Tujina

Učiteljica spregovorila prvič po streljanju: Ne bom pozabila njegovega obraza

Richmond, 22. 03. 2023 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Abigail Zwerner, učiteljica prvega razreda, ki jo je v Virginiji ustrelil šestletni učenec, je prvič po incidentu javno spregovorila o dogodku. Učenčevega izraza pred streljanjem ne bo nikoli pozabila, je povedala in dodala, da je nekaj trenutkov po strelu menila, da je umrla.

"Spomnim se, kako je uperil pištolo vame, spomnim se njegovega pogleda. In spomnim se, da se je pištola sprožila," je Abigail Zwerner povedala v intervjuju za NBC.

Krogla je prebila njeno levo roko, nato pa se je ustavila v njenih prsih. Kljub temu je 25-letna učiteljica še naprej mislila na varnost drugih učencev. "Bila sem prestrašena. A moj prvi odzivje bil, da morajo učenci oditi iz učilnice, saj ta ni bila več varna. Želela sem le spraviti učence od tam," se spominja. Ko je učence spravila na varno, se je njen spomin zameglil. "Spomnim se, da sem šla v pisarno in da sem omedlela. Mislila sem, da sem umrla," je povedala.

Abigail Zwerner
Abigail Zwerner FOTO: Profimedia

Po mesecu dni so Zwernerjevo izpustili iz bolnišnice. Po poročanju NBC-ja je tam prestala štiri operacije, zadnjo na roki, ki pa je še zmeraj ne more uporabljati v celoti. "Krogla je šla skozi mojo levo roko in pretrgala sredinsko kost ter kazalec in palec. Lahko bi bilo usodno. Verjamemo, da je to, da je krogla najprej prebila mojo roko, rešilo moje življenje," je povedala.

Zwernerjeva sicer pravi, da je bilo njeno okrevanje zahtevno, a da ji gre na bolje. "Pridejo pa dnevi, ko ne morem vstati iz postelje. Kljub temu skušam ostati pozitivna," je dejala.

Pri okrevanju pa ji pomaga tudi to, da se osredotoči na vsak dan posebej.

Učiteljica se poleg fizičnih poškodb spopada tudi s čustvenimi travmami. "Ne vem, kdaj bo izginil šok zaradi tega, kar se je zgodilo. O tem razmišljam vsak dan. Včasih imam tudi nočne more. Trenutek, ko je uperil pištolo vame, bo za vedno ostal v mojem spominu. Spremenil me je, spremenil je moje življenje," je povedala. 

Deček, ki je ustrelil Zwernerjevo, ne bo kazensko obtožen, je pred časom povedal državni tožilec. Šestletnik ima sicer diagnosticirano akutno invalidnost in bi ga zaradi njegovega stanja morali starši dnevno spremljati k pouku. A na dan streljanja je v šolo prišel brez spremstva. "Do konca življenja bomo obžalovali, da nas ta dan ni bilo," so zapisali člani njegove družine. 

Spomnimo, šestletni učenec je v šolske prostore prinesel pištolo in s strelom hudo ranil 25-letno učiteljico Abby Zwerner. Kot so dejali policisti, je šestletnik strelno orožje v učilnico prinesel v nahrbtniku, pripada pa njegovi mami, ki ima za pištolo licenco, piše BBC. Policija ni želela povedati, kaj bi lahko bil motiv za incident, so pa razkrili, da se je incident zgodil po prepiru v učilnici prvega razreda.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (46)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

periot22
22. 03. 2023 15.11
+1
Ameriške pravljice!
G. Papež
22. 03. 2023 12.11
+3
Niso otroci krivi, krivi smo starši, pa kakorkoli obračamo. Napredek v tehnologijah, poneumljanje glede vzgoje otrok...vse to je delo odraslih, ne otrok. Če pa k temu prištejemo še to, da večini nam ostane premalo časa za otroke, se ni čuditi, da se dogaja kar se.
jesen?ica
22. 03. 2023 10.15
+4
Zanimivo otroško razmišljanje: če ti ni kdo všeč, ga ustreliš
Krneki 00
22. 03. 2023 11.26
-2
6 letnik ni dojel kaj pravzaprav je storil..... njegov um deluje drugače ...otroško....
meval
22. 03. 2023 10.10
+10
Iz tega intervjuja se mi zdi najpomembnejša informacija, da bo tožila šolo oz. šolske oblasti, ker je večkrat opozarjala da otrok hodi v šolo oborožen, vodstvo šole pa nič! Upam, da dobi tožbo in veliko odškodnino.
Dolar Kramp
22. 03. 2023 09.20
+6
Kaj je fora z članjibo islamu? Zakaj se to vsiljuje ljudem?
Krneki 00
22. 03. 2023 09.43
+4
Gutenberg
22. 03. 2023 10.24
+3
Dolar Kramp
22. 03. 2023 11.03
+5
Se opravučujem za tisskarske škrate. Malo sem vinjen. 🤣
Krneki 00
22. 03. 2023 11.26
+9
G. Papež
22. 03. 2023 12.03
+4
Artechh
22. 03. 2023 08.57
+10
To bi se moralo regulirati, tako kot če ti prideš v države iz kjer izhajajo se moraš držati njihovih pravil. Lahko te čaka dolga zaporna kazen v nasprotnem primeru
MojsterSplinter
22. 03. 2023 08.57
+2
Napačno: "Do konca življenja bomo obžalovali, da nas ta dan ni bilo." Pravilno: "Do konca VSEH NAŠIH PRIHRANKOV bomo obžalovali, da nas ta dan ni bilo."
jazpatipažidanamarela
22. 03. 2023 08.33
-11
In ni znala takemu z roko ali nogo ozbiti pištole ali odskočiti? V takem primeru se ne gleda in čaka kaj bo ne glede na starost in spol osebe.
jazpatipažidanamarela
22. 03. 2023 08.33
-2
jazpatipažidanamarela
22. 03. 2023 08.38
+7
Pa še pripomba o muslimanskih ženskih oblačilih: Tiste, ki jih ne nosijo, postanejo tarče nadlegovanja in napadov, ker se že na daleč vidi, da niso muslimanske vere. Naj se vlade v Evropi zamislijo.
IKOSS
22. 03. 2023 08.48
+14
Lede na poškodbe; dlan, podlaktnica, je očitno proti napadalcu segla. Nikakor pa odvzem pištole napadalcu ni tako enostaven, kot si nekateri predstavljajo.
jazpatipažidanamarela
22. 03. 2023 08.51
+5
Država bo morala poskrbeti za tečaje iz samoobrambe za učitelje in profesorje, pa ne samo iz teorije ampak tudi iz prakse, ker tudi k nam prihajajo takšni časi, ko bo to treba nujno obvladati.
jazpatipažidanamarela
22. 03. 2023 08.54
+3
ikoss Se strinjam, lahko bi jo slabše ali boljše odnesla, je pa za njo sigurno bilo psihološko težko uporabiti nogo, ker je imela opravka s šestletnikom.
Lombardo
22. 03. 2023 08.55
+6
Samo ne pri nas. Pri nas mu ne smes narediti nic
Krneki 00
22. 03. 2023 09.42
+7
pri nas bi jo starši verjetno še tožili
meval
22. 03. 2023 10.05
+3
ja pa še kung fu skok, hkrati pa potegne iz nekje svoje orozje, ustreli tko da zadene samo poštolo in onesposobi napadalca. Medtem odpelje še vse druge otroke na varno in spije še mal sponzorirane Coca Cole. Kot u poceni fimih, a ne?
IKOSS
22. 03. 2023 10.55
+3
@Lombardo Tudi v Sloveniji se ima posameznik pravico braniti. Seveda se pojavijo določeni moralni zadržki pri tako mladem napadalcu, v pravnem smislu pa šteje izključno raven ogroženosti.
misekmali
22. 03. 2023 08.32
+7
Kako je plonkanje pri nošenju pokrival?
Buča hokaido
22. 03. 2023 09.08
+1
Kakšno plonkanje? Saj ne smejo hoditi v šolo.
misekmali
22. 03. 2023 09.13
+2
IskraLJ
22. 03. 2023 08.30
+14
Amerosi, najprej bo treba pred svojim pragom pomesti. Začeli ste 37 vojn po svetu, miljardo preseljenih ljudi ... zdaj pa je res čas, da nas pustite pri miru.
Krneki 00
22. 03. 2023 08.48
+8
Gutenberg
22. 03. 2023 08.25
+21
Samo opomba k drugi temi: patra Rupnika in katoliško Cerkev se vedno komentira na vse pretege, o muslimanskih rutah pa ne smeš stavka napisat. Lep pozdrav. Verjetno bom spet za en teden blokiran.
Gram
22. 03. 2023 08.35
+16
Se strinjam. Muslimanske rute naj ne bi imele prostora v javnih institucijah. Tudi mi se moramo prilagoditi, če gremo v muslimanske države. Pa nimam nIčesar proti njim.
Abica
22. 03. 2023 08.52
+3
No, pa je vseeno razlika med tole šestnajstletnico in spolnim izprijencem.
Abica
22. 03. 2023 08.52
+6
BeGood
22. 03. 2023 08.53
+14
S tem, ko v Evropi dovoljujemo nošnjo muslimanskih rut v javnih ustanovah, nismo v oporo tistim muslimankam, ki so zaradi nenošnje le-teh v svojih matičnih državah obsojene na dolge zaporne kazni.
Kmječki Poba
22. 03. 2023 08.54
-3
Ja prosim, a lahko kdo regurila kako se oblačim?
Gutenberg
22. 03. 2023 09.04
-2
Maggie001, je razlika. Ampak o eni temi lahko izraziš mnenje, o drugi pa ne. Tudi nikjer nisem zasledil članka o oprostilni sodbi po krivem obtoženega duhovnika Franca Klopčiča, kjer je višje sodišče ovrglo pritožbo tožilstva in potrdilo odločitev prvostopenjskega sodišča.
sLOVEnec56
22. 03. 2023 09.04
-3
Maxx365
22. 03. 2023 09.08
+2
Pojdi to vprašat v kakšno zadrto muslimansko državo, v Iran recimo.
meval
22. 03. 2023 10.36
+3
Meni se zdi da je tu pameten kompromis. Ruta (hijab) da, 8 navsezadnje so naglavne rute nosile tudi naše babice in prababice, iz drugih razlogov, pa vendar. Pokrivalo ki zakriva cel obraz razen oči (burka) velik NE.
Abica
22. 03. 2023 08.09
+11
Akutna invalidnost - vse lepote dobesednega prevajanja!
IKOSS
22. 03. 2023 08.00
+7
Incident v kateri je življenje napadenega, ta zanj predstavlja izredno velik šok, ki pri večini povzroči, da telo preplavi adrenalin. Tako ni neobičajno, da žrtve neposredno po zadani celo hudi poškodbi, te niti ne opazijo. To zaznajo šele, ko raven adrenalina upade, ali pa nastopijo fizikalne posledice, kot so izguba krvi, preprečitev oskrbe možganov s kisikom, ipd. V kolikor so v zadostni meri poškodovani ključni organi, lahko nastane trenuten šok, ki se označuje s terminom "zaustavljalni učinek". Vsak napad pusti na žrtvi trajne posledice, če ne fizične pa vsaj psihične. Omenjena učiteljica incidenta ne bo pozabila, obstaja pa možnost, da ga bo sčasoma razumsko obdelala. Ta incident ponovno dokazuje, kako izjemno nevarna je za svojo okolico prav vsaka oseba, če nima ustreznih vsaj temeljnih osebnih vrednot. Razlog za slednje je nepomemben. Tokratni napadalec je svojo žrtev ustrelil in je k sreči ta preživela, smo imeli pa v zadnjih nekaj mesecih več incidentov v katerih so napadalci svoje žrtve zabodli in so slednji poškodbam podlegli. Iz navedbe v prispevku je očitno, da je šlo za prizadeto osebo, ki bi morala biti pod posebnim nadzorom. Seveda bi morali njegovi zaradi tega še dodatno poskrbeti za to, da ne more priti do potencialno bolj nevarnih sredstev. Ni pa ta ukrep sam po sebi dovolj učinkovit.
Hugh_Mungus
22. 03. 2023 08.17
+9
V prvi vrsti so napako tukaj naredili tisti, ki so bili odgovorni za strelno orožje (starši). Čeprav ima oseba lahko dostop tudi do drugih nevarnih predmetov (recimo nožev), je uporaba teh bistveno zahtevnejša (lažje je pritisniti sprožilec, kot dejansko s svojo roko nekoga zabosti), pa tudi fizično moč potrebuješ, ki je 6-letnik nika in bi ga učiteljica brez večjih posledic lažje obvladala. Tukaj se še enkrat kaže kako pomembno je imeti strelno orožje dobro zavarovano oziroma nedostopno nepooblaščenim osebam
IKOSS
22. 03. 2023 08.36
+5
Za prav vsako sredstvo s pomočjo katerega je moč zlahka povzročiti hude osebne poškodbe ali smrt človeka, je smiselno poskrbeti, da takšni osebi ne pride pod roke. Seveda mednje spadajo tudi ognjena strelna sredstva (definicija termina orožje!), niso pa ta edina takšna! Zgolj primer. Je oseba, ki si želi streči po zdravju in življenju prinena za vožnjo avtomobila, uporabo samostrela, vožjo avtobusa, tovornjaka, vlaka, letala, za delo v zdravstvu, v oskrbi starejših, z najmlajšimi ter na še vrsti področij? Ne nazadnje, ali lahko država učinkovito prepreči, da bi oseba na črnem trgu pridobila ognjeno strelno sredstvo, če se tako odloči? Nedvomno ne! In to je osnovni problem zaradi katerega oseba z neustreznimi temeljnimi osebnimi vrednotami ne bi smela biti v družbenem okolju brez posebnega nadzora.
meval
22. 03. 2023 10.40
+2
Ikoss kako naj ima 6 LETNIK že izoblikovane temeljne OSEBNE vrednote!? Če ga pripraviš da redno pospravi lego kocke za sabo si že na konju.
IKOSS
22. 03. 2023 10.52
+3
Med primerno vzgojo 6 letnika spada, da je vsaj v osnovi vodljiv s strani odrasle osebe! Glede na diagnosticirano motnjo je omenjeni storilec nedvomno kazal občutna odklonska ravnanja (v primerjavi z vrstniki) že v preteklosti.
IKOSS
22. 03. 2023 08.00
+1
Incident v kateri je življenje napadenega, ta zanj predstavlja izredno velik šok, ki pri večini povzroči, da telo preplavi adrenalin. Tako ni neobičajno, da žrtve neposredno po zadani celo hudi poškodbi, te niti ne opazijo. To zaznajo šele, ko raven adrenalina upade, ali pa nastopijo fizikalne posledice, kot so izguba krvi, preprečitev oskrbe možganov s kisikom, ipd. V kolikor so v zadostni meri poškodovani ključni organi, lahko nastane trenuten šok, ki se označuje s terminom "zaustavljalni učinek". Vsak napad pusti na žrtvi trajne posledice, če ne fizične pa vsaj psihične. Omenjena učiteljica incidenta ne bo pozabila, obstaja pa možnost, da ga bo sčasoma razumsko obdelala. Ta incident ponovno dokazuje, kako izjemno nevarna je za svojo okolico prav vsaka oseba, če nima ustreznih vsaj temeljnih osebnih vrednot. Razlog za slednje je nepomemben. Tokratni napadalec je svojo žrtev ustrelil in je k sreči ta preživela, smo imeli pa v zadnjih nekaj mesecih več incidentov v katerih so napadalci svoje žrtve zabodli in so slednji poškodbam podlegli. Iz navedbe v prispevku je očitno, da je šlo za prizadeto osebo, ki bi morala biti pod posebnim nadzorom. Seveda bi morali njegovi zaradi tega še dodatno poskrbeti za to, da ne more priti do potencialno bolj nevarnih sredstev. Ni pa ta ukrep sam po sebi dovolj učinkovit.
KOdOvce
22. 03. 2023 08.58
+5
Čakal sem vašo strokovno obrazložitev, hvala vam.
Maxx365
22. 03. 2023 09.10
+3