Tujina

Dva meseca po smrti Georgea Floyda znova nasilni protesti v ZDA

Washington, 26. 07. 2020 13.12 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Maruša Slana, STA
Komentarji
165

Dva meseca po smrti temnopoltega Georgea Floyda protestniki v ZDA še vedno izražajo svoje nezadovoljstvo z aktualno politiko v državi in policijsko brutalnostjo. Nasilni izgredi so tokrat potekali v Portlandu in Seattlu. Protestniki so zažigali vozila in razbijali okna okoliških stavb, policija pa je odgovorila s solzivcem. Razburila je tudi odločitev predsednika Trumpa, ki je v Portland napotil zvezne agente.

Minevata dva meseca od tragične smrti temnopoltega Američana Georgea Floyda v Minneapolisu, ki je umrl, ko je policist med priprtjem osem minut klečal na njegovem vratu. Ameriška družba zahteva spremembe, obenem pa postaja močno deljena. Dnevi velikih protestov od New Yorka do Los Angelesa so sicer minili, a manjši še vedno trajajo.

V Portlandu so se demonstranti spopadli s policijo. Podprli so jih tudi protestniki v Seattlu, ki so podtikali požare in rabijali okna. Protest se je sicer sprva začel dokaj mirno, protestniki so v rokah nosili transparente "Živimo v policijski državi" in "Ni pravice, ni miru". Nato se je miren protest sprevrgel v nasilje. Protestniki so v policiste metali kamenje, steklenice in petarde. Policija je odgovorila s solzivcem. 25 ljudi so aretirali, 21 policistov pa je med spopadi utrpelo poškodbe. 

Protesti proti rasizmu v ZDA so dobili nov zagon, potem ko je ameriški predsednik Donald Trump v Portland napotil zvezne agente, da bi ti vnovič vzpostavili red in ustavili početje ljudi, ki so jih razglasili za anarhiste. Prisotnosti zveznih agentov sicer nasprotujejo lokalne oblasti. 

V Austinu v Teksasu je bil med protestom ubit en moški. Prva poročila policije razkrivajo, da se je žrtev s puško približala vozilu, voznik pa ga jo je nato ustrelil. Osumljenca so že aretirali. 

V Richmondu v državi Virginia naj bi po poročanju ameriških medijev policija na udeležence shoda, ki je potekal pod geslom Črna življenja štejejo, metala kemično snov. 

V Kentuckyju so demonstranti zahtevali pravico za 26-letno Breonno Taylor, ki so jo marca ustrelili policisti. Skupina je bila močno oborožena, a so incidentov ni prišlo. 

Protesti proti rasizmu v ZDA so dobili nov zagon, potem ko je ameriški predsednik Donald Trump v Portland napotil zvezne agente, da bi ti vnovič vzpostavili red .
Protesti proti rasizmu v ZDA so dobili nov zagon, potem ko je ameriški predsednik Donald Trump v Portland napotil zvezne agente, da bi ti vnovič vzpostavili red . FOTO: AP

V republikanskem taboru trdijo, da sta nasilje in kriminal v ZDA v porastu in to neposredno pripisujejo napadom na policijo in demonizaciji policije med protesti. Združenje republikanskih državnih tožilcev je v petek zatrdilo, da je drža demokratskih oblasti v zadnjih 50 dneh kriva za smrt 600 ljudi v šestih mestih, ki jih vodijo njihovi župani zaradi sprememb v policiji in odnosa do policijskega dela.

Strokovnjak za urbano nasilje Thomas Abt na drugi strani odgovarja, da je razlog za večje število umorov novi koronavirus, saj so ljudje v posameznih delih, ki so najbolj izpostavljeni nasilju, pod velikim pritiskom in je nasilje zato še veliko večje. Izjave Trumpa zavrača, a dodaja, da je temnopolto skupnost smrt Georgea Floyda razjezila do te mere, da nočejo sodelovati s policijo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (165)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Drekachi24
27. 07. 2020 12.30
+2
Ne samo belci črnce, tudi črnci se pobijajo med seboj. Primer Ruande, kjer je nasilne smrti umrlo 800 tisoč ljudi. Skregani plemeni Hutuji in Tutsiji.
smigol
26. 07. 2020 17.55
+21
Ne vem, če je ravno znova. V bistvu niti še nehal niso. Niti enkrat še niste poročal razmer v Portlandu, Chicagu, ali kje drugje pa bi lahko. Da ljudje vidijo kaj se dogaja v demokratskih državah v ZDA. Medtem ko nekje ubijejo človeka, ker noče nositi maske v javnosti, demokrati preprosto nič ne naredijo, ko protestniki brez mask divjajo po njihovih demokratskih mestih. Poročajte kaj o guvernerki Chicaga. Ženska je hudič v obliki človeka. Takšnih voditeljev se je potrebno bati in jih pokazati s prstom, da ljudje vidijo česa nočejo.
dannyer
26. 07. 2020 18.31
+12
ti misliš da bodo mediji oročali resnico. še vedno daja fn članek o ne označenh policistih ki so pbili označeni z našitki celo sodnik je sodil in dajal da so oznake jasno videne. mediji pa vrtijo fn trump ima prav glede fn mediji so sovražniki.
Rde?a barva
26. 07. 2020 17.55
-12
Bravo Američani! Tudi pri nas bi morali tako.
PSIHO SRBIN
26. 07. 2020 17.18
+5
Trump samo ostro !!!!
zajcekmilan
26. 07. 2020 17.16
+5
Svet brez levicarjev bi bil lepsi.
macek_garfield
26. 07. 2020 17.02
+5
sami nehvaleznezi in brezdelnezi kot slovenski zvonckarji pa to
Rožice cvetijo
26. 07. 2020 16.23
+5
Po pravici povedano, res ne razumem, da se nakateri ukvarjate s problemi tam preko.
crazy but true
26. 07. 2020 16.48
+1
Ukvarjamo se s provlemi tam, ker hocejo levicarji isto pri nas... nocem, da taki "miroljubni protestniki" pridejo meni na dom.. domnevam, da tudi ti ne bi bila vesela da bi te zivo zazgali brez razloga, a?
smigol
26. 07. 2020 17.56
-1
sonofabitch
26. 07. 2020 16.15
+17
Te proteste vzpodbujajo tolpe, ker imajo potem proste roke v policijskem vakumu, ki se ustvari. Lahko v miru ropajo in obračunavajo z drugimi tolpami. Najbolj ga pa nasrkajo ljudje, ki pridejo vmes najbolj ironično, da so to najvačkrat drugi temnopolti. Na ta način jih umre 1000x več kot z policijskim nasiljem. To so dejstva. Samo o tem liberalni mediji ne bodo pisali ker ne spada v njihovo narativo.
Malinha
26. 07. 2020 16.27
-9
Tvoj prvi stavek je čista fenomenologija. Združil si sociologijo in fiziko.
sonofabitch
26. 07. 2020 16.48
+4
Američani bi morali strmet k temu, da rešijo glavni ali izvirni problem to je kriminal med temnopoltimi iz tega problema izvirajo potem vsi drugi, kot so policijsko nasije itd. Samo tega problema nočejo videt in ga ne boš rešil z pokroviteljstvom in treptljanjem po rami kot v smislu saj je ok ker si pač temnopolten kot to počnejo demokrati. In glejga zlomka glih tam, ko imajo demokrati oblast so ti problemi najhujši (Chicago itd.). Treba jih je obranavat enakovredno na vseh področjih in če nekaj ni prav je treba tudi na to pokazat z prstom ne pa se delat slepega in gledat stran. Demokratom se gre za glasove zato jih povzdigujeo in ustavarjajo vdušje kot, da so žrtve in oni njihovi veliki rešitelji in pokrovitelji. Najbolj to kaže izjava Bidna "če ne voliš zame nisi črn" Najhuje je, da se ta politika pokroviteljstva prinaša k nam z romi in migranti, ki so v medijih in nasplošno zaščiteni kot kočevski medvedi. Moramo gledat stran ker so pač "drugačni" pa ni res so ljudje isto kot mi in tako jih je treba obranavat. Glih to pokroviteljstvo, ki se ustvarja je največji rasizem.
Millady
26. 07. 2020 16.49
+2
crazy but true
26. 07. 2020 16.50
-2
Ja, ce bi poznal fiziko bi vedel da tam zgoraj ni nic fizikalnega. Samo, to da nimas pojma o nicemer, te ne bo ustavilo, da bos zagovarjal "ustvarjanje progresivne utopije, zlepa ali zgrda", a? Le kaj bi lahko slo narobe..
supergigi
26. 07. 2020 16.15
+24
Vedno se čudim, da nekateri belci podpirajo gibanje BLM. Naj gredo, če upajo v črnske četrti v Baltimoru, Detroitu, Oaklandu ipd. pa bodo videli, kaj si črnci mislijo o belcih.
crazy but true
26. 07. 2020 16.52
+5
Mediji, solstvo in politiki jim lazejo ze desetletja.. stalne zgodbice o "rasizmu belcev", tako da potem taki "hocejo popraviti krivice"... v realnosti pa je to zgolj cinicna poteza demokratov v boju za oblast..
supergigi
26. 07. 2020 16.09
+4
Ameriški skrajni levičarji na delu.
InterReflectlons
26. 07. 2020 16.04
-17
Youutube je poln filmov, ki kažejo, kako "globoka država" vnaša nemir po svetu. Ampak če kdo malo bolj pozorno pogleda te filme, bo opazil, da "globoka država" vedno dela nemire tam, kjer vladajo diktatorji in ne v Avstraliji, Švici, na Norveškem in v Kanadi. Na to pa nihče, ki gleda te filme, ni pozoren. To pa dejansko pomeni, da je tam, kjer vlada "globoka država", standard višji kot tam, kjer vladajo diktatorji. In zanimivo je, da Soroša najbolj sovražijo komunistični in komunizmu podobni diktatorji. In kdo so diktatorji? To so ljudje, ki nekaj ne znajo uničiti drugače kot z represijo. In če Soroša ne znaš drugače uničiti kot po Putinovo ali po Orbanovo ali po Trumpovo, to pomeni da si nesposoben komunist in ni Soroš nič drugega kot nad inteligentno bitje. In dokler bo komunistična ali komunizmu podobna diktatura edina rešitev za zaustavitev Soroša, do takrat je bolje pustiti Sorošu da vlada, kot pa tem diktatorjem.
Millady
26. 07. 2020 16.23
+14
Ne razumeš..oz.razumeš na pol :) So v Franciji in Nemčiji diktatorji? Švica ima poseben status, ostala EU, s Švedsko (počasi tudi Norveško), je že skuhana po Soroševem receptu. Kanada in Avstralija sta (še vedno) članici Komonvelta - zakaj bi nekdo delal probleme na svojem dvorišču?
InterReflectlons
26. 07. 2020 16.27
-7
Milady, ja potem je bolje biti kuhan s strani "globoke države", saj je tam standard višji. Zakaj se ji potem upirati!?
Millady
26. 07. 2020 16.50
+10
Bolje je biti NE kuhan, od nobenga, se ti ne zdi?
tekha
26. 07. 2020 16.52
+4
Ti si milhe oddaljen od Venus projekta in se sramotis s tem nikom. Da o tcohih intelektualnih umotvorinah me zgubljam besed. Spij kozarec mleka, umij si zobe ib naj ti mamica pove pravljico pred spanje, najbrz si utrujen od toliko premisljevanja.
Millady
26. 07. 2020 16.58
+2
InterReflectlons
26. 07. 2020 17.00
-3
tekha, TVP nima nikjer v programu, da se Soroša odstrani s komunističnimi diktatorji kot je Vladimir Putin.
Principat
26. 07. 2020 15.52
+14
tisti ,ki niste delček življenja pustili v demokratični* ameriki boste bolj težko dojeli to napihovanje , če ste konkreten in realen boste takoj ugotovili kdo se koga boji ali koga se morate bati , v tej kuhinji se veliko bolj zavzemajo , če bom delal ali sploh hočem delat , plačani mediji pa o rasizmu , ki je le krinka , realno gledano 40 milijonov američanov pod pragom revščine , kdo jih hrani , kje stanujejo ,, vredno ogleda ampak rabite čuvaja , amerika ni samo NY , detroit LA , da o bolečini zoba vam sploh ne govorim
Millady
26. 07. 2020 16.27
+10
Točno, v USA ne gre za rasni problem (delno tudi), pač za klasni problem- ogromno revnih, brezposelnih, srednja klasa (ne glede na barvo kože) propada in, na drugi strani, čedalje bolj bogata manjšina
InterReflectlons
26. 07. 2020 15.38
-8
Jelinčič je izjavil:"Najprej mirno protestirajo, potem sežigajo, nato državni udar." Ja, Jelinčič, to "globoka država" počne že 200 let. Tako so npr. Gadafija odstranili. Kaj vam pri tem ni jasno!? Če hočeš odstraniti diktaturo, ne gre drugače kot z nasiljem. Še nobena ni padla brez nasilja, nikoli v zgodovini! Pa treba se je zavedati, da volitve niso garant, da je država demokratična. Adolf Hitler, Vladimir Putin, Viktor Orban in prijatelji so bili demokratično izvoljeni, kar še ni garant demokracije. In kadar volitve ne zmorejo odstraniti diktatorjev, takrat mora intervenirati "globoka država". Tako je že odkar obstaja! Obstaja pa toliko časa kot ZDA ali pa še par let več!
Winston 1984
26. 07. 2020 16.11
+3
navem kak si ti razlagaš demokracijo. ce je ljudstvo nekoga izvolilo potem je to to. če večina zmaga, se nimaš kaj pritoževat če imaš manjšinsko mnenje. je pa seveda problem če ima izvoljeni skrite agende. hitler jih ni imel, putin in orban jih tudi nimata. odkar so pa zda odstranile gadafija je pa ta država itak u kurxx..ker itak ne znajo živet v demokraciji.
kilklop
26. 07. 2020 16.14
+5
globoka država intervenira samo takrat če jih kdo finančno ogroža, z diktatorji nimajo nobenega problema.
InterReflectlons
26. 07. 2020 16.36
+1
kiklop, če diktator spusti njihove multinacionalke v državo, potem ga ne rušijo.
InterReflectlons
26. 07. 2020 15.28
-22
Dejstvo je, da je "globoka država" med katerimi je verjetno bil tudi Soroš, s postavitvijo Gorbačova uničila Sovjetsko zvezo in komunistične sanje. Komunist Vladimir Putin pa jim je to vrnil s postavitvijo komunista Trumpa, da uniči ZDA tako kot so oni Sovjetsko zvezo. Sedaj moram držati pesti, da komunistom ne uspe in da jih "globoka država" ponovno premaga. Najprej je treba Trumpa, potem Putina, za njim pa še Viktorja Orbana in prijatelje. Komunistom je treba še enkrat po 30 letih uničiti sanje, ki jim jih je "globoka država" uničila s postavitvijo Gorbačova na čelo Komunistične partije Sovjetske zveze!
InterReflectlons
26. 07. 2020 15.15
-25
Jaz nasprotnikov "globoke države" ne bom nikoli razumel. Uspeli so uničiti zloglasno Sovjetsko zvezo, zakaj potem mislite, da jim ne bo uspelo Donalda Trumpa, Vladimirja Putina, Viktorja Orbana in njim podobne! Jaz ne vem, na katerem planetu vi živite!
Planinec Triglav
26. 07. 2020 15.16
+3
InterReflectlons
26. 07. 2020 15.17
-2
Planinec Triglav
26. 07. 2020 15.23
+8
In še nekaj " in njim podobne" si napisal. Janši noben komunist ni podoben on je unikum med še živečimi komunisti po svetu Venus
InterReflectlons
26. 07. 2020 15.23
+1
Taki kot je IJJ sanjajo, da bodo uničili "globoko državo", ki jim ne dovoli, da bi bili vsemogočni kot Stalin!
Planinec Triglav
26. 07. 2020 15.25
+1
Janša je Globoka država samo tega vi ne skapirate. Oziroma je del Globoke države. Grem pod tuš če bo čas bova še kako rekla. Lp
InterReflectlons
26. 07. 2020 15.30
+0
Janša je mogoče del "globoke države", da se samo dela, da je proti njej, v bistvu pa jo podpira. Ampak to je za povprečneža že malo preveč.
Savincan
26. 07. 2020 15.35
+0
InterReflectlons
26. 07. 2020 15.51
+1
Tudi Gadafi je imel ogromno patriotov, pa vidimo, kje je končal!
User1280007
26. 07. 2020 15.14
+4
" ljudi, ki so jih razglasili za anarhiste.". Do tega, da jih bodo za teroriste ni več daleč. Nato se bo taktika pristopa povsem spremenila. V ZDA se situacija strašansko polarizira. Ob dejstvu da bo bankrotiralo skoraj 30% malega gospodarstva, ki je jedro ameriške potrošnje bo prišlo do subtilne / latentne državljanske vojne. To pa ne koristi nikomur, razen elitam.
Krta?a 21
26. 07. 2020 15.22
+4
Antropozofija
26. 07. 2020 15.08
+14
Potem članku sodeč imam občutek, da mediji podpirate nasilne proteste. Ali so policaji začeli proteste?
crazy but true
26. 07. 2020 15.07
+28
Zopet? Raje napisite, da protesti potekajo tam vsak dan ze dva mesca in da so zvezni policaji tam, ker napadajo zvezno sodisce vsak dan... samo, ne boste tega objavili, ker potem "miroljubnih protestnikov" ne boste mogli prikazovati kot "zrtve" policije.. prav tako ne boste objavili, da so v "miroljubnih protestih" ti protestniki ubili ze 24 ljudi in pozgali ze nevemkoli cetrti.. treba lagati v interesu "velike progresivne revolucije" kako je red in zakon nekaj slabega.. lahko bi napisali, da se to dogaja v mestu, kjer vladajo demokrati in kjer so lastnim policajem prepovedali da naredijo karkoli proti njim. Baje je slabo za Trumpa, ce antifovci pozigajo demokratska mesta...
Balki30
26. 07. 2020 15.15
+13
Teksas bo nova kalifornija...slednja bo pa kmalu greznica....liberalci...bodo poskrbel da bo...pa to
Krta?a 21
26. 07. 2020 15.24
-3
Pa kaj vi fantje mislite? Na cesti je trenutno 40mio američanov, brez dela. To je za 20 Slovenij! A mislite da se bo tole mirno izšlo? Malo morgen. 40 mio vojska ni hec. Država nima šans, razen če se nekaj drastično drastično ne spremeni.
crazy but true
26. 07. 2020 15.27
+6
Ja, problem levicarjev je da prinesejo svojo disfuncionalno ideologijo s sabo kamorkoli pobegnejo pred rezultati svoje ideologije.
Balki30
26. 07. 2020 15.06
+2
Brawo trump...ne popuscat proti teroristicni antifi...se vec agentov.....red in disiplina....spostovanje zasebne lastnine...pa to
InterReflectlons
26. 07. 2020 15.07
+8
Vsak, ki se je uprl "globoki državi", je pogorel. To se še ni spremenilo od ustanovitve ZDA. In zakaj bi v 200 letih ravno Trump bil Messija!?
Balki30
26. 07. 2020 15.12
+3
Ker bo tudi jansa pri nas....usoda...goboka drzava pada...pa to
InterReflectlons
26. 07. 2020 15.13
-2
Zakaj ravno sedaj v letu 2020? Tega mi ne zna nihče odgovoriti. Zakaj ne 10, 20 ali 30 let nazaj!?
Balki30
26. 07. 2020 15.16
+6
Ejga...mam listek v zepu od moje mame in PRAVI DA BO LETOS!!!!!....zdj pa nehi....letos bo..basta...amen..pa to
InterReflectlons
26. 07. 2020 15.19
-3
Vedel sem, da ne bom dobil odgovora, zakaj ravno leta 2020, kar je za volilno bazo SDS značilno, da ne znajo odgovarjati na vprašanja.
User1538643
26. 07. 2020 15.05
+0
Hojlarija!,...