Tujina

Usodno trčenje s potniškim letalom: je Black Hawk letel previsoko?

Washington, 06. 02. 2025 07.53 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Novi radarski podatki razkrivajo, kdo bi lahko bil krivec za usodno nesrečo, ki se je zgodila pred tednom dni. Black Hawk in potniško letalo sta trčila na višini dobrih 90 metrov, in sicer na višini, na kateri helikopter ne bi smel leteti. Vendar pa podatki letališkega stolpa kažejo, da helikopter omejitve višine med poletom ni presegel. Preiskovalci bodo sedaj skušali odkriti, kaj je razlog za odstopanje, ki ga za zdaj še ne morejo pojasniti.

Nedavno objavljeni podatki razkrivajo, da je potniško letalo družbe American Airlines nad Washingtonom letelo na višini dobrih 90 metrov, ko je vanj trčil vojaški helikopter Black Hawk. Ti podatki so sicer zaokroženi, piše CNN, vendar pa vseeno nakazujejo, da je helikopter najverjetneje letel na nedovoljeni višini.

Sikorsky UH-60 Black Hawk je bil minuli četrtek na misiji usposabljanja. Sodeč po objavi Ameriške zvezne uprave za letalstvo FAA pa helikopter na svoji poti ne bi smel preseči višine 60 metrov.

Sicer novi podatki niso podali celovitega vpogleda v sicer zelo nejasno nesrečo. Zaslon kontrole zračnega prometa v Reagan National bi moral sicer pokazati, da Black Hawk leti na višini okoli 90 metrov, vendar pa agencija poudarja, da še naprej zbirajo podatke o lokaciji helikopterja v času nesreče. Prav tako morajo helikopter še vedno potegniti iz vode, kar naj bi se sicer zgodilo šele prihodnji teden.

Član upravnega odbora Agencijw  za varnost v prometu ZDA (NTSB) J. Todd Inman je minuli konec tedna dejal, da je radar letališkega stolpa kazal, da helikopter leti na določeni višini 60 metrov, medtem ko je zapisnik o letu letala odčitaval višino skoraj 100 metrov. Gre za odstopanje, ki ga preiskovalci še ne morajo pojasniti.

Odkrili so tudi črni skrinjici, ki sta zapisovali podatke o letih. "Vsak podatek je ključnega pomena za preiskavo, NTSB pa skrbi za preglednost," je v ponedeljek poudarila predsednica upravnega odbora NTSB Jennifer Homendy.

Ob tem so uradniki posvarili, da ne bi smeli prehitro odločati o vzroku najbolj smrtonosne letalske nesreče v ZDA od leta 2001. Vendar pa ameriški predsednik Donald Trump ni čakal na uradno poročilo nesreče. Že v petek je sporočil, da je helikopter letel previsoko.

Ugotovitev, kako visoko je v času nesreče letel vojaški helikopter, bo sicer ključnega pomena za preiskavo nesreče, v katerih je umrlo 67 oseb - vse osebe na krovu obeh zrakoplovov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (34)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Komentator aligator
06. 02. 2025 20.42
60 metrov med stolpnicami pa slalom.
Letnik 1964
06. 02. 2025 15.07
+1
računalniška napaka v stolpu? ...vendar je bolj verjetno prikrivanje podatkov o letu helikopterja....
Rde?a pesa in hren
06. 02. 2025 12.52
+0
Donald je imel prav pa ni iz FAA. Heliko je letel previsoko in to j eto. Pa na trenažnem letu je bil,. mi slim da to pove zadost.
Pikopiko
06. 02. 2025 12.06
+1
Ženska pilotka, katera baje ni naredila standardnih usposabljan temveč nižje rangirana usposablanja za točno določne ljudi??????????? Kot sedaj bi radi imeli neke diplome z nižjimi znanji .
MasteRbee
06. 02. 2025 12.10
-2
gozdar1
06. 02. 2025 14.49
-1
Torej moški še nikoli ni povzročil nesreče? Da po celih zda manjka kontrolorjev, ker pač šparamo in grdi državni uslužbenci je očitno manjši problem.
BMReloaded
06. 02. 2025 11.59
+1
Pa zenska je bla pilotka. Ne mi rect da ne vidis letala pred sabo no. Ti pa direkt vanjga....
MasteRbee
06. 02. 2025 11.42
-1
Preveč točno, tam kjer sploh ne bi smel biti, da bi bil naključje. Svet je res postal mal nor. Primerno temu se je potrebno obnašat.
CelyCely
06. 02. 2025 11.04
+1
Ena od žensk, ki jih na vse pretege tlačijo v vojsko je pilotirala. Drugače je pa delala za Bidna, ko je bil predsednik.
ŠeVednoPlešem
06. 02. 2025 10.51
+3
Vadili načrt reševanja predsednika v primeru napada s potniskim letalom... To ni teorija zarote. Je pa res, da je Trump dobesedno odpovedal in razhajkal vse javne službe, tudi za letalsko.
galeon
06. 02. 2025 10.35
+11
Popolnoma nepomemben podatek na kateri višini je bil. Bil je tam, kjer sploh ne bi smel bit in brez dovoljenja za prelet letališča in pristajalnega kroga. PIKA. Kriv naduti vojaški pilot.
Janez Novak 13
06. 02. 2025 10.46
-2
Nimaš prav: Ni delal preleta letališča. Helikopterji imajo določeno pot - leteti morajo nad reko. Namenjen je bil proti jugu in ne na to letališče.
galeon
06. 02. 2025 10.54
+5
Janez preletel je vzletno-pristajalni koridor potniških letal na letališče. Za to bi moral prej dobit dovoljenje kontrolnega stolpa letališča, pa ga ni. Še slišat jih ni hotel. Popolnoma nepomembno kam je helikopter letel.
Rde?a pesa in hren
06. 02. 2025 12.53
+1
franjo šlebnik
06. 02. 2025 18.49
skajda1312
06. 02. 2025 10.32
+9
Pač vojska, ker sem v uniformi, lahko počnem kar hočem...tudi rušim žičnice/gondole, se zaletavam v potniška letala...kriv je vojaški helikopter, ki je bil pač 'po svoje', tu ima Trump prav, samo uradno tega ne bodo priznali...
osservatore
06. 02. 2025 10.20
+4
Eden odletečih objektov je bil ob nepravem času na nepravem mestu.
JAZsemTI
06. 02. 2025 10.13
+2
Nekdo (se) je žaštrikal…
Janez Novak 13
06. 02. 2025 10.20
+1
pepe007
06. 02. 2025 10.11
+5
Kontrolor vidi višino letala in helikopterja, ki jo javljajo stolpu senzorji na letalu in helikopterju. Enemu od plovil nekaj ni delalo dovolj natančno. Mogoče je bilo nekaj napake na obeh. Pri par deset metrih razlike dovoljene razlike v koridorju, mora biti meritev hudičevo natančna. Kdor si je zamislil tak koridor za helikopterje, rad tvega.
Morskadeklica123
06. 02. 2025 09.59
+5
Tudi če bi letel 30 m nižje, mislim, da ne bi bilo ok, saj je bil točno na poti pristajanja letala, ki bi letel malo nad njim. A je to normalno??? A nima drugje prostora za vaje???
Janez Novak 13
06. 02. 2025 10.19
+1
Tu se motiš. Glede na pravila takrat (FAA je pred kratkim omejila lete helikopterjev na tem delu) je bilo to dovoljeno (najvišja višina leta helikopterja 200 čevljev (približno 60 metrov)). Kot sem že enkrat prej napisal: čudno, da niso 'semaforjev' uporabljali. Helikopter se relativno hitro ustavi in lahko bi kontrola letenja helikopter ustavila na varni razdalji in ko je letalo mimo dovolijo helikopterju nadaljevanje leta. Enostavna rešitev. Ampak že vedo.
Petur
06. 02. 2025 09.56
zavarovalnica oz politika bo določila oz pokrila krivca..če je pa čistolka v stolpu kaj vplivala,mogoče....
PARTIZAN PEPE
06. 02. 2025 09.55
+3
Zanimivo da v kontrolnem stolpu dve plovili leteči na isti višini, radar prikazuje različne višine leta....seveda pravljice...
Cenb77
06. 02. 2025 09.39
+3
bojda so skrivali identiteto "pilotke" da so lahko počistil socialne medije vse nesnage ki jo je dovoljevala in spodbujala prejšnja administracija... G0 W0KE!
IskraLJ
06. 02. 2025 09.38
+5
Ameri vedno letijo previsoko.
Aleksei Kaar
06. 02. 2025 09.28
+1
Pač nekega pomembnega rusa so se znebili. Ostali so colariteral damage.
Wolfman
06. 02. 2025 09.27
+4
Depeša uničena, ekipa v helikopterju bo odlikovana z najvišjimi vojaškimi priznanji, medtem ko je bila kolateralna škoda po ameriško minimalna!