Ukrajina

Zelenski: Odesa mora biti na seznamu svetovne dediščine

Odesa, 11. 10. 2022 19.20 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski je danes uradno zahteval, da Organizacija Združenih narodov za izobraževanje, znanost in kulturo (Unesco) doda ukrajinsko pristaniško mesto Odesa na seznam svetovne dediščine, da bi ga tako zaščitili pred ruskimi zračnimi napadi. Unesco bo zahtevo proučil. "Zagotoviti moramo jasen signal, da si svet ne bo zatiskal oči pred uničenjem naše skupne zgodovine, kulture in dediščine," je v video nagovoru pozval Zelenski.

Dodal je, da bi moral biti eden od teh korakov ohranitev zgodovinskega središča Odese, "čudovitega mesta, pomembnega črnomorskega pristanišča in vira kulture za milijone ljudi v različnih državah", poroča francoska tiskovna agencija AFP.

"Odesa je tako kot vsa druga mesta v Ukrajini tarča ruskih napadov," je še dejal Zelenski in pozval Unesco k ukrepanju. "Prosim, podprite Odeso! Na ravni Unesca natančno pokažite, da se mora rusko nasilje končati."

Ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski.
Ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski. FOTO: AP

 

Unesco je v odzivu sporočil, da bo proučil zahtevo Ukrajine na naslednjem zasedanju odbora za svetovno dediščino, vendar datuma, kdaj bo to zasedanje, niso navedli. Zadnje zasedanje bi moralo biti julija v Rusiji, a so ga preložili prav zaradi vojne v Ukrajini. Odbor trenutno vodi Rus Aleksander Kuznecov.

Volodimir Zelenski je danes tudi pozval Unesco, naj Rusijo izključi iz vseh svojih organov, čeprav je Unesco že sporočil, da je to nemogoče, saj je Rusija članica Združenih narodov.

Odkar je Rusija 24. februarja letos napadla Ukrajino, si Ukrajinci prizadevajo zaščititi spomenike in zgradbe v Odesi z vrečami peska in barikadami.

Uničena Odesa.
Uničena Odesa. FOTO: AP

Glede na Unescove podatke doslej vojna v Ukrajini ni prizadela ukrajinskih kulturnih znamenitosti z Unescovega seznama svetovne dediščine. Po navedbah Zelenskega je bilo od začetka ruske invazije doslej poškodovanih 540 drugih "objektov kulturne dediščine, kulturnih ustanov in verskih zgradb".

Odesa, znana kot biser Črnega morja, je razcvet doživela v času ruske cesarice Katarine Velike konec 18. stoletja.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (153)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

la-cucaracha
12. 10. 2022 16.23
+1
Seveda mora biti na seznamu pa predvsem na seznamu EUROPOLA , INTERPOLA v sodelovanju za DEA za preiskavo MALINE ( Ukrajinske mafije ) ki je samo v tem letu preko Odese in Poljske prepeljala v EU 600 ton kokaina da ne bi o metamfetaminih in extaziju.
Ate_ist
11. 10. 2022 21.57
+2
a je kdo na zahodu obsodil obstreljevanje civilnega prebivalstva donbasa? ne? ah da, ruse je dovoljeno ubijati in to v čim večjem številu. na mestu putina bi sam evropo in ameriko že zdavnaj zasul z orožjem množičnega uničenja.
la-cucaracha
12. 10. 2022 16.24
+0
itak...enkrat mu bojo potegnil živc ven potem bo pa jok.
Ni nam vseeno
11. 10. 2022 21.57
+2
Zaradi NATA.... Ukrajina ne bo več pomorska država.... bo pa imela možnost izhoda na odprto morje v Gdansku
jutri_pa_res
11. 10. 2022 21.53
-6
Putin namiguje, da bi se srečal z Bidenom. Jasno mu je že, da Ukrajine ne more premagati in vprašanje časa je, kdaj bodo Ukrajinci Ruse sterali čez njihove meje, mogoče celo iz Krima. Zdaj bi rad nekakšno premirje, da bi obdržal vsaj to, kar je osvojil. Vendar bo težko, glede na to, da ga je Biden javno imenoval morilec in terorist, kar je v diplomatskem jeziku sicer zelo redko.
la-cucaracha
12. 10. 2022 16.25
+0
a kje pa...največji morilec in terorist sedi v beli hiši s plenico na riti
kure bedne
11. 10. 2022 21.50
+3
Klovn zelensky je že zdavnaj pobegnil iz Ukrajine. In eni vse verjamete kar tu preberete. Žalost.
jutri_pa_res
11. 10. 2022 21.49
-3
Putin je nacistični agresor, skoraj točna kopija Hitlerja iz leta 1939. Hitler je hotel obnovo rajha (3. rajh), Putin pa obnovo ruskega (sovjetskega) imperija. Tudi retorika je enaka : moja dežela je prikrajšana, naši ljudje v sosednjih državah so zatirani in jih moramo osvoboditi. In ker sem v vojaški premoči, lahko in bom to naredil. In kakor je Hitler v svoji nemoči začel pošiljati na London rakete V-1 in V-2, Putin pošilja svoje rakete na Ukrajinska mesta. Popolnoma nesmiselno v vojaškem smislu, le čisti teror nad civilisti.
big_foot
11. 10. 2022 21.27
+0
Dejstvo je da Ukrajina NE more zmagati. Dejstvo je da če se zahteva od Putina da se umakne iz teh republik je to enako kot kapitulacija - to tudi ne bo šlo. Dejstvo je da Zelenski bo prej kot slej moral sesti za mizo s Putinom ker če nič drugega mu bo začelo primanjkovati ljudi - orožja mu že kjub podpori zahoda. In če kdo misli da bojo te republike in krim še kdaj ukrajinski se tudi moti. Lahko da bo to neka avtonomna cona, svoja kvazi država ali del rusije ampak ukrajinska ne bo več.
AufbiksMB
11. 10. 2022 21.32
-2
Zato je bo moral NATO vmesat. ZDA in VB sta obe podpisali, da bosta branili celovitost Ukrajine leta 1994, zato bosta te dve drzavi morali izpolniti obljube.
AufbiksMB
11. 10. 2022 21.33
-3
Seveda je Rusija tudi to pogodbo podpisala leta 1994, kjer je dobila se ukrajinsko jedrsko orozje. Ampak saj se vidi, koliko velja ruska beseda. Se papir je vec vreden kot karkoli rus izrece.
AufbiksMB
11. 10. 2022 21.42
-1
Ce Putin dobi kar hoce, bo to znak kapitulacije demokracije pod vojaskimi diktaturami. In se bo s tem odprla pot do novih vojn. Kjer bodo 'mocnejse' in vecje drzave zavzemale manjse in s tem tudi izvajale genocide. Saj Rusija zeli uniciti ukrajinski narod in drzavnost. V Belorusiji je proces rusifizacije ze tako dalec, da je beloruski jezik v manjsini. Ocitno si slovenski rusofili zelijo govoriti ruski jezik.
Ni nam vseeno
11. 10. 2022 21.48
+3
....In 3 leta prej je NATO obljubil Nobelovemu nagrajencu za mir, da se ne bo širil na vzhod....
Ni nam vseeno
11. 10. 2022 21.15
+1
Za pogajanja se mora Zelenski naprej umakniti s svojo vojsko v Ukrajino
nekaj brezveze
11. 10. 2022 21.22
-3
Kaj ti bi vsakemu na dom prišel ali kaj??daj mi tvoj naslov..
AufbiksMB
11. 10. 2022 21.27
+0
Ti si ocitno admin ali pa so spet na delu srbski oz pro-ruski administratorji, da brisejo komentarje.In dovolijo samo ruske komentarje. Tale ruska ambasada je res leglo FSB v Sloveniji, ki se vsakega da podkupiti.
koral45
11. 10. 2022 21.29
+1
Ha ha, a je Zelenski v Rusiji? Pojdi po napotnico urgentno.
Ni nam vseeno
11. 10. 2022 21.52
nekaj brezveze
11. 10. 2022 21.13
+0
2 dni so se norčevali -zaradi Krimskega mostu danes pa cvilijo ter ZAHTEVAJO od EU da jim pomagajo..Zelenski ZAHTEVA.Us senator mu je lepo napisal da mu dolguje predsednik ter njegova druzina -amerika pa mu nic ne dolguje in ne more vec nic zahtevat
AufbiksMB
11. 10. 2022 21.18
-2
Krimski most, ki ga je malo poskodoval ruski FSB (zelezniska proga je cela, ki je pomembna), in so kar takoj vedeli kateri ruski tovornjakar je vozil itd. Rabil se je izgovor za rusko obcinstvo. Da lahko pricnejo klati civiliste, to kar so imeli v nacrtu tako ali tako. Saj v Ceceniji so tudi poklali polovica prebivalstva. In to prav Putin in njegovi...da ne omenjam tiste podtaknjene bombe s strani FSB v Moskvi, ki je bil 'razlog' za drugo cecensko vojno.
Ni nam vseeno
11. 10. 2022 21.25
+0
in ta tovornjak, ki je vozil po severnem toku 2 ....je imel ruske tablice ?
Animal_Pump
11. 10. 2022 21.26
+1
Pa še posneli so ga...kako so ga pregledovali...pa kao nič našli😂🤣😂. Vsaj scenarij bi si vodkarji drugačennizmislili.
AufbiksMB
11. 10. 2022 21.29
-1
Od kdaj lahko bomba z svojo eksplozijo dvigne most v svojo smer? Ponavadi je 'sila' stran od objekta. Lahko bi bile tiske ruske bombe, ko najprej v sebe potegne in potem vse ven butne...ampak most je pocil na dveh delih. In zelezniska proga je cela, ki je pomebna za rusko vojsko.
AufbiksMB
11. 10. 2022 21.31
-2
Kar se tice severnega toka...rusija ze nekaj let investira v podpornice in se uri, da bi unicila vse kable in ostale cevi pod morjem. Rusi se ze vec kot 20 let ukvarjajo samo s tem kako bodo unicili Zahod...samo poglej si njihove medije zadnjih 20 let...sam militarizem in zelja po vojni.
SREBRNIBREG.
11. 10. 2022 21.11
-1
Zakaj EU, Ameriški teroristi in Zeleni niso spoštovali dogovora med Ukrajino in Rusijo sklenjenega v Minsku?
big_foot
11. 10. 2022 21.14
+0
KER... so Zelenskega nafarbali z vojaško pomočjo če bojo rusi udarili ko pa so so potegnili in sedaj "pošiljajo" pomoč v orožju. Če kdo misli da je ta pomoč ukrajini zastonj se grdo moti. Nekoč bojo poslali "položnico" za vso to železje. Plačati seveda ne bojo mogli in takrat se bo začel biznis 2. del.
AufbiksMB
11. 10. 2022 21.22
+1
Zakaj je Rusija napadla Ukrajino 2014? Zakaj Rusija ne spostuje dogovora iz leta 1994 in nevtralnost Ukrajine? Saj so z Janukovicem krsili nevtralnost Ukrajine, ko je dovolil Rusom oporisce na Krimu. Krsil je ukrajinsko ustavo, ki prepoveduje tuje vojaske baze v drzavi.
Ni nam vseeno
11. 10. 2022 21.27
-2
Za Ukrajino je finančno že danes bolj ugodno , če gredo z referendumom v celoti k Rusiji
AufbiksMB
11. 10. 2022 21.34
+0
Rusija, ki je ekonomsko propadla drzava. Se vidi, da nisi bil nikoli v Rusiji. Moskva ni Rusija...
Ni nam vseeno
11. 10. 2022 21.11
+4
Kako drugače bi bi bilo vse, če bi se Ukrajinci borili za pravično stvar...
big_foot
11. 10. 2022 21.16
+1
OK, DELNO moram rečt da kar se tega tiče sem pa na Ukrajinski strani. Dejansko jih je putin napadel in je prav da se branijo. Seveda pa so izzivali da je bil joj. Nekako me spominja kot da bi čivava skakala lajala v medveda... no in medved se je prebudil in čivava samo še cvili. Dokler bo še lahko.
koral45
11. 10. 2022 21.10
-1
Putin bo prišel do ruske kapelice in nas bo osvobodil rusofilov, odpeljal jih bo s sabo.
AufbiksMB
11. 10. 2022 21.16
+0
Te bo kot prve poklal, ker ve da kdor lasten narod in drzavo izda, mu ni za zaupati. Tako kot v Ukrajini, na okupiranem ozemlju menja uradnike z ruskimi uradniki.
Ni nam vseeno
11. 10. 2022 21.16
+0
Ne bo nič s tem....potem bi tudi Miloševič svoj čas odpeljal tebe
SREBRNIBREG.
11. 10. 2022 21.07
+3
Putin je v glavnem obstreljeval vojaške cilje. Ukrajina in Ameriški teroristi pa so šli razstrelit civilne cilje in sedaj jočejo, češ, da jim Putin ruši infrastrukturo. Preden ste šli uničevat njegovo infrastrukturo bi mislili na posledice.
AufbiksMB
11. 10. 2022 21.12
-2
Seveda...bom jaz tebi malo centralno unicil in vodovod....saj je samo vojaski cilj. Kaj delas v Sloveniji? Rusija te caka, Putin rabi svoje fanatike.
AufbiksMB
11. 10. 2022 21.15
-1
Krimski most je bil unicen s strani ruske FSB. Nobena tovornjak bomba ne dvigne mostu od zgoraj...in ce kaj razstreljujes, razstrelis zeleznisko progo in ne avtocesto, Saj se ruska vojska premika preko zeleznice - oz uporablja zeleznico za svoje premike. Aja in most je na dveh koncih pocen, ker ravno na fundamentu ga je gor dvignil ane...ker do menda naredi bomba, ki eksplodira od zgoraj.
nekaj brezveze
11. 10. 2022 21.17
Ni nam vseeno
11. 10. 2022 21.19
-1
Putin je samo pojasnil, česa ne bo toleriral....ostali se pa lahko sami odločajo s čim bodo poskušali in kako bodo sprejeli, ko jih bodo dobili po....
nekaj brezveze
11. 10. 2022 21.03
+3
novi ruski general sporoča-krozi po netu Ukrajinci se ne posmehujejo in ne šalijo več o tem, kako šibki so Rusi. Zdaj živijo v grozi. Nič več koktajlov, televizije in seks zabav v bazenih. Prišel je čas placila za vaše grehe in prišla je sodba v obliki generala Sergeja "Armagedona" Surovikina.
AufbiksMB
11. 10. 2022 21.08
-1
Grehe? Povej tvoje ime in naslov. Da vidimo kaksen osebek si, da vidimo, ce bos se tako podpiral pokolje in posiljevanja, ko te bo nekdo obiskal, zalepil oci in odpeljal na neznan kraj in te tedne mucil z elektrosoki, te tepel...in bos pel eno himno.
AufbiksMB
11. 10. 2022 21.09
-3
Rus nima kaj iskati v Ukrajini. In seveda, rad bi vedel kje zivis, da si prisvojim tvoje premozenje. Ker po tvoji logiki, si lahko vzamem kar si lahko s silo prilastim.
Sandx
11. 10. 2022 21.10
-1
Ja ja ja bomo videli kako je mocan ta armegodon…prej je oxsimoron slep do fundamenta bo se njemu kmalu samo kev kev….
nekaj brezveze
11. 10. 2022 21.16
Z silo ti pri meni nebo uspelo-vrjemi mi..
kris52
11. 10. 2022 21.02
+6
putinu dol visi za Unesco.
SREBRNIBREG.
11. 10. 2022 21.01
+4
Nešteto ciljev so Rusi uničili in ob tem je po njihovem 19 mrtvih. Se sploh zavedate kakšna preciznost je to in čuvanje civilistov? Še sreča, da Rusi po mnenju nekaterih na tem portalu imajo zastarelo orožje in pijano vojsko.
big_foot
11. 10. 2022 21.03
+5
Poznam kar nekaj Ukrajincev in Rusov... kar se pijače tiče ni glih neke razlike. Pijanci so oboji da samo gledaš.
Animal_Pump
11. 10. 2022 21.05
-2
X-22 preciznost😂🤣😂. Ne stari...sam sreča je, da so padali sem pa tja...po cestah večinoma...Dons so jim jih pa Ukrajinci že 21 sklatli od 32 izstreljenih. Žrtev je pa še vedno preveč.
nekaj brezveze
11. 10. 2022 21.07
+3
sklatili so ves kaj -da ne bom kjer blokiran..
Sandx
11. 10. 2022 21.07
-1
A ti razlikujes med stanovanjskim blokom in vojasko bazo?!
Animal_Pump
11. 10. 2022 21.08
+0
Ti brezveznič...so so...pa še rvec starin ruskih bodosklatli...prihaja IRIS-T...pa NASAMS
SREBRNIBREG.
11. 10. 2022 21.09
-1
S- najprej se Ukrajinska vojska mora nehati skrivati med civilnimi objekti in od tam obstreljevati Ruse in potem se lahko menimo o rušenju stanovanjskih naselij.
big_foot
11. 10. 2022 21.10
+3
Animal pa ti to tudi verjameš kar lažeš al si to mogoče videl ko si nabijal COD na kompjuterju?
Animal_Pump
11. 10. 2022 21.12
Ne ...eni mal bolj beremo...pa poznamo stvari...napram takih kot si ti.
nekaj brezveze
11. 10. 2022 21.21
-2
Ni nam vseeno
11. 10. 2022 20.57
+7
Če bo kaj od kulturne dediščine bombardirano, bo od Ukrajincev.....Rusija svoje dediščine ne bo rušila...
AufbiksMB
11. 10. 2022 21.01
-5
Zato koljejo in terorizirajo rusko govoreco prebivalstvo v Ukrajini, ker je Rusom tako mar za Ruse v Ukrajini kajne?
Ni nam vseeno
11. 10. 2022 21.07
+1
Rusko govorečo prebivalstvo v Ukrajini ? Saj je ruščina prepovedana v Ukrajini
AufbiksMB
11. 10. 2022 21.10
-1
Nisi ravno brihten kajne? Govorite lazi in lazi, brez da bi vedeli karkoli o Ukrajini. Poglej si ukrajinsko ustavo. Ruscina je uradno priznani manjsinjski jezik.
AufbiksMB
11. 10. 2022 21.11
-1
In vecina ruskogovorecega prebivalstva se bori proti Rusom iz ruske federacije. Ubistvu se sami sebe vec ne vidijo kot Ruse. So tudi priceli menjat jezik. Poznam ene par primerov. Tudi takih, ki so bili zagriseni pro Rusi.
Millady
11. 10. 2022 21.17
+0
Aufbiks, ti si trol. Trol da pozna stanje v Ujr?? Ne nakladaj.
TITO 50
11. 10. 2022 20.56
+4
Zeleni ti boš kmalu na ameriškem seznamu.
mobi7
11. 10. 2022 21.02
+3
mobi7
11. 10. 2022 20.55
+3
Zelenec plačanec in sluga Amerikanca Bidra...On bi ves svet rad spravil v vojno...Barabin...
koral45
11. 10. 2022 20.55
-7
Tukajšnji komentatorji bi radi da se ukrajince razoroži in da pridejo njihovi bratje do nas. To bi bil za njih razcvet gospodarstva in demokracije, pa še zeblo nas ne bi. Rusi pa bežijo iz Rusije ali so pa zaprti.
big_foot
11. 10. 2022 20.59
+6
VSAKA vojna se je končala za mizo in tudi ta se bo. Dlje kot zalagaš ukrajince z orožjem in dlje kot podpiraš zelenskega ki je prepovedal kakršna koli pogajanja z putinom kasneje bo konec vojne. Za miso pa se bosta morala usest putin ali namestnik in zelenski ali namestnik. Zato je filanje ukrajine z orožjem in podpora temu zelenemu zmešancu narobe početje.
Sandx
11. 10. 2022 21.00
-3
Ampak Putin ti je vzornik in njegov rezim!
c00kies
11. 10. 2022 21.01
+3
@koral, to je kolega napisal. Ne rabimo ne Putinove Rusije, ne Ukrajine na povodcu ZDA. Tam naj grejo starci v ring in obračunajo s pestmi med seboj, narodov pa naj ne vpletajo v njihove osebne zamere.
AufbiksMB
11. 10. 2022 21.04
-3
S Putin se nimaj kaj pogovarjat kakor tudi s sedanjim ruskim rezimom. Saj oni hocejo vojno in klanje. Vse pogodbe so pretrgali. Niti ene pogodbe z Ukrajino se ne drzijo. Odeso se ne smelo bombandirat, a oni jo bombandirajo...
big_foot
11. 10. 2022 21.08
+3
Kaj se je po ukrajinskih republikah dogajalo z rusi po 2014, kdo je prvi kršil minsk 1 in 2? Putin je adijo pamet samo še zdaleč da bi bil pa edini in največji krivec.
Ni nam vseeno
11. 10. 2022 21.09
+0
Kateri dogovor so Rusi pretrgali ?...Ga ni...
big_foot
11. 10. 2022 21.22
+1
Kaj si nepismen? MINSK 1 in MINSK 2. En govori med drugim o ukrajinski neodvisnosti od Nata drug pa govori o priznanju republikam določeno avtonomijo. Končalo pa se je z vlogo Ukrajine za NATO in od avtonomije so ukrajinci obstreljevali separatistične republike in prepovedali ruščino rusom.... ne vem no, Italijani so primorcem prepovedali slovenščino pa je bil potem upor. A rusi se ne bi smeli? A to da so ukrajinci terorizirali ruse in da so streljali po civilnih ciljih v donbassu pa nikogar ne moti? Pravim - puti je adijo - ukrajinci so pa zelo krivi za to vojno. Drugače pa.... internet miško pa preberi malo sporazume da ne boš izpadel neveden