Tujina

Ameriški senat potrdil Amy Coney Barrett za vrhovno sodnico

Washington, 27. 10. 2020 07.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Ameriški senat je, teden dni pred splošnimi volitvami, z 52 glasovi za in 48 proti potrdil Amy Coney Barrett na položaj vrhovne sodnice ZDA. Ameriški predsednik Donald Trump je odločitev pospremil z besedami, da je "to zgodovinski dan za Ameriko", Barrettova pa je kmalu po glasovanju v senatu v Beli hiši prisegla pred vrhovnim sodnikom Clarenceom Thomasom in poudarila, da bo delovala neodvisno od predsednika, ki jo je imenoval, in republikanskih senatorjev, ki so glasovali zanjo: "Svoje delo bom opravljala brez strahu in pristranskosti."

48-letnica je na tem mestu po dobrem mescu nasledila pokojno liberalno sodnico Ruth Bader Ginsburg, kar je svojevrsten rekord in republikanci so si s tem za desetletje ali dve zagotovili konservativno smer Amerike z odločitvami vrhovnega sodišča, ne glede na to, kdo bo predsednik in kdo bo imel večino v kongresu. Vrhovno sodišče je namreč tisto, ki ima zadnjo besedo v sporih o odločitvah predsednika ali zakonih kongresa. Konservativci na sodišču imajo sedaj večino s šest proti tri. Demokrati se lahko sedaj v primeru, da osvojijo tako Belo hišo kot senat in predstavniški dom, odločijo za poskus povečanja članov vrhovnega sodišča, da ublažijo to konservativno večino. 

Izid glasovanja je bil znan vnaprej, saj je prejšnji konec tedna republikanka Lisa Murkowski z Aljaske napovedala, da bo glasovala za, čeprav nasprotuje, da se je potrjevanje izvedlo tako blizu splošnih volitev. Barrettovo je potrdilo 52 republikancev, proti njenemu izglasovanju pa je bilo 45 demokratov ter dva neodvisna senatorja, ki glasujeta z demokrati, in republikanka Susan Collins iz Maina, ki se bori za politično preživetje.

"Današnji dan bo šel v zgodovino kot eden najbolj mračnih v 231-letni zgodovini ZDA. Naj se ve, da bodo Američani, njihova življenja, svoboščine čutili posledice te nominacije za celo generacijo," je izjavil vodja senatne manjšine Chuck Schumer. "Vsak senator, ki je glasoval za potrditev, mora biti ponosen," pa je v odzivu dejal McConnell in zavrnil demokratske kritike kot čudaške.

Trump je Amy Coney Barrett imenoval kmalu po smrti Ruth Bader Ginsburg, ne glede na to, da so republikanci leta 2016 zavrnili obravnavo nominacije kandidata za vrhovnega sodnika Merricka Garlanda, ki ga je predlagal predsednik Barack Obama z argumentom, da se v volilnem letu sodnikov ne potrjuje. Ta argument ni imel nobene podlage v ustavi ali zakonih in republikanci so se mu v primeru 48-letne Amy Coney Barrett nemudoma odpovedali. Je pa res, da senat doslej še nikoli v zgodovini ni potrdil vrhovnega sodnika ali sodnice tako blizu volitev. Te dejansko že potekajo in svoje glasove je predčasno oddalo že več kot 60 milijonov volivcev.

Trump imenoval že tri konservativne sodnike

Ruth Bader Ginsburg
Ruth Bader Ginsburg FOTO: AP

Smrt liberalne sodne ikone Ruth Bader Ginsburg velja za veliko uslugo konservativni Ameriki in republikancem, največjo pa Trumpu, ki je sedaj v enem mandatu poskrbel za imenovanje kar treh konzervativnih sodnikov. Pred volitvami je dobil še eno priložnost, da konservativno bazo spodbudi k volitvam. Hkrati je njegova poteza spodbudila tudi drugo stran in demokratske kampanje za predsednika, kongres in druge volitve so v mesecu dni zbrale približno milijardo dolarjev. Demokrati, ki so manj zagreti volivci od republikancev, letos s predčasno udeležbo na volitvah prekašajo vse rekorde.

Amy Coney Barrett je šele peta vrhovna sodnica v zgodovini ZDA in šele druga konservativna. Trump je pred njo imenoval Neila Gorsucha in Bretta Kavanaugha. Demokrati se Trumpovim kandidatom niso mogli upirati, ker so v senatu, ki potrjuje zvezne sodnike, v manjšini. Preostale so jim le pritožbe nad procesom, ki so ga označili za odkrito zlorabo moči vodje senatne večine Mitcha McConnella. Republikanec iz Kentuckyja se na te pritožbe kratko malo požvižga. Imenovanje sodnice zanj in kolege pomeni vrhunec pakta s Trumpom, ki je predsedniku dopuščal proste roke, dokler bo potrjeval davčne olajšave in zvezne sodnike.

Demokrati so ji že očitali precej konservativno držo

Trump je do zdaj imenoval, senatna večina pa potrdila skupno približno 220 zveznih sodnikov različnih ravni, zaradi česar si je newyorški bogataš, ki je bil vse življenje, dokler se ni odločil za predsedniško kandidaturo, demokrat, prislužil večno hvaležnost. Imenovanje Coney Barrettove, ki nasprotuje umetni prekinitvi nosečnosti, podpira pravico do orožja, nasprotuje pravicam homoseksualcev, pravicam potrošnikov v razmerju do korporacij, sindikatom in praktično vsem liberalnim agendam, je tudi sporočilo demokratom, da je treba voliti, čeprav jim kakšen predsedniški kandidat ali kandidatka ni povsem pogodu.

Če bi leta 2016 zmagala Clintonova, bi bilo sedaj razmerje na vrhovnem sodišču šest proti tri v korist liberalni smeri, pravica žensk do splava bi bila zagotovljena za desetletje ali dve, razprav o odpravi veljavnosti homoseksualnih porok ne bi oživljali in ukrepi proti podnebnim spremembam bi bili s pravnega vidika varni.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (76)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Millady
27. 10. 2020 13.34
+0
Trump je sodnico imenoval povsem legitimno in v skladu z njihovo zakonodajo, o tem sploh ni debate in so "demokrati" lahko samo tiho. Je pa zanimivo, da je sodnica Ruth Ginsburg izrazila željo, da se počaka z imenovanjem novega sodnika/ce do volitev. Demokrati so to tako tudi vzeli, kot zadnjo željo, ki bi jo morali spoštovati..To zveni tako, kot da bi bilo Vrhovno sodišče privat inštitucija..
nikhrast
27. 10. 2020 16.18
-2
Dvoličnost republikancev, leta nazaj so pa govorili da predsednik ne bi smel predlagati kandidata na koncu mandata. Upam pa da vrhovno sodišče ne odpre spet te sodbe o splavu, pravice LGBTQ..., tako bi ameriški narod še bolj razkla. No republikanci bodo pa verjetno doživeli hud poraz v teh volitvah.
Millady
27. 10. 2020 16.55
+1
Nobenga hudega poraza ne bo, izid bo tesen, razlika ne bo velika, bo glih toliko, da se bodo pobili med seboj..no, upajmo, da se ne bodo, ker bo zadevo razrešilo Vrhovno sodišče, zato je za Trumpa bilo to imenovanje pomembno. In obratno, zato so temu demokrati tako zelo nasprotovali..
nikhrast
27. 10. 2020 17.19
Volitve ne bodo problem, problem bo imelo vrhovno sodišče, bo spet odprlo te stare teme in še bolj razklalo ameriški narod?
nightifly
27. 10. 2020 12.07
+2
"Svoj polozaj/delo bom opravljala neodvisno od politike in svojih zelja," je dodala Amy ..
nightifly
27. 10. 2020 11.47
+0
Poslusal sem kar dober del njenega ´´zagovora´´ pred senatorji ZDA . Nisem je poznal prej ,zato me je zanimalo kaj ta sodnica misli in kaksna sploh je . Redko clovek vidi tako razgledano ,talentirano ,izobrazeno in inteligentno osebo . Mene je prevzela ,ceprav jasno se z vsemi njenimi stalisci ne strinjam , moram pa reci ,da je precej poravnana s splosnimi naceli nasega zivljenja , po drugi strani pa cisto jasno in glasno popolnoma sledi ustavi ZDA . Popolnoma , to pomeni ,da ne dopusca izjem , ki lahko pomenijo pogubo za vsak clen ustave ..... zato ker se z vsako spremembo razlicne uporabe ustave ,to isto interpretira na drug nacin ,to pa vodi v kaos z nepredvidenimi posledicami . Kakorkoli , ACB je fantasticna sodnica , ena drzava ali pa nacija je lahko samo ponosna , da ima take ljudi . Ce pa je kdo slucajno spremljal njene zagovore je lahko na koncu videl in slisal nekatere demokratske senatorje ,ki so bili nad to sodnico enostavno navduseni in ji iskreno zaploskali ter izrekli priznanje . To je za demokracijo vec vredno kot karkoli . Na koncu koncev smo mi vsi le razlicni ljudje in samo skupek nasih sebicnih interesov nas drzi skupaj . Ce nas . V nekaterih dezavah je to samo pobozna zelja ,ker so interesi posameznikov nad ustavo in interesi ter pravicami drugih . Ce se tega ne zavedamo -je konec . Slovenci bi morali res malo potrkati po svoji vesti . Izgleda da 30 let eksperimentov z novo lastno drzavo ni prineslo kaj veliko zaupanja . Vladajo vam celo arestanti , pol nomenklature je ze v arestih ,drugi odsedeli . Malo cudno vse skupaj .
felixkp
27. 10. 2020 12.52
-1
nightifly...če bi ona res bila tako oh in sploh, kot si ji zapel hvalospev, bi sama odstopila od imenovanja in počakala da se postopek izvede po volitvah. Ravno toliko, da kdo ne bo imel karkoli proti njej....že če je bilo mnenje republikancev v prejšnjem imenovanju takšni..torej, da se počaka. Ampak ne, ne trump in ne ona nista toliko poštena, da bi se vsaj tega držala.
Zmaga Ukrajini ......
27. 10. 2020 11.25
+2
Z Ameriko je konec, nič novega... Tole je le še en žebelj v njeno krsto. Zdaj je napočila era kitajskega imperija.
nightifly
27. 10. 2020 11.35
+3
mESECEV SIJ .........nasprotno ,ravno obratno . Edino Trumpova politika bo vsaj zacasno ustavila ta nori globalizem in podivjanost ameriskih global .korporacij in kapitala ,ki deluje v spregi s Kitajci .Kaj res ne vidite kaj se dogaja . Jaz razumem ,da ljudje ,pripadniki ene ideologije ´´navijajo ´´ za necem ,kar je bilo vcasih LEVICA .Tudi sam se bil bolj naklonjen tisti pravi ideji Solidarnosti , dokler se ta pravicnost ,in vse ostale parole iz Francoske revolucije niso pokvarile v ljudeh in postale talke pohlepa , korupcije in lopovstva . Zal ,socializma , komunizma ali cesarkoli ze dolgo ni vec , ze v Jugi ,se je narod tem vrednotam odpovedal , cim je stopil na pot izkoriscanja bivsega sistema , na koncu ,ko ni ostalo od njega nic vec ---pa Zavrgel kot slabega . In zdaj ste v Boljsem sistemu ---je tako ?
Zmaga Ukrajini ......
27. 10. 2020 12.14
+4
Z globalizmom je tako ali drugače konec. In za to ni zaslužen Trump, ampak koronavirus, ki je razkril vse slabosti zasledovanja dobička / kapitala korporacij za vsako ceno, brezobzirno - in dosledno zanemarjanje vseh drugih pomembnih dejavnikov, ki dolgoročno vplivajo na družbo. Prav zato je danes Kitajska nova svetovna (tudi gospodarska) velesila. Nostalgija za komunizmom ali socializmom, levičarstvo, ... s tem nima prav nobenega opravka. Tudi Kitajska že zdavnaj ni več (samo) komunistična, ampak se je naučila lekcije o kapitalizmu, ki jo veselo izkorišča v svoj prid. Danes je ona tista, ki ima višek kapitala in ga posoja, Amerika pa je tista, ki si denar sposoja. Kitajska danes postavlja svoje pogoje, Amerika pa se še vedno oklepa preteklih in preživetih časov, ko je bila na vrhuncu svoje moči in so bile okoliščine bistveno drugačne, kot so danes - v dobi multilateralnega razmerja moči v svetu. In namesto pogleda naprej, v prihodnost, se Amerika oklepa konservativizma, preživetih orodij, ki so bila uporabna v preteklem času. In zato verjamem, da družba, ki temelji na uporabi teh zastarelih in preživetih "orodij" ne bo in tudi ne more doživeti napredek, ali stopiti "stopnico" višje. In to lahko danes vidimo na mnogih področjih v Ameriki, nekdaj tako opevani kot najboljši in najnaprednejši družbi - zelo slab zdravstveni sistem, ki se niti slučajno ne zmore spopasti z današnjo zdravstveno krizo, ogromno število revnih in brezdomcev, čedalje hujši prepad med revnimi in bogatimi, nezmožnost reševanja okoljske problematike (Kalifornija še vedno gori, ali ne,... Trump pa govori, da to ni nič in se bo itak "shladilo", ker pač prihaja zima), nemoč in bes Trumpa, ki se kaže napram Kitajski in njegova trgovinska vojna,... Po drugi strani pa se je Kitajska zavezala k odpravi hude revščine, in zaenkrat njeni ukrepi kažejo pozitivne rezultate,... Skratka, tu ne gre za nobeno ideologijo: levi - desni, ... konservativci - demokrati,... gre preprosto za to, ali je nekdo sposoben uvideti kaj se dogaja v svetu in se na to ustrezno odzvati. Tole imenovanje desničarske sodnice pa jaz vidim zgolj kot Trumpov poskus omejitve škode, ki je bo vsekakor deležen ob zelo verjetnih sodnih postopkih, ki mu bodo sledila, in sicer takoj po prenehanju mandata. Tu se gre, preprosto povedano, za reševanje njegove riti. Zato bo imel njegov morebiten (in za moje pojme dokaj verjeten) poraz na skorajšnjih volitvah, zanj res zoprne posledice. Dokler je predsednik, je namreč "varen" pred sodnimi postopki.
Millady
27. 10. 2020 13.23
+1
Mesečev sij, pri globalizmu ne gre samo za Kitajsko. US so kljub kitajskemu vzponu in rasti še vedno svetovna sila No1, predvsem vojaška, tudi dolar še vedno velja za glavno valuto. Pri globalizmu gre za širšo zgodbo, ne samo za US/China.
Zmaga Ukrajini ......
27. 10. 2020 14.11
+1
Tule komentarji niso namenjeni temu, da bi lahko povzela vsesvetovno problematiko. Zato omenjam pač najbolj očitno. In mimogrede - Amerika ni več svetovna sila No. 1, ... s tem se bo morala počasi sprijazniti tako sama, kot tudi ti😁. In tudi ni več vojaška velesila No. 1. Vsekakor je res, da ima napram ostalim največji vojaški proračun, ... to pa ne pomeni nujno, da je tudi v končnem "seštevku" No. 1. Ker ti prekleto malo pomaga, ko se začnejo med sabo vojskovati "Titani", za koliko (v denarju) je kdo krajši, ko se gre za to, da gre za gigantske vojaške sisteme, ... pa je potem tu še taktika, strategija, št. vojakov, poraba nafte," jedrski klub",... skratka brezpredmetno. Kot bi jugotavljal katera je lepša - Naomi Campbell ali Claudia Schiffer. Vsi tudi vemo, da je padec bilateralne svetovne ureditve (padec vzhodnega bloka in umik Sovjetske zveze z vrha, kot "antipoda" ZDA) oz. krajšega obdobja ameriške hegemonije, kmalu nadomestilo multilateralno razmerje velesil (poleg ZDA, Rusije, so tu še Kitajska, Indija, Brazilija, Francija, UK, Nemčija, Japonska, Turčija,...). Če govoriš o "petrodolarju", ja, je še vedno, vendar mu rok očitno "poteka", če malce pogledaš kaj se dogaja na vzhodu. Morda niti ne toliko rok kot bolj "usihanje moči". To, da Amerika v tem času na veliko tiska denar, je pa poanta zgolj v tem, da ni več mogoče nižati obrestnih mer, ki so že zdaj na nuli in ta ukrep torej ne bi pripomogel k prestavitvi gospodarstva v višje obrate, po drugi strani pa bo sčasoma tudi inflacija naredila svoj "prispevek" pri rekordnem pufu v katerem so zdaj ZDA. Ta hip se prav zaradi ničlih obrestnih mer zadolžujejo tehnološka podjetja, ki pravzaprav denarja sploh ne potrebujejo - izkoriščajo pač te nizke obrestne mere. Po drugi strani pa denarja kljub povečanemu tiskanju ni tako veliko v obtoku, ker so ljudje zaradi koronakrize in vseh spremljajočih posledic postali zelo previdni pri trošenju. Kaj se bo iz tega izcimilo pač ne ve nihče. So zgolj ugibanja in špekulacije. Kar pa se tiče globalizma pa ne vem kaj si hotela povedati s tem - dejstvo je, da je Kitajska zrasla prav zaradi svoje "pocenkarske" delovne sile in know how-a, ki so ga na njenih tleh izkoriščale zahodne korporacije (ok, tu so še Filipini, Indonezija, Tajska, Bangladeš,... lahko bi naštevala do nezavesti, dovolj bo, če rečem, da gre za vzhodne države, od katerih je največ odnesla prav največja med njimi - Kitajska). Počasi se sprijazni, da ZDA ne bodo mogle več dolgo leteti na krilih svojih preteklih zlatih časov, ker so tu drugi svetovni akterji, ki se jo trudijo "prehiteti po desni".
nekodnas
27. 10. 2020 15.23
-1
Dokler ima Amerika supermana, iron mana, spider mana, batmana, , super girl , kapetana America in še mnoge ostale junake z nadnaravnimi močmi , se ni treba nič bat.
Millady
27. 10. 2020 15.42
+1
Moj post je bil le kratek odgovor na "z globalizmom je tako ali drugače konec", ker se s tem ne strinjam. Glob. je v polnem zamahu, še naprej in še močneje ga furajo zahodne države in, predvsem, velike korporacije. Korona jim pri tem gre fino na roko (na račun:)), ker so velike korpor. še močnejše, njihov kapital/ profit se še bolj veselo povečuje. In, če je točen podatek, da so US vojaško prisotne kar v stotih (!) državah sveta, je njihova vojaška in politična moč dejansko ogromna, trenutno večja od katere koli druge države. Gospodarsko pa..ja no, vidimo, da se Trump trudi..
Zmaga Ukrajini ......
27. 10. 2020 19.58
Ta trditev je hudo pavšalna. Če boš malce pobrskala po spletu, boš našla mnogo resnih člankov na to temo, in vsi se strinjajo, da gre globalizacija h koncu. Selitve industrije na "revni" vzhod je konec. Mnogi podjetniki so jo začeli celo seliti nazaj domov. In pa - prisotnost vojakov povsod po svetu ni glih bistven indikator vojaške superiornosti. Ne podcenjuj Kitajcev in Rusov. Ameri se samo ne morejo sprijazniti, da niso več "svetovni policaj". In pa razlika je v tem, da npr. Kitajci raje trgujejo, kot pa se vojskujejo😎, kar pa ne pomeni, da se ne bodo ustrezno odzvali, ko bo šlo zares.
Millady
28. 10. 2020 12.23
Nimam veliko časa za brskanje po netu, kdaj pa kdaj moram tudi kaj skuhati :) Globalizacija o kateri pišeš je passe, ni več aktualna, že nekaj časa je njen cilj veliko širši - ne gre več samo za ekonomsko sfero pač pa tudi za sociološko-kulturološko-versko etc...Temu nasproti se postavljajo tim. suverenisti, med katere uvrščajo tudi Trumpa, Xi Jinpina, Putina, po novem tudi Orbana..(naš Pv se neki ufurava v to skupino :)..
Dbist
27. 10. 2020 11.20
-3
Jap, rabili bodo desetletja da bodo ponovno vspostavili ravnovesja, katerega je podrl Trumpy v 4. letih ! Enako bo pri nas, ko o potrebno, ko pride na vlado neka normalna stranka z normalnim predsednikom in bo potrebno znormalizirati nenormalne in nemoralne poteze te vlade pod vodstvom Velikega vodje janshe
pozzo
27. 10. 2020 11.18
+3
Kmalu bodo šle ZDA po poti Poljske, prepoved splava...
Gratitude
27. 10. 2020 11.40
+2
Obeta se jim prava vrnitev v srednji vek. Žalostno, da obatajajo izobražene ženske, ki so povrhu še ustavne sodnice, ki podpirajo prepustitev odločanja o lastnem telesu moškim. Res jih ne bom nikoli razumel. Kaj jim uspe tako sprati pamet? Morda kaki fanatični župnik med nedeljskimi mašami?
Dbist
27. 10. 2020 12.15
+2
skrajnež
27. 10. 2020 13.26
+0
CestniKolesar370Wattov
27. 10. 2020 10.57
+7
Imenovanje vrhovnih sodnikov gre vedno skozi, ko sta senat in predsednik iz iste stranke. Včasih je bilo potrebnih za potrditev vrhovnega sodnika 2/3 glasov senata, danes zgolj 50%. In zakaj je danes zgolj 50%? Zato, ker so demokrati leta 2013 spremenili pravila igre. Takrat so jim republikanci očitali spreminjanje zakonov za svoj profit. Mitch McConel je takrat rekel "Tole vas bo še teplo. Mogoče še prej, kot si mislite". In prišel je dan. Mimogrede, ko demokrati iščejo vrhovnega sodnika, se prav tako ne vprašajo kdo je najbolj neodvisen.
llluuullliii
27. 10. 2020 10.43
-4
go conservatives go
lizing
27. 10. 2020 10.40
+0
Ahahahaha spustimojivsečezmejo pa v jok
Uporabnik1919008
27. 10. 2020 10.34
+2
Nimfomankam trda prede
Uporabnik1919008
27. 10. 2020 10.32
-1
Republikance je bučman poimenoval konzervativci, demokrate pa demokrati..
skrajnež
27. 10. 2020 10.02
-2
Ne morem verjeti, da lahko ista oseba reče, da je vsako življenje pomembno in da tudi 95 letni človek ne zasluži smrti, tudi če je na koncu življenske poti, medtem ko je uboj bitja, ki je na začetku svoje poti, povsem OK.
Smrekar1
27. 10. 2020 10.01
+1
Blagoslovljeno bodi sadje. Vzamem ga z veseljem.
Metalllca
27. 10. 2020 09.51
+9
Multikultuni hipokriti tulite nekaj o drugi Poljski ste pa med največjimi podporniki islamskih držav,Iran in podobno kjer dejansko živijo v srednjem veku glede pravic žensk, splava in vsega.
strupenakamilca
27. 10. 2020 09.54
+0
Če nekaj ni belo, še ne pomeni da je pa črno.
grumf
27. 10. 2020 10.04
+7
V teh glavah je samo črno-belo, toplo-hladno, belo-črno, plus-minus, gor-dol, levo-desno,.... Bistvo je pa ponavadi nekje vmes..
trollolll
27. 10. 2020 10.18
+2
zgleda, da se tvojo pamet res lohk spravi na en flopi. a ce nekdo ne zagovarja enih skrajnosti je takoj podpornik drugih? so ljudje, ki podpirajo stvari, ki so OK in to ne glede na to, katera vlada jih predlaga. so verniki kot si ti, ki podpirajo samo in izkljucno to kar jim preda svoj pastir... pa naj bo to dobro al pa totalno glupo.
getge
27. 10. 2020 09.48
+0
verska blaznica
ElectroVoice
27. 10. 2020 09.43
-1
Vsako tako taktično imenovanje se začne s takimi "popevkami". Potem pa se začnejo πizdarije, dokler malha ni polna. Nato pa "ponovi vajo"...
silly
27. 10. 2020 09.42
-2
skrajnež
27. 10. 2020 09.54
-2
če ni po tvoje je za skozlat? Zelo demokratično :P
strupenakamilca
27. 10. 2020 09.58
+0
Zakaj potem zapiramo kriminalce? Zelo nedemokratično.
skrajnež
27. 10. 2020 10.00
-2
gremonadesno
27. 10. 2020 09.33
+3
Druga poljska , trobijo levaki . Na Poljskem ne rabijo vojske na ulici za božič zaradi muslimanov .
SlobodaNE
27. 10. 2020 09.49
-3
Poljska je moralni svetilnik, zgodba o uspehu, mi smo res zadnji ki se lahko oglašamo.
strupenakamilca
27. 10. 2020 09.50
+1
Na poljskem res ne rabijo muslimanov, so že sedaj s Cerkvijo pod roko nekje v temnem srednjem veku.
strupenakamilca
27. 10. 2020 09.56
+2
Moralni svetilnik 😂 Najbolj se je za bati ljudi, ki so bolj papežki od papeža, tako kot v jugi ljudi, ki so bili bolj bolj komunisti od Tita&co.
trollolll
27. 10. 2020 10.20
+2
ker pri nas jo pa rabimo, ane? se pocutis ogrozenega doma in hodis okrog z nabitim orozjem za pasom?
gremonadesno
27. 10. 2020 09.30
-3
Demokrati o koncu demokracije , lol , ce ni po njihovo je vse narobe .
Quercus
27. 10. 2020 09.27
-5
No, pa se tudi v ZDA počasi pomikajo v srednji vek, tako kot Poljaki. Naslednje leto bo splav zelo verjetno prepovedan v vseh zveznih državah.
gremonadesno
27. 10. 2020 09.29
+1
Po vase se splavi 9 mesecne dojencke ane , levi satani .
Miro Kopa
27. 10. 2020 09.46
+0
skrajnež
27. 10. 2020 09.47
+1
Tebi je umor OK? Revež, ki potem pametuje, da je vsako življenje pomembno.
ValterUdovernik
27. 10. 2020 11.13
+2