Tujina

Spopadi v Deri se nadaljujejo, vse več vojske tudi v Damasku

Washington/Damask, 26. 04. 2011 07.40 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

V Deri se spopadi med protestniki in sirskimi varnostnimi silami nadaljujejo. Na ulicah so tanki, vojaki pa pregledujejo domove in aretirajo tamkajšnje prebivalce. Vse več policistov je tudi v Damasku.

Protest v mestu Banias
Protest v mestu Banias FOTO: Reuters

Danes so se sirske sile pripravljale na morebitni spopad s protivladnimi protestniki v pristaniškem mestu Banias, vendar pa je na koncu tamkajšnji protestni shod minil mirno. Protestniki so v mestu vzklikali slogane, v katerih so vlado pozivali k odstopu. Iz Dere pa poročajo o spopadih v praktično vseh delih mesta. "Sem na ulici, na kateri je deset tankov. Njihov cilj je le uničevati. Obstreljujejo domove in jih tudi uničujejo," je v javljanju za agencijo Reuters povedal vodja tamkajšnjih protestnikov Abu Kaldun. Njegov nečak Abu Tamer pa dodaja, da je Dera postala velik zapor. "Vdirajo v domove ... Prijeli so na desetine ljudi ... Nobene hiše niso izpustili. Kamorkoli greš, povsod vidiš tanke. Streljanje ni utihnilo že dva dni," še pojasnjuje.

V predmestje Duma v sirski prestolnici je zvečer prišlo na ulice okoli 2000 policistov, ki so postavili več kontrolnih točk, na katerih preverjajo identiteto vseh mimoidočih. Na vozilih imajo težke mitraljeze, hkrati so na ulicah tudi neuniformirani policisti, oboroženi z avtomatskimi puškami.

Zahod grozi s sankcijami

Sirijske varnostne sile so med protivladnimi protesti, ki so izbruhnili prejšnji mesec, ubile 400 civilistov, je sporočila sirijska skupina za pravice Savasiah. Sirijske sile pa so med drugim aretirale tudi uglednega aktivista za pravice.

ZDA razmišljajo o sankcijah proti sirski vladi, da bi povečale pritisk na predsednika Bašarja al Asada, naj konča nasilno zatrtje protestov. Ukrepi, s katerimi bi zamrznili premoženje uradnikov in jim prepovedali poslovanje v ZDA, bi podpisal sam ameriški predsednik Barack Obama, je povedal ameriški uradnik, ki ni želel biti imenovan. A končna odločitev o tem še ni padla, prav tako pa se ne ve, ali je tarča tudi Asad.

Včeraj pozno zvečer je ameriško zunanje ministrstvo sicer naročilo nekaterim nenujnim uradnikom ameriške ambasade v Damasku in vsem družinskim članom, naj zaradi ''negotovosti in nestabilnosti'' zapustijo Sirijo. Prav tako je svetovalo tudi vsem ameriškim državljanom v Siriji, naj odidejo, dokler so javna prevozna sredstva še dostopna.

Asadovi tanki so vdrli v mesto Dera.
Asadovi tanki so vdrli v mesto Dera. FOTO: Reuters

Obama je po telefonu govoril tudi s turškim premierjem Tayyipom Erdoganom in izrazil globoko zaskrbljenost zaradi nasilja v Siriji. ''Voditelji so se strinjali, da mora sirska vlada takoj končati nasilje in sprejeti pomembne reforme, ki bodo spoštovale demokratične želje sirskih državljanov,'' je sporočila Bela hiša.

ZDA zato iščejo nove načine, da bi še močneje pritisnile na Asada, medtem pa so njegovi tanki vdrli v mesto Dera, kjer je po besedah aktivistov za človekove pravice umrlo najmanj 18 ljudi. Tiskovni predstavnik Bele hiše Jay Carney je dejal, da uprava "opravlja vrsto morebitnih možnosti, vključno s sankcijami ... , da bi Asadu pojasnili, da je njegovo ravnanje nesprejemljivo".

Za prekinitev nasilja

Voditelja Italije in Francije sta skupaj pozvala Sirijo, naj konča nasilno obračunavanje s protestniki. ''Skupaj pošiljamo močan poziv oblastem v Damasku, naj konča nasilno represijo mirnih protestov, vse strani pa prosimo, naj delujejo premišljeno,'' je dejal italijanski premier Silvio Berlusconi na skupni novinarski konferenci s francoskim predsednikom Nicolasom Sarkozyjem. "Pošiljanje tankov in vojske nad protestnike je nedopustno," pa je dejal Sarkozy in hkrati opomnil, da ukrepanje v državi brez resolucije Varnostnega sveta Združenih narodov ni mogoče.

Bodo v ZN in Arabski ligi podprli EU?

O Siriji pa bodo kmalu razpravljali tudi veleposlaniki članic Evropske unije, so napovedali iz kabineta zunanjepolitične predstavnice EU Catherine Ashton. Po navedbah belgijskega časnika De Standaard predsednik EU Herman Van Rompuy meni, da EU za svojo pomoč Siriji najverjetneje ne bi dobila podpore Arabske lige in Združenih narodov. EU se namreč sooča s kritikami, da ni dovolj aktivna v obsodbi sirskega nasilja nad protestniki.

Britanski obrambni minister Liam Fox je sirsko državno vodstvo pozval, naj izpelje potrebne reforme, pri tem pa priznal, da obstaja veliko omejitev glede tega, kar lahko druge držve storijo za mir v Siriji. "Ne moremo storiti vsega naenkrat in moramo priznati praktične omejitve tega, kar lahko storijo naše države," je odgovoril na vprašanje, kaj lahko Zahod stori glede Sirije. Fox se je v Pentagonu srečal z ameriškim kolegom Robertom Gatesom.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (44)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

yarrick
27. 04. 2011 00.25
@marhi29 Hja režim mora pasti; strinjam se.vendar pa je problem v tem,da zahod VSILJUJE svojo vrsto režima nekomu, ki je bil prej stoeltja pod drugačno oblastjo.Če bi hoteli res dobro ljudem bi zastavili nek prehoden sistem, ki bi počasi uvedel ljudi v demokracijo(kolikor pač še je).Takale izbira: sprejmi ali umri ni ravno najboljša, se ti ne zdi? Se strinjam, da je amerika (vsaj zaenkrat) še nasš zaveznik, a cena ki jo plačujemo zato se neprestano dviguje.Če bodo zavezniki kdaj pristali na istem kot je amerika(ameriški način življenja in politika) potem nam bo DOLGOROČNO žal, verjemi.
upornik007
26. 04. 2011 23.28
se malo pa se bo uradno zacela 3 svetovna vojna svetovni konfliknt ki se ze dolgo ve da bo njega prislo in vse skupaj se zacenja z nemiri v arabskem svetu...
marhi29
26. 04. 2011 21.42
@Grim_reaper se strinjam da bi bilo najboljše problematične diktatorje(govorimo o nekaj posameznikih libija, s koreja, sirija) odstranic z ostrostrlci. tudi jaz ne razumem zakaj tega ne naredijo bi bilo manj žrtev in škode. po drugi strani bi pa prestol zasedli njihovi sorodniki, režim bi ostal isti, pojavili bi se podporniki tej državi (rusi, kitajci) in bi lahko prišlo do nove svetovne vojne. verjetno mora pasti režim in ne samo voditelj, kar pa je nemogoče doseči z odstranitvijo ene osebe. moje mnenje in interpertacija dogodkov.
marhi29
26. 04. 2011 21.33
@Grim_reaper: Američani da so nas rešili? pa sem mislil, da so poljaki in rusi končali vojno z zavzetjem berlina.Očitno imam napačne podatke in bo treba marsikatero knjigo na novo napisati. Res je, američani so POMAGALI V vojni NISO PA EDINI in NITI NE NAJBOLJ ODGOVORNI za konec WW2 !!! To poveličevanje imeričanov je že prav bolano. Zakaj so rusi zavzeli berlin?? zaradi pomoči zda! rusi so že bili pod nadzorom nemčije, ko so se zda vmešale v vojno in pomagale rusom so nemce potisnili nazaj. prav tako sta bili francija in britanija na robu moči in zguibljali. nobena skrivnost ni, da če se američani ne bi vmešali v vojno bi hiter zmagal in bi bila zgodovina drugačna. poglej kdaj kaj na history channel, ni vse na fashion tv in v zeitgeistu! francija in britanija sta zelo dobro prikrivale svojo nemoč in izgube, američani so vstopili v vojno in zatrdili, da njihova vojska ne bo stopila na evropska tla, ampak bodo le finančno pomagali. ko pa je bila vojna napovedana sta francija in britanija razkrili resnico in je bilo treba po hitrem postopku dostavit američane v evropo. začni razmišljat s svojo glavo!! ni resnica vse kar objavijo nasprotniki zda kot tudi ni vse resnica kar pravijo tisti ki poveličujejo zda. za vsako stvar poglej obe plati, nato pa naredi svoj logičen zaključek! prava resnica o današnjih problemih pa še dolgo ne bo prišla na dan, verjetno ne v času našega življenja. je pa dejstvo, da so zda naši zavezniki in prijatelji, zato jih moramo podpirat! navsezadnje bo nam pomagal nato če bo potrebno in ne rusi, kitajci,....
Helix Nebula
26. 04. 2011 18.53
dej ne o Kitajcih ko majo tk mali proračun da še letalonosilke niso sposobni skup spacat :D tu je pa tut razlog zaka ne ružijo z orožjem :D Če je nekoga vlko ne pomeni da so tut močni.. ti se mogoče kolonije mravl bojiš ? :D
yarrick
26. 04. 2011 16.12
brezveze,da se tu kregava, ko ne bova prišla z mennji na isto raven( mislim,da je že bilo tako enkrat ali dvakrat v preteklosti :P).
ma5t3r
26. 04. 2011 15.56
kitajci so zakon za celi svet pa so tiho ne rogovilio z orožjem kot nekateri ki mislijo daso nevem kaj in bi radi komandirali celemu s v e t u
Martian
26. 04. 2011 15.10
Grim_reaper .. vendar ne preko vseh meja.koliko je bilo dobrega v napadih na afganistan in irak? prinesli os osvoboditev izpod režima tiranije, pahnili pa državo v državljansko vojno --- dej že prosim odpri oči...nehaj se še bolj neumnega delati kot si....to da je v Iraku in Afganistanu nastalo to kar je...je velika zasluga nekaterih velikih igralcev v regiji,katerim je bilo v interesu,da američanom ne rata tam. a veš,kaos je veliko lažje povzročiti kot pa narediti mir..sploh v muslimanskem svetu....pošlješ enga Šiita da se raztreli med Suniti...pa imaš vojno..
Martian
26. 04. 2011 15.06
Grim_reaper26.04.2011, 14:580 heh, filmi.narejeni da poveličujejo moč in vpliv amerike.AMERIŠKI Filmi, kjer vedno zmaga patriotska vojska ZDA. --- če te to moti,pa glej ruske filme kjer vedno zmaga patriotska ruska armada... če pa ti misliš,da bo američani delali filme,kjer zmaguje..ne vem..neka burkina faso,si pa še bolj * kot sm mislu...
yarrick
26. 04. 2011 14.58
@martian heh, filmi.narejeni da poveličujejo moč in vpliv amerike.AMERIŠKI Filmi, kjer vedno zmaga patriotska vojska ZDA... potem ap naj se čudimo,ko jim ne uspe hehe.Sami se predstavljajo za vsemogočne, a resničnost je drugačna, kajne?Nič več FIKCIJe iz tv in kino zaslonov, kjer amerika VEDNO ZMAGA z MINIMALNIMI ŽRTVAMI. Realnost je očitno pretežak oreh tudi za ameriko LOL. Ja kako pa je potem mogoče da se nek KOMUNISTIČNO ZAOSTAL predsednik neke male državice kosa z TEHNOLOŠKO NAJBOLJ RAZVITIMI DRŽAVAMI, kjer gre miljarde ali stotine miljard v razvoj high tech opreme? men to nekak ne gre skupaj.Pa saj imajo reaperje in predatorje.Pa naj preprost naredijo precise strike na palačo(pa pametno bi bilo prej potrditi prisotnost tarče v objektu) pa bo zadeva rešena.Ali pač ne?Pa kolikor mi je znano imajo par res dobrih ostrostrelcev znotraj maeriških oboroženih sil; zakaj preprosto ne gredo an lov za takimi posamezniki, ki kazijo delovanje države? če ga skine iz 1km(v kar ne dvomim da marsikdo lahko - pa prosim negovori tu o filmih, ker sem že videl strele na daljavo blizu 1km in vem da so marsiakteri sposbni preseči te razdalje), mislim da bodo kar nekaj časa iskali krivca.JE pa res, da so to taki režimi, kjer je tujcem skoraj nemogoče NEOPAZNo priti kamorkoli.mogoče bi najeli lokalce?
yarrick
26. 04. 2011 14.50
@rft 26.04.2011, 14:37 ... vendar ne preko vseh meja.koliko je bilo dobrega v napadih na afganistan in irak? prinesli os osvoboditev izpod režima tiranije, pahnili pa državo v državljansko vojno in desetletja še večje bede in strahu kot je vladal prej. A je bilo vredno? Vredno vseh žrtev, ki os nastale zaradi vojaških posegov( na obeh straneh, da ne bo kdo rekel da sem pristranski)? če bi bilo ptoem 100% ali pa vsaj 50% bolje potem bi žrtve še bile upravičene, tako apse mi zdi da niso.WMD v iraku? pa dajate no, saj so to vedeli, še preden so napadli irak ! toliko o zaščiti civilnega prebivalstva...
Martian
26. 04. 2011 14.50
Grim_reaper26.04.2011, 14:290 glede na to koliko denarja dajo v raziskave 1001 načina uboja zakaj preprosto ne odstranijo težavnih posameznikov? --- heh...smo videli pri Fidelu kako je to enostavno narediti...ne vem kolk ameriških predsednikov je že pod rušo...on pa še kr okol skače.. fant moj,malo manj holivudskih filmov glej.....fikcija je eno,realnost pa drugo...
rft
26. 04. 2011 14.37
zdej pa to prestavi v večji svet....če neka država izvaja nasilje nad svojimi nemočnimi ljudmi,a nismo ostali dolžni posredovati in zaščitit ljudi? Da, v tem primeru bi morali biti dolžni pomagat nedolžnim in zatiranim, ljudem v stiski je treba pomagat.
tekavcminka56
26. 04. 2011 14.29
gizmo kje ti zvis clovek? podpiras zda a pa si si pogledou na youtubu kej kdo so ljudje v beli hiši kdo je david rockefeller itd?? pogooglaj prjatu pol jih bran!
yarrick
26. 04. 2011 14.29
@martian Glej, vsi vemo da ni ravno lepo, pustiti da se izvaja tak teror nad ljudmi.Vendar pa, glede na to koliko denarja dajo v raziskave 1001 načina uboja zakaj preprosto ne odstranijo težavnih posameznikov? zakaj je potrebno podreti POL ali celo državo, pobiti par stotisoč ljudi(irak, afganistan)? a nebi bilo bolje ko bi preprosti pospravili težavnega posameznika ali več njih in potem nastavili svoje gor? pa še tole:veliko lažje je iskati zunanjega sovražnika, kajti notranjega je dosti težje iztrebiti. kaj bo bi začeli pri sebi in korupciji ki vlada državi(nam in ameriki), korporacijskim nadvladam in splošnim ZANIČ pogojem za življenje(pri nas in onstran luže)?
tetejec
26. 04. 2011 14.25
Priporočam, da na tej zemeljski obli dajo Američani prvo sebi sankcije, saj poosebljajo nasilje in vojne prav oni, ki jih zanima prav vsak kotiček tega sveta, če je od njega le kaj odnest ali dobit...
yarrick
26. 04. 2011 14.24
@G-i-z-m-o 26.04.2011, 11:21 ok, če je to res, potem bi moralo goreti tričetrt sveta, se ti ne zdi?zakaj potem še ne? @G-i-z-m-o 26.04.2011, 11:20 Emm..koliko si pa ti na tekočem glede amerike? čisto tko vprašam, ker mi tvoje trditve nekako ne "sedejo" čisto. "zato ker imajo jajca, se borijo za svoje interese, imajo jasno postavljene cilje varujejo svoje vrednote najprej poskrbijo za SVOJE ljudi se ne prodajo nikomur nobenega svojega ne pustijo sovragu (iz filmov :)) so veliko bolj prijazni od nas imajo veliko več znanja in super univerze, inštitute, izboljšujejo svoje pomankljivosti (zdravstvo in podobno), mi recimo gremo iz dobrega v slabše, medtem ko oni ravno nasprotno in še in še..." - jajca zato da napadajo vse, ki so šibkejši od njih LOl, to ti p je pogum. - Psokrbijo za voje ljudi;seveda, zato pa je cela zvezna država kalifornija v razsulu, znotraj te zvezne države pa v marsiakterem mestu vldajo bande, ker ni denarja za policijo, zdravstvo in gasilce.toliko otem DA POSKRBIJO ZA SVOJE - izboljšujejo svoje pomankljivosti; na račun KOGA? So hoteli izboljšati svoje "pomankljivosti" z vojnami, doma pa pustili da se gospodarstvo ter korupcija neovirano širita. ZDA so le še bleda senca samih sebe izpred 50 ali 60ih let, ko so še nekaj pomenile.če bo šlo tako naprej bodo tretjerazredna država do leta 2020(ali pa še prej). @marhi29 26.04.2011, 12:15 Američani da so nas rešili? pa sem mislil, da so poljaki in rusi končali vojno z zavzetjem berlina.Očitno imam napačne podatke in bo treba marsikatero knjigo na novo napisati. Res je, američani so POMAGALI V vojni NISO PA EDINI in NITI NE NAJBOLJ ODGOVORNI za konec WW2 !!! To poveličevanje imeričanov je že prav bolano. @G-i-z-m-o 26.04.2011, 13:39 hja ZDa ima dolgoročno defirinane plane, postati svetovni voditelj(nekaj kar lahko UN samo sanja). In ker vemoda američani širijo "demokracijo" raje z ognjem in mečem kot pa z ostalimi metodami se je za vprašati KDO v tem primeru izvaja agresijo nad drugimi.a če se nek sistem upre "prisilni spremembi režima" je takoj slab? Se pravi če bi hoteli fašisti še malo poširit svoj vpliv in bi se neka država odzvala na to z vojsko(in po vsej verjetnosti zatrl državni udar) bi imeli narobe? KER amerika širi fašističen režim kamorkoli pride.V evropi se to lepo pozna, pa tudi marsiaktera druga država, ki je že padla pod blitzkrieg napadi ameriške vojne industrije , to sedaj krvavo občuti. Bomo videli, njih dolgoročne plane, ko bo kitjaska v najpozneje 10ih letih prehitela ZDA kot gospodarsko velesilo(pa ne, tu se ne gre za moje lastne ugotovitve ampak ugotovitve IMF-a).če mene vprašaš bodo američani lahko veseli, če se bodo potegnili iz tele krize in ostali drugorazredna država.Čeprav...kaže jim dosti slabše. www.realnewsreporter.com/?p=3068
Martian
26. 04. 2011 14.07
rft To ti dam prav, kar bi naredil v primeru nasilnega ravnanja soseda. Itak, če si priča dogodku si dolžan poklicati policijo ter zaščititi nedolžne v kolikor je to mogoče... --- zdej pa to prestavi v večji svet....če neka država izvaja nasilje nad svojimi nemočnimi ljudmi,a nismo ostali dolžni posredovati in zaščitit ljudi?
G-i-z-m-o
26. 04. 2011 13.39
zakaj mora ZDA z drugega kontinenta posegati v sirske zadeve? ti povem zakaj... ker EU nima jajc ker ZDA dejansko ima dolgoročne plane zelo dobro definirane pr nas (SLO) se našim gre samo kaj bo v naslednjih 4 letih, o daljšem obdobju ne razmišljajo več - v ZDA je to drugače
Martian
26. 04. 2011 13.38
rft Odgovori mi , zakaj mora ravno ZDA, ki je z drugega konca sveta kot Sirija, posegati v sirske zavede? ---- zakaj pa ne?Če ZDA uvedejo sankcije,se te nanašajo samo na odnos ZDA-Sirija...in če se jim zdi to kar se sedaj dogaja dovoljšen razlog,imajo vso pravico uveljaviti sankcije....