Tujina

Izvršni direktor Twitterja o blokadi Trumpovega računa: Gre za nevaren presedan

Washington, 14. 01. 2021 15.07 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Izvršni direktor Twitterja Jack Dorsey zagovarja odločitev o zaprtju računa ameriškega predsednika Donalda Trumpa na tem družbenem omrežju. Ob tem pa je opozoril, da gre za nevaren presedan in posledico tega, da družbenim omrežjem ni uspelo spodbuditi 'zdrave' ravni komunikacije.

"Da smo morali prepovedati račun, bo imelo realne in znatne posledice," je Jack Dorsey glede odločitve svojega podjetja zapisal v vrsti tvitov.

Po nasilnem vdoru Trumpovih privržencev v kongres je predsedniku odreklo gostoljubje več družbenih omrežij, ki jih je v svojem mandatu uporabljal za komuniciranje z javnostjo. Poleg Twitterja so Trumpove račune prepovedali Facebook, Instagram, Twitch in Snapchat, YouTube pa je začasno onemogočil njegov kanal. Upravitelji družbenih omrežij so se za to odločili, da ne bi Donald Trump omrežij izkoristil za morebitno podžiganje novih izgredov ob inavguraciji svojega naslednika Josepha Bidna.

Twitter je bil sicer glavno Trumpovo orodje za vsakodnevno komuniciranje z 88 milijoni sledilcev. Na njem je objavljal svoje izjave, odločitve, širil pa je tudi napačne in lažne informacije.

Ustanovitelj spletne enciklopedije Jimmy Wales je ocenil, da sta Facebook in Twitter zelo dolgo časa ravnala narobe, ko je Trump na njunih omrežjih objavljal neutemeljene trditve, vključno s tistimi o nepravilnostih in prevarah na predsedniških volitvah v ZDA 3. novembra. "Zelo jasno je bilo, da širi lažne informacije," je poudaril. Po mnenju Walesa je odgovornost za napad na Kapitol 6. januarja "stoodstotno v Trumpovih rokah".

Jack Dorsey
Jack Dorsey FOTO: AP
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (199)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

nick73
15. 01. 2021 18.33
+6
Na prvi pogled je zabavno opazovati, kako so izklopili oranžnega neotesanca. Malo bolj kritičen pogled v prihodnost pa prikaže grozljiv scenarij: nekdo se zameri korporaciji, ki ima v lasti internet, elektriko, bankomate, trgovine, bolnice, ... in ga izklopijo.
IgorMedved
15. 01. 2021 16.12
-4
Trump ima kot predsednik ZDA (do 20.01.2021) na voljo celo PR-ekipo v Beli hiši. Kot predsednik, lahko brez težav dobi intervju s katerokoli medijsko hišo. Zakaj je potem problem, če mu Twitter ukine račun? Sicer je pa Trump zagovornik prostega trga in zasebništva ter vitke države. Torej mora spoštovati odločitve zasebnih podjetij, kot so Twitter, Facebook ipd. Menda se ne zavzema, da bi država oz. predsednik nadzirala zasebna podjetja in njihove poslovne odločitve?
JohannDoe
14. 01. 2021 20.08
+2
Stvar je preprosta: socialna omrežja so prerasla neke nekdanje klepetalnice in postajajo iz dneva v dan vplivnejši mediji in de facto prevzemajo in presegajo nekdanjo vlogo medijev. Imeli smo nedavno tudi afero FB in ameriških volitev. Zdej, kake medije si želite in koliko svobode naj bi ti imeli pri tem kaj, kako in na kakšen način naj vam servirajo in vam dovolijo se pogovarjat, si pa izberite sami. Kar si boste izbrali, to boste imeli.
JohannDoe
14. 01. 2021 19.59
+2
Po drugi strani pa stvar sploh ni problematična. Enkrat se bo o tem, koga izklopit, na internetni ali telefonski firmi ob kavi odločal nek Žan Mahnič, drugič nek Marcel Stefančič, pravica bo vsakič za nekoga nedvoumna, nekdo bo pa cvilil.
Redžepi
14. 01. 2021 19.55
+2
A tale klošar je reptil iz odzadja...kdo je pa njegov nadrejeni, ki mu daje napotke....
MucaNeGrize
14. 01. 2021 19.42
+8
Rešitev je sicer preprosta . NAJPREJ Politikom je potrebno najprej odvzeti imuniteto , ki so si jo sicer pred leti izglasovali sami ...in bi morali za javne laži odgovarjati kazensko materialno po hitrem postopku . Povsod . ENAKO tudi mediji . V enem letu bi bil red - in veliko bolj mirno .
JohannDoe
14. 01. 2021 20.00
+2
BlazTom
14. 01. 2021 19.36
-3
A bodo k našemu Twitlerju tudi kaj pogledali?
Generacija56
14. 01. 2021 19.36
+2
Klošar je ukinil pravico 7,8 milijardi ljudi spremljati eno od najboljših cepiv na svetu? ŠE KOMU NI KAJ JASNO!!!!
Generacija56
14. 01. 2021 19.34
+7
No, če komu še ni kaj jasno: UDARNA NOVICA!!! Twiter je ukinil domačo stran cepiva Sputnik V!
AjdeMiPopuši
14. 01. 2021 19.24
+7
zgleda kot terorist
MucaNeGrize
14. 01. 2021 19.38
+1
Res je , ali pa kot zadet amiš , ki se sicer nikoli ne zadevajo.
niktalop
14. 01. 2021 19.23
+1
Podpiram stališče Merklove, ki je jasno povedala da zasebniki ne morejo samovoljno odločati kaj je na socialnih mrežah dovoljeno in kaj ne. Samo država lahko z zakonom predpiše kaj je dovoljeno objaviti, kaj pa je nedopustno. Če bi prenesli ravnanje lastnikov Twiterja ali Facebooka na druga podjetja, potem bi lahko lastniki zasebnega podjetja zaposlovali samo ljudi po rasi, veroizpovedi, spolu, spolni usmerjenosti, politični pripadnosti. Prav zanimivo bi bilo videti kako bi nek lastnik podjetja obrazložil zakaj zaposli samo belce ali hetero moške.
MucaNeGrize
14. 01. 2021 19.33
+3
Strinjam delno . Samo v tem primeru se država odloča o " delovanju " privatnega podjetja v posameznih državah različno in pride do nerazrešljive zmede . Primer " zmede " . desničar breivik je ubil 77 ljudi in jih imel namen ubiti še čez sto , ki jih je ranil - zato je bil obsojen na norveškem na max. možno kazen 24 .let z možnostjo podaljšanja . Če bi bila Norveška / hipotetično soseda zda in bi ENAKE poboje storil 5 m čez mejo ...bi fasal najmanj 3200 let aresta in približno 100 smrtnih kazni .
MucaNeGrize
14. 01. 2021 19.37
+6
Bolj zanimiva , kot merklova je sicer Snowden ...Ki je med prvimi opozoril , kam vodi takšna pot , ko je korporacija v bistvu nad državo in zakoni - kar se sicer zaradi neoliberalnega kapitalizma dogaja že vrsto let , le da večina ni pozorna na moč korporacij - torej posameznikov z ekstremnim kapitalom - ki potem diktirajo " tempo " državi na izbranem področju ( kjer imajo pač svoje interese ) in to je ekstremno nevarno .
niktalop
14. 01. 2021 19.38
-2
Tvoja primerjava ni na mestu in nima nič skupnega s socialnim omrežjem ki je globalno. Kaznovalna politika je pač stvar posamezne države.
JohannDoe
14. 01. 2021 19.15
+3
Še vedno vidite v vsem samo Janšo in pionirčke... zabluzen narod. Ni ne problem ne bistvi v tem, da so ga utišali, ampak kdo in na kakšni osnovi. Ne gre za obskurne neke platforme. Danes Trump, jutri mogoče Biden ob volitvah, ker ne bo zagovarjal interesov lastnikov firme, tretjič kdo drug. Ker ima pač lastnik/ponudnik komunikacijske in informacijske infrastrukture pravico in tehnično možnost in sedaj še uveljavljeno prakso (!) vleč odločitve kaj je prav in kaj narobe. Če ponuja telekomunikacijske storitve, se bo sam samostojno odločal kdo in kaj lahko prek nje govori. Če storitev, ki jo ponuja, pokriva sodnijo, bo pa še sodnik zraven, pa to. A ne?
hisne
14. 01. 2021 19.26
-1
dam jim prav da so ga blokirali in še mnoge bi morali
JohannDoe
14. 01. 2021 19.38
@hišne Seveda bi jim ti dal tudi, če bi odločal koga utišat, recimo, Žan Mahnič. Ker razmišljaš izven plašnic.
mr.poper
14. 01. 2021 19.38
+1
Tramp je bil hujskač o tem ni dvoma in on si po tvojem naj sam odklopi Twitter prosim te ne bluzi no!
Ciril Jenko
14. 01. 2021 19.01
+13
Daleč smo zašli, ko privat podjetja odločajo kaj je kaznivo in kaj ne namesto sodišč.
hisne
14. 01. 2021 19.05
-3
vsak privatnik pa odloča kdo lahko dela na njegovem portalu a ne
morfo
14. 01. 2021 19.18
-2
Ja nekateri pa mislijo da lahko izražajo svoje frustracije vsepovsod.🤔
JohannDoe
14. 01. 2021 19.41
+2
Tud ta privatnik tukaj lahko, recimo, odloča katero resnico se bo pisalo na njegovem portalu. Ker je to tako na tem svetu, a ne? Kot se hišni oča doma sam odloči, katera resnica in pravica bo veljala v njegovi hiši. Nenazadnje, je njegova hiša, pa to.
JohannDoe
14. 01. 2021 19.45
+3
Torej, ko vas v pričo novega lastnika začnejo brisat, ko boste govorili kaj neprimernega o JJ, po zaslonu se vam bodo pa rolali samo članki kako vlada dela dobro in uspešno, mi ne jokat o krivicah in fašicah. Je privat lastnik, ne? Si lahko sam izbira svojo resnico.
morfo
14. 01. 2021 20.25
Sajto se že dogaja v SLO portali ki brišejo vsebine. Konkretno zdaj napišem imena teh portalov in mi napiše da vsebuje nedovoljene besede in sovražni govor????? Tej na tem portalu so res mimo....😂
Helix Nebula
14. 01. 2021 18.57
+17
50% Američanovm so odvzeli svobodo govora. 50% Američanom želijo odvzeti pravico da volijo svojega kandidata. To je diktatura Bidena
IgorMedved
15. 01. 2021 16.19
+1
Američani so novembra lani izvolili Bidna. Kje je problem?
Bajkerrado
14. 01. 2021 18.55
-2
ja rekel sem če bi imel Hitler twiter vemo kaj je pa ratalo potem 10 let kasneje hhh...takšne skrajne ideologije je treba zatret v kali
Rothschild1
14. 01. 2021 19.15
+6
Se strinjam. A zatreti te zadeve ne more multinacionalka. Zato obstajajo sodisca
lizing
14. 01. 2021 18.54
+11
Ajaja tale juha se ne bo na rahlo pojedla.
lotmerzanec
14. 01. 2021 18.52
+19
Sramota za Twiter,da blokira nekoga,ki ima 88 miljonov sledilcev!! Se to še vedno imenuje demokracija?? Po moji logiki je to utišanje nekoga,ki razmišlja drugače!!
hisne
14. 01. 2021 19.06
-8
morfo
14. 01. 2021 19.20
-2
Ni sramota, za to moraš imeti jajca. Naj naredi svoj portal in lahko trosi nebuloze svojim skurjencem.
morfo
14. 01. 2021 19.22
-1
Pa še to, vsak podpiše pristopno izjavo in tudi vidi pravila portala. Očitno nekdo ni prebral kaj piše.
niktalop
14. 01. 2021 19.26
+3
Očitno nisi videl kaj je govoril Trump. Niti z eno besedo ni omenil napada na Kongres.
Curie Skyri
14. 01. 2021 19.30
+0
Sploh ni pozival k nemirom. Sem videla "tweete' zaradi katerih je bil odstranjen
IgorMedved
15. 01. 2021 16.21
Patriot78
14. 01. 2021 18.44
+25
Ponavadi so rekli, dokler ti ni dokazana krivda na sodišču, si nedolžen... tukaj je pa zasebna korporacija tožnik in sodnik, ter še izvršitelj kazni - to je pa nevarno, da naše bnavade pridejo pod odločanje zasbnikov - kaj bomo smeli in kaj ne....nevarne vode...
Zvezdankriž
14. 01. 2021 18.43
-12
še enega poznam, ki mu je treba zapret račun. Mogoče se pa pol posveti covid situaciji.
Ate_ist
14. 01. 2021 18.19
+17
biden se mora zavedati, da ga takšni kot dorsey lahko utišajo, če ne bo plesal po njihovo. zastavlja se vprašanje kdo prav za prav je predsednik?