Tujina

FOTO in VIDEO: Civilisti kot živi ščit?

Seul, 27. 11. 2010 10.22 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Severna Koreja je izrazila obžalovanje zaradi smrti civilistov v torkovem napadu. A dodaja: Vsekakor krivda za to leži na strani Južne Koreje, ki je za živi ščit, postavljen okoli vojaških objektov, uporabila civiliste.

V Južni Koreji so danes pokopali marinca, ki sta bila ubita v torkovem severnokorejskem napadu na južnokorejski otok Jeonpjeong. Pogreba so se udeležili južnokorejski politiki, vodilni predstavniki južnokorejske vojske in več sto vojakov. Poleg dveh marincev je severnokorejski napad zahteval še smrt dveh civilistov. "Zagotovo bomo maščevali vajino smrt," je dejal poveljnik marincev, general poročnik Yoo Nak Joon.

Čustveno pogrebno slovesnost so pripravili sredi najhujših napetostih med Korejama v zadnjih desetletjih in dan pred začetkom vojaških vaj ZDA in Južne Koreje v Rumenem morju, za katere ZDA trdijo, da so obrambne narave. Severna Koreja in Kitajska, ki je glavna zaveznica Pjongjanjga, pa jim nasprotujeta.

Severna Koreja je danes sicer izrazila obžalovanje zaradi smrti civilistov v torkovem napadu, poroča severnokorejska tiskovna agencija. Obenem je Severna Koreja južno sosedo obtožila, da je civiliste uporabila za živi ščit okoli vojaških objektov in tako krivdo za civilne žrtve prenesla na Južno Korejo. "Obžalovanja vredno je, da je na otoku Jeonpjeong prišlo do civilnih žrtev – če to seveda sploh drži. Vsekakor krivda za to leži na strani Južne Koreje, ki je za živi ščit, postavljen okoli vojaških objektov, uporabila civiliste," je sporočila Severna Koreja.

Severna Koreja je dodala še, da njihovi "sovražniki sedaj v svoji propagandni kampanji poskušajo dramatizirati civilne žrtve in ustvariti vtis, da so bili nemočni civilisti izpostavljeni nenadnemu napadu Severne Koreje".

Pogreb
Pogreb FOTO: Reuters

Se pa je kitajski zunanji minister Yang Jiechi v petek po telefonu pogovarjal z ameriško državno sekretarko Hillary Clinton in južnokorejskim kolegom Kim Sung Hwanom, vendar podrobnosti pogovorov niso razkrili. Tiskovni predstavnik State Departmenta P. J. Crowley je pozneje novinarjem dejal, da je Clintonova na Peking naslovila zahtevo, naj da Pjongjangu vedeti, da je ravnanje Severne Koreje nesprejemljivo.

Spopadi v Južni Koreji

Obenem so danes v Južni Koreji potekali tudi protesti; okoli 70 nekdanjih pripadnikov južnokorejskih posebnih enot se je spopadlo z več sto policisti in jih napadlo z lesenimi palicami in gasilnimi aparati. Protestniki, ki so se zbrali pred poslopjem južnokorejskega obrambnega ministrstva, so izražali nasprotovanje "šibkemu odzivu Južne Koreje na severnokorejski napad".

Spopad v Seulu
Spopad v Seulu FOTO: Reuters

Novi južnokorejski obrambni minister Kim Kwan Jin je medtem danes povedal, da bo odziv Južne Koreje v primeru novega napada s strani Severne Koreje mnogo ostrejši. "Vrnili bomo nekajkrat močnejši udarec, kot ga bomo dobili," je Kimove besede predsednikovim svetovalcem povzel južnokorejski časnik Chosun Ilbo. "Na provokacije Severne Koreje moramo odgovarjati odločno," je še dodal 61-letni Kim, ki je bil na svoj položaj imenovan v petek.

Južnokorejski časniki so sicer ostro obsodili mlačen odgovor Južne Koreje na severnokorejski napad.

Časnik Korea Herald, ki izhaja v angleškem jeziku, je pisal, da "južnokorejske sile na otoku Jeonpjeong niso bile zadostno pripravljene, da bi lahko odgovorile na smrtonosni napad Severne Koreje". Dodali so še, da bi "morala Južna Koreja zagotoviti primerno oborožitev in dovoliti vojaškim letalom, da z napadi odgovarjajo na napade Severne Koreje".

Protest v Seulu
Protest v Seulu FOTO: Reuters

Časnik Korea JoongAng Daily je pisal, da je "kredibilnost in vplivnost južnokorejske vojske zaradi neodločnih odzivov na vse drznejše provokacije Severne Koreje postala močno vprašljiva".

Časnik Korea Times je zapisal, da bi "odstavitev obrambnega ministra Kim Tae Younga morala biti le začetek temeljite prevetritve pomanjkljivosti polne vojske". Dodajajo še, da se bo "brez temeljite vojaške reforme južnokorejski narod spet moral soočiti s ponižanjem, ki sledi severnokorejskemu vojaškemu avanturizmu".

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (156)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

reti
28. 11. 2010 08.08
nobelov nagrajenec za mir napihuje vojno. Žalostno žalostno.
SLOVANSKI
28. 11. 2010 02.13
naj bi ze odjeknili streli na Juzni strani..
janez6bbb
28. 11. 2010 00.07
Peter Holmes poučuje sodobne evropske študije na dodiplomskih in podiplomskih, ekonomijo na podiplomskih in mednarodno ekonomijo na podiplomskih programih na Univerzi v Sussexu. Je strokovnjak za evropsko gospodarsko povezovanje in druga svetovna vprašanja javne politike, vključno z odnosi med EU in WTO. ˝...Ne gre za to, da bi želeli zanikati, da bo kriza imela zelo močan vpliv na trgovino. Pravzaprav je zlom trgovine in proizvodnje od leta 2007 potekal po enakem vzorcu kot od leta 1929 naprej....˝
janez6bbb
28. 11. 2010 00.06
iol.net:05.02.2010: ˝Nekdanji visoki predstavnik kitajskega zunanjega ministrstva je medtem glede zaostritve odnosov med državama dejal, da "na obzorju vidi veliko temnih oblakov". Dodal je, da so odnosi med Kitajsko in ZDA na kritični točki in da bi bilo kakršno koli dodatno poslabšanje grožnja svetovnemu miru.˝ Se zdaj dogajajo ti črni oblaki:)???
MK89
27. 11. 2010 23.55
ZDA definitivno stoodstotno stojijo za J Korejo. Pri Kitajcih pa nebi bil tak ziher glede njihove podpore Severni. Bomo vidli kaj bodo prinesle jutrijšnje vojaške vaje :)
Tehnokrat
27. 11. 2010 23.22
@ Yugos 27.11.2010, 20:55 Iz tvojih besed lahko le sklepam da še vedno ne razumeš da poskuša ustvariti konflikt Severna Koreja. J. Korejo verjetno boli &%$#= če njihovi Severni sosedi zgnijejo v svoji bedi, toda če jih napadejo imajo vso pravico da na agresijo odgovorijo s silo.
Tehnokrat
27. 11. 2010 23.19
@ Yugos 27.11.2010, 21:42 Pozabljaš da so na vrhu še vedno ZDA, torej bi bila to kvečjemu priložnost za Kitajsko! Očitno je tvoje znanje zgodobvine nadvse šibko, ker so v zgodovini v času sporov velesile vedno imele nekakšne posrednike, prek katerih so bojevale posredne vojne (proxy wars). Primeri so Španska državljanska vojna, Korejska vojna(!).... slovenc79 27.11.2010, 22:03 Nimaš prav glede tega kdo bi bil v vojni. Res je da je v Rusiji še veliko komunistov, toda dvomim da bi moderna Rusija še kdaj sodelovala s komunstičnimi državami, saj se zdaj obrača proti Zahodu - ZDA, Kanadi in Evropskim državam.
Yugos
27. 11. 2010 23.18
tomaz.trbo 27.11.2010, 22:12 1 Yugos 27.11.2010, 21:42 Zakaj bi se Kitajska za S.Korejo postavljala ce se še za svoje ozemlje ne kot npr Tvajan ----------------------------------------- A ne vidiš da sem naredil tam presledek prvo je citat ko govori točno nasprotno od tebe, naslednjič preberi do konca!
Slo.pogreb
27. 11. 2010 22.12
Yugos 27.11.2010, 21:42 Zakaj bi se Kitajska za S.Korejo postavljala ce se še za svoje ozemlje ne kot npr Tvajan
slovenc79
27. 11. 2010 22.03
+1
Prekmurje Slovenija motiš se in to zelo. ZDA in Rusija nikoli ne bosta sodelovala. Skupaj so Rusija, Kitajska, Severna Koreja, na drugi strani so ZDA in Južna Koreja, Evropa pa je nevtralna. Yugos imaš prav. Nič ni čudnega da ZDA vse slovanske države poskušajo vzeti v NATO, da bi ošibile Rusijo. Hoče imeti svoje Kube. Kar se Severne Koreje tiče, sigurno niso napadli iz dolgčasa, nekaj jih je pač moralo izzvati, le da javnosti ni znano.
Yugos
27. 11. 2010 21.42
Prekmurje Slovenija 27.11.2010, 21:38 0 Moje mnenje o tem je, da severna koreja ima atomsko bombo in pri tem jo kitajska podpira da jo uporabi, da bi Kitajci prevzela v svetu prevlado. Namreč severna koreja nebi pred dnevi napadla, če nebi imela močno ozadje. Kaj ima v mislih je težko ugotoviti, upam samo da je to bilo samo kazanje krempljev pri menjavi severnokorejskega vrha. Da se nov kralj uveljavi kot močan poglavar pri svojem narodu ki je obubožan in lačen Ok začel si končno z normalnim pogovorm, vendarm mislim da Kitajska ni pripravljena riskirati sebe za drugo državo sploh zdaj ko je v vzponu, to paše samo američanom ki hočejo oslabiti kitajce in njihov prevzem monopola! Če bi kitajci hoteli zanetit bi naredili to direktno, so preveliki da bi reševali preko nekoga drugega, to se splača Sloveniji kadar bi bila napadena saj nima vzvoda.
Prekmurje Slovenija
27. 11. 2010 21.38
Moje mnenje o tem je, da severna koreja ima atomsko bombo in pri tem jo kitajska podpira da jo uporabi, da bi Kitajci prevzela v svetu prevlado. Namreč severna koreja nebi pred dnevi napadla, če nebi imela močno ozadje. Kaj ima v mislih je težko ugotoviti, upam samo da je to bilo samo kazanje krempljev pri menjavi severnokorejskega vrha. Da se nov kralj uveljavi kot močan poglavar pri svojem narodu ki je obubožan in lačen
Prekmurje Slovenija
27. 11. 2010 21.19
Tako dolgo sem čakal na El clasico, sedaj ga pa ne bo :(
Prekmurje Slovenija
27. 11. 2010 21.18
Po dolgem času bosta Rusija in USA skupaj z eu. Proti Kitajski in severni Koreji.
Tehnokrat
27. 11. 2010 20.57
@ erikon 27.11.2010, 20:51 1. Koreja sta si razdelili ZDA IN SZ, torej je odgovornost deljena. 2. Koreja bi bila danes res morda enotna, toda še vedno strahotno zaostala. 3.Če je kdo strahopetec so to potem Severni Korejci ki si upajo izvajati take nizkotne napade, kaj bolj resnega pa jim (na srečo) ne pride na pamet. Če si že omenil ZDA ti lahko povem da so dostikrat v zgodovini borili z nasprotnikom, močnejšim od sebe ali enako močnim: Osamosvojitvena vojna, vojna leta 1812, obe svetovni vojni...
Yugos
27. 11. 2010 20.55
Tehnokrat 27.11.2010, 20:52 0 @ Yugos 27.11.2010, 20:49 Ja, samo s provokacijami je pričela S. Koreja. S. Koreja ima tudi srečo da jim J. Koreja in njeni zavezniki niso kar napovedali vojne. To sploh ni pomembno ker posledice obeh držav ne vplivajo na cel svet, če pa američani not pridejo, in hočejo z zavzetjem s koreje prit še bližje kitajski bo tema in če tega ne vidiš si slep, oni zmeramgledajo kako v vseh državah okoli Rusije in Kitajske narediti svojo postojanke!
tanjaaa3
27. 11. 2010 20.54
Yugos hvala za odgovor.. :)
Tehnokrat
27. 11. 2010 20.52
@ Yugos 27.11.2010, 20:49 Ja, samo s provokacijami je pričela S. Koreja. S. Koreja ima tudi srečo da jim J. Koreja in njeni zavezniki niso kar napovedali vojne.
erikon
27. 11. 2010 20.51
Tehnokrat 27.11.2010, 20:45 Ni jih poginilo 35000 tisoč namreč več kot 55k,in če mene vprašaš premalo,saj so to vojno zanetili prav ti Ameri in oni so razdelili Korejo.Brez Američanom bi bla Koreja danes enotna. In zakaj sem reku da bodo vse početje spremljali z višini ? Ker so strahopetci in se spravljajo le na vsaj 10x slabše od sebe po moči
Yugos
27. 11. 2010 20.49
@ Yugos 27.11.2010, 20:44 Vojaške vaje so malenkostna provokacija v primerjavi z nenapovedanim in neizvanim napadom na sosednjo državo! To je res samo skupne vaje zdaj ko so vsi trigger happy je nekaj drugega! Zelo hitro je puška preraste v strojnico ta v top in top v raketo... Vulkan ni za izi vzet čeprav godrnja stoletja...