Tujina

EU ima načrt za odpravo blokade svežnja, o njem bodo odločili na vrhu

Varšava/Bruselj, 09. 12. 2020 13.14 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Nemško predsedstvo je predstavilo načrt za odpravo madžarske in poljske blokade svežnja za spoprijem Evrope s pandemijo, ki med drugim predvideva zamik uporabe pogojevanja evropskih sredstev z vladavino prava do odločitve Sodišča EU o zakonitosti tega ukrepa. O njem bo na zasedanju v četrtek in petek v Bruslju odločil vrh EU.

Zamik uporabe pogojevanja izplačil sredstev s spoštovanjem vladavine prava je predviden v osnutku sklepov vrha, ki ga je pripravilo nemško predsedstvo. O tem so danes na zasedanju razpravljali veleposlaniki članic pri EU, osnutek pa je že zaokrožil po evropskih medijih.

V osnutku med drugim piše, da bo uporaba mehanizma pogojevanja, ki ga predvideva sporna uredba o zaščiti proračuna unije, objektivna, pravična in nepristranska, da bo temeljila na dejstvih, da bo zagotavljala enako obravnavo vseh članic in da bo upoštevala nacionalne identitete članic.

Piše tudi, da Evropska komisija ne bo predlagala ukrepov v skladu s to uredbo, dokler ne bo ob upoštevanju omenjenih načel pripravila usmeritev za uporabo mehanizma pogojevanja. Usmeritve pa bo dorekla po odločitvi Sodišča EU. Nikakršnih sankcij torej ne bo, dokler ne bo znana odločitev sodišča.

Osnutek prav tako vključuje zasilno zavoro - da lahko članica v primeru predloga za zamrznitev oziroma neizplačilo sredstev zaradi nespoštovanja vladavine prava zadevo predloži v razpravo Evropskemu svetu, ki si bo prizadeval za oblikovanje skupnega stališča o tem.

Poleg tega naj bi pogojevanje evropskih sredstev z vladavino prava veljalo le za sveženj v vrednosti 1824 milijard evrov, ki vključuje prihodnji sedemletni proračun unije in sklad za okrevanje, ne pa tudi za plačila sredstev iz prejšnjega proračunskega obdobja.

Poljska naznanila kompromis v sporu glede finančnega svežnja EU 

Poljski predsednik Andrzej Duda je danes v Pragi dejal, da je začrtan okviren dogovor glede evropskega proračuna. Pogovori sicer po njegovih besedah še potekajo, dogovor pa je rezultat prizadevanj poljske in madžarske strani ter nemškega predsedstva.

"Dosegli smo dogovor med Varšavo, Berlinom in Budimpešto," je dejal podpredsednik poljske vlade Jaroslaw Gowin. "Razlogi za Poljsko in Madžarsko, da bi imeli drugačno stališče od drugih držav članic so praktično izginili," je pojasnil.

Evropska unija, zastava, denar, pandemija koronavirusa, splošna

Bruseljski viri poročajo, da članice osnutek še preučujejo in da bodo voditelji o kompromisu razpravljali v četrtek v času kosila. Predsednik Evropskega sveta Charles Michel je v pismu voditeljem pred vrhom znova izrazil prepričanje, da bo dogovor o celotnem svežnju mogoče doseči.

V sporu glede finančnega svežnja EU je podpredsednik poljske vlade Jaroslaw Gowin sporočil, da jim je uspelo doseči kompromis z nemškim predsedstvom Svetu EU. Izrazil je prepričanje, da bodo kompromis podprle tudi druge države članice.

Poljska in Madžarska blokirata sveženj za spoprijem Evrope s pandemijo, ki vključuje prihodnji sedemletni proračun EU in sklad za okrevanje, ker nasprotujeta pogojevanju izplačila sredstev s spoštovanjem načela vladavine prava.

Jaroslaw Gowin
Jaroslaw Gowin FOTO: AP
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (110)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

amedeo
09. 12. 2020 21.52
+2
Švabi bi radi prodajali svoje kante polakom in madžarom...briga jih vladavina prava!
Walter Pravicek
09. 12. 2020 17.50
+2
Poljaki so postali razumni!UVIDELI SO,DA SE TAKŠNIM VSOTAM NE GRE ODREKATI.MADŽAR ORBAN POVE:DVE LETI NE POTREBUJEMO IZ EU KASE NIČ!A NORVEŠKA JIM JE ŽE KOT DONATORICA ZAPRLA PIPO!Če ne bo denarjePOLJSKI , iz EU kase,ne bo nakupa PATRIOTOV,za obrambo pred PRAVOSLAVNO RUSIJO.Po potrebi.Trump jih je čisto prepričal,da je sovražnik na vzhodu!A je res?
borjac
09. 12. 2020 16.35
+2
Sedaj poskušata Poljska in Madžarska zakamuflirati svoj poraz v razne dogovore, kompromise, ampak "pop...šili so" itd. .... Poljski in Mdžarski narod pač ni pripravljen jesti trave za svoje velike vodje, kajti elita bi vseeno jedla kaviar.
patria
09. 12. 2020 16.25
+4
Poljska in Madžarska delata na " slabitvi" EU. Delata za interese.....
Principat
09. 12. 2020 17.30
+3
če bi še leto dni bil donald , bi evropi škripalo , to je samo izigravanje , da še naprej ostaneta v neto prejemnici , ampak to bodo sedaj v kratkem najverjetneje obravnavali , samo molsti in potem še delati nered
ivan res grozni
09. 12. 2020 16.15
+5
Kompromisa glede vladavine prava ne bi smeli sprejeti. Po tej logiki bi lahko tudi Severna Koreja vstopila v EU.
najboljsa24
09. 12. 2020 16.19
-1
ivan-kaj ti še ni jasno, da nikogar ne zanima vladavina prava, pač pa hočejo nekatere države drugim vsiliti migrante.
Nimasmisla
09. 12. 2020 16.13
+5
a kompromis denar je sveta vladar
Castrum
09. 12. 2020 16.07
-3
Moram pa priznati, da mi je zelo všeč kako so se Slovani močno postavili proti starim imperialistom........ Tako kot naš a Protiimperialistična fronta leta 1941 ( kasnejša OF)
ivan res grozni
09. 12. 2020 16.17
+1
Gre za spopad med demokracijo in totalitarizmom. Proti demokraciji so nekdanje komunistične države z okorelimi komunisti na vrhu; Orbanom, Dudo, Janšo.
grumf
09. 12. 2020 16.28
+3
In pol paradoks; največji "nasprotniki" komunizma - so prav te isti ljudje, prefarbani, kao drugačni :) Kolk morš bit res zabit, da sprejmeš to agendo, tko zasebno, v svoji glavi...
Walter Pravicek
09. 12. 2020 17.54
+0
POPRAVEK:MADŽARI NISO BILI NIKOLI SLOVANI!SO SKUPAJ Z FINCI!POSEBNA NARODNOSTNA SKUPINA!POLJAKI PA SO SLOVANI,KOT RUSI,A GRE ZA VERO:POLJAKI SO KATOLIČANI,RUSU PRAVOSLAVCI.NA VZHODU ŠE DRUGA VERSTVA!
ratnup
09. 12. 2020 16.06
+1
Denar je sveta vladar!
Castrum
09. 12. 2020 16.04
-3
Stari dobri Castrum, vam že 3 tedne dopoveduje, da je dogajanje na relaciji Poljska- EU-Madžarska samo posel, ki je lahko rešljiv le s kompromisom. Kapa dol Poljakom in Madžarom, ki so znali uveljaviti interese v korist svojih držav.
Castrum
09. 12. 2020 16.04
+0
Koliko bo Slovenija iztržila zaradi vpletenosti v režiji Janše, bo pokazal čas!
ivan res grozni
09. 12. 2020 16.18
+2
Ne prehitevajte in ne veselite se morebitni zmagi nad demokracijo.
Gorrenc
09. 12. 2020 15.51
+3
Poljakom se lahko očita marsikaj, vendar EU res dobro nategujejo, dovolj je da pogledaš vsoto prejetega denarja na prebivalca, so daleč spredaj. Tako da se tudi izsiljevanje včasih splača
ivan res grozni
09. 12. 2020 16.19
+5
najboljsa24
09. 12. 2020 15.36
-2
Lepo nas nateguje Evropa. koga briga nespoštovanje arbitraže, koga briga, da v Sloveniji ne obsodijo skoraj nikogar na navišji ravni za kriminal in korupcijo... Pomembno je samo, da bodo Madžari in Poljaki (in drugi) sprejemali migrante, namesto Nemcev, ki so jih vabili in Francozev in Nizozemcev, ki so imeli kolonije v Afriki. Pa LGTB. Samo TO je pomembno in samo državama, ki sta "problematični" na tih dveh področjih Evropa teži. Druge krivice in "vadavine prava", ki bi vplival na druge ljudi nikogar nič ne zanimajo.
najboljsa24
09. 12. 2020 15.37
-5
Gre samo za varstvo interesov nekaterih držav in pritisk LGTB lobija.
Uporabnik234179
09. 12. 2020 15.55
+1
Ja res je naši levi hlapci bi Slovenijo napolnili z migranti doma pa mamico z tremi otroki doležirali .pa tudi nasilno pobiranje otrok od mamic jim ni tuje .Kje imate levičerji vladavino prava ????AJA SAJ JO IMAJO MI LAHKO VI PA NE.
marker1
09. 12. 2020 16.03
+0
Ne omenjaj arbitraže, ki ste jo levičarji zapravili.
ivan res grozni
09. 12. 2020 16.21
+0
Po vaši logiki bi tudi Severna Koreja sodila v EU. Migrante sta ustvarila zahod in Rusija, ob vsestranski podpori Višegrajcev in Slovenije.
ivan res grozni
09. 12. 2020 16.22
+2
Do zahodnih ekonomskih in vojaških agresij ni bilo migrantov v Evropo.
ivan res grozni
09. 12. 2020 16.23
+1
Levičarji so jo dosegli, kljub temu, da se je Janša dogovoril s Sanaderjem za mejo po sredini zaliva.
Lakotax
09. 12. 2020 15.21
+8
Haha, lepo so stisnili Madžarsko in Poljsko. Če se ne bi unesli, bi si 25 držav članic razdelilo denar po planu B brez njiju. Potem bi pa bolj tenko piskali brez evropskega denarja, kamor dajeta manj kor prejemata.
bodočipartizan
09. 12. 2020 15.21
+9
Tu ne bi smelo biti kompromisov - ali se država drži pravnih načel ali pa ne, kvečejmu se lahko omogoči prehodno obdobje, da pravna načela začne uveljavljati!
najboljsa24
09. 12. 2020 15.38
+2
v Sloveniji pa je vladavina prava? Pa Hrvati, ki ne spoštujejo arbitraže?...
marker1
09. 12. 2020 16.03
-1
Ne omenjaj arbitraže, ki ste jo levičarji zapravili.
najboljsa24
09. 12. 2020 16.13
-1
marker-jaz sem podjetnica konzervativnih nazorov in ne vem po kakšni logiki me imaš za levičarko.
ivan res grozni
09. 12. 2020 16.24
+2
Pod Janšo je ni. Ni čudno, da Nizozemska postavlja Slovenijo ob Madžarsko in Poljsko.
ivan res grozni
09. 12. 2020 16.25
+1
Uporabnik2005296
09. 12. 2020 15.13
+7
En odstop od evropskih načel, drugi, tretji.... vemo, kam to pelje... Nas ni zgodovina nič naučila????
zavetnik
09. 12. 2020 14.42
+3
Pa nič ne omenjajo glavnega igralca pri posredovanju Janeza Ivana, ki je prav tako kot njegova idola na istem stališču.
Aijn Prenn
09. 12. 2020 14.53
+5
riss
09. 12. 2020 14.32
-9
V končni fazi se bodo vedno sporazumeli dokler smo skupaj v EU. Čisto pravilno pa je, da se ne podredi kdorkoli komu. Naše natolcevanje levičarjev o Poljski in Madžarski je brezpredmetno. Oni imajo svoj pogled, različni pogledi nam tudi širijo obzorja in kompromis je tisti, ki nas bo vedno povezoval. Zakaj bi pristali na nekaj, kar komurkoli ne odgovarja, po drugi strani pa zakaj bi nekateri silili druge v karkoli. Vse oblasti so pa izbrane na demokratičen način in sramotno je poslušati v našem parlamentu stalno primerjavo z avtoritativno Madžarsko. Minister bi lahko rekel, da teh bedarij ne bo poslušal in na njih odgovarjal, kot je to moral včeraj na seji odbora celo za kulturo. KAM SMO PRIŠLI.
rb63
09. 12. 2020 15.18
+8
Vladavina prava je vladavina prava. To ni nekaj kar si bo vsaka država krojila po svoje. Če kateri državi to ne paše pa se naj pridruži kakšnim izvenevropskim državam, ki so ji bolj blizu. To ni neki raztegljivi pojem.
bodočipartizan
09. 12. 2020 15.26
+5
Halo in če v neki državi evidentno kršijo človekove pravice, kakšen naj bo kompromis? Naj jih kršijo, samo da jih ne članom Fidesa ali SSDS? Včerajšnji izpadi Simonitija so pa sploh višek arogance in avtoritarnosti, javno je izjavil, da je on tisti, ki lahko odloča o vsemu na področju kulture. Takih izjav še Kim Džong Un ne daje!
marker1
09. 12. 2020 16.08
Tomićeva ni primerna oseba za vodenja odbora za kulturo. Zaradi nje so vsi odšli. Tudi vsi poslanci Levice in večji del poslancev LMŠ-ja niso primerne osebe za parlament.
ivan res grozni
09. 12. 2020 16.27
+1
Biden postavlja Madžarsko in Poljsko ob bok Belorusiji in razmišlja o sankcijah proti obema državama. Morda bo priključil zraven še Slovenijo?
ivan res grozni
09. 12. 2020 16.28
Ob vladi, v kateri prevladujejo kriminalci, je Tomićeva svetel zgled.
najboljsa24
09. 12. 2020 14.17
-1
Preprosto ne razumem zakaj bi bilo potrebno toliko Afričanov uvoziti v Evropo. Mentaliteta med nami in njimi je tako različna, da bomo zelo težko v miru sobivali. Migranti imajo nerealna pričakovanja o Evropi in m islijo, da se tu cedita med in mleko in ko vidijo, da to ni res, so zaflustrirani in sovražni (kar dejansko razumem). Ta poskus se bo slabo končal za vse.
Aijn Prenn
09. 12. 2020 14.29
+3
Migranti ne hodijo v EU zato, ker bi jih vabila merklova ampak zaradi zgrešene razvojne politike v arabsko afriškem delu. Arabci so dobivali denar od nafte, lagodno življenje jim je bilo dano zato, ker imajo v telh nafto, razvoj, trud za preživetje je bil nepotreben. Razmnoževanje jim je bila edina "naloga". Ko se je začelo kazati, da to obdobje mineva, so se začeli drenjati po svetu. V afriki podobno, le da tam prihodek ni bil od nafte ampak od humanitarnih donacij.
marker1
09. 12. 2020 16.12
A res? Migranti prihajajo v Evropo samo zaradi ugodnih socialnih transferjev, ki jih je omogočila ravno Nemčija in Francija. Sedaj pa jih podtikata drugim državam kot kukavica svoja jajca.
ivan res grozni
09. 12. 2020 16.32
+1
Dokler ni zahod razbil Libije jih ni bilo v Evropo. Libija, Sirija, Irak, ..... so imele zgleden standard in v primerjavi s Sadvsko Arabijo demokracijo. Strategija zahoda za svoj razvoj in bogatenje je stalno netenje vojn v muslimanskem svetu. Najprej služi vojna industrija, potem služijo z obnovo držav, ki so jih prej razbili.
ivan res grozni
09. 12. 2020 16.35
+1
Blodnje! Do zahodnih agresij so imele te države zgleden standard, brezplačno zdravstvo, šolstvo, ... pa so se zahodne multinacionalke polakomnile njihovih bogastev. In zahodni bombniki so poleteli.
ivan res grozni
09. 12. 2020 16.36
+1
A ne za to, ker smo jim razbili njihove države?
sinhron
09. 12. 2020 14.09
+0
EU je preveč popustljiva do ekstremnih voditeljev držav , ki uničujejo demokracijo in , ne spoštujejo ustanovne listine EU IN KOT TAKE NE BI SMELE BITI OBRAVNAVANE KOT ENAKOPRAVNE ČLANICE ,še manj pa da se jim klanja in se jih roti naj vendar malo popustijo ! Če se država ne strinja , pač ne more biti enakopravno obravnavana in ji ne sledi dobrobit EU !
cotech
09. 12. 2020 14.16
+8
Si prepričan, da ustanovno listino spoštuje sama EU? Žal primeri, ki zadevajo celo Slovenijo dokazujejo nasprotno.
bonkintos
09. 12. 2020 14.19
+1
A znaš napisat v čem so ekstremi...a zato ko nimajo sprehajalne steze za ilegalne migrante ???? NE PAMETNI SO MI IMAMO POLNE HOSTE RAZNIH OBLEK ..NAHRBTNIKOV...ČEVLJEV--RAZIN ODPADKOV ...V GLAVNEM ZA NEKAJ KONTEJNERJEV VSEGA TAM TEGA NI ...V TEM SO DALEČ PRED NAMI BLUZO ZATO JIM VSILJUJEJO VLADAVINO PRAVA.
marker1
09. 12. 2020 16.16
-1
V državah, kjer ni bilo komunizma, na kapitalizem gledajo pozitivno. Kapitalizem pomeni napredek, bogastvo in razvoj. Komunizem pa pomeni nazadovanje in revščina. V komunizmu gledajo na kapitalizem kot na izkoriščevalski sistem. Zanimivo pa je, da v kapitalizmu za isto delo prejmeš višje plačilo kot v komunizmu. Kdo je sedaj izkoriščevalski?
ivan res grozni
09. 12. 2020 16.42
+1
Večino pravic so v kapitalizmu delavci dobili samo zaradi groženj s komunizmom. V ameriškem kapitalizmu delajo vsi do smrti, ker s pokojnino ne preživijo. Ne morejo si privoščiti zdravstvenega zavarovanja, nimajo porodniškega dopusta, nimajo plačanega dopusta, plačanega prevoza na delo, plačane malice, čas malice ne šteje v delovni čas, kapitalist te lahko odpusti brez razloga kadarkoli.
tim38
09. 12. 2020 14.06
+9
EU z 446 mio. prebivalcev zavira Madžarska in Poljska. Tu se vidi kako potrpežljiva je evropska diplomacije in politika. Potem pa prideta dva, ki sta bila še včeraj za železno zaveso in pridigata.
Jožajoža
09. 12. 2020 14.09
+3
tretjega si pozabil,ki hoče slovence in slovenijo popeljat nazaj v višegrajsko skupino. še posebaj je našemu premierju všeč orban in njegov evropski poslanec,ki so ga ujeli......
najboljsa24
09. 12. 2020 14.13
+2
Jaz osebno pa se strinjam z Orbanom- Madžarska ni nikoli podpisala nobenega sporazuma, da bo sprejemala migrante in ne vem zakaj bi jih morali. Migrante je v EU vanila Merklova, kolonije v Afriki so imeli Francozi, Nizozemci... Te države so tako izkoriščale Afriko in tudi imeli računico v tem, da bodo tako dobile poceni delovno silo, nakar so ugotovili, da migranti v veliki večini za delo niso sposobni in imajo z njimi same stroške in kriminal in sedaj bi jih pa radi uturili drugim. Jaz se s tem ne strinjam!
bonkintos
09. 12. 2020 14.31
-2
Najboljša24..tako je vsaka država naj sprejme če hoče vsiljevanja pa ne potrebujemo.
Rudar
09. 12. 2020 14.59
+2
ivan res grozni
09. 12. 2020 16.44
In to Orban, ki je bil nekoč predsednik madžarske komunistične mladine in med študijem Sorošev štipendist.
ivan res grozni
09. 12. 2020 16.47
Ničesar ne razumete. Gre za solidarnost znotraj EU. Italijani in Grki, ki jih dobijo kot prvi bi samo radi, da so druge EU države solidarne z njimi in jih del sprejmejo in jih s tem razbremenijo. Ampak Madžarski in Poljski dol visi za Italijo, Grčijo, ... Denar DA, solidarnosti NE.
ivan res grozni
09. 12. 2020 16.49
Ne gre za vsiljevanje ampak solidarnost. Mi pa, kdo je kriv Italijanom, da so najbližje Afriki. Naj jih imyajo sami, mi jim ne bomo pomagali. Ja, njihov denar pa bomo imeli.
Aijn Prenn
09. 12. 2020 14.05
+6
Orban pravi, da se težišče razvoja seli v vzh. E in so zahodnjaki zato jezni. Aha, bi rekel. Se zahodne multinacionalke odločijo izseliti iz HU, bo Orban kmalu spoznal kje je težišče razvoja... he he he