Tujina

Zaprta novinarka gladovno stavka

Teheran, 25. 04. 2009 14.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Ameriško-iranska novinarka Roxana Saberi, ki so jo iranske oblasti zaradi obtožb o vohunjenju za ZDA obsodile na osem let zapora, že pet dni gladovno stavka.

Roxana Saberi
Roxana Saberi FOTO: Reuters

Ameriško-iranska novinarka Roxana Saberi, ki jo iranske oblasti zadržujejo že od konca januarja in so jo zaradi obtožb o vohunjenju za ZDA obsodile na osem let zapora, že pet dni gladovno stavka. Novico je danes povedal njen oče in dodal, da se je odvetnik njegove hčerke prav danes pritožil na razsodbo sodišča v Teheranu.

Iranske oblasti so sprva trdile, da so jo aretirali, ker je kupovala alkohol, kar je v Iranu prepovedano, nato pa so jo obtožili vohunstva in jo za zaprtimi vrati prejšnji teden obsodili na zaporno kazen.

Roxana Saberi je bila rojena v ZDA, zadnjih šest let pa živi v Iranu. Sodelovala je z več ameriškimi mediji, poročala pa je tudi za britansko televizijsko postajo BBC.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • Powered, bencinska kosilnica
  • Lounge naslanjač Relax
  • Lounge set Maja      
  • Gardena, robotska kosilnica      
  • žar
  •  Vrtna hiška, lesena, mikka
  • Scheppach visokotlačni
  • Lounge set Alex
  • Karcher visokotlačni
  • Villager robotska kosilnica
  • paviljon
  • sedežna fiesta

KOMENTARJI (44)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User434436
26. 04. 2009 16.18
vedela je kje se nahaja vedela je v kaj se spušča ja kaj bi pa zdaj rada? (kje ste vsi tisti ki ste par dni nazaj zagovarjali iransko politiko in njihov način življenja) FARIZEJI !!!!!!!!!!!!!!!!
User434341
26. 04. 2009 16.09
Seveda zate je človek,ki ni enako naravnan kot si sam "mentalno zaostal" ,da ne sodiš druge po sebi???
User434341
26. 04. 2009 16.02
/Če hoče država nacionalizirati lastne vire, pomeni, da bo podležena embargu, pritiskom in možno tudi vojni. In v zadnjeih 50ih letih to izvajajo Anglijsa, Amerika in Izrael. To se dogaja Iranu, Zimbabwe-ju, Venezueli, Kubi.... Le še te države se upiraju monopolu denarja in korporacij.../ Od teh držav ,ki jih omenjaš je embargo sprejet edino na Kubo! Pa še to samo s strani ZDA,Kanade in Avstralije! Medtem ko EU,Rusija,Kitajska in ostali sodelujejo s Kubo,samo tam ni interesa ,ker ni kaj dosti vrednega na Kubi,sladkornega trsja in banan pa tudi ne kurijo kot sodčkov nafte! Povej mi kako bi bil lahko sprejet embargo na Iran in Venezuelo,ko pa te dve državi na veliko kupujeta dobrine predvsem pa orožje pri državah kot so Rusija in Kitajska! Zda pač ne prodajajo svojih tehnologij v te države! Verjetno bi bile vesele da tudi druge nebi,ampak kaj morejo ,ne da se jih prisiliti!
User434341
26. 04. 2009 15.56
/Preprosto dejstvo je, da sta Anglija in Amerika želeli zavarovati svoje interese v Iranu. Kdo je še poizkušal trgovat z orožjm je postranskega pomena./ Postranskega pomena?? Ravno to je problem,orožje so trgovali vsi ,ki so upali na naftne dobavitelje! Torej kar se tiče Irana,je njegov največji kupec Kitajska ,zakaj misliš da se je tako zelo postavila na njegovo stran!
User434341
26. 04. 2009 15.52
Mene ne zanima zakaj pa ti tako zagovarjaš Iran! Verjetnost da si radikalni islamist je majhna! Prej vidim razlig v temu da je v tvoji glavi svet še vedno razdeljen na dva bloka! Torej po tvojem so ZDA, EU Japonska, J.Koreja in vse ostalo kar je povezano z Zahodom slabo ,tudi države kot so Saudova Arabija ipd, ki so sicer kulturno bližje kakemu iranu,politično pa bolj ZDA! Med tem ko je pa sama dobrota držav kot so Kitajska, Iran Rusija, S.Koreja Venezuela itd. Seveda so tudi tukaj pozitivne točke! Kaj tukaj pa nikoli ne kritiziraš teh totalitarnih režimov? Spet dvojna morala!!!! Torej tak je svet po tvojem Črno-bel!? Pa je res??!!
User410639
26. 04. 2009 15.48
Glede česa tu naj bi jih kritiziral? Preprosto dejstvo je, da sta Anglija in Amerika želeli zavarovati svoje interese v Iranu. Kdo je še poizkušal trgovat z orožjm je postranskega pomena. Če hoče država nacionalizirati lastne vire, pomeni, da bo podležena embargu, pritiskom in možno tudi vojni. In v zadnjeih 50ih letih to izvajajo Anglijsa, Amerika in Izrael. Pač, preprosto dejstvo. To se dogaja Iranu, Zimbabwe-ju, Venezueli, Kubi.... Le še te države se upiraju monopolu denarja in korporacij... in začuda so te države označene kot osi zla, a hkrati nobena od teh ni napadla katere druge države že stoletja. in še enkrat ti objavim tole.... še zmeraj upam, da res nisi tako mentalno zaostal, kot se prikazuješ In 1951 Dr. Mohammed Mossadegh was elected prime minister. As prime minister, Mossadegh became enormously popular in Iran after he nationalized Iran's oil reserves. In response, Britain embargoed Iranian oil and, amidst Cold War fears, invited the United States to join in a plot to depose Mossadegh, and in 1953 President Dwight D. Eisenhower authorized Operation Ajax. The operation was successful, and Mossadegh was arrested on 19 August 1953. After Operation Ajax, Mohammad Reza Pahlavi's rule became increasingly autocratic. With American support, the Shah was able to rapidly modernize Iranian infrastructure, but he simultaneously crushed all forms of political opposition with his intelligence agency, SAVAK. Ayatollah Ruhollah Khomeini became an active critic of the Shah's White Revolution and publicly denounced the government. Khomeini was arrested and imprisoned for 18 months. After his release in 1964 Khomeini publicly criticized the United States government. The Shah was persuaded to send him into exile by General Hassan Pakravan. Khomeini was sent first to Turkey, then to Iraq and finally to France. While in exile, he continued to denounce the Shah.
User434341
26. 04. 2009 15.45
/Pač, ti obožuješ Ameriko in Izrael in ju boš zagovarjal tudi če se ju ne da./ ZDA je pač država ,ki dela krivice na svetu ,ni pa edina! Kar se tiče Izraelcev sem že velikokrat omenil da so iste kanalje kot Iranci!! Gledano politično seveda! /Še enkrat, nisem rekel, da se pod Pahlavijem ni gradilo. A sem ti že povedal, kaj se je gradilo.... smučarska središča (za koga? saj v Iranu ni nijče smučal).... turistične resorte... pač stvari za bogatune. In temu nisem nasprotoval./ Seveda turizem je zelo pomemben,saj pride veliko tujcev ,predvsem bogatašev da pustijo svoj denar v buđetu države gostiteljice! Kaj je tu spornega? Edino če navijaš za Iran v kameni dobi! /Ti si nasprotoval in govoril, da je Iran užival v demokraciji pod Pahlavijem... kar je daleč od resnice... in to sem ti tudi dokazal ./ ha ha ,nič nisi dokazal! Iran je zelo pod standardom kot je bil pod režimom Pahlavija,seveda nikoli ni 100% demokracije! Kaj a sedaj pa je??? /A tebe ne zanima, kje vse si se zlagal in manipuliral.... tebe zanima kje se še lahko laže/ NE ,za tebe lahko rečem da manipuliraš in posredno lažeš,ker prikrivaš celotno resnico in ne vidiš CELOTE!!! seveda jaz "lažem" ti pa govoriš "resnico" po tvoje. Res smešno.
User434341
26. 04. 2009 15.37
/Kot sem prebral je ta članek o novinarki zaprti v IRANU! ne vem, zakaj bi se moral zdaj tu pogovarjat še o vseh ostalih za zahodni svet problematičnih državah? Zakaj?/ Sej ne gre za ostale države,ampak za to da spregledaš da svet ni črno-bel,kot ga vidiš ti ampak je siv! Torej če razumno pogledaš moj komentar o tem,vidiš da je pač praksa držav,velesil da uveljavljajo svojo voljo in nekatere dodajo še korenčka druge palico! Ampak ni vredno omenjati vsega tega ,če si že blokovsko opredeljen,kot vidim si! Kajti ne omenjaš nobenih drugih krivic katere so zakuhale vlade držav takratnih nasprotnic ZDA. Seveda zate za vse ostale države ,kjer niso bile vpletene ZDA, nima smisla omenjati! Temu sem rekel dvojna morala! Upam da sedaj razumeš!
User434341
26. 04. 2009 15.30
/Dejstvo je, da je Amerika zasužnjila Iran leta 1953, Iranci so se diktatorstva rešili 1977/ Dejstvo je da je bilo tisto "suženjstvo" veliko lepše kot sedanja "demokracija" po tvojem!
User434341
26. 04. 2009 15.28
Še eno zanimivost navedem: V Iraško-Iranski vojni je bilo kar veliko udeležencev pri prodaji orožja: In sicer pred samo vojno so Iranci kupovali predvsem v ZDA,Iračani pa pri SZ!! Med in po vojni pa se je situacija obrnila zelo smešno! -Iranu so orožje prodajale države kot so: S.Koreja Libija Kitajska Rusija in tudi IZRAEL!!! V času vojne je bila prodaja izraelskega orožje Iranu vredna 500 milijonov $ na leto!! Seveda je trajalo 8 let kar nanese 4 milijarde$,ki so šli v buđet Izraela!! Iraku pa so orožje po vojni ter med njo prodajale države: Francija VB Brazilija tudi JUGOSLAVIJA , Španija Italija Egipt SAUDSKA ARABIJA Rusija ter ZDA Kaj bi rekel na ves ta dren med dobaviteljicami? Žeja po nafti? Definitivno! Ampak važno je da so ZDA najgrše ane Uroš,takoj lažje spiš :) ha ha
User410639
26. 04. 2009 14.56
lol... mah kontra-skids.... res se mi ne da več s tabo ukvarjat. Pač, ti obožuješ Ameriko in Izrael in ju boš zagovarjal tudi če se ju ne da. Še enkrat, nisem rekel, da se pod Pahlavijem ni gradilo. A sem ti že povedal, kaj se je gradilo.... smučarska središča (za koga? saj v Iranu ni nijče smučal).... turistične resorte... pač stvari za bogatune. In temu nisem nasprotoval. Ti si nasprotoval in govoril, da je Iran užival v demokraciji pod Pahlavijem... kar je daleč od resnice... in to sem ti tudi dokazal . A tbe ne zanima, kje vse si se zlagal in manipuliral.... tebe zanima kje se še lahko lažeš in manipuliraš.
User410639
26. 04. 2009 14.52
hahahahaha..... Res si smešen.... iščeš in ščeš vire, dokler ne najdeš enga lulčka, ki ima isto mnenje in isto propagando kot ti. In a secret 1981 memo summing up a trip to the Middle East, then-Secretary of State Alexander Haig wrote: "It was also interesting to confirm that President Carter gave the Iraqis a green light to launch the war against Iran through Prince Fahd" of Jordan."[32] U.S. National Security Adviser Zbigniev Brzezinski met with a Saddam Hussein in July 1980 in Amman, Jordan, to discuss joint efforts to oppose Iran, according to both Author Kenneth R. Timmerman and former Iranian President Abol Hassan Bani-Sadr. According to Saddam Hussein biographer Said Aburish however, at the Amman meeting Saddam Hussein met with three CIA agents, not Brzezinski personally. In June 1980, students in Iran revealed a 1980 memorandum from U.S. National Security Adviser Zbigniew Brzezinski to Secretary of State Cyrus Vance recommending the "destabilization" of the Iranian government by using Iran's neighbors. The U.S. has denied that it gave Iraq a "green light" for its September 22, 1980 invasion of Iran. Five months before Iraq's invasion, on April 14, 1980, Zbigniew Brzezinski, signaled the U.S.'s willingness to work with Iraq: "We see no fundamental incompatibility of interests between the United States and Iraq... we do not feel that American- Iraqi relations need to be frozen in antagonisms." V vojni zaradi napada na veleposlaništvo? Aha torej, Iranci nimajo pravice do demokracije in pravice do lastnega odločanja? Dejstvo je, da je Amerika zasužnjila Iran leta 1953, Iranci so se diktatorstva rešili 1977.... če se ti zdi res nemoralno, da se macija reši tihih okupatorjev, ti res ni pomoči. In govoriš o neki strani, ki ni bila z Američani... ja, celo ljudstvo je bilo proti Amriški nadvladi v njihovi državi.... EDINO PRAVILNO! Kakšna dvojan morala neki? Kot sem prebral je ta članek o novinarki zaprti v IRANU! ne vem, zakaj bi se moral zdaj tu pogovarjat še o vseh ostalih za zahodni svet problematičnih državah? Zakaj?
User434341
26. 04. 2009 14.49
/With American support, the Shah was able to rapidly modernize Iranian infrastructure, but he simultaneously crushed all forms of political opposition with his intelligence agency, SAVAK. Ayatollah Ruhollah Khomeini became an active critic of the Shah's White Revolution and publicly denounced the government. Khomeini was arrested and imprisoned for 18 months. After his release in 1964 Khomeini publicly criticized the United States government!/ Manipulirati pa znaš! To kar si napisal je res! Ampak sam si prilepil to kar jaz že ves čas govorim! 1.Iran se je za časa Pahlavija moderniziral! Sedaj poglej kje so ,da ne govorim o človekovih pravicah! 2.ajatola Homeini je bil zaprt 18 mesecev in bil nato izpuščen!!! Kaj je pa sedaj z opozicijo v Iranu? Pozaprli so večino ljudi ,ki si upa kaj reči čez sedanjo vlado,ne le politične disidente ampak tudi navadne ljudi,s tem da niso v zaporu po 18 mesecev ampak precej dlje,če ne doživljensko!!! Vidim pa da ti imaš zelo veliko "pojma" o situaciji ,pišeš samo o tem kar ti ustreza ,ne vidiš pa celotne situacije! Spet dvojna morala!!!
User434341
26. 04. 2009 14.42
/Former Carter official Gary Sick denies that Washington directly encouraged Iraq's attack, but instead let "Saddam assume there was a U.S. green light because there was no explicit red light."/ Torej,res da američani niso imeli nič proti napadu Iraka na Iran,ker so bili odnosi zelo slabi zaradi napada na Am.veleposlaništvo v Teheranu leta 1977,ampak kako bi američani oskrbeli Irak s takrat moderno sovjetsko tehnologijo kot so letala Tu-22,mig-23BN in Su-22?? Tega se takrat ni dalo dobiti na črnem trgu,kakšne kalašnikove že,ne pa celotno invazijsko orožje sovjetskega porekla in še to na višku druge etape hladne vojne!!!!! No nekaj zate ,da boš lepše gledal. Seveda so američani kot nasprotniki Irancev tiho podprli iraški vdor v Iran,da bi zamajali vlado v Teheranu,ker so bili pač tehnično še vedno v vojni zaradi napada na veveposlanoštvo pred 3-leti! Sigurno nebi podprli stran,s katero so bili v vojni,ni logike! Sicer pa je to stalna praksa držav! Poglej SZ je tudi podprla S.Korejo da so napadli Južno leta 1950! Prispevala je tudi Kitajska! Seveda tudi kar se tiče Vietnam,Kambođe itd je Kitajski(skrit za sovjetsko zvezo) vpliv imel precej pri tem,da so se začeli notranji boji v teh državah! Kamor so se vmešali potem še Američani! Tudi Kubanska revolucija je imela svoje podpornike v SZ!! Ali pa številne države v Afriki od Angole do Mozambika itd. ,kjer sta svojo moč merila komunizem in kapitalizem! Pa kjer so bile vpletene tuje tajne službe od CIE do KGB-ja! Samo vendar ti vidiš samo Iran in kako nepošteni so bili Američani do njega po revoluciji!! Vsega ostalega pa nevidiš ali pa namerno zamižiš,kako se že reče temu? Dvojna morala??!!!!!! Ljudje vedno znova presenečajo!
User410639
26. 04. 2009 14.39
Gre se preprosto zato, da nimaš pojma o situaciji, a se delaš, da veš vse.... Sem naštel vsaj 5 laži s tvoje strani, katere sem ti izpostavil, da se motiš, a ti ne da bi sprejel to novo znanje, se oddaljiš od prejšnjih svojih izjav in naprej natolcuješ nove izmišljotine in vrednostne sodbe. Pač produkt manipulacij....
User410639
26. 04. 2009 14.33
Res ti priporočam,da se malo izobraziš, preden podajaš svoja manipulativna mnenja. In 1951 Dr. Mohammed Mossadegh was elected prime minister. As prime minister, Mossadegh became enormously popular in Iran after he nationalized Iran's oil reserves. In response, Britain embargoed Iranian oil and, amidst Cold War fears, invited the United States to join in a plot to depose Mossadegh, and in 1953 President Dwight D. Eisenhower authorized Operation Ajax. The operation was successful, and Mossadegh was arrested on 19 August 1953. After Operation Ajax, Mohammad Reza Pahlavi's rule became increasingly autocratic. With American support, the Shah was able to rapidly modernize Iranian infrastructure, but he simultaneously crushed all forms of political opposition with his intelligence agency, SAVAK. Ayatollah Ruhollah Khomeini became an active critic of the Shah's White Revolution and publicly denounced the government. Khomeini was arrested and imprisoned for 18 months. After his release in 1964 Khomeini publicly criticized the United States government. The Shah was persuaded to send him into exile by General Hassan Pakravan. Khomeini was sent first to Turkey, then to Iraq and finally to France. While in exile, he continued to denounce the Shah.
User410639
26. 04. 2009 14.27
?? LOL res si smešen fantič
User434341
26. 04. 2009 14.23
Uros321 /kontra-skids..... pa kaj je s tabo? Skoz se neki novega spomniš, da bi napisal..... a glede ostalih stvari, ki sem jih napisal v odgovor tvojemu postu pa ne boš odgovoril. / Moraš imeti znanje in poznati okoliščine,da se vedno kaj spomniš! Katere stvari bi še rad vprašal?
User434341
26. 04. 2009 14.22
/Iranci so imeli demokracijo v 50tih letih. Nakar je Amerika sponzorirala Shaha in je nasilno prevzel oblast in to diktatorstvo se je nadaljevalo vse do Iranske revolucije, ko so študentje šli na ceste protestirat in zavzeti ameriško ambasado./ /Amerika sponzorira diktatorstvo, ti se pa jeziš na Irance, ker so si izborili demokracijo.... / /O ja, poglej si kaj je Rezo Pahlavi delal.... Gradil smučišča, poletne rezorte.... vse samo za bogatune... medtem, ko so pa mali Iranci stradali. Pač normalni diktatorski kapitalizem je vzpostavil./ Iranci so imeli demokracijo do leta 1977 ,kašno diktatorstvo!? vsi so živeli v miru! Ne pa kot sedaj ko jim diktira ahmadineđad kaj se sme in kaj ne! Od kje pa tebi ideja da si Iranci stradali,ali samo natolcuješ da imaš vzrok nasprotovati!???!!!!!!! /Ne vem, kaj je z vami.... trenutno je v Iranu demokracija in če želijo spremenit njihovo politiko ali pa kulturo, bo to ljudstvo pokazalo na volitvah./ Ljudstvo na volitvah??? ha ha ,ne vem ali se delaš nevedneža ali si res!? Volitve so zmalipunirane,zmaga samo tisti kandidat ,ki "ustreza" velikemu vodji Ajatolahu!!!! Pa ženske imajo res "veliko" pravic po islamski revoluciji!!!? Imaš prav ,to je "demokracija" !! Pa še nekaj,če so leta 1977 islamsko revolucijo začeli študentje,pa so sedaj ravno študentje tisti,ki temu režimu najbolj nasprotujejo!!! Kaj porečeš na to??? Sicer pa "tak" režim je za tebe in tebi podobne čudovit,ampak sami pa verjetno niti prsta nebi pomolili čez mejo take države!
User410639
26. 04. 2009 14.18
kontra-skids..... pa kaj je s tabo? Skoz se neki novega spomniš, da bi napisal..... a glede ostalih stvari, ki sem jih napisal v odgovor tvojemu postu pa ne boš odgovoril. Kar se pa te tvoje nove veleumnosti tiče..... bom kar iz wiki pedije prekopiral.... pa si preberi The United States supported Iraq during the Iran–Iraq War as a counterbalance to post-revolutionary Iran. This support included several billion dollars worth of economic aid, the sale of dual-use technology, non-U.S. origin weaponry, military intelligence, Special Operations training and direct involvement in warfare against Iran.[3][4] Support from the U.S. for Iraq was not a secret and was frequently discussed in open session of the Senate and House of Representatives, although the public and news media paid little attention. On June 9, 1992 Ted Koppel reported on ABC Nightline, "It is becoming increasingly clear that George Bush, operating largely behind the scenes throughout the 1980s, initiated and supported much of the financing, intelligence, and military help that built Saddam's Iraq into" the power it became, and "Reagan/Bush administrations permitted – and frequently encouraged – the flow of money, agricultural credits, dual-use technology, chemicals, and weapons to Iraq."