Tujina

Vsaka četrta mladostnica je žrtev fizičnega nasilja, družba pa gleda stran

New York, 11. 10. 2014 06.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Vsaka četrta mladostnica na svetu je žrtev fizičnega nasilja, približno 120 milijonov deklet pa je bilo prisiljenih v spolne odnose. V naši družbi velja izjemno visoka toleranca do nasilja, še posebej nasilje tolerirajo deklice, saj jih skoraj polovica verjame, da lahko partner upravičeno pretepa svojo ženo v posebnih okoliščinah.

Ob svetovnem dnevu deklic, ki ga obeležujemo 11. oktobra, je UNICEF predstavil podatke, ki razkrivajo razsežnost nasilja nad mladostnicami, in opozoril na alarmantno visoko tolerantnost do tovrstnih zlorab. V zborniku so globalni podatki, ki dokumentirajo uničujoč vpliv nasilja na življenja mladostnic, njihovo prihodnost in prihodnost skupnosti ter celotnih družb, v katerih odraščajo.

V družbi velja alarmantno visoka tolerantnost do nasilja nad deklicami.
V družbi velja alarmantno visoka tolerantnost do nasilja nad deklicami. FOTO: Reuters

Na osnovi zbranih podatkov v Unicefu ugotavljajo, da je bila skoraj četrtina mladostnic med 15. in 19. letom (oziroma kar 70 milijonov deklic) žrtev fizičnega nasilja po 15. letu starosti. Približno 120 milijonov deklet (vsaka deseta), mlajših od 20 let, je bila prisiljena v spolne odnose. 84 milijonov deklic ali ena od treh poročenih mladostnic, starih med 15 in 19 let, je bilo deležnih čustvenega, fizičnega ali spolnega nasilja s strani svojih partnerjev. Zaskrbljujoč je tudi podatek, da v nekaterih državah kar 7 od 10 mladostnic, ki so bile žrtve fizičnega nasilja ali spolnih zlorab, nikoli ni poiskalo pomoči. Mnoge menijo, da tovrstno nasilje ni zloraba in ga ne dojemajo kot težave. V Unicefu še dodajajo, da je bilo več kot 700 milijonov žensk na svetu poročenih pred dopolnjenim 18. letom, od tega 250 milijonov pred 15. letom.

Alarmantno visoka tolerantnost do nasilja nad deklicami

Vsi ti podatki razkrivajo, da v naši družbi velja izjemno visoka toleranca do nasilja, še posebej nasilje tolerirajo deklice, saj skoraj polovica mladostnic na svetu verjame, da lahko partner upravičeno pretepa svojo ženo v posebnih okoliščinah, kot na primer, zaradi odklonitve spolnih odnosov, odhoda od doma brez partnerjevega dovoljenja, sporov, zapostavljanja otrok ali zaradi slabo pripravljene večerje. "Podatki kažejo na miselnost, ki tolerira, spodbuja in celo opravičuje nasilje, kar bi moralo biti alarmantno za vsakogar in vsepovsod," je dejala namestnica izvršnega direktorja Unicefa Geeta Rao Gupta.

Globalni problem, ki potrebuje rešitve na lokalni ravni

15-letni Palestinec in 14-letna Palestinka na poročni dan.
15-letni Palestinec in 14-letna Palestinka na poročni dan. FOTO: Reuters

Nasilje nad deklicami je globalni problem. To ni nekaj, kar se dogaja drugje. Unicef zato poudarja in spodbuja številne ukrepe za preprečevanje nasilja nad deklicami. Od spodbujanja šolanja deklic in skrbi za to, da šolanje tudi zaključijo, do učenja deklic pomembnih življenjskih veščin, zagotavljanja podpore staršem, vključno finančne, kar posledično zmanjša tudi tveganja za deklice. Prav tako si v Unicefu prizadevajo za spreminjanje stališč in norm v lokalnih skupnostih ter krepitev socialnega in pravnega sistema ter pregona nasilnežev. "Gre za globalni problem, vendar je potrebno rešitve iskati na ravni države, lokalne skupnosti in posamezne družine. Naša dolžnost je zaščititi, izobraziti in opolnomočiti mladostnice in mladostnike. Vsi smo odgovorni za preprečevanje nasilja nad deklicami," še poudarja Gupta.

Dolžnost vsake vlade je, da zaščiti, izobrazi in opolnomoči mladostnice in mladostnike.
Dolžnost vsake vlade je, da zaščiti, izobrazi in opolnomoči mladostnice in mladostnike. FOTO: Reuters

Unicef je konec julija lani začel globalno kampanjo Ustavimo nasilje (#ENDViolence initiative) in pozval k ostrejšemu boju proti nasilju nad otroki. Opozarjajo, da se nasilje v različnih oblikah pojavlja v vseh državah sveta. Prepogosto pa ostane nevidno, saj se pojavlja za zaprtimi vrati, daleč od oči javnosti ali pa si javnost namenoma zatiska oči pred njim. Zaradi strahu nemalokrat ostane neprijavljeno. S kampanjo ljudi opozarjajo, da nasilje lahko preprečimo, če ne dopustimo, da ostaja nevidno. Zato tudi slogan kampanje "nevidno naredimo vidno".

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (109)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

croc
12. 10. 2014 16.50
+1
ko se človek rodi je nedolžno dete, pokvari ga pa potem vzgoja in sistem....
User697089
12. 10. 2014 09.38
+3
in kaj nam predvaja kabelski operater na 150 programih za gledat kot 24 ur nasilja iz Ameriškega Holivuda ? Jaz to imenujem ameriški filmski kalifat-popolna medijska oblast.
Morana7
12. 10. 2014 13.35
+1
Če maš lastno pamet se ne rabiš zgovarjat na tv serije in filme...
User1165512
12. 10. 2014 09.33
-1
Nasilje ni samo fizično. Psihično nasilje je enakovredno. Fizično nasilje je največkrat samo obramba pred psihičnim nasiljem.
User977479
11. 10. 2014 22.01
+2
a se splača kaj pisat....ko pa je vse tako...vašo objavo smo izbrisali...ker je bila neprimerna...*
Ramzess
11. 10. 2014 20.13
-1
Vsaka četrta, ... malo pretirano. To je ja skoraj vsaka četrta hiša ali stanovanje.
0100011110111
11. 10. 2014 23.12
+14
če se v tvoji familiji ne soočate z nasiljem, še to ne pomeni da ga nikjer ni. za 4 stenami drugih se marsikaj dogaja...
User939874
11. 10. 2014 15.43
+12
Res ste super nekateri. Moški ego napumpan do vesolja, preko interneta vsi glasni in kao carji, v RL pa verjetno zavaljeni revčki, ki jim je najboljša stvar v življenju fuzbal in pir.
stadion
11. 10. 2014 15.52
-1
User697089
12. 10. 2014 09.40
res je, vmes je nekaj ekstremnih športnikov....:-)
stadion
11. 10. 2014 15.41
-13
Dele spet stokanje čez ženske kok so boge, ko jih bo pa spet 5 novih iskale enga 88 letnika da ga lahko pocuzajo tega kar ma na TRR...o tem se pa ne govori ker to je pa OK.
Urkoš
11. 10. 2014 15.45
+15
te starčki so z mladenkami prostovoljno in se prav dobro zavedajo, da so z njimi zaradi keša. in fajn se jim zdi, da imajo mlado frajlo ob sebi pa čeprav morajo odpret denarnico. ne mešaj jabolk in hrušk.
49mf5k0d
11. 10. 2014 14.43
+5
civilizacija je narejena po moškem kopitu, in to je EDINI razlog, da je VSE zgrešeno.
stadion
11. 10. 2014 15.39
-2
49mf5k0d
11. 10. 2014 20.41
+6
crisisActors
11. 10. 2014 12.47
+9
Vedno prikazujete deklice kot žrtve nasilja in zlorab. Imam mlajšo sestro, ki ni bila v otroštvu nikdar tepena od staršev. Naša mama je pa na meni trenirala kung-fu (črn pas).
stadion
11. 10. 2014 15.40
-6
Taka je ženska logika. Če jim daš 100 stvari, bojo jokale da jim še 1000 stvari manjka. Že zdavnaj smo presegli prag enakopravnosti pa jim še ni dovolj. Ne bojo zadovoljne dokler ne bo vse njihovo.
0100011110111
11. 10. 2014 23.10
+4
vse njihovo? stadion pojma nimaš kako je biti ženska, zato ker je dandanes par glasnih žensk aka feministk misliš da je stanje kaj boljše? daj nehaj palamudit bedarij, ker nimaš pojma.
Morana7
12. 10. 2014 13.34
+1
Stadion če poznaš zgodovino potem ti je lahko jasno, da je bilo tisočletja vse vaše...vse ženske vse majhne punčke tudi 5 letne so si za žene jemali, ker so jih lahko....in ti se danes počutiš ogroženega? Zakaj se bojiš, da boš sam? Ker ti ženska ne pripada avtomatsko ampak se moraš trudit? Jaz ne rabim, da je vse moje....hočem pa bit svobodna tko da hvala vam moškim, da se greste vojne, da ste zreducirali toliko svojih somož, da so tudi ženske prišle do pravic na račun. Občutek manjvrednosti pa ostaja...to je zgleda zažrto v gene in to kot pravi Eva se čuti še danes. Itak pa imamo pravice od 2 svetovne dalje tko da ne bodite tako sebični.
Morana7
12. 10. 2014 13.48
+0
Moja babica je imela 10 otrok....bila tepena ničkolikokrat...vztrajala je zaradi krščanske vzgoje ...spoštuj svojega moža pa če te vsak dan pretepa, pa če ti dela silo...nima veze...brezpogojno..srečna sem, da sem bila rojena mnogo kasneje in me nihče ni posiljeval samo zato ,ker me lahko...ker družba to dopušča. Zdaj če sem zato feministka pa tudi ok...tudi prav.
Morana7
12. 10. 2014 13.57
+1
Feminazi, podobno kot tebi se je dogajalo mojemu partnerju..in ja tudi o nasilju s strani žensk/mater je potrebno spregovorit in naredit absolutno vse da tudi te ženske doumejo, da nasilje ni rešitev temveč le poglabljanje težav.
kraljicavesolja
11. 10. 2014 12.46
+1
Čakte, dejansko, me nismo in ne bomo nikol vam enakovredne. Sej berem, kako deci razmišlate. Hvala, kralj moj, ker si moški, ne pa ptičkice, k večina komentatorjev.
User792410
11. 10. 2014 13.15
+6
Moderator je spet prepameten,da bi razumel pomen napisanega in radira na prvo žogo !
Uporabnik8879
11. 10. 2014 14.00
+4
ja in ne odgovarja na vprašanja v mailih, kaj je bilo s prspevkom spornega
tatanka44
11. 10. 2014 22.34
+1
za enakopravnost se borite samo na področjih kjer vam paše
User500868
12. 10. 2014 14.10
tatanka, tale tvoja trditev me strasno fascinira. Prosim, argumentiraj, ker me resnicno zanima, kaj bi se za to izjavo lahko skrivalo.
Kolos8
11. 10. 2014 11.56
Et54678
11. 10. 2014 11.23
+28
nič presenetljivega, da se zopet najdejo "pametni" komentarji kako so si ženske same krive za zlorabo, ker izzivajo, ker so pomankljivo oblečene, na žurih itd. Tako ste sprani v to mišljenjue, da kot ovce trobite eno in isto, a nimate pojma in predvsem zelo posplošujete. sam poznam dve punci, žrtvi posilstva, nobena ni bila takrat izzivalna na zabavi, obe v dolgih oblačilih, nobena ni "prosila", bili sta ob napačnem času na napačnem mestu in v prisotnosti očitno zelo bolne osebe... nič krivi ampak si zaradi takih vas pametnjakovičev ne upata sploh spregovoriti o tem, ker obsojate na polno. pa nimate blage veze... če bi malo poznali psihologijo in moške nagone bi vedeli, da jim niso toliko zanimive tiste, ki se jim same ponujajo ampak tiste, ki delujejo bolj nedostopno, torej so izziv (moški so lovci po naravi)...
Uporabnik8879
11. 10. 2014 12.47
-4
se strinjam, da je to za obsojat..tudi jaz poznam dve žrtvi , ki sta tudi bili tako, kot pišeš..poznam pa vsaj še 40 primerov, ko pa je bilo tako kot sem jaz komentiral..potem pa sam izračunaj kakšen je osdstotek med dejanskimi žrtvami in tistimi ki so same sprojecirale, da so žrtve..
Et54678
11. 10. 2014 13.09
+7
vem, veliko je takih, ki dajo lažno obsodbo oz. ovadbo iz maščevanja moškemu npr.... zanimivo pa je (oz. bolj žalostno), da si resnične žrtve tega ponavadi ne upajo storit, ne spravljajo v javnost...
Uporabnik8879
11. 10. 2014 14.10
+0
odvisno o čem govorimo, če se pogovarjamo o žrtvah v zakonu je čisto nekaj drugega kot o mladih dekletih. Sam trdim, da če nekomu nekje nekaj ne laufa, naj pač tisto območje zapusti. Zakaj vstrajati pri nekom, če on tega ni vreden. Povsem druga zgodba je pa pri mladinkah, ki so zlorabljene, samo tudi tu je neka selekcija. Če ti iščeš nesrečo, jo boš tudi našel, torej če bi ne bilo vzroka, tudi posledivce ni. Kriminalna dejanja, kot so pa na primer mamila v pijači za namen zlorabe, so pa tema o kateri bi morali razpravljati, le to pa mora priti do preiskovalnih organov in nato biti tudi ostro kaznovano.
Et54678
11. 10. 2014 14.15
+7
glede iskanja nesreče...glej, zgodi se lahko praktično kjerkoli. kaj svetuješ potem? naj se dekleta zaprejo med štiri stene in naj nikamor ne grejo več, da se ji ne bi slučajno kaj takega zgodilo? res je, da je v določenih okoliščinah več možnosti, da bo do tega prišlo a oseba se žal ne more izogibati vsem stvarem samo zato, da bo kao varna.
Uporabnik8879
11. 10. 2014 14.24
-2
Če se giblje v normalnih krogih, če se zabava tako kot je to primerno in če je tudi vzgojena tako, kot mora biti, je zelo malo možnosti, da bi nasedla nekje na sladke besede ali kaj drugega...če pa žura ob treh ponoči in potem sama kolovrati domov, je pa že več možnosti, da naleti tudi na kakega nepridiprava,.Največ lahko naredimo prav starši, da se minimizira možnost neke zlorabe. Ne rečem, pa da tudi kakega primera ni takega, vendar večina primerov je posledica in ne vzrok.
Et54678
11. 10. 2014 14.38
+5
ni treba nasedat na sladke besede, da bi se zgodil napad in punci, ki ju poznam ustrezata tvojemu opisu pa se jima je vseeno toi zgodilo. glej, razumem kaj želiš povedat in se strinjam s tabo ampak vedno je tako, da iščete tudi najmanjšo dlako v jajcu, da bi prevalili krivdo in vzrok na dekleta. in to me moti.
Uporabnik8879
11. 10. 2014 14.50
+1
Ne vem koliko poznaš današnjo mladino, vendar sexs ni več tabu. Že na prvem srečanju je to v igri, šele kasneje vse ostalo..Pa ne mi reč da ni tako, poznam jih kar nekaj, ki tako počnejo. Časi so se spremenili, kontracepcija je naredila svoje in tiste vrednote, ki smo jih mi gojili, kjer je bila prvo ljubezen in šele nato seks, ne veljajo več pri današnjih najstnikih. Lahko mi rečeš, da poznaš punco, ki ni taka, samo kolikor jih jaz poznam so tiste, "ki niso take" v manjšini. Žal je to kruta resnica in iz tega izvirajo tudi posledice, ker je seks postal kot senvič ali mobitel ali karkoli drugega in ni več tista vrednota, ki bi jo morali spoštovati, nima več teže zaupanja spoštovanja, ampak je le še zadovoljstvo in orodje za ostale manipulacije..
Et54678
11. 10. 2014 15.12
+5
se strinjam ampak tu je govora o nasilnem napadu, ne zmenkih in sladkih besedah, seks, potem pa kao "nisem hotela". sta to 2 različna scenarija.
0100011110111
11. 10. 2014 15.21
+6
tomyslo, v nobenem primeru NE MOREŠ zagovarjat posiljevalcev, pa če je ženska pomanjkljivo oblečena ali ne!!! NE MOREŠ! zakaj so potem eni tipi lahko pametni in ne bi kaj takega nikoli naredili, eni pa? zakaj se ves čas spuščate na stran posiljevalce, pa kaj je z vami? za posilstvo ni nobenega opravičila pa fertik, nima veze kako ženska zgleda in kako je oblečena! posilstvo se ne more opravičevat, zato ker osebo siliš v nekaj kar ne dovoli, sploh nekaj tako intimnega! raje začnite moške oz. svoje kolege učit naj ne posiljujejo, ne pa da debatirate kaj morjo ženske delat da ne bojo posiljene! sram te je lahko, da sploh dopuščaš možnost, oz postavljaš mejo kje je upravičeno da je ženska posiljena!!!!!!!!!!!!!!!! TOMYSLO - BOLAN ČLOVEK SI!
Urkoš
11. 10. 2014 15.29
+4
Hmmm torej, če je punca luštna, si je sama kriva?
Uporabnik8879
11. 10. 2014 19.16
+2
Eva, obsojam vsako nasilje pa naj bo nad bilo kom, hotel sem le povedati kaj je po moje vzrok za spodbujanja nasilja in na kaj bi bilo treba biti pozoren, da bi bilo tega čim manj..to je bil moj edini namen, razume ga pa lahko vsak po svoje, kot pač hoče. Ker poznam kar nekaj zgodbic okoli tega, lahko tako svoje mneje tudi povem. Zagotovo pa vsak posiljevalec sodi za rešetke. Kaj nasprotnega nisem nikoli trdil. Moj edini namen je bil pokazati na vzroke in na možnosti, da se čim manj ispostavljaš, da bi ne bilo počtje nekoga vspodbuda in priložnost za potencialnega posiljevalca ali nasilneža.
User1145050
11. 10. 2014 11.01
+8
"... saj jih skoraj polovica verjame, da lahko partner upravičeno pretepa svojo ženo..." Kako ste prišli do te ugotovitve?
gizmohizmo
11. 10. 2014 10.31
+3
Mi je pa resnićno zanimiva in pomenljiva izbira novinarja,da v ćlanku pokaže fotografijo mladega palestinskega para. Odgovor se kar sam rine naprej,da so 24ur pać ameriško trobilo in poskušajo demonizirati palestince. Najbrž malce pretiravam vseeno pa menim da se drugje izvaja še hujše nasilje nad otroki kot je le poroka med njimi. Omenil bi da je najbrž tudi nasilje,psihićno,da se dećek poroći tako mlad,da ga preprićajo kako ima pravico imeti ženo za lastnino in,povelićujejo njegov ego medtem ko bi ga morda raje vzgajali v duhu soćutja in empatije do žensk. Torej,kje je izvorno zlo ne vem toćno,je najbrž predmet diskusije in bolj poglobljene analize in ne takšno površno raspisovanje dni v letu s strani ZN. Na rtv slo sem zasledil intervju z eno feministićno aktivistko,ki je poudarila,da je danes oglaševanje raznih izdelkov za ženske postalo agresivno,ženska seksualnost je predstavljena zelo agresivno na naćin,da bo "pojedla moškega" in odgovor moških je agresiven,da kliće skoraj po samem posilstvu. Seveda se je ta feminizem obrnil proti ženskam,dejansko to niti ni već feminizem ampak nekaj kar je potrošniški kapitalizem zlorabil v svoj namen. Ženske predstavlja v pretirano agresivni obliki z visokimi petkami s katerimi lahko hodi po moških. Pać smo zmanipulirani zopet. Seveda ta primer velja bolj za zahodni svet medtem ko,je na vzhodu primer bolj drugaćen.
User1131217
11. 10. 2014 10.19
+1
Če ženske neb ble odvisne od moških, bi blo manj nasilja..... tko pa vse prenašajo. Kdo je pol nor???
Narcissa
11. 10. 2014 13.14
+0
imaš point. prenašajo zaradi tega ker nimajo kam ali pa preprosto zato, ker jim nudi veliko - materialno bogastvo, kosila/večerje zunaj, dober avto, hišo ... itd.
Carrasco
11. 10. 2014 10.11
+11
Sedaj veste zakaj ženske izbirajo 45 let starejše moške .Da jih nebi tepu
Shisui
11. 10. 2014 10.15
+12
User1162422
11. 10. 2014 10.09
+9
Ne smete pozabiti, da se nasilje vrši tudi nad moškimi. Našega Rožleta so mladostnice tako premikastile, da ima še danes strah pred ženskami.
VolilecSlo
11. 10. 2014 09.51
+16
Kako se znebiti partnerja? Obtožiš ga nasilja v družini, ker zahteva, da se ne hodi obut v dnevno sobo, da se ne je sladkarij pred kosilom, da je treba iti spat, ker je jutri šola, se učiti, imeti red..., če ga pa obtožiš še spolnega nasilja za več let nazaj, ko se niti sama ne spomni "zakaj že?", pa zadeva zagotovo deluje. Obenem pa ti prepovedo še stike z lastnimi otroci, ker si jih vzgajal kot je prav in normalno, da ne govorim o odškodnini, kazni.., To ni izmišljoitina !!!!!!
Uporabnik8879
11. 10. 2014 10.06
+3
User515435
11. 10. 2014 12.25
+2
obstajajo tudi takšni primeri, ampak realnost je velikokrat daleč od izmišljotine in daleč bolj grozna, kot si marsikdo predstavlja. To so izjeme. Mi je pa žal, da se kateremukoli pripeti tudi takšna krivica!
posiljatelj
11. 10. 2014 09.50
+36
V Sloveniji je to zakonsko urejeno. Pred nekaj leti je rom kupil 13-letno dekle od njenih staršev in jo v svojem stanovanju pretepal in posiljeval. Ko so se sosedje končno naveličali dekletovega kričanja, so policaji odpeljali dekle v porodnišnico, roma pa v pripor. Sodišče pa je s pomočjo poznavalke romske kulture odločilo, da nihče ni nič kriv, ker pač gre za posebne potrebe romske skupnosti. Cela Evropa in cel svet se lahko uči demokracije v Sloveniji.
Arguss
11. 10. 2014 09.42
+10
To počnejo samo strahopetci in izmečk..i.Si slišal si usmiljenja vreden.