Tujina

Nemčija za odpravo davčnih olajšav, ki koristijo Sheinu in Temuju

Berlin, 24. 05. 2024 09.03 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Davčne olajšave Evropske unije so ključne za spletni trgovini Shein in Temu, saj jima omogočajo, da v primerjavi z ostalimi konkurenti v EU potrošnikom svoje izdelke ponujata z večjimi popusti. A ta prednost pri prodaji bi se lahko kmalu spremenila, saj je Nemčija podprla odpravo olajšav, ki koristita tema dvema ponudnikoma. In kaj bi to lahko pomenilo?

Nemčija podpira odpravo davčnih olajšav Evropske unije, ki koristijo dvema spletnima trgovcema Sheinu in Temuju. Prav s pomočjo davčnih olajšav sta namreč lahko trgovini, ki prek spleta po precej nizkih cenah ponujata oblačila, dodatke in druge pripomočke, izdelane na Kitajskem, prevzeli dobršen del tržišča, poroča Reuters.

Davčne olajšave so bile namreč ključnega pomena za kitajske spletne trgovce, saj so jim omogočile prodajo izdelkov po bistveno nižjih cenah, kot so jih ponujali njihovi evropski konkurenti. Na ta način pa so si zagotovili množico lojalnih kupcev.

Shein
Shein FOTO: Shutterstock

Shein in Temu sta bila sicer uvoznih davčnih olajšav deležna tudi v ZDA; carinski pregled paketov zaradi tega ni bil nujno potreben. Podobno je tudi v EU, kjer zaradi trenutnih veljavnih predpisov paketi, ki so prek spleta kupljeni iz držav, ki niso članice tega evropskega bloka, niso predmet carinskega pregleda, če je njihova vrednost nižja od 150 evrov. Tudi zaradi tega je vse težje ugotoviti, ali paketi izpolnjujejo uvozne predpise.

Sprememba predpisov bi bila sicer lahko del večjega načrta reforme, ki ga je predlagala Evropska komisija. Ta bi evropsko carinsko zakonodajo obravnaval podrobneje in kot celoto, poroča Euronews.

Če bo torej EU naposled dejansko odpravila davčne olajšave na uvoz, bi to lahko bistveno spremenilo stvari za Shein in druge nizkocenovne tuje trgovce na drobno, ki želijo trgovati v EU. Vsebina paketov takšnih trgovin bi se tako lahko znašla pod veliko večjim nadzorom, prav tako pa bi lahko začeli preverjati, ali paketi izpolnjujejo uvozne predpise o proizvodnji in delovni zakonodaji.

Nezakonite delovne razmere, nevarni izdelki, kršenje avtorskih pravic

V zadnjih nekaj mesecih sta bila tako Shein kot Temu na udaru številnih kritik. Nedavno je 17 evropskih podjetij Temu obtožilo manipulativnih praks. Trdijo namreč, da podjetje ne naredi dovolj za zaščito svojih potrošnikov in da ne upošteva pravil EU, ki so obvezna za podjetja, ki želijo trgovati v Uniji.

"Pozitivno je, da se potrošniške skupine po vsej Evropski uniji združujejo, da bi terjale odgovornost od podjetja Temu, ker ni preprečilo, da bi nevarni izdelki končali v domovih ljudi," je ob tem dejal Rocio Concha iz potrošniške organizacije Which. Dodal pa je, da Združeno kraljestvo tvega, da bo s svojimi predpisi zaostalo, saj da njegovi šibki zakoni o varstvu potrošnikov otežujejo učinkovito ukrepanje proti podjetju in drugim spletnim trgovinam.

Medtem se tudi Shein sooča s kritikami, zlasti v ZDA. "Številne kontroverzne prakse so podprle hitro rast Sheina in drugih kitajskih podjetij za e-trgovino. Preiskave leta 2022 ugotavljajo, da Shein ni prijavil, da je za svoje izdelke pridobival bombaž iz Šinjianga, kar pomeni kršitev ujgurskega zakona o preprečevanju prisilnega dela," pravi nedavno poročilo ameriško-kitajske komisije za pregled gospodarstva in varnosti.

Prav tako pa podjetje bremenijo obtožbe o nezakonitih delovnih razmerah ter ugotovitve, da izdelki Shein predstavljajo nevarnost za zdravje in okolje. "Shein in številna druga kitajska podjetja hitre mode so se soočila tudi z velikim številom obtožb o kršenju avtorskih pravic in tožb zaradi kršitev pravic intelektualne lastnine," so še ugotovili.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (37)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

94001
24. 05. 2024 15.05
-2
Evropska unija bi se raje morala vprašati kaj je tako narobe, da je isti izdelek tukaj 10x dražji, ne pa da otežuje poslovanje dobrim trgovcem. Preko Temuja sem kupil že ogromno artiklov. Vsi so vrhunske kvalitete, kar se tiče reklamacij pa bi se morali po njih zgledovati marsikateri evropski trgovci. Temu je zakon, zato takšna folšija.
Misija1
25. 05. 2024 13.22
+1
To se bi lahko vprašal ti. In večini nam je jasno, da je vzrok za to poceni delovna sila na Kitajskem. Ker ta ista oseba, ki ti je izdelala 4x cenejši izdelek, ima na Kitajskem 4x manjšo plačo od našega proizvodnega delavca. Torej, si pripravljen delati za 4 krat manjšo plačo, da boš imel domače izdelke 4 krat cenejše, kot so zdaj? In da se bo lahko ukinil uvoz kitajske robe? Seveda nisi. Ti si samo navdušen, ko poceni kupuješ. Kaj pa je vzadaj, pa te ne zanima. Ampak so pa takšni kot ti potem prvi, ki stokajo, zakaj so plače pri nas tako nizke oziroma zakaj niso večje! Vprašaj to Kitajca, ki ti je naredil 4x cenejši izdelek! Dvoličnež
vednokontra
24. 05. 2024 14.04
+1
Žiga; Se strinjam, vendar je EU prepredena s socijalno nobulozo in se ji na žalost ustvarjaci- tisti ki delamo, ne moremo izogniti.
vednokontra
24. 05. 2024 14.02
-1
Masterbee, Si verjetno evropski prašič, če imaš čas in voljo viseti na komentarjih sredi delovnega dne.
MasteRbee
24. 05. 2024 13.29
+1
Večji trgovci niso omenjeni, ker bi preveč jezilo potrošnike, ki bodo spet prisiljeni kupovati isto robo v EU trgovinah po 10kratni ceni. Potrebno je rediti še evropskega prašiča.
vednokontra
24. 05. 2024 13.10
+0
Predlagam, da ne kupuješ po spletu, ker je večina proizvodov natego. Kupiš, ko držiš v roki in lahko v primeru napake reklamiraš. Spletne trgovine so v večini odprodajni kanali za staro in škart robo velikih koncernov.
mackon08
24. 05. 2024 14.32
+1
vednokontra ne piši bedarij če nimaš pojma.
Kaskader
24. 05. 2024 12.54
+0
Počasi bosta Evropa in Amerika le dojeli, da je bilo sponzoriranje Kitajcev strel v obe koleni ...
Rožice že odcvetajo
24. 05. 2024 12.50
+1
Ali ima morda kdo izkušnko, da od Temu ni dobil naročeno in plačano? Meni so poslali mejl, da mi je bilo dostavljeno, vendar nisem nič dobil. Komaj sem našel informacijo, kam lahko to javim. Dobil sem odgovor, da naj preverim pri dostavnih službah, oni pa se bodo tudi pozanimali. Dobiti bi moral tudi 5€. To je bilo pred 14 dnevi. Pred nekaj dnevi sem ponovno pisal v tisti obrazec, kot npr. reklamacija. Nobenega odgovora. Kdo kaj predlaga, inšpekcija? Hvala.
Sianne
24. 05. 2024 14.49
...in? si se pozanimal pri dostavnih službah?
94001
24. 05. 2024 15.08
-1
Jaz sem vedno vse dobil kar sem naročil in plačal. Za zamudo so mi dali bonus denar npr. 5€. Zagotovo je tukaj kriva dostavna služba. Poglej, kdo je zamočil. Paketu lahko slediš pa boš takoj videl do kam je prišel.
Rožice že odcvetajo
25. 05. 2024 11.31
Ja. Trdijo, da so dostavili. GLS paket pusti in gre, lahko si ppstreže, kdor hoče.
fizelj2
24. 05. 2024 12.43
-1
Pravilno...davčne olajšave za Kitajsko ki dela dumping uničujejo življenja v Evropi. Kitajci nam tega ne bi nikoli dovolili na svoji zemlji
vednokontra
24. 05. 2024 12.26
+6
Se je v komentarjih pokazala vsa dvoličnost Slovencev. Doma bi imeli super socijalno državo in delali 4 dni na teden, kupovali bi pa izdelke, ki jih v suženskih razmerah delajo na Kitajskem, Vietnamu, Bangladešu itd. Doma bi se šli zeleno politiko, kupovali bi izdelke, ki nimajo EU certifikatov, ki niso varni in ki maksimalno onesnažijo okolje. Hvala bogu, da so Nemški politiki toliko dalekovidni, da če želi EU obdržati vsaj del proizvodnje in posledično blaginje, je potrebno Kitajskim in Ameriškim koncenom stopiti na prste in vsaj približno izenačiti pogoje.
Žiga Habjan 1
24. 05. 2024 13.07
+4
Ne sanjaj.. tudi približno si ne želim sponzorirati sociale.. naj raje država razbremeni ljudi z davki. Izdelki ki so tu 3-10x dražji kot na kitajskem so itak uvoženi ravno iz tam (rebrand, etc). EU ni konkurenčen zaradi EU in ne kitajske.
simurgh
24. 05. 2024 12.20
+1
S tem bo revež samo še večji revež.
mackon08
24. 05. 2024 12.13
+5
Lahko nabijete davke in carine pa bodo še čisto isti izdelki, ki jih prodajajo v trgovinah pri Temu in Shein za 80% cenejši.
Žiga Habjan 1
24. 05. 2024 11.58
+6
Ne prbijite - vse je obdavčeno. Najbrž govorite o novih dajatvah za kitajce..
skuripanda burns
24. 05. 2024 11.45
+3
Ni problem pregledovanja paketov, ampak samo davčnih olajšav. Pač nabijte davke. Kupci jih itak plačamo ob nakupu. Prednost teh firm ni samo nizka cena zaradi davkov, ampak tudi solidna in hitra dostava... Če EU začne komplicirati pri uvozu za pakete, za katere so davki ŽE plačani, to pomeni samo slabše za kupce. Na naši Pošti, če pride paket tja, se paket ocarini v enem dnevu, potem pa stoji v skladišču teden ali dva, po tem ko je že vse pregledano in plačano. Naredite evropske trgovine konkurenčne in naj tako ekspresno dostavijo, kot Shein, pa ne vidim problema.
Hanna74
24. 05. 2024 11.34
+14
Spet bi nekateri radi da se kupuje vse drugi drazje ceperav ko kupimo v Kitajski vemo da je poceni in se za izdelek ne obremenjujemo..medtem ko podobne izdelke preplacamo 5x in niso nic boljsi
Misija1
24. 05. 2024 11.41
+7
Drži. Samo se pa nisi vprašal zakaj se pri nas izdelki ne proizvajajo. Ker je delovna sila predraga. Zakaj je predraga? Ne zato, ker Evropejci niso pripravljeni dati nekoliko več za določen produkt. Pač pa zato, ker obstaja 5 krat cenejša alternativa v obliki Kitajskih izdelkov. Ti je zdaj jasno? Sami sebi s temi poceni izdelki kopamo jamo. Če Evropa in Amerika ne bi imela dostopa do Kitajskih poceni izdelkov, bi Kitajska ekonomija kolapsirala, ker je v 40 odstotkih odvisna od izvoza te poceni robe na zahod. Na drugi strani pa bi končni kupec kupil izdelek zahodne proizvodnje. Seveda nekoliko dražji, ampak tudi delavci bi bili bolje plačani. Zdaj pa ga ni junaka, ki bo odprl firmo v Evropi, ker ne more konkurirati kitajskim firmam, ki svoje delavce plačujejo s plačami 3-4 krat manjšimi kot je to v Evropi. Zato pa je izdelek lahko 3-4 krat cenejši, kot pri nas. Dvorezni meči so to
blue3dragon
24. 05. 2024 11.14
+3
Pa ravno včeraj sem bral, Temu in Shein vsak dan v povprečju pošljeta za 88 tovornih B777 robe po svetu, zato je cena kg prepeljane robe z 2.32 dolarja skočila na 4.76 dolarja, ob tem pa primanjkuje letal za vse.
blue3dragon
24. 05. 2024 11.09
+13
Težava je v tem, da je izdelek, ki je izdelan na Kitajskem in ga kupiš na Temu, bistveno cenejši, kot pa v lepo embalažo (kaj pa količina odpadkov, ni več tako pomembna?) zavit izdelek od evropskega trgovca, ki zgolj nabije večkratno maržo in samo preprodaja izdelek. Naj ga ustvari in nato po tej ceni prodaja. Ne gre, so Kitajci premočni?
SEHE
24. 05. 2024 10.45
-3
Bil bi že zadnji čas! Veliko izdelkov, ki jih pošilja TEMU ne odgovarja EU predpisom o varnosti elektronskih, kozmetičnih in drugih izdelkov. So bre cetifikatov. Medtem lokalne dobavitelje davčne in carinske uprave temeljito preverjajo in v veliki meri pripomorejo k njihovi nekonkurenčnosti!
petka5
24. 05. 2024 11.02
+14
Lepo prosim no, če šlo podjetniki naročajo pri Kitajcih da jim delajo produkte, ampak pol ti nabijejo ceno... V čem je razlika v takem izdelku, razen da ga kupec preplaca
94001
24. 05. 2024 15.12
-1
Sehe, ne nabijaj. Isti izdelek kupiš pri nas samo s to razliko, da ima nek papir priložen, da je varen, zaradi tega pa je 10x dražji. Čez pol leta pa gledaš, da je zaradi "nevarnosti" izločen iz prodaje. Nevarnost je npr, če nima piktograma na embalaži, če ni CE oznaka. Poznam, ko je kupil pri našem velikem trgovcu "varen" izdelek za 40€, potem bi mu pa kmalu hiša zgorela.
Misija1
24. 05. 2024 10.44
+0
Definitivno edina pametna rešitev. Sicer folk to zelo uporablja, ker je poceni in v končni fazi je za uporabnika to dobro. Ampak iz vidika gospodarstva, pa niti najmanj. Edino gospodarstvo, ki se je do zdaj s to olajšavo podpiralo, je bilo Kitajsko. Obratno pa Kitajska na svojih domačih tleh pridno blokira vse, kar je zahodnega. Ni niti najmanjše teorije, da bi tuja zahodna firma lahko prosto na kitajskem trgu delala karkoli. Vse je nadzorovano in blokirano. Od teh mehkih postopanj EU in Amerike Kitajska živi. Zato pa smo kjer smo
Mihelij
24. 05. 2024 10.55
+0
Poceni že. Nisem pa prepričan, če je to dobro za potrošnika. Moraš se zavedati, da imajo praktično vsi izdelki neke predpise, varnostne standarde, po katerih morajo biti narejeni. Tukaj so direktive, ISO standardi ... Recimo oznaka CE pomeni, da je izdelek narejen po predpisanih ISO standardih in je prestal tudi varnostni preizkus, predpisan v standardu (katerega mora v večini primerov izvesti zunanji akreditiran izvajalec, kar je seveda velik stošek). Če je izdelek nevaren, za to odgovarja tisti, ki ga daje na trg. Torej, če ti jaz iz Slovenije prodam LED luči, tebi pa nato zaradi teh luči pogori hiša, je odgovornost moja. Če ti luči proda XY iz Kitajske, kdo je odgovoren, kam se boš pritožil? In oznaka CE na kitajskem izdelku je tam ponavadi le zato, da na videz izdelek izpolnjuje predpisane standarde.
mackon08
24. 05. 2024 12.16
+3
Mihelij ne filozofiraj pri nas se prodajajo čisto enaki izdelki kot jih naročam na Kitajske, To njihovo ce nalepko si lahko nalepijo kamor hočejo.
assassin911
24. 05. 2024 12.44
+1
Volja
24. 05. 2024 10.39
+11
Kakšne davčne olajšave?? Ne pisat neumnosti, ker predvidevam, da je tema dodatna obdavčitev trgovin, ki niso s sedežem v EU.
petka5
24. 05. 2024 10.37
+23
Ma dajte nehat ko boste ljudem zagotovili dostojne plače se oglasajte, odprt trg je
SEHE
24. 05. 2024 10.46
+1
Mini Cloud
24. 05. 2024 10.47
-3
dostojnih plač ni ker folk raje kupuje poceni kitajsko robo :)
Mihelij
24. 05. 2024 10.47
+4
"dajte nehat" - nehat kdo, s čim? "ko boste ljudem zagotovili dostojne plače" - kdo, komu? Slovenec Slovencu? Ali te skrbi, da kitajski delavec, od katerega kupuješ zastonjske izdelke, dobi primerno plačilo in da dela v primernih pogojih?
petka5
24. 05. 2024 10.59
+4
To bo en evropski poslanec tam pametoval ki mi ti daješ plačo in se neke dodatke, in to vse v bajnih vrednostih, on si pa pravila zmisljuje, da tebe omejujejo, s krepko nižjo plačo... Lepo prosim no.... Ko bo imel za svoje pametovanje tam v ep minimalca, potem pa da ga vidimo
m4j3r
24. 05. 2024 11.11
+3
Ja, odprt trg gre v obe smeri.. Folk kupuje ceneno robo, evropska podjetja preselijo proizvodnjo v cenejše države oziroma znižujejo stroške proizvodnje.. in glej ga šment, sem spadajo tudi plače.