj trga z električno energijo.

Glavni govorec komisije Eric Mamer je kasneje pojasnil, da je zamisel glede cenovne kapice, ki jo je omenila predsednica, povezana s trgovanjem s plinom v Evropi na veleprodajnih trgih in ne neposredno s ceno, plačano za uvoženi plin. Ob tem je priznal "povezavo med ceno plina, s katerim se trguje v Evropi, in ceno plina, ki ga kupujemo od zunaj".

Komisija si bo z državami članicami prizadevala tudi za zmanjšanje negotovosti in vpliva manipulacij s cenami, ki jih izvaja Rusija, je poudarila.

EU je pripravljena razpravljati o zgornji meji cene plina, ki se uporablja za proizvodnjo električne energije.
EU je pripravljena razpravljati o zgornji meji cene plina, ki se uporablja za proizvodnjo električne energije. FOTO: Shutterstock

Poleg tega je napovedala okrepljena pogajanja z zanesljivimi partnerji, kot je Norveška, in pozvala k vzpostavitvi energetske platforme za skupne nakupe plina v EU, da bi znižali cene energije.

Pri izvajanju ukrepov ostaja najpomembneje, da EU deluje enotno in solidarno, je dejala in dodala: "Zaščititi moramo temelje našega gospodarstva, zlasti naš enotni trg". Ukrepi, ki jih sprejemajo države EU, pa morajo "ohraniti enake konkurenčne pogoje znotraj unije".

Po besedah predsednice komisije je EU doslej vzpostavila ključne instrumente za preživetje zime in za rešitev odvisnosti od ruskega plina, ti ukrepi zagotavljajo prvi nivo zaščite. EU bo tako lahko prešla na naslednjo raven ukrepov, je dejala in izpostavila načrt za odpravo odvisnosti od ruskih fosilnih goriv RePowerEU.

Predsednica von der Leyen je predloge, ki jih je dopoldne predstavila evropskim poslancem, podrobneje pojasnila še v svojem današnjem pismu voditeljem držav članic EU, ki se bodo v petek sestali na neformalnem zasedanju v Pragi, na njem pa bodo ena osrednjih tem tudi ukrepi za soočanje z energetsko draginjo.

Kot je med drugim v povezavi z zgornjo mejo cene plina zapisala v pismu, bi bilo treba takšno cenovno kapico, dogovorjeno v EU, oblikovati na način, da ne bi povečala skupne porabe plina. Takšen ukrep zahteva zavezujoče ukrepe varčevanja s plinom kot nadomestilo za šibkejše cenovne signale in zaščito čezmejnih tokov subvencionirane električne energije.

Poslanci poudarili pomen enotnosti EU

Evropski poslanci so v razpravi o ruskem zaostrovanju vojne v Ukrajini poudarili pomen enotnosti EU pri sprejemanju ukrepov ter se zavzeli za še ostrejše sankcije proti Rusiji, nekateri pa so pozvali tudi, naj EU Ukrajini zagotovi še več orožja. Poudarili so še pomen solidarnosti v energetski krizi.

Prihajajoča zima bo velik preizkus za EU, ki ga mora uspešno opraviti, za kar bo potrebna enotnost, je dejal Manfred Weber (EPP). Opozoril je, da se je treba zoperstaviti tudi populistom v uniji, ki imajo samo en cilj, to je oslabiti EU. Ukrajina potrebuje orožje, vključno s tanki, je dejal in podprl nov paket sankcij ter finančno pomoč Ukrajini.

Nove sveženj sankcij proti Rusiji je podprla tudi Iratxe Garcia Perez (S&D) ter poudarila pomen enotnega odziva. Zato je po njenih besedah treba v čim večji meri izolirati tiste evropske voditelje, ki se nasmihajo Putinu, saj bo ta še naprej vztrajal s poskusi razdora v EU.

K preseganju nesoglasij v uniji je pozval tudi Petras Auštrevičius (Renew). Ukrajina potrebuje pomoč, zdaj je pravi čas, da se odločimo o njeni prihodnosti, saj je na kocki tudi evropska varnost. Članstvo Ukrajine v Natu pri tem igra ključno vlogo, vzpostaviti je treba sodelovanje in partnerstvo, je dodal.

Za še ostrejše ukrepe proti Rusiji se je zavzel Sergey Lagodinsky (Zeleni), ki je komisijo in članice pozval, naj na seznam sankcij uvrstijo tudi poslance dume.

Če želi Evropa še naprej pomagati Ukrajini, je treba zagotoviti, da breme ukrepov ne bo na plečih evropskih državljanov in podjetij, pa je opozoril Marco Zanni (ID).

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (73)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Wolfman
05. 10. 2022 15.30
-2
Kar Uršula govori je postalo neumnost, nesmisel in neuresničljivo. To se le še pravljice najmlajaše!
Korintos11
05. 10. 2022 17.04
-1
Korintos11
05. 10. 2022 15.25
+0
Ukrajina ni sposobna za EU in NATO. bogata država pa ima preveč korupcije in kraje, kaj bomo mi s tem?
Korintos11
05. 10. 2022 15.21
-1
Prišumele sapice, niso vzele kapice, vzele so EU?
Wolfman
05. 10. 2022 15.16
+0
Tako bom povedal, evropski ploitiki in diplomati so tako globoko zabredli ter zatajili, da prvzaprav Ukrajinsko krizo le še zlo rabljajo.
spaceair
05. 10. 2022 15.15
+1
članki za ukrajino niso vredno za komentarje?
Nelevonedesnosamonaravnost
05. 10. 2022 14.50
+3
ZDA je uničila 11 miljard vredno nord stream pipo kjer je Bidn to potrdil že pol leta nazaj.Kar je najbolj strah vzbujajoče se je to da se kmete uničuje z globalisti neliberalizma seme je drago in vse ostalo prav tako pravijo belgiji in nizozemski iner city izdelava sintetičnega mesa.
spaceair
05. 10. 2022 15.16
+0
ti politiki od bidna in evropskih lolekov nam bojo zakuhali vojno!
borjac
05. 10. 2022 14.37
+2
Vsi Voditelji Evrope so na veliko obljubljali in zagotavljali kako so oni vse zrihtali, da ne bomo nič trpeli, da ne bomo čutili pomanjkanja energije, da so oni tako sposobni in mi navadni Evropejci in vsa Evropska industrija, sploh ne bomo občutili, če ne bo več Ruskega plina, ampak iz tedna v teden ugotavljamo, da so nam debelo lagali, in ne samo to, da na naših hrbtih , milijarderji služijo težke milijarde, pa jih EU ne blokira, oni nas navadne ljudi izkoriščajo, Evropa pa jim to dopušča, le zakaj ???? zato ker so EU Voditelji vsi skorumpirani.
stromar5
05. 10. 2022 14.42
-2
Kdaj so obljubljali, da v primeru tako obsežne prekinitve uvoza ruskega plina tega ne bi občutili Evropejci? A se tebi malo sanja?
Militos
05. 10. 2022 14.45
+1
marre
05. 10. 2022 14.30
-2
Dobra odlocitev.. Evropa mora narediti vse, da se omeji Ruse, ekonomsko in tudi vojasko.. Dokler bo v Kremlju sedel mali psihopatski skrat in dokler bo ruska soldateska harala po Ukrajini, ni govora o ukinitvi sankcij... Sicer se pa od znotraj gnila ruska vojska seseda sama vase in kot kaze nobena mobilizacija tega ne more rest.. Ne pozabte, Afganistanska vojna je prinesla razpad SZ, sedaj je Rusija na dobri poti, da Ukrajinska vojna naredi isto..
Bratomil
05. 10. 2022 14.37
+0
Kaj si ti že vse naložil, te ni nič sram?
marre
05. 10. 2022 14.50
+1
Mene sram?? Da ti nebe sram k podpiras zlocinske rezime, ki napadajo druge drzave in kradejo teritorij.. Da nam vsem mali skrat grozi z jedrskim hololavstom niti ne omenjam.. Vprasanje stoji, nimas nic vec zdravega razuma, srama?
marre
05. 10. 2022 14.53
+1
Sicer pa tvoja slika zravn imena pove vse.. Se en srpski priseljenec, ki je prebezal na osovrazeni zahod in sedaj onarinira na Rusijo in Srbijo, ceprov nebi tam nikoli zivel.. Iracionalni nelogicni osebki, predvsem iz srpske diaspore..
Bratomil
05. 10. 2022 14.57
-1
Izobrazi se kaj je Sokol, kaj predstavlja sokolstvo. Sploh pa, kot je rekel Lavrov, če ne moreš spati zaradi rusko-ukrajinske "posebne vojaške operacije" si predstavljaj, da se to dogaja v Afriki, Bližnjem Vzhodu ali Palestini in da je Rusija ZDA.
marre
05. 10. 2022 15.00
+2
Me niti ne zanimajo ta vasa drustva.. Haha Lavrov je reku tisto, kar mu je Putin narocu, da mora rect.. Tako stvari delujejo v avtokraciki/diktaturstvu.
Bratomil
05. 10. 2022 15.01
-1
Korintos11
05. 10. 2022 15.23
-2
marre, a ti nimaš rad držav katere atomske bombe mečejo na civile?
marre
05. 10. 2022 15.38
+2
Seveda.. Ker je sedaj situacija cisto ista, ker se Japonci niso fanaticno branili do zadnjega in bi invazija na Japonsko pomenila cca 7-9 milijonov mrtvih, dalec najvec med civilnim prebivalstvom.. Glede na to, da si kao ze v letih resnicno slabo poznas zgodovino, ali pa namerno zavajas..
Bozje oko
05. 10. 2022 14.30
+0
Zakaj nevladne organizacije, svobodni mediji-novinarji morda glasbeniki po vzoru Johna Lennona iz 70 let v Eu ne pozivajo na množičnih prireditvah Eu politikov, da narod ne podpira vojne, ne podpira hujskanja k opustošenju in uničenju našega načina življenja!? Mislim, da ideologija vodenja Eu, kot jo vidimo po medijih vsak dan vodi v zelo nevarno in neugodno situacijo nas, ki nimamo z Ukrajinci in Rusi nobene veze! Ustavimo vojno, ker trenutni politiki je NOČEJO- so navadni hujskači z umazanimi in krvavimi rokami!
stromar5
05. 10. 2022 14.35
+1
Je EU pred nekaj desetletji imel kaj veze s celotno vzhodno Evropo? Bi takrat, ko so se države vzhodne Evrope želele pridružiti EU in NATO paktu, tudi mogli rečt "ko vas šiša" in se obrniti stran?
olidata
05. 10. 2022 14.19
+2
Kdo je razstrelil plinovode? Se ve, pa se ne sme o tem pisat?
stromar5
05. 10. 2022 14.22
+0
Kdo je imel interes? Glede na to, da sta plinovoda Severni tok 1 in 2 neuporabna, na orvi pogled nihče. A ko dojameš, da ima Gazprom veljavnk pogodbo z Nemčijo in bi jim prav prišel dober izgovor (ne pa izgovori tipa "olje pušča"), lahko začnemo sumiti nekogay ki ga ti zelo verjetno nisi imel v mislih.
Bratomil
05. 10. 2022 14.33
-2
Pogodba je napisana tako, da ima Nemčija zakupljeno količino, katero mora plačati ne glede na to, ali Rusi plin dobavijo.
stromar5
05. 10. 2022 14.39
+1
Rusi so zavezani k dobavi plina po pogodbenih količinah. Zdaj imajo dober izgovor za nedobavo in izognitev odškodninskim zahtevkom s strani Nemčije.
Bratomil
05. 10. 2022 14.58
-1
Wolfman
05. 10. 2022 15.18
-1
olidata
05. 10. 2022 14.15
+3
V Bruslju so izgubili kompas...
Bolfenk2
05. 10. 2022 14.09
+7
Groza kakšni norci nas vodijo v EU. Ni čudno da nam standard samo pada. Odpravite sankcije, odprite vse plinovode in cena plina bo sama padla zaradi preseška ponudbe. Uvedba kapice na cene plina pa pomeni le to, da plina več ne bo in bomo zmrznili pozimi. Pošiljanje tankov v Ukraino le podaljšuje vojno, Evropejci pa trpimo revščino in pomanjkanje. Sedaj je čas da na obe strani pritisnemo k pogajanjem. Niti Rusi niti Ukrainci te vojne ne morejo dobiti. V vsakem primeru bo potreben kompromis. Le dodatni stotisoči bodo umrli zaradi pošiljanja orožja v Ukraino.
olidata
05. 10. 2022 14.17
+3
Ko Musk predlaga izhod iz konflikta, ga takoj po pljuvajo. Vojna je prevelik biznis, da bi jo zaustavili...
stromar5
05. 10. 2022 14.18
-1
V bistvu predlagaš predajo velikega dela demokratičnega sveta avtokratu iz vzhoda za malo plina.
olidata
05. 10. 2022 14.20
+0
Na kakšen način se je Kosovo odcepilo od Srbije? Obstaja pravica do samoodločbe? Kako se je osamosvojila Slovenija?
stromar5
05. 10. 2022 14.24
+2
Samoodločba je kredibilna, če se jo izvede v normalnih in kontroliranih pogojih. Referendumi na vojnih območjih, kjer vojska zbira podpise od vrat do vrat, niso niti blizu kredibilnosti.
Militos
05. 10. 2022 14.30
-1
Demokratičnega sveta? A Ukrajina? Ma spelji se.
stromar5
05. 10. 2022 14.31
+1
Govorim o Evropi oz. EU. Ukrajina si želi vrednot Zahodnega demokratičnega sveta, zato tudi težnja po vstopu v EU in ta želja je tisto, kar gre Putinu najbolj v nos.
Bratomil
05. 10. 2022 14.36
-1
stromar5
05. 10. 2022 14.40
+0
Se ti zdi? Vprašaj povprečnega Ukrajinca ali si želi Zahodnih ali Vzhodnih vrednot. Vprašaj politične analitike, kaj Putina najbolj jezi.
MojsterSplinter
05. 10. 2022 13.58
+7
Veš, da bo sr...., ko te mediji, ki so vojno ves čas podpihovali, začenjajo miriti.
S K E L E T O R
05. 10. 2022 13.42
+18
EU je pokazala svoje zadnja 3 leta. Lahko si nataknejo kapice in razpravljajo samo še o čim hitrejšem razpadu te kvazi mavrične unije.🤑🤢🤮
Vselepo
05. 10. 2022 13.38
+5
Zakaj ti novinarje ne gredo v ta elektro prekupcevalna podjetja, GENi in Petrol, ter preverijo koliko je res o tej igri dveh let oziroma celo da so za 10 let naprej prodali, ter si na račun tega izplačevali enormne plače in nagrade, ter če je to res takojšen odstop vlade.
bandit1
05. 10. 2022 13.36
+9
Seveda imajo cenovne kapice tudi prodajalke ljubezni, pa one določijo ceno, če hočeš plačaj če ne pa ....na roke menjaj.
natmat
05. 10. 2022 13.34
+13
Dokler bo vodila EU nesposobna ljudska stranka bomo v vedno večji bedi!!To je dejstvo !!!
bandit1
05. 10. 2022 13.39
+7
Kakšna ljudska stranka ta je daleč od ljudi in se ne more tako imenovati.
Korintos11
05. 10. 2022 13.33
+10
Kitajci kupujejo ruski plin, tam bo tudi tota rdeča kapica?
_Heisenberg_
05. 10. 2022 13.34
+1
Zdruzila se bosta in napadla ZDA...majke mi
stromar5
05. 10. 2022 14.27
-1
Ja, ampak ne plina iz vrtin zahodne Sibirije (ki je tekel v Evropo), saj ni plinovodov za to.
Vselepo
05. 10. 2022 13.32
+8
Res mi ni jasno z temi cenami energentov, predvsem elektrike da bi naj Slovenija imela dovolj za svoje potrebe, po drugi strani pa da bi naj elektro trgovci prodali neproizvedeno ceno prvo za dve leti naprej, sedaj že pišejo 10 let, če je to tako, je zato med najbolj odgovornimi prav Golob, sedaj bi pa on uredil da bi država reševala njegove špekulacije in nagrade, ter enormne plače, groza.
_Heisenberg_
05. 10. 2022 13.33
+7
Zethor
05. 10. 2022 13.32
+9
Kapici? Kapice bomo vsi mi, in to volnene rabli to zimo najbolj v fletu!!