Tujina

Mariupol: ponovno rojstvo ali zgolj ruska propaganda?

Mariupol, 13. 01. 2024 17.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Mirko Vorkapić
Komentarji
320

Kako je leto in pol po koncu uničujočega obleganja videti največje pristaniško mesto ob Azovskem morju? Mariupol je bil po brutalnih pouličnih bojih med februarjem in junijem 2022 skoraj povsem opustošen. Danes v njem, pod rusko okupacijo, poteka obsežna prenova, čeprav nekaj deset kilometrov severneje še naprej neusmiljeno grmijo topovi.

Mesto Mariupol je kmalu po koncu bitke izginilo z naslovnic svetovnih medijev. Spomin nanj je za kratek čas osvežil dokumentarni film 20 days in Mariupol (20 dni v Mariupolu), ki je na filmskem festivalu Sundance prejel nagrado. Z izjemo tega pa so bile oči javnosti usmerjene v druga ukrajinska mesta in pokrajine, kjer so potekali krvavi boji za vsak meter ozemlja. 

Medtem se je to, nekdaj pomembno pristaniško mesto, počasi začelo pobirati. Kot napovedujejo nekateri, ga čaka dvojna usoda čečenskega Groznega, ki so ga ruske sile obkolile in uničile, nato pa v njegovo prenovo namenile orjaška sredstva, predvsem z namenom, da bi si pridobile naklonjenost lokalnega prebivalstva.  

Večina posnetkov življenja v mestu tako prihaja bodisi od ruskih državnih medijev bodisi od prebivalcev. Posnetki prikazujejo več obnovljenih sosesk in ulic, v mestu se pospešeno gradi, poročajo ruski mediji. Kljub temu pa bo obnova, zaradi obsežnega uničenja zagotovo trajala več let in rusko državno blagajno stala več milijard evrov. 

Po trditvah Rusije naj bi se mnogi, ki so med obleganjem zatočišče poiskali na ruski strani, v mesto vrnili. V Rusijo se je sicer po statističnih podatkih zateklo največ beguncev, slabe tri milijone. Med boji je Mariupol zapustilo 350.000 prebivalcev od skupno 430.000, ki so živeli v mestu pred letom 2022. Po podatkih Združenih narodov je bilo v bojih za mesto uničenih ali poškodovanih 90 odstotkov stavb. Natančno število civilnih žrtev ni znano.

BBC je pri nedavni analizi uporabil satelitske posnetke, ki prikazujejo, kako Rusija preoblikuje strukturo mesta. Satelitski posnetki kažejo, da se je v zadnjem letu pojavilo več visokih bivalnih zgradb v soseskah po mestu in na njegovem obrobju. Raste tudi veliko območje novozgrajenih visokih stanovanj na severozahodnem robu mesta, imenovano Nevsky, poroča osrednji britanski medij. 

Na ruski državni televiziji sicer pogosto poročajo o "rekordni hitrosti obnove" in "vračanju življenja v normalne tirnice". "Na mestu ruševin so zdaj novi stanovanjski bloki, vrtci, šole vse se obnavlja z najsodobnejšo tehnologijo," je poročala Rossija 1.

Še vedno pa se mnogi prebivalci bojijo negotove prihodnosti, saj nihče ne more z gotovostjo napovedati, kako se bo konflikt končal in ali bo bo Mariupol znova zajela vojna vihra.

Uradno lahko tisti, katerih hiše so uničene ali porušene, zaprosijo za stanovanje na novozgrajenih posestvih. Kljub temu številni domačini, tudi tisti, s katerimi se je pogovarjal BBC, pravijo, da je proces "strašansko počasen", v praksi pa obstajajo številne omejitve, zaradi česar nove stavbe ostajajo na pol prazne. Nekdanja prebivalka Svetlana, ki sedaj živi v tujini, je povedala, da njena babica še vedno čaka na stanovanje, ki bo nadomestilo tisto, ki ga je izgubila, ko so ji podrli stavbo, mesece po tem, ko je bila obveščena, da bo dobila novo stanovanje. "Ljudje so postavljeni na nekakšne čakalne liste in ne vedo, kje bodo dobili stanovanje," je povedala.

Drugi begunec, Aleksander, je dejal, da meni, da se stanovanja delijo "zelo varčno in zelo selektivno" ljudem, ki imajo "očitno proruske poglede". Prebivalka Ana, katere blok je bil porušen, je za lokalno prorusko TV postajo Mariupol 24 povedala, da so ji zavrnili nadomestno stanovanje, ker ima osem kvadratnih metrov veliko lopo v vasi 40 kilometrov zunaj mesta.

Njeno stavbo na aveniji Nakimov, zahodno od mestnega središča, nadomešča nov stanovanjski blok, imenovan Dom Na Nakimova. Zgradilo ga je zasebno rusko gradbeno podjetje. Tam so za BBC povedali, da je večina stanovanj že rezerviranih, in navedli ceno 35.000 evrov za 35 kvadratnih metrov.

Prenovljena stanovanja v središču Mariupola – Dom Na Nakimova.
Prenovljena stanovanja v središču Mariupola – Dom Na Nakimova. FOTO: ZHILOY DOM NA NAKHIMOVA

Prebivalec Vladimir je izrazil prepričanje, da bo "Rusija mesto dvignila iz prahu" ter da bo to "videti lepše, kot je bilo pod ukrajinskimi oblastmi". Oksana, ki je z otroki prišla v Mariupol živet iz Tatarstana, pravi, da je "vedno sanjala o življenju ob morju", a da jo skrbi, da bi se Ukrajinci vrnili. Če ukrajinska vojska znova zavzame mesto, bodo lastninske pravice, podeljene med okupacijo, verjetno razglašene za nične, je za BBC povedala Oona Hathaway, profesorica prava na univerzi Yale. 

V Italiji ustavili predvajanje filma o obnovi mesta

Oblasti v italijanskem mestu Modena so v torek sporočile, da ne bodo več gostile razstave in konference o "ponovnem rojstvu" mesta Mariupol v Ukrajini. Odločitev je pozdravila vlada v Kijevu, poroča opozicijski Moscow Times. Dogodek je organiziralo regionalno rusko kulturno društvo. Občinski svet je odločitev utemeljil z argumentom, da se je dogodek sprevrgel v "utrjevanje odkrite podpore invaziji in vojni, ki jo je Rusija začela proti Ukrajini".

Sporočilo, ki ga je imela razstava, ni bilo skladno z zavezo združenja, da bodo spoštovali vrednote italijanske ustave, je dodal občinski svet, "zlasti pri upoštevanju prepovedi izpovedovanja in/ali prakticiranja fašistične in rasistične ideologije".

Oleh Nikolenko, tiskovni predstavnik ukrajinskega zunanjega ministrstva, je dejal, da so Modeno zaprosili za preklic dovoljenja za, kot je dejal, "propagandno razstavo". "Iskreno pozdravljamo to odločitev. Hvaležni smo tako mestni hiši kot Ukrajincem v Italiji, ki niso dovolili zavajanja italijanske družbe o posledicah ruskih zločinov v Mariupolu in Ukrajini," je dejal.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (320)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

NIKI 2
18. 01. 2024 14.52
+1
Bolje gredo v promet filmi o rušenju kod o obnovi . In kaj če so obnovili Ukrajinci bodo spet podrli saj to delajo že celo desetletje z podporo zahodnih zaveznikov.
anatomija
14. 01. 2024 13.48
-1
jaz sem prepričan , da o na koncu pogajanj Putin , da bi opral svojo agresijo pred Rusi bo želel , da Rusija dobi Krim in obrnil hrbet Donbasu in ga predal Ukrajini . Vprašanje je ali bo Ukrajina hotela ostati brez Krima
Sixten Malmerfelt
14. 01. 2024 09.36
+4
Bivši ukrajinski glavni tožilec, sedaj poslanec Rade priznal, da je bilo v vojni ubitih ali težko ranjenih ukrajincev 500.000! V zadnjih mesecih po ofenzivi vsak mesec po 30.000ukrajincev!Do zadnjega Ukrajinca za jenkije! Problem je v tem, da se je od teh 500..000 ukrajincev bazen nacukrajincev ala Aidar in ostali dobesedno izpraznil, mrtvih vsaj 200.000 AidARCEV.
anatomija
14. 01. 2024 10.51
-5
lažeš . Uradno je Ukrajincev padlo ali bilo ranjenih pol manj kot Rusov in to sporočajo neodvisne organizacije
marre
14. 01. 2024 10.51
-4
Neverjetno kako lažeš... Kater poslanc pa naj bi to bil? Razmerje mrtvih, ranjenih je nekak 3:1 v korist Rusov.. Ukrajinci se borijo za lasten obstanek, za svojo državo, jezik, kulturo, nacijo.. Tega tak kremeljski pajac kot ti, pač očitno ne more razumet.. Ker takim shizofrenim osebkom kot si ti, je nekaj najbolj naravnega, da Rus napade sosedno državo in reče, od danes niste več Ukrajinci, ampak Rusi.. In okupiran narod bi moral to z nasmeškom na obrazu in cvetjem na ulici sprejet.. Nekak tvoja shizofrena logika..
Luther
14. 01. 2024 11.41
+3
Anatomija in Marre, vidva sta še ena v vrsti osebkov, ki sta podlegala ZDA propagandi. Uradno ni nobenih statistik o ubitih vojakov. ''Uradno'' je samo dejstvo, da je Rusija vzela nazaj pokrajine, kjer živijo pretežno Rusi. Opazovalc preko dostopnih novic in raznih drugih informacijah pa trdijo , da je umrlo približno 500.000 ukrajincev, kakšen milijon jih je pohabljenih in od tega polovica zelo resno pohabljenih. Ukrajinci se borijo za geostrateške interese ZDA. Če bi podpisali mirovni sporazum marca 22 v Carigradu, bi se Rusi umaknili iz pokrajin, Ukrajina bi bila nevtralna, ukrajinski nacisti, ki slavijo Ukrajino bi bili onesposobljeni, Rusi živeči v Ukrajini bi dobili vso zaščito približno tako, kot jo imajo Avstrijci na J Tirolskem in seveda pravoslavna vera ne bi bila ukinjena. Glede statusa Krima so bila v tej mirovni pogodbi predvidena nadalnja pogajanja. putin je vedno priznaval Ukrajince kot narod, ki pa je bratranec Rusov. Enako pravijo Američani za Britance. Pravzaprav so bili Rusi edini garant za integriteto Ukrajine. Brez Rusov, bi Poljska po koncu 2. SV pohapsala najmanj Galicijo, ki je bila stoletja del Poljske, Madžari bi vzeli svoj kos in Ukrajine ne bi bilo. Ta narod danes z nasmeškom na obrazu brani in se bori za geostrateške interese ZDA. In to ni skrivnost. Visoki ZDA uradniki in senatorji se hvalijo s tem, jkako dobro je investiran ZDA denar. Brez ene same ZDA žrtve (no to je tudi laž) najedajo Rusijo in njeno gospodarstvo. Glavni namen ZDA ni demokracija v Ukrajini (ZDA so vedno zelo dobro sodelovale z avtoritativnimi režimi, ki so jim bili podložni) , glavni namen je bil, doseči zamenjavo oblasti v Rusiji in tudi gospodarsko onemogočiti razvoj EU. V tem drugem cilju so dokaj uspešni. EU se deindustrializira. Kemijska industrija se je izselila v ZDA, hi tech industrija na področju baterij se izselila, elekrični avtomobili so šli v ZDA, v Italij so zaprla vrata okoli 50.000 malih in srednje velikih podjetij.
marre
14. 01. 2024 11.57
-1
Vsa poročila kažejo, da spet debelo lažeš.. Veliko berem spletno stran Oryx, katera je kar dosti realna in govori čisto drugačne številke.. Govorijo se nekje številke 150.000 mrtvih Rusov, 350.000 ranjenih in to brez Wagnerjevih arestantov, katerih je samo v Bahmutu pomrlo cca 50k in brez milic LPR, DPR.. Ukrajinci se borijo za svoj obstanek, za svojo državo, nacijo, kulturo.. Rusi niti več ne skrivajo, da je cilj okupacija celotne Ukrajine in tako ali drugače porusofilt komplet državo.. Imaš na tubi "Russia media monitor" velik videov, kako se o tem odkrito pogovarjavo v večernih oddajah glavnih Kremeljskih propagandistov.. Pravoslavna vera ni bila Ukinjena, zaprti so bli samo določeni ljudje v cerkvi, kateri so bli izrazito pro-ruski in anti Ukrajinski. Če Rus smatra Ukrajince za neke "bratrance in brate", to še ne pomen, da jih Ukrajinc smatra isto nazaj.. Gre za neodvisno, mednarodno priznano državo, katera se lahko sama odloči v katera zavezništva in unije bo šla.. In to vam Putleristom nikakor ne gre v vaše trde betice.. Podpisanih je blo nebroj premirij, vsa so bla kršena s strani seperatistov . To kar so Rusi predlagali v Carigradu ne more sprejeti nobena država, katera se ima za samostojno.. Predlagali so pač državo v državi, v kateri bi imel Kremelj večji vpliv, kot Kijev.. In Ukrajina ne bi po tem sporazumu mogla nikamor, brez privolitve teh "regij", kar defakto pomen, da bi to bila še bolj nestabilna država, kot današnja BIH.. In to Rusom itak ustreza.. Zelenski je predlagal novembra 2022 mirovni načrt z 10. točkami, katerga so Rusi gladko zavrnil. Prav tako je Putler večkrat izjavu, nazadnje pred novim letom, da bo vojna trajala do takrat, ko bo Rusija izpolnila svoje cilje, katerikoli to že bili.. Jaz razumem, da patološko sovražiš zahod, zahodne vrednote in ZDA, ampak, da tako lažeš, obračaš resnico in zavajaš, je pa že malo preveč.. Kar se Ruske ekonomije tiče, je totalno v dreku, država je prešla na vojno ekonomijo, poglej si povprečne plače in penzije, obrestna mera centralne banke je 16% , rubelj ni vreden nič itd itd.. Ja ker je Američan hotel ekonomsko onemogočiti EU, je takoj po vojni dal državam EU nekaj 10 milijard $, za razvoj.. Kere nebuloze bog se usmil.. EU je našla nove trge za energente, Rusov nismo prej nikol rabil, niti jih ne rabmo sedaj.. Največji problem EU ekonomije je pomanjkanje kadra in pa mogoče zgrešene energetske in ostale politike, recimo Nemčije.. Ampak tud to se bo uredil. Medtem ko od RUsov ne bomo nikol več odvisn, kar je super zadeva in garant varnosti.. Medtem, ko bo Rusija v vseh pogledih postala inferiorna Kitajski in ne bo nič več kot njena surovinska kolonija..
Luther
14. 01. 2024 13.10
-1
Kdo koga sovraži, se dobro razume iz tvojega komentarja. To kar je Zelenski predlagal, je bil popoln poraz Rusije na vseh frontah. To je bilo nesprejemljivo. Putinov predlog je bil dosti bolj uravnovešen. Na mirovnih pgajanjih, ki so jih Ukrajinci že sprejeli je bilo v bistvu pet glavnih točk. 1. Ukarjina mora ostati nevtralna, 2. Ruska manjšina mora biti zaščitena na tak način kot Avstrijci v Italiji, 3. Ukrajina se mora znebiti neonacistov, ki slavijo Bandero kt narodnega heroja, 4. Izvajati se morajo zaveze v sporazumih Minsk 1 in 2. 5. Status Krima je predmet nadalnjih pogajanj. Če bi takkrat ta mirovni sporazum podpisali in izpeljali, bi danes imela Ukrajina svetlo prihodnost. Putin tudi ni imel nič proti temu, da Ukrajina postane EU članica. Sicer je dobro vedel, če bo EU zahtevala enake pogoje, kot jih je zahtevala npr. za Slovenijo, Ukrajina ne bo del EU še naslednjih 20 let. Ukrajina je bila in je še hudo skorumpirana in zelo nepravna država. Zelenski (prišel bo čas, ko ga bodo Ukrajinci sovražili) pa je ubohal B. Johnsona, ki je po nalogu ZDA pridrvel v Kijev in preprečil ta mirovni sporazum. Pojasni nam, kaj je narobe s tem sporazumom? Tudi danes Putin govori o miru, Biden pa grozi, da bo ZDA vojake poslal v Ukrajino. Še en podatek zate. Na planetu je bilo leta 2021 potabljenih 2.000 milijard za orožje. ZDA so porabile 800 milijard, EU 400 milijard, Kitajska 300 milijard, Rusija le 67 milijard, ostalo ostale države. Kdo je torej ogrožen? Ali tisti, ki so za obrožitev potrošili 1.200 milijard, ali tisti, ki je porabil 67 milijard za orožje? Ko je po vojni dala Američan milijarde za razvoj, jih je dal izključno zaradi svojih lastnih ekonomsko gospodarskih interesov. Po vojni so ZDA proizvedle preko 60% vsega na planetu, danes proizvedejo manj kot 20%. ZDA izgubljajo gospodarsko prevlado.EU je močno zrastla. Bila je 3. največja gospodarska sila na planetu, brez politične in vojaške moči. V primeru, da bi EU bolje sodelovala z Rusijo, bi lahko postala 1. gospodarska sila in to ZDA sploh ni všeč.
marre
14. 01. 2024 13.22
+2
Vidim, da se s tabo ne da dosti pametno pogovarjat.. Kot sem že rekel, bi s sprejetjem "Ruskih pogojev" v mirovnih pogajanjih dobila, državo v državo, kjer bi Kremelj imel večji vpliv na zasedenih območjih, kot Kijev..Kar pomeni, stalno destabilizacijo in državo, ki brez Kremeljskega blagoslova ne more niti zaprositi za članstvo EU kaj šele kaj drugega.. Kot drugo je Putler večkrat povedal, nazadnje pred novim letom v nagovoru, da konca vojne ne more bit, dokler Rusija ne doseže svojih ciljev.. Tolk o tem.. Kar se tiče zapravljanja za vojsko, ZDA lahko zapravi tolk za vojsko ker ta denar ima, medtem, ko je Rusija za leto 2024 napovedala vojaški proračun v višini 130 milijard ali 40% zveznega proračuna.. Pač dejstvo je, da je Ruski bdp cca 10x manjši od Ameriškega.. Kar se Evrope tiče, lepo smo živeli pod Ameriško varnostjo in lastno naivnostjo, da ni noben tolko nor in samodestruktiven, da bo šel začenjat novo veliko vojno v Evropi. In smo se motili. In EU je 2 največja ekonomija sveta z okoli 18.351.127 milijardami.. Kitajska je z svojimi 17.700 milijardami blizu ampak ni še tle.. EU je sodelovala s Rusijo na veliko, še veliko več bi, ala 2 tok in še tisoči novih projektov, ampak se je Putler odločil, da bo njegova zapuščina drugačna.. Raje je začel vojno, grozil tej isti Evropi in nam z jedrskim holokavstom in posledično so se skoraj vsi stiki pa tudi ekonomski prekinili.. In tako bo tudi ostalo.. Se strinjam s tabo, lahko bi lepo živel, tako mi kot Rusi, mi od njihov razmeroma dostopnih surovin, oni od naših milijard.. Ampak Putler se je odločil drugače, verjetno je resnično mislil, da bo vsega skupaj prej konec predno bo lahko zahod naredil karkoli in bo se bo potem EU in ZDA samo prisiljena sprijazniti z novo realnostjo, kot je to bilo na nek način leta 2014.. No nekak se to ni izšlo in trenutna Rusija je daleč največja grožnja varnosti in miru na Evropskem kontinentu in Rusija edini krivec za vse izgube v ekonomskem smislu in ves zapravljen denar, kater bo šel za vojsko, tako v EU kot Rusiji, namesto, da bi šel v razvoj, zdravstvo, šolstvo, infrastrukturo itd.. Zadeve so popolnoma jasne, navkljub tvoji želji in željam tebi podobnim, da poskušate vse skupi zameglit in obrnt realnost..
Luther
14. 01. 2024 13.42
-1
Pa še nekaj. Na planetu je okoli 200 držav, vse razen 2 - 5 niso kapitalistične. In v večini teh držav ljudje ne živijo bolje kot živijo danes v Rusiji. Ali misliš, da imasta Bolgarija, Romunija, Slovaška kaj boljši standard , kot je v Rusiji? Si kdaj obiskal jug Italije, kjer ljudje živijo v bedi? Še nekaj je važno, ko je Putin prevzel oblast, je bila Rusija nepravna država, vladalo je nezakonje kot na divjem zahodu. Tajkuni so ropali državo. Rusija je bila na robu bankrota, tako . da je iskala in dobila kredite. Kot gospodarstvo je bila v začetku tisočletja nekje med 20 in 25 mestom. Putin je državo, tudi z avtoritativnimi prijemi (tudi v Singapuru je vladal avtoritativec, da zalivskih držav niti ne omenjam) spravil v red. Eno prvih dejanj je bilo, da je zbral vse tajkune in novodobne bogatune in jim prepovedal vmešavanje v politiko. Hodrakovski se je vmešaval in danes je v azilu sicer zelo bogat. S tem je Putin obračunal s oligarhijo. V ZDA pa vlada oligarhija. Samo v Washingtonu je preko 10.000 registriranih lobističnih firm. Kdo so lobisti. To so poklicni koruptivni mojstri. In ona vladajo. V ZDA je oligarhija tista, ki vlada, ne predsednik ali senat. Za našo varnost je pomembno sodelovanje celega planeta. Izločevanje Rusov temu ne koristi. Kje je našla EU nove trge za energenta? V Kirginistanu? Menjava met to državo in EU seje povečala za 5,000 %. Zakaj? Ker EU tam kupuje ebnergente. Tudi uvoz energentov iz Indije se je povečal za kakšnih 150%. Zakaj se je iz teh in tudi iz zalivskih in ZDA držav povečal uvoz nafte? Zato, ker te države kupujejo nafto in ostale energente v Rusiji. EU gospodarstvo in kmetijstvo propada. Poglej kaj se dogaja v Nemčiji, ki je bila motor EU. Za konec. Jaz občudujem in imam zelo rad zahodne vrednote. Všeč mi je njihova glasba, knjiđževnost, filmi, likovna ustvarjanje, njihova moda, tehnološke rešitve. Všeč mi je nihova znanost. Jaz sovražim na zahodu hinavščino (poglej Palestino) sovražim hegemonistične ideje in prevlado nad ostalimi narodi, sovražim ZDA dokaj pokvarjeno elito. Poglej kaj se dogaja z Epsteinovim krogom elitnežeb. Sovražim njihov način širjenja demokracije. Ali so kdaj ZDA poskušale uvesti demokracijo v Saudaki Arabiji? Niso. Sovražim tudi take, ki nasedajo in širijo vojno huskanje v imenu demokracije. Sovražim tiste, ki zagovarjajo globalni red. Kaj pa je globalni red? Preziram tiste, ki niti približno ne razmejo zgodovine nekih narodov in nacij in vse gledajo s trenztka sedanjosto, kot, da se zgodovimna zčela februarja leta 2022. Samo ti tega ne boš nikoli razumel.
rdeča petokraka
14. 01. 2024 14.54
-2
marre
14. 01. 2024 20.47
+2
Smešno kako si na hitro pozabil vse tiste nebuloze o pučih in 5 milijardah dolarjih, ko si slišal malo resnična dejstva... Ja mislim, da imata Romunija in Bolgarija, da o Poljski, Baltskih državah, Češki, Slovaški niti ne govorimo, v povprečju dosti bolši standard kot Rusi.. Ni Rusija samo Moskva, Saint Petersburg in še kakšno mesto.. Malo si poglej kakšen video, kako se živi v provincah, v manjših mestih in vaseh.. Beda, revščina, primitivizem.. Nič ni Putin obračunal z Oligarhi, ampak je samo našel način, kako jih priklopiti na sistem, kjer denar teče, v zameno pa se oni zaenkrat še ne vmešavajo v njegovo politiko, drži.. Kar se lobistov v ZDA tiče, ja seveda obstajajo, prav tako v EU, je to prav, resnično ne vem.. Vem pa, da je recimo prvih 10 najbogatejših američanov izkjučno obogatelo s svojo pametjo, potem ko so ustanovil različne firme, Amazon, Tesla, Microsoft itd itd.. Medtem ko je prvih 10 pa še več najbogatejših Rusov, izključno oligarhov blizu Putina, kateri so obogateli z divjo privatizacijo in po domače krajo skupnega premoženja v norih 90 letih.. Kar se energentov tiče ne ni Kirgizija tolk pomembna, bolj so pomebni Norveška, Uk, Saudova Arabija, Katar, UAE in ostali.. Od tukaj mi dobimo svoje energente.. Kar se Nemškega kmetijstva tiče, nič ne propada, samo protestirajo proti določenim ukrepom katere je hotela sprejet vlada in do v 250.000€ vrednih traktorjih.. In ja omogočeno jim je protestiranje, nekaj kar je danes v Rusiji popolnoma onemogočeno, če nočeš pristat 15 let v kazenski koloniji in izgubit vse.. Kar se Palestine tiče, Hamasa, če ti podpiraš teroriste je to tvoj problem.. Izraelu so grozili in mu še grozijo z popolnim uničenjem in Izrael se bo branil.. Kar se tiče globalnega redu, če se kdaj zgodi, da Amerika ne bo več mogla vsaj približno zadrževati stvari tako kot so, se boš zbudil v svetu, kjer večja, močnejša država, brez posledic okupira manjšo in počne kar hoče.. Po domače, zbudil se boš v svetu kjer bo na vsakem kontinentu, v bilokaterem momentu ena velika vojna.. In potem se ti bo še kolcalo po Ameriški "hegemoniji" karkoli že naj bi to bilo.. Jaz pa preziram ljudi, kateri po eni strani razumejo "zgodovino" enih narodov in čisto nič "zgodovino" in pravice drugih.. Preziram ljudi, ki zagovarjajo to Rusko agresijo, njihove zločine in nenazadnje preziram ljudi, ki zagovarjajo islamske teroriste po svetu ala Hamas v Gazi..
bfranjo
21. 02. 2024 14.23
Kolikor, že berem tele komentarje so tile "rusofili" zelo pridni kar se tiče število komentarjev. Kar se tiče slovencev smo pridni sploh tedaj kadar pade kaj cvenka. Mogoče bi tudi jaz kracal po internetu in si zmišljeval zgodbice, ki jih ni mogoče preveriti, če bi bilo finančno zanimivo. Koliko kaj Putin primakne, ali na število komentarjev, ali celo na število besed?
Banion
14. 01. 2024 09.32
+2
očitno si rusi lahko privoščijo več kot misli zahod. Porg izčrpavajoče vojne, očitno načrtno zavlačujejo, lahko na veliko gradijo. Hudo bo če se bodo ukrajinci odličili zponovno zavzeti mesto. Ne bodo se veliko ozirali na mesto če tam živijo rusi, kot se niso na ruskomanjšino. Morda jih američani za to tako veselo podpirajo ker v njih vudijo enak pogum pri zatiranju manjšine kot so ga oni imeli pri zatiranju indijancev in črnih
tornadotex
14. 01. 2024 09.25
-5
Mariopol, kako bo to lepa prihodnja Ukrainska tarča...Kar sedaj gradijo bodo Ukrainci vse podrli...
Luther
14. 01. 2024 09.27
+3
Hočeš reči, da so Ukrajinci destruktiven narod? Imaš prav. Če bi bili Ukrajinci konstruktivni, te vojne ne bi bilo. Zadnja možnost, da ustavijo vojno je bila leta 2022 v Carigradu, a so se Ukrajinci odločili za vojno, sicer po naročilu ZDA in GB.
Posteni
14. 01. 2024 09.44
-1
Hoce rect da se bodo ukrajinci legitimno branili pred naciputinom ..zgodbice za lahko noc o zlobnih zahodnjakih pa prisparaj za svoje mulce..
Natoforever
13. 01. 2024 21.43
-7
V bistvu lahko trenutno v ruSSiji izbiras med oknom..ali pa Novičokom..oziroma Prigožin js dobil še granato v letalo.
Luther
14. 01. 2024 09.30
+4
Na Zahodu te izbire nimaš. Enostavno te vržej v ječo in ne pišejo več o te, J. Asange in še mnogi, o katerih se ne piše. Ne piše se recimo o kakšnih 50 ljudeh iz kroga Epstein, ki so ''storili'' samomor, kot ga je Epstein. O tem mediji na Zahodu molčijo. V ZDA je ''padlo skozi okno'' v zadnjem letu kakšnih 50 ljudi.
Banion
14. 01. 2024 09.34
+0
v bistvu je to demokracija ane če vzameš malo za hec
marre
13. 01. 2024 21.42
-4
Ni naključje, da so vsi manjši narodi okupirani s strani Moskve, tako težko čakali na razpad SZ in takoj zbežali Evro-zahodnim integracijam naproti.. Vsak, ki je doživel ruski škorenj in njihov "svet", ve kakšno je življenje pod njim.. Na žalost, Ukrajincem to ni uspelo storiti, predno se je Rus tolko okrepil, da je začel novo veliko osvajalsko-imperialistično vojno v Evropi.. In danes plačujejo ceno.. Veliko odgovornost nosijo tudi ZDA, Francija in UK, in praktično cela EU, katera je z Budimpeštemskim sporazumom garantirala Ukrajinsko neodvisnost in ozemeljsko celovitost, skupaj z podpisnico Rusijo..
Luther
14. 01. 2024 09.38
+0
Od leta 1940 dalje je tako rekoč skoraj vsem narodom in nacijam in državam po celem planetu uspelo ubežati Anglo, ameriškemu in EU kolonializmu. Indija se je po 250 letih leta 1947 osamosvojila. Pod GB škornjem je živelo 700.000.000 Indijcev. V 250 letih so GB pobili 125 milijonov Indijcev. To je samo en primer Zahodnega škornja. EU je z Minsk dogovori garantirala varnost Rusov v Ukrajini . Mimogrede, ZDA so v času Trupa enostransko odstopile od najmanj treh sporazumov o omejevanju orožja. Budipeštanski sporazum je res zagotavljal integriteto mej. Vendar ne pozabit, da se je v Ukrajini zgodil državni udar, ki so ga po besedah ZDA sekretarke V. Nuland organizirale ZDA in pri tem ''ivestirale'' v ta puč 5 milijard dolarjev.
marre
14. 01. 2024 10.48
-5
Za razliko od Rusov, kateri niso nikoli vrnili svojih kolonij ali "okupiranih" teritorijev, so zahodne države to naredile.. Minsk je propadel, zaradi stalnega kršenja premirja s strani seperatistov, kater so si želel vstopa Rusije v vojno.. Prav tako Putler ni imel nobenega namena pustit Ukrajino, da gre svojo pot, on jo namreč ne smatra kot državo ampak samo kot Rusko kolonijo ala Belorusijo.. Tole zadnje je pa čista laž, v Ukrajini se ni zgodil noben puč, ampak se je kremeljskemu podložniku zgodila ulica, ko je namesto podpisa o sodelovanju z EU, čez noč po obisku Moskve, podpisal sporazum o neki kvazi Evroazijski uniji.. Puč je takrat ko potem pučisti prevzamejo oblast.. To se v Ukrajini ni zgodilo, ampak so imel volitve in prišla je nova oblast.. Medtem, ko je "Ukrajinski" predsednik, zbežal, ne boš verjel kam.. V Rusijo...
Luther
14. 01. 2024 11.22
+7
Laž je kar ti nakladaš. Sekretarka ZDA Victoria Nuland je jasno in javno povedala, da so ZDA ''investirale'' 5 milijard dolarjev v organizacijo puča. Po uspelem puču, so nastavile svoje ljudi. Vsem je znana njena izjava, ki jo je dala ZDA veleposlaniku v Ukrajini. Rekla je (ne smem napisti njenih besed, ker me bo cenzor izbrisal) . Minsk sporazumi so bili prevara, kar sta povedala kanclerka Merkel in predsednik Francije Holland. Rusija je obsegala skoraj vse teritorije, ki jih obsega danes že pred skoraj 300 leti. Takrat so se ZDA komaj formirale in potem v 1 stoletju okupirale skoraj cel kontinet in neusmiljeno preganjale in ubijale vse domordce, kar jih je ostalo živih so jih strpale v rezervate, kjer so še danes. O tem je g. David E. Stannard napisal knjigo Ameriški holokavst. Iz SZ je nastalo dosti samostojnih držav, medtem, ko iz ZDA niti ena. Tudi Ukrajina je dobila samostojnost in danes bi bila čudovita država, samo ostati bi morala deklarirano v Ustavi zapisano, da bo nevtralna (tako kot Avstrija, ki je dobila nevtralnost po zaslugi SZ) in zagotoviti bi morala vse pravice ruski manjšini, ki je v bistvu večina v vzhodnih pokrajinah. Z nevtralnostjo ne bi Putin aneksiral Krima, čeravno je Krim bil rusko ozemlje še preden so se ZDA formirale. Takrat je Katarina Velika od tam pregnala Turke in mimogrede ustanovila tudi Odeso. Krim je postal ukrajinski z ukazom Hruščeva, približno enako oziroma z udeležbo več vlad, je Primorska postala Italija. Krim pa je en človek podaril Ukrajini , misleč, da bo Ukrajina večno del SZ. Kar se tiče Janukoviča, ta je bil res skorumpiran do obisti, vendar se je dobro zavedal, da Ukrajina ne sme prekiniti vseh odnosv s Rusijo, tako kot je to zahtevala EU in kolektivni zahod. Zavedal se je, da taka odločitev prinaša samo vojno. Sicer pa to je posredniška vojna ZDA proti Rusiji, z željo, da se v Rusiji namesti taka vlada kot je v Ukrajini. Pokorna in vazal ZDA geostrateških interesov. Tega dejstva se zaveda 7 milijard od 8 milijard ljudi na planetu, zato se Rusija gospodarsko ni zlomila in bo ta boj proti ZDA hegemoniji zmagala.
marre
14. 01. 2024 11.36
-3
Še enkrat ti polpismen knedel.. Definicija puča je takrat, ko pučisti prevzamejo oblast, kar se v tem primeru ni zgodilo.. Königsberg je bil Nemški od 12.stoletja, pa danes več ni.. A razumeš, da so imperiji razpadli in se teritoriji menjali? Ampak v tvoji zmedeni glavi, Rusom nekak pripada tisto, kar so imeli pred 300 leti.. Če se gremo kdo je uničil več narodov, na teritoriju današnje Rusije je bilo poleg Slovanov, še vsaj 26 drugih večjih narodov, katerim so Rusi vzel teritorij, jih nasilno porusificiral, v času Stalina in Lenina, pa celo na veliko vozil v Gulage.. Rusija je država, katera je sama pobila cca 30 milijonov svojih ljudi, v času Komunizma in Stalinizma.. Ukrajina je dobila svojo samostojnost po razpadu SZ in referendumu, ki je bil okoli 90% za, v vseh oblastih pa tudi na Krimu.. Ruska manjšina je bila večina samo na Krimu in nikjer drugje in to po popisu.. Rusi so imel vse pravice, edino ruski jezik je postal manjšinski, kar je glede na vso Rusifikacijo, katero je Ukrajina pretrpela, nekaj čisto normalnega.. Putler ni nikoli verjel, da ima Ukrajina pravico obstajati, oziroma v njegovem pokvarjenem umu je lahko obstajala tolko časa, dolker se je klanjala Rusiji in Ruskim interesom. Tole kar pa ti bluziš o 5 milijardah je pa večkrat dokazana lažna teorija zarote, katero širi Kremelj in njegovi cucki ala ti.. Teh 5 milijard $ je Amerika namenila od leta 1991 kot pomoč Ukrajini, kot je napisano v "utrjevanju demokracije" in v pomoč ekonomskem razvoju.. Takšno pomoč je prejelo od ZDA nešteto držav.. Putler je svoje pravljice o nacistih in fašistih, začel 2014, ko je njegov pudel moram pobegniti pred ulico v Moskvo.. Laž na laž, je pa res da totalno ustrezaš profilu Kremeljskega propagandista in putlerista...
marre
14. 01. 2024 11.41
-2
Aja pa še pred napadom 24.2.22 se ni niti od daleč govorilo, o bilokakšnem Ukrajinskem članstvu v NATU.. Ukrajina je samo hotela postati del Evropske unije in postati normalna prespektivna država, kar je za Putlerja smrt.. Že tako so vse bivše države SZ prehitele Rusijo po BDP-ju na prebivalca, sedaj pa da to stori še Ukrajina?? Težko bi potem zagovarjal svoje kolege Oligarhe, kater so po razpadu SZ pokradli in polastninili večino bivše skupne imovine in postalu multimiljarderji, medtem, ko običen Rus živi v relativni bedi in revščini.. Iz nobeden države v zgodovini človeštva se ni toliko pokradlo, kot v Rusiji 90 let.. Ni Rusija sam Moskva, pa še tam dobro žvi sam elita.. Večina običajnih ljudi žvi v nekih 50, 60 let starih blokih, na 40m2 in verjamejo propagandi kako so oni neka svetovna sila itd.. V resnici bi bli brez nafte ostalih surovin, revnejši k najbolj revne afriške države..
minnaema@yahoo.com
13. 01. 2024 21.41
-8
Kakorkoli se žalostno čuje- to mesto Maripola bo postalo PUTINovo mesto, ker močnejši ima oblast
P1800
13. 01. 2024 21.29
-1
Preden se je začela "kyhinja je bilo mesto Rusko govoreče živelo je približno eneko Število Ukrijev kot Rusov mali % še ostalih.Vir:wiki, tako da ga ne moremo pripisati ne enim ne drugim, na koncu pač pripade močnejšemu
JoniBravo
13. 01. 2024 21.33
-3
Glede na mednarodno priznane meje, lahko mariupol mirno pripišemo ukrajini. Putin je šel stvari delat z vojsko, na silo. Bo mogu neskončno časa živet, da bo mariupol obdržu ruski. A vecno ne bo na oblasti. Rusi ce se bodo se kdaj hotli priblizat evropi, bodo mogli vse resetirat.
marre
13. 01. 2024 21.37
-4
Res, prav tako je imela regija Donetsk pred začetkom vojne cca 60% Ukrajincev, 38% Rusov, plus ostali.. Pa naši proputleristi vreščijo kako, da je šlo zamo za Ruse.. Etnični Rusi so v Ukrajini predstavljal cca 17% prebivalsta, ali 8.330.000 in etični Ukrajinci cca 37.541.000 ali cca 78%.. Ampak ta manjšina je za Putleriste očitno po neki shizofreni logiki večja od Ukrajinske večine in veliko bolj pomembna..
Natoforever
13. 01. 2024 21.25
+0
ruSSki mir...ce se ne strinjas z mano, te ubijemo. klasika.
gozdar1
13. 01. 2024 21.06
+3
Potemkinova vas, podobno kot rusija.
Ernest Scribbler
13. 01. 2024 21.00
+14
Ne vem..že to,da se dva zelo sorodna naroda vojskujeta??
za bojši jutri
13. 01. 2024 20.58
+4
Mariupol postaja iz dneva v dan prelepo mesto, ki pa ni namenjeno ukrajinskim nacistom.
gozdar1
13. 01. 2024 21.05
-1
Tja se namesto pobitih prebivalcev naseljujejo ruski nacisti.
travc
14. 01. 2024 08.57
-1
JoniBravo
13. 01. 2024 20.57
-1
A Putin se vedno razlaga, da gre samo za operacijo katere cilj je denacifikacija. Ker po slikah sodeč dejstva govorijo neki drugega, da si ji prilastil tujo državo. 😄 No jaz zihr nisem verjel, da bo 24.2.2022 svetu razlagal resnico zakaj je sel na osvajalsko pot.
fljfo
13. 01. 2024 21.01
+1
Človek, ki fira totalno desničarsko politiko govori o denacifikaciji!?! Narobe svet...
Arguss
13. 01. 2024 20.53
-8
Pustimo vse te zgodbe samo Resnica bo za vernike World Presss TV žalostna.Oziroma jo ne bodo niti hoteli sprejeti.
anatomija
13. 01. 2024 20.46
-6
tisti , ki so jih zvrnili v ustanovi Ljubljana -Polje kot brezupne primere so svojo tolažbo našli v tem , da so postali Rusofili
2mt8
13. 01. 2024 20.50
-2
Zraven so Fužine - tam so vsi postali to...
anatomija
13. 01. 2024 20.41
-1
Še rusi bežijo iz Rusije v Ukrajino . Se vidi kje imajo boljše pogoje za življenje in upajo , da Ukrajina čimprej osvoji svojo deželo
OvcjiPastir
13. 01. 2024 20.31
-7
Rusija je le še bleda senca tistega kar je bila nekoč sovjetska zveza, zadnji žebelj v krsto pa so ji zabili leta '00, ko so Putina postavili za predsednika. Žalostno, da je postala le ena gmota korupcije, zaostalosti, revščine in žalosti.
ACC0
13. 01. 2024 20.28
+0
Tole se bo kmalu spet rušilo se bojim.
nexus4321
13. 01. 2024 20.24