Tujina

Na kocki poleg 1824 milijard evrov tudi prihodnost Evropske unije

Ljubljana / Bruselj, 18. 11. 2020 18.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Miha Orešnik
Komentarji
313

Po tem, ko je slovenski premier Janša najpomembnejšim evropskim voditeljem poslal pismo, v katerem je podprl Madžarsko in Poljsko, se je vsulo – doma, pa tudi iz Bruslja. Seveda nas vse najbolj zanima, kaj pravijo naslovniki pisma, torej Charles Michel, Angela Merkel in Ursula von der Leyen, a so vsi trije zadržani. Je pa zadrega zagotovo velika. "Zdaj je Evropa na izjemno pomembni točki, od tega dogovora bo v prihodnosti odvisno marsikaj," pa pravi profesor mednarodnih financ Mojmir Mrak ter dodaja, da bi dogovor pomenil tudi, da je Evropa solidarna in sposobna sama reševati probleme.

Janšev kabinet na novinarska vprašanja oddaje Svet (kot po navadi) ne odgovarja.
Janšev kabinet na novinarska vprašanja oddaje Svet (kot po navadi) ne odgovarja. FOTO: Bobo

Predsednik vlade Janez Janša piše v Bruselj in Slovenijo postavlja ob bok Madžarski in Poljski, doma pa novih 43 smrti zaradi covida-19 in 2000 novih okužb. In kakšni so odzivi? "Izdaja nacionalnih interesov, hlapčevstvo Orbanu, volitve leta 2014 niso bile ukradene, pač pa legalne in legitimne."

Nekaj odzivov je prišlo tudi že z bruseljskega parketa:

Madžarska in Poljska blokirata sprejetje večletnega proračuna in sklada za okrevanje po pandemiji, ki sta skupaj težka več kot 1800 milijard evrov. Razlog je pogojevanje izplačil s spoštovanjem vladavine prava. Janša v pismu evropskim voditeljem med drugim zapiše, da ima Slovenija razloge za previdnost, ko se v Bruslju uporablja pojem vladavine prava. Na to, da smo bili leta 2014 pri nas priča "ukradenim volitvam", pa iz evropskih institucij reakcij ni bilo. Na Janševo pismo so se ostro odzvale celo vse tri partnerice v koaliciji, iz opozicije pa so prišle še močnejše besede: to je hlapčevstvo Orbanu, celo izdaja slovenskih nacionalnih interesov. Oglasil se je tudi predsednik republike Borut Pahor, ki pravi: volitve leta 2014 so bile legalne in legitimne.

In zdaj širši kontekst zgodbe. Novinar oddaje Svet na Kanalu A Miha Orešnik se je o tem pogovarjal s profesorjem mednarodnih financ Mojmirjem Mrakom, ki pravi, da julija stvar očitno ni bila rešena ter da je bilo jasno, da se bomo k temu vprašanju vrnili, a je upal, da ne na takšen način. Zdaj je Evropa na izjemno pomembni točki, od tega dogovora bo v prihodnosti odvisno marsikaj, pravi. Ta dogovor namreč ne bi pomenil samo tega, da je Evropa solidarna, ampak zlasti to, da je svoje (največje) probleme sposobna reševati. Vemo namreč, da pri zadnjih velikih krizah ni znala odreagirati enotno in učinkovito. Izkazalo se je tudi, da odločitev, da se evropski proračun in sveženj za okrevanje sprejemata skupaj, ni bila prava, saj sta zdaj oba ogrožena zaradi morebitne blokade.

Vprašali smo ga tudi, zakaj so nekatere države tako vztrajne pri ponavljanju spoštovanja vladavine prava. "Vladavina prava ni nekaj novega to je stvar, ki je bila uvedena z lizbonsko pogodbo, in ta sredstva, ki jih bomo dobivali iz tega proračunskega svežnja, bodo vezana na izpolnjevanje nekaterih pogojev," razlaga Mrak ter dodaja, da s tem ne misli političnih pogojev, pač pa povsem ekonomske. "Menim, da je to prav denar preprosto ne more iti, ne da bi bil vezan na točno določene strukturne reforme. Kajti sicer rezultat očitno ne bo takšen, ki bi koristil na dolgi rok, in potem lahko pozabimo na vse, kar se tiče zelenega evropskega programa in tako naprej. Evropa ima danes tudi v Evropski uniji izjemno možnost, da naredi nek kvalitativen preskok na področju javnih financ na nivoju Evropske unije," razlaga profesor z ljubljanske ekonomske fakultete.

Ta proračun je namreč drugačen od tistih, pripravljenih doslej, poudarja Mrak, in je tudi dober. A če bi se vse skupaj podrlo, bi bil udarec za EU kot celoto še toliko hujši. Upa tudi, da se tega zavedamo v Sloveniji, ki bo prihodnje leto ponovno predsedovala Evropski uniji. Je pa dobra okoliščina, da ji trenutno predseduje Nemčija, ki ima ugled, moč in težo, da to resnično veliko težavo razreši. Na najvišjem nivoju voditeljev tako začenjajo že jutri.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (313)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User300173
19. 11. 2020 19.06
"Veliki vodja" ali "Maršal Tviter" s to svojo mantro o ukradenih volitvah 2014 ne misli nehati. To njegovo" podstrešje" mora res biti dobro razmetano, ne loči več stvarnosti od iluzij...in to že dolgo nazaj.
Uporabnik1998942
19. 11. 2020 17.32
+2
Denar za denar boste prodali svojo kulturo... ogrozili nacinalno varnost, ko vam bo EU pripeljal EKONOMSKE migrante iz Pakistana, Bangladeša...
aloalo
19. 11. 2020 16.29
-1
ja pa kaj a vi res mislite da če jj malo zalaja, zdej bo pa kr eu propadla, pa zardi ene poljske in madžarske..a dejte nehat...poljaki židi so lahko sam tiho..madžaromne daš pomoči pa bo..slovencelni pa itak sam čakate da vas bodo drugi okol pelal k se sami ne znate zmenit in to zaradi fofšije., ja fofšije in neumnega avta. lol
vlahov
19. 11. 2020 10.45
+0
Problem je v osnovi v EU v pridruženih članicah , ker so spoznale , da glava ne sodi v pesek . Problematika , ki jo ne opazijo , ker ne mečemo kamenja v policiste , je pa v Sloveniji , da je 40% ljudi pod pragom revščine . Trenutno še več . Ali je revščina ne po svoji volji že kar uzakonjena -dovoljena . Veste , ko bo % revežev prebil mejo , ki je ne vem 45% ., 50% 6o% bo neustavljiva množica . In Mesec in Fajon ... Bosta na zatožni klopi odgovarjala , da sta politika in ne javna uslužbenca .
zajebant2
19. 11. 2020 09.18
+1
čim prej, da razpade unija ker ni pravična
aghr
19. 11. 2020 09.48
+4
Če razpade EU, tudi, če ni povsod pravična, bo prišlo do srednjega veka. Ta pa je še veliko manj pravičen.
brabusednet
19. 11. 2020 09.00
+5
V post komunističnih članicah EU je preveč kršanja človekovih pravic in dvojnih meril sodtstva,da bi sploh lahko govorili o vladavini prava.Res ti Bruseljski foteljarji sploh vedo,ka se dogaja pri nas in drugih post komunističnih državah.Španci imajo politične zapornike z blagoslovom Bruslja.Grki so izsiljevali in blokirali leta Makedonce in sedaj tudi Bolgari.Pa v Bruslju stran gledajo,ko smo pa mi Hrvate malo stisnili so nas pa na križ pribijali.Niso to dvojna merila,kot je Janša povedal.Res ne razumem,kaj v tem pismu ni resničnega.Vse države so sprejele to finančno strategijo na kar ti birokrati dodajo nek pogoj.To je izsiljevanje in nič drugega.Zakaj potem ne izsiljujejo Hrvate,ki ne upoštevajo arbitražne sodbe.Temu je res narediti konec ali pa razpad.Ni rečeno,da Poljaki in Madžari se obrnejo na Rusijo in Kitajsko.Pa bomo videli,kaj bo ostalo od EU.
BepaJoseph
19. 11. 2020 08.04
+7
Ne podcenjujmo problema. Upam, da ga tudi Evropa ne bo podcenjevala... Nazadnje je tak podoben avstrijski avtsajder z brki skoraj uničil svet s pomočjo somišljenikov...
Zmaga Ukrajini ......
18. 11. 2020 21.59
+0
In če zdaj koalicijske stranke ne bodo ostro ukrepale,... pa ne s pregovarjanjem, ampak s konkretnim izstopom iz koalicije, upam, da se nikoli več ne pojavijo na katerihkoli prihodnjih volitvah. Tole, kar je tokrat zakuhal PV, ni prvič. Tudi zunanji minister nas je že prenekaterikrat osmešil v EU. Zato ta vlada MORA PASTI. Takoj. Dovolj in preveč škode je že naredila.
janez horvat
19. 11. 2020 09.16
-1
In potem Šarec ali Erjavec ali Damijan? Če bi prebral original pismo, ki ga je napisal Janša, bi videl, da se zavzema za enake vatle za vse in za spoštovanje dogovora iz junija, ki so ga sprejele vse države EU in ga sedaj z nekimi dodatki v Bruxelesu poizkušajo izigrati. Logar je najboljši zunanji minister, kar smo jih imeli. Sramotijo nas po Evropi levičarji. "Cena ni važna, oblast pripada nam!" je njihovo geslo. In Šarec, ki je odklonil govor v Evropskem parlamentu, ko je rekel, da nima kaj misliti, Bratušek, ki ni imela pojma o zadevi, v kateri naj bi nastopala v imenu EU itd.
Zmaga Ukrajini ......
19. 11. 2020 12.51
+0
Seveda je njegovo "original" pismo namenjeno prav njegovim ovcam, ki mu slepo sledijo. Vatle si lahko kar nekam zatlačiš, ker je je to najbolj prežvečena arestantova beseda, s katero najbolj zavaja. Meni so namreč stvari kristalno jasne, saj v osnovi poznam temelje in delovanje EU, žal pa ti očitno ne. Zato te lahko tvoj pastir takole veselo "nateguje". In zato lahko še naprej sam sebe prepričuješ, da je logar najboljši zunanji minister. To je namreč samo en jajotov podrepnik, ki iz diplomacije in mednarodne politike nima popolnoma nobenih izkušenj, znanja ali vedenja. Za svoje podrepništvo je bil pač nagrajen z mestom zunanjega ministra. Hahahahaha... in ti o najboljšem zunanjem ministru 🤣🤣🤣
Kačon Jelko
18. 11. 2020 21.59
+3
SlovenijiDelamoSramotoo
janez horvat
19. 11. 2020 09.19
+1
Seveda jo delaš! LeMaloŠe! SmoDoli! Lenuhi! SameAfneBedaste!
zzzzzzzzz
18. 11. 2020 21.58
+1
Država mora imeti jasno vizijo in z Janšo jo ima. Ustaviti migracije, stisniti javni sektor, okrepiti gospodarstvo, pokazati Evropi, da ne bomo delali tako kot nam ukazujejo, zaščititi slovence v sloveniji, zavirati islamizacijo zato ga podpiram.
rambo12345
19. 11. 2020 08.34
+0
Resno javni sektor še se sploh nišče ni dotakno.
rambi92
18. 11. 2020 21.57
+5
To ni Tvito ampak Tvitler.
Marjan h.1966
18. 11. 2020 21.57
-1
Janez J, Zmago, Zoki in Violeta bi si lahko delili eno skupno celico na Dobu. V drugo bi dali Hojsa,Kanglerja, Počivalška in DeSUS korla.
Zmaga Ukrajini ......
18. 11. 2020 21.53
+10
Absolutno se strinjam, da države, ki ne spoštujejo vladavine prava in evropskih vrednot, ne sodijo v EU. O teh vrednotah se EU sploh ne bi smela pogovarjati, ker so pač njen temelj. In naj potem vržejo ven vse te male diktatorčke - Orbana, Morawieckija in še našega kalimerota Jajota, ki se mu že ves čas godijo presunljive in v nebo vpijoče krivice in, ki živi v državi, ki je ena sama komunistična zarota. No, pa še svoje sektaške ovce naj vzamejo s sabo in grejo ven iz EU. EU pač ni banka, kjer bi se zastonj futrali ti diktatorji.
Ana Sols
18. 11. 2020 21.57
+7
Js sem se menla s kolegi iz drugih držav EU in so tudi za, da se te države ki ne spoštujejo prava pač izloči, ven iz EU, pac ne pasejo zraven. Osebno menim, da sra nje dela samo Jansa, stranke v koaliciji pa ga podpirajo zaradi določenih razlogov, o katerih nocejo spregovoriti, so pa baje proti vsem pismom in neumnostim ki jih izjavlja.
Ana Sols
18. 11. 2020 21.58
+1
bom pa razumela ce bodo Sloveniji blokirali sredstva, mogoce se bodo takrat koalicijske stranke spametovale in izstopile iz vlade.
janez horvat
19. 11. 2020 09.21
-2
To je to. Mi na oblast za vsako ceno. Saj bo itak plačalo ljudstvo. Bravo!
Zmaga Ukrajini ......
19. 11. 2020 12.53
+2
Ana,... seveda, se strinjam. Upam pa, da to te blokade na tak način vseeno ne bo prišlo, ker je preveč stvari na kocki.
Zmaga Ukrajini ......
19. 11. 2020 12.57
+0
horvat,... tvoj problem je tvoja zaverovanost v arestanta, zaradi česar nisi sposoben videti 10 cm od svojega nosa. Kakršnakoli kritika arestanta pri tebi že vnaprej in brez vsakršnega kritičnega razmisleka - pač čisto po svečkarsko - naleti na odpor, v tem pa vidiš zgolj "dokaz" za poskus prevzema oblasti s strani opozicije. Prav smiliš se mi s to omejenostjo.
DonaldTrump
18. 11. 2020 21.49
-3
Janša je dokazal na sodišču, da so bili dokazi in postopki proti njemu nelegalni. Nevem zakaj pravite, da volitve niso bile ukradene.
Zmaga Ukrajini ......
18. 11. 2020 21.56
+2
Imaš vse na spletu, obstajajo sodbe, poročila, mnenja,.... ni da ni. In ne, volitve NISO bile ukradene, izvedene so bile legalno in legitimno. Če je pravosodje ravno tisti hip procesiralo nekoga zaradi korupcije, je to le znak, da pravosodje deluje tako, kot mora. No, vse do takratnega desnega Ustavnega sodišča. Me zanima, ali bi isto sodišče oprostilo tudi kakšnega Lojzeta Novaka, ki bi mu v primeru obsodilne sodbe grozila izguba službe?!
BepaJoseph
19. 11. 2020 08.07
+0
Ti ne veš niti , da se ne vem piše narazen...
janez horvat
19. 11. 2020 09.29
-5
Volitve so bile izvedene legalno in legitimno, glasovi prešteti točno in zmagal je SMC. Tako kot leta 2008, so se sodni postopki pred volitvami začeli povsem slučajno tudi leta 2014, vmes pa mir. Ker je bil cilj dosežen. Ampak US je reklo svoje. Sedaj povsem slučajno Trenta iz arhiva. In pljuvanje po Janši iz vseh glavnih medijev. Če ste prebrali original pismo, ne izvlečke, ki jih delajo novinarji, bi videli, da se PV zavzema za enake vatle za vse, da se vladavina prava ugotavlja na sodišču in ne v parlamentu, da se spoštuje junijski dogovor, ki ga sedaj hočejo izigrati. Nič drugega. Ker je to napisal Janša, ki si upa (za razliko od Pahorja, Cerarja, Šarca) pa vsi v zraku.
marko1310
19. 11. 2020 09.56
+1
e...dr jones tvoj jajo ni nič dokazal na sodišču ,tak dolgo je vleko zadevo uz pomoč skorumpiranog sodišča da je vse ZASTARALO,v Avstriji so na sodišču dokazali da je šlo za korupcijo in so akteri obsojeni, tudi denarni tokovi v Slovenjo so dokazani.
Marela88
18. 11. 2020 21.49
-2
Zardi Janše je na kocki vse..😁😆😁
Ana Sols
18. 11. 2020 21.49
-1
Slovenija nima nič s tem, Jansa pise v svojem imenu in se podpise kot PV Slovenije in ji s tem dela sramoto. Takšnih neumnosti nobeden razen Janše ne bi pisal in poslal, vse koalicijske stranke so rekle da se ne strinjajo. Vedno govorijo ne ne, čakamo na izstop strank iz koalicije, razen če jih s cim ne drži v šahu.
Cene Urban?i?
19. 11. 2020 08.29
+3
Koalicijske stranke so itak v mat poziciji. SMC je z vstopom v koalicijo izdala svoje volilce, nikoli več jih ne bodo volili, ždeli bodo na stolčkih, dokler ne poniknejo v zgodovino. DeSUS itak ni stranka, je interesna skupina upokojencev, Kahel in Pivčeva pa sta jih le izrabljala za naskok na ministrstvo za obrambo, okolje, zunanje zadeve..., ker to je pa menda ful v interesu penzionistov. NSI pod Toninčkom je itak marionetna stranka JJ-ja. In zaradi teh marginalcev lahko narcisoidni sociopat drži v šahu vso Evropo! Pa še demokracija naj bi se temu reklo...
janez horvat
19. 11. 2020 09.32
+0
Si prebrala, kaj je napisal Janša? Ne kar pišejo časopisi! Če si in ne razumeš kaj govori, preberi še enkrat brez rdečih očal!
Sofijaaaaaa
18. 11. 2020 21.43
-3
a bejz no, to sveckarji delajo? Kako pa levaki?
karryn
18. 11. 2020 21.42
+1
Čestitke za jasno in odločno besedo! Gre za glas razuma, ki ga zaslepljena Evropa rabi bolj kot Sahara vode! Zapustila jih je Velika Britanija! Si želijo, da jih zapustijo tudi Poljska, Madžarska, Češka, Slovaška? Kokodakanje MSM in bande štirih je pa tako stalnica, ki je že tako prozorna, da jih nihče ne jemlje resno! Tisto s tujino je pa itak zraslo na zelniku politkomisarjev iz Slovenije, kot vedno!
intro
18. 11. 2020 21.44
+5
Razvita Poljska in Madžarska sta sinonim Evrope! :D Se ti vidi, da še nisi šel po Evropi!
BUONcaffee
18. 11. 2020 21.42
-2
EU lahko čez noč razpade. Jaz se vsak dan obnašam kot da mi je zadnji dan v EU. Negotovost je velika. propad gospodarstva, lakota in morebitna vojna. Vse to je možno. Pred razpadom Jugoslavije sem napovedal da bo razpadla in da bo vojna na Balkanu, a pametnjakoviči so me označili za norca. A na koncu se je izkazalo da sem imel prav.
Netajkun
18. 11. 2020 21.42
+0
Kaj dela Janša našim " progresivcem " , velik porast osebkov na antidepresivih in alkotu . Tako nesposobne opozicije pa še nismo imeli . . . najprej mu prepustijo mandat ( po bebavem Šarčevem odstopu ) , zdaj ga že 8 mesecev rušijo ( " intelektualni " podpisniki vsega , kolesarji , novinarji dominantnih medijev , parazitski prejemniki javnega denarja , civilni ostanki SDV-ja , . . . ) . . . edina rešitev je pa 46 " normalnih " glasov v parlamentu ( kar ne bi smel biti problem ) in pa eminentna politična osebnost na mestu vodje ( ki je nimajo in zadeva se ustavi ) , ponujanje JPD , Erjavca , 3 zelo šibkih predsednikov opozicijskih strank strank ( Fajon - novinarka , Šarec - glumac , Bratuškova ) zagotovo niso primerna rešitev . Toliko nesposobni so , da lahko Janša pometa z njimi . . . do kdaj še ?