FIT 24UR

WHO svari pred izbruhom ošpic v Evropi

Stockholm, 29. 03. 2017 11.27 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Svetovna zdravstvena organizacija svari pred izbruhom ošpic v državah, v katerih se je zmanjšalo število cepljenj. Januarja so namreč po Evropi prijavili več kot 500 primerov te zelo nalezljive bolezni.

V Romuniji je zaradi ošpic umrlo že 17 otrok.
V Romuniji je zaradi ošpic umrlo že 17 otrok. FOTO: iStock

Januarja so v Evropi zabeležili izrazito povečanje števila obolelih za ošpicami, zato Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) svari pred izbruhom te zelo nalezljive bolezni. Opozorilo velja predvsem državam, v katerih se je zmanjšalo število cepljenj. 

"Z vztrajnim napredovanjem na poti do izkoreninjenja v zadnjih dveh letih je predvsem skrb zbujajoče, da se število primerov obolenj za ošpicami v Evropi povečuje," je sporočila območna direktorica WHO za Evropo Zsuzsanna Jakab.

Dodala je, da je zaradi današnjega načina potovanja in pretoka oseb ogroženo večje število ljudi in držav. Zelo nalezljiva bolezen, ki jo spremljajo vročina, prehlad in srbeči izpuščaji, je še vedno eden od glavnih vzrokov za smrt mlajših otrok. Pri nosečnicah lahko vodi v splav. Virus se širi s kašljem, kihanjem in fizičnim stikom z okuženimi.

Trenutno so najbolj ogrožene Francija, Nemčija, Italija, Romunija, Poljska, Švica in Ukrajina, 474 od 559 primerov je bilo namreč zabeleženih v teh državah. V teh državah je padel delež precepljenosti proti ošpicam pod 95 odstotkov, kar pa je potreben delež cepljenih, da se zaščiti celotno populacijo.

Začasna ocena števila obolenj februarja nakazuje na to, da se je število okužb precej povečalo, opozarja WHO.

Jakabova je pozvala vse države, naj se lotijo vseh potrebnih ukrepov, da zaustavijo širjenje bolezni prek svojih meja. "Izbruhi se bodo nadaljevali v Evropi in drugod, dokler države ne bodo dosegle ravni imunizacije, potrebne za zaščito prebivalstva," je dodala.

V Romuniji zaradi ošpic umrlo že 17 otrok  

Največji izbruh so zabeležili v Italiji in Romuniji. V Italiji se je letos število okužb potrojilo, predvsem ker starši niso cepili svojih otrok, saj se bojijo, da so cepljenja proti različnim boleznim povezana z avtizmom. Vendar več pomembnih študij to zavrača.

V Romuniji je zaradi izbruha ošpic umrlo že 17 otrok, od septembra lani pa se jih je okužilo več tisoč. Tudi tu je eden od razlogov tako imenovano gibanje proti cepljenju in pa tudi revščina.

V revnih državah namreč veliko ljudi nima dostopa do cepiva, ki stane približno en evro, vendar so pri WHO opozorili, da je tveganje v premožnejših državah, kjer so skeptični do cepiv, za otroke večje.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (45)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Frane Šajn
01. 04. 2017 19.58
+1
Račune izstaviti tistim , ki zavestno niso cepili svojih otrok!
blokbi
30. 03. 2017 13.00
-4
klub cepljenju sem jih dobila in prebolela tako kot dosti otrok, mogoče se morete ostali malo izobrazit, da cepljenje ne prepreči bolezni, in zdaj se vas bo polno našlo ki bo pisalo, da jih dobiš v lažji obliki, a če bi se malo pogovarjali s starši bi videli da temu ni tako. lahko ste samo vsi veseli da vašega otroka ali vas ni doletel kak hujši stranski učinek...
SonjaSonja
01. 04. 2017 08.04
+3
se pravi tvoja logika: če pri potekalo v lažji obliki... potem bo pri vseh. sicer pa mislim, da malo nakladaš - v slovenijo kar nekaj let ni bilo nobenega primera ošpic, razne zadnjih 5 let.
SonjaSonja
01. 04. 2017 08.10
+3
sicer pa po tej logiki, bi bilo pametno vse nasprotnike cepljenja okužiti z ošpicami in drugimi boleznimi proti katerim se nočejo cepiti in potem naj prebolijo in ustvarij "pravo" naravno imnunost :) :) glede da ni nobenega tveganja pri prebolevanju te bolezni, bi bili verjetno hepi pri takem kompromisu
Frane Šajn
01. 04. 2017 20.01
+1
Sonja pusti čisto zvestno prazno glavo zgoraj!(bobki al blokbi) živa zmeda že v Šifri!
USER888
29. 03. 2017 16.38
+17
Vsi tisti ki še kar naprej mečete naprej farmacevtsek lobije... Dajte se malo izobrazit! Patent cepiva je že potekel in na cepljenju proti ošpicam nihče več ne služi. Ravno nasprotno. Farmacija bi služila, če bi s cepljenjem prenehali in zdravili posledice okužb.
StašaLoko
29. 03. 2017 16.17
+13
A ja zdej bo ze izkoreninjena bolezen kosila. Le od kje se je vzela. Vprasanje je preprosto. Kdo jo je prinesel. Kdo le rine v Evropo zadnje case in je neprevirjen glede cepljenja !!!
darlok
29. 03. 2017 16.41
+4
Tvoj komentar je smiseln. Morda lahko spet pričakujemo črne koze, črno kugo... Resno mislim; ne sarkastično. Ko smo pa ravno pri teh "beguncih": a mi lahko nekdo pove, zakaj je večina beguncev tako zapečena (tudi recimo Turki živeči v Nemčiji so fajn zapečeni), medtem ko so njihovi voditelji precej bolj beli? Primer: Erdogan, Assad, iranski Ahmedinejad...
modrook
01. 04. 2017 18.23
+1
Iranci so perzijci, nimajo nic skupnega z arabci ali pa juznimi prepecenci
macro
29. 03. 2017 15.40
+0
hitro se cepit.
xxman.y
29. 03. 2017 15.35
+10
Jes se res čudim da sem še živ, glede na to da sem bil za vse cepljen. Čudno da še nisem mrtev glede na to kako strupena so cepiva. Itak da je zdravstvo lobij, mafija itd...ki bodo naredili vse da prodajo zdravila. Samo tudi teorije zarote imajo nekje svoje meje. Kje so bolezni zaradi katerih je včasih umrla TRETJINA novorojenih otrok? Verjetno jih ni več zaradi strupenih cepiv. Te google mame so res poden od staršev.
darlok
29. 03. 2017 15.40
+12
Se strinjam. Jaz sem kot otrok tudi bil cepljen na vse živo (se spomnim, da smo v OŠ imeli cepljenja). Imel sem vodene koze, angino, gripo, prehlad.... to je pa vse. Pa še vedno živ in zdrav. :) No pa mandlje so mi operirali, ko sem bil 3 leta star in nič več angine. :) Prej pa vsak mesec angina (dobesedno: 2 tedna angine, po dveh tednih pa "opet jovo na novo").
Supervillain
29. 03. 2017 15.17
-5
In vse to je res.
Mili?nik
29. 03. 2017 14.49
+9
Vse necepljene preseliti na izolirano območje, počakati da jih pokosijo bolezni in na tistem mestu postaviti spomenik Darwinu.
macro
29. 03. 2017 15.41
+0
tako, kajti ti bodo edini preživeli. Kar te ne ubije...
Jimi1
29. 03. 2017 14.21
+23
Bravo ! V EU je začela pustošiti v EU že izkoreninjena bolezen. Če bi novodobne obrezane prišleke ob vstopu na EU tla vsaj popisali in cepili tega problema ne bi bilo. Ker mi telo ne prenese cepiv (že zaradi ceplenja proti črnim kozam sem imel četrt življenja zelo hude posledice) lahko pričakujem svojo usmrtitev v primeru okužbe z omenjenim virusom.... Komu političarski pr....ci se lahko torej zahvalim za takšno stanje, dokler še imam čas ? Takšnih ljudi je vsaj za kakšen %, med mlado generacijo zaradi vsiljevane higiene in avtoimunih težav še precej več.... Gre za politično biološko vojno proti prebivalstvu EU. Pobiti del lastnega prebivalstva, da se naseli prišleke je za moje pojme dejanje DEmocida nad lastnimi ljudmi.... Kdo bo za to dejanje odgovarjal ?
knivar
29. 03. 2017 14.21
+24
je pa tud nekaj resnice glede migrantov in glede njihovega cepljenja,mi evropejci če gremo na druge kontinente se cepimo protiv onega na kar so domačini imuni
Jimi1
29. 03. 2017 14.30
+5
Za slednjimi je še zemlja po kateri so "romali" toliko kontaminirana, da se še živali ne smejo pasti tam....
METKA102
29. 03. 2017 13.59
+21
En določen odstotek otrok ima okvarjen imunski sistem in ti ne morejo in ne smejo biti cepljeni, in prav ti otroci bodo žrtve.
knivar
29. 03. 2017 13.50
+3
jst sem že zdavnaj govoril da zaradi takšnih staršev ki poslušajo po you tube vsako jake guruje pametnjakoviče da ne cepit otroka zdej imamo problem,to zdej ratuje pomodarstvo ne cepit otroka,v tem primer demokracija odpade
Jimi1
29. 03. 2017 14.27
+2
V nekaterih primerih velja.... CEPLJENJE=SMRT ali pa težke posledice v obliki avtoimunskih zapletov pri cepljenih. Torej je po tvojem smiselno pomoriti % populacije, da se v deželo pripelje migrante z to boleznijo...? Torej je demokratično pomoriti določeni % ljudi-staroselcev ? Tvoja demo(N)kracija je navlekla ta "Willkommen obolenja" v EU. Žal mi ni dovoljeno (kot je kalamarom), da bi vsakemu s takim stališčem snel glavo iz telesa....in kričal "Jezus Kristus" ob tem početju....
knivar
29. 03. 2017 17.18
+9
ti pojma nimaš zgleda da si zaslepljen z tem kar je danes moderno New World Order (conspiracy theory) teorija zarote,kjer vsak trot gleda neke filmčke po you tube o nekih teorijah zarot kjer mu vsako jaki guruji perejo možgane o številki 500 milijonov ljudi na zemlji bombardirajo vas z vsako jakimi infomacijami samo to ni učenje to je pranje možganov ti ki imajo te you tube kanale samo služijo z tem na račun vaših ogledov samo to je za glupane teško razumet
knivar
29. 03. 2017 17.42
+3
primer AMERIŠKA FEMA=zvezna agencija za krizno upravljanje,in kaj so ti manipulatorji lažnivci naredili v eter so spustili se pravi na najbolj gledan medij to je you tube,da je fema taborišča smrti kjer bojo istrebili do določenega procenta istrebili ljudi,in neverjetno koliko ljudi ovac je nasedlo tej lažni propagandi
Gabrc
29. 03. 2017 13.48
+3
A se ne sliši to kot reklama za cepljenje.
Grremlin
29. 03. 2017 15.27
-2
Seveda, zdravila je potrebno prodati. Sicer pa kdo lahko zahotovi, da so se ošpice pojavile ravno zaradi necepljenja.
Grremlin
29. 03. 2017 15.27
-2
Če niso ti podatki samo napihnjena zgodba....
lordslayer
29. 03. 2017 13.10
+14
zaradi primitivnih staršev, se vračajo izrkoreninjene bolezni ... žalost
olpop
29. 03. 2017 13.06
-10
Včasih je moral skoraj vsak preboleti ošpice, to takrat ni bilo nič posebnega, umrljivost in to samo v ZELO TEŽKIH hospitaliziranih primerih je bila1:588. V današjem času je problem, ker naši starši niso preboleli te bolezni in s tem svoja antitelesa prenesla na svoje otroke, ki bi jih potem naravno ščitile od smrtnosti
rati
29. 03. 2017 14.11
+15
No to ni res in ne vem kje si se tega naučil. Je pa res da imaš v imenu fake news, tako da razumljivo. Otroci pač ne bi bili zaščiteni dosmrtno, če bi starši preboleli ošpice, ker potem bi itak že izkoreninili ošpice, ker če so včasih vsi zboleli se itak ne bi potem mogla prenašat, ker so bili potomci potem vsi imunizirani. Res je, da otroci dobijo nekaj protiteles od matere, vendar njihovo število potem počasi upada in prej ali slej izginejo iz telesa. Malo si prej preberi osnove, preden pišeš ;)
JApajaDAja
29. 03. 2017 12.57
+7
če bi bile samo ošpice.....kdo je pa cepljen.ki pribegne z "juga"?
redtraktor
29. 03. 2017 12.57
+8
Kdaj bodo velmožje iz EU prišli do spoznanja, da je to le eden od scenarijev tistih, ki nam nasilno vsiljujejo neke kvazi "begunce", ki to tako ali tako niso? Najprej nas zastrupljajo farmacevtske multinacionalke v interesu lastnih dobičkov, zdaj nas pa hočejo zdesetkat še z pomočjo pri nas že desetletja izkoreninjeno boleznijo.
majazmaja2
29. 03. 2017 12.43
+12
Simpl: če so otroci necepljeni zaradi kapric staršev, pač nimajo vstopa v vrtec, vendar se cepljenje izvede pred vstopoom v osnovno šolo, ki je obvezna. Če necepljeni zboli za boleznijo, ki bi se jo dalo preprečiti ali omiliti s cepljenjem, plača celotno zdravljenje in oskrbo sam. Če gre za zdravstvene razloge, pri katerih otroci / odrasli ne smejo biti cepljeni, se naredi izjema. Dovolj je teh samooklicanih vikend imunologov, ki se oglašajo, kjerkoli se lahko, zdravstvene podlage pa itak nimajo nobene.
HorstWiesel
29. 03. 2017 12.48
+6
Zentrum
29. 03. 2017 12.50
+10
Ni nujno, nekateri imajo izobrazbo "sodelavka je rekla".
Jimi1
29. 03. 2017 14.37
-5
Torej "simpl" pomoriti del otrok že pred vstopom v osnovno šolo ? Kdo plača če torej otrok komaj preboli cepljenje in po tem posledice ves čas čuti do 16 leta, oz ga avtoimunost napade kasneje.... Sprašujem ono "simpl" FDV-jevko za nasvet "Koga tožiti zaradi zapletov po cepljenju v zgodnjem otroštvu?"..... Ob meni je takrat eden takoj umrl, drugega pa epilepsija še danes "meče".... Jaz sem pač imel v vsemu sranju malo več sreče od onih dveh....
assassin911
29. 03. 2017 14.37
+2
o tem smo že veliko povedali, kaj pa alkoholiki, kadilci in podobni? a naj tudi tile sami plačujejo zdravljenje?
RdečiKarton
29. 03. 2017 12.31
-8
Moja je cepljena, ostali pa že preboleli. Ni strahu. Zgleda samo farmacevti nabirajo denar za počitnice...
CastrumFF
29. 03. 2017 12.25
+9
A so WHO izdali nov album?