Tujina

Trenutek, ko so se 'odklopili' od Rusije: 'Svoboda pred grožnjami'

Talin/Riga/Vilna, 09. 02. 2025 14.10 | Posodobljeno pred enim dnevom

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Estonija, Latvija in Litva so se uspešno priključile na evropsko električno omrežje, potem ko so v soboto prekinile vezi z ruskim omrežjem, je danes v Vilnu sporočil litovski predsednik Gitanas Nauseda. "To je zgodovinski dan," pa je v litovski prestolnici ob priključitvi poudarila predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen.

"Pred nekaj trenutki sem prejel odlično novico. Sinhronizacija elektroenergetskega sistema baltskih držav s sistemom celinske Evrope je uspešno zaključena," je dejal litovski predsednik Gitanas Nauseda na skupni novinarski konferenci s kolegoma iz Latvije in Estonije ter predsednico Evropske komisije.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Predsednica Evropske komisije Ursula Von der Leyen je poudarila, da prekinitev vezi z ruskim omrežjem pomeni "svobodo pred grožnjami in izsiljevanjem". "Zadnja električna omrežja v Evropi, ki so še vedno povezana z Rusijo, so zdaj v celoti priključena v evropski notranji energetski trg," je povedala.

Poudarila je, da je omrežje, ki je povezovalo baltske države "s sovražnimi sosedami, stvar preteklosti". "To je svoboda. Svoboda pred grožnjami in izsiljevanjem. Čestitke za začetek tega novega obdobja," je dodala.

Nauseda je pozval k "znatnim ukrepom na ravni Evropske unije" za izboljšanje odpornosti kritične infrastrukture baltskih držav. "Zdaj je čas, da zavarujemo naše dosežke. Ruska vojna proti Ukrajini je radikalno spremenila dojemanje groženj kritični infrastrukturi v Evropi," je opozoril.

Odklop od ruskega omrežja v Estoniji
Odklop od ruskega omrežja v Estoniji FOTO: Profimedia

"Nedavni incidenti, ki vključujejo podmorsko infrastrukturo v Baltskem morju, povzročajo veliko zaskrbljenost. In tudi poziv k odločnemu ukrepanju," je dodal.

Tri baltske države so se na evropsko električno omrežje priključile prek Poljske. V prekinitev vezi z ruskim in beloruskim omrežjem je bilo skupaj vloženih 1,6 milijarde evrov večinoma evropskih sredstev.

Tri nekdanje sovjetske republike so se na priključitev na evropsko električno omrežje pripravljale več let, a so postopek upočasnile finančne in tehnične težave.

Po ruskem napadu na Ukrajino leta 2022 so se pozivi k opustitvi električnega omrežja z Rusijo in Belorusijo okrepili. Države so takrat sicer prenehale kupovati rusko elektriko in plin, a so ostale povezane na omrežje, ki ga upravlja Moskva. Stabilnost oskrbe z elektriko je bila tako še vedno odvisna od Rusije. Od danes svojo oskrbo upravljajo same.

Baltske države so rusko električno omrežje uradno zapustile v soboto ob 8. uri zjutraj po srednjeevropskem času. Prvih 24 ur so električna omrežja v omenjenih treh državah zaradi preizkusa zmogljivosti delovala v tako imenovanem izoliranem načinu, kar pomeni, da je bil prenos elektrike iz tujine povsem onemogočen. Nato so se prek Poljske povezale na evropsko omrežje.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 10
  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (367)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

zdravkob
10. 02. 2025 11.48
+2
Kako Ursula zlahka obrne svet na glavo!? Če je kje kakšna sovražnost je tu sovražnost Evrope do Rusov. Grožnje in sovražnosti s strani Rusov nikoli ni bilo, vsaj od padca SZ. S padcem SZ je zahod zmagal v hladni vojni, vendar mu ta zmaga ni bila dovolj. Hoče uničiti Rusijo do konca. Tole hujskanje se bo obrnilo proti nam prej ali slej.
anatomija
09. 02. 2025 21.56
-4
vsak dan berem kako so vse države , ki se ne podredijo Rusom sodelovale z nacisti pa naj bo to Ukrajina , Baltske države ali Finska . Verjamem , da je to res . Ko imaš na izbiro 2 zla (Ruse ali naciste ) je normalno , da se odločiš za manjše zlo
ivan res grozni
10. 02. 2025 08.21
-1
Putin ne najvwčji finančni podpornik neonacistov na planetu. Tudi Wagner so ustanovili ruski neonacisti.Ime so mu dali po Hitlerjevem najljubšem kompozitorju. V Ukrajini, za razliko, je že samo za uporabo nacističnih simbolov zagrožena zaporna kazen 5 let.
oikos
09. 02. 2025 21.18
+1
Kako so se zafrknili. Kot mi.
ivan res grozni
10. 02. 2025 08.22
-1
Niti oni, niti mi. Res ničesar ne razumete?
300 let do specialista
09. 02. 2025 21.18
+2
To "svobodo" razumeš samo ti Ursula! Kje so jo skrivali zadnji mesec, da so jo spet ustoličili ob "pomembnem mejniku", ko ona po svoje leporeči o svobodi in kvazi vrednotah.
ivan res grozni
10. 02. 2025 08.24
+0
Vi jo očitno vidite v Rusiji, Iranu in Severni Koreji.
ZIPPO
09. 02. 2025 21.16
+5
Bo elektro oligarh Golob še to našo elektriko prodal, ki nam je ostala? On bi jo in si nabasal žepe...
ivan res grozni
10. 02. 2025 08.25
-2
Proti Janši je pravi revež. Največ se zasluži z orožjem.
300 let do specialista
09. 02. 2025 21.15
+5
Ursula povej tem kekcem še to, da si sedaj "ti" tista, ki lahko kadarkoli uvedeš "demokratični izklop" za "javni dobro" in to vašo opevano "svobodo", ki je vsak dan bolj podobna diktaturi, obesite nekam! Kriminalci bruseljski, vsako stvar izkoristijo, da sebi napeljejo vodo na mlin.
ZIPPO
09. 02. 2025 21.03
+3
Kaj to pomeni za prebivalce Litve, Latvije in Estonije bodo kmalu videli...
9876543
09. 02. 2025 21.04
+2
Evropske položnice, podobno kot pri nafti.
Mici 270
09. 02. 2025 21.02
+1
Putin je drugi hitler
Balki Bartokomus
09. 02. 2025 21.04
+1
Satanjahu je satan...kar se tice nacijev....v ukrajini se vedno mahajo z svastikami....ce isces nacije....tam jih imas....pa tudi v baltskih civavah...oni so bli z naciji do konca...pobijal ruse...od lajne familija tudi...od kalasove dedek...od putina pac ne...pa to
300 let do specialista
09. 02. 2025 21.16
+4
tech
09. 02. 2025 21.01
+1
"To je svoboda. Svoboda pred grožnjami in izsiljevanjem." lih tapravi se oglašajo o izsiljevanjem. Svoboda bo, dokler bodo skakali po ritmu EU birokratov. Pol pa bodo grožnje in izsiljevanje.
Nightingale
09. 02. 2025 20.57
+2
Ko dobijo prvo položnico jim bo žal...
MAj1atej
09. 02. 2025 20.55
+2
Živi bili pa videli....kam bo to pripeljalo.
Kollerik
09. 02. 2025 20.53
+2
To vojno je treba čim prej končat. Vprašanje, do kdaj bo ukrajina še zdržala.
zrela hruška
09. 02. 2025 20.51
-2
Kaj ovi naci rus se še ni pomiril!?
marre
09. 02. 2025 20.34
+2
Baltiki vedo, kaj pomeni biti odvisen od Rusije.. Naredl so vse, da so se čim bolj odklopil od fašistično-imperialističnega režima v Kremlju in EU je tle veliko pomagala.. In še bomo če bo treba.. Zlo na vzhodu je treba držat tam kjer je..
asdfghjklč
09. 02. 2025 19.58
+5
ruske naciste je treba popolnoma izolirati od EUja.
Balki Bartokomus
09. 02. 2025 21.01
-2
Ti baltiki so sodeloval z naciji do konca...tak da si mal pomesu...pa to
anatomija
09. 02. 2025 21.50
-1
Ko imaš na izbiro 2 zla (Naciste in Ruse ) izbereš manjše zlo
patogen
09. 02. 2025 19.46
+3
Če si kdo zasluži osvoboditev od Rusov, si jo baltski narodi. Zasužnjeni, pobiti. 1/3 jih je bilo pobitih v letih 1940-1991.
Juzles Iters
09. 02. 2025 20.11
-1
Mešaš zionistično boljševiško oblast za časa Sovjetske zveze in etničnimi Rusi. Lenin, Trocki itd so bili vsi agenti Zahoda, ki je načrtno preko komunistične revolucije sesul carsko Rusijo. Vsi narodi SZ so bili žrtve komunističnega režima, še posebej Rusov. Balti in Ukrainci so imeli v času SZ večji standard in večjo razvitost kot preostali del SZ. Pišeš neumnosti.
Juzles Iters
09. 02. 2025 20.13
-2
*Vsi narodi SZ so bili žrtve komunističnega režima, še posebej Rusi.
Juzles Iters
09. 02. 2025 20.22
+0
Lastnost boljševikov oz komunistov je bila zatiranje kakršnekoli nacionalnosti. Sicer je bilo skoraj celotno vodstvo <90% zionistično židovskega porekla. Seveda to ni pisalo v osebnih dokumentih in potnem listu. Stalin je še pred nastankom Izraela na daljnem vzhodu ustanovil avtonomno židovsko republiko. Upam, sa ti IQ dopušča, da za poboje v SZ niso bili neposredno odgovorni pripadniki osnovnih narodov SZ...
9876543
09. 02. 2025 21.09
+3
Ja, v EU se pa narodnost sploh več ne piše nikamor niti se ti o njej ni potrebno izrekati. V Eu je cilj izbris vseh narodnosti po zgledu Amerike in postati Evropejec. Odločali bodo pa o vsem Nemci. Golob je čisto vzhičen nad tem.
Juzles Iters
09. 02. 2025 21.30
+1
Seveda, saj gre za EUSSR. Folk še vedno naivno misli, da je bila Merkolva desničarka. Ona je imela še iz časa DDR eno manjšo levičarsko funkcijo. Ona je - mislim da na volitvah, ko je zmagala - zabrisala nemško nacionalno zastavo novinarski konferenci v koš. Potem tudi meje za njo niso obstajale in v EU je tako rekoč vabila vse, ki so lahko preveslali Sredozemlje in preplavali Bospor brez kakršnekoli selekcije in dokumentov. To so stvari, ki jih v niti v sanjah ne bi naredil noben desničar, je pa to značilno za (ultra) levičarje. Ravno tako kot bogata sociala za prišleki. In ne, o tem ne odločajo Nemci, temveč nemški zionisti, ki so "Nemci" samo na papirju.
Juzles Iters
09. 02. 2025 21.39
+0
9876543 pravzaprav gre za identično težavo oz planirano zadevo, ki je "pestila" SZ.
Mici 270
09. 02. 2025 19.40
+0
Rusi so samo veliki banditi in ubijalci
Balki Bartokomus
09. 02. 2025 19.42
-6
Niso konkurenčni amerom...pa britom...pa to
patogen
09. 02. 2025 19.44
+7
Balkiću, zmanjšali so prebivalstvo baltskih držav za 1/3. V samo 50 letih.
gozdar1
09. 02. 2025 19.45
+3
Dejansko so kar konkurenčni...marsikje celo vodijo. Niso domorodci zamanj pisali o reki rdeči od krvi, ko so rusi "osvobajali" aljasko.
Balki Bartokomus
09. 02. 2025 21.06
+0
Med ww2 so baltiki skupaj z pomocjo nacijev poklal vec rusov...pa to
Človek2024
09. 02. 2025 19.33
-4
Putin je skrajni desničar in nacionalist. Pajdaši se z desničarji v drugih državah, kot so Trump, Orban in podobni. Njegova desna usmerjenost se vidi tudi v sodelovanju s pravoslavno cerkvijo in v njegovem nepriznavanju ukrajinskega naroda. Hitler v sodobni izvedbi, ki bi z veseljem zanikal tudi obstoj slovenskega naroda, če se ne bi bal Nata.
ap100
09. 02. 2025 19.38
+0
putin je bil skrajni levičar, rusi nikoli nisom bili internacionaliti temvečm n acaonalisti - tore je bil vedno in je še vedno nacional socialist - in bi bi vse samo da se obdrži na oblasti podobno kot je pri nas golob, jankovič socialst čeprav narod dereta kapitalistično
patogen
09. 02. 2025 19.45
+1
Čoveće, Putin je KGB levičar. Komunist. partijske knjižice niti ni zamrznil, kot slovenski naprimer.
Trnk
09. 02. 2025 19.46
+2
Putin je bil nekoč levičar, danes je desničar.Pri nas J Janša zagrizen komunist danes fašist.
patogen
09. 02. 2025 19.48
+0
Trnk določa, kdaj do postane desničar. mokre sanje vsakega levičarja. Ne gre to tako enostavno. kot nebesa in pekel.
Kollerik
09. 02. 2025 20.51
-2
ivan res grozni
10. 02. 2025 12.41
-1
Danes je Putin skrajni desničar povezan z neonacisti. Je največji finančni podpornik neonacistov na planetu. Rusko vojsko plačancev vodijo neonacisti. Vojski so dali ime Wagner po Hitlerjevem najljubšem kompozitorju.
ivan res grozni
10. 02. 2025 12.42
-1
In močno povezan z neonacisti (Blood and Honour, rumeni jopiči, ...).
9876543
09. 02. 2025 19.27
+2
Na portalu logično zanimivo branje, kaj vse je financiral USAID in kako deluje zahodna "demokracija". Verjetno bo tudi ta medij in naš FDV prikrajšan. Mogoče se celo pamet vrne v deželo pod Alpami.
gozdar1
09. 02. 2025 19.33
+3
Kaka ironija da desničarski portal napada zahod med tem ko smo poplavljeni z rusko propagandao.
ivan res grozni
10. 02. 2025 12.43
-1
Rusko državo danes vodijo neonacisti, prej fanatični komunisti.
asdfghjklč
09. 02. 2025 19.22
-1
Rusi so izgubili še tri prihodke ... vedno več držav se jim odreka ...
3320.
09. 02. 2025 19.42
+0
In še vedno zmagujejo in prizvajajo 3 do 5 krat več vojaške robe kot kompleten NATO 🤣🤣🤣
modrook
09. 02. 2025 19.57
+2
kakj pa korejske havbice, rakete, municija in kanon futr?
asdfghjklč
09. 02. 2025 20.23
-3
ja .. če bi tudi Nato članice svoje gospodarstvo spremenili v vojaško industrijo (rusi so skoraj 50% civilne industrije spremenili v vojaško), potem verjemi, da bi moskviće pojedli v parih dneh. Samo poglej kako hitro so američani izdelali na stotisoče vozil, tankov, oklepnikov, tovornjakov, letal za sovjete v 2.sv.v., ker so svojo državno industrijo spremenili v vojaško industrijo in je znašala malo več kot 50% celotne industrije. Od teh dobrih 50% je bilo porazdeljeno tako: letala 32%, ladnje 14%, orožje, strelivo in vojaška vozila 25%, elektronika 4,9% in drugo (goriva, oblačila, gradbeni materiali, hrana) 22,7% ... In mimo grede ... Američani so uvedli program Lend-Lease, ki je bil uveden marca 1941 in do konca vojne 1945 in američani so v štirih letih izdelali čez 400.000 džipov in tovornjakov, 14.000 letal, 8000 traktorjev in 13.000 tankov ... Zdaj pa ... koliko tankov je izdelala rusja v teh treh letih? Koliko letal? Koliko oklepnikov? Boljše, da ne primerjaš rusov s celotnim natom, če spremenijo vojno industrijo na isto %, kot jo imajo trenutno rusi ...
3320.
09. 02. 2025 20.58
+3
3320.
09. 02. 2025 20.59
+0
Ja če so pa v vojni proti 30+ državam, a naj proizvajajo tamagočije al kako?
ivan res grozni
10. 02. 2025 12.46
-1
Zmagujejo??? Dve leti potrebujejo, pri premoči v ljudeh 2:1 in v težki oborožitvi 5:1, da osvojijo kraj velikosti Slovenske Bistrice. Pa smo mislili, da Italijani niso vojaki.
ivan res grozni
10. 02. 2025 12.47
-1
"Močna Rusija! dosega vsega 7 % BND ZDA. Samo Kalifornija ima bruto produkt dveh Rusij.
ivan res grozni
10. 02. 2025 12.50
-1
Glede na to, da so se odločili za vojno, morajo krepiti vojaško industrijo. Zahod Ukrajini, z izjemo nekaj orožij, samo dostavlja zastarelo orožje.