Tujina

V Teksasu odslej nošenje orožja v javnosti dovoljeno brez posebnega dovoljenja

Austin, 02. 09. 2021 15.35 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Kaya Kamenarič
Komentarji
80

Nov zakon o orožju v Teksasu, ki je začel veljati v sredo, večini Teksašanov, ki zakonito posedujejo strelno orožje, omogoča, da ga, brez posebnega dovoljenja ali usposabljanja, nosijo v javnosti. Po mnenju strokovnjakov bo odslej organom pregona zaradi nasilja z orožjem težje ščititi prebivalstvo.

Ta kontroverzna zakonodaja o "ustavni pravici do nošenja orožja" je le ena v seriji predlogov zakonov, ki so jih zakonodajalci sprejeli letos, torej v času, ko število primerov nasilja z orožjem v državi raste, poroča CNN.

Orožje v Teksasu
Orožje v Teksasu FOTO: AP

Število streljanj v Teksasu, če izvzamemo samomore, se je letos povečalo za 14 odstotkov. Arhiv, ki spremlja nasilje z orožjem (GVA) je letos zabeležil že 3200 streljanj, v enakem obdobju lani jih je bilo 2800. Hkrati pa se je število incidentov z orožjem v primerjavi z letom 2019 povečalo za 50 odstotkov, takrat so poročali o 2100 streljanjih.  

"V Teksasu je popolna razveljavitev potrebe po dovoljenju korenita sprememba," je dejal Andrew Karwoski, strokovnjak za politiko pri Everytown for Gun Safety, največji organizaciji za preprečevanje nasilja z orožjem v državi. "Dovoliti skoraj vsakomur, da orožje nosi v javnosti, brez vprašanj, preverjanja preteklosti ali varnostnega usposabljanja je res nevarno," je prepričan.

Konservativni aktivisti so že leta lobirali za to, da bi se orožje lahko nosilo brez posebnih dovoljenj, vendar so predlog na zadnjih treh zakonodajnih sejah ustavili. Guverner Greg Abbott je junija kljub nasprotovanju demokratov, nekaterih policijskih vodij in zagovornikov nadzora orožja, podpisal zakon, ki ga je državni zbor potrdil z 82 glasovi za in 62 proti. Ob razglasitvi novice je dejal, da je "državi vrnil svobodo".  

Šef policije Dallasa Eddie Garcia je dejal, da je zdaj težje razlikovati med "dobrimi ljudmi z orožjem in morebitnimi zločinci".

Policija v Teksasu
Policija v Teksasu FOTO: Dreamstime

Prej so morali lastniki orožja opraviti pisni izpit in praktični preizkus

"To, da imaš v lasti orožje in da ga znaš varno uporabljati, ne zahteva le površnega poznavanja orožja, ampak tudi določeno raven znanja," je dejal Frank Straub, direktor Centra za študije odziva na množično nasilje pri Nacionalni policijski fundaciji.

Zakon, ki ga poznamo kot House Bill 1927, posedovanje orožja dovoljuje vsem Teksašanom, ki so starejši od 21 let in niso bili obsojeni kaznivega dejanja, napada, nasilja v družini ali terorističnih groženj. Pred sredo, ko je zakon stopil v veljavo, so prebivalci orožje lahko nosili le z dovoljenjem, opraviti so morali usposabljanje ter pisni in praktični del izpita. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (80)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Razumnež
03. 09. 2021 11.37
+2
Ko liberalizem potepta demokracijo...
Uporabnik1884804
02. 09. 2021 21.55
-2
Tudi mi rabimo tak zakon. Se bo treba braniti pred vse agresivnejšimi promotorji cepljenja !
nikhrast
03. 09. 2021 17.47
+0
Uf, si falil. Misliš na nasilne anti-vaxerje in anti-maskerje, zaradi njih še streljanje po marketih.
bik ferdo
02. 09. 2021 21.09
+2
Pogorela cigara v ustih , klobuk globoko na oči , pištoli ob stegnih , roke suščene , prsti poplesavajo in potem ....bum bum in vsaj eden pade , preživeli je heroj ... To bi mi radi ?? Wild West ???
flojdi
03. 09. 2021 16.50
..hihi.. res moram še 1x pogledat parodijo na kavbojke Texas je čez reko ; pa tudi tisti je dober...kako že .. miljon načinov kako umreš na zahodu
flojdi
03. 09. 2021 16.52
+1
. v prvem sta nepozabna Dean in Delon.. ko si si Napeto približujeta dokler se skor ne dotakneta z noskoma.. in skleneta da nima smisla
yanay
02. 09. 2021 20.06
+4
Divji zahod se vrača, pravzaprav, je že tu!
dante
02. 09. 2021 17.48
-8
taki zakon bi mi tudi nucali. Mene je tudi strah za svoj lajf, kolko nasilnih migrantov je že pri nas
nivampomo?i
02. 09. 2021 18.01
+4
JohannDoe
02. 09. 2021 19.50
+3
@niva Kot da ma to kako vezo, pa to. Kot da bi rekel, da si potomec Rimljanov pa da ti to da zdej kak poseben status ali karakter ali superpower, da greš z glavo skozi zid.
silly
02. 09. 2021 17.39
-2
Za mene je vsak, ki ima streljanje za hobi psiho in bi ga morali takoj poslati tja kamor plešavi ljudi pošilja..
IKOSS
02. 09. 2021 17.52
+6
Še pred nekaj dnevi so ljudje izražali svoje navdušenje nad izjemnimi športnimi dosežki g. Tirška, v oreteklosti nas je razveseljeval g. Debevec ter g. Fak. Strelstvo je zanimiva športna, športno-rekreativna in prostočasna dejavnost, ki je ne le družbeno neproblematična, temveč celo kotistna. Poleg tega je z ognjenimi strelnimi sredstvi povezana še vrsta drugih dejavnosti, tudi velika večina teh pa ni družbeno problematičnih. Kdorkoli ognjena strelna sredstva povezuje izključno z družbeno priblematičnim nasiljem, tematike ne pozna.
JohannDoe
02. 09. 2021 19.40
+1
@sili Za mene je vsak, ki ima rad fucbal in košarko namesto smučanja, tič take vrste. Preprosto ni šanse, da se kak normalen s tem ukvarja. Smučanje je ja s best in dovolj za vsakega. Jih pošljemo v Avstralijo ali kam bližje?
silly
02. 09. 2021 17.36
+3
Wild west stupid americans
JohannDoe
02. 09. 2021 19.47
+2
Se spomniš kako smo se včasih smejali neumnim "Čehom"? In balkanskim Balkancem? In kako smo se smejali "glupim Američanom" ker ne vejo kje je kaka evropska ali azijska država? No, to. Včasih je treba tudi malo preverit v og.ledalu.
IKOSS
02. 09. 2021 17.04
+9
V Sloveniji so docela legalni noži tipa metuljček, pa vzmetni noži, noži, ki se zaskočijo v odprtem položaju, ipd. In vendar se zaradi tega v naši domovini ljudje vsevprek ne ogrožajo, oziroma celo pobijajo! Če bi to isto predlagali Britancem, bi velika večina osuplo trdila, da je slednje vendar naravnost noro in bi to nedvomno prineslo veliko število žrtev. In vendar na primeru Slovenije vemo, da je takšno prepričanje povezano s sredstvi v celoti nesmiselno. T.i. ustavna pravica nošenja ognjenega orožja (ognjena strelna sredstva v vlogi orožja), spada v podobno, ne pa v celoti isto kategorijo. Nedvomno so v tem primeru utemeljeni določeni pomisleki, vsekakor pa to še zdaleč ne bodo imelo tako dramatičnih družbenih posledic, kot so nekateri trdno prepričani. Ne gre namreč spregledati, da so bili družbeno najbolj problematični posamezniki dudi sedaj oboroženi ne ozirajoč se na zakonodajo. Kot že velikokrat izpostavljeno, nasilje v družbenem okolju je predvsem posledica neustreznih temeljnih osebnih vrednot.
AntiMarksist
02. 09. 2021 17.18
+2
Res je. Ljudje pobijajo zaradi tega kar imajo v glavi. Npr.. ce je ena skupina podvrzena nonstop propagandi, da so zatirani (niso) je vprasanje casa kdaj se bodo "mascevali".. BLM..
silly
02. 09. 2021 17.37
+0
Ja saj.... vsi pa hočejo postati amerika na koncu....za skozlat
AntiMarksist
02. 09. 2021 18.04
JohannDoe
02. 09. 2021 19.43
+2
Noben noče postat "woke" američani? Pa saj nas posiljujejo od malega s to Ameriko. Še z ameriškimi lokalnimi novicami se moramo ukvarjat kot, da so naše. In kot da smo "woke" američani.
Johnny_boy
02. 09. 2021 17.01
-1
Zakaj je potem tolk kriminala v levicarskih/demokratskih drzavah in mestih. NYC, LA, Chicago, itd. Z zakonom razorozis tiste ki se drzijo zakona, ne kriminalcev.
AntiMarksist
02. 09. 2021 17.06
-2
Medtem ko se v (demokratsko vodenem) Chucagu pobijajo kot da bi bili v vojni je v (republikanskem) Teksasu mir in red.. oborozena druzba je prijazna druzba..
IKOSS
02. 09. 2021 17.33
+4
@AntiMarksist V kolikor je zgolj grožnja pred (morebitnimi) posledicami razlog, zakaj se večje število posameznikov ne odloči za izvedbo družbeno problematičnega dejanja, to nikoli ne more biti družba prijetna za bivanje! Prevladujoč del družbenega okolja mora funkcionirati predvsem na podlagi temeljnih osebnih vrednot.
silly
02. 09. 2021 17.37
-1
AntiMarksist
02. 09. 2021 17.46
-4
Res je. To je osnovni problem multikulturnosti. Levicarji pisejo lazi o tem kako je to nekaj pozitivnega, v realnosti pa loci ljudi na skupine, ki se jih potem da nascuvati eno na drugo. "Enakost pred zakonom" in "enake moznosti" vodijo v produktivno druzbo, kjer obstaja osnovno zaupanje med ljudmi, ki je dober temelj za funkcionalno druzbo. V taki druzbi pravica do nosenja orozja ni nekaj negativnega, ker omogoci obrambo posameznikov pred tistimi, ki hocejo izvajati silo nad njimi, ni pa nekaj kar bi spodbujalo nasilje ker agresorji dobijo takojsno reakcijo. Mocni posamezniki, ki so se sposobni obraniti tako psiholoskih in socioloskih napadov (npr. woke, crt) in ki so se sposobni obraniti fizicno so glavna prepreka totalitarnim skupinam. Levicarji hocejo uniciti posameznike, da jim bodo potem lahko vladali kot suznjem. Ali zeli kdo biti suzenj?
AntiMarksist
02. 09. 2021 17.00
-3
Ce pogledamo na "fortificirane volitve".. uvajanje CRT v sole.. covid.. woke sranja.. antifo in BLM.. cenzuro.. skenslanja.. je jacanje njihovih pravic do samoobrambe logicna reakcija. Antifovci ne bodo upali v Teksasu niti pisniti..
AntiMarksist
02. 09. 2021 16.54
-4
Po mnenju kaksnih "strokovnjakov"? Da ne govorite slucajno o tistem FBI, ki financira "desnicarske ekstremiste" in ki so bili vpleteni v napad na kapitol? A so to tisti "strokovnjaki", ki so govorili o "miroljubnih protestih" ko so antifovci in BLM pozigali crnske cetrti? A so to mogoce tisti, ki so oznacili volitve kot "najbolj varne v zgodovini"?
Uporabnik2005296
02. 09. 2021 16.51
-2
AntiMarksist
02. 09. 2021 17.09
-3
Zakaj groza? V ustavi imajo pravico do nosenja orozja.. in glede na to kaj so poceli antifa in BLM in kaj pocnejo komunisti v ZDA je zelo dobra ideja da se oborozis.. vojna prihaja..
AllSeeingEyeEU
02. 09. 2021 16.51
+2
Pa saj že od nekdaj obstaja pregovor "this is Texas". Pa so vseeno bolj skulirani kot tisti iz drugih mest US, kot naprimer Chicago, Detroit, New York, Los Angeles itd.
Jaronimo
02. 09. 2021 16.46
+3
Pa to bi morali v Sloveniji naredit
AntiMarksist
02. 09. 2021 17.20
-2
Ja. Problem je, da bi levi izscenirali kaksen "teroristicen napad" in bi potem sli od vrat do vrat in razorozili narod. Komunisti so vedno najprej razorozili narod, potem pa..
silly
02. 09. 2021 17.39
+0
Za mene je vsak, ki ima streljanje za hobi psiho in bi ga morali takoj poslati tja kamor plešavi ljudi pošilja
AntiMarksist
02. 09. 2021 17.51
+1
Za mene pa je odvisno od motivacije.. ce vadijo streljanje za "upam da nikoli ne bom uporabil orozje, v samoobrambi" je to nekaj pozitivnega, ker je dovolj ze samo par posameznikov, da "bad guys" 3x premislijo ce je vredno tvegati svojo kozo.. v Chicagu pa so zakoni glede orozja tako strogi, da imajo orozje samo kriminalci.. in ne pozabite.. ko so antifovci prisli "mirno protestirat" v republikanske predele so jih pricakali oborozeni drzavljani in jim lepo povedali da niso zazeljeni, or else..
JohannDoe
02. 09. 2021 19.54
@anti "Mirno protestirat" z baseball kijem in pestjo v glavo res ni neka umetnost. Kdo ve, če je Martin Luther King s svojim maršem za pravice tudi razbil pol mesta in mimoidočih, ki so imeli do protesta pomisleke.
MucaNeGrize
02. 09. 2021 16.44
+0
bedaki desničarski konservativni....Še več žrtev bo ..
AntiMarksist
02. 09. 2021 17.10
+0
Ja, med BLM in antifovci ko bojo prisli ropat in pozigat..
MucaNeGrize
02. 09. 2021 19.29
+1
trot...trumpove najbolj goreče podpornike proud boyse - desničarje...je kanada uvrstila med teroristične organizacije....
MUNGATUMBA
02. 09. 2021 20.09
-1
Ja Kanada jew pa na vrhunsu nuspešnosti s svojim mavričnim primerjem
starcov
02. 09. 2021 16.30
+0
baje bojo pr nam prepovedal uporabo nožev in vilic
Boombaar
02. 09. 2021 16.29
+5
Slovencem nam gre čisto uredu brez dragih pokalic in jeznih diktatorjev
Zadomovino
02. 09. 2021 16.26
+3
PRAVILNO!!! BIDEN BO NAREDIL RED! MOJ K.... GA JE!
MucaNeGrize
02. 09. 2021 16.39
+6
abbott je podpisnik zakona in ne biden...republikanec in trumpist...Je jasno kako funkcionirajo usa. ..in kdo in o čem odloča ....??!!
AntiMarksist
02. 09. 2021 17.13
-2
No, naredil je "red" kar se BLM in antife tice.. kar naenkrat jih nikjer ni..
markoko88
02. 09. 2021 16.19
+5
TEXAS! Dobesedno. 👎
Reality check
02. 09. 2021 16.18
+8
Tam imajo pravico nošnje orožja…temu rečejo demokracija…..pri nas prepoved glasnega izražanja mnenj…kam nas to uvršča?… da desnim ne bo glavo razneslo…to ni demokracija, tudi komunizem ne…je stalinizem, janšizem
Uporabnik2005296
02. 09. 2021 16.52
+1
Smer - 133. clen, saj se se spomnimo, kajne????