Ukrajina

Putin: Evropska energetska politika je gospodarski samomor

Moskva, 17. 05. 2022 19.44 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ruski predsednik Vladimir Putin je evropsko energetsko politiko označil za "gospodarski samomor". Tako je dejal na videokonferenci na temo aktualnega dogajanja v naftni industriji, na katerem so bili prisotni ruski ministri in predstavniki velikih energetskih podjetij. Po Putinovih besedah bo opuščanje ruskih energentov privedlo do tega, da bo Evropa postala regija z najvišjimi energetskimi stroški na svetu. V EU sicer še vedno skušajo najti soglasje glede naftnega embarga, ki mu najglasneje nasprotuje Madžarska.

Putinova videokonferenca o naftni industriji
Putinova videokonferenca o naftni industriji FOTO: AP

Evropska unija v okviru sankcij proti Rusiji poskuša zmanjšati svojo odvisnost od ruskega plina in nafte. "Očitno je, da bo z odhodom ruskih energetskih virov iz Evrope v druge regije sveta, s tem odšla tudi možnost povečanja gospodarske aktivnosti," je prepričan Putin.

Opuščanje ruskih energetskih virov bo po Putinovem prepričanju privedlo do tega, da bo Evropa postala regija z najvišjimi energetskimi stroški na svetu. Dodal je še, da je jasno, da so posamične države tako odvisne od ruske nafte, da ne bi trajno zdržale brez nje.

Zunanjim ministrom EU se medtem v ponedeljek ni uspelo dogovoriti o šestem svežnju sankcij proti Rusiji, ki vključuje tudi embargo na uvoz ruske nafte. Pogovore o tem bodo nadaljevali veleposlaniki držav članic pri EU, je po zasedanju v Bruslju povedal visoki zunanjepolitični predstavnik EU Josep Borrell

Je pa razprava je razjasnila določena vprašanja, predvsem glede finančnih sredstev in časa, ki bi ga Madžarska potrebovala za prilagoditev na to, da nafte ne bi več kupovala od Rusije. Po Borrellovih besedah bi bilo treba prilagoditi rafinerije in pa tudi naftovod, ki teče prek Hrvaške.

Madžarski zunanji minister Peter Szijjarto pa je za madžarski nacionalni radio povedal, da mora Evropska komisija dati finančna in fizična zagotovila, da postopna uvedba prepovedi uvoza ruske nafte ne bo škodovala Madžarom ali madžarski energetski varnosti. Bruselj mora še predstaviti predlog za kompenzacijo Madžarski ob povišanju cen goriva za od 55 do 60 odstotkov, ki bi ga po ocenah Budimpešte prinesel embargo.

Modernizacija madžarskega energetskega sistema bi jih stala od 15 do 18 milijard evrov in bi trajala pet let, je povedal po poročanju madžarskih medijev. Po njegovih besedah bi bilo treba tehnično prilagoditi madžarsko rafinerijo, kar bi jih stalo od 500 do 550 milijonov evrov. Da bi povečali kapaciteto naftovoda iz Hrvaške, pa bi potrebovali še 200 milijonov evrov.

Borrell je na vprašanje o tem, da bi Madžarska potrebovala od 15 do 18 milijard evrov, odgovoril, da je slišal drugačne številke. So pa te visoke, je priznal. Ob tem je poudaril še, da se je treba znebiti odvisnosti od nafte, premoga in plina iz Rusije.

Evropska komisija bo predvidoma v sredo predstavila načrt za odpravo odvisnosti od ruskih fosilnih energentov. Po navedbah virov pri EU naj bi ravno v okviru tega Madžarski zagotovili dodatna finančna sredstva.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (316)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

24urbutalci
18. 05. 2022 18.14
+3
Vau, sej ne morem verjeti... fata morgana... novo leto sredi leta... došla je baka s kolačima.... lahko komentiramo članek na temo Rusije in Putina.
24urbutalci
18. 05. 2022 18.12
+1
Ah, kje pa: s prisilnimi sončnimi celicami, ki jih bomo kmalu obvezni nositi tudi na glavi, bodo von der Leynova, Michel in Borrel rešili EU gospodarstvo
Blokiran Drugi Človek
18. 05. 2022 12.06
+5
Žal ima putin prav v trenutnem primeru, evropa ne more postati čez noč energetsko neodvisna, v najbolj optimističnem primeru bi potrebovali tranzicijsko obdobje petih let z astronomskimi investicijami tako kot so madžari približno napisal...
nikhrast
18. 05. 2022 15.18
-3
Koliko desetletij bodo pa potrebovali Rusi da se prilagodijo sankcijam, no, navajeni so pa šlamparije, nizke kvalitete...
MASTERSS
18. 05. 2022 11.28
+3
Pa to jst govorim ruski prebivalci teh sanckije sploh ne občutijo,občutimo jih samo prebivalci evrope.Pa smo res take ofce.
cini?no
18. 05. 2022 09.41
+4
Embargo koristi Rusiji in Američanom. Evropa je privolila v evtanazijo.. Popolna nevtralnost Slovenije bi bila najboljša. Izstop iz EU ni potreben saj bo EU propadla zaradi klanja ja Ameriki. Iz bata pa takoj ko nas bo skušal vplesti kakšno vojno...
Aijn Prenn
18. 05. 2022 08.47
-1
Poskušam si predstavljati kako phooknjen mora biti človek, da išče razloge za podporo državi, ki je napadla sosednjo državo z vsemi sredstvi z razlogom nekje na ravni "iskanja pokemonov". Ne uspem si ustvariti predstave o tem.
Šekularac
18. 05. 2022 08.17
-1
Ko diktator laže, lažejo tudi njegovi sodelavci, na koncu se to prenese na narod. Narod se počasi zaveda, da ne ve za resnico. Ne ve zakaj in kje so njihovi mobilizirani moški. Že 100 dni ne ve ali so še živi. Diktatorja je strah civilne družbe-vstaje in narodu laže, da je ukrajinska vojska moralno in psihološko zlomljena. Diktator opozarja EU, da bo naredila samomor, če ne bo od Rusov kupovala energentov. Kdo je nor?
AlexReal
18. 05. 2022 08.08
-1
Ne ga srat , Polde ! A to, da si samostojen kar se tiče energetske oskrbe in nisi odvisen od nekega norca, pomeni to gospodarski Samomor ? Če prideluješ sam svojo elektriko in hrano, bo to samomor ?? Nekomu že hudo trda prede !
big_foot
18. 05. 2022 08.11
+5
Evropa NE prideluje svoje energije (nafta, plin) še z elektriko dvomim da smo 100% samooskrbni. Pridelava hrane? Bejž no, gradijo se trgovski centri ne pa da bi tisto parcelo porabili za njive. Se pač bolj splača gradit trgovse centre kakor pa pridelovat hrano. Kmetom trgovci plačujejo eno mizerijo da lahko sami potem nabijajo cene, kmetje sami pa opuščajo kmetovanje.... O kateri saooskrbi ti govoriš???
24urbutalci
18. 05. 2022 18.18
+0
Ja, v Slo imamo v Lendavi črpališče nafte in rafinerijo, in na istem mestu tudi črpamo plin in smo samozadostni... prav tako imajo nafto in plin v Avstriji, Italiji, Hrvaški, Madžarski... in pol svizec zavije čokolado... uahahaha
terra luna
17. 05. 2022 21.59
+0
a putki voda v grlo teče, ukrajinci nizajo zmago za zmago, evrčkov pa tud ni več iz EU
Korintos11
17. 05. 2022 21.58
+0
Tovariši lahko noč, dosti je bilo, jutri se pa spet vidimo.
Korintos11
17. 05. 2022 21.55
-3
Kako pa Petro Rubelj kaže?
Bratomil
17. 05. 2022 21.54
-3
Rubelj se krepi, viške nafte odkupujejo Indijci, plina prodajo manj za več denarja, elektrike v industriji porabijo več kot pred agresijo, "hrabre borce" iz jeklarne so "evakuirali" na rusko ozemlje, v Donbasu meljejo vse pred sabo. Ja, samo še vprašanje časa kdaj se bodo predali.
Korintos11
17. 05. 2022 21.56
-3
Bratomil
17. 05. 2022 21.57
+0
On naj gre na pregled sluha k otorinolarinologu in v lekarno po Bilobil za spomin.
Shisui
17. 05. 2022 21.58
+0
Krepi se ker je umetno okrepljen. Rusija gre čez rezerve s svetlobno hitrostjo. Temu ne oporekajo niti Rusi sami, samo na tem portalu več veste kot oni sami.
marre
17. 05. 2022 21.58
+4
Rubelj se krepi umetno, ko v sistem pumpajo milijarde deviznih rezerv... Indijci in Kitajci ne kupujejo nič več nafte in plina kot so jo do sedaj in še to po veliko nižjih cenah... Kvazi 2 največja sila na svetu ni bila sposobna vojaško premagati 2000 borcev pod železarno zadnja dva meseca, predali so se, ker ji je zmanjkalo zalog... V Donbasu nobenih prelomnih uspehov, razen če misliš okolico Harkova, kjer so Rusi razbiti in se umikajo proti Rusiji... Čisto vsaka trditev je načrtno zavajanje in sprenevedanje...
manolo31
17. 05. 2022 21.59
+0
Zmaga Ukrajini ........
17. 05. 2022 21.59
+2
hahahahahaha,... spet na tapeti "rubelj se krepi"🤣🤣🤣 Dajta razumet, da je to "Potemkinova valuta". Bo šlo? Eh, seveda ne...
xydipsy
17. 05. 2022 21.54
+6
Gospod Putin, dolga leta sem navijal zate, letos to pa je bilo preveč, samo poglej koliko škode si povzročil in gorja Ukrajini. Vse to bo moral poravnati tvoj naslednik, tako piše zgodovina. Končno potem bo boljše tudi za celi svet.
Shisui
17. 05. 2022 21.58
+1
Tudi meni se je zdelo da bo kaj več iz njega. Škoda.
Korintos11
17. 05. 2022 21.58
+2
Korintos11
17. 05. 2022 21.52
+1
Rusi se ne bodo odrekli ukrajinskega ozemlja katerega so zasedli, Nemci pa ne ruskega plina. Kako pa sedaj naprej?
Zmaga Ukrajini ........
17. 05. 2022 21.53
+1
Ukrajina pa ne svojega ozemlja. Kaj pa zdaj?
InterRefIections
17. 05. 2022 21.54
+1
Ukrajina bo ubogala, kar se Nemčija iz Rusija dogovorita.
Shisui
17. 05. 2022 21.55
-1
Rusi že izgubljajo zavzeto ozemlje. S čem misliš, da ga bodo okupirali za nedoločen čas če so izgubili tretjino celotne vojske v dveh mesecih? Resno Kori daj malo misli :)
Korintos11
17. 05. 2022 21.57
+4
Shisui
17. 05. 2022 21.59
-1
Da. Cel svet ve. Podatki so javno znani. Malo pogooglaj.
puspan
18. 05. 2022 08.28
+1
Rusofili mislijo z rokami in ne z možgani.
InterRefIections
17. 05. 2022 21.52
+3
Ravno danes je sodelavec razlagal, kako so umorili Krambergerja, ker je preveč govoril. Jaz pa mu rečem: "Saj danes pa ni nič drugače." Danes ti ali brišejo objave na spletu ali pa napišejo: "Vaš komentar so pregledali neodvisni strokovnjaki in potrdili, da izjave ne držijo." Jah, preveč Krambergerjev se je nabralo, pa morajo tudi oni bolj masivno brisati. Seveda smo v 21. stoletju, zato se spodobi, da se te vtiša bolj humano. No, cilj je isti kot pri Krambergerju: "A boš tiho?" Ja, lahko si tiho na spletu, na 4 oči te bodo težko utišali.
puspan
18. 05. 2022 08.29
+1
marre
17. 05. 2022 21.51
+5
Bil osebno v Rusiji in videl vso bedo in nazadjaškost 10 minut stran od Kremlja.. Od razpadajočih cest, do 50 let starih razpadajočih blokov, do nebroj nekih lad in ostalih čudes ruske avto-industrije... Putin naj se raje briga za svoje ljudi, kjer je v Moski povrečna plača, zaradi inflacije padla pod 450€, medtem ko so stroški narasli za polovico... Seveda bo problem za Evropo, sploh za določene članice, ki so se preveč navezale na ruske energente... To se bo ščasoma rešilo, medtem, ko bo rusko gospodarstvo, ki je življensko odvisno od izvoza energentov, praktično poleg orožja je to vse kar izvažajo", še tanko piskalo, ko bo iskalo nove stranke v Aziji, ki ne bodo niti približno taki odjemalci kot je bila Evropa in niti približno po takih cenah... Dragi moj Vladimirček, doma imaš veliko problemov, v Ukrajini še več, raje se sekiraj za to pa pusti Evropo, ki je po razvitosti svetlobna leta pred tabo, na miru...!!!!
Millady
17. 05. 2022 21.52
-1
Ameri pa nimajo hrane za dojenčke!! Ameri! Kaj zdaj?
Korintos11
17. 05. 2022 21.54
+0
Ameri na ulicah živijo n umirajo, so pa Ameri.
Zmaga Ukrajini ........
17. 05. 2022 21.57
+1
marre,... puto je zločinec, ki ga življenja ljudi ne zanimajo in ne skrbijo. Niti življenja rusov. To je očitno. Sicer pa azijski trg seveda nikoli ne bo pokril izgube, ki jo bo povzročil izpad evropskega trga. Saj zato pa zdaj joka in cvili. Pač prej bi moral misliti. Tako je pa očitno močno podcenjeval EU in si domišljal, da ga bodo ob vojaškem napadu doletele kvečjemu minorne sankcije in nič drugega. To je pa to, ko se en bivši KGB-jevec z mafijsko prakso loti vojskovanja v drugi državi.
marre
17. 05. 2022 21.59
-2
Američani imajo 20 tisoč milijard veliko gospodarstvo.. In sposobno vojsko... Rusi nimajo nič od tega in še vedno vse iste probleme kot Američani...
marre
17. 05. 2022 21.59
Poglej si povprečno starost moških v Rusiji... Kot v Afriki,.. nekje 64 let...
puspan
18. 05. 2022 08.31
anatomija
17. 05. 2022 21.49
+3
severni tok so gradili 10 let . Od ruskih naftnih in plinskih polj do Kitajske in Indije je pot nekajkrat daljša . Torej bi bil čas gradnje zelo dolg tudi če bi v to vrgli vse sile . In stroški enormni . Ladij za prevoz plina in tankerjev pa Rusi nimajo . Kmalu bodo rusi strmoglavili Putina in na kolenih prosili Evropo naj kupuje nafto in plin
Korintos11
17. 05. 2022 21.55
+2
Tudi EU rabi 10 let da se normalizira brez ruskega plina. Sa,mo Nemci se mu ne bodo odrekli.
Zmaga Ukrajini ........
17. 05. 2022 21.48
+1
Lahko gremo stavit kako bo - EU se bo dokončno odklopila od ruskega plina (upam, da bomo na ta račun hitreje prešli tudi na bolj zeleno energijo), trgi bodo še nekaj časa divjali, in ta čas bomo pač zdržali ... rusija bo crknila, če se ruski narod ne bo prav hitro zbudil in zbrcal putota, ... Ukrajina bo nagnala ruse, mednarodna skupnost pa ji bo pomagala obnoviti državo. Puto bo nedvomno zavzel "častno" zgodovinsko mesto tik ob Hitlerju.
Shisui
17. 05. 2022 21.51
+1
Nafilali ti bodo minuse ampak točno tako bo. Rusija trpi nevzdržne izgube.
Aijn Prenn
17. 05. 2022 21.54
-1
Bojim se, da ne bo šlo tako enostavno. V RU se bodo čedalje bolj pojavljale težnje po odstranitvi Putina. Dec je bolan (medicinsko) in bolan na oblast, zato ga bodo ti pritiski popolnoma iztirili in bo začel delati še mnogo bolj nore stvari kot jih počne trenutno. Upamo lahko samo to, da v svoji zblojenosti ne bo posegel po jedrskem orožju. Upam, da je dovolj varovalk v hierarhiji vojske, da njegovega ukaza ne bodo izvršili. Do ukaza za izstrelitev jedrskega orožja bo pa skoraj zagotovo prišlo.
Zmaga Ukrajini ........
17. 05. 2022 21.58
-1
Petur
17. 05. 2022 21.48
+1
ko bomo deležni informacij iz raznih strani,ne le enostranskih si bomo mogli ustvariti nekaj slikke,do tedaj pa,čakati na končni rezulta,t
Mukec
17. 05. 2022 21.44
+2
15 do 18 miljard, da v 10 letih bojkotiraš za 10 miljard nafte? 🤣