Tujina

Zaradi Kosova padla srbska vlada

Beograd, 08. 03. 2008 16.22 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
L.H./I.A./STA
Komentarji
103

Premier Koštunica je odstopil zaradi neenotne politike strank do Kosova. Bodo vladno krizo v Srbiji rešile predčasne volitve 11. maja?

Srbija gre lahko v EU samo s Kosovim. Vojislav Koštunica

To je konec te vlade,“ je na novinarski konferenci v Beogradu povedal Vojislav Koštunica, ki je že pred dnevi dejal, da je vlada v hudi krizi. Ta se je v zadnjih dneh poglobila do te mere, da se je premier odločil odstopiti s položaja. Kot je povedal, nima več zaupanja v koalicijske partnerje, ki so mu sprva napovedali podporo v boju za Kosovo, nato pa so se, po njegovih besedah, mlačno odzvali na obrambo ozemeljske celovitosti Srbije.

Koštunica predlaga, da bi izredne volitve izvedli 11. maja.
Koštunica predlaga, da bi izredne volitve izvedli 11. maja. FOTO: Reuters

Glavni razlog za odstop so trenja med koalicijskimi partnerji, saj po Koštunićevih besedah med strankami ni bilo pripravljenosti, da sprejmejo odločitev o skupnem vztrajanju, da lahko Srbija samo kot celovita država, skupaj s Kosovom, postane članica Evropske Unije.

Koalicijski partnerji naj po besedah Koštunice ne želijo nadaljevatu politike na dveh načelih: Kosovo je Srbija in Srbija s Kosovim v EU. "Če vlada nima enotne politike, ne more več funkcionirati. Mandat vračamo srbskemu narodu," je povedal Koštunica.

Predčasne volitve 11. maja?

64-letni doktor pravnih znanosti Vojislav Koštunica je bil med leti 2000 in 2003 predsednik Srbije. Po izrednih parlamentarnih volitvah leta 2004 je zasedel mesto predsednika vlade. Na parlamentarnih volitvah leta 2007 je sicer zmagala Srbska radikalna stranka, vendar je mandat za sestavo vlade znova pripadel Koštunici, ki je skupaj s svojo Demokratsko stranko sestavil veliko koalicijo.

Koštunica je dejal, da je po njegovem mnenju najboljša rešitev, da se v Srbiji izvedejo izredne parlamentarne volitve 11. maja, ko so razpisane tudi lokalne volitve. Koštunica je še dejal, da bo za 10. marec sklical sejo vlade, na kateri bo razpustil skupščino in predlagal razpis izrednih volitev.

Ni razlogov, da bi Srbija zdaj zapadla v obdobje nestabilnosti. Vse institucije funkcionirajo normalno, parlamentarne volitve ob istem času kot pokrajinske in lokalne, pa bodo zagotovile, da do krize ne more priti. Odstop je trenutno najboljša rešitev: imeli smo volitve, formirana je bila vlada, ki je uspešno funkcionirala nekaj časa, vendar v ključnem vprašanju ni mogla doseči enotnosti. Vlade padajo že iz manjših razlogov,“ je svojo odločitev obrazložil Koštunica.

Vojislav Koštunica je na položaju premierja v tem mandatu zdržal le 10 mesecev.
Vojislav Koštunica je na položaju premierja v tem mandatu zdržal le 10 mesecev. FOTO: Reuters

Srbski premier je negativno odgovoril na vprašanje, če se je pred to odločitvijo morda s Srbsko radikalno stranko (SRS) posvetoval o podpori manjšinski vladi ali o oblikovanju nove večine. Koštunica je ob tem povedal, da je od koalicijskih partnerjev pričakoval podporo pri zahtevi, da se EU jasno opredeli, katere meje Srbije sploh priznava. "V vladi glede tega ni bilo soglasja, zato je prišlo do preglasovanja," je povedal.

Proti zamrznitvi pogajanj z EU

Srbska vlada je v četrtek glasovala proti predlogu resolucije skupščine, v skladu s katero naj bi Srbija zamrznila svoje približevanje EU, če ta ne bi priznala njene ozemeljske celovitosti oziroma Kosova kot sestavnega dela Srbije. Negativno stališče do resolucije je zavzelo zunanje ministrstvo, pozitivno pa ministrstvo za Kosovo.

Na odstop Koštunice se je že odzval predstavnik Srbske radikalne stranke (SRS) Dragan Todorović, ki je ob tem dejal, da je bila taka poteza Koštunice pričakovana in logična, glede na to, "da je premier že v petek izjavil, da nima več zaupanja v koalicijski partnerici Demokratsko stranko (DS) in stranko G17 plus".

Parlamentarne volitve v Srbiji so nazadnje potekale januarja lani, vladni kabinet pa so Koštuničevi konservativci in prozahodni Tadićevi demokrati po večmesečnih pogajanjih oblikovali šele maja lani.

Ob tem je Todorović še dejal, da je SRS pripravljena tako na pokrajinske in lokalne kot tudi na izredne parlamentarne volitve. Spomnil je še, da so v SRS možnost padca vlade napovedali že takoj, ko je bila njihova resolucija o Kosovu preglasovana v parlamentu.

Predsednik Socialistične stranke Srbije Ivica Dačić je v odzivu na Koštuničev odstop poudaril, da sklep o razpisu predčasnih parlamentarnih volitev ni najboljši, saj bi s tem utegnili biti ogroženi državni in nacionalni interesi.

"Zagotovo taka odločitev ni dobra za Srbijo. Dovolj zgovorno je dejstvo, da bo Srbija ostala brez parlamenta in vlade v času, ko se mora na mednarodni ravni boriti za ohranitev Kosova in za pomoč tamkajšnjim Srbom," je še dejal Dačić.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (103)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

thuglife836@hotmail.com
20. 03. 2008 00.30
veliko je dokazov dokumentov zapiskov raznih pric prisateljev evropskih poznavalcev ..ki opisujejo arbanasko in tursko nasilje nad srpskim prebivalsvom(civili) ..vedno so ropali zgali cerkve pobijali nedolzne ljudi na zalost tudi otroke...(tako kot vse do danes )...no to nima veze nc z Milosevicevo propagando....ti opisani dogodki so bili veliko bolj krvavi ...albanci so prevzeli islam s tem so si ucvrstili svoj obstanek tako kot kasneje v katolistvo in pravoslavstvooo....
thuglife836@hotmail.com
20. 03. 2008 00.08
No pa se vrnimo na ZGODOVINSKA DEJSTVA se preden je Kosovo postala oblast Nemanjica je ozemlje bilo naseljeno samo srpskim prebivalstvom///V prihodih Turkov na balkan so vedno bolj omogicili tudi siptarom prihod na obmocje balkana..v 17.veku je v srpski zgodovini zapisana sled nasilja...krvavo nasilje nad srpskim prebivalstvom so izvedli Turki in se hujse nasilje Arbanasi(albanci)...Srbom je bilo ogrozeno zivljenje.Najhujse zlo so naredili Kacaki..to so bili izmecki razbojniki morilci..oni ne priznajo nobeno oblasto nobeno drzavo to je ta mentalitet...vse v cilju da pride na pravi pot z nasiljem ubijanjem...mudzahiri priseljeniki so napadali srbe.V Obrenovicevi Srbiji so bili poterani iz drzave zaradi kacakanja ne pa zaradi tega ker so bili Arbanasi..
The Bloody Alboz
13. 03. 2008 21.16
Ja, v bistvu to je razumljivo ljudje kot on so se uprli Srbom vse svoje življenje in to je kot "nagrada" za to kar so naredili! To so sanjal vse življenje zato se sploh ne čudim, moj oče je jokal kot otrok ampak saj vem da vi tega si ne morete predstavljati!!!
mir.svoboda
13. 03. 2008 21.13
Še nekaj se pozabila reči; Tistega dneva, ko so priznali Kosovo, kot Republiko, sem šla k enemu Kosovaru po sadje in zelenjavo ( človek je okrog 30 let v Sloveniji, pošteno je delal in oba otroka sta dokončala medicinski fax v Ljubljani),.....ko sem plačala, sem mu čestitala na dogodku, ki so ga desetletja čakali. Človek je prijel mojo roko, tako močno, z obemi rokami, se zahvalil in imel polne oči solz radostnic. Razumete poanto? Tako sem se dobro počutila, verjetno tudi on,........ Upam, da boste tudi vi dojeli neke vrednosti sožalja, soveselja z ostalimi. Pa Lp The Bloody Albonz; Hvala in tudi s teboj naj bo.
The Bloody Alboz
13. 03. 2008 20.17
Karkoli no! Ja saj Jezus Kristus je rekel:Imate oči pa nočete videti, imate uhe in nočete slišati! Bog naj bo s tabo! :P
mir.svoboda
13. 03. 2008 20.14
Kakšne streotipe neki? Kako si lahko sploh prišel do takšnega mišljenja? Problemček je v tem, da sploh ne dojamem, kaj hočeš reči. Saj me ne zanima katere vere si, je tvoja odločitev i pravica do le-tega, vendar se razjasni. Saj sploh ne vem kaj zagovarjaš, ker to iz tvojih postov ni moč razbrati, sorry, ampak to je moje mišljenje. Vendar ti želim vso srečo tega sveta, da ohraniš mir v sebi in svoji bližini. LP
The Bloody Alboz
13. 03. 2008 19.49
Se sramujem! Ne sploh ne! Zadeva je bolj zapletena da namreč jaz sem bolj katolik kakor musliman zato sem tako rekel ampak moja družina pa so muslimani! Jaz ne izdajam nikogar, jaz sem Albanec in to da nisem musliman nima veze! Preveč maš stereotipe mir.svoboda
mir.svoboda
13. 03. 2008 16.40
The Bloody Albonz; Kaj naj rečem na tvoj zadnji komentar? Zdaj si ga u..... do konca! Kako lahko nekaj takšnega rečeš, zakaj sramotiš svoj narod? V mojem mestu, kjer jaz živim, je veliko Albancev in verjami, da kar se tiče svoje vere se držije bolje od vseh ostalih, zato mi tvoj komentar deluje kot neke vrste izdajstva. Daj ne blefiraj prosim te. KAJ SE MOGOČE SRAMUJEŠ SVOJE VERE? Če je tako te žalim. LP
The Bloody Alboz
13. 03. 2008 14.46
Za moj prejšnj komentar se opravičujem sploh ni bil dobro napisan niti ni bil dobro povezan (v logičnem smislu) pa tudi ni bil ne vem kako objektivno napisan (čeprav sem se potrudil)! Kar se tiče Skanderbega bi vam predlagal kakšno knjigo ampak ker so napisane predvsem v Albanščini ne boste ničesar razumeli lahko pa iščete življenjepis Skengerbega od Martin Barleta! A mogoče je slišal za Ali Paš Tepelena? Grki verjetno mislijo da je bil Grk ker je bil iz Janine haha Kaj pa Pirro? Grk ja valda :P Miloš Kopiliči (Kopili)? Kje pa: Vsi Albanci! Srbi dajte nehajte! LOL Še neki o islamiziranje! Albanci so prevzeli islam samo zaradi tega ker drugače so morale davke ki so bile zelo težke in to da so še vedno muslimani ne pomeni ničesar saj večina ni aktivna! Jaz sem musliman (po družini) ampak sem bil v džamiji samo ene dvakrat in sploh ne poznam nobeno molitev pa tudi praznike ne praznujem! A je to vzoren musliman? Taki so več kot 80% Albancev! Še eno dejstvo:Albanci so pred vero Albanci in niso razdeljeni po religiji! Rušenje crkev je samo(politično) maščevanje Srbov in Srbsko pravoslavno crkev ki je ena od krivcev (razen Miloševiča) Mislim kako hinavsko je od Srbsko cerkev da naredi takšno spletno stran www.kosovo.net PROPAGANDA! "The hunter became the hunt!" Ironično! Kdor išče najde! I'm not cut for these "tennis games"! ROFL
The Bloody Alboz
13. 03. 2008 14.30
@thuglife836-Seveda verjetno vi imate tudi spomenik v Srbiji a ne? Verjetno je branil tudi Beogra a ne? Oh mislil sem Krujo Haha! ALBANSKI zgodovinarji nikoli ne be rekli da Skenderbeg je bil Srb tako da nehi že! "It is something to lie others but worse is to lie yourself!" Muslimani so po poreklo Srbi? A mogoče govoriš o Bošnjaki? Ker Albanci nimajo z vami ničesar! Saj kako lahko rečeš da vaš "plemenit" narod ima dedne povezave z "barbarski" narod! To pa je nasprotnje upam, da ti tega veš a ne?! Sam sebe osmešuješ bolje je da nehaš Ne pridi z bedarije o islamu in takšne zadeve Skanderbe je bil Krščan in tega ne moreš zavrniti ker je ZGODOVINSKO DEJSTVO! Potem pa pridejo Grki in ga hočejo Skanderbega za svojega ker je bil "princ Epira" in ne spomnijo da Epir je Albanski haha ja tako je Naša ozemlje saj ni nič slabega in ne mi pridete s tistim istimi komente! Kdo je rekel "Trst je naš!" ? LOL Kdo kliče Albanci muslimani-Mi smo Albanci ne muslimani in ne katoliki! Ja tako je Jaz sem Albanec in sem ponosen da spadam "barbarski narod" ampak vedite da se motite! Čeprav sem imel dovolj slabe izkušnje v vojni nikoli gred "flaming" proti Srbom zakaj potem vi delate tega? Kdo je barbarski?! Bodi pameten, vojna ne bo prinesla nič dobrega in niti sovraštvo Jaz poskušam zakaj ne poskušajte še vi? Če nočete potem sam da veste ne poskušajte me udarit z bumerangom, boš sam videl kako boš sam sebe udaril verjemi mi nikoli ne blofiram! Peace is better! Just let it go!
mir.svoboda
12. 03. 2008 15.22
thuglife836; Seveda, imaš čisto prov, in se prvič strinjam z tabo. In sicer zakaj? Zato, ker če pogledamo nazaj, kako so Srbi "hoteli" osvajati ozemlje je bilo tako, da niso nobeni živi duši dali sploh možnosti, da bi preživela, kaj šele, da bi se posrbila. Se pravi, ni jim bilo mar za tiste, ki so jim bili napoti. Turki so pa realno gledano, na ozemlju Balkana, dali to možnost, se pravi možnost preživetja. Veš, v vojni je važno preživeti.
thuglife836@hotmail.com
11. 03. 2008 23.14
aja pa glih kontra je bilo...Muslimani so Srbe hoteli poturciti..Srbi tega niso poceli...V Turski vojski je bilo ogromno Srbov TURSKIH VAZALOV..dosti je bilo Srbov ki sploh niso vedeli da so Srbi tiste ki so jih tako vzgojili ze do rojstva...medtem ko v Srpski kraljevi vojski so bili v celoti samo Srbi...Tko da ne govor da Srbi hocejo druge posrbiti.
thuglife836@hotmail.com
11. 03. 2008 23.03
d.d v Jasenovcu niso pobijali cetnike vecina zrtev so bili civili nedolzni ljudje (moski in zenske stari od par mescov pa vse do 85let)to je bilo nacisticno koncetracijsko taborisce..D.Dtko da ne uvelicavi tega ustastva marsigdo ve kaksne grozote v Evropi so naredili nacisti,fasisti....
dr.psiho
11. 03. 2008 21.07
mir svoboda to si dobro napisala samo to kar čitam srbi oz. da popravim desno usmerjeni srbi pa še to da popravim drugih verjetno ni oz jih nepoznam SOVRAŽIJO VSE. oni bi to vse posrbili ha ha ha ali nekaj podobno bla bla blahrvatje niso srbe v jasenovcu pobijali le zato ker so srbi pač zato ker so bili četniki oz danes če pogledamo kam in kaj bi ti bogi hrvatje naredili s temi srbi oz četniki. jaz nevidim da bi lahko vse te četnike dali v zapahe tukaj so tudi veliki stroški prehrane. drugo pa je saj so verjetno dobili navodila iz kje? vašega beograda. no po tem takem ste si sami krivi pač kot narod je ubijal svoj narod pustite te boge hrvate na miru ,saj so se komaj iz vojne izvlekli hahahahahahahh
dr.psiho
11. 03. 2008 20.56
kaj si svetlana na srbskem svetem pohodu. raje izberi cesto tam boš lahko več naredila
mir.svoboda
10. 03. 2008 20.18
thuglife 836; se mi je kar zdelo, da si njihove gore list, tj. Srb. Nimam nič proti, da ne bi prišlo do pomote, ampak ti v tem primeru ne moreš gledati na to zadevo objektivno. Pač žal, so norci, ki so to naredili tvoji družini, obstajajo tudi norci, ki so mogoč, oz. verjetno tudi isto naredili tem ljudem, ki so to storili. Muslimani so bili Srbi, hm, drzi za nekatere, vendar je znano, da so bili bolj Bogomili, če misliš na tiste, ki zdaj živijo na področju Bosne in Hercegovine in so v Osmanskem Cesarstvo prešli na Islam. Kaj ti je to čudno? Saj naši predniki tudi niso bili, to kar so zdaj. Pa tudi pravoslavci niso vedno bili pravoslavci, zakaj zdaj polimizirat to, kar je nekdo nekdaj bil? Bedarija skratka, važno je to kar si zdaj. Na koncu pa nobena vera ne uči nič slabega, drugo je pa biti fanatik. Ampak to ni tema, kdo je kaj bil, zato malo zamenjaj in se usmeri na pravo pot. Pa brez zamere.LP
thuglife836@hotmail.com
10. 03. 2008 19.28
bloody kar se tice Skenderbega je resnica da je bil Srb.V tem casu so Turki mnozicno islamizirali Srbe in jih postavili za turske vazale ali pa janicarje.Eden od njih je bil Djurdje kastriot Tako zvani SKENDERBEG..bil je turski vazal..na tem govorijo zgodovinska dejstva.Poznam dosti starejsih oseb albancev ki dosti vejo o zgodovini SIPTARSKEGA NARODA..in tudi oni trdijo da je skenderbeg bil Srb.Zakaj bi se sramovali je bil pac SRB.Dosti je vas muslimanov ki ste po poreklu Srbi...Turki so Srbe iskoriscali v svoji vojski medtem ko Srpska vojska nikoli ni mesala svoje vojske..
thuglife836@hotmail.com
10. 03. 2008 19.21
AH ZAKAJ BI PODPIRAL BARBARSKI NAROD ...TERORISTI IZ UCK POKLALI SMO MI POL FAMILIJE ZDAJ PA DA SE KLANJAM PRED NJIMI...JA PA KAJ SE
mir.svoboda
10. 03. 2008 17.35
katarina 666, ne vem kaj ti ni bilo jasno; kaj nisi razumela? PA TAKO PREPROSTO SEM NAPISALA; da bi še otrik razumel. Zakj pa nisem omenila konkretno nekoga pa zato, ker jih je preveč,..razumeš zdaj? ssvetlana, kakšen osmanski imperij neki omenjaš? Kaj je s tabo? Ne vem zakaj se počutiš tako ogroženo, no ja, verjetno imaš razlog, vendar ni logočen ali nam-znan, zato nam razloži, al pa nehaj pisati take bedarije. Thuglife 835, me zanima od kod si to vse prepisal; ne rečem pa da ni res, ker tudi nisem seznanjena s tem, vendar opažam da iščete in iščete in nam ponujate sama dejstva, ki želijo in beri (ne uspeva) očrniti Albance. Saj itak je v vsaki veri nekdo ki je fasist, nacionalist, ki pa lahko berem v teh vrsticah pod mano, in obstajajo tudi ljudje ki so bolj racionalni, razmisljajo s svojo glavo, enostavno tisti ki jim ni moč izprati možganov z različnimi bajkami. LP
bnam 2707
10. 03. 2008 09.59
thuglife 835:končno nekdo ,ki pozna zgodovino.Vsaka čast,tako je bilo.