Gospodarstvo

V izogib Rusiji: del svoje nafte bi Kazahstan pošiljal prek Azerbajdžana

Moskva/London, 13. 08. 2022 12.54 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Že 20 let Kazahstan svojo nafto pošilja po kaspijskem naftnem konzorciju (CPC) prek ruskega črnomorskega pristanišča Novorosijsk, ki omogoča dostop do svetovnega trga. Julija pa je rusko sodišče zagrozilo z zaprtjem tega plinovoda, zato kazahstanska vlada preventivno želi skleniti pogodbe za druge prodajne poti. Kazahstansko državno naftno podjetje naj bi bilo v pogovorih s trgovsko enoto azerbajdžanskega državnega podjetja. 1,5 milijona ton kazahstanske nafte na leto namreč želijo poslati prek azerbajdžanskega naftovoda, ki črno zlato dobavlja v turško pristanišče Ceyhan v Sredozemlju.

Plinovod
Plinovod FOTO: Shutterstock

Kmalu po tem, ko je Rusija februarja napadla Ukrajino, so mednarodne cene surove nafte dosegle najvišjo vrednost v zadnjih 14 letih. Cene še naprej ostajajo visoke, julija so vzdrževale povprečje nad 100 ameriških dolarjev za sod. Številne države zato iščejo načine, kako bi obvladale zahtevne razmere na naftnem tržišču.

Čeprav uradne potrditve še ni, je vir za Reuters povedal, da je kazahstansko državno naftno podjetje Kazmunaigaz v pogovorih s trgovsko enoto azerbajdžanskega državnega podjetja SOCAR, da bi omogočili prodajo 1,5 milijona ton kazahstanske nafte na leto prek azerbajdžanskega naftovoda, ki dobavlja nafto v turško pristanišče Ceyhan v Sredozemlju. 

Toda količina nekaj več kot 30.000 sodov na dan v primerjavi z običajnimi 1,3 do 1,4 milijona sodov na dan, ki tečejo po kaspijskem naftovodu, je le drobec. A zanašanje na Azerbajdžan bi Kazahstanu vseeno omogočilo, da se izogne ruskemu ozemlju.

Naftovod
Naftovod FOTO: Shutterstock

Končna pogodba naj bi bila podpisana konec avgusta, pretok po azerbajdžanskem naftovodu Baku-Tbilisi-Ceyhan (BTC) pa naj bi se začel mesec dni pozneje, je Reutersu povedal vir. Po drugem azerbajdžanskem plinovodu do gruzijskega črnomorskega pristanišča Supsa pa bi lahko leta 2023 začelo teči še 3,5 milijona ton kazahstanske nafte na leto.

Skupaj s tokovi naftovoda BTC bi ta količina znašala nekaj več kot 100.000 sodov na dan ali osem odstotkov tokov plinovoda CPC. 

Družba BP Azerbajdžan je prejšnji mesec sporočila, da bo preusmerila tokove iz plinovoda Baku-Supsa na večji plinovod BTC. Vendar pa nova trasa BTC pomeni tudi, da se bo moral Kazahstan zanašati na floto majhnih tankerjev, ki bodo iz kazahstanskega pristanišča Aktau, ki ima omejene zmogljivosti, prevažali nafto čez Kaspijsko morje proti Bakuju.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (38)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

liklir
14. 08. 2022 08.05
+2
Ne vem kako je s tem, da "je Rusija februarja napadla Ukrajino", imam pa občutek, da so ZDA s Ukrajinci napadli EU
dober-man
13. 08. 2022 19.41
-2
po slovensko, piši kaj sto govoris! " fak ju putinovic" 😁
nebulae ngc6720
13. 08. 2022 17.42
-1
hvala Pfizerci, hvala Borelliju in ostali eu mafiji!
nebulae ngc6720
13. 08. 2022 17.42
+2
vsi bodo na koncu švercali z rusko nafto in plinom: KazahstANCI, azerbadjanci, Turki, Indijci. le eu po to drago plačevala!
marre
13. 08. 2022 17.28
+2
Nič presenetljivega... Seveda, da vsi bežijo od odvisnosti od države, ki je tako nepredvidljiva in ima tako shizofreno vodstvo... Še ne tako dolgo nazaj je Medvedjev po twiterju haluciniral, kako bi morali po Ukrajini svoje "specialne" operacije razširiti še na preostale nekdanje članice SZ.. V tem je izrecno omenjal Kazahstan.. No nekaj ur kasneje je bila objava izbrisana ampak še vedno za te države Rusija ostaja velik problem, sploh če tako visok predstavnih oblasti, direktno grozi z vojno...
periot22
13. 08. 2022 15.22
-4
Velika Rusija ne bo nikoli padla! Amerika največje zlo na svetu!
nikhrast
13. 08. 2022 14.19
+1
Le nekaj pametnih komentarjev, da pa se še prejšnje sovjetske republike izogibajo Rusije pa ne gre pogodu rusofilom. BTW, Kazakhstan je pa daleč od Atlantika, ne bo rinil v NATO.
Uporabnik1888402
13. 08. 2022 13.59
-5
Na koncu bosta ostali Rusija in S Koreja ...
nonac
13. 08. 2022 14.35
-1
Uporabnik, za začetek preberi kaj o BRIKS-u, da se ne smešiš tule.
Salting
13. 08. 2022 13.53
+6
No no, ne toliko o naftovodih mimo Rusije. Da ne bi Rusija potem slučajno napadla še kako Gruzijo. Aja... sej res... ups...
Ate_ist
13. 08. 2022 13.47
+1
nemčija je v primerjavi z lanskim letom v prvi polovici leta v rusijo izvozila za 25% manj, za uvoz iz rusije pa plačala 53,4% več. sankcije delujejo idealno. tako američani in rusi si manejo roke, ko opazujejo namerno uničevanje evrope s strani koruptivnih domačih elit, ki so bile, mimogrede, izšolane po bolonjskem programu.
stromar5
13. 08. 2022 13.57
+2
Obstaja študija, ki so jo pripravili raziskovalci iz univerze Yale, kjer je lepo opisan vpliv sankcij (tudi in predvsem znižanega uvoza v Rusijo). Preberi si jo preden komentiraš dalje.
n3nutz4m
13. 08. 2022 14.33
-2
Komentatorji ne rabijo citat studije, ni to za njih, sploh ce se ne sklada z anti-zahodno propagando. Rusija gre zaradi sankcij 30 let nazaj, ce se pa Kitajska pocutila prevec pogumno, pa tudi oni.
modelx
13. 08. 2022 15.16
+0
štromar, ti pa komentiraj, ko boš prebral še kaj drugega, kot amerikajnarsko sranje. evo ti eno iz nemškega tiska: Novinar v prispevku z naslovom 23 milijard evrov za Putinovo vojno – nemški uvoz še naprej narašča poudarja, da kljub embargu na ruski premog, jeklo, les, cement in zlato trgovina med državama raste zaradi rasti cen plina. Po podatkih nemškega statističnega urada je država junija za modro gorivo iz Rusije plačala 3,5 milijarde evrov. Od maja je rast petodstotna, glede na junij lani pa 39-odstotna. Gersemann trdi, da tudi laiku matematični izračun dokaj lahko hitro razkrije, da prihodki od izvoza v Nemčijo pokrivajo večino ruske vojaške porabe. Res je sicer, da je uvoz iz Rusije v fizičnem pomenu zmanjšan za 30 odstotkov, a v isti sapi opozarja, da cilj Berlina še zdaleč ni bil dosežen.
n3nutz4m
13. 08. 2022 15.24
+1
Spregledas pa, da bo kljub vsemu oh in sploh izvozu energentov Rusija imela 2% BDP primanjkljaja v 2022 (uradna izjava) in da bo Rusija ob 50% BDP, ce gre Evropa iz njihovih energentov, kar se bo zgodilo, vsekakor preden bodo oni nasli nov trg, oz bolje receno, ga lahko zalagali. Gre se kdo lahko dlje zdrzi, jaz mislim, da gladko Zahod.
lnterReflections
13. 08. 2022 13.42
+5
Kaj če bi mi za spremembo probali biti malo optimisti? Za Evropo velja, da je "stara celina". In "stara celina" ima najdražje gorivo po celem svetu. Večina ljudi v temu vidi propad in neko agendo od zadaj. A dejstvo je, da Evropa svoje nafte nima oz. jo ima samo Norveška. Zato tudi imamo visoke trošarine na gorivo. Evropo to sili, da gremo na obnovljive vire. Kaj se lahko zgodi v prihodnje? Evropa postane neodvisna od nafte, vse ostale celine pa ostanejo od nje odvisne še naprej, nje pa začne primanjkovati. A bo preostanek sveta napadel Evropo, ki nima nafte ali bodo napadli celino, ki je ima? Iz tega vidika bi potem "stara celina" odnesla kot zmagovalec. Nas je 1 milijarda in nas bo čez 50 let še naprej 1 milijarda. Preostanek sveta bo primanjkovanje nafte prisililo v depopulacijo. No, sem za spremembo napisal optimistični vidik vseh teh sankcij okoli Rusije.
stromar5
13. 08. 2022 13.47
+1
Dejstvo je, da bo tudi Evropa še kar nekaj časa potrebovala nafto in njene derivate, prehod na OVE terja čas. A to ne pomeni, da rabimo rusko nafto. Cene nafte na veleprodajnem trgu so padle pod vrednost pred začetkom ruske invazije, tako da embargo na rusko nafto ne bi smel pomeniti veliko višje cene na pumpah pri nas.
Zmaga Ukrajini ........
13. 08. 2022 13.51
+8
Optimističen, ali pesimističen,... vseeno. Realno gledano pač vsaka kriza ponuja tudi priložnosti. Vprašanje je le, ali jih bomo znali izkoristiti.
lnterReflections
13. 08. 2022 13.51
+2
Evropa išče srednjo pot med realizmom in utopijanizmom. Realizem pomeni, da še naprej kurimo nafto. Utopijanizem pravi, da bomo vsi imeli električne avte, fotovoltaike na strehi. Srednja pot pa je, da se bodo električni avti polnili iz nukleark in verjetno da bomo šli v to smer.
stromar5
13. 08. 2022 13.54
-1
@Inter: Kot človek iz energetike lahko povem, da Evropa zelo verjetno ne bo šla v smer jedrske energije, ampak bo šla v smer OVE. Tudi ne kaže na to, da bo to smer spremenila trenutna kriza.
GAYPROPAGANDA
13. 08. 2022 13.58
+1
Se strinjam! To bo pospešilo prehod na obnovljive vire in manjša odvisnost! Kar je bil pa tudi cilj Evrope! Le da je sedaj prisiljena na pospešitev! Seveda to ne bo čez noč, ampak hitreje kot ostali!
lakala28
13. 08. 2022 14.25
+6
Katere OVE pa? Za solar je omrežje prešibko, nadgradnja pa predraga, veternice so itak bedarija (več energije porabimo za proizvodnjo vetrnic kot jih potem le-te proizvedejo), premog je adijo, hidroelektrarne proizvajajo metan... Kaj nam pa potem še ostane? A nuklerake pa da niso bodočnost?
Zmaga Ukrajini ........
13. 08. 2022 13.37
+5
Težave v raju? Kazahstan je bila namreč kot bivša sovjetska republika vedno v "prijateljskih" odnosih z mat rusijo. Zgleda, da se je zdaj vsi otepajo.
stromar5
13. 08. 2022 13.51
+5
Rusi bodo morali konkretno pod tržno ceno prodajati energente proti Aziji, če želijo, da jih sploh prodajo. To pomeni velik primankljaj dohodkov v primerjavi z dohodki od prodaje energentov v Evropo, kar pomeni tudi omejen razvoj za Rusijo oz. celo nazadovanje. Sankcije EU imajo in bodo imele zelo velik vpliv na Rusijo in bodimo ponosni, da smo jim izdali tako visok račun za to nesmiselno in primitivno invazijo tako rečeno brez vojaškega posredovanja.
Zmaga Ukrajini ........
13. 08. 2022 14.04
+2
Se popolnoma strinjam.👍 Dodam še to, da tudi oni nimajo izgrajene infrastrukture in ladij za transport energentov, za kar potrebujejo pribl. 10 let. Ne glede na nizke cene energentov pa bodo hudo nazadovali že samo zaradi sankcij. Onemogočena jim je namreč vsakršen dostop do visoke tehnologije, delov, polprevodnikov (ki jih potrebujejo tudi za vojaške namene), ... itd. Visoka tehnologija izjemno hitro napreduje, zato bodo tak izpad nedvomno občutili in ostali krepko zadaj za ostalimi državami. Tu jim niti Kitajci ne morejo pomagat.
modelx
13. 08. 2022 15.19
-3
štromar, ti si bebko. že samo nemci plačujejo več za manj - beri zgoraj, kaj sem ti napisal. in ne verjemi vesej zahodni propagandi in našim suženjskim medijem. rusom gre pravzaprav fantastično dobro - tako v vojni, kot v gospodarstvu.
Posteni
13. 08. 2022 15.20
+5
Modelcic.. Da mi slisat kere vire ti spremljas...
lnterReflections
13. 08. 2022 13.29
-1
Samo v NATO naj ne silijo, da ne dobijo še oni po kepi kot Ukrajina. Naj lepo prodajajo nafto in ostanejo nevtralni.
Covidus
13. 08. 2022 13.39
+3
Zgleda, da Rudi odločajo kdo sme v nato in kdo ne?
Zmaga Ukrajini ........
13. 08. 2022 13.41
+4
Naj povečajo prodajo na zahod, vmes se pa dodobra vojaško oborožijo. Potem lahko "silijo" kamor bodo sami hoteli.
lnterReflections
13. 08. 2022 13.45
-4
Ne, Rusi odločajo samo, katera soseda lahko gre v NATO in katera ne. Litvi, Latviji, Estoniji, Poljski in Norveški je to pustil in kot kaže bo to tudi Finski in Švedski.
Zmaga Ukrajini ........
13. 08. 2022 13.48
+2
Posteni
13. 08. 2022 14.27
-1
Haha.. Svedske finske in ostalih pribaltskih se ne sme dotikat to ve... Na ukrajini si pa zobe lomi... Tok o ruskem odlocanju
Posteni
13. 08. 2022 15.22
-2
myomy
13. 08. 2022 13.22
+4
Kazakstan je prijateljska država Rusije. Preusmeritev je zaradi evropskih sankcij proti Rusiji in ne zaradi Rusije. Bo pa Rusija seveda še naprej prodajala svojo nafto Kazakstanu in Turčiji, ti pa po višji ceni evropskim državam. Ni treba biti genij, da to spregledaš. Moraš biti pa zelo neumen, da rusko nafto kupuješ preko posrednikov.
lnterReflections
13. 08. 2022 13.30
+3
Kazahstan je z nafto bogata država in ne rabi Rusije, da od njih kupuje. Mater jih sekate eni.
Zmaga Ukrajini ........
13. 08. 2022 13.39
+5
rusofili pač verjamejo, da vsa nafta na svetu pride od rusov.
Ate_ist
13. 08. 2022 13.44
-4
inter tri države na svetu črpajo težko nafto; venezuela iran in rusija. z vsemi tremi je zahod v sijajnih odnosih. le da svizec potem zavije čokolado. morda veš kaj je sploh težka nafta? ne? pot pod noge in v knjižnico!