Tujina

Republikanci besno iščejo krivca za razkritje osnutka odprave pravice do splava

Washington, 04. 05. 2022 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Maja Pavlin
Komentarji
81

Po razkritju osnutka mnenja vrhovnega sodišča v ZDA, ki bi razveljavilo odločitev v primeru Roe proti Wade ter s tem tudi odpravilo pravico do splava, je nekaj republikanskih poslancev besno iskalo odgovor na vprašanje, kdo je javnosti razkril dokument. Zagotoviti želijo, da bo zadeva temeljito preiskana in da bo oseba, ki je razkrila dokument, odpuščena ter tudi kazensko ovadena. Demokrati se sicer z republikanci strinjajo glede nevarnosti razkritja dokumenta, vendar je bila njihova pozornost osredotočena predvsem na vsebino razkritega mnenja.

 

Nekateri republikanski poslanci so po razkritju mnenja konservativne večine ameriškega vrhovnega sodišča, ki bi po 15. tednu nosečnosti odpravila prelomno odločitev sodišča iz leta 1973, ki je Američankam zagotovila pravico do splava, zahtevali odgovore zaradi kršitve protokola vrhovnega sodišča. "Ne vem, kdo je to storil ter kakšni so njegovi motivi," je dejal senator Lindsey Graham, član odbora za pravosodje ter ob tem dodal, da ga motivi niti ne zanimajo. "Naši državi ste naredili veliko škode in ne vem, ali lahko to popravimo. Vsekakor pa bomo to poskusili," je dejal.

Kdo je razkril osnutek mnenja?
Kdo je razkril osnutek mnenja? FOTO: AP

Vrhovni sodnik John Roberts je v torek potrdil verodostojnost osnutka, a ob tem poudaril, da ne gre za končno mnenje, piše Politico, ki je prvi razkril dokument o odpravi pravice do splava. Vodji vrhovnega sodišča je ukazal, naj razišče to "izdajo zaupanja".

Ni sicer znano, kako je osnutek mnenja prišel na dan ter kdo bi lahko najbolj profitiral od takšnega razkritja. Nekateri republikanci so sicer mnenja, da je dokument razkril progresiven uradnik oz. nekdo iz pravosodja, ki upa, da bo s tem sprožil pritisk javnosti nad petimi sodniki, ki so povezani z dokumentom. 

Republikanci so sicer dolgo upali, da bo sodišče razveljavilo odločitev v primeru Roe proti Wade, ki uveljavlja pravico do splava, zato so zahtevali preiskave, prenehanje delovne zaposlitve z osebo, ki je dokument razkrila, ter celo kazenski pregon. "Trenutno se osredotočamo na to, da najdemo osebo, ki je razkrila mnenje. Zagotoviti želimo, da bo oseba primerno kaznovana. To je vse, o čemer govorimo trenutno," je dejal senator Thom Tillis.

Podobno razkritje komentirajo tudi republikanski voditelji predstavniškega doma. Da je to poskus škodovanja sodišču ter del "jasno usklajene kampanje za ustrahovanje in oviranje sodstva". Vodja senatske manjšine Mitch McConnell, ki je pomagal oblikovati sestavo sedanjega sodišča, je dejal, da "mora pravosodno ministrstvo sprožiti kazenske ovadbe, če se ugotovi, da je to potrebno".

Še en republikanski senator Mike Braun pa je krivdo za razkritje zvalil na demokratsko stranko in koruptivne medije.

Da je prišlo do nedopustnega razkritja in izpuščanja informacij, pa je dejal senator John Kennedy, ki pravi, da je to grozno in tudi nevarno. Senator Mitt Romney je podobno dejal, da je treba zadevo raziskati in krivca kaznovati, senator Josh Hawley pa je pozval k izključitvi odgovorne osebe. Prav slednji je tudi navijal za sprejetje osnutka, saj da so argumenti "temeljito raziskani, trdno argumentirani in tudi moralno močni".

Demokrati predvsem o vsebini osnutka: To bi povzročilo vsesplošni strah in kaos v državi

Demokrati so se medtem strinjali s pomisleki glede kršitve pri razkritju dokumenta, vendar pa so se bolj osredotočili na vsebino mnenja. Številni so medtem ameriškega predsednika Joeja Bidna, ki je že napovedal oster boj za pravice žensk, opozorili, da bi lahko potrditev vsebine osnutka in izguba pravice do splava povzročila vsesplošen strah in kaos v državi. "Ne odobravam uhajanja internih dokumentov vrhovnega sodišča, senator Kennedy ima tu prav," je dejal predsednik pravosodja senata Dick Durbin. "Ne vem, kdo je izdal mnenje in zakaj. Vem pa, da se ženske in moški po vsej državi spopadajo z resnično zaskrbljenostjo in strahom, da bi lahko v le nekaj tednih izgubili ključno ustavno pravico," je dodal.

Demokrati so z novinarji spregovorili o razkritju osnutka
Demokrati so z novinarji spregovorili o razkritju osnutka FOTO: AP

Republikanski senator Mike Lee je sicer Dubrinovo stališče ostro zavrnil: "Namigovati, da je resnična škoda ta, ki jo je povzročila vsebina mnenja, je popolnoma nesmiselno. Zaščititi je treba legitimnost sodišča," je dejal.

Prav tako so izpostavili, da so lahko njihovi republikanski kolegi zdaj videli, kako globo nestrinjanje z njihovim pogledom na reproduktivno politiko čutijo ameriški volivci. "Republikanci odkrivajo, da je njihovo stališče glede reproduktivne izbire močno v nasprotju z ameriško javnostjo," je dejal demokratski senator Chris Murphy. "To bo imelo pomembne posledice za republikance," je dejal.

Kennedy je na zaslišanju pravosodnega odbora o sodni etiki celo pozval, naj FBI preišče vsako osebo, ki je imela dostop do osnutka. Kar pa je naletelo na glasno kritiko demokratskega senatorja Sheldona Whitehousa, ki je opozoril, da to povzroča temeljne pomisleke glede delitve oblasti. Kennedy je dejal, da bi policija vrhovnega sodišča lahko sodelovala s FBI, da bi ublažila te pomisleke.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (81)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

real....
04. 05. 2022 20.20
+1
sem proti splavu...splav je strasanskiGreh ampak vsak sam zase ve in seveda ima pravico odlocanja pravtako pa tudi odgovornost za svoja dejanja!?
kr--en
04. 05. 2022 19.01
+1
Nekateri se zelo radi vtikajo v pravice drugih.
yanay
04. 05. 2022 15.07
+2
Ne vem, zakaj se ti stari senatorski fosili sploh razburjajo. Radi bi na skrivaj, mimo volje ljudi, ki jih zastopajo, uveljavili nekaj, kar je v civiliziranih in demokratičnih družbah, že nekaj časa samoumevno. Ženske same odločajo, ne pa stari fosili!
dannyer
04. 05. 2022 13.13
+4
zanimivo woredova grozi z vstajo. to kar napadajo trumpa. drugače pa teksas dovoli do 10 tedna, misisipi do 20 tedna, večina od 20 do 30 tedna aljaska, washington, nova mehika, kolorado NJ, NH, pa med 31 do 40 tedni v evropi samo portogalska hrvaška in slovenija so med 10 do 15 tednov. nizozemska pa do 30 tedna. ostali do 20.... MSM spet delajo svoj cirkus. vprašanje je moralno in ne religoizno. večina američanov so za omejitvijo. do naj več 3 mesecev so strinjajo.
User1538643
04. 05. 2022 10.35
+5
Torej tudi pri njih zakone uvajajo tudi tajno?
AlenkinaBratovš?ina
04. 05. 2022 11.40
-4
kje iz članka si razbral to? funkcionalno nepismen?
Zverinjak
04. 05. 2022 10.18
+8
No če take stvari skrivajo pred narodom, kaj vse do sedaj so prikrili pred narodom....bolje sploh ne razmišljat o temu 😁
oježeš
04. 05. 2022 14.51
+1
Seveda, cerkveni potrebujejo sveže ljudi, več jih bo, več bo denarja za njih.
User1964037
04. 05. 2022 10.16
+7
V vseh razvitih državah je splav dovoljen do 15.tedna, samo na Kitajskem in v Severni Koreji je splav dovoljen po 15.tednu. Res zanimivo, da se ljudje izgovarjajo na demokracijo, da bi opravičili, da Amerika glede splava posnema Severno Korejo in Kitajsko.
AlenkinaBratovš?ina
04. 05. 2022 11.38
+3
republikanska propaganda. splav je v severni koreji prepovedan in se kaznuje s 3 leti zapora, razen v nespecificiranih, posebnih primerih
AlenkinaBratovš?ina
04. 05. 2022 11.39
+1
mokre sanje republikancev so seveda posnemanje severne koreje
User1964037
04. 05. 2022 11.48
-4
Če si prolife to ne pomeni, da si republikanec. Če podpiraš umor otroka v 15.tednu nosečnosti zaradi tega nisi demokrat, ampak psihopat.
User1964037
04. 05. 2022 12.16
-5
Poglej si psihološke posledice po splavu in razišči posledice za plodnost zaradi splava po 15.tednu nosečnosti pa boš videl, da nisi demokrat.
dannyer
04. 05. 2022 13.08
+0
v zda je nad 20 tedni po večinih državah po nekod tudi po 6 mesecu mim glede. zda ni kot evropa.
masai mara
04. 05. 2022 10.13
+1
Republikanci kot se v Ameriki imenujejo desničarji bi radi državo vrnili v srednji vek medtem ko je njihov vodja perverzneš in lump. Ampak pavijo da bog vse odpusti, za dober denar seveda.
dannyer
04. 05. 2022 13.09
+2
srednji vek delajo demokrati. mim glede. drgič splav bo legalen saj gre po državah samo na zvezdni ravni bi ga odpravili. imajo pa rdeče že sedaj omejitve torej do 20 tedna razen teksaks k iima enako kot portogalska. vse ostale so nad 15 tednom .
Gregib
04. 05. 2022 09.43
-1
In to v državi, kjer imajo smrtno kazen.... hehehe... hypocrisy at it's finest...
gz9999
04. 05. 2022 10.00
+0
Če bi se malo bolj podrobno pozanimal, bi izvedel, koliko nedolžnih ljudi so v ZDA že usmrtili. Čeprav se nobena krivica popolnoma ne povrne, bi imeli vsaj upanje in določenih primerih še nekaj let + odškodnino, če bi namesto smrtne po krivem dobili dosmrtno kazen.
gz9999
04. 05. 2022 10.02
-1
Pa ne mi s tistimi, da si kriminalci ne zaslužijo, da jih davkoplačevalci plačujejo, ker bi s tem samo kazal totalno nepoznavanje sistema v ZDA, kjer je smrtna kazen (predvsem zaradi dolgih in dragih postopkov) bistveno dražja od dosmrtne.
masai mara
04. 05. 2022 10.14
-3
držii kar se tiče neumnosti, zato kakšno čtivo ne bo škodilo
Buba Švaba
04. 05. 2022 08.51
+1
Kako spet lažete - ta nori zakon je vse zvezne države PRISILIL v dopuščanje splava do OTROKOVEGA ROJSTVA. Torej v DETOMORE. Seveda bi ga vsak razveljavil, ki ni nacistični klavec!
Chernobog
04. 05. 2022 09.08
+2
Itak sam poj maš pa ženske, ki ne razumejo. Js sm za splav do 3 meseca, pa moralo bi biti številčno omejeno. Magari en splav na pet let. Ker imaš psiho ženske, ki se po twitterju hvalijo da so storile splav, ko so izvedele da bo otrok moškega spola.
_Heisenberg_
04. 05. 2022 08.49
-15
Ce je splav umor.Kdo je kriv,doktor,ki izvaja ali mama?
gggg1
04. 05. 2022 09.04
-1
AntiMarksist
04. 05. 2022 09.11
+1
Oba. Ce se gremo ene "clovekove pravice", od katerih je pravica da te ne ubijejo brez sojenja, krivde itd itd zelo visoko na seznamu pravic.. potem to mora veljati za vse. Se najbolj pa za tiste, ki so najbolj ranljivi. Otrok NI mamica. To je druga oseba. Ce ne zelite imeti odgovornosti za otroke, potem ne imejte nezascitenih spolnih odnosov.
Dildoslav
04. 05. 2022 08.48
+5
Iste osebe zahtevajo da nosijo ljudje maske, in da nosijo otroka ki ga ženska noče iz le njenih osebnih razlogov ki jih je lahko več kot je vseh teh gumpcev.
AntiMarksist
04. 05. 2022 09.12
+6
Ne. Niso iste osebe. Demokrati so navijali za maske in oni so tisti ki hocejo pobijati otroke..
User1964037
04. 05. 2022 08.48
-5
Po 15.tednu nosečnosti je splav dovoljen v državah kot so Kitajska in Severna Koreja. Izgovarjanje na demokracijo v tem primeru je umor nerojenega otroka, ki ima lahko dolgoročne posledice za plodnost nosečnice.
majazmaja2
04. 05. 2022 08.41
+13
O tem bodo odločali stari impotentni prostatiki in klimakterične frigidne ženske, in vsi po vrsti so verski fanatiki? Res država demokracije, ja ...
MiciMici17
04. 05. 2022 08.36
+15
Ti stari "prdci" so samo za v penzijo.. in brez pravic o odločanju česarkoli glede državljanov!
AntiMarksist
04. 05. 2022 08.40
-6
Seveda. Naj odlocajo vijolcno pofarbane "aktivistke" iz TikToka, ane..
_Heisenberg_
04. 05. 2022 08.41
+0
Kdaj pa zarodek dobi cloveske pravice? Ne mislim nic slabega,res me zanima.
AntiMarksist
04. 05. 2022 08.46
+1
Ko ga lahko definiramo kot "cloveka"... nekje vmes med tem ko je ena celica in 9 mescov.. blizje sem ideji da ko zacne biti srce (republikanci) kot 30 dni po rojstvu (demokrati).. jest mislim, da ce smo druzba kjer veljajo ena moralna pravila, da bi moral biti splav skrajno sredstvo in ne nacin kontracepcije.
Dildoslav
04. 05. 2022 08.50
+8
Anti, ne, vsak posameznik se bo odločal kot ve in zna!
Quatflow
04. 05. 2022 08.52
+0
Zal jih ima pod okriljem matere zaradi nespameti, v primeru genskih napak otroka pa zaradi propada moralnih vrednot in lagodja.
gggg1
04. 05. 2022 09.06
-1
@hemeroidi: Torej se bo tudi zarodek sam odločil, če naj ga splavijo.
AntiMarksist
04. 05. 2022 09.14
+0
@hemeroidi: ce lahko vzames zivljenje drugemu brez posledic, kaj preprecuje drugim da isti princip uveljavijo na tebi?
MiciMici17
04. 05. 2022 09.24
+0
Antimarksist... mogoče pikčaste??? Ko gledaš globalno, koliko škode delajo taki "prdci" po celem svetu, bi Tik Tok verjetno delal mnogo manjšo!
AntiMarksist
04. 05. 2022 09.30
+0
A se spolh zavedas da teli "prdci" delajo vse kar lahko, da nas globalisticne elite skupaj z vijolcnimi "aktivisti" ne spremenijo v suznje? Ah, ne.. seveda ne.. to je ze prevec komplicirano za razumeti..
bu?e24 1
04. 05. 2022 08.30
-2
Žive 6 nesečne otroke rabijo da jih lahk brez anastezije kosajo žive vn srce režejo in možgane za vaša cepiva zato je panika nebo materjala
bu?e24 1
04. 05. 2022 08.26
-10
Abirtusi so demokratov biznis ne igrajte se z njihovim biznisom abortusi so vredni kot zlato za farmacije
Razsuti Tovor
04. 05. 2022 08.20
+13
Torej, če prav razumem, štirje vrhovni sodniki iščejo način, kako razveljaviti pravnomočno sodno odločitev, da bi zaobšli ustavno pravico žensk do splava po 15 tednu nosečnosti? Sem bil prepričan, da so v najbolj demokratični državi na svetu, pravnomočne odločitve sodišča dokončne.
AntiMarksist
04. 05. 2022 08.34
-12
Ne. Oni odlocajo ali je to sploh "pravica". Veste, tudi nedolzni otroci imajo pravico da jih ne pobijajo.. sploh ker demokrati zelijo to "pravico" do rojstva + 30 dni po rojstvu.. verjetno je brezveze sprasevati kaksni so to ljudje, ki zelijo pobijati otroke..
lakala28
04. 05. 2022 09.57
+2
Tudi jaz se tokrat strinjam s konzervativnimi republikanci. Splaviti otroka po 6. mesecu je najmanj detomor, mogoče pa že prej. Vsekakor se mi zdi popolnoma korektno dovoljen splav do 15. tedna starosti zarodki (v tem času bi pa teta se že lahko odločila, a ne?), vse kar je več, razen če gre za zarodek s hudimi anomalijami, je pa najmanj soporno.
StrikeOne III
04. 05. 2022 08.19
+0
Kako to zveni ko povemo tako kot je se mogoče bolje vidite? “ zahtevamo pravico da pobijamo otroke in ce nam je ne boste dali bomo kričali da ste primitivci iz srednjega veka ker ne dovolite tega”? Ali pa obvezno gensko cepljenje med tem ko pravijo da je njihovo telo in njihova izbira”? “Ce mi ne dovolite izjvati kontracepcijo z razkosanjem otrok ste najhujsi primitevc verski fanatik”? Kdo je tu problem?
AntiMarksist
04. 05. 2022 08.35
-3
Tolerantni, inklusivni, empaticni levicarji zihr ne..
AlexReal
04. 05. 2022 08.14
+6
Tipično : "KIll the messenger " !
AntiMarksist
04. 05. 2022 08.36
-10
Tipicno levicarsko sranje.. sedaj bodo pa demokratski crnosrajcniki zopet dobili zeleno luc..