Tujina

'Stop! Stop! Stop!': kontrolor preprečil tragedijo na letališču LAX

Los Angeles, 02. 01. 2025 15.41 | Posodobljeno pred dvema dnevoma

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Na mednarodnem letališču v Los Angelesu so se za las izognili katastrofi. Dve letali sta se namreč med rutinskim poletom z letališke steze nevarno približali. Tragedijo je preprečil pozorni kontrolor zračnega prometa, ki je izdal takojšnji ukaz za ustavitev enega od letal. Incident zdaj preučuje tudi Zvezna uprava za letalstvo.

Kontrolor zračnega prometa na losangeleškem mednarodnem letališču je s hitro reakcijo preprečil trčenje dveh letal. "Stop! Stop! Stop!" je slišati besede pozornega kontrolorja na posnetku, ki je zakrožil po spletu. Dramatični trenutek pa je v objektiv ujel letalski navdušenec Kevin Ray.

Zvezna uprava za letalstvo je po poročanju portala Aviation A2Z sprožila takojšnjo preiskavo incidenta, ki je vključeval let DL471 družbe Delta Air Lines in čartersko letalo Key Lime Air, ki je prevažalo moško košarkarsko ekipo Gonzaga.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Tragedija bi se skoraj zgodila, ko se je Deltino letalo dvignilo v zrak, zasebno čartersko letalo pa je medtem že prihajalo na vzletno-pristajalno stezo. V kolikor bi letalo poletelo, letalski strokovnjaki menijo, da bi letali v zraku zagotovo trčili.

O teži dogodka pričajo tudi panične besede kontrolorja. Potniško letalo je sicer nato v Atlanti pristalo brez nadaljnjih incidentov, družba Delta pa je glede incidenta sporočila le, da je let 471 potekal brez odstopanja od standardnih operacij.

V družbi so sicer priznali, da sodelujejo s preiskovalnimi organi, čeprav zanikajo, da bi obstajalo uradno obvestilo glede preiskave Zvezne uprave za letalstvo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (96)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Geres
03. 01. 2025 12.54
+1
Kontrolor je odreagiral vrhunsko, ni bil pa paničen, kot pišete.
čudna sorta
03. 01. 2025 11.59
+2
iz UA nobenih novic, je putin že vso osvojil?
Jernej Sekirnik
03. 01. 2025 11.54
+1
Mater, to je pa šlo za mišjo dlako. Uffff....
MaliOriam
03. 01. 2025 13.39
na videu se ne vidi, lahko pa da je slo za vzletno/pristajalno stezo, ki se kriza z vecjo. Vejretno je letalo ze prej prekinilo svoj vzlet. Predvidevam da ves, da v letalstvu malo drugace deluje reakcijski cas glede na razdalje.
oježeš
03. 01. 2025 10.22
+1
Bravo strokovni izvedenci. Tako par tisoč kilometrov stran točno veste kaj se je dogajalo. Pa saj države ne potrebujejo preiskovalcev. Vprašajo vas na tem portalu in dobijo konkretne podatke o vsaki nesreči in o vsakem dogodku.
Peni Stojanović
03. 01. 2025 10.02
+0
preprecil ja, kmalu zatem ko je nekaj poateno zaj.
Janez Novak 13
03. 01. 2025 10.50
+2
Kontrolor je vse prav naredil. Posadka letala je ponovila navodila ('da se bodo ustavili pred stezo 24L) vendar potem tega niso naredili. In zato je kontrolor ukrepal.
čudna sorta
03. 01. 2025 09.29
+1
nobenega stop,stop,stop, ni bilo ampak kontrolor je trikrat zaploskal!
brabusednet
03. 01. 2025 08.30
+1
Preveč gneče na letališčih.
maestrija
02. 01. 2025 21.38
+12
Čartersko letalo je med "taxiranjem" prečkalo vzletno stezo. Bila je nevarnost trka na stezi in nikakor ne v zraku! Čartersko letalo je bilo na poti na terminal po pristanku in se ni pripravljalo na vzlet!
juresmax1
03. 01. 2025 09.30
+1
Če je eno letalo v zraku, drogo na tleh je to trčenje v zraku.
Sky58
02. 01. 2025 20.46
+4
To res ni na tesno, v kolikor se pa Delta ne bi dvignil in celo zmanjšal hitrost zaradi česarkoli, bi bilo laho težava zato previdnost ni nikoli preveč, ker časa se ne da vrniti nazaj.
sentilj54
02. 01. 2025 20.19
+8
To je bilo še daleč od trčenja!
juresmax1
03. 01. 2025 09.33
+1
Prav nič daleč, čartersko letalo je prišlo do vzletne steze v 4 sekundah, ko je pričelo taksirati po zaustavitvi, če se ne bi ustavilo bi vzletno stezo doseglo v 2 ali 3 sekundah.
SAKOSAKO
02. 01. 2025 20.03
+15
Če je pa to na tesno, potem pa.....
urib1
02. 01. 2025 19.44
-3
Pomoje, da je že tudi z pilota vsak dober. Pomanjkanje delovne sile, pa to...
mackon08
02. 01. 2025 19.14
+17
Pa dajte no kakšna tragedijaodrugo letalo je še bilo daleč od vzletne steza, da bi se pa v zraku zaletele je pa res idiotska izjava.
Zmaga Ukrajini
02. 01. 2025 19.32
+5
Malce poglej kako se je zgodila najhujša letalska nesreča v zgodovini človeštva (Tenerifi, 1977). Točno tako, kot bi se lahko končalo tudi tule. Skratka, gre za proceduro in standarde, ki se morajo v letalskem prometu dosledno spoštovati, pa četudi se marsikomu zdi, da je bilo še "ogromno lufta".
thomps
02. 01. 2025 19.48
+2
Se strinjam , da se procedura in standardi morajo spoštovati , ampak govorimo o tem primeru , ko trka sploh ne bi bilo .
gasper111
02. 01. 2025 19.58
+5
Strinjam se z Mackonom08. Letalo, ki je prihajalo od strani, je bilo še relativno daleč in zagotovo veliko prepočasno za vzlet. Zagotovo tudi ni bilo vse po protokolu, ampak govoriti o kakšni veliki nevarnosti trka je pa smešno. Ukrajina, sploh pa ni niti približno tako kot na Tenerife kjer sta bili obe letali ves čas na isti stezi (PanAm je taksiral, KLM pa vzletal) in se za razliko od tukaj, ko sta se obe letali ves čas dobro videli, tam zaradi goste megle nista videli do zadnjega trenutka. Da prekinitve prenosa zvoka med letaloma in kontrolnim stolpom, ki je zaradi takratne radio tehnologije, ki je omogočala istočasno uporabo iste in zaradi česar do pilotov niso prispele ključne informacije ne omenjam. Skratka med tem dogodkom in tistim na Tenerifih ni nobene bistvene podobnosti.
gasper111
02. 01. 2025 20.02
+0
Zmaga Ukrajini
02. 01. 2025 20.21
+5
A potem torej praviš, da brez veze preiskujejo ta incident in so vpletli celo Zvezno upravo za letalstvo? Glej, prišlo je do hude napake, ki se NE BI zgodila, če bi bili spoštovani vsi standardi. Komercialni letali NIKOLI ne bi smeli priti tako blizu, pa nima veze, taksiranje, vzletanje,... Tak manever lahko vidiš na kakšnem "žnj" letališču v Kongu, ne pa na nekem "urejenem" mednarodnem letališču. Prav vseeno je, kakšne so ocene tukajšnjih "strokovnjakov", glede zadostne medsebojne oddaljenosti letal.
Mean Cat
02. 01. 2025 21.53
+1
a ukrajinc je pa zdej se letalski strokovnjak???....jaoooo..🤦
Mean Cat
02. 01. 2025 19.10
-3
A tole je kontrolor posnel? ......men deluje da nekdo snema drug pa je komentiral
asdfghjklč
02. 01. 2025 18.50
+9
Glede na video, ni bilo nobene nevarnosti ... predvidevam, da je pilot, ki je vzletel, ocenil možno situacijo trka, zato je toliko prej se dvignil.
thomps
02. 01. 2025 19.50
+3
Tole si malo "po domače" napisal . NE MORE se dvignit pred DOLOČENO hitrostjo !
enapi
02. 01. 2025 18.24
+11
Vse pravilno, razen drame novinarske. Kontrolor ne ve, koliko metrov bo letalo rabilo, da se bo dvignilo v zrak. Če je drugo letalo mislilo prečkati vzletno stezo je pravilno da ga je ustavil.
r h
02. 01. 2025 18.19
+4
Tudi če se ne bi ustavil, ne bi prišlo do trka.
Pajo_36
02. 01. 2025 18.18
Gen Z je zgleda planiral, pa se mu je zdel, de tolk nalog posega v njegov ali njen osebni prostor, pa pač ne ane, al pa ga ni blo na izmeno k je premraz hahahaha
Paulus80
02. 01. 2025 18.09
-2
V sloveniji imamo takih primerov kar nekaj letno. Sicer ne s potniškimi letali ampak zanimivo od kje kaj pride v naše medije.
thomps
02. 01. 2025 18.04
+9
Tudi če letalo s strani ne bi ustavilo , do trka ne bi prišlo , ker bi bilo prvo že krepko nad njim . Al pa sem totalno slep ....