Tujina

Azerbajdžanski predsednik: na letalo je bilo streljano iz tal

Baku, 29. 12. 2024 14.48 | Posodobljeno pred dvema dnevoma

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
N.L.A., STA
Komentarji
137

Azerbajdžanski predsednik Ilham Alijev je po strmoglavljenju azerbajdžanskega letala, v katerem je umrlo 38 ljudi, dejal, da od Rusije pričakuje jasno priznanje krivde za nesrečo. Po njegovem so na letalo, ki je v sredo strmoglavilo v Kazahstanu, streljali iz Rusije. Alijev je Moskvo obtožil, da je želela prikriti svojo odgovornost.

Alijev je v pogovoru za azerbajdžansko državno televizijo AzTV dejal, da so na letalo družbe Azerbaijan Airlines, ki je sredi tedna strmoglavilo na zahodu Kazahstana, streljali z ruskega ozemlja.

Dodal je, da je bilo letalo s 67 ljudmi na krovu zadeto "po nesreči" in da ne more biti govora o namernem terorističnem dejanju, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Alijev je ob tem Rusijo pozval, naj prizna krivdo za nesrečo in se opraviči Azerbajdžanu. Moskvi je tudi očital, da so nekateri ruski krogi v prvih dneh skušali prikriti vzrok strmoglavljenja, v javnosti pa da so se pojavile različne absurdne teorije.

Strmoglavljenje letala v Kazahstanu
Strmoglavljenje letala v Kazahstanu FOTO: AP

Po pregledu črne skrinjice letala bo bolj jasno, kaj se je zgodilo, je še zatrdil Alijev, ki se je v soboto po telefonu pogovarjal z ruskim predsednikom Vladimirjem Putinom. Povedal mu je, da je azerbajdžansko letalo strmoglavilo "zaradi zunanjega tehničnega vpliva" nad Rusijo.

Vse od nesreče letala embraer 190, ki je bilo na poti iz Bakuja v čečensko prestolnico Grozni, se vrstijo ugibanja, da je letalo morda zadela raketa ruske zračne obrambe.

Putin se je sicer v soboto opravičil Alijevu za incident in priznal, da je bila ruska zračna obramba aktivna, ko je letalo skušalo pristati v Groznem. Ni pa priznal, da ga je po pomoti zadela ruska vojska. Zatrdil je tudi, da so območje v tem času napadali ukrajinski droni.

Letalo družbe Azerbaijan Airlines je v sredo strmoglavilo blizu kazahstanskega mesta Aktau ob Kaspijskem jezeru, potem ko so ga zaradi slabih vremenskih razmer preusmerili na drugo letališče. Nesrečo je preživelo 29 ljudi.

Letalo Azerbaijan Airlines je bilo nad Rusijo poškodovano zaradi streljanja s tal", pravi predsednik.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (137)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Ramzess
30. 12. 2024 11.45
Nič ni absurdno, dokler se dokaže ali ovrže.
M.W.A
29. 12. 2024 19.58
-1
Ne vem kako se bodo borili če pride do 3 svetovne vojne. Vem pa kako se bodo v 4 svetovni vojni. Z skalami!!!!
Ramzess
30. 12. 2024 11.46
+1
3. svetovna vojan je že v teku, jedrske se ni za bati, kar bo v medijih od tega, bo lažno, to je treba vedeti.
Na pol ovca
29. 12. 2024 19.45
-4
Letalo je po nekem naključju letelo po isti liniji in istočasno kot nekaj ukrajinskih dronov ta del nekako pozabite omeniti, le kako to?
anatomija
29. 12. 2024 19.53
+8
kdo pa pravi , da so bili Ukrajinski droni na tem območju . Tisti , ki je lagal , da so letalo poškodovali ptiči , tisti , ki je prepovedal pristanek poškodovanega letala na ruskih letališčih v bližini , tisti , ki je želel da letalo pade v Kaspijsko morje in s tem pokoplje sledi terorističnega dejanja,. Dron je bil samo rezervni krivec , če ptiči ne bi držali vode
rdeča petokraka
29. 12. 2024 20.04
-9
Pegasus2
29. 12. 2024 20.39
+5
Tis kr cela ovca ne polovična kr cela rusofilna ofca
anatomija
29. 12. 2024 19.40
+10
Saj že ves čas govorim , da je s temi Ruskimi raketami en sam križ. V Ukrajini ciljajo vojašnico in zadenejo bolnico , ciljajo skladišče orožja zadenejo otroški vrtec, ciljajo protizračno obrambo , zadenejo šolo ...... Ciljajo drone zadenejo potniško letalo . če bodo z nuklearnim orožjem ciljali Kijev , London, Pariz , Berlin kakor radi grozijo je večja možnost , da zadenejo Moskvo , Petersburg, Novogorod
slayer2
29. 12. 2024 19.43
-10
Samo v tvojih sanjah,potem se pa zbudiš in zunaj pada dež!!!
E.Nigma
29. 12. 2024 20.51
+2
Nič kaj boljše ali slabše kot Jugoslovanske. Ciljali stolp na Pohorju. Zadeli sedežnico 1km stran. Dobro da smo se znebili takšnega orožja. Po Hofer ceni. 😂
OvcjiPastir
29. 12. 2024 19.38
+9
Klatenje potniških letal z neba v Moskoviji počasi postaja tradicija...
Rudar
29. 12. 2024 20.01
+5
E.Nigma
29. 12. 2024 19.28
+0
Ne moreš pa reči, da niso bili opozorjeni. So pokazali v videu z Božičkom v saneh. Nočemo tuje zrakoplova nad našo zemljo. Je pa zelo pametno leteti z potniški letali čez vojna območja. Res,da. Se mi pa je zgodilo. Mislim, da sem šel v Abu Dabi ali Dubaj. Ne spomnim se več. No letalo je obalo to državo. Pa ni bila nič kaj neka vojna spodaj. Samo ziher je ziher.
E.Nigma
29. 12. 2024 19.29
+1
Zmaga Ukrajini
29. 12. 2024 19.55
+8
Dej atek ne bluzi. Letalo je bilo iz Bakuja (Azerbajdžan) NAMENJENO v Grozni (Čečenija), torej v mosskovijo. Na letalu je bilo 37 potnikov iz Azerbajdžana, 16 mosskvičev, šest kazahstanskih in trije kirgizistanski državljani. Ker nori putler ni sam zaprl zračnega prostora na J in Z mosskovije, so zdaj v mosskovijo pač nehali leteti drugi. Če se boš morebiti spomnil, vsega tega sploh ne bi bilo treba, če nori nacist putler ne bi začel vojne v Ukrajini, a ne? Tako, .... to rekši se poslavljam, ti pa še kakšno pametno reci,... (ta sestavek sem si sposodila od tebe🤣).
E.Nigma
29. 12. 2024 20.46
E.Nigma
29. 12. 2024 20.49
+0
Tebe? Mene? Podtikanje in sprememba spola vbistem trenutku iz m je postal ž. 😂
Rudar
29. 12. 2024 19.27
+9
Zločinci so se spravli na civil avione. Sramota.
E.Nigma
29. 12. 2024 19.30
-6
Res da. Boljše policaje nad upokojence poslati. Pa bi imeli mir v državi,nje?
Aijn Prenn
29. 12. 2024 19.33
+6
Ne, verjamem, da ga niso namenoma sklatili. To, da so ga sklatili najbrž pomeni, da sedaj v paniki streljajo že na vse kar leti po nebu. Sicer pa, če spremljaš kaj so Ukrajinci začeli uporabljati kot napadalne drone, ni čudno, da jih grabi panika.
ferari23
29. 12. 2024 19.22
+1
Dost je tega sranja,s fračo so ga sestrelil.
Aijn Prenn
29. 12. 2024 19.22
+5
Lej, lej... Najprej se je po robu postavil putinu Lukašenko, zdaj pa še Alijev. Putin se bo morda počutil rahlo nelagodno. ;-))
Aijn Prenn
29. 12. 2024 19.24
+7
Pa še celo javno je povedal, da so jih hoteli potunkati v morje, da bi prikrili... Pogumen fant tale Alijev.
Kod.
29. 12. 2024 19.15
+7
No pa zgleda da ni Ded Moroz sklatil Božička,je sklatil potniško letalo družbe Azerbaijan Airlines
Ročak
29. 12. 2024 19.07
-9
Je bilo streljano iz tal? Tega stavka ne more razumeti vsak.
Cmrlj3
29. 12. 2024 19.14
+6
Ne, samo ti ga ne razumeš. Streljali so nanj iz tal. Na letalo lahko streljaš tudi iz zraka, z drugim letalom.
Ročak
29. 12. 2024 19.20
+3
Vidim, da nisi dojel poante. Strelja se s tal in ne iz tal, razen, če imaš raketo zakopano v tleh.
anatomija
29. 12. 2024 18.42
+7
Rusofilčki so živ dokaz kaj vse so nekateri pripravljeni pisati za flaško Vodke Normalen trezen človek ne more pisati vse teh neboluz . Zato ljudje , izogibajte se alkohola . Poglejte Rusofilke .Ali si res želite biti taki kot oni ????????????' Lahko bi nastopali v glavni vlogi kompanije proti alkoholu . Veliko firm ki proizvajajo alkoholne pijače bi propadlo
Balki Bartokomus
29. 12. 2024 18.46
-6
Na slo preriji ne bo zmanjkalo...majo kmetje dost...pa tankajo cel dan...farji isto....jansisti so defacto najvecji alkoti pr nas...pa to
g-tocka
29. 12. 2024 18.55
-6
E.Nigma
29. 12. 2024 19.18
+2
Ja Balki. Saj dobiš Pingo zastonj. Za alko je treba delat.
OvcjiPastir
29. 12. 2024 19.27
-3
Res smešno ko Janšisti obtožujejo nas janšizma..
Pegasus2
29. 12. 2024 20.42
sbštajerec
29. 12. 2024 18.34
+6
Kaj čemo streljali so na Kijev pa so pač zadeli nekaj drugega. Še malo pa bodo zadeli sami svojo Moskvo.
Balki Bartokomus
29. 12. 2024 18.08
-10
Americani ne razlocijo med svojim f14 pa potniskim z 300 potniki...tolk so jih pobil civilov...pa to
tali?ni tom
29. 12. 2024 18.06
-8
alijev bo padel skozi okno! in prav je tako,ni glih gladek!
patogen
29. 12. 2024 18.00
+5
Zgodovina klatenja potniških letal na teh podoročjih, je že kar dolga. Leta 1983 je ruski lovec sestrelil korejski B-747 nad morjem severno od japonske. Rusi o trdili, da je snemal z vohunsko opremo potem. Malezijski B-777 je bil sestreljen nad Donbasom 2014. Preiskava je pokazal, da so ga Rusi, oni so trdili, da so ga Ukrajinci. Ukrajinci so po pomoti sestrelili leta 2001 Ruski Tupoljev 154, ko je raketa izstreljena na vojaških manevrih spremenila smer in zadela Tupoljeva. Pa sedaj tale Azerbejdžanski.
Balki Bartokomus
29. 12. 2024 18.05
-14
Napisi se kj o letalih ki so jih sestrelili ameri...iranskega npr...skor 300 mrtvih...pa to
arctic
29. 12. 2024 18.09
+13
modrook
29. 12. 2024 18.14
+13
tile patoloski putinaci navijaci so mi prav smesni... stalno neki pljuvajo po zahodu, da bi se odselili v putinov ali kimov raj pa jih sploh ne mika
patogen
29. 12. 2024 18.14
+4
Balki, daj še nadaljuj s primeri, pa to...
Balki Bartokomus
29. 12. 2024 18.17
-8
Ti daj patogen...zacel si zetom 82...spustil si leto 88 ko so ga ameri sklatli...pa za boge ukre si zelo poudaril da so ga po nesreci....ja ok..sj rusi so ga tud pp nesreci..sj ameri tud....ka zdj?....pa to
Cmrlj3
29. 12. 2024 18.24
+7
Saj nihče ne trdi, da ga niso sedaj Rusi po nesreči. Seveda so ga. Razlika je samo v tem, da je v 30 letih radarska tehnologija kar napredovala in je dosti lažje ločit med potniškim letalom in dronom.
sbštajerec
29. 12. 2024 18.32
+2
Ales Ciril
29. 12. 2024 17.36
+5
'Zunanji tehnični vpliv', joj Kremelj...lol
Timis
29. 12. 2024 17.32
+7
Pa da so lahko tolk smotan je že neverjetno. Tipično rusko. Da pa o zastareli tehnologiji sploh ne govorimo.
biggbrader
29. 12. 2024 17.31
+10
Še ena Putinova specialna operacija.
JAZsemTI
29. 12. 2024 17.22
-13
Ukrajinci so brez opozorila poslali drone v cono civilnega letenja. Zato je krivda njihova!
OvcjiPastir
29. 12. 2024 17.29
+9
Putler je v štartu vojno začel brez opozorila, zato je krivda njegova!!
Zmaga Ukrajini
29. 12. 2024 17.31
+8
Pejt ti na svoj blic, pa tam laži in pisari blesarije. Ne smetit tule.
Zmaga Ukrajini
29. 12. 2024 17.33
+3
Ovčji, lep pozdrav. In seveda, ... razumnim je stvar popolnoma jasna. Če ne bi putler začel vojne v Ukrajini, bi ljudje, ki so bili na tem letalu, danes še živeli. Preprosto.
g-tocka
29. 12. 2024 17.37
-6
kaj pa dogovor ki je bil med rusijo in natom?
JAZsemTI
29. 12. 2024 17.45
-5
S(m)o dobro vedli, da bo spokalo. Če vama niso povedali, ker se vaju to ne tiče pa nisem jaz kriv.
modrook
29. 12. 2024 17.46
+7
@G kaj pa memorandum iz Budimpeste iz leta 1997 kjer se je Rusija zavezala da bo garantirala Ukrajinsko zemeljsko celotivost, v zameno pa Ukrajina preda jederski arzenal (2000 jederskih konic, torej 3 jederski arsenal na svetu). Ukrajina se je dogovora drzala, Putinaci pa ne... o cemu ti torej tu nakladas floskule in nebuloze?
g-tocka
29. 12. 2024 17.51
-6
to si si pač izmislil samo tolko da lahko nekaj na slepo pišeš
Zmaga Ukrajini
29. 12. 2024 17.52
+6
Kakšen dogovor??? In kakšno butasto sprenevedanje o "coni civilnega letenja". Bolj bebav očitno res ne moreš biti, ker te je treba očitno spomniti, da gre za državo, KI JE DE FACTO V VOJNI. Vojno je pa začela sama z napadom na sosedo. In kot se v vojni rado zgodi, tudi nasprotna stran rada napade. Naj ti nekdo nariše, če še vedno ne boš dojel.
Pegasus2
29. 12. 2024 17.53
+0
Kaj pa dogovor med ukrajino in rusijo iz leta 1994
OvcjiPastir
29. 12. 2024 17.53
+5
@zmagica Lep pozdrav.. Kako lep muc.. 🤗
patogen
29. 12. 2024 17.54
+3
Tudi Rusi niso opozorili Ukrajincev ko so prišli v cono letenja Ukrahinskega letališča Hostomel in ga okupirali.
Zmaga Ukrajini
29. 12. 2024 17.55
+3
Modrook,.. butec pač ne razume, ne dojame, in ni seznanjen, ... da v mednarodnem pravu štejejo pogodbe, in de facto je mosskovija kršila budipeštanski sporazum OD SAMEGA ZAČETKA. In ker se je putler tako grozovito zakalkuliral v svoji mafijski nameri podrediti si Ukrajino, je zdaj v "boj" poslal tole butasto mosskovitsko študentarijo, ki ploza nesmisle in, ki vsakič znova dokazuje, da nima blage veze o mednarodni politiki.
Zmaga Ukrajini
29. 12. 2024 18.01
+1
modrook
29. 12. 2024 18.03
+7
se vidi po pisanju da je tvoj namen zgolj provociranje in trolanje
Balki Bartokomus
29. 12. 2024 18.09
-5
Tist je bil ruski jedrski arzenal na ukrajinskih tleh..pa to
modrook
29. 12. 2024 18.16
+5
se motis, sovjetski je bil... in ukrajini kot del SZ je imela vse pravice do lastnistva teh jedrskih konic... Balki, zgodovina ti kar sepa... sicer pa kot ruski trol to itak pocnes namerno da provociras