Tujina

Rusija glede Ukrajine osamljena v ZN: 'Ruski napad na Ukrajino ni bil izzvan in ni upravičen'

New York, 01. 03. 2022 08.11 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Rusija se je v ponedeljek glede napada na Ukrajino osamljeno zagovarjala tako v Generalni skupščini Združenih narodov, ki je začela izredno zasedanje pred sprejetjem resolucije z obsodbo agresije v Ukrajini, kot v Varnostnem svetu ZN, ki je imel na zadnji dan ruskega predsedovanja sejo o humanitarnem položaju v Ukrajini. Združene države so zaradi skrbi za nacionalno varnost iz ZN izgnale 12 ruskih diplomatov, so v ponedeljek potrdili ameriški in ruski diplomati.

Nebenzija je moral poteze svoje države osamljen braniti najprej v GS ZN, ki zasedanje nadaljuje danes pred predvidoma sredino potrditvijo resolucije, nato pa še v VS ZN. Nekaj držav, kot je Brazilija, je skušalo malce uravnotežiti odgovornost za spopade v Ukrajini, nihče pa ni zagovarjal napada ene članice ZN na drugo, še manj pa grožnje ruskega predsednika Vladimirja Putina z uporabo jedrskega orožja. Ukrajinski veleposlanik Sergij Kislica mu je celo nediplomatsko priporočil, naj za samomor raje vzame pištolo, tako kot "možakar v berlinskem bunkerju maja 1945".

Generalni sekretar ZN Antonio Guterres pa je pozval k takojšnji zaustavitvi spopadov v Ukrajini.

Varnostni svet ZN
Varnostni svet ZN FOTO: AP

Besedilo resolucije je sicer napisano v umirjenem tonu, da bi se mu lahko pridružilo čim več držav. Za sprejem je potrebna dvotretjinska večina. Čeprav Rusija zaradi nje ne bo opustila vojne, bo sprejem resolucije po oceni poznavalcev potrdil osamljenost Rusije. Nebenzija je novinarjem seveda zatrdil, da se ne počuti niti najmanj osamljenega. Rusiji delajo družbo Sirija, Venezuela, Kuba in še kakšna podobna država. Kitajska se zanjo ni opredelila. Nebenzija je vztrajal, da ne gre za vojno, ampak omejeno vojaško operacijo, ki je namenjena zaščiti prebivalcev Donbasa in odstranitvi nacistov z oblasti v Ukrajini. Ni pa pojasnil, zakaj ruska vojska napada ukrajinska mesta daleč od Donbasa.

Prav tako je izrazil ogorčenje, da ni nihče kazal občutljivosti za prebivalce regij Lugansk in Doneck, ki menda preživljajo genocid. Vztrajal je, da Rusija v Ukrajini brani ustanovno listino ZN, sicer pa le uveljavlja pravico do samoobrambe v skladu z njo. Množica veleposlanikov je nasprotno trdila, da ruski napad na Ukrajino ni bil izzvan in ni upravičen ter da predstavlja jasno kršitev mednarodnega prava in ustanovne listine ZN. Med njimi je bil tudi veleposlanik Slovenije Boštjan Malovrh, ki je skupaj z drugimi zahteval takojšen umik ruske vojske iz Ukrajine.

V 77-letni zgodovini ZN je bilo to šele enajsto izredno zasedanje GS ZN, doslej pa se ni nobena stalna članica VS ZN znašla pod takšnim udarom, kot se je Rusija. V VS ZN so predstavniki agencij ZN poročali o humanitarnem položaju v Ukrajini. Visoki komisar ZN za begunce Filippo Grandi je napovedal, da bo vojna ustvarila štiri milijone beguncev. Ukrajino je do ponedeljka zapustilo že več kot pol milijona ljudi.

ZDA so pred zasedanjem sporočile, da bodo zaradi skrbi za nacionalno varnost iz ZN izgnale 12 ruskih diplomatov, so v ponedeljek potrdili ameriški in ruski diplomati. Ameriška misija pri ZN je ruske diplomate opisala kot "obveščevalne operativce", ki so se "vključevali v vohunske dejavnosti, ki so škodljive za našo nacionalno varnost". "Ta akcija je bila v razvoju že nekaj mesecev," je dejala tiskovna predstavnica ameriške misije Olivia Dalton. Ruski veleposlanik pri ZN, Vasilij Nebenzija, je novinarjem povedal, da so diplomate prosili, naj odidejo do 7. marca. Dejal je, da se bo Rusija na to potezo odzvala, "ker je to diplomatska praksa".

Nebenzija je nato na začetku zasedanja Varnostnega sveta ZN o humanitarnih razmerah v Ukrajini izpostavil to vprašanje ter potezo ZDA opisal kot "sovražno" in kršitev njenih zavez kot gostiteljice ZN v New Yorku. Namestnik ameriškega veleposlanika pri ZN, Richard Mills, je odgovoril: "Ti diplomati, ki so bili pozvani, naj zapustijo Združene države, so bili vključeni v dejavnosti, ki niso bile v skladu z njihovimi odgovornostmi in obveznostmi kot diplomati." Dejal je, da so jih prosili, naj odidejo, "da ne bi škodili nacionalni varnosti države gostiteljice", in dodal, da je bila odločitev v celoti sprejeta v skladu s sporazumom o sedežu ZN.

pasica vojna v Ukrajini
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (151)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Apostol1
03. 03. 2022 11.03
+1
Lahko rečemo , da drži ker spopad res ni bil izzvan in tudi ne upravičen . Toda v enaki meri ni upravičeno širjenje NATA na vzhod , postavljati orožje na meje Rusije , rasistično obravnavnje Rusov na Krimu in v Donetsku in Lugansku in če še malo pogledamo nazaj , ko je Timošenkova preprodajala Ruski plin in tako dalje . To po mnenju svetovne javnosti , ki je več ali manj pod zahodnim vplivom in ZDA ni izzivanje in ni kršenje človekovih pravic in kolikor vem ni Finska , ki meji na Rusijo ni članica Nata se je raje odločila za nevtralnost in je mir . Obsojam to vojno kot vsako vojno in se strinjam z vsakomur , ki jo obsoja. ne strinjam se pa z zahodom , ki so toliko časa zavajali Ukrajino in njihove politike , da so sprejemali take odločitve in ne strinjam se z Ukrajinci , ki so prisilili Ruske manjšine v te odcepitve in ko vse to pregledaš , potem prideš do sklepa , da se Rusija samo brani pred ZDA in zahodom , ki ji non stop hočejo samo škodovati. Drugače povedano ta vojna je povsem nepomebna v primerjavi z vojnami v Vietnamu , kjer so goreli zaradi napalma otroci , posuvali so jih z ne vem kakšnimi kemikalijami, da še dandanes čutijo potomci posledice in tako dalje . Dolga leta je bil Afganistan povsem navaden poligon za preizkus modernega orožja predvsem brezpilotnih letal , potem imamo tule še laž o Iraku pa Sirija in še ne nazadnje Srbija. V glavnem so to vojne , ki so upravičene s strani zahoda in ZDA . To kar sem tule napisal ni laž pač pa resnica , sodbo o tem kaj je prav pa prepuščam vsakemu komentatorju posebej . In za konec nobena vojna ni upravičena , vendar braniti se je pa treba in kdo se tule brani je pa tudi enostavno Ukrajina pred Rusi , Rusi pa pred NATO-m in ZDA.
aleksandar1964
02. 03. 2022 12.31
Bilo bi drugače da so začeli z letom 2014 in podpisom Rusije in Ukrajine, katerega se Ukrajina ni držala 8 let, uspela pobiti nekaj tisoč Rusov v Donbasu in Lugansku in izgnati vsaj 150.000 pripadnikov ruske manjšine. zakoni veljajo za vse enako a ne ?
24urbutalci
01. 03. 2022 18.23
+1
Kitajske ni bilo zraven pri resoluciji, tako da Rusija ni osamljena. Za njo stoji Kitajska, ki dobro ve, zakaj ni zraven s temi, ki se tako kot ZDA delajo neumne, čeprav so bili zraven pri podpisu sporazuma iz Minska, in tudi poznajo zadevo Nato, da se ne bo širil. To tako ne bo šlo.
Jožajoža
01. 03. 2022 14.59
+0
Ameriški napad na Jugoslavijo ni bil izzvan in ni bil upravičen'
JanezOrban
01. 03. 2022 14.51
-2
Kaj si je človek dovolil v 21 st.Poslal vojsko na drugo Zemljo in začel bombardirat….strhopetec.Vsi mladi in otroci po svetu ga imajo za morilca.
JanezOrban
01. 03. 2022 14.51
+0
Od kolega žena je Ukrajinka,in je rekla da je to Putin 2 leti načrtoval!
Skadi
01. 03. 2022 14.32
+5
Organizacije kot so: UN - Združeni narodi, EMA - European Medicine Agency, WHO - World Health Organization, NATO, Svetovna banka, Europska centralna banka, FDA - Food and Drug Administration so najbolj koruptivne organizacije in povzročijo največ zla na svetu.
kwa.dugaja
01. 03. 2022 13.35
+0
to smo vedeli tudi brez njihovega zasedanja!! mar bi te svoje plače nakazali za pomoč ukrajincem, ki so ostali brez doma, namesto da vlečejo denar zato, da par ur bluzijo za brezveze, naredijo pa itak nič.
Vcashzlehtvcashposten
01. 03. 2022 13.34
+5
Upam da se vse skupaj čimpreje konča in da zahod preneha oboroževati Ukrajino in jih pač spametujejo da ostanejo nevtralni tako kot je bilo dogovorjeno. Ne da iščejo zavezništva in pakte. Dejstvo je da Ameriko moti dejstvo da so Rusi pričeli na veliko trgovati in sodelovati z Eu kar pa jih moti prav tako pa Ukrajino ki je bla proti severnim tokom ker nimajo nič od tega. Zadaj te vojne se skriva marsikaj ne samo neka kvazi agresija Rusov nad Ukrajino. Rus se sedaj ponavlja da ne želi Ukrajine pod Rusijo samo da ostanejo nevtralni a zanimivo kako nas ameriški mediji povsem dezinformirajo.
ModriStane
01. 03. 2022 12.43
+2
Puttana je monstrum današnjega časa !
Antikrist Anarhist
01. 03. 2022 12.24
+1
A se je sploh kdo vprašal, kakšen je vzrok vojne? A se kdo zaveda, da ta vojna traja že osem let in da so v tem času Ukrajinci ubili 16.000 ruskih civilistov?
Škrnicl
01. 03. 2022 12.37
-3
Bla bla bla...kje so jih pobili? V Rusiji?!?
fedr?k
01. 03. 2022 13.19
+3
Kere ovce ki vrjamejo tanjugu pa ruski tv. Opranoglavci. Ce bi to bilo res bi Putin že zdavnaj napadel Ukrajino in to že prvo uro. Se gobo bi spustu ker je tako nor.
Tylers
01. 03. 2022 13.41
+3
Ko tega niti na ruski RT ne rečejo, pol veš koliko je resnice v tem...
lili88
01. 03. 2022 14.37
+3
Bo kar držalo, to kar pravi antikrist. Poišči kakšnega samostojnega, raziskovalnega novinarja (npr Graham Philips veliko poroča iz JV Ukrajine, s posnetki od leta 2014 dalje) na you tubeu, da vidiš kaj dela azovski bataljon. In EU je to financirala. Bravo Janša, komaj čakam volitve, da vidim tvoj padec.
Škrinca
01. 03. 2022 12.09
-1
za rusijo stoji kitajska, indija, združeni arabski emirati, brazilija in še mnoge države kar je kar polovica sveta, je pa res, da ne kokodakajo tako glasno kot američani in eu izdajalci.........
cekinar
01. 03. 2022 14.17
+4
Jap,točno tako ,morda si pozabil dodati še Iran,Sirijo,Jemen pa s.korejo.
mužik
01. 03. 2022 12.04
-3
Razumnež 01.03.2022, 9:37:56 daj ti dodl ! kaj se ti je sfuzlalo danes ?? vzami kanto vode in se polij ,da se ohladiš malo .
nopino
01. 03. 2022 11.59
+2
Ruski napad v ničemer ni bil izzvan, razen Kijevskega 8 letnega bombardiranja civilnega ruskega prebivalstva in kot posledica 14 000 mrtvih civilov.
Rudar
01. 03. 2022 12.00
-6
Castrum
01. 03. 2022 12.14
+4
Daj nam nevednim prosim napiši kaj več o teh 14 000 mrtvih civilistov. Vse nas zanima!
User1538643
01. 03. 2022 11.36
+4
Kako kaj v Kanadi, kaj tiho je postalo.
User1538643
01. 03. 2022 11.35
+2
Naziv ZN je napačen. Gre za Združene Vlade. Narod je tukaj vedno bil, in je vse bolj izobčen, kar ustvarja potrebo za ta pravi, narodni ZN.
zurc
01. 03. 2022 11.26
-2
kje je korona ,pogrešam jo
cekinar
01. 03. 2022 14.18
+2
Jaz je imam 2 steklenici še v hladilniku.
zurc
01. 03. 2022 15.03
+1
zurc
01. 03. 2022 15.03
+1
vvvilice
01. 03. 2022 11.10
+7
Dvojna merila poročanja: napadi amerikancev brez realelnega razloga so odobravamo, ruši se ne smejo biti branit. Irak, Libija, da ne omenimo niti Vietnama, ... Dvoličnost.
Rudar
01. 03. 2022 12.01
+4
Pozabu si Afganistan leta 79. Kdo ga je že napadu?
vvvilice
01. 03. 2022 11.08
+5
V 10 letih so ZDA investirale za spremembo režima v Ukrajini 20 milijard dolarjev, je ameriška podsekretarka priznala pred kongresom. Američani so globoko vpleteni v ukrajinsko krizo.
FaTa Albanka
01. 03. 2022 11.02
-3
Rusi Osvobajajo
Lenart Čaubi
03. 03. 2022 17.42