Tujina

Skrivnostna flota, ki pomaga Rusiji pri prevozu nafte, vse večja

Moskva, 04. 03. 2023 10.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Rusija je z naskokom najbolj sankcionirana država na svetu. Proti njej je uvedenih kar 14.081 ukrepov, kar je približno trikrat več kot proti Iranu. Pa vendar država uporablja številne obvode, s katerimi blaži njihov učinek. Tako je tudi pri prodaji in transportu ruske nafte. CNN razkriva, da na svetovnih oceanih plove "misteriozna flota tankerjev" z rusko nafto, ki postaja vse večja in večja.

Poznavalci razmer in viri iz naftne industrije so za ameriško televizijo ocenili, da ta 'flota v senci' obsega približno 600 tankerjev oz. 10 odstotkov celotnega števila velikih transportnih ladij na svetu. To število pa se iz dneva v dan povečuje. Kdo je njihov lastnik in kdo z njimi upravlja, ostaja zagonetka. 

Po uveljavitvi embarga na uvoz ruske surove nafte in naftnih derivatov so se številni zahodni lastniki transportnih ladij umaknili iz poslov z Rusijo. A kot ugotavlja CNN, so se pojavili novi, 'obskurni' izvajalci, ki imajo fiktivna podjetja v Dubaju in Hong Kongu. Nekateri so kupovali ladje od Evropejcev, medtem ko so drugi kupovali stare ladje in jih ponovno usposobili za plovbo.    

Tanker z rusko nafto
Tanker z rusko nafto FOTO: AP

Ta flota je pridobila na pomenu, medtem ko se Moskva poskuša izogniti sodelovanju z zahodnimi podjetji, kupci na Kitajskem in v Indiji pa izrivajo tiste v Evropi, ki jim je zdaj prepovedano kupovati rusko nafto in rafinirane proizvode, kot je dizel. Pošiljanje bolj oddaljenim strankam sicer zahteva dodatne ladje in prevoznike, ki so se pripravljeni soočiti z zapleti in pravnimi tveganji, zlasti po tem, ko so države G7 uvedle omejitve cen ruske nafte.

Rusija je sicer po 24. februarju 2022 z naskokom najbolj sankcionirana država na svetu. Pred invazijo je bilo proti Rusiji v veljavi 2754 ukrepov, z začetkom vojne pa je bilo sprejeti še dodatnih 11.327. Sledijo Iran, Sirija, Severna Koreja, Belorusija, Mjanmar in Venezuela. 

Širitev flote v senci naznanja dramatične spremembe, ki jih je povzročila ruska invazija na Ukrajino. CNN piše, da je Rusiji uspelo spremeniti stare in uveljavljene načine trgovanja in razdeliti svetovni energetski sistem na dva dela. "Obstaja flota, ki ne posluje z Rusijo, obstaja pa tudi flota, ki skoraj izključno posluje z Rusijo. Z obema stranema sodeluje le nekaj prevoznikov," je dejal Richrad Matthews iz podjetja EA Gibson. 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Medtem ko je Evropa strumno na poti k energetski neodvisnosti od Rusije, pa so jo nadomestile azijske države. Kitajska je v letu 2022 povečala uvoz ruske nafte na 1,9 sodčka dnevno, kar je 19-odstotna rast v primerjavi z letom 2021. Indija je v tem absolutni prvak, saj je povečala uvoz ruske nafte za kar 800 odstotkov oz. na 900.000 sodčkov dnevno, kažejo podatki Mednarodne agencije za energijo. Ruski izvoz nafte v Indijo in na Kitajsko se je močno povečal v januarju, ko so v veljavo stopile sankcije EU. Prav tako se je povečal uvoz ruske nafte v Turčijo. 

Flota v senci je torej začela delovati, ker Rusija sama nima na voljo dovolj tankerjev. Matthew Wright, višji transportni analitik pri Kplerju, razvršča ladje, ki prevažajo rusko surovo nafto, v dve kategoriji: "sive ladje" in "mračne ladje". "Sive ladje so bile po invaziji prodane – večinoma podjetjem na Bližnjem vzhodu in v Aziji, ki prej niso bila dejavna na trgu tankerjev. Po drugi strani pa so "mračne ladje" v uporabi izkušenih trgovcev z iransko in venezuelsko nafto, ki imajo izkušnje z izogibanjem zahodnih sankcij. Te ladje pogosto prikrivajo svoje aktivnosti z izklapljanjem svojih AIS transpoderjev za identifikacijo in lokacijo plovil."

Kljub uvedbi zahodnih sankcij ne obstajajo pravila, ki bi zahodnim tankerjem preprečevala prevoz nafte za kupce iz Kitajske in Indije, dokler ti upoštevajo pravila cenovne kapice. Tankerji v lastni evropskih podjetij so v januarju po podatkih Kplerja tako pretovorili okrog 36 odstotkov ruskega izvoza.

"Mračna flota, ki je prevažala venezuelsko in iransko nafto, se je povečala, kar smo tudi  pričakovali," je dejal Janiv Shah, višji analitik v svetovalnem podjetju Rystad Energy. Rusija po nekaterih ocenah sedaj zaradi raztegnjenih dobavnih poti v bolj oddaljene države potrebuje štirikrat večje prevozne kapacitete. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (209)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

anatomija
05. 03. 2023 17.06
-1
kdo bo odgovarjal , ko bodo te lupine potonile in bo prišlo do ekološke katastrofe
optimist11
05. 03. 2023 13.07
+6
Ukrajina je poligon za preiukus orozja ne gledena zrtve. Eu,kdaj boste priznali zmoto.
M_teoretik
06. 03. 2023 09.54
+2
Pa to vprašanje naslavljaš na taprav naslov!?
ap100
05. 03. 2023 09.39
+9
na celem svetu je enako, želja po bogastvu in želja po še večjem bogastvu je največje gonilo posameznika
Janez kita
04. 03. 2023 20.46
-6
Ŝe kolcal se jim bo po Evropskem trgu zdaj prodajajo skoraj zastonj marsovskm državam 😄
Dirty Harry
05. 03. 2023 13.05
+3
dvomim ! Evropski trg je globalno gledano zelo majhen ! samo Mercedes recimo ima prodajo 20% v Evropo, 80% pa ostali svet ! Evropa je zaspala na svojih lovirikah sedaj se še pa dadatno uničuje ! v hitrorastočem svetu ni Evrope
Nianana95
04. 03. 2023 20.17
+6
Se pravi Indija preprodaja nafto, pa ji noben ne stopi na prste.
Šumsko voče
04. 03. 2023 19.21
+10
Putin je glavca za vse klovne sveta ki se grejo politike
Janez kita
04. 03. 2023 20.43
-1
Seveda diktatorĉek je prepovedal vse proteste proti njemu drugaĉe bi že dolgo nazaj imel na tisoče Rusov na ulicah 😉
Janez kita
04. 03. 2023 20.55
+1
Ta tvoj genijalc je bogat zato ker je miljone nakradu od Ruskega naroda in se mu ne sanja kako povpreĉen Rusi živi
ne rabimo predsednika
05. 03. 2023 15.49
+2
Opazujemvas
04. 03. 2023 16.55
+4
Ja to so velike ladje, morje pa je nepredvidljivi, narava pač.
anatomija
04. 03. 2023 16.45
-4
Vsi služijo , samo rusija ne pri tej prodaji nafte
Nace Štremljasti
04. 03. 2023 16.15
-2
perjad
04. 03. 2023 16.59
+4
Cloudyzzz
04. 03. 2023 16.00
-13
Glede na cenovno kapico, vsa ta silna flota Rusom pomaga bolj malo. Bolj kaže, kako zelo so obupani, da jim en cel tanker pod črto prinese manj kot 50 000 EUR dobička na furo.
MathewM
04. 03. 2023 16.28
+11
Res je, da se Ruska nafta na drgu prodaja z diskontom, vendar še vedno dosegajo cene, ki so mnogo nad cenovno kapico. Če ne veš: cenovna kapica vpliva samo na prevoznike, ki imajo z EU/UK podjetji sklenjeno zavarovalno pogodbo. Če si prevoz organiziraš drugače, tovrstna sankcija nate ne more vplivat. In ugani kaj: trg se kot vedno prilagaja, in EU/UK zavarovalnice so s5 kratko potegnile.
Zmaga Ukrajini.......
04. 03. 2023 18.30
+6
Mathew,... bo imel Cloudyzzz kar prav. Ne vem zakaj je tako težko razumeti, da so imele itak evropske zavarovalnice "monopol" nad zavarovanjem ladij in tovora v mednarodnem morskem prometu? Po drugi strani so tu še pritiski iz ZDA,... saj ni problem komu, da bi morda posloval tako kot praviš,... ampak glej ga šment, tu se takoj pojavijo Ameri, ki te bodo prijazno opomnili, da če boš posloval z rusi, potem oni ne bodo poslovali s tabo. In na primeru Kitajske je to precej zoprna zadeva, ker Kitajcem je jasno ameriški trg mnogo pomembnejši (in večji) od ruskega. Pa tudi,... kje so junaki, ki bi tvegali milijonske posle brez zavarovanja? Verjemi, da v nobenem primeru rusi ne zaslužijo tule. Zelo verjetno pa mastno zaslužijo "novo-vznikli" trgovci, ki lepo izkoriščajo razmere in so našli pot, kako dobro zaslužiti na dovolj varen način.
MathewM
04. 03. 2023 19.07
+2
Zmaga Ukrajini: ni težko razumeni, saj nisem tega zanikal. No bolj natančno: pretežno UK zavarovalnice, niso del EU. Vse jasno. Tudi kot sam prišeš v pretekliku je pravilno. Navedel sem samo dejstvo, da je povprečna cena nafte, ki jo ruska nafta dosega na trgu nad tisto, omejena s cenovno kapico. To lahko preveriš tudi sam. Ali RU bolijo EU sankcije? Seveda. Ali EU polijo EU sankcije. Absolutno. Za Ruse se kaj dosti ne sekiram, to je njihova skrb. Bolj se sekiram za naš standard.
Zmaga Ukrajini.......
04. 03. 2023 19.25
-3
Ali kaj slabše živiš, kot si pred letom dni? Ja, imamo inflacijo, za katero se pričakuje, da jo bomo do konca leta obvladali. Res se je vse podražilo, pa spet ne toliko, da večina ljudi tega ne bi zmogla preživeti. S tem pač plačujemo tudi "poračun" za zapiranje v času pandemije,... vojna je vse to le poslabšala. Mene pravzaprav nič ne boli, če vojni zaslužkarji mastno služijo,... pomembno je le, da rusi ne. EU pa dela po svojih močeh kot najbolje zna, in verjemi, da se bo tako kot že mnogokrat v zgodovini, dobro pobrala.
MathewM
04. 03. 2023 19.38
+3
Ali slabše živim? Ja, prihranke je inflacija požrla 10%, to me najbolj boli. Ko gledam namške firme, motor EU gospodarstva, kako zapirajo ali so v težavah, da me skrbi. Tudi ti razni vladni ukrepi z sofinanciranji niso vzdržni. Seveda za vse ni kriva vojna, so stari grehi od prejšnje krize, ko so centralne banke noro tiskale denar ob negativni obretni meri, nisleč, da ne bo posledic. Helihopterski denar v času COVID? Seveda. Kar pa ne razumem, kaj zaboga imamo bi od tega, da je RU oslabljena. Mogoče se bo kdo 5 minut bolje počutil, a na koncu ugotovil, da je bistveno bolje imet okoli sebe sosede, ki jim gre dobro in s katerimi lahko sodeluješ, kot pa da jim ne gre. Ravno sem uč vrgel na ceno RU nafte: malce nad cenovno kapico trenutno, a približno tretjino pod ceno ostale. Kaj to pomni za nas? Da uvažamo energijo tretjino dražje kot Indija, Kitajska, Turčija (pa, ironično KSA, Dubai,...). Kak vpliv misliš da ima to na EU gospodarstvo?
Zmaga Ukrajini.......
04. 03. 2023 21.01
+5
»Kaj zaboga imamo bi od tega, da je RU oslabljena«? NIČ. In kdo je rekel, da bi morali kaj imeti? Glej, človeštvo je skozi tisočletja že toliko napredovalo, da smo ugotovili, da je treba upoštevat in spoštovat nek red, ki se mu reče mednarodno pravo, da lahko narodi na Zemlji znosno živijo. Najhujša kršitev mednarodnega prava je prav vojaški napad na drugo državo z namenom pridobitve ozemlja. Natanko to zdaj počne rusija, kona evropskih tleh uprizarja reprizo 2. sv. v.. Ti bi sicer ob tem raje pogledal stran in se naredil »francoza«, preostala Evropa pač ne. Ker se zaveda, da je treba »špilfrderberja« kaznovati, sicer nikoli ne bo miru. Tudi ti ga ne boš imel - če boš ob takih dogodkih pogledal stran, boš kmalu zaprt v lastnem domu, z zaprtimi polknami in tiho prisluškoval, kaj bo naredil nasilen sosed ter ves čas živel v strahu in negotovosti. Rusija je v prejšnjem stoletju (poleg drugih – severni Kavkaz, Čečenija, Gruzija, Dagestan, Tadžikistan, Transnistrija, Abhazija, ... napadla ter sodelovala v številnih konfliktih in vojnah - v etiopsko-somalski, angolski, eritrejski, egiptovski, itd.) ter še vedno redno napadala evropske države - Finsko, Latvijo, Estonijo, Litvo, Poljsko, Čehoslovaško in Ukrajino. In ko smo po vseh teh sovjetskih vojaških prigodah v Evropi vsi lepo živeli in poslovali (ruska zlata leta so bila nekje od 2002 do 2014), si je rusija izmislila priključiti ukrajinski polotok Krim. Odziv EU je bil šibek – nekaj sankcij in to je to. Pa rusom še vedno ni bilo dovolj – putler je hotel celotno Ukrajino in izvedel obsežno invazijo februarja 2022. Tokrat je bilo Evropejcem dovolj. Ruse je treba kaznovati, pa če ti to razumeš ali ne. Da ob sankcijah najbolj nastrada prav običajno prebivalstvo, je pač dejstvo, ki ga ni mogoče spremeniti. Druge kazni pač ne obstajajo. Od ljudi, torej rusov je odvisno kako si bodo uredili državo, da bodo lahko normalno živeli v mednarodni skupnosti,... ali pa se zaprli za železno zaveso in konec zgodbe. In zdaj k posledicam, ki jih čutiš tudi ti.... ali si slučajno domišljaš, da živiš na drugem planetu, in da je vse odvisno le od tebe? Žal ne,... obstajajo stvari, na katere nimaš nobenega vpliva, zato se raje sprijazni s tem in razmišljaj v smeri kako si lahko v danih okoliščinah olajšaš življenje. Govoriš o tem, da te ne briga vojna v Ukrajini – tudi Madžarov očitno ne zanima,... in mimogrede, imajo najvišjo inflacijo na ravni EU – rekordnih 26,6 %. Povej koliko jim pomaga očitno simpatiziranje z rusi,... koliko jim pomaga izjema od evropskih določb glede prekitivne uvoza ruskih energentov??? Je že kaj bolj jasno? In mimogrede,... vsaka vojna korenito spremeni situacijo v svetu. Bolj ko gre za velikega ali pomembnega akterja, večje so posledice, ... na vseh področjih, in tako tudi na varnostnem in gospodarskem. Zaradi putlerja se danes cela Evropa pospešeno oborožuje in to potem, ko smo mislili, da so časi tankov že zdavnaj pase. Naredila je tudi kar nekaj napak – prvič, ker se je preveč naslanjala na ruske energente in drugič, ker ni opravila domače naloge in resneje, učinkoviteje, predvsem pa hitreje začela z zelenim prehodom. Kot veš, EU nima nekih naravnih virov, zato mora svojo energetsko neodvisnost pač zgraditi na novih tehnologijah pridobivanja energije. In za zdajšnji »pospešek« v tej smeri smo putlerju lahko le hvaležni. Ti pa,... preživel boš, nč bat.
MathewM
05. 03. 2023 11.57
+2
Zmaga Ukrajini: prvo hvala ker si se razpisal, kar pomeni da si pripravljen spoštljivo dbatirat o težki temi. Naj ti povem samo kanček o sebi: 12 let sem z sporogo Ruske narodnosti(pri nas živi od svojega 15 leta) in posledino vpet v socialne kroge dobrih oseb tako Ruske kot Ukrainske etične narodnosti. Tako da sem skozi leta slišal vse živo s prve roke, je pa to zelo podoben narod, med sabo družinsko prepleten ki en proti drugemu nima popolnoma nič. Pa vendar, so prijeli za orožje. Zakaj? Goraj si res napisal nekatera dejstva, vsaka država, vključno z Rusijo ima temno plat zgodovine. Enako bil lahko naštel temno plat US, UK in podobne. Zelo malo je držav, ki ob tem ko ima neko prevlado, le te ne uporabi v svojo koritst. Ampak, vsa grozodejstva ki jih dela US v Iraku, Siriji, Libiji, J ameriki, Yemnu, ipd, ne opravičuje dejanja RU. Gotovo je pa US danes večji "bully" kot RU, verjetno enostavno, ker so večja sila. Ampak če pogledaš samo Ukraino, si pozabil na kontekst te vojne. Rusija si ni kar želela prisvojiti tuje ozemlje, napadla je primarno zaradi zaščite svojega naroda pred grožno v smislu širitve NATA in "ukranizacije" etčnih Rusov v ukraini. Glede slednjega lahko sam preveriš kake zakone je UKR sprejela od l. 2014 naprej. Za leto 2014 se upam da oba strinjava da je šlo za puč, organiziran in sponzoriran s strani US, saj imaš na spletu posnetke tako pogovora Viktorije Nuland, kot ostalih politikov v Kijevu med protestniki. Si predstavljaš da RU protestniki pridejo na protivladne US proteste? Ampak kakorkoli, na oblast je prišla skrajna desna oblast, ki zopet, dokazljivo častijo ideologijo Stephana Bandera, znanega nacista, in prišlo je do etičnega čiščenja, nad čemr si je EU in vse inštitucije, h katerim je RU hodila 8 let pred vojno, vztrajno ignoriralo. Glede NATA je zgodba daljša. Ravno te dni je Eric Danon, francoski ambasador ki je bil takrat pri pogovorih prisoten, priznal, da je bilo Rusim v 90ih obljubljeno da se nato na vzhod ne bo širil. Nadaljno so pisni dogovori iz konca 90ih da nobena država ne bo vzostavljala zavezništev za ceno varnosti druge. In RU glede širitve NATA ves čas govori da je za RU to rdeča črta. US je to vedel, saj najdeš posnetke Bidena iz konca 90ih ki govori o tem, definitivno pa najdeš RU posnetke izpred zadnjih 10 let ki opozarjajo glede UKR. Glede mednarodnega prava pa tole: mešaš mednarodni red ki ga zagovarja US in mednarodno pravo ki ga zagovarjata RU, Kitajska in ostali. RU napad, kakorkoli grozen je, je v skladu z mednarodim pravom. Kaj so naredili? Lani so prvo po 8 letih priznali Luhansk in Donetsk in jih dali v skupno varnosto ovojnico. Ker sta bili državi ogroženi (UKR je ravno začela z zavzetjem teh držav/regij saj je obstaljevanje povečala za 20x) to pač nardili "preventivni napad". Sedaj lahko sicer rečeš da ni pošteno ali prav, samo če to ni legalno potem tudi vsi napadi US in NASA niso legalni. Osamosvojitev Krima in ostalih rehij ni legalna? Potem ni legalna niti osamosvojitev Kosova. Uporabili so namreč ta legalni precedens. UN pravo je namreč zaradi Kosova dodal člen o samoodločbi naroda. Torej, pravno je ok, ampak je moralno? Težko reči, Sam sem skoraj absolutni pecifist in nasilja gotovo ne odobravam. Ne tega sedaj, ne tistega zadnjih 10 let. Zagotovo so mi človeška življenja vredna mnogo več kot neka namišljena črta imenovana državna meja. Za kakršnkoli mir pa se je gotovo treba začeti vsaj pogovarjati. Sedaj pa se mi zdi, da niti želje po miru ni.
Banion
04. 03. 2023 15.33
+16
svewt rabi nafto in ta pride na trg tako ali tako in zaslužijo eni ali drugi, mi pa vse to plačamo
Kokogajebe
04. 03. 2023 15.28
+11
bravo ....tako se dela
Kokogajebe
04. 03. 2023 15.27
+15
bravo....so se le našli nekateri k imajo jajca ne pa tele podgane od evropskih politikov k lezejo v rit ukrajinskim nacistom
Posteni
04. 03. 2023 15.41
-11
Tolk jajc imajo , da se skrivajo k drog dilerji... Res so heroji... 🤣
123revizor
04. 03. 2023 18.13
+3
Biznis je biznis, pa kakorkoli pri tem gledamo na emocije.
gmajna
04. 03. 2023 15.25
+10
Nakladajmo kar hočemo, mi smo scrtana družba, zagotovo 90% Rusov ni živelo v Rusiji tako kot je živel povprečen delovni Jugoslovan, danes je razkorak še večji, Rus bo preživel, bolj je vprašanje če bo Evropa.
123revizor
04. 03. 2023 18.18
+7
Ja, ker smo jim pomagali s sankcijami. Tipi so uvotovili, da imajo večino resursov, ki jih preostali svet nima, torej sesankcioniramo sami. Pri toliko naravnih tesursih bodo oni gladko preživeli, mi pač ne...samo za primer, "medicinski kobalt" za rentgenologijo...45% svetovne oskrbe iz Rusije...ja,55% pa zdaj debelo služi, mi plačamo. Mater smo zjahali Ruse. Pravi bedaki smo...zanimivo, Američani še vedno trgujejo z Rusi, nuklearno gorivo za elektrarne, diamanti,...skratka dobro so nas v EU nateg.nili.
Anonymus2562
04. 03. 2023 15.24
+9
kapitalizmu tako kot komunizmu sledi konec, ce to zahodni vladarji hocejo ali ne.
wxwx
04. 03. 2023 15.15
+6
Dvolicnost v vsej svoji velicini.....proti agresorju, ki ze vec kot 70 let krade ozemlja, rusi domove, nezakonito gradi, izvaja eticno ciscenje, aparthaid, pobija otroke, vsakodnevno krsi vse mozne mednarodne zakone...pa se nikoli in nikdar ni bilo nobenih sankciji, njihove morilce pa z vetom sciti najvecji svetovni rezim...za kozlat
MiskoPol
04. 03. 2023 17.12
+5
Wxwx, če sem te prav razumel, si imel v mislih Ruse, ki že 70 let kradejo itd. Pri tem pa so EU (in njeni predhodniki) že 69 "dvoličneži v vsej svoji veličini", saj že toliko let od Rusov kupujejo, vse kar rabijo. Se strinjam, dvoličnost brez primere. Fuj!
MiskoPol
04. 03. 2023 17.14
+2
Wxwx, se opravičujem, sem prej površno prebral tvoj komentar.
123revizor
04. 03. 2023 18.20
+3
Govoriš o Izraelu ali deep state v ZDA...ja, saj gre za iste, samo...celofan za zavijanje je pa drugačen.
123revizor
04. 03. 2023 18.21
+4
metaloh
04. 03. 2023 15.07
-8
Dejstvo pa je ,da so Rusi z vsakim dnem bolj v r..iti.Sankcije delujejo in še bolj bodo čez eno leto,ko jim bo primanjkovalo celoWC papirja.To so vse ugotovitve Ruskih gospodarstvenikov in kot pravijo se jim bližaji mračni časi.
MathewM
04. 03. 2023 16.30
+5
IMF jim za letos in drugo leto napoveduje gospodarsko rast.
123revizor
04. 03. 2023 18.23
+5
Mass mediji so odlično opravili svoje delo na Zahodu...skoraj kot pri evforiji s covid-19 obvezno vakcinacijo. Žal je realnost drugačna...in ja, plačali jo bomo. Kot pri stavah, ko staviš na napačnega konja. Bolje bi bilo sploh ne staviti☝️.
tornadotex
04. 03. 2023 15.04
-8
Ko bodo prazne vse potopiti...
G. Papež
04. 03. 2023 14.41
+7
Sploh pa ni vse v nafti. Med nami in njimi so tudi velike razlike v odnosu in pričakovanju do materialnih dobrin. Mi smo malo bolj razvajeni, če poenostavim.
marre
04. 03. 2023 14.25
+1
Vse kar je bilo napisano je res, samo treba je vedeti, da Indija in Kitajska izkoriščata situacijo, nista uveli sankcij in kupujeta Rusko nafto.. Glavno vprašanje je po kakšni ceni, dejstvo je da so Rusi zaradi izgube zahodnih tržišč morali ponuditi ogromne do 50% popuste na surovo nafto, dejstvo je tudi, da imajo mnogo večje stroške transporta kot nekoč.. Kar je glavno, da Rus dobi čim manj denarja v proračun, za letos ma predvideno da mora bit cena nafte okoli 85$, drugače ne bo proračun vzdržen.. Po nekaterih podatkih prodaja Indiji surovo nafto po okoli 35-45$ na sodček, kar je na dolgi rok ogromna izguba dohodka in nevzdržno..
123revizor
04. 03. 2023 18.27
+4
O vzdržnosti ruske ekonomije govorijo v Superlativih že zahodni strkovni mediji, zato mi jasno od kod take napovedi, ki nimajo realnih osnov. Predvsem je rus pokril svoje finance z zlatom in surovinami, medtem ko bazira virtualno bogastvo zahoda na serverjih v nulah in enkah. Pa jih jejte, pijte, preživite z monopoli denarjem.