Tujina

V Urugvaju uzakonili posvojitve za homoseksualce

Montevideo, 10. 09. 2009 10.06 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

V eni najnaprednejših držav Latinske Amerike so naredili še korak naprej. Kljub nasprotovanju cerkve so kot prvi na celini sprejeli zakon, ki homoseksualcem dovoljuje posvojitev otrok.

V Urugvaju lahko homoseksualni par posvoji otroka.
V Urugvaju lahko homoseksualni par posvoji otroka. FOTO: Reuters

Zgornji dom kongresa južnoameriške države Urugvaj je v sredo s podporo 17 od skupaj 23 senatorjev potrdil predlog zakona, ki homoseksualnim parom dovoljuje posvojitve otrok. Ta država je tako postala prva na celini, ki zakonsko podpira možnost posvojitev. Urugvaj je že lani dovolil civilne zveze za homoseksualne pare.

Spodnji dom kongresa je predlog zakona podprl že pretekli mesec, prvi levičarski predsednik države v vsej njeni zgodovini Tabare Vasquez pa je maja homoseksualcem dovolil vpis na vojaške šole.

V državi s 3,5 milijona prebivalcev je zakonu najbolj ostro nasprotovala katoliška cerkev. Nadškof Montevidea Nicolas Cotugno je pred glasovanjem dejal, da bi bila potrditev homoseksualnih posvojitev velika napaka, ker ne gre za vero, filozofijo ali sociologijo, ampak za spoštovanje same človeške narave.

Urugvaj je sicer med naprednejšimi državami Latinske Amerike. Leta 1907 so tam dovolili ločitev, leta 1932 pa so ženskam dali volilno pravico.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (41)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Zbluzeno
10. 09. 2009 22.35
Realworld, popolnoma se strinjam s tabo. Žal mi je, da imaš (tako kot mnogi) tako zgodbo s starši, jaz sem na srečo na boljšem. Strinjam se, da otroci sami po sebi nimajo predsodkov, te jim vzbujajo starši; če bi bili vsi starši normalni, mislim da otroci homoseksualcev v šoli ne bi bili zapostavljeni. Sam pa imam izkušnjo iz otroštva, da moji prijateljici (sosedi) mama kar naenkrat ni več dovolila, da bi se družila z mano. Sicer ne vem, kakšen je bil razlog, lahko tudi da je bila kaka zamera do mojih staršev ali kaj podobnega, pa tudi prijateljica mi ni znala povedati, zakaj. Na žalost pač eni ljudje ne morejo mimo predsodkov ali zamer, ne glede na to, ali je to dobro za otroke ali ne. Tako da se mi zdi skrajno neprimerno, da istospolne pare in njihove otroke že vnaprej žigosamo z raznimi titulami, ki slonijo na golih predsodkih in stereotipih. Torej, čestitke Urugvajcem, da so (vsaj zakonsko) porušili ta stereotip in neenakost, kljub nasprotovanju cerkve, ki itak dela več škode kot koristi. Upam, da bo to zgled tudi drugim.
hollywoodstars
10. 09. 2009 16.35
Prava odločitev v dobro otrok. Sedaj bodo imeli več potencialnih skrbnikov. Pohvalno in tukaj bi bilo treba spreeti isti zakon. Jaz kot nekdo, ki ni imel koristi od svojih staršev, bi raje imel dva homnoseksualna skrbnika, ki bosta dobra do mene kot pa dva heteroseksualca, ki samo na svojo rit mislita in te zanemarjata. Ljudje ste pa zabiti v glavo, ker ste polni nekih predsodkov in se vbidi, da nimate pojma o življenju. Otroci nimajo predsodkov, odrasli jim vsiljujejo blesarije. Vendar raje se kot otrok spopadam s predsodki v šoli, kot pa z dramo doma.
Abacus
10. 09. 2009 15.48
tokrat dam pa prav cerkvi
vemdanicnevem
10. 09. 2009 15.44
Ne-naravena sta tudi kloniran paradajz in klonirana ovca. Pa imajo kloniranje vsi za napredno. Kdo pa govori o tem, da je biti gej nenaravno? Gre za to, da nekateri boječneži nimajo toliko ja jc, da bi drugim pustili, naj se svobodno odločajo o sebi. Potem pa jim vsiljujejo svoje poglede. Tišje naj bodo geji in naj ne jamrajo, kako jim gre hudo (res, da na žalost še nimajo enakih pravic kot heteroseksualci; se mi pa zdi, da je stanje drugačno kot pred 30 leti in da se veliko dela v tej smeri, da bi njihove zveze postale enakopravne heterozvezam), utihnejo pa naj tudi heteroseksualci, ker ne vem, zakaj se počutijo ogrožene, če pa noben gej ne gleda za njimi in jih ne "groža". To, da bi se pa človeštvo končalo, če bi bilo vsi homoseksualci, je pa bedno, da bolj ne more bit. Namreč tudi homoseksualci imajo lastne (in ne posvojene) otroke.
zahod.west
10. 09. 2009 14.38
ne-naraven=napreden?
rubikon
10. 09. 2009 14.10
in če bi bil topel, se tega ne bi sramoval, sramoval bi se tega, da bi te poznal.
rubikon
10. 09. 2009 14.09
SvetJeZadet, ti si spet en(a) tistih, ki jo zanima, s kom kdo spi! radovednost ni lepa čednost. js že imam otroka - s punco sva srečna starša 9mesečnemu sinčku. ko bo čas, si želim še več otrok. in prepričan sem, da jih ne bom vzgajal homofobno tako kot ste tule nekateri vzgojeni ampak bom vzgajal tako, da bo otrok znal spoštovati vsakega človeka, ne glede na spolno, versko, narodnostno usmerjenost in raso. kar se pa tiče strani: ti in tvoji somišljeniki ustvarjate strani med ljudmi. in zaradi vas potem prihaja do prerekanj, ker se vtikate tja, kamor ni treba. in jaz se potem postavim na tisto stran (če je nedolžna), ki jo vi (po krivem) zaničujete in pljuvam po tisti strani, ki jo vi poveličujete. ker v bistvu smo vsi ljudje. in res ni moja stvar, če Janez spi s Francem al s Francko al pa z obema al pa z nobenim. tudi ti bi se moral(a) brigati le za svojo posteljo.
lila.ayla
10. 09. 2009 13.45
glede tega imam povsem jasno stališče: če je povsem zakonito, da otroka vzgaja samo mami (ali samo oče), zakaj potem otrok ne bi smel imeti dve mami (ali dva očeta). gotovo mu bo bolje kot samo z enim
SvetJeZadet
10. 09. 2009 13.37
kaj, valerija in rubinko, a sta vidva tu topla in si želita deco, da se tolk spravljata na kozmota in ščitita toplo stran? :-) naj vsak dela kaj hoče, sam ne vsega javno objavlat, kr pol nastanej prepiri.
JA-NE
10. 09. 2009 13.32
Tako je ...v heteoseksualnih družinah je največ zlorabljenih otrok....a eni ki vsepovprek pljuvate tega ne vidite ali pa spadate med njih in zlorabljate lastne otroke....bi vas morala malo policija obiskati pa tudi socijalna služba, da bi preverila, kako za svoje otroke skrbite. Res je da sta potrebna ženska in moški, da nastane otrok a nikjer ne piše da otrok po rojstvu še naprej rabi oba....
walerija
10. 09. 2009 13.16
rubikon: se strinjam s tabo. verjetn pa bi reuček cosmoss rad povedau da bi rad spal s sosedom pa se boji da bi mu njegou lastni heteroseksualni fotr bučo odtrgou :)
rubikon
10. 09. 2009 13.09
pa še to, cosmoss, o onih treh, o katerih sem prej pisal, pa ne rečeš niti besede. oni so bolni, oni so pedofili, 2 izmed njih sta se izživljala nad lastnim otrokom!!! pa to niso osmaljeni primeri! za tisoče takih HETEROSEKSUALNIH bolnikov se sploh ne ve, kako uničujejo življenja otrok. to je bolano!!! spravljaj se na take, ki uničujejo življenja nemočnim in nedolžnim otrokom, ne pa blatit tiste, ki bi otrokom radi pomagali!
rubikon
10. 09. 2009 13.01
spet se bom ponavljal: cosmoss, ti si *****!!! 1. kje sem se predstavil in povedal, s čim se ukvarjam? povej natančneje, ker očitno ne znam brati, ker nikjer ne vidim, da bi o sebi kaj pisal. 2.dol mi visi, kaj si misliš o meni. bi blo pa pametno, da te skenslajo za vedno, glede na to, kakšne ******* izjave tule daješ. je boljš, da si tiho, kot da si sramoto nabiraš. sreča, da si tule pod nickom, drgač bi po moje ti bil tiho in se ne bi toliko oglašal. 3. če celga sveta ne birga, s kom ti spiš, zakaj se ti brigaš, s kom spi en iz Urugvaja? kaj maš od tega? si fouš, da si on upa priznat, ti si pa ne upaš?
cosmoss
10. 09. 2009 12.44
walerija 10.09.2009, 12:40 Svoj glas ste že oddali 0 cosmoss: po sliki sodec te je vzgajala psica in po tvojih komentarjih sodec te je vzgojila bolj slabo. To sem pripel gor tvojo sliko in skini mi se ker si brezvezna oziroma brezvezen.hehe
dirigent
10. 09. 2009 12.41
V eni najnaprednejsih drzav J. Amerika so tokrat naredili korak nazaj. Nobenemu otroku ne zelim, da ga posvoji homoseksualni par.
walerija
10. 09. 2009 12.40
cosmoss: po sliki sodec te je vzgajala psica in po tvojih komentarjih sodec te je vzgojila bolj slabo.
cosmoss
10. 09. 2009 12.35
In nihče mi ne bo govoril da geji ne zlorabljajo majhnih otrok. Sram jih je že lahko kaj so ne pa da še bodo uboge otroke v tem primeru naredili za pristaše svoje vrste.
cosmoss
10. 09. 2009 12.30
rubikon 10.09.2009, 10:59 Svoj glas ste že oddali 4 cosmoss, ti si *****!!! a je tisti ptujčan, kateremu je hčerka rodila otroka, bil gej? ne, ni bil! a je tisti američan, ki je ugrabil najstnico in ji naredi 2 otroka, bil gej? ne, ni bil! a je fritzl bil gej? ne, ni bil! če že posplošuješ, potem lahko iz zgoraj napisanega sklepaš, da je vsak heteroseksualec pedofil. bi pa raje videl, da otroka posvojita geja kot pa kak ptujski fritzl. najbolj sprevrženi so še zmeraj heteroseksualni bolniki, ki se spravljajo na otroke. Tukaj si se že sam predstavil kaj si in s čim se ukvarjaš. Raje ti ne bom pisal še svojega mnenja o tebi,ker me bodo spet sklensali dol za nekaj časa kot pred kratkim.
victoriosus
10. 09. 2009 12.21
to ni nujno korak naprej, veste...
MareMare76
10. 09. 2009 11.37
važno je, da so otroci ljubljeni... kakšnega spola je pa kdo, je pa čist vseeno... do sedaj še ni bilo, da bi se v kakšni homoseksulani družini kej čudnega dogajalo, vedno se piše o povprečnih heteroseksualnih familijah... Otrok rabi drugače okoli sebe ljudi, ki ga bodo imeli radi in ga vzgajali... če sta to dva tipa al pa dve bejbe, je pa res čist vseeno.