Tujina

Anonymous: Zgodba o uporu z razlogom

Austin, 14. 03. 2012 16.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Dokumentarec We Are Legion: The Story Of Hactivists razkriva zgodbo o vzponu internetnega kolektiva hekerskih aktivistov Anonymous, razlogih za upor in idejo, ki se skriva za razvpito masko Guya Fawkesa.

Dokumentarni film We Are Legion: The Story Of Hactivists razkriva zgodbo gibanja Anonymous.
Dokumentarni film We Are Legion: The Story Of Hactivists razkriva zgodbo gibanja Anonymous. FOTO: Reuters

We Are Legion: The Story Of Hactivists je najnovejši dokumentarni film, ki razkriva ozadje hektivistične naveze Anonymous, premierno pa so ga prikazali na filmskem festivalu South by Southwest (SXSW) v glavnem mestu ameriške zvezne države Teksas, v Austinu.

Boj proti scientologiji so zaznamovali z imenom Operation Chanology in velja za prvo skupno akcijo spletnih hektivistov, ki so se združili na strani 4Chan.org. S tem nastanejo Anonymous, med protestnim shodom pred scientološkimi inštitucijami v Los Angelesu pa so za zaščitni znak vzeli masko stripovskega junaka seriala 'V kot Vendetta', Guya Fawkesa.

Film prvi pogled v ozadje Anonymousov

Film, ki ga je režiral Brian Knappenberger, združuje komentarje antropologinje, ki se poglobljeno posveča hekerskemu aktivizmu, Gabrielle Coleman. "Za Anonymous sem prvič slišal leta 2008, ko so začeli obračunavati s scientološko cerkvijo. Mislim, da ni poskušal do sedaj še nihče raziskati in prikazati izvora gibanja, od kod prihajajo in kaj dejansko zastopajo,“ je ob predstavitvi svojih motivov za delo povedal Knappenberger.

"Mislim, da je na svetu ogromno (Anonymousovih) podpornikov. Nekateri podporniki so se gibanju pridružili, drugi pa ostajajo navdušeni opazovalci,“ je v intervjuju za časopis Death and Taxes Magazine povedala Colemanova. Kot poroča spletna stran TG Daily, se je zaradi izjemne podpore zelo hitro prijela ikonografija stripovskega junaka Guya Fawkesa, ki je zaznamovala tako zasedbe ulic in boj proti kapitalu na Occupy shodih kot tudi dan bojkota Paypala na Twitterju. Pozornost so nedvomno pritegnili, več kot negativnih pa je bilo v družbi čutiti pozitivnih odzivov, dodaja Colemanova.

Gibanje je preraslo v globalni fenomen

Kot meni, je gibanje Anonymous kulturološki fenomen novega mileniuma, ki presega zgolj hekerske podvige. Ideja se odraža tako na Bližnjem vzhodu, v manifestih upora, pozivih k družbeni solidarnosti in odzivu, je prepričana Colemanova. Da bi lahko gibanje pomagalo razčistiti politične in družbene nepravilnosti, ki jih podporniki Anonymousa tudi terjajo, je prepričan tudi pisec časopisa Death and Taxes DJ Pangburn, poroča TG Daily.

"Če bi bile vlade bolj iskrene do svojih ljudi in ne bi ravnale neodgovorno ali pa ne bi bile tako zlahka in učinkovito podkupljene s strani interesov kapitala, bi bilo hekerstvo povsem nepotrebno. Če se ljudi zatira proti njihovi volji, bodo v zatiralce kmalu zasadili svoje zobe – tako je tudi v primeru gibanja Anonymous,“ dodaja Pangburn.

Za masko Guya Fawkesa se skrivajo globoke ideje.
Za masko Guya Fawkesa se skrivajo globoke ideje. FOTO: Reuters

Anonimni borci za boljši svet

Predvajanju dokumentarnega filma je prisostvoval tudi Gregg Housh, nekdanji član gibanja Anonymous, ki se je medtem razkril javnosti. Kot pravi je tudi sam prisostvoval prvim trenutkom nastanka Anonymousov.

"Borimo se za uporabnike interneta ter da ljudem pokažemo, kakšna je naša skupna moč. Vsakdo izmed vas lahko pomaga gibanju Anonymous,“ sta na predstavitvi filma povedala člana gibanja, skrita za masko Guya Fawkesa.

Spremljajte 24ur.com na Facebooku in Twitterju!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (27)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

nikhrast
16. 03. 2012 04.21
+2
ACTA sploh nima pomena v Severni Ameriki, USA in Kanada imata svoje zakone. V Ameriki so malo obravnavali SOPA in PIPA, v Kanadi bo pa vlada izdala svoje zakone ki so pa še bolj restriktni. Lahko policija takoj dobi podatke o tvojem surfanju na internetu brez dovoljenje sodišča? Problem ni klasično piratstvo, to je že zdaj ilegalno, problem je "piracy or privacy", bodo podatki o tebi vsem na razpolago, potem boš pa istočasno zahteval zasebno življenje. Poglej proteste mladine v Montrealu, vlada hoče spet digniti šolnine; povprečen puf študenta v Severni Ameriki je $25 tisoč, potem ACTA in Okupiraj gibanje nimata kaj veliko pomena.
Martian
15. 03. 2012 11.27
+3
vsaka dobra stvar se sčasoma pokvari....predvsem ljudje ki pridobivajo moč...skozi zgodovino smo to videli že neštetokrat... teli hekerji so vedno močnejši....tko da bomo videli.....upam da se motim..
Roko23
16. 03. 2012 01.05
+4
ja dobro jutro, pozdrav od jabolka martianček, kolega od mateja247 sem, tistega ki te je velikokrat okaral, ker nisi sposoben objektivnega razmišljanja glede vatikana in ljudi ki vodijo ameriško in izraelsko politiko, samo zanima me, če si morda že dojel, da to niso teorije zarote ampak samo zarote??
janez6bb
16. 03. 2012 11.26
+1
samo elita ni pokvarjena, to bodo spet samo teorije:)
br.0001s
14. 03. 2012 23.49
-10
AnonSi Dot Tk
15. 03. 2012 09.19
+9
Če je brez veze, da se nekdo bori proti unim, ki ti iz žepa vsak dan kradejo, ki te cepijo ko si otrok z raznimi strupi, ki ne delujejo, ki ti v hrano dajejo sranje, ga obsevajo in špricajo, ki ti dajo kredit, tebe jebejo u glavo leta in leta z oderuškimi obrestmi-oni pa fino služijo, ki podkupujejo in se dajo podkupit - iz tvojega denarja-proti tvojim interesom,... itd - pol si brezvezen ti. Izobrazi se, beri, glej filmčke. Naj te zanima, kaj se v svetu dogaja. Verjemi, spremenil boš mišljenje. Lp
Debely
14. 03. 2012 22.46
+10
Anonymus ROCKS!
Die einemaister
14. 03. 2012 21.35
+17
Long live anonymous, admin briši še enkrat *
Nimivseeno
14. 03. 2012 21.00
+12
Mi vsi pa moramo delati na ukaz toliko časa, kolikor se oni odločijo in za toliko, kolikor oni določijo. Delamo za drobtinice kuha, ki padejo bogatim iz mize. "Načelo, kolikor vidim, gre nazaj do razsvetljenstva. Če greš nazaj v klasično Razsvetljenje zdaj govorim o Adam Smith, in Jefferson in tisti fantje. Nekakšno jedro ideje, je : ljudje imajo pravico, da nadzirajo lastno delo. To je - tu bom citiral standardno formulo, nazaj v 18. stoletju, od vodilnih junakov razsvetljenstva, je: "Če oseba naredi lepa dela na zunanji ukaz" - kar pomeni za plače - "lahko občudujemo kaj počne, vendar preziramo, kaj je "- zato, ker on ni svoboden človeka, ok? To gre vse skozi klasično liberalno misel, misel razsvetljenstva, mislim .. Alexis de Tocqueville pravi: "Pod plačanim delom, umetnost napreduje, umetnik propada". Zdaj boste to našli naravnost v delavski razred gibanja Lowell in Lawrence - mislim, da je samo naravno. Jaz ne bi poskusil prepričati nikogar glede tega. Zdi se mi, [da], če menite o tem, ja, zakaj bi morali delati na ukaz? Mislim, če delate na ukaz, da ste neke vrste suženj ... " -Noam Chomsky
Nimivseeno
14. 03. 2012 20.58
+12
Pravi voditelji sveta, ki odločajo o vsem delujejo iz ozadja. Njihova moč je denar, ki ga niso nikoli zaslužili z delom, ampak ga ustvarjajo iz nič in posojajo za drage obresti. "Banke posojajo z ustvarjanjem kreditov. Ustvarjajo plačilna sredstva iz nič" Ralph Hawtrey, sekretar britanske zakladnice
LomilkaSrc
14. 03. 2012 20.36
+16
gibanje Anonymous je postala močna zaradi interneta. zaradi tega si amerika prizadeva da bi uvedla kontrolo nad vsem internetom, ker se boji moči množice. zato mora ACTA pasti sicer bo cenzura ogromna. pa tudi zasebnosti ne bo več.
T_one
15. 03. 2012 09.52
+0
Ali pa je Anonymus del njihovega načrta, da bodo lahko uvedli popolno kontrolo intreneta.... ravno tako kot "vdori v baze podatkov "nacionalne vranosti"", i
T_one
15. 03. 2012 09.52
+3
Ali pa je Anonymus del njihovega načrta, da bodo lahko uvedli popolno kontrolo intreneta.... ravno tako kot "vdori v baze podatkov "nacionalne vranosti"", "industrijska špijonaža", .... Treba je razumeti; oni imajo strokovnjake, ki mislijo na vse, na vse možnosti, .... nato pa največkrat vse to oni naredijo sami, naredijo spin, okrivijo nekoga drugega. potem pa dobijo podporo od naroda, da uvedejo "rešitev", katero imajo že ves čas namen uvesti.... Tako so naredili z "mednarodnim terorizmom", in tako delajo tudi na mnogih drugih frontah .... zelo verjetno tudi z WikiLeaksom in Anonymousom... ACTO nam bodo na vsak način vturili .... bodo že našli nek izgovor... kot "rešitev" na "problem", ki ga bodo ravno oni ustvarili .... boste videli ... brez skrbi.....
T_one
15. 03. 2012 10.00
+0
Ja pa tale Anonymous tudi odličen izgovor, da lahko po svetu aretirajo kogar hočejo; kajti vedno lahko rečejo, da je naskrivaj delal za Anonymouse.... Potem pa jim dokaži, da ni res, če moreš..... Jst osebno se kr bojim, da je tudi Anonymous samo del načrta "elite", da imajo izgovor, da se lahko znebijo vse opozicije, tako kot je že bilo tudi "mednarodni terorizem" in "Patriot Act", za kar se pa je že zdavnaj izkazalo, da so to tajni projekti "elite".
T_one
15. 03. 2012 10.16
+3
Seveda s tem mislim samo na tisti del Anonymousa, ki hekajo vladne strani, tisti, ki delajo potajno; to lahko počnejo tudi vladni uslužbenci. S tem pa seveda ni mišljeno ulično oz. javno gibanje Anonymous.... Skratka, po mojem je (spletni) Anonymous samo še ena past, ki jo je nastavila "elita" ... sklepam tudi po tem, ker kaj takšnega kot Anonymous, kar bi učinkovalo proti "eliti" in njihovim demonskim načrtom ni omenjeno v prerokbah, kot nekaj, kar bi naj učinkovalo v boju za pravice in svobodo ljudi ... prerokbe omenjajo kot edino rešitev - "make them tail and run", kar pa lahko narod doseže le z hkratno globalno revolucijo proti vsej globalni cerkveni in državni "eliti"!!! Kaj je zaenkrat dosegel Anonymous? Kolikor jaz vem; samo to, da so po svetu aretirali kar mprecej ljudi, za katere se pa sploh ne ve in se ne da dokazati (da niso), ali so res del Anonymousa ali ne, vladnim organizacijam, politikom in medijem pa iz lastnih izkušenj ne verjamem nič več na besedo....
Roko23
16. 03. 2012 01.11
+2
t_one v vsem se strinjam s tabo, na youtubu je kar zanimivo prebrat, da naj bi anonymous bila cia, vendar ideja živi v vseh nas, ko nas bo dovolj, ko ne bo več ovc (do tja je še kar dolga),
Roko23
16. 03. 2012 01.12
+2
*vsaj v takšnem številu ne kot danes, bomo pa zagotovo spremenili svet na bolje.
T_one
19. 03. 2012 09.17
žal se bojim, da bo takrat že prepozno ... časa za to je samo še nekaj mesecev ..... potem je prepozno....
Audy
14. 03. 2012 19.53
+2
we are Legion a so to iz mass effecta pobral?
Lovro Sukic
14. 03. 2012 20.16
+5
Mass Effect + V for Vendetta - Legendarno : D
lolipoly
14. 03. 2012 18.36
-14
Vedno se nekdo najde , da bo nasprotoval vsemu,,,,Death and taxes je revija , ki nasprotuje govermentu.. Zadnjic so ji ze 6 Anonymous aretirali po svetu..Torej niso ravno tako anonymous.
doubletimes
14. 03. 2012 18.58
+13
Roko23
15. 03. 2012 21.46
+1
lolipoly ti veš da dobiš naziv za naivnico leta na celem svetu, ne samo v evropi!!! Čestitam ni kaj
vsejevkurcu
14. 03. 2012 18.36
+6
Se strinjam Krimsky
MihaPiha83
14. 03. 2012 18.24
+19
Odlično pohvalno in da bi jih bilo ,nas bilo, usak dan več !!! Ali bomo sužnji ali pa složni drugega nam ne preostane!!!
Krimsky
14. 03. 2012 17.32
+46
Zaenkrat edina svetla točka 21. stoletja.
Debely
14. 03. 2012 22.47
+5