Tujina

Nosečnici s hudo prizadetim zarodkom odrekajo pravico do splava

Zagreb, 05. 05. 2022 13.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Hrvaško pretresa primer 39-letne ženske, ki je v 24. tednu nosečnosti zaradi malignega tumorja v glavi otroka želela narediti splav. Zavrnili so jo vsi zdravniki, na katere se je obrnila, češ da je na Hrvaškem splav po 10. tednu nosečnosti protizakonit, kar ni res. Svetovali so ji, naj se odpravi v Slovenijo. Splav je na Hrvaškem vse težje dostopen.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Nosečnici odrekli pravico do splava
    03:49
    Iz 24UR: Nosečnici odrekli pravico do splava
  • Iz SVETA: Hrvatici noče nihče opraviti splava
    03:58
    Iz SVETA: Hrvatici noče nihče opraviti splava

 

Nosečnica je za ogromen maligni tumor na možganih otroka izvedela na magnetni resonanci v bolnišnici Sveti Duh v Zagrebu. Možnosti, da bo otrok po rojstvu preživel, so izjemno majhne, če bo, pa se v najboljšem primeru ne bo mogel normalno razvijati.

"Zdravnica mi je rekla, da bo otrok, če preživi, imel hude poškodbe možganov oziroma bo živel kot rastlina. Ničesar od tega ni napisala. Pisno sem dobila samo diagnozo, da ima progresivni tumor, ki raste in pritiska na male možgane," je nosečnica povedala za hrvaški časnik 24sata.

Dodala je, da je na diagnozo čakala vse od 19. aprila. Ko je diagnozo dobila, pa se je odločila za splav. Zdravniki, na katere se je obrnila, so ji dejali, da ta po desetem tednu ni mogoč, čeprav zakon v določenih primerih predvideva tudi izjeme.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

To je v sredo po razkritju njenega primera potrdil tudi hrvaški minister za zdravstvo Vili Beroš. "Vsaki ženski na Hrvaškem mora biti omogočena prekinitev nosečnosti tudi po izteku desetih tednov, če za to postajajo medicinski razlogi," je sporočil in opozoril zdravstvene ustanove, da morajo točno in v ustreznem času obvestiti paciente o njihovih pravicah in možnostih.

39-letna nosečnica se je odločila, da če ne bo mogla opraviti splava na Hrvaškem, to storila v Sloveniji. Po njenih besedah je v Sloveniji odnos diametralno nasproten od Hrvaške. "Tam so mi dali podrobna navodila, polni so spoštovanja, človeški so, njihov odnos je neopisljivo drugačen in ni nobenih problemov," je pojasnila.

Njena odvetnica Vanja Jurić je ob tem dodala, da je Slovenija rešitev samo, če ne bo uspela njihova pravna bitka na Hrvaškem. Splav je sicer na Hrvaškem zaradi ugovora vesti zdravnikov vse težje dostopen.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (224)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Mojjca95
07. 05. 2022 10.49
+7
Nekaterim komentarjem spodaj, zaščita tudi lahko zataji in pride do oplojitve, kar se tiče pa te uboge gospe in njenega ubogega otročka pa srčno upam, da ji uspe in vem da ji je zelo hudo, kam gremo kot družba??
petnikov
07. 05. 2022 09.33
+6
Kot da ženska že ni dovolj kaznovana in bo trpela vse življenje, ji pa še odrekajo pomoč. Za bruhat... v letu 2022. Čas je, da nekaj pade na to zemljo..
Dr. Dy
06. 05. 2022 19.14
+6
To je tok neclovesko, na kaksno vest se sklicujejo te zdravniki? Kdo je njim dovolil da se igrajo boga? Malo je bolj bolanih zgodb od te...
Wolfera
06. 05. 2022 08.06
+2
Me res cudi da so sploh komentarji odprti
Mateo Charles von Pavlovi?
05. 05. 2022 21.44
-5
Kaj vmešavate cerkev tu. Kaj vam je ali rabite pomoč. Tu nima nič cerkev veze z tem. Mnogi hrvaški verniki so tudi za njo pa so katolicani. Na profilu sem od enega videl, da je imel Jezusa. To ima samo veze z politiko. HDZ je globalistična strnak isto kot večje stranke v Sloveniji in na Hrvaškem.
Hondavfr800f
05. 05. 2022 21.20
+7
RKC se povsod vmešava...
dannyer
05. 05. 2022 21.17
+3
Kot sem rekel v njenem primeru podpriam ker je otrok bolan in rak se lahko razširi. gre za bolečo odločitev zanjo. Drugače pa se strinjam da imamo v sloveniji mejo do 12 tedna ker nad tem se pa ne strinjam če ni razlog kot je zgornji. O tem jaz govorim in ne o prepovedi me pa čudi ,da so v 21 st še. glede na znanje in načine zaščit. odgovornosti pa ni. gre pa za moralno vprašanje.
Mott
05. 05. 2022 21.33
+9
Gre za vprašanje človekovih pravic. Ne bluzi s tem, kaj se TEBI zdi dovolj dober razlog za odločitev, ki jo lahko sprejme zgolj in samo ženska.
User723439
06. 05. 2022 08.02
-7
Nikakor odločitve ne more sprejeti zgolj in samo ženska, razen, če je oplojena s strani neznanega donatorja. Čeprav vsi bluzijo, da gre za žensko telo, je v zarodek kombinacija ženskih in moških genov, torej gre za telo obeh. In v teh primerih mora biti sporazumna prekinitev nosečnosti, razen v primeru, ko je ženska kakorkoli ogrožena. Če pogledamo analogijo: če naj ima ženska absolutno pravico prekiniti nosečnost kljub nasprotovanju partnerja, potem je fer, da ima partner pravico, da v obratnem primeru nima nobene obveze do otroka, če on želi prekiniti nosečnost, ona pa ne. Edino tako bi bilo enakopravno.
dannyer
06. 05. 2022 12.46
+2
maš prav. pravice naj bodo za vse enake. pa niso.
Betuul
05. 05. 2022 20.55
-5
Sigurno stroka nekaj ve ! Morda bi bil poseg usoden!
borut_p
05. 05. 2022 20.59
+4
Ful ja ... gkede na to, da se zgovarjajo na ugovor vesti, potem to ni to
yanay
05. 05. 2022 20.30
+11
Že včeraj sem pisal o ameriških senatorskih fosilih, ki ženskam odrekajo pravico, da same odločajo o svojem telesu. Če je pa tu še slaba novica o poškodbi ploda, potem ne bi smelo biti tu nobene dileme. Zahteva, da se spravi na svet otroka, ki bo celo življenje odvisen od drugih in se tega sveta niti ne bo zavedal, je milo rečeno nesmiselno, da ne uporabim še kakšnega hujšega izraza!
borut_p
05. 05. 2022 20.43
+7
Jah lej ... je pa odlicen za suznja tako cerkvi kot farmaciji. Zato pa pa imajo v drzavah hudo vernih in turbokapitalizmu zenske tezave
dannyer
05. 05. 2022 20.48
-1
v zda ni hče ne omejuje pravce. le na zvezni ravni bodo šle saj so v neskladju z 14 amendmajem ki o tem ne govori. drugič splavi bodo na voljo po državah. katere pa ga izvajajo med 20 do 40 tednih kar je nemoralno in ne etično. v evropi imamo strožje zakone. samo teksas portogalsa in hrvaška imajo enako stroge.
borut_p
05. 05. 2022 20.51
+6
Malo poglej kaj se dogaja po ameriki. Kao splosno dostopno ampak s takimi pogoji, da se v kar nekaj drzavah ne izvaja. Ugovori vesti, viske zahteve za probono ordinacije itd
Mott
05. 05. 2022 20.52
+7
Se strinjam. Ampak ni point v tem, da bo otrok rastlina. Point je v odločitvi mame, ki je nihče ne upošteva.
Lutra Lutra 1
05. 05. 2022 20.14
+8
Malo še počakajmo. Ko bo Janša s sateliti naslednji mandat spet na oblasti, bodo naše ženske hodile na splav na Hrvaško. V teh dveh letih, je to ena od redkih stvari, ki se je še ni uspel lotiti.
Mott
05. 05. 2022 20.54
+6
Naslednji mandat ne bo na oblasti. Nikoli več ne bo na oblasti.
Boris Kavčič
10. 05. 2022 19.45
borjac
05. 05. 2022 20.11
+25
Ne bi rad doživel dan, ko bi naše ženske ali dekleta trpela tako kot trpi ta ženska, ne bi rad doživel dan ko bi ti Fundamentalisti iz RKC in skrajno desničarske politike, vrnili Slovenijo nazaj v srednji vek, kot Poljaki.
Mott
05. 05. 2022 20.00
+2
Na nek čuden način spoštujem tiste, ki v imenu religije, kvazi morale, česarkoli že, pravijo, da je splav v vsakem primeru, ne glede na okoliščine nesprejemljiv. Gabijo se mi pa vsi, ki pogojujejo PRAVICO do svobodnega odločanja o rojstvu otrok, s tem, da je za splav potreben nek "upravičen razlog". In kao upravičene razloge postavljajo točno tisti, ki te PRAVICE že v osnovi ne razumejo in sploh nimajo pojma niti pravice da bi se v teh debatah (niti od daleč!) oglašali.
jank
05. 05. 2022 20.08
+11
Nobena ženska si vnaprej ne želi splava. Naprej pa sam razmišljaj.
Mott
05. 05. 2022 20.18
+16
Splava si zagotovo nobena ženska ne želi, ne vem od kje sploh ideja, da bi si ga lahko želela... Ima pa pravico, da se za splav odloči. In to ne glede na okoliščine. Splav je vedno avtonomna odločitev ženske, ki je ne sme omejevati nihče. Ravno o tem govorim.
jank
05. 05. 2022 19.57
+17
To je resno opozorilo, tudi za našo državo, v kateri kleriki in desni fundamentalisti tipa Primc ne mirujejo in samo čakajo kako prepovedati svobodno odločanje žensk o rojstvu oz. nerojstvu otrok. Organizirajo sramotne t.i. pohode in molitve za življenje. Na ta strašila je potrebno biti ves čas pozoren. Ta lekcija iz HR in tista iz ZDA dokazujeta, da lahko težko pridobljene pravice tudi hitro izgubimo.
Vrtni a
05. 05. 2022 19.48
-3
A je možno, da bi prišlo do kakšne napake in otrok nima tumorja? Drugače pa želim mamici vse dobro, ker je pred izjemno težko odločitvijo. Prav vidi se ji, kako trpi. Še dobro, da so naši zdravniki človeški. Težka usoda.
jank
05. 05. 2022 19.58
+14
Lepo te prosim, če so isto ugotovili zdravniki na HR in SLO, ti pa....
Mott
05. 05. 2022 20.22
+13
Kakor jaz razumem "mamica" ni pred izjemno težko odločitvijo. Problem je v tem, da njene odločitve ne spoštujejo!
dannyer
05. 05. 2022 19.25
-12
v njenem primeru se strinjam. saj je podoben kot v zda ker lahko tumor napade mamo. to se strinjam. verjetno bodo sprožili porod in potem blažili pot otroka. ali pa kak drug način kot ga delajo v zda ki spominja na barbarstvo. splav je upravičen samo v ekstremnih primerih. posilstvo incest in bolezen. v normalnem pa ni.
Mott
05. 05. 2022 19.37
+5
dannyer
05. 05. 2022 19.57
-2
SDS_je_poden
05. 05. 2022 20.01
+7
Dannyer mislim, da te nihče ni vprašal za tvoje strinjanje. Imaš morda maternico?
dannyer
05. 05. 2022 20.18
-6
imeti moralo to ti manka. drugič splav podpiram v ekstremnih primere. in pravica pa to ni. tudi po zakonih zda ni. a jih dovoljujejo. gre za zelo težko stvar ki temelij na moralo. če ni presile bolezni ali kar koli drugega bi moralo biti jasno. in tudi je. saj otrok po 21 tednih lahko preževi.splav je izreden primer ,ki ga podpira morlil. levica ki jim ni mar. niti argumentov nimajo.
SDS_je_poden
05. 05. 2022 20.23
+9
Dannyer ne poznaš me, ne obsojaj me, da nimam morale. Otrok je do rojstva del ženskega telesa in samo ženska lahko odloča, ali bo otroka donosila ali ne. Noben moški se ne mora odločati o tem namesto nje. Ne veš v kakšnih stiskah se ženske odločajo za splav, zato prosim ne pametuj. Pa nehaj že enkrat opletat z levico, ker pri tem nima popolnoma nič. Poznam ljudi, zapriseženi desničarji in kristjani, ki se zgražajo, ko vidijo prodajalce Kralja ulic pred trgovinami. Toliko o morali.
dannyer
05. 05. 2022 20.52
-4
tukaj pa nimaš prav. po 21 tednih otrok lahko preživi brez mame. in ne nemoreš se akr odločiti da ga ubij. brez medicinskega razloga ali katerega koli ekstrema. in prav skrajna levica niam morale k i dovoli in spdbuja ubi otrok brez razloga. drugače pa jaz omenjam nad 12 tednih incidente in ne pod. kot ti misliš. splav 21 st resno pa imam otoliko zaščite. nič več odgovornosti. kar kol že je splav nemoralen in more imeti vsaj olejšavo. zdravje mame, ter nekaj ekstremov. do 12 tedna podpiram. nad tem pa ne je umor.
myomy
05. 05. 2022 19.18
+13
Tudi malign tumor v možganih konzervativcev ima pravico do življenja. Ne razumem zakaj si ga potem dajo operativno odstraniti in ga ne pustijo pri življenju, da se normalno razvija naprej. Saj ima rak tudi pravico do življenja, kajne?
Mott
05. 05. 2022 19.45
+5
Bravo, točno to! Zaenkrat še ni nihče ugotovil, kdaj rak zares zaživi. Kdaj je spočet. A takoj, ko se pomnožijo celice? Takrat, "ko se vidi"? Takrat, ko se čuti"? Ko zboliš?
dannyer
05. 05. 2022 19.03
-10
V ekstremnih primerih se pač naj zgodi splav. me sicer moti zakaj ni hitreje odzvala sedaj je otrok že v fazi ,ali ga ubiti ali ne, gre za moralno delemo in ne religiozno nevem pa da bi bil ravno to pravica. v teh redkih primerih ali je plod boln, rak k ibi se lahk orazširil po mami, incest, posilstvo to so redki primeri. DA ampak zaradi neodgovornosti pa ne. kar 95% splavov so ponavadi brez razloga. vemo kdaj se začne živlenje. to pa da bi dovolili splave po vzoru zda kar do 9 mesca pa je bolno. normaliziranje takega ekstremnega manevra je bolno. zato pa se strinjam z 12 tedni. naprej ap samo zaradi skrajne zdravstvene sile,
dannyer
05. 05. 2022 19.10
-7
kot pravim v ekstremnih primerih da ni pa opravičilo ali moralno izvajanje splava kot kontracepcija. malo odgovornosti ljudem ne škodi. ker ni možno moralizirati ali opravičevati splave po prek.
majazmaja2
05. 05. 2022 20.07
+8
dannyer, VSI splavi SO z razlogom, ki pa tebe popolnoma nič ne brigajo, ker se tičejo zgolj ženske, ki se za splav odloči. Zdaj se pa nehaj blamirati s temi svojimi nebulozami ...
dannyer
05. 05. 2022 20.20
-3
ne ne po statistiki in če so po pravilnih trminih. je pa nemoralna pravica ,da država odloča ali lahko ubij. živlenje ker pol pojm živlenje ni pomembno. ti pa prosim nimaš pojma o splavih tako da ne bluzi pa pojid spat
Mott
05. 05. 2022 20.26
+5
Ne, bolj je moralno je, da imaš otroke, čeprav veš, da zanje ne moreš poskrbeti.
dannyer
05. 05. 2022 20.54
-1
obstaja kontercepcija pa odgovorno spolnost. splav pa ni pravica je nemoralno. to da ljudje niso več odgovorni za svoje dejanje je res super ,da se država odloča ali lahko koga ub. resno. malo odgovornosti v 21 st. splav na jbo navoljo za ekstreme poslilstva incesti ki so redki. in bolezni ploda ne glede na tedne. nikoli pa ni moralno imeti splav pri 9 mesecih brez razloga. to kar sedela v zda in v bostono. me je spreobrnalo. gnus.. barbarsko trganej to bi morali kazati v OŠ in pol bi bili pri teh bolj zreli.
Yanz
06. 05. 2022 16.04
+2
Dannyer torej ena neodgovorna najstnika naredita otroka, za katerega ns bosta mogla skrbet (pade na pleca starsev ali drzave). Naj pustimo, da gre ta nosecnost skozi ali ne?
August Landmesser
05. 05. 2022 18.56
+25
tko je ...ko je na hr na ablasti klerikalna klika. ..podobno poljska ...in tudi Slovenija je bila na tej poti. če se ne bi znebili klerikalne klike. sđs nsi .sekt ...
vicente
05. 05. 2022 18.48
+21
danes smo petega maja 2022 in žalostno je da se to sploh dogaja v deželi kjer so jih polna usta krščanske ljubezni hrvati so ostali v letu 1918 žalostno vendar marsikaj pove o ljudeh in razmerah v taki državi
Mott
05. 05. 2022 20.34
+8
Ne smemo pozabiti, da je pri nas 30% volilcev tudi ostalo v 1918. Malo, ampak še vedno preveč.
gremonadesno
05. 05. 2022 18.43
-14
V Pfizer porocilu je povedano, da cepivo skoduje zarodkom , samo 24ur vam tega seveda ne bo prestavil ker za to bi mogli biti dejansko medij.
Shisui
05. 05. 2022 18.52
+2
Od kdaj je pa to skrivnost? Saj se ravno zaradi tega ne cepi nosečnic brihta.
Yanz
06. 05. 2022 16.08
Poznam nosecnice, ki so se cepile. Pa so otroci cisto vredu. Ljudje pozabljate, da se slucaji dogajajo, in se bodo v prihodnosti spoceli otroci, ki bodo imeli spremenjene genske zasnove tudi, ce mayi ne bo cepljena.
Yanz
06. 05. 2022 16.08