Tujina

Amy Coney Barrett: nasprotnica splava, ki ji demokrati ostro nasprotujejo

New York, 26. 09. 2020 09.41 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Natalija Švab
Komentarji
96

Ameriški mediji poročajo, da bo predsednik Donald Trump danes na položaj vrhovne sodnice ZDA imenoval Amy Coney Barrett. Imenovanje dviguje veliko prahu, saj ji demokrati očitajo nasprotovanje splavu in preveč konservativno držo, s čimer je ne vidijo kot naslednico demokratske ikone Ruth Bader Ginsburg, ki je pred tednom dni umrla za rakom, stara 87 let. Bader Ginsburgovo bodo prihodnji teden pokopali v Arlingtonu.

Amy Coney Barrett s svojimi zelo konservativnimi stališči razburja del ameriške javnosti.
Amy Coney Barrett s svojimi zelo konservativnimi stališči razburja del ameriške javnosti. FOTO: AP

Amy Coney Barrett je prizivna sodnica, na to mesto je bila potrjena leta 2017, v njen prid so glasovali republikanci, medtem ko je med demokrati veliko nasprotovanja njenemu imenovanju na katero koli sodišče, predvsem zaradi njenih stališč do splava, ki ga označuje kot "nemoralnega". Tokrat pa je nasprotovanje še toliko večje, saj se ameriško vrhovno sodišče vse bolj obrača v prid konservativnih vrednot in demokrate skrbi, da bi se dejansko zgodil preobrat v zakonodaji, ki dovoljuje splav. Ta že dolga leta deli ameriško javnost, stališča obeh polov pa so vse bolj skrajna - v razponu od popolne prepovedi tudi v primeru posilstva, pa do "popolne svobode" - torej vse tja do konca nosečnosti. 

Ker se Trumpu mandat počasi izteka, novembra bodo volitve, demokrati tudi nasprotujejo temu, da bi Trump na izpraznjeno mesto sploh koga imenoval, kot pravijo, bi moral naslednico Bader Ginsburgove imenovati novi predsednik, v demokratskem taboru pričakujejo, da bo to Joe Biden, ki vodi v javnomnenjskih raziskavah. A tudi Trumpova kampanja še ni vrgla puške v koruzo, navsezadnje je tudi pred zadnjimi volitvami na anketah zaostajal za Hillary Clinton, na koncu pa zmagal. Anketa televizije ABC in Washington Posta sicer ugotavlja, da 57 odstotkov Američanov meni, da bi moral novo sodnico imenovati novi predsednik. Vnukinja Bader Ginsburgove pa trdi, da je bila to tudi želja njene pokojne babice. 

V ozadju dogajanja je nekaj političnega kupčkanja. Tokratne ameriške volitve bodo minile v znamenju novega koronavirusa, ki je v ZDA terjal že več kot 200.000 življenj in na kolena spravil gospodarstvo. Analitiki menijo, da bo vse skupaj vplivalo na volilno udeležbo, pričakujejo zaplete z glasovanjem po pošti. In ni jih malo, ki menijo, da bi se lahko volitve razpletle šele na sodišču, če bo rezultat izjemno tesen.

Tudi Trump je namreč nakazal, da bi se to utegnilo zgoditi, so pa njegove komentarje izjemno hitro pograbili nekateri analitiki, ki v tem že vidijo Trumpovo napoved, da ob morebitnem porazu ne bo želel zapustiti Bele hiše, prav tako mu očitajo, da si vrhovno sodišče sestavlja tako, da bi v primeru odločanja o volitvah razsodilo v njegov prid. Analitiki še menijo, da bi se lahko volitve končale "s kaosom, protesti in nasiljem". A s protesti se je končala tudi Trumpova izvolitev pred štirimi leti, ko so ulice zavzeli jezni demokratski podporniki.  

V več kot 200-letni zgodovini ZDA se sicer doslej še ni zgodilo, da predsednik ne bi mirno zapustil oblasti, nekaj republikancev pa meni, da Trump s takšno retoriko zgolj podžiga nasprotnike. A po drugi strani so ZDA tako razdeljene, da podžiganje ene ali druge strani resnično ni dobra ideja. Ali kot pravi nekdanja Trumpova pomočnica ministra za domovinsko varnost Elizabeth Neumann: "Morali bi se zavedati, kako napet je sedanji čas in biti zelo previdni." 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (96)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

CestniKolesar370Wattov
26. 09. 2020 17.56
+0
Sicer pa kakršne akrobacije so demokrati izvajali s Kavanaughom, si zaslužijo čisto vsega, kar jih doleti. Show na najvišji možni ravni. Ženska se ni spomnila kje se je zgodilo, kdaj se je zgodilo, kako je prišla tja... Pravi, da je spila 1 pivo in da jo je Kavanaugh hotel posiliti. Naštela je 5 ljudi, ki naj bi bili takrat prisotni in nihče izmed njih se tega dogodka niti slučajno ne spomne. Ženski ne verjame niti njena lastna družina. Takšen primer ne pride niti do obravnave, ne na zasebnem, ne javnem sodišču. Ampak demokrati so šli čez to farso, ker jim je to prišlo prav. Za konec pa si je ženska na GoFundMe nabrala zajetno vsoto denarja in primer je bil zaključen. Da demokrati ne izbirajo taktik, ko se gre za obtožbe proti posilstvu, rasizmu in tako naprej, ti je lahko jasno s tem, da je Kamala Bidena na debatah obtoževala rasizma, preko medijev pa je rekla, da verjame ženskam, ki Bidna obtožujejo spolnih napadov. Zdaj je njegova potencialna podpredsednica in vse to je sedaj pozabljeno.
CestniKolesar370Wattov
26. 09. 2020 17.46
+2
Najbolj smešno mi je to, da še leta 2013 takšno imenovanje novega vrhovnega sodnika ne bi šlo čez, ker je takrat senat potreboval 66% glasov, da so karkoli izglasovali. Ampak leta 2013 so demokrati to mejo 66% veselo znižali na 50%, ker jim je to takrat prišlo prav. Republikanci so bili temu znižanju odločno proti, ampak niso imeli dovolj glasov, da bi to izpodbijali. Demokrati veselo v zrak, McConnel pa je pred senatom ob tem porazu rekel "Tole vas bo še teplo, mogoče celo prej, kot si mislite". Leto 2020 in demokrate tole tepe iz vseh možnih kotov. Senat trenutno sestavlja 53 republikancev, 45 demokratov in 2 neodvisna senatorja in 50% je vse kar republikanci potrebujejo, da je nova sodnica potrjena. Colling in Murkowski sta redni senatorki, ki gresta v nasprotju z republikansko stranko in to je to. 51/49. Težko se bo našel še kater nasprotnik, mogoče zgolj en sam. Potem je 50/50 in ker je v tem primeru glasovanje neodločeno, gre glasovat podpredsednik Pence in jasno je, kako bo on glasoval. Primer zaključen, sodnica bo potrjena po pravilih, katere veleva ustava. Pa saj so demokrati sami spisali ta pravila.
Heretik1
26. 09. 2020 15.01
-8
Tudi če je babura ostra nasprotnica splava, je splav še vedno človekova pravica, o kateri ne sme odločati na podlagi svoje "vesti"!
drago štubljar
26. 09. 2020 14.47
-6
TOTA LOPINA ZA TRUMPA LUDEGA KOT JJ IHIHIHIHIHIHIHI
Ka pa mislis
26. 09. 2020 14.05
-7
zrela za sds kriminalce
brusilec
26. 09. 2020 14.01
-2
talw zda ba pocasi potrebovala intervencijo evrope .. jmajo na pol doktatorja, pravice zensk so teptane, volitve bodo zmanipulirane, splav bo prepovedan, ko bo pa korona opravila svoje bodo pa spet potrebovali vojne da pridobijo denar ..
lambily
26. 09. 2020 16.58
+0
Ti si ravno pravi da skrbiš za Ameriko. Nauči se pisat in potem natolcuj!
trabakula
26. 09. 2020 13.21
-4
če ima sama sedem otrok, potem je vse jasno...."kukr jih buh da"
crazy but true
26. 09. 2020 14.36
+5
Ja, konzervativci imajo otroke. Levicarji pa mislijo, da so "otroki skodljivi za okolje". Konzervativni starsi imajo konzervativne otroke..
kilklop
26. 09. 2020 14.55
-5
pol jih pa živet ne morejo so pa vsi na sociali, plačujejo jih pa tisti ki delajo pa imajo enega.
lambily
26. 09. 2020 16.59
-1
Ja saj levičarski otroci so škodljivi za okolje, jih starši tako naučijo!
SlobodaNE
26. 09. 2020 13.19
+10
Amričani vsaj ne nasedajo osrednjim medijem in volijo po neki logiki. Slovenec pa lepo kupi kar mu servirajo. In dobiva razne cerarje in šarce.
Richard Dawkins
26. 09. 2020 14.30
+0
Sarec je za Janso in njegove doktor morale in etike
gremonadesno
26. 09. 2020 12.51
+7
Demokrato bodo šli all in z anti gejevsko retoriko , ki jo bojo naprtili tej sodnici . A đabe , lmao .
gremonadesno
26. 09. 2020 12.48
+14
Vidm par pacientov , ki mislijo da bo Trump izgubil , lmao . Dobil bo 40+ drzav , senat in hišo ! Je pa lepo vidit kako se demokratom čist fuzla sploh zdej ko bo Trump dodal še enega vrhovnega sodnika .
Fery Zaka
26. 09. 2020 15.17
-1
Ja, res je super kul, ko si sodnike namestiš kot poslance. Da pritiskajo tako kot jim rečeš, namesto po pravici in zakonih. In to je že kar javno znano, niti skrivati ne poizkušajo.
lambily
26. 09. 2020 17.01
+2
Res je tako. Trump bo zmagal na celi črti in Pelosi se bo obesila od togote. Komaj čakam volitve, kako bodo demokratske podgane cvilile.
dannyer
26. 09. 2020 12.20
+4
Prvič ona je kako bi rekel tiste sorte,ki ne spreminja za nazaj.sodb. drugič ni slaba tretjič glede splava so prav radikalni demokrati naj bolj zabredli saj se konzervativci strinjajo nekako do 3 mesecev ne pa 6 in celo 9 mesecev kot je bilo predlagano v verginiji. Kar je bolno. republikanci imajo večino in predsednika in bodo zamenjali sodnika da preprečijo nazadovanej. ki se dogaja v kaliforniji. In če pogledamo prejšnega sodnika kovenageja kako so gla z lažmi napadli je več krat glasoval za levo samo za info.
Mr Mojo Risin
26. 09. 2020 12.32
-3
Nihče ni predlagal splava do devetega meseca. Vse kar je po tretjem mesecu zadeva ogrožanje zdravja matere zaradi hudih komplikacij v nosečnosti oziroma hudih bolezni ploda. Trump pač trobi neumnosti tudi o po-porodnih splavih in nevem kaj. Glede Kavanauhgh-a ni nihče lagal, sam republikance take stvari ne brigajo.
dannyer
26. 09. 2020 13.06
+3
Zakon je bil jasen in tudi odgovor je bil jasen ženska bo rodila do 9 mesecev otroka bodo peljali v drugo sobo dva zd se bosta pogovorila to je pred leti razburil zda kar 80% ljudi tega ni podpiralo. daj malo preveri kaj bluziš. Ker so jasno povedal izakaj gre poleg tega različni srverji kažejo da velik osplavov prihaja nad 3 meseci nosečnosti z razmislek . O Kavanaugeju pa so demokrati lagali in ona ženska tudi saj so jo dobili na laži. sramotno je da jo levi niso poklicali. Da je lagala .
Mr Mojo Risin
26. 09. 2020 12.19
-5
Nič ne bo. Demokratom kaže, da bodo dobili senat tako, da tudi, če bi Trump dobil volitve (in ne bo) zgubi vso moč. McConnel bo bolj težko uspel potrdit Barrettovo, ker preveč republikanskim senatorjem slabo kaže in se bodo izogibali izpostavljanju. Nancy Pelosi ga lahko zasuje z procedurami, ki ji more v senatu dat prednost - na primer impeachement. Po volitvah pa bodo Demokrati itak šli v čistko, tudi na ustavnem sodišču. Ko enkrat dobijo senat bodo po hitrem posotopku umaknili še Kavanaugh-a ali po potrebi dodali nove sodnik kar jim njihova ustava omogoča.
crazy but true
26. 09. 2020 13.43
+4
Demokratom se kaze zgolj in samo totalen poraz.. poglej si statistike odobravanja med crnci in latinoti. Da o belcih ne govorim.. se drzave, ki so bile "vedno modre" so kr naenkrat ratale potencialno rdece.. ves ta "miroljubni protesti" fiasko je streznil marsikoga.. ampak, vi kr verjamite anketam, ki kazejo 70% podporo Bidenu. Bodo vase solze bolj tekle po volitvah..
drago štubljar
26. 09. 2020 14.48
-4
TOTEGA LUDEGA TRAMPA VRT SUNIT SE BO ZRIHTAL KAKO VOJNO
CestniKolesar370Wattov
26. 09. 2020 17.40
"preveč republikanskim senatorjem slabo kaže in se bodo izogibali izpostavljanju". A ti živiš v kakšnem paralelnem vesolju? :D Če novega sodnika ne potrdijo, jim bo šele slabo kazalo pred svojo volilno bazo.
SmiselZivljenja
26. 09. 2020 12.19
-3
kaj ta glumi Sereno Waterford?
CestniKolesar370Wattov
26. 09. 2020 12.14
+6
"Vnukinja Bader Ginsburgove pa trdi, da je bila to tudi želja njene pokojne babice". V katerem paralelnem vesolju ima tole kakršnokoli težo? Vrhovno sodišče ni Ginsburg družinsko podjetje.
Mr_Primrose
26. 09. 2020 12.28
-3
Ah, torej je Kennedy družinsko podjetje? Glede na to, da je Anthony Kennedy prosil Trump, da naj nominira Kavanaugh-ja.
Mr_Primrose
26. 09. 2020 12.29
+0
crazy but true
26. 09. 2020 13.45
+1
Ce je hotela, da ostane "njen sedez" v rokah levicarjev, bi lahko odstopila v casu Obame. Glede na to da je imela raka, je nihce ne bi mogel kritizirat..
CestniKolesar370Wattov
26. 09. 2020 14.20
+1
Primrose ti pa res ne razumeš. Vrhovni sodnik z lahkoto predlaga svojo zamenjavo, z lahkoto predlaga svojega naslednika. Ampak da se mediji in kdorkoli na tem svetu opira na ta predlog in si predstavlja, da ta predlog predstavlja kakršnokoli DOLŽNOST, je pa žalost. Zdaj bolj razumeš?
crazy but true
26. 09. 2020 14.34
+1
Predlaga lahko karkoli zeli. Predsednik je tisti, ki dejansko predlaga. Volitve imajo posledice, ja.. demokracija pa to..
Capo dei Capi - novi profil
26. 09. 2020 11.54
-3
Splav dovoliti le v primeru posilstva... Danes je res dovolj konce. sredstev, da se prepreči zanositev... Zakaj moramo plačevati za neodgovornost ljudi?... Če pa sami plačajo pa jih lahko delajo vsak mesec... Točka.😂
Capo dei Capi - novi profil
26. 09. 2020 11.54
-4
brusilec
26. 09. 2020 13.59
-3
ja, sem za to .. naj zenska donosi otroka, potem pa poroka obvezna, pac ce si nasprical pa se placuj.. ne pa da so zenske prisiljene donositi, potem pa se jih pusti, naj hodijo na tri sihte naenkrat, neplacniki pa so zazeljeni .. ? v slo je malce drugace, ma je podobno
Fluxx
26. 09. 2020 11.45
+9
Reality show. Res znajo.
proofreader
26. 09. 2020 11.33
+17
Melanija bo očitno še štiri leta prva dama ZDA.
KrpanovMartin
26. 09. 2020 11.28
+11
Aha... zdaj bomo upoštevali željo pokojnih, ko gre za zakon... Zakon pa je jasen kdo in v kakšnem času je potrebno imenovanje. Trump bo imenoval nadomestnega sodnika, to je njegova dolžnost in ... bo naredil samo to.
crazy but true
26. 09. 2020 11.32
+10
proofreader
26. 09. 2020 11.28
+17
Biden je tako zmeden, da mu svetovalci odsvetujejo predvolilna soočenja.
crazy but true
26. 09. 2020 11.34
+14
On ima probleme ze samo z branjem s telepromterja. Sej se je Joe Rogan ponudil, da gosti 4 urno debato.. samo Joe, Trump in Biden. Trump je rekel "ja", Biden pa...
proofreader
26. 09. 2020 11.27
+0
Noben normalen ne želi ubijati nerojenih otrok.