Tujina

VIDEO: Kit ubijalec napadel trenerja

San Diego, 26. 07. 2012 07.46 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Dramatičen posnetek iz zabaviščnega parka v San Diegu prikazuje trenerja ork, ki se s svojo 30-letno "učenko" bori za življenje. Dvotonska žival ga je namreč potegnila pod vodo in ga več minut ni spustila. Se je res želela le igrati?

Na spletu se je pojavil videoposnetek incidenta v svetovno znanem vodnem zabaviščnem parku SeaWorld v San Diegu, ki bi dreserja ork skoraj stal življenje. Dvotonska žival ga je namreč zgrabila za nogo in ga potegnila pod vodo, nato pa mu ni več pustila na površje. Mnenja o tem, ali se je želela le igrati ali ga je nameravala ubiti, se sicer razlikujejo, najbrž pa je še najbližje resnici eden od komentatorjev, ki je pod video ironično zapisal: "Mogoče pa kiti ubijalci, tigri in medvedi niso najboljši ljubljenčki."

Napadeni dreser je bil takrat 39-letni Ken Peters, napadalka pa 30 let stara samica Kasatka. Treniral jo je več let. Ko ga je po dolgih minutah pod vodo, ko ga je kot krpo brez življenja vlekla za seboj, le spustila, je odplaval do roba bazena, nato pa so mu noge odpovedale. "Če bi ga želela ubiti, bi tudi ga. Naučeni smo, da ostanemo mirni. Če se razburiš, se razburi tudi žival," je povedal nekdanji dreser Thad Lacinak.

Video je nastal leta 2006, a so ga objavili šele te dni. So ga pa že lani uporabili kot dramatičen dokaz na sodišču na Floridi, kjer je potekala obravnava proti SeaWorldu v Orlandu. Marca 2011 se je namreč tam zgodil podoben incident, ki pa je imel tragičen konec. Svojo trenerko je pod vodo povlekel samec, dvakrat težji od Kasatke, in jo zadrževal toliko časa, da je utonila. Tožilstvo je s posnetkom iz San Diega dokazovalo, da so se v SeaWorldu zavedali, da so večtonske živali, ki se jih je prijelo ime kiti ubijalci, lahko nevarne. A je obramba trdila drugače. Peters se je odzval tako, kot se je od njega pričakovalo, in se že kmalu po incidentu vrnil v službo, kjer dela še danes, so se branili.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (137)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

odbogaposlan
26. 07. 2012 18.33
+4
24počasnih kur to sodi med zanimivosti, al pa tujo sceno!
odbogaposlan
26. 07. 2012 18.33
+10
zdej je kit ubijalec malo treniral človeka!
kopron
26. 07. 2012 20.20
silvija111
26. 07. 2012 15.47
+2
sam si je kriu oz tisti k trenirajo te zivali so pr...ci nj jim pustijo zivet v morju nevem....in ce je blo to iz leta 2006 ka rabmo mi to vedet nimate kj drugega objaulat zato je to
chani
26. 07. 2012 15.39
+2
clovek bezi z vode in vi napiseste ali je slo za igro...res ste talenti!!!ocitno je da ni igra!!!
Pepermint
26. 07. 2012 23.08
+2
Kit si je to predstavljal kot igro, ne človek!
bigfudge
26. 07. 2012 15.17
+1
Killer whale - kit ubijalec. nekateri mislijo, da je ime ironično al kaj...
kopron
26. 07. 2012 20.21
+0
VolkBrenin
26. 07. 2012 21.21
+1
kopron...naivneža sta vidva oba...kit ubijalec mu rečejo ameri...za nas je orka...iz delfinje familije.... za katerega NI znano, da bi v naravi/morju v svojem okolju napadal in ubijal ljudi....
bigfudge
26. 07. 2012 21.24
-1
vem da ni dejansko kit, ampak niso nič manj krvoločni od krokodilov ali pa morskih psov, pač so pametnejši, da se jih marsikaj naučit, ampak nagon ostane
VolkBrenin
26. 07. 2012 14.23
-3
samo vprašam...večkrat grem nalovit ribe v manjši ribnik, poln postrvi....seveda prijemljejo kot nore...v ribniku se jih tare....in potem domov na žar.... a so potem te postrvi tudi revce...? imajo premajhen ribnik al kako.... po logiki nekaterih nasprotnikov bazena orke....bi jih moral nesti v bližnji potok...ne pa domov na žar.
lanalaura2
26. 07. 2012 13.47
+16
Joj,kakšen članek....Prvo:orka ne sodi v bazen!!!!Drugo:če bi ga želela ubiti,bi ga z lahkoto!!!!Tako je,če se igraš s divjo živaljo in celo od nje zahtevaš,da te uboga in izvaja ene blesave vaje....Še dost potrpežljive živali so,glede na to,da dreserje vodi čisti pohlep!In da ne bi kdo reku,da imajo dreserji pa ja radi živali...Ja,orko imam jaz najraje in privoščim ji svobodo!
VolkBrenin
26. 07. 2012 13.49
-5
kaj pa pršut in teletina ? ti tekneta....al pa kakšen jajček na oko
VolkBrenin
26. 07. 2012 13.51
-4
domnevam, da so zate igrice s psom in dresura psa ,tudi ene blesave vaje...recimo agility
lanalaura2
26. 07. 2012 13.51
+3
lanalaura2
26. 07. 2012 13.52
+3
Aja,pa najdi si koga drugega za pregovarjanje...Vsak ima svoje mnenje.Lep dan!
VolkBrenin
26. 07. 2012 14.18
-3
lana...ni argumentov ....ni komentarja, kajne...zakaj bi bilo meni žal , če ti ne ješ pršuta in teletine ne vem.... je pa prav, da se zamisliš, kaj se z živalmi dogaja okoli tebe vsak dan...pa je to za večino nepomembno...pred nosom in vsak dan... Zakaj je potem pomemben bazen tele orke ???? ali z drugimi besedami...z eno roko ješ sendvič s salamo , z drugo pa pisariš o ubogih živalih....ni logike...ali pa ni razuma...
kopron
26. 07. 2012 20.21
+2
PIXQ
26. 07. 2012 13.26
+6
Kot pravijo ostali, ta bazen je enostavno premajhen...dobro se je končalo za dreserja saj je ostal miren, kot se vidi tudi na posnetku, definitivno je šlo za igro, v nasprotnem primeru bi bil dreser mrtev. Take velike morske zivali spadajo v naravno okolje.
VolkBrenin
26. 07. 2012 13.42
-4
kam pa sosedov teliček, ki je v štali ??? Med zrezke, domnevam....aja...štala ni premajhna...pa svinjak tudi ne....hm..
spidy1977
26. 07. 2012 18.14
VolkBrenin
26. 07. 2012 13.25
-2
če je tale orka v bazenu problem...potem je treba takoj ukiniti vse domače ljubljenčke, vse cirkuse , vse živalske vrtove, vse farme za vzrejo živali...prepovedati vse laboratorijske poskuse na živalih ( kaj jim šele tam delajo)...nenazdanje je treba prepovedati plovbo po morju ( svinjarija in hrup za vodne živali)...letenje po zraku, ker oviramo jate , ki se selijo...in tako v nedogled... Ni logike, da je problem tale orka/ njen "bazenček"...ob vsem ostalim , kar počnemo.
SilverBullet
26. 07. 2012 14.56
+3
No, no... zdaj pa malo pretiravaš. "Ali vse ali nič" je sila čudna logika.
VolkBrenin
26. 07. 2012 16.18
+1
silver...ok...pretiravam iz preprostega razloga...ker nekaj je pomembno....recimo tale orka...slon piki v cirkusu je pa car...in mu je lepo, kao....in ta isti folk, ki tukaj piše, kako je orka boga in ima premajhen bazen...v nedeljo pelje svoje otročke nahraniti živalice v ljubljanski zoo.....meni se to , milo rečeno zdi bedasto...dvolično....nelogično...al pa kakor hočeš...predvsem pa oprano in omejeno gledanje in doživljanje sveta/živali okoli sebe... ene so revce...druge pa ne...pred nosom ???? ti logike....
bamperli
26. 07. 2012 13.15
+1
riba ko riba. dobra je ko "zaplava" v olju, še bolš pa ko v mojem želodčku :) mmmmmm sn kr lušte dobo
VolkBrenin
26. 07. 2012 13.43
-2
Pepermint
26. 07. 2012 23.09
SBR
26. 07. 2012 12.33
+24
Orke in delfini ne spadajo v te majhne bazenčke samo zato da bi zabavali ljudi!!!! nebi rekla da bi bilo ekstremno ogrožena vrsta in bi jih v ujetništvu pomagali razmnoževat...ampak samo za veselje ljudi je pa žalostno no :(
VolkBrenin
26. 07. 2012 13.18
+1
ok....staff...se strinjam da ne spadajo v te male bazenčke...kot še marsikatera žival ne..samo, kam potem spadajo kanarčki, papige, psi, mački.....in tako dalje...da ne omenjamo prašičjih, govejih in ne vem še kakšnih farm....in lepi bazenčki v morju (tudi v jadranu, lepe primerke imaš na koncu dugega otoka ) kjer se tare rib , da jih/te živali, mi popapcamo... Človek si pač vzame kakšno žival za ljubljenca na tak ali drugačen način...po cirkusih vlačijo s seboj v mnogo manjših kletkah slone, tigre, leve...itd....pa vsi veselo vlačijo še otroke tja na ploskanje ???? zato ker je "zabavno" ? ne vem...nekako so to dvojna merila, kaj je prav in kaj narobe...
VolkBrenin
26. 07. 2012 13.19
-2
lopov
26. 07. 2012 13.25
PSI omg prijatelj psi majo radi ljudi bol kot ti mislis pes cisti ljubljencek,odvisen je od cloveka za ostalo pa tk...
VolkBrenin
26. 07. 2012 13.39
-2
ah grega...ti že veš kaj si jaz mislim o psih , a ne...se mi samo dozdeva, da sem jaz v življenju imel več psov, kot ti let....
Potomfl
26. 07. 2012 13.46
+0
Kje nej pa poj jst orko videm? Te vprašam?
andraz1994
26. 07. 2012 12.18
+3
mah če bi ga hotla ubit bi ga lahka z enim ugrizom. če je biv pa lov za zabavo kod je SilverBullet napiso pa dvomim da bi ga kr tak spustila iz vode sj ni butasta ne
VolkBrenin
26. 07. 2012 12.09
+4
pa majhen bazenček..pa zaprte in take reči....pred nosom pa tisoče domačih ljubljenčkov, ki jim je velikokrat še slabše....hm..psi na verigah...al pa cele dni v pesjakcu 3x4...in mu je kao lepo...konj, če ima srečo , da ima izpust...tistih nekaj kvadratnih metrov....hm....ni logike...vsi slepi, vsi omejeni ?
mica33
26. 07. 2012 14.37
+3
Nihče ne trdi, da je to kar si naštel, prav..nasprotno, žival potrebuje svobodo, tako kot vsa živa bitja, tudi domačih ljubljenčkov se ne sme omejevati. Pa s tem ne mislim, da je treba pse spustit na ulico, da harajo sami, ampak, da niso privezani, da jih redno vodimo na sprehode, s e z njimi igramo in jim zagotovimo dovolj prostora za tek. Tudi kanarčke sem imela doma, pa smo jih vsak dan spustili čez dan ven iz kletke in sta prosto letala po stanovanju..in naj še povem, da sta kakala izključno v kletki..ne me vprašat kako to, ker tudi nam ni bilo jasno. V glavnem, tisti, ki imamo radi živali se zavedamo, da žival (katerakoli) rabi dovolj prostora, zato tudi ne zagovarjamo takih bazenov in podobnih umetno narejenih habitatov. Ampak to je debata o človeški neumnosti
JozaFric
26. 07. 2012 11.48
+0
naj jo sedaj podarijo Japonskim znenstvenikom, ker je nevarna za ljudi. Za predstave ni več, v morje jo je pa tudi nevarno spustit, ker bi ogrožala plavalce.
SilverBullet
26. 07. 2012 11.53
+7
Japonski znanstveniki pa komaj čakajo, da jo zapakirajo v vrečke in hladilnike za nadaljnje znanstveno preučevanje.
samuelinho
26. 07. 2012 12.33
+1
SilverBullet
26. 07. 2012 11.46
+6
Bo pa držalo, da so orke zelo inteligentne in se v marsičem mirno kosajo s človekom. Ena takih stvari je lov za zabavo. Enkrat sem gledal posnetek, kako so tri orke napadale kita z mladičem... dve sta zamotili mamico, da ni mogla pomagati mladiču, tretja pa je direktno napadala mladiča. Vse skupaj je trajalo skoraj eno uro, dokler nista bila oba - mati in mladič - tako izčrpana, da so orke z lahkoto pokončale mladiča. Nato so od mladiča vzele samo grižljaj, kot da bi hotele vzet trofejo, in odplavale dalje. Orke in delfini spadajo med inteligentnejša bitja. Podobno kot šimpanzi. Šimpanzi vodijo svoje vojne med "klani" in se pobijajo, hkrati veselo lovijo druge opice, jih pobijajo in se z njimi prehranjujejo. Niso zaman naši najbližji sorodniki, oziroma mi njihovi. In dogmatična (preživeta) postavka, da živali vodijo nagoni, ljudi vodi pa razum, je glavna ovira na poti, da bolje spoznamo in razumemo živali, na eni, in nas in naše vedenje, na drugi strani. Precej se lahko naučimo o obojih ravno s preučevanjem in raziskovanjem podobnosti. Ravno šimpanzi nam, recimo, lahko skrivajo ključ do odgovora o naši lastni agresiji v naši vrsti in povodih zanjo.
PVD
26. 07. 2012 11.48
-3
Me zanima če majo oni tut probleme in skrbi z izgonom Urana HAHAHAH =)
SilverBullet
26. 07. 2012 11.50
Mislim, da je rudnik urana v žirovskem vrhu zaprt že več let.
VolkBrenin
26. 07. 2012 12.04
+1
silver b....s strinjam da so zelo pametne ...tudi logično razmišljanje jim ni tuje...jaz sem gledal posnetek, ko so tri tako "priplavale" do manjšega kosa ledu , da je ta toliko zanihal, da je v morje z njega padel - mislim da tjulenj...
PVD
26. 07. 2012 11.35
+8
Ko imate tolk govort o pameti in inteligenci ... res je ... so pri vrhu, vendar je pa tut to res da ma ena orca bl zdravo pamet k cel naš parlament =) Drgač pa kva pa rinejo .. je ze model kak gib napacn naredu in je zival narobe zastopila ... sicer sem biolog ... ni se s tem igrat in naj jih pustijo v divjini ...LP
VolkBrenin
26. 07. 2012 11.48
-2
a sosedov pes pa mačka , ki sta po cele dni v stanovanju ...3x na dan na sprehod za 5.minut....je pa čisto ok, a ne.... tudi tem živalim nam pred nosom bi pasalo vse kaj drugega...se ti ne zdi biolog.
PVD
26. 07. 2012 13.56
+1
Seveda da bi ... samo moraš se zavedat da 70% teh udomačenih živali ni sposobnih in naučenih lovit hrane ... žretje po kontejnerjih ni LOV !!! ... Banalen primer, moj maček je tako len, da ko ga spustim ven se mu še nabrisat ne da ene kaj šele da bi šel miša lovit ... lepo pride domov in 2x zamjavka " ATE DEJ JEST " =) ... Imamo pa tudi "divje macke" na vikendu ... vsak teden po zimi jim nosimo hrano da ne zmrznejo ker so prelene lovit lasten plen .. ptičev je kot za Rusijo ... vendar kje ... udomačitev teh zivali pred 100 -200 leti je v genetiki naredilo svoje ... dobile so gen lenobe !!! samo za razlago da bos vedel zakaj dolocene zivali raje imeti doma kot v divjini... je pa res da smo za to krivi MI !!
VolkBrenin
26. 07. 2012 14.11
+1
pvd....lej, mi je jasno, da moji psi ne morejo na lov za hrano, razen z mano do hladilnika....in mislim ,da tistih 70% ne drži, ker po moje nobena od teh ni sposobna preživeti sama... Hotel sem povedati nekaj o dvoličnosti---ali bolje zamegljenem umu ljudi...Problem je, ker je orka v bazenu...za te iste ljudi pa ni problem vse ostalo, kar se dogaja živalim, njim pred nosom... Poanta mojih komentarjev je...da se ljudje obesijo na "malenkost"...ne vidijo pa drugih , njim samim pred nosom, v nebo vpijajočih svinjarij, kako se dela z živalmi,....in med komentatorji, kako je uboga tale žival, sem prepričan, je mnogo takšnih, ki niti za lastno žival ne poskrbijo kot je treba...al pa gredo v zoo , al pa v cirkus ploskat.... V čem je razlika....med orko in ostalimi naštetimi...
PVD
26. 07. 2012 14.31
+1
Iz tega pogleda pa te čist razumem ... sicer je to komplicirana stvar čustev ... "a piščanc na kmetiji ima kaj boljš od lajfa k tist v baterijski reji ... še vedno oba tut prbližno ne dožvita starost" ... kar se pa samga folka tiče pa raje ne bi ... dokler vidim ljudi na cesti, kateri še starču z polno vrečko iz trgovine ne morejo pomagat 100m vreče nest, vem da niso zmozni tudi kaki živali ... tako da tko kot praviš, piskat je lahko, a sami se ne zavedajo/mo kaj vse smo zgre in za "grešil"
samuelinho
26. 07. 2012 11.34
+9
Ne vem ali je šlo samo za igro, a tudi orka je samo žival, ki le sledi svojemu lovskemu nagonu, saj ima v svojih genih zapisane lasnosti divjih živali in zato se ne čudim nad obnašanjem te orke nad dreserjem, saj je jasno, da nobeden dreser, pa čeprav je lahko zelo sposoben, ne upa imeti popolnega nadzora nad živaljo in menim, da take živali ne sodijo v zabaviščne parke, temveč v divjino.
VolkBrenin
26. 07. 2012 11.33
-2
kaj eni pljuvate po dresiranju...pa da je zaprta in podobne štorije... A rio mare....al pa skuša na žaru so pa ok, a ne.... a ni bolje da je v bazenu....kot v konzervi.
SilverBullet
26. 07. 2012 11.47
+1
Nekje drugje se je en hvalil: rio mare dvakrat na dan, pa če vse ribe pocrkajo v morju....
chrissek
26. 07. 2012 11.29
+14
S tem je orka samo pokazala, da ji ni všeč da je zaprta v tem majhnem, omejenem prostoru! Ne vem, kako lahko tako veliko žival zaprejo v tak bazenček... To je enako, kot da bi bili ljudje celo življenje zaprti v eni sobi.
freiburg611
26. 07. 2012 11.28
+5
JA ČE BI GA HOTLA UBIT GA BI ŽE ZDAVNEJ,,