Tujina

Mrliški oglednik: Rayshard Brooks je bil umorjen z dvema streloma v hrbet

Atlanta, 15. 06. 2020 07.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Mirko Vorkapić, STA
Komentarji
615

Mrliški oglednik okrožja Fulton v ameriški zvezni državi Georgii Paul Howard je v nedeljo sporočil, da je 27-letni Rayshard Brooks umrl zaradi dveh strelov v hrbet in njegovo smrt označil za umor. Policist, ki ga je v petek zvečer ustrelil, je izgubil službo, tožilec pa se bo do srede odločil o obtožnici.

Smrt Raysharda Brooksa je v Atlanti in drugje po ZDA oživela proteste proti policijskemu nasilju, ki jih je sprožila smrt temnopoltega osumljenca Georgea Floyda med aretacijo 25. maja v Minneapolisu. Tragična primera se sicer razlikujeta, vendar pa je županja Atlante Keisha Lance Bottoms med drugim dejala, da se ji ne zdi, da je bila uporaba smrtonosne sile upravičena.

Floyd je v Minneapolisu umrl, ko ga je policist skoraj devet minut pritiskal s kolenom na vrat in ga zadušil. Brooks pa se je upiral aretaciji zaradi alkoholiziranosti in ukradel električni paralizator enega od policistov ter se podal v beg. Paralizator je uperil proti policistu, policist Garrett Rolfe pa se je odzval s streljanjem, navaja poročilo preiskovalcev.

Rayshard Brooks se je upiral aretaciji, policistu ukradel paralizator, nato pa padel pod streli.
Rayshard Brooks se je upiral aretaciji, policistu ukradel paralizator, nato pa padel pod streli. FOTO: AP

Začelo se je v petek zvečer, ko so delavci restavracije za hitro prehrano Wendy's poklicali policijo, ker da je v vrsti za naročilo in postrežbo iz avtomobila nekdo, ki v svojem avtomobilu spi, zato ga morajo vozniki obvoziti. Najprej je prispel en policist, ki je Brooksa predramil in prepričal, da prestavi vozilo.

Nato je prišel še drugi policist in vsi trije so se glede na posnetke telesnih kamer policistov vljudno pogovarjali okrog pol ure. Policista sta Brooksu dala alkotest in mu po ugotovitvi rezultata naročila, naj da roke za hrbet, ker je preveč pijan, da bi lahko vozil naprej. Vendar se je Brooks aretaciji uprl. 

Tožilec večinsko temnopoltega okrožja Fulton Paul Howard je dejal, da Brooks po njegovem mnenju v trenutku smrti ni ogrožal nikogar in to ni bil tak incident, ki bi moral pripeljati do smrti. Howard je dejal, da bi bilo streljanje na bežečega upravičeno, če bi ta predstavljal grožnjo za smrt ali hudo telesno poškodbo nekoga drugega. V tem primeru se mu zdi, da streljanje nanj ni bilo upravičeno.

Policist Rolfe je sicer dejal, da ga je osumljenec napadel z električnim paralizatorjem, čeprav tega preiskava še ni potrdila. Tudi če bi ga, elektrošok ni smrtonosno orožje. Tožilec ga lahko obtoži naklepnega umora, umora ali nenaklepnega uboja. 

Nova smrt temnopoltega osumljenca med poskusom aretacije je sprožila hude proteste v soboto, ki so se nadaljevali v nedeljo. Aretiranih je bilo najmanj 36 ljudi. V soboto so protestniki tudi požgali restavracijo, kjer se je zgodil incident. Oblasti so razpisale 10.000 dolarjev nagrade za informacije o požigalcih. Med osumljenimi je maskirana ženska, ki jo je posnela varnostna kamera.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Številne razburja prepričanje, da bi lahko policisti postopali drugače. Na družbenih omrežjih je bilo po smrti Brooksa objavljenih več posnetkov podobnih situacij, v katerih so beli osumljenci fizično obračunali s policisti ter celo pobegnili s kraja v policijskem avtomobilu, niso pa bili deležni ostrega policijskega odziva, kot denimo Floyd ali Brooks.  

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (615)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

dannyer
16. 06. 2020 12.15
+6
Prvič mrliški oglednik pove samo da je človek umrel in je zato umor to ne pomeni da je bil nezakoniti . ko se nekdo brani silobran je prav tako storil umor. a je bil pravno drugačen te normative je treba razumeti. Druga poglejte si vse posnetke človek se je ubrnil in ustrelil paralizator proti policaju potem se obrnil in dobil strel. rt in naprej kamere dokazujejo vse je bilo pod predpisi, druga pa je v igri politika. in nima nič zaradi tega primera še več pozivi naj toži mesto, in bo tudi zmagal tukaj ne gre za umor kot si nekdo predstavlajo. pač razlagat ljudem ,ki nimajo pojma je težko. ali pa nočejo vedet.
Suma
16. 06. 2020 10.29
+5
Ce bi bil zdrav in zrel v glavi bi napihal, prespal noc v luknji, placal jurja kazni in odkorakal z lekcijo naprej.
flojdi
15. 06. 2020 17.20
+2
….. in Blaž se je ustrelil sam … policijski pes pa ga je ugriznil že mrtvega
Stauffenberg
15. 06. 2020 16.02
+12
Če policistu v ZDA ukradeš paralizator, ti vsaj ne bo treba na električni stol, zadostuje mirna roka.
nnnnnnnnnnn
15. 06. 2020 15.38
+10
A če bi pa policaja ustrelil bi bil pa narodni heroj...glede na trenutno mantro?
zoky007
15. 06. 2020 15.32
+18
najboljše,da pustijo kriminalcem,da počnejo kar jim je volja.Pol se bodo pa spet bunili,da jih policija ne ščiti.
Perrun
15. 06. 2020 15.36
+14
Ah nehi s temi populističnimi. Nasilnih policajev si res nihče ne želi, sorazmernost sile pa je vedno prvo pravilo.
tv1206802
15. 06. 2020 15.06
+51
Vsako dejanje policistov se kar obravnava kot rasizem in kršenje pravic. Kaj pa pravice policistov, ki jih v službi vsak dan ogražajo. Poglejte raje statistiko koliko policistov umre v Ameriki pod streli kriminalcev ( belih, črnih, rdečih, rumenih )!!!
Perrun
15. 06. 2020 15.33
-4
Tu gre za prekomerno uporabo sile in prav je,da bo šel policist v zapor. Verjetno pa gre tudi za rasizem(v belca s kravato ne bi streljal vejetno).
KavčStrokovnjak
15. 06. 2020 15.45
+8
Res se lahko počutiš ogroženega, če nekdo beži pred tabo. LOL
User1538643
15. 06. 2020 15.00
+4
Streljanje je bilo odveč. Lahko bi drugače uredili. Izbire so imeli.
tv1206802
15. 06. 2020 15.09
-23
Podobno je bilo k so v Celju poknali DILERJA!!!
Andabanda
15. 06. 2020 16.25
+14
Da, vsak ima izbiro, vzeti ali ne vzeti policaju paralizator, ubogati ukaze policije ali ne, se umakniti z avtom ali ne, voziti pijan ali ne...po dveh minutah bi bilo lahko vse rešeno in bi danes bili vsi doma. Na kraj pameti mi ne pade, da bi nekaj bluzil policaju, ampak verjetno sem jaz v drugih časih gor rasel.
Let it be ...
15. 06. 2020 14.59
-2
To ni bil umor! Ampak uboj v samoobrambi.
Perrun
15. 06. 2020 15.34
+2
Strel v hrbet ti bo še desničarski sodnik težko priznal za samoobrambo
KavčStrokovnjak
15. 06. 2020 15.47
+1
JP, soglašam Let it be... Policaj se je branil pred njegovim begom. To bi zdržalo kot samoobramba tudi na našem sodišču. Pijan je z begom poskušal ubit policaja.
Rde?a barva
15. 06. 2020 14.51
-42
Pri nas ni nič bolje. Poglejte kaj se je v petek zgodilo režiserju Jaši Jenulli, policisti so mu skoraj zlomili roko, samo zato ker je želel da se mu predstavijo, prejšnji teden so se tudi izživljali nad njim, ker je s kredo risal po tleh (woow kakšen kriminalec). Tudi pri nas so potrebne policijske reforme.
Nejeverni Tomažek
15. 06. 2020 14.59
+37
tv1206802
15. 06. 2020 15.03
+55
Jenull je običajen provokator. Na policijski postaji nabija, da ni vedel kaj je dovoljeno in kaj ne. Ograja je tam z namenom in če se greš heroja k jo preskočiš potem bodi tudi heroj k jih dobiš.
LAPD
15. 06. 2020 15.03
+40
Dej ne lupetaj, če ne poznaš cele zadeve glede Janulla pa nebi zgubljali besed je namerno izzval incident kot to počne že cel čas demonstracij veliko njegovih podpornikv ga je zaradi teatra že zapustilo.
Nejeverni Tomažek
15. 06. 2020 15.04
+18
janez139
15. 06. 2020 15.05
+43
V prejšnjem režimu (ki ga seveda Jaša obožuje) bi ga miličniki tako polomili da mu nikoli več ne bi prišlo na misel da bi provociral vsak teden...
NPC24ur
15. 06. 2020 15.28
+18
jero555
15. 06. 2020 15.31
+25
Rdeča barva...ti to resno? Jaša je lahko 2 uri po aretaciji pil pivo v okalu in se širokoustil pred prijatelji. Tale revež na posnetku ne bo pa nikoli več piva pil. In kot je nekdo napisal, se spomnite miličnikov v jugoslaviji? Mislim da v Sloveniji nikakor ne moremo govoriti o policijskemu brutalizmu.
Samo gasssss...
15. 06. 2020 15.37
+14
Uporabnik1833045
15. 06. 2020 18.46
+7
A ta jokica, ki je na proteste pripeljal Antifo in izjavil, da so tam z namenom zaščite ostlaih protestnikov? So znani po tem, seveda. Prav tako glede na jokanje te punčke se rajši sam ubijem, če me bo kdaj varoval. In to je to neinteligentno bitje, ki se izdaja za režiserja in nima še niti ene režirane predstave, če ne šteješ dela kot asistenta v času faksa. In to je ta punčka, ki samo izziva policiste, da bi dobil nekaj medijskega prostra.
Cervantes Saavedra
15. 06. 2020 14.19
+33
Največ ljudi, ubitih od policistov, je med razvitimi državami v ZDA. Daleč več kot napr. v Evropi. Ameriški policisti tudi ubijejo precej več belcev kot belcev policisti v Evropi. Največ ljudi v zaporih je v ZDA (vsaj po dostopnih podatkih). Največ aretirancev ubijejo policisti v ZDA (vsaj v razvitem svetu). Največ orožja imajo prebivalci ZDA. Vse seveda merjeno v odstotkih ali na 1 mil. ljudi. Bi si želeli takšno obnašanje policije pri nas? Da bi bili bolj podobni ZDA kot Evropi.
jakec1575
15. 06. 2020 14.39
+10
se huje. obstajajo privat ustanove , ki ti placajo varscino, da si na svobodi do sodisca. in potem si jim "hvalezen" vse zivljenje. Podobno kot nase agencije za delo, ki nategu_jejo garaske delavce iz tujine.
Pan1
15. 06. 2020 14.07
+57
No, mene če ustavi policija, se obnašam primerno. Lepo ubogam in ni problema. Če sem kriv, uhe dol, če je vse ok, sem pa srečen. Je pa nekaj, po vsakem postopku, smo še kako rekli. In vsak na svojo stran. Nima ti kaj bit, če si , kot moraš bit.
Perrun
15. 06. 2020 14.11
+11
Pa tudi če bi bilo, v hrbet te ne smejo streljati. Bistvo je vedno sorazmernost sile.
fortunas
15. 06. 2020 14.33
+21
Nihče ti ne bo streljal v hrbet, če normalno sodeluješ.
Rde?a barva
15. 06. 2020 14.46
-28
Ja, ampak ti si belec in tvoja barva kože ne predstavlja ''varnostno grožnjo''.
Samo gasssss...
15. 06. 2020 14.57
+22
NPC24ur
15. 06. 2020 15.29
+6
ardeca barva: Prevec soje skodi, mal surovega mesa pojej, da vsaj mal moskega v teb pride vn
Enota NAprej
15. 06. 2020 14.03
+14
Drugic naj delovci raje sami zbudijo nekoga ki je zaspal v avtu, ne pa policijo klicat.
KavčStrokovnjak
15. 06. 2020 15.49
+2
In da gre koma pijan na cesto ter še koga ubije... Japajade
fortunas
15. 06. 2020 13.57
+17
Probajte poiskati na googlu, koliko belih ljudi pobijejo črni, našli boste zelo malo ali nič, pa ne zato, ker se to ne bi dogajalo, ampak zato, ker so takšni podatki takoj odstranjeni, vprašajte se zakaj?
Uporabnik1095190
15. 06. 2020 14.06
+14
fortunas: To je tabu tema o kateri se ne sme govoriti oz. se pomete pod preprogo pod pretvezo politične korektnosti. Zakaj se v naših medijih in ostalih "mainstream" medijih nič ne poroča o preganjanju in pobojih belcev v Južni Afriki? Vemo zakaj. Če bi se kje tako teroriziralo kakšno drugo etnično skupino,bi o tem brali vsak dan.
Perrun
15. 06. 2020 14.07
-4
Mah to so neumnosti, saj glavno vprašanje je globoko zakoreninjen rasizem v ameriški družbi in neenakost. Če se rodiš v neki črnski soseski nimaš skoraj nobenih možnosti (pusti pravljice o NBA igralcih). Sam primer, droge uporabljajo kot črnci kot belci (verjetno še več belci), a aretacij črnih v zvezi s tem je kar nekajkrat več pri temnopoltih.
Cervantes Saavedra
15. 06. 2020 14.10
+10
ZA fortunas: Se pa dobi, koliko belcev pobijejo v ZDA policisti. In koliko belcev manj sposobni policisti v Evropi.
Vojko Šarman
15. 06. 2020 13.48
+1
Policaj ni imel niti najmanšega razloga, da mu je streljal v hrbet, ko je ta bežal. Ubil je človeka. Pa ti policaji so nori!!
gremonadesno
15. 06. 2020 13.50
+9
135 policajov umorjenih v 2019 , še premal jih strelajo , ker se bojijo medijskega pregona .
cekinar
15. 06. 2020 14.01
+15
Že, ampak nekajpa tune razumem.Kako zaboga lahko pijan človek ,povrh aretiran ukrade dvema "policistoma "paralizator?
Gorazd Petek
15. 06. 2020 14.07
+8
Vauuuu,pijan v avtu,upiranje aretaciji,napad na uradno osebo,kraja paralizatorja iz toka usmeritev pararalizatorja v policista . Nikjer sledu o prekršku.
fortunas
15. 06. 2020 14.09
+7
Če bi bil jaz na mestu policaja, ki ga je ustrelil, bi ga že prej, preden bi mi vzel paralizator.
KavčStrokovnjak
15. 06. 2020 15.51
+4
DuhSaSjekirom
15. 06. 2020 13.44
+23
Saj pri nas je enako. Propagande deklice Jase ki ne uposteva ukazov policistov, se nato upira in cmizdri na vse pretege, potem pa ostale puncke zdruzeno propagirajo policijsko nasilje in pozivajo k akciji nespostovanja reda in miru na naslednjih mirnih protestih v petek. Sem mislil da se preotestira proti tej vladi s cemer se strinjam, zal pa so med protestniki razni redkj posamezniki kot npr. V crno obleceni zamaskirani pripadniki antife, posamezniki tipa Jasa ki iscejk nevem kako medijako pozornost itd..taksni v glavnem ukradejo vso pozornost. Nato se zvecer namesto o protestih proti Jansi govori o Jasi in ostalih cvilecih deklicah. Zastojn hodite v Ljubljano in na bicikle.
reaf
15. 06. 2020 13.37
+14
Zakaj ameriški policisti niso strenirani tako, da potencialnega napadalca, ubežnika ... če je že nujno potrebno ne streljajo v noge, pod kolena? Pri njih se meri največkrat v hrbet, prsi in glavo!
nikoli vec
15. 06. 2020 13.56
+7
Ker do danes se noben ki je podlegel se ni moral branit !
fortunas
15. 06. 2020 14.03
+5
Pravilno merijo, tako je treba pri teh kriminalcih.
fortunas
15. 06. 2020 14.11
+14
Branit pred čem, če jih je on napadel, če bi mirno sodeloval pri postopku, tega ne bi bilo.
KavčStrokovnjak
15. 06. 2020 15.52
+4
Zakaj pa ima samo 2% angleških policajev orožje?
IKOSS
15. 06. 2020 13.33
+5
V komentarjih je bil omenjen zadnji tragičen incident iz Slovenije. V kolikor bi v trenutku, ko je storilec svoji okolici zagrozil (in je bilo iz konteksta mogoče utemeljeno sklepati, da namerava grožnjo uresničiti), proti njemu nekdo uporabil t.i. terminalno silo (takšno, ki bi ogrozila zdravje potencialnega storilca, ali celo njegovo življenje). Bi takšno ravnanje podprli, ali bi bili mnogi temu nenaklonjeni in bi trdili, da tako skrajen ukrep vendarle ni bil potreben? Sedaj vemo, da bi s tem rešili tri življenja. Seveda je pravilno odločitev treba sprejeti takoj, navzlic pomankljivim informacijam.
Perrun
15. 06. 2020 13.36
-3
Čist neprimerljivo. Po tvoji logiki, je vsak ki ga ustavi policaj, “potencialna” grožna
IKOSS
15. 06. 2020 13.44
+5
Prav vsakdo JE POTENCIALNA GROŽNJA svoji okolici! K sreči je v okoljih, sestavljenih iz večine z ustreznimi vrednotami, tistih, ki želijo proti soljudem uporabiti fizično silo, relativno malo. Policijski postopek nedvomno poveča nevarnost za eskalacijo situacije. Razplet ob tem ni odvisen od le ene strani temveč obeh, saj lahko vsaka izmed njiju hitro prispeva k poslabšanemu poteku dogodkov.
Gorazd Petek
15. 06. 2020 13.33
-8
Verjel bi še pravljicam o rasizmu,če bi npr pisalo Bela policista ubila uspešnega temnopoltega poslovneža" no teh zapisov ne boste zasledili nikjer. Zakaj? Preprosto zato ,ker to potrjuje tisto kar je nova temnopolta članica Trumpove posadke javno povedala-Demokrati želijo temnopolte v gethih,kot sužnje z državnimi pomočmi kajti ko se izobrazijo,doštudirajo ali poslovno uspejo niso več podporniki Demokratov ampak republikancev. Se pa spomnim lansko leto nekega članka iz ZDA,kjer naj bi dva belopolta policista napadla temnopoltega obrtnika z izgovorom,da sta ga zamenjala za vlomilca. Seveda se je zadeva izkazala za precej FAKE omenjena bela policista sta bila privrženca demokratov,omenjani temnopolti pa precej znan vodovodar v tistem kvartu a podpornik Trumpa,kar je bil tudi povodza spor,ki se je razčistil,ko so stanovalci po pozivu policije potredili ,da vse kar je povedal inštalater drži in da ga skoraj vsi poznajo in da je dober v poslu,seveda je vest hitro izhginila iz medijev ,ker temnopolt NI BIL na pravi strani.
intro
15. 06. 2020 13.40
+6
Daj si malo poglej malo zgodovino pa ne samo USA in boš rekel, da rasizma ni in ga nikoli ni bilo? Pa kaj je z vami trobite eno in isto, smo pa ja tu, da bi si izboljšali življenja, ti pa tolčeš eno in isto skoz.
intro
15. 06. 2020 13.41
-2
Če ne vidiš, da je tu nekaj narobe, pol tak brezveze, da bereš take članke in komentiraš!
Perrun
15. 06. 2020 14.09
+0
?ampl
15. 06. 2020 13.29
+11
V ameriški zavesti so policaj,gasilec in vojak postavljeni na visoko mesto.Razen gasilcev,ostala dva svoj privilegij v družbi izkoriščata.Koliko primerov je bilo,kjer ni bilo prič pri pretirani uporabi sile policajev?In v Ameriki ima policaj vedno prav,če ni prič,da pri obravnavah latinosov in črncev ne govorim...Na sodišču pa brez dragega odvetnika ne narediš nič,če si bil prej samo enkrat obtožen za karkoli