Delo z naslovom 'Vsi lepi časi, ki smo jih preživeli skupaj' ('All The Good Times We Spent Together') francoskega umetnika Alexandra Laveta je na prvi pogled videti kot dve zavrženi pločevinki piva.
Vendar če umetniško delo pogledamo pobližje, ugotovimo, da gre za natančno z akrilnimi barvami ročno poslikani pločevinki, kar je po navedbah muzeja zahtevalo veliko časa in truda. Na žalost pa je vrednost umetniškega dela, ki je bilo razstavljeno v dvigalu, spregledal eden od delavcev, ki ju je pobral in vrgel v smeti, poroča The Guardian.
Froukje Budding, tiskovna predstavnica muzeja LAM v Lisseju na zahodu Nizozemske, je za AFP povedala, da umetnine pogosto razstavljajo na nenavadnih mestih – zato je razstava tega dela potekala v dvigalu. "Ves čas poskušamo presenetiti obiskovalca," je pojasnila.
Ko je kustosinja Elisah van den Bergh prišla z odmora, je opazila, da sta pločevinki izginili. Kmalu ju je našla v košu za smeti in ju iz vrečke pobrala, tik preden so jo nameravali odpeljati. "Umetniško delo smo zdaj postavili na bolj tradicionalno mesto, na podstavek, da se spočije po svoji pustolovščini," je povedala.
Poudarila je še, da delavcu, mehaniku, ki ju je zavrgel, niso zamerili, saj je šele začel delati v muzeju. "Samo opravljal je svoje delo," je povedala.
Sietske van Zanten, direktorica muzeja, je medtem želela poudariti, da razstavljena dela spodbujajo obiskovalce, da vsakodnevne predmete vidijo v novi luči. "S tem, ko predmete razstavimo na nepričakovanih mestih, to izkušnjo še povečamo in obiskovalce držimo na trnih," je dodala.
V Seulu moški pojedel del instalacije, v Nemčiji je čistilec umetnino 'zdrgnil' s tal
Sicer pa to ni bil prvi primer, ko ljudje v muzeju ali galeriji niso prepoznali umetnine. Lansko leto je nek moški pojedel banano, ki je bila kot del instalacije italijanskega umetnika Maurizia Cattelana prilepljena na steno v galeriji v Seulu.
Leta 2011 pa je zagreti čistilec v Nemčiji uničil kos sodobne umetnosti, vreden 690.000 funtov (821.000 evrov), potem ko je spodnji del umetnine zamenjal za madež, ki ga je treba dobro zdrgniti. Skulptura nemškega umetnika Martina Kippenbergerja, ki je vse do svoje smrti leta 1997 veljal za enega najbolj nadarjenih umetnikov svoje generacije, je bila v času, ko jo je poškodoval čistilec, na posoji muzeju Ostwall v Dortmundu.
KOMENTARJI (40)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.