Tujina

V Albaniji odprli prvo letalsko oporišče Nata na Zahodnem Balkanu

Tirana, 04. 03. 2024 15.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

S pristankom dveh italijanskih lovskih bombnikov eurofighter so v albanskem mestu Kucova kakih 80 kilometrov južno od Tirane odprli prvo letalsko oporišče zveze Nato na Zahodnem Balkanu. Odprli so ga v času povečanih ruskih groženj.

Z naložbo v vrednosti več kot 50 milijonov evrov je zveza Nato posodobila staro oporišče albanskih letalskih sil, ki so ga v 50. letih prejšnjega stoletja zgradili na površini 350 hektarjev in je bilo že dolgo zapuščeno. Kucova bo zdaj taktično in operativno oporišče zavezništva.

Albanski premier Edi Rama je ob odprtju poudaril, da je Albanija, ki nima svojih lovskih letal, odprla obnovljeno oporišče za Natova letala v času naraščajočih groženj Rusije. "To oporišče predstavlja še en element varnosti za regijo Zahodnega Balkana, ki jo, kot dobro vemo, ogrožajo neoimperialistične ambicije in grožnje Ruske federacije," je dejal.

Albanski obrambni minister Niko Peleshi pa je povedal, da bodo v oporišču nameščena tudi nekatera letala albanskih zračnih sil, in sicer prva dva od šestih helikopterjev black hawk, ki jih je Tirana kupila od ZDA, ter prva tri brezpilotna letala bayraktar, ki jih je kupila od Turčije.

Po poročanju srbske tiskovne agencije Tanjug so visoki albanski predstavniki na slovesnosti tudi izpostavili, da bodo s tega oporišča nudili pomoč sosednjim državam v primeru naravnih nesreč ter njegov pomen ne samo za Albanijo, temveč celotno regijo.

Zračni prostor Albanije, ki je članica Nata od leta 2009, na kopnem pa meji na Črno goro, Kosovo, Severno Makedonijo in Grčijo, sicer varujeta Grčija in Italija.

Letalsko oporišče leži v majhnem albanskem mestu Kucova, ki je bilo v času komunizma znano kot Stalinovo mesto. V njem so bila nameščena vojaška letala mig sovjetske in kitajske izdelave za primer vojne z Zahodom, do katere ni nikoli prišlo.

Tirana se z Natom pogovarja tudi o gradnji pomorskega oporišča v Draču ob Jadranskem morju.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (325)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

nestabilen
05. 03. 2024 13.52
Okoli Kitajske je ze 86 baz.
nestabilen
05. 03. 2024 13.51
-1
Ja Albanija je zelo ogrozena,Rusi so ze pred vrati.USA bojo imele kmalu ze 1000 razlicnih baz po celem svetu (ene so samo obskbovalne) najvec je pa vojaskih,sploh okoli Kitajske.USA daje denar majnim otokom da lahko potem zgradijo bazo.*6 baz je samo okoli KItajske ki naj bi jo USA napadle/sprovocirale v letu 2025.
The Inteligent Investor
04. 03. 2024 21.31
-2
Po statistiki so baje Albanci najbolj ameriški na svetu, ameri se to zavedajo
anatomija
04. 03. 2024 21.31
+3
Za Srbe so tudi Američani rivi , da je Srbija najbolj nerazvita država v Evropi
JAZsemTI
04. 03. 2024 21.08
-1
Vsi imperiji so se sesuli, ko so se preveč razrasli in niso več mogli nadzorovati osvojenega teritorija!
NIKI 2
04. 03. 2024 20.14
-2
Ukrajina ne more bit v NATU. Saj potem bi vse članice bile primorane posredovat zaradi KRIMA in sedaj še posredno ostalih delno zavzetih pokrajin. KRIM pa diši predvsem ZDA v trenutku bi tam bile njihove baze. Za narod pa tako ni važno kako se je na REFERENDUMU odločil.
BUONcaffee
04. 03. 2024 20.00
+0
Ruski imperij bo prej ali slej propadel. Če že Rusi nimajo denarja pa bodo v nafti izplačali vojne stroške zvezi NATO in Evrop, tel Ukrajini vso vojno odškodnino.
JAZsemTI
04. 03. 2024 20.06
-4
Če ni uspelo Napoleonu, kajzerju in Hitlerju bo zagotovo senilnemu Bajdnu😏
marre
04. 03. 2024 20.09
+4
Seveda.. V manj ko 80 letih so jim propadla dva imperija, tako da je tukaj samo vprašanje časa.. Upadanje rodnosti Slovanov, večanje muslimanskih kavkaških ljudstev, trenutno je v Rusiji cca 25 milijonov muslimanov, čez 20 let jih bo 40.. Sej pravm samo vprašanje časa..
Zmaga Ukrajini......
04. 03. 2024 20.14
-1
O čem ti bluziš, rusofilić? Kaj naj bi ne uspelo Bidnu? Hahahaha,... in potem njemu očitate dementnost, ko ste sami zmešani...
MathewM
04. 03. 2024 20.17
+1
marre: imperiji so do sedaj še vsi propadli. Pravzaprav, zgodovinsko gledano, gredo posamezni imperiji vedno za fazo vzpona, prevlade in na koncu zatona, pa naj bodo to perzijci, grki, egipčani, rimljani, britanci (največji imperij, pa kje so sedaj), francozi ali pa sedaj američani. Za slednje večina resnih zgodovinarjev meni da s(m)o, skupaj z ostalim delom zahoda v zatonu. Pač, prostor nečemu novemu bomo dali, vmes pa bo multipolarni svet.
marre
04. 03. 2024 20.24
-1
Spet ta neka Ruska bedarija.. Multipolarni svet obstaja že od konca druge svetovne vojne.. Res je, da je Amerika največja ekonomska in vojaška sila, res pa je tudi, da imaš tukaj Kitajce, Indijce, EU, tako da ne more bit svet enopolaren.. To je sam neka Kremeljska bedarija katero tako vneto ponavljajo.. In najbolj ironično je, da bodo v tem kvazi " novem" svetu, daleč od statusa velesile katerga si tako želijo, ampak bodo kvečjemu neka regionalna sila, katera bo odvisna od Kitajske. Pa nič več..
MathewM
04. 03. 2024 20.47
+0
Po 2 sv. vojni smo do razpada SZ, živeli kvečjemu v bipolarnem svetu, potem pa je bila US edina velesila. PS: to ni "kremelska bedarija", to lahko v zahodnih publikacijah prebereš, če boš kdaj do kake knjige po nesreči prišel. Še fkn wikipedia o tem piše. Je pa res, da se to šele v zadnjih desetletjih spreminja, ekonomsko nekoliko hitreje kot vojaško (čeprav njihova vojska je tudi v zelo vprašljivem stanju, saj resno ni bila izzvana že zelo dolgo časa), kar nam vsekakor ni v interesu.
Zmaga Ukrajini......
04. 03. 2024 21.11
+1
Hahahahaha,... ti rusofili si res domišljajo, da je "zahod" napadel moskovijo, in da je Biden s tanki pred Moskvo.🤣🤣🤣
petb
05. 03. 2024 11.00
Za amere je dovolj, če se na drugi strani pojavijo kakšni opankarji (podobnost z Afganistanom ni zgolj slučajna).
marre
04. 03. 2024 20.00
+1
Upam, da se uresničijo dolgoletne napovedi in nekaj podobnega zaživi tudi pri nas v Cerkljah. Namreč praktično vsa infrastruktura je že zgrajena.. To kar bleje par srbskih priseljencev je tako nepomembno kot pred-predlanski sneg. .Slovenija je in bo ostala Nato članica, članica Evropske unije in tuki ne bo nobenih sprememb..
JAZsemTI
04. 03. 2024 20.08
-3
Tako je!!! Beograd smo menjali za Bruselj in Washington. Za hlapce rojeni, za hlapce vzgojeni…
marre
04. 03. 2024 20.12
+2
V EU smo šli z referendumom, po lastni želji.. V Nato prav tako.. V Jugoslaviji pač nismo bli po lastni želji.. In zato smo tako z veseljem tudi odšli..
JAZsemTI
04. 03. 2024 20.15
-2
marre
04. 03. 2024 20.22
+3
Dejstva prjatu dejstva.. Prav tako kot dejstvo, da so očitno tvojo Srbijo prehitel tudi Albanci.. V Natu so že, samo vprašanje časa je kdaj bodo v EU.. Tako ko komplet balkan, ostali so že vsi..
Zmaga Ukrajini......
04. 03. 2024 21.14
+4
Očitno tebi spomin ne deluje najbolje. Demenca? Jaz se še dovolj dobro spomnim, da smo se hoteli odcepit od izkoriščevalske srboslavije, kamor smo samo nosili denar, imeli pa nič od tega. O vsem je hotel odločati beograd. No, in potem smo se sami - hote pridružili v EU in NATO, ... natanko smo poznali prednosti in slabosti, zato ne bluz s temi balkanskimi blesarijami, ker se marsikdo še zelo dobro spomni koliko in kako je bilo treba poslušat beograd!
Blue Dream
04. 03. 2024 19.59
+0
A so povabll brata jufko na otvoritev?
Kr_one
04. 03. 2024 19.58
+0
Caki te da Tramp zmaga pa bote videli kako se vse obrne
BUONcaffee
04. 03. 2024 19.55
-2
Zagotovo bodo namestili rakete dolgega in srednjega dosega. Ja ni kaj, Rusija nas več sovražnik.
Da se mene pita..
04. 03. 2024 19.48
+4
Burek bo 2 dolarja.
BUONcaffee
04. 03. 2024 19.45
+2
Za vstopiti v zvezo NATO ni enostavno kot mnogi mislite. Zveza nato se širi glede na želje držav katere želijo postati del zavezništva. NATO je demokratična zveza kstera temelji na skupni obrambi. Bolj bo Rusija grozila bolj se no NATO krepil. Rusija ko bo kapitulrala bo NATO izgubil svoj pomen. Iz zgodovine je jasno da vssk kateri je vojno začel jo je tudi izgubil. Tovariši v Moskvi bi lahko brez vojne pokorili ZDA, če bi denar namenjali gospodarstvu in razvoju.
MathewM
04. 03. 2024 20.10
-1
Pa u čem ti sploh govoriš. Leta 1991 je SZ "kapitulirala", NATO pa se je samo krepil. Demokratična...joj, ne se smešit.
JAZsemTI
04. 03. 2024 20.14
+2
Veš kak to gre? Od IMF si moraš sposodit denar da poflikaš proračun potem ti pa diktirajo od koga in po koliko boš kupoval surovine, energente, elektriko… V svojo državo boš spustil multinacionalke ki bodo pokupile kar je vrednega z vodnimi viri vred. In ker je orožarska industrija največji biznis ti zaukažejo, da moraš v NATO, ker odslej orožje in opremo kupoval samo še pri njih. Tak to gre , amigo.
JAZsemTI
04. 03. 2024 20.18
+0
Referendumi pa so samo orkestrirana farsa!!!
anatomija
04. 03. 2024 21.14
-1
Morda sores orkestrirana farsa , Vendar so to tudi volitve v Srbiji
slayer2
04. 03. 2024 19.42
+0
Dajmo stvari malo v širšo perspektivo. Varšavski pakt, ki je bil ustanovljen kot obrambna protiutež NATU, je bil razpuščen leta 1991. Na drugi strani se je NATO povečal po letu 1991 za 15 članic (skupno jih ima danes 31), torej praktično za polovico. Gorbačov je ob razpadu SZ igral z odprtimi kartami z Zahodom, toda dejstvo je, da je Zahod to s svojo politično, vojaško in kulturno ekspanzijo izkoristil takratno "dobro voljo" Rusov. Ko se en obrambni pakt ukine, drugi pa se širi na območja tvojih meja, je verjetno logično pričakovati, da se Rusija počuti ogroženo, kar pa za nobenega ni dobro. Nekatere evropske države se s svojo vpletenostjo v Ukrajini igrajo z ognjem in z usodo Evrope, verjetno tudi sveta. Trenutno smo na tankem ledu, ki lahko hitro poči in takrat bo sledil širši vojaški konflikt. Me zanima, koliko evropskih ljudi je pripravljeno pasti za trditev, da je Krim ukrajinski? Dejstvo je, da bi Rusi v tem momentu verjetno raje sprožili jedrsko vojno kot pa izgubili Krim!!!
BUONcaffee
04. 03. 2024 19.52
+2
Ni bila dobra volja Rusije, da razpade Varšavski pakt. Sovijetska zveza je bankrotirala, za to je bilo kar je bilo. Gnilo gospodarstvo ni vzdržalo take organizacije. Kaka dobra volja Risov , he he …. si me nasmejal, he he…
JAZsemTI
04. 03. 2024 20.01
-1
NATO se ne bi širil na vzhod, če ne bi orožarske kompanije zvohale na storine milijard dolarjev, ker je bilo treba po sprejemu v pakt prejšnje orožje zamenjati za nove o, po NATO standardih…🤔
Zmaga Ukrajini......
04. 03. 2024 20.17
+0
BUON,... to je pač nagnjenje k stalnemu rusofilskemu laganju in nakladanju, hehehehehe. Saj so tudi za Kijev govorili, da so se umaknili "v znak dobre, dejansko pa so bežali kot zajci. Kakorkoli že, imaš prav - takratna SZ je razpadla, ker jim je crknilo gospodarstvo, ... tako ni šlo več naprej,... in popolnoma enaka usoda čaka tudi današnjo moskovijo.
JAZsemTI
04. 03. 2024 20.23
-2
Zmagec, nimaš pojma, da so Rusi šli do tajnih laboratorijev, ki so jih v Černobilu, in okrog Kijeva imeli maerikanci v najemu od Ukrajincev. Pobrali so dokumentacijo in dokaze in se umaknili.
Zmaga Ukrajini......
04. 03. 2024 21.05
+1
rusofilček,... a ti to mene prepričuješ, ali sebe? Mene ni treba, ker vem za to rusofilsko propagando. In vem tudi to, da je navadna laž.🤣
anatomija
04. 03. 2024 21.17
+1
JAZsemTI če b bilo v tvojem komentarju samo vejic resnica , bi to rusi že davno oglaševali na vseh možnih kanalih
borjac
04. 03. 2024 19.38
+3
NATO pakt nas varuje, počutimo se varne, vsaj dokler nas kdo ne napade.
Petur
04. 03. 2024 19.48
+2
predvsem do...dokler nas kdo ne napade.ozemlje bi radi sosedje vsi,razen mogoče Avstrije,ki pa ne ĺiže Natu in amerom rrr.ali nas bi nato tega obranil???
TITO 50
04. 03. 2024 19.31
+1
Če obstaja kaka grožnja za Balkan, potem je to NATO, ki je imel za bazo že do sedaj celo Kosovo.
BUONcaffee
04. 03. 2024 19.31
-5
Vidim da mnogi mislite da je mir samoumeven. Tako so tudi nekateri Ukrajinci mislili, dokler se ni zgodilo to kar danes je. Bodimo veseli, da NATO obstaja.
Zmaga Ukrajini......
04. 03. 2024 19.59
+2
To ni res. Ukrajinci so se popolnoma razorožili, ker so verjeli vsem vpletenim (poleg moskoviji tudi ZDA in UK), da jim je s podpisom raznih sporazumov, budipeštanskega memoranduma, itd., dovolj jamčena ozemeljska celovitost in varnost. Skratka, hudo so se osmolili, in tudi zato se vseskozi odkar je putler prišel na oblast in si prizadeval destabilizirati regiji Donbas in Lugansk, sploh niso mogli primerno odzvati, kakor tudi ne ob moskovitskem zavzetju Krima. No, ne dvomi, da bodo še kdaj ponovili to napako, da bi zaupali moskvičem. Se pa strinjam, da smo v tej situaciji lahko le hvaležni, da smo v NATO.
Senzor
04. 03. 2024 19.30
+3
Demokratsko Bidejevo vojaško oporišče na Balkanu. Vpliv bo viden ob množične vdoru migracij na to območje. Vprašanje, če bodo to tuji vojaki zaustavili.
Marjasc
04. 03. 2024 19.29
+7
Tufu
04. 03. 2024 19.28
+4
Srbija bi si mogla zagotovit atomsko bombo.. potem bodo lahko živeli v miru
BUONcaffee
04. 03. 2024 19.32
+3