Ukrajina

ZN: Ruske enote v Ukrajini usmrtile več kot 70 pridržanih civilistov

Ženeva, 27. 06. 2023 12.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Rusija je od začetka invazije na Ukrajino februarja lani usmrtila 77 civilistov, ki jih je samovoljno pridržala na zasedenih ozemljih v tej državi, kaže poročilo, ki so ga objavili Združeni narodi. Ruska stran je tudi mučila več sto pridržanih civilistov in slabo ravnala z njimi, še navaja poročilo, ki očita zlorabe tudi ukrajinski strani.

Vojna v Ukrajini
Vojna v Ukrajini FOTO: AP

"Dokumentirali smo hitro usmrtitev 77 civilistov, ki jih je Ruska federacija samovoljno pridržala," je prek video konference danes povedala vodja misije ZN za spremljanje človekovih pravic v Ukrajini Matilda Bogner.

Poročilo, ki ga je pripravil urad visokega komisarja ZN za človekove pravice v Ukrajini, zajema obdobje od začetka ruske invazije 24. februarja lani do 23. maja letos. Poročilo skupno dokumentira več kot 900 primerov samovoljnega pridržanja civilistov, vključno z otroki in starejšimi, pri čemer je večino teh primerov zakrivila Rusija, je še povedala Bognerjeva.

Urad je tako dokumentiral 864 primerov samovoljnega pridržanja s strani ruskih oboroženih sil, organov kazenskega pregona in pristojnih v zaporih, ki so "izvajali obsežno mučenje in slabo ravnali s civilnimi priporniki", poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Na ukrajinski strani je urad visokega komisarja "ugotovil 75 primerov samovoljnega pridržanja s strani ukrajinskih varnostnih sil". Gre predvsem za "osebe, osumljene kaznivih dejanj, povezanih s konfliktom". Ukrajinske varnostne sile so več kot polovico pridržanih mučile ali z njimi slabo ravnale, je še razvidno iz poročila, ki sicer ni ugotovilo nobenih samovoljnih usmrtitev pridržanih civilistov s strani ukrajinskih sil.

Ugotovitve urada visokega komisarja temeljijo na 1136 razgovorih z žrtvami, pričami in drugimi ter na 274 obiskih na kraju samem, kot tudi na 70 obiskih uradnih krajev za pridržanje, ki jih upravljajo ukrajinske oblasti.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (73)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

petb
28. 06. 2023 12.56
-2
Zakaj toliko molka o dogajanju na vzhodu Ukrajine od leta 2014 do vdora Rusije? Preveč obremenjujoče za Ukrajino in zahod.
PREDSIGNAL69
27. 06. 2023 20.01
+5
Bodite pravični in napišite, kaj so Ukrajinci počeli z Rusi, živečimi v Ukrajini.
Zdenko Krajnc
27. 06. 2023 18.38
+2
Vodja misije ZN za spremljanje človekovih pravic v Ukrajini Matilda Bogner prihaja iz Avstralije in tekoče govori rusku Na tem mestu je od leta 2019. Pa ne spreglejte, ta misija na daljavo spremlja stanje človekovih pravic na Krimu že od leta 2014, pisarno pa ima v Kijevu. Da ni posebno nepristranska, pa povedo njene besede ob nastopu funkcije: "»Sodelovali bomo z vlado in drugimi partnerji, da bi obravnavali ključne izzive za človekove pravice v Ukrajini, tako sistemske kot sprožene zaradi oboroženega spopada in okupacije na Krimu." Se pravi, napovedala je tesno sodelovanje z ukrajinsko vlado in že takoj ob prihodu označila dogajanje na Krimu kot okupacijo, četudi so tam izpeljali referendum o odcepitvi. Njeno stališče je tako rekoč identično s stališčen zahodne koalicije držav, kar pa je jasno da ne more biti nepristransko. Gospa Matilda pa je bila pred tem, tudi v Libiji, kjer je po ameriških bombnih napadih tudi skrbela za človekove pravice in tranzicijsko pravičnost v Libiji.
MathewM
27. 06. 2023 18.58
-1
Zato tovrstne mednarodne organizacije izgubljajo kakršnokoli kredibilnost in legitimnost, kar bo na dolgi rok stalo več kot ena Ukraina.
marre
27. 06. 2023 17.58
+0
To je jasno kot beli dan.. Sploh v prvih tednih ruske ofenzive... Samo verjetno je ta številka 70 še malo majhna..
anatomija
27. 06. 2023 16.02
-2
Rusija je ozemlje , kjer ima mafija svojo državo .
anatomija
27. 06. 2023 15.59
+0
pred 2 letoma smo mislili , da je Ruska armada 2 najmočnejša na svetu . Kmalu se je izkazalo , da je za Ukrajinsko 2 armada v Ukrajini po moči., V soboto se je pokazalo , da je v najboljšem primeru 2 najmočnejša armada v Rusiji
cekinar
27. 06. 2023 15.16
-1
opasno bo še,opasno...sploh če bo Prigožin res napadel iz Belorusije.
asdfghjklč
27. 06. 2023 15.35
-4
Pokakal se bo, tako, kot se je do sedaj ... Zdaj, ko je ukrajinska protiofenziva je rajši svoje vojake umaknil, ker ve, da jih bodo rusi vse potamanili. Kakor koli, Ukrajinci imajo toliko vojske, zračne obrambe in orožja, da tvoj wagnerc nima šans, da pride do kieva. Kot že cel čas pametujete, da so samo američani krivi za to vojno in ukrajinci (rusi pa nič), je jasno, da američani ne bodo dovolili, da bi kadar koli tvoji ruskići prišli do kijeva.
Rains
27. 06. 2023 15.48
-1
MathewM
27. 06. 2023 16.52
+3
asdfghjkl: pa sa Rusi nimajo namena do Kijeva pritim saj je tam že bore malo Rusov. Morda do Odjese. Za vojno so krivi seveda vsi, vendar nekateri pretežno kritiziramo "zahod", ker edino oni to delajo v našem imenu. Seveda, če bi Rusi v preteklosti bolje ravnali z Ukraino, nacizma tam nebi bilo (vsaj ne tako vplivnega), seveda bi si Ukrainci drugače lahko losali zunanjega vpliva (ironično, sedaj bodo dobili zahodne lastnike, ki bodo 3x hujši) in nikoli ne dopustili da v njihovem imenu tolčejo po svojih državljanih, bratske narodnosti, seveda zahodu nebi bilo treba izkoriščat vsakega naroda za svoje geostrateške cije, saj ima lokalnih izzivov dovolj. Samo, nekomu je to že očitno v interesu.
Pametnjak0vi?
27. 06. 2023 15.00
+3
Bolj me zanima kje so vsi tisti ki so tulil kako bo UKR ofenziva z NATO superorozjem v parih dneh porazila Ruse 🤣🤣🤣
Rains
27. 06. 2023 15.05
-8
V Ukrajini ni niti 10% NATO orožja, pa se gredo Ukrajinci že lahko porotiofenzive.
nestabilen
27. 06. 2023 14.46
+7
Cemu sluzo tale clanek ???
Malo_sutra
27. 06. 2023 14.46
+8
Gremo naprej Rusija, mislila EU da se ji bodo vsi prilagajali… ne ne
KoprivnikSLO
27. 06. 2023 14.46
-1
Neverjetno, koliko maloumnih rusifilov je med nami, ki vojne zločine svoje drage Rusije opravičujejo z zločini ZDA. Strinjam se edino v tem, da je enostavno nedopustno, da za ameriške zločine nikoli ni nihče odgovarjal oz. so bila sojenja navadne farse. Ampak če Ameri niso odgovarjali, potem pa lahlo Rusi samovoljno koljejo vsepovsod? Kaj pa ruski zločini v WW2?
Apostol1
27. 06. 2023 14.54
+2
drejc79 1......... Neverjetno je ko berem tvoj komentar ali podoben , kako neverjetno nerazgledani ste ob poplavi informatike 21 stoletja.
Stauffenberg
27. 06. 2023 14.37
+8
Če bodo zločini sankcionirani tako, kot so bili v primeru Američanov v Vietnamu, uničenje cele vasi My Lai, kar verjetno bodo, potem ni razlike. Nič se ni spremenilo v človeški naravi na bolje, to vidimo vsak dan.
IskraLJ
27. 06. 2023 14.29
+7
To ameros naredi v 15-ih minutah, vsak dan ... 3.000 smrti dnevno povzroči ameros z bombandiranjem, proizvodnjo virusov, netenjem vojn, kriminalom, drogo, zasužnjevanjem EU, ... Amerosi go home ... Slava Rusiji.
Rains
27. 06. 2023 15.09
-2
Rdeča kapica69
27. 06. 2023 14.28
+9
Kolko pa so jih Američani usmrtili z dvema atomskima?Kolko jih je Nemčija?Ta ki nam diktira tempo u Evropi?
kakorkoliže
27. 06. 2023 14.18
+17
Neverjetno isti članek, isti naslov v več MSM. Napisan, serviran in objavljen po naročilu.
Rains
27. 06. 2023 14.26
-4
V Rusiji baje niti en medij ne objavlja po naročilu. Vsi so 200% "svobodni". 😂😂😂
krpati
27. 06. 2023 14.16
+5
Čakam na napako v severnem toku 2....potem pa deutcheland zmrzne
Rains
27. 06. 2023 14.21
-3
A spet te blamaže o zmrzovanju? Bi si človek mislil, da ste se rusofili dovolj osramotili že preteklo zimo. 😂
Dirty Harry
27. 06. 2023 14.10
+6
Pokvarjeni so enako Rusi, Ukrajinci in vsi ostali ( ZDA, EU, Kitajska itd ) ! Kjer se gre za dobiček ali ekonomske interese, vojaške interese oziroma interese moči tam so vsi igralci pokvarjeni !
Dirty Harry
27. 06. 2023 14.13
+15
Aja, pa še eno vprašanje imam ! Kdo daje direktivo kaj se sme komentirati in kaj ne oziroma kdaj se zaklene komentiranje ? Kdo odloča o svobodi govora oziroma pisanja v tej naši prelepi demokraciji ?
Rains
27. 06. 2023 14.23
+6
RTVSlo so popolnoma ukinili komentiranje z obrazložitvijo, da je preveč dela s pregledovanjem komentarjev, ker je preveč kreganja v člankih s to tematiko. Verjetno je tukaj isto. Lahko si pa to razlagaš kot cenzuro.
Rains
27. 06. 2023 14.36
+4
cirenij
27. 06. 2023 14.47
+7
Na RTV Slo so vsi komentarji okrog UK in Rusije večinoma odprti. Tu pa v glavnem zaklenjeni. Pa razumi, če moreš?
bu?e24 1
27. 06. 2023 14.01
+3
Rains
27. 06. 2023 13.52
-4
Ko bo slej ko prej še Kitajska začela sprožati svoje vojne in pobijati civile, se bodo spet našli tisti, ki bodo to opravičevali z besedami kot so npr. "saj ZDA je v Iraku bla bla bla....". Taki ljudje so popolnoma izgubili vse moralne vrednote, za njih so vsi zločini upravičljivi ker se da vedno najti en izgovor tipa "kaj pa ZDA...".
Rob123
27. 06. 2023 14.02
+6
Ni tako žal napadena je bila suverena država koga je Irak napadel nikogar.
Lion91
27. 06. 2023 14.15
+7
Vodilni nemški filozof modernega časa Jürgen Habermas je ob začetku invazije v nacionalnem dnevniku FAZ opozoril, da bodo ZDA s kršenjem mednarodnega prava dale "katastrofalen zgled drugim velesilam".
Rains
27. 06. 2023 14.18
-1
Če kršitve drugih sam jemlješ kot zgled, potem si znotraj čisto isto gnil kot tisti drugi.
Lion91
27. 06. 2023 14.25
+6
Se absolutno strinjam. In tudi strinjam se, da je treba obsodit vsakršno pobijanje. Ampak, ko bodo naslednjič ZDA napadle suvereno državo in pobijale civiliste se bodo spet našli tisti, ki bodo to opravičelavi na tak ali drugačen način. In vidiš tudi taki ljudje so izgubili vse vrednote.
tornadotex
27. 06. 2023 13.51
-8
Rusi uporabljajo Hitlerjeve metode....Torej,kdo je zločinec.
abmam
27. 06. 2023 14.22
+6