Tujina

Članice Nata bodo Ukrajini prihodnje leto namenile 40 milijard evrov pomoči

Bruselj, 03. 07. 2024 16.23 | Posodobljeno pred dvema dnevoma

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Članice zveze Nata so se teden dni pred vrhom zavezništva v Washingtonu dogovorile, da bodo prihodnje leto za pomoč Ukrajini namenile 40 milijard evrov, so za nemško tiskovno agencijo dpa potrdili diplomati. Hkrati pa članice niso podprle načrta o dolgoročni finančni zavezi za Ukrajino, ki bi znašala 40 milijard evrov na leto.

Napadi ruskih sil na severovzhodu Ukrajine
Napadi ruskih sil na severovzhodu Ukrajine FOTO: AP

K dolgoročni finančni podpori Ukrajine je članice sredi junija pozval generalni sekretar Nata Jens Stoltenberg. Kot je takrat pojasnil, bi pomoč znašala 40 milijard evrov na leto, breme pa bi si članice razdelile glede na BDP, pri čemer bi ZDA prispevale okoli 50 odstotkov pomoči.

Stoltenberg si že dlje časa prizadeva, da bi se usklajevanje pomoči Ukrajini, zlasti vojaške, preusmerilo z ZDA na Nato. V luči tega pa so članice Nata junija sprejele operativni načrt za razširitev podpore zavezništva Ukrajini.

Z njim zavezništvo namerava v prihodnosti prevzeti mednarodno usklajevanje dobav orožja in dejavnosti usposabljanja ukrajinskih oboroženih sil. Prav tako pa bi pod okrilje Nata prešla tudi kontaktna skupina za podporo Ukrajini, znana pod imenom Ramstein, ki jo trenutno vodijo ZDA.

KOMENTARJI (72)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

medusa
04. 07. 2024 18.45
Katastrofa!!!!!! 40 milijard!!! med tem ogromno videoposnetkov na Tiktok kaže luksuzno seravanje na Ukrajinskih plažah...kot ,da nič ni... Mi pa miloščino za garanje!!!
borjac
04. 07. 2024 16.06
+1
40 milijard naslednje leto, Ukrajinski oligarhi odpirajo šampanjce in kaviar, ali veste koliko vil, zemljišč, letal, jaht , luksuznih avtov, naših fabrik ...... si lahko zamislijo Zelenkotovi lopovi za ta denar, in kdo jim to plača , mi EU bedaki, saj si menda ne mislite da bo kaj ostalo za vojake na fronti ?? kakšna salama in pašteta.
zdravkob
04. 07. 2024 13.53
+0
Ja, seveda, naslednjih 40mlrd. Po svetu že zmaguje desnica, ki je proti vojni. Treba je samo ohraniti čist obraz. Zelenski ne bo mogel vleči vojne v nedogled, da bodo Ukrajinici umirali zaman.
nestabilen
04. 07. 2024 13.30
Zanima me kje so ti ljudje ki so bili na volitvah v EU izvoljeni vidimo pa se vedno stare obraze.
zhadum
04. 07. 2024 12.01
+3
kdo bo ta denar vracal..
jutri_pa_res
04. 07. 2024 08.05
-1
Kitajska nima prav nobenega interesa, da bi se vojna končala, ker prav Kitajska je največji zmagovalec te vojne. RF bo v par letih postala kitajska kolonija v pravem smislu besede. Kitajska bo praktično edini odjemalec njihovega plina, nafte in drugih surovin (to so tudi edini kaj vredni ruski izvozni produkti) in jim bo zato lahko dirigirala nizke cene, za povrat bodo pa Kitajci v RF izvažali svojo kič robo, cunjice, telefone, računalnike in avtomobile. Bolj ko je Rusija izolirana od ostalega sveta, bolje gre Kitajski. Glede enakopravnosti sodelovanja nam veliko pove podatek, da je kitajski BDP 9x višji od ruskega...
marre
03. 07. 2024 21.59
-4
Vojna se bo končala točno takrat, ko bo kremeljski KGB-jevski diktator spoznal, da vojaško oziroma na silo ne more dosečt več nič oziroma, da se mu zarad vojne in stalnih mobilizacij trese stolček.. Sedaj je že jasno, da njegov genocidni plan okupacije in nato uničenja vsega kar je Ukrajinskega od jezika, kulture, zgodovine, države, ne bo uspel tako, da Kremeljski KGB-jevski psihopat še vztraja izključno zato, ker misli, da lahko še okupira nekaj ozemlja.. Pa seveda se čaka na Ameriške volitve, tam Putlerček polaga veliko upanja v Trumpa, ki naj bi zmanjšal pomoč Ukrajini in s tem omogočil Rusko okupacijo in genocid nad Ukrajino in Ukrajinci..
marre
03. 07. 2024 21.54
-5
Začetek je. Bo pa verjetno to potrebno še nadgradit z vsaj 40 milijardami €.. Za vse, ne gre za direktno denarno pomoč v znesku 40 milijard, ampak bolj za toliko materialne pomoči.. Tako humanitarne kot tiste najbolj nujne v orožju in predvsem municiji. Upam, da se še zmenijo za dolgoročno pomoč v letnem znesku..
Zmaga Ukrajini ...
03. 07. 2024 21.48
-4
Smešno, ko moskviči neuspešno poskušajo vsakič znova strmoglavit ukrajinsko vlado, in ker jim to ne uspeva, se potolažijo s kakšnim propagandističnim spinom, ki ga spustijo v javnost, da se spravijo v malce boljšo voljo. Zdaj je torej spet na tapeti Olena Zelenska, ki da je menda kupila Bugatija za 4,5 mio EUR. Moskvičem niti nerodno ni več, ker jih prav vsakič dobijo na laži. Diletanti tako in drugače....
STRIKE-ONE 333 V.I.P
03. 07. 2024 21.43
-2
Najbolj noro pa je prebirat te ki doma obsojajo "levičarje" za vse dekadentne nauke in vsiljevanja raznih sexualnih in drugih dekadentnih in ekstremnih ideologij potem pa jih na vse pretege zagovarjajo, da uspejo v Ukrajini isti ti nauki in ideologije, očitno se sploh ne zavedate kaj in koga podpirate in kričite to kar vam mediji v lasti le teh nalagajo da kričite in da bo še češnja na torti potem kričite o nekakšni "ruski" propagandi! O MOJ BOG!
Zmaga Ukrajini ...
03. 07. 2024 21.56
+2
Kaj si ti sploh spesnil? Te spet muči kaj se dogaja v sosedovi postelji?
STRIKE-ONE 333 V.I.P
03. 07. 2024 21.58
+0
Spini ne pomagajo ali pa sploh ne razumeš za kaj se gre kar je očitno po tvojem pisanju. Me ne zanima me pa moti ko začlnejo to vsiljevati otrokom ter vsiljevati zakone in izraze kaj smemo in kako.
Zmaga Ukrajini ...
04. 07. 2024 10.03
-1
Očitno ti ne razumeš "za kaj se gre". Kar naprej blebetate o "vsiljevanju otrokom, vsiljevanju zakonov, kaj smemo in kako", pa me zanima ali imaš kakšen KONKRETEN dokaz za te svoje trditve? Kdaj je kdo komu otrokom VSILJEVAL karkoli? Kateri zakon v tej temi je bil VSILJEN? Še enkrat - živi in pusti živeti, skratka brigaj se zase in ne za sosedovo posteljo.
Blue Dream
03. 07. 2024 21.25
+1
A je nas kdo kaj vprašal?
MathewM
03. 07. 2024 21.37
+3
Zmaga Ukrajini ...
03. 07. 2024 21.38
-3
marre
03. 07. 2024 21.55
-4
Ja prav do tebe bodo prišli in te vprašali kaj naj naredijo.. To so sprejeli izvoljeni predstavniki ljudstva.. Na srečo razni Putinofili ala Stevanović niso bili izvoljeni..
STRIKE-ONE 333 V.I.P
03. 07. 2024 21.57
+1
Katero ljudstvo je izbralo Von der lajno? Tista banda v eu parlamentu je ljudstvo?
Zmaga Ukrajini ...
04. 07. 2024 10.06
-1
Res ne vem zakaj se nekateri spravljate komentirat politične teme, ob tem pa vam očitno niso niti znana, očitno pa tudi ne razumljiva, celo najbolj osnovna pravila glede volitev in imenovanja funkcionarjev v EU. Daj mi ti razloži kako je lahko arestant kar nekajkrat že postal predsednik vlade, pa ga nihče ni volil. Kako se je lahko to zgodilo?
Balki36
03. 07. 2024 21.13
+1
Kitajc lahko v trenutku konca vojno....ce zaagrozi da bo nehal kupovat energente od rusov....pravi spodaj anatomija....ja res je...ampak kitajc tega ne bo naredil....ker ve da je po rusiji naslednji.....ne mores se borit z vsemi naeenkrat.....najprej z pomocjo nato in eu ovc zdemolirat rusijo...jo razkosat....se polastit njenih bogastev....potem pa financno in vojasko okrepljen nad kineze....ampak to ne bo slo....ze z rusijo ne....kaj sele z kinezi....od 8000 let zapisane cloveske zgodovine so kinezi drzava kontinuirano vec kot 5000 let....to pove vse.....zgubili bomo v tej proxy vojni....izstopit iz nata cimprej...dokler ni prepozno...pa to
OvcjiPastir
03. 07. 2024 21.17
+1
A ti res verjameš, da bi Kitajska riskirala svoje uspešno gospodarstvo zaradi ruske razlivajoče greznice? Razmisli malo. Kitajska ima, za razliko od Rusije, ogromno za izgubit. Posledic vmešavanja v vojno in podporo Putlerja se še kako dobro zaveda.
Balki36
03. 07. 2024 21.20
-1
Zakaj pa potem brezmejno prijateljstvo?.....pa to
anatomija
03. 07. 2024 21.21
+0
Kot se zraven napisal se lahko zgodi, da se posledično v EU in ZDA zmanjša uvoz kitajskih proizvodov in se zahteva ravnovesje izvoz- uvoz. Takrat se Kitajec ne bo mogel nasloniti na propadlo obubožano Rusijo
Balki36
03. 07. 2024 21.24
-2
Kitajc ima globalni monopol....nad latanoidi....redkimi zemljinami....brez katerih je nemogoce sestavit karkoli elektronskega....imajo mocnega aduta v zepu....pa to
anatomija
03. 07. 2024 21.28
+2
zakaj ne zbereš podpise za referendum za izstop iz NATO če si tako prepričan v svoj prav . Vendar že vem , da bo tvoj edini odgovor minus pod komentar
Zmaga Ukrajini ...
03. 07. 2024 21.32
-1
Ti si en zmeden kinez. NATO in EU sploh nista v vojni v Ukrajini, ti pa bluziš, da bo zaradi njiju moskovija razpadla. A lahko razložiš to, kar si spesnil?
Balki36
03. 07. 2024 21.33
-3
Zmaga Ukrajini ...
03. 07. 2024 21.35
+0
"Brezmejno prijateljstvo"?🤣🤣🤣 Le kje ti vidiš to prijateljstvo... Kitajci, oz. kinezi po srbjansko,... hudooooo izkoriščajo nesrečo moskovije. Ne vem, če se tako obnašajo dobri prijatelji....
STRIKE-ONE 333 V.I.P
03. 07. 2024 21.39
-2
Zmaga dobro da američani in eu hudo NE izkoriščajo Ukrajince za svoje cilje, ko si pa ti zaslepljena.
Zmaga Ukrajini ...
03. 07. 2024 21.50
+0
Kajpak ne znaš konkretno odgovorit, ampak spet samo preusmerjanje pozornosti drugam. In mimogrede, izkoriščali ali ne, zahodnjaki so ogromno pomagali (in še pomagajo) Ukrajini. In meni je to dovolj vedeti, tvoje blodnje in moskovitska propaganda me pa ne zanimajo.
STRIKE-ONE 333 V.I.P
03. 07. 2024 21.54
+0
No potem pa Kitajci tudi Rusom ogromno pomagajo in bodo pomagali. Še enkrat ni se Rus širil proti natu ampak nato proti Rusu in nobena količina, laži, propagande, krokodiljih solz... ne bo tega spremenila.
OvcjiPastir
03. 07. 2024 21.57
-2
Je pa Rus tisti, ki je kršil meje, ne NATO.
Zmaga Ukrajini ...
04. 07. 2024 10.15
+0
Kar naprej ene in iste nebuloze - kdo se je kam širil. Prav vseeno je kdo se je kam širil, a je v redu? Je pa vsekakor razumnim dovolj pomenljivo, da so združenja kot je NATO, EU, ... zelo privlačna za mnogo držav, ... žal pa moskovija ni nikomur privlačna, zato se ne more nikamor širiti. Vsekakor ne brez nasilja. In to očitno počne prav zdaj - širiti se želi na zahod, ker ima očitno na vzhodu še premalo ozemlja. In še enkrat - lahko nakladate in si lažete kolikor si hočete, ampak DEJSTVO JE, da Kitajci NISO prijatelji moskoviji. NIKOLI NISO BILI, NITI NIKOLI NE BODO. Kitajci pač gledajo svoje posle in se ne brigajo za ostale, oz. se za druge brigajo samo toliko, kolikor jim to koristi. Dajte že glave iz riti in pogledat z jasnimi in treznimi očmi kaj se dogaja. Ravno pred dnevi je Kitajska zelo JAVNO in ZELO JASNO povedala, da je treba zaščititi ozemeljsko celovitost in suverenost Kazahstana. Precej zanimivo, a ne? Ker v moskoviji že dlje časa velja, da je Kazahstan "moskovitski" in, da je samo vprašanje časa, kdaj se bo de facto nazaj priključil moskoviji. Ali je to za rusofile "prijateljstvo"? In mimogrede - kdo se zdaj kam "širi"?
Zmaga Ukrajini ...
03. 07. 2024 20.59
-2
Vidim, da je že zbran rusofilski "domobranc bataljon",... sami junaki slovenskega pravopisa. Do gdaj še narot? 🤣🤣🤣
bronco60
03. 07. 2024 20.59
+1
Naj da Stoltemberg iz svojga premoženja
borjac
03. 07. 2024 20.50
+3
Ukrajini dajamo milijarde, naše Eu milijarde, za naše delavce in naše otroke , in ostarele ..... pa ni denarja, sicer pa je prva dama Alina Zelenko naročila limuzino Bugati za 4 milijone evrov, blindirano, varnostno opremljeno, radio veza , internet, TV, ....... super, pa kaj je njej 4 milijone, če pa jim bomo samo ubogi revni Slovenceljni dali 50 milijonov.
anatomija
03. 07. 2024 21.03
+0
Podatke , kje si to dobil in to ne ruska propaganda . In napiši še zraven , da vsak Ruski vojak na fronti dobi tableto po katerem naj bi mu mali zrasel za 2 cm
patogen
03. 07. 2024 20.44
-1
Ta vojna se lahko neha le z dogovorom med ZDA in Putinom, da ZDA prisilili Zelenega v odstop nekaj ozemlja na vzhodu in krima. Kar bodo Putin in Ruofilčki ter mali batjuške iz balkana slavili kot zmago. Dokler pa za to ni interesov pri ameriškem predsedniku in svetovalcih, bodo pa puščali kri Rusiji na Ukrajinskih bojiščih...
Zmaga Ukrajini ...
03. 07. 2024 20.58
+2
Se mi je kar zdelo, da ne bo treba dolgo čakati, da boš pokazal prave barve. Ukrajina si mora Krim povrniti, v ostalem pa se bo verjetno res lahko pogovarjala. Brez Krima pač ne.
Zgubica Ukrajini...
03. 07. 2024 21.18
+0
Na Krimu si nihče ne želi kijevskega režima. ☝️
OvcjiPastir
03. 07. 2024 21.21
+1
Ja, če bo Putler spucal vso prebivalstvo s Krima potem tam res ne bo več nikogar, ki bi si želel kijevski režim.
Zgubica Ukrajini...
03. 07. 2024 21.22
+1
anatomija
03. 07. 2024 21.25
+0
Lahko pa se dogovorijo za odstop Ruskega ozemlja v korist Ukrajine . In tam bi bilo demilitarizirano ozemlje . Rusi bo imeli svojo cono brez NATO vojske , Ukrajinci pa vso zemljo .
Zmaga Ukrajini ...
03. 07. 2024 21.37
-1
Kdorkoli že je na Krimu, dejstvo je, da hočejo biti pod Ukrajinci. Dejstvo je, da je bil referendum falsificiran. Dejstvo je, da so se ob razpadu SZ tudi sami izrekli za Ukrajince. Ampak rusofilićem dejstva niso mar, ... kajpak.
Zgubica Ukrajini...
03. 07. 2024 21.53
+1
Kar navajaš so dejstva samo v zahodni msm in kijevski propagandi. Nobenih dokazov o falsifikaciji referenduma nimate.
MathewM
03. 07. 2024 21.57
+1
Me pa nekaj zanima: zakaj res nihče (razen Elona Muska) ne predlaga organizacijo poštenega referenduma na teh regijah, pod okviru UN, s tem da se potem vse strani zavečejo k spoštovanju volje tam živečega prebivastva, kakršna bi ta že bila. Ko je Elon to predlagal, so ga ravno Ukrainci najbolj popljuvali (brezplačnemu Starlinku pa seveda ne odpovedali).
Zgubica Ukrajini...
03. 07. 2024 21.59
-1
Res je. Elon Musk je tedaj celo pristal na listi sovražnikov ukrajine.
anatomija
03. 07. 2024 20.24
-1
Kitajec lahko v trenutku konča vojno v Ukrajini . Samo pokliče naciste v Kremelj in jim pobe , da je konec sodelovanja . Nič več kupovanje Ruskih energentov in nič več dobave delov za orožje v Rusiji . Naslednji dan je Rusija v srednjem veku .. Če Evropa in ZDA samo malo stisneta Kitajski izvoz na ta ozemlje se ta klic zgodi v nekaj dneh
STRIKE-ONE 333 V.I.P
03. 07. 2024 20.47
+0
Nato lahko v trenutku konča vojno v Ukrajini....
STRIKE-ONE 333 V.I.P
03. 07. 2024 20.50
+0
Zakaj ti natofil ki opravičuje brutalne zločine nata zadnja desetletja misliš da bi morala Rusija pristati na Pogoje nata? Ni se Rusija širila proti natu ampak obratno in Rusi so imeli tega dovolj!
anatomija
03. 07. 2024 21.06
+0
Ker govorimo o Ukrajinskem ozemlju ne o Ruskem . In Rusija je agresor v Ukrajini in ne NATO in ZDA
anatomija
03. 07. 2024 21.08
-1
In samo v poduk kaj bo z mejami . če si Rusi podjarmijo Ukrajino Ruska meja z NATO  se bo v primeru , da nacistu Putinu uspe okupirati Ukrajino podaljša za 1370 km 535 kmPoljska, 601km Romunija, 97km  Slovaška, 137km  meja z Madžarsko. Že prej pa se je povečala za Švedsko in Finsko mejo. Treba je tudi poudariti , da se v tem primeru Rusija bliža mejam NATO in ne obratno , zato moramo storiti vse da naciste ustavimo še preden se približajo mejam zavezništva 
STRIKE-ONE 333 V.I.P
03. 07. 2024 21.35
+0
Ozemlje je relativna stvar, tam živijo večinsko Rusi in oni bodo odločali kje bodo živeli ne pa zda ali nato ki pa je odprl pandorino skrinjo z menjavo mej na kosovem od takrat jih lahko vsak, ki ima moč ne samo zda in kaj njim odgovarja ta svet se je končal pa če še toliko salte od hudega delate. Nato meče vse kar ima v Ukrajino kajti če jim ne rata je nato propadel in tega se dobro zavedajo zato tako hud boj do zadnjega Ukrajinca ki pa so pripravljeni umirati za Globalizem in lgbt tiranijo kjer bo namesto očeta in mame starš 1 in 2 kot je že pri nas!
anatomija
03. 07. 2024 20.20
-3
Putin se najbolj želi končanja vojne , ki jo je zakuhal . Vendar je večji strah pred temu kaj bi mu narod naredel zaradi laži in ko bo izvedel za pobite Ruse
OvcjiPastir
03. 07. 2024 19.51
-5
Rusi se v Ukrajini mantrajo z zavzemanjem vasi, rusofili pa sanjajo kako bodo zasedli celo Evropo. Pobesneli in maščevalni Poljaki jih sami pregazijo če hočejo.
jutri_pa_res
03. 07. 2024 19.31
+3
Dajmo malo primerjave, da se zavemo realnih svetovnih odnosov moči. Ruska federacija ima 145 miljonov prebivalcev, od česar je 104 milijone Rusov. Kitajska 1420 milijonov, ZDA 330 milijonov, Japonska 127 miljonov, Egipt 101 milijon, Nemčija, Turčija in Iran 82 miljonov vsak itd. RF je res največja po površini in tudi po % BDP, ki ga daje za vojsko. Drugače pa skupni letni BDP, ocena za leto 2024 (International Monetary Found) po vrsti (v milijardah $): ZDA 28.781, Kitajska: 18.532, Nemčija: 4.591, Japonska: 4.110, Indija 3.937, UK: 3.495, Francija: 3.130, Brazilija: 2.331, Italija: 2.328, Kanada: 2.242, Rusija: 2.056, Mehika: 2.017, Avstralija: 1.790, J.Koreja: 1.760....Ukrajina 188 (jasno, da se ne Rusiji more upirati sama). Vemo pa, da vojno poganja in zmaguje industrija in žal tudi kanonenefuter...Glede na gornje podatke je lahko vsakemu razumnemu jasno, da RF v moremitnem spopadu z Natom nima nobene možnosti, razen seveda 'remija' v popolnem medsebojnem uničenju sveta z jedrskim spopadom.
OvcjiPastir
03. 07. 2024 20.30
-2
Bo pa hudo, če se jedrska vojna začne po nepotrebnem. Če se res bo, ne zato, ker bi bil v Rusiji živeč narod na kakršenkoli način ogrožen pač pa zaradi Putlerjeve egoistične nravi, ker raje vidi jedrski spopad kot da izgubi to vojno in bi se mu Zahod smejal. Hudo je da ima tak osebek prst na rdečem gumbu. Je pa to spet v nasprotju z njegovimi trditvami. Vprašajmo se na kak način bi jedrski spopad koristil ruskemu narodu v Ukrajini, za katerega se on tako 'krvavo bori'?
patogen
03. 07. 2024 20.39
+0
Zmaga Ukrajini ...
03. 07. 2024 21.12
+0
Zavedati se moraš tudi, da to še zdaleč ni aktualna številka. Ocena 140 mio moskvičev je veljala PRED VOJNO. In čeprav je kar spodobna številka, je treba oeniti koliko od tega je mladih fantov. In potem še - koliko mladih fantov je zbežalo (to so tisti, ki imajo izobrazbo, znanje, in možnosti preživetja v drugih državah,... ter tudi še znanstveniki, akademiki, itd.). In potem je tu še ta bebava moskovitska "logika", da je bistvo vojne "sreče" v števičnosti vojske, kar pomeni, da na veliko umirajo praktično "zastonj". Zgleda, da samo zato, da Ukrajina na njih porabi "metke". In upoštevaje vse te okoliščine ter dejstvo, da v civilni sferi sploh ni več mladih moških (to se lepo vidi v javnih službah kot so gasilci, vzdrevalci centralnega ogrevanja, mehaniki,... - vse je šlo na fronto, tam umrlo, veliko je invalidov, itd. Skratka, demografsko stanje moskovije je (tako kot vse ostalo pod taktirko nacističnega putlerja) katastrofalno. Konstantin je na svojem kanalu nedavno omenil, da je v Rostovu na Donu (ali pa morda v St. Petersburgu) razmerje moški - ženske takšno, da je v mestu ena tretjina moških na dve tretjini žensk. Če to ni alarm, potem ne vem kaj je.