Tujina

Šok za Grčijo: Nemčija zavrnila prošnjo za podaljšanje programa pomoči

Atene/Bruselj, 19. 02. 2015 06.44 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Grčija je Bruselj uradno zaprosila za podaljšanje obstoječega programa evropske finančne pomoči za šest mesecev. Ranljiva evrska država želi s tem pridobiti čas za pripravo protivarčevalnih reform. Nemčiji atenska prošnja ni všeč in jo je zavrnila.

Zastavi
Zastavi FOTO: Reuters
V Bruslju sicer neuradno resno dvomijo o možnosti dogovora na ravni finančnih ministrov držav v območju evra v petek. Razmere so po neuradnih informacijah zelo resne. Omenjajo se trije scenariji. Prvi je dogovor z Grčijo o podaljšanju programa financiranja ob resnih zavezah. Drugi je uvedba paralelne valute, vezane na evro. Tretji pa izstop Grčije iz območja evra, grexit.

Grčija je Bruselj danes uradno zaprosila za podaljšanje obstoječega programa evropske finančne pomoči za šest mesecev, so potrdili v grški vladi. Šef evroskupine Jeroen Dijsselbloem ima prošnjo že v svojih rokah, finančni ministri evrskih držav pa bodo o njej odločali v petek.

A še pred petkovo odločitvijo je prvi šok priletel iz Berlina. Nemčija je namreč zavrnila grško prošnjo za podaljšanje programa pomoči. Po njihovem mnenju namreč prošnja ne vsebuje pogojev, ki jih pričakujejo v evroobmočju.

Grčija želi čas

Ranljiva evrska država želi s podaljšanjem obstoječega programa pomoči pridobiti čas za pripravo protivarčevalnih reform. Tiskovni predstavnik grške vlade Gabriel Sakelarides je na zasebni televiziji Skai dejal, da je njihov cilj dogovor doseči kmalu. Grški finančni minister Janis Varufakis je sicer že v sredo ocenil, da bo grški predlog zadovoljiv tako za grško stran kot tudi za evroskupino.

Slednjemu očitno, vsaj za Nemčijo, ni tako. Tiskovni predstavnik nemškega finančnega ministra Martin Jaeger je dejal, da ''pismo iz Aten ni predlog, ki bi peljal k ustreznim rešitvam''. ''V resnici gre za premostitveno financiranje, brez da bi izpolnili zahteve programa. Pismo ne zadovoljuje kriterijev, dogovorjenih na ponedeljkovem sestanku evroskupine''.

Po nemškemu ne-ju so se odlasili tudi že v Atenah. Evroskupini sporočajo, da imajo finančni ministri držav območja evra v petek le dve možnosti: ali grško prošnjo za podaljšanje programa finančne pomoči sprejmejo ali pa zavrnejo. Zdaj bomo odkrili, kdo želi poiskati rešitev in kdo ne, so izpostavili viri iz vrst grške vlade.

Evroskupina bo o grški prošnji sicer odločala v petek ob 15. uri po srednjeevropskem času.

Grški premier Cipras in finančni minister Varufakis
Grški premier Cipras in finančni minister Varufakis FOTO: Reuters

V Evropski komisiji so sicer v sredo izrazili previdnost. Podaljšanje sedanjega programa pomoči bi po besedah podpredsednika Evropske komisije Valdisa Dombrovskisa, ki je pristojen za evro, pomenilo tudi spoštovanje sedanjih zavez, pri čemer pa je mogoča določena prožnost.

Za Junckerja pismo iz Aten "pozitivno znamenje"

Predsednik Evropske komisije Jean-Claude Juncker pa nasprotno od Nemčije ocenjuje, da je prošnja za podaljšanje programa finančne pomoči iz Aten "pozitivno znamenje", ki lahko utre pot do razumnega kompromisa, je povedal govorec komisije Margaritis Schinas. V Bruslju sicer neuradno resno dvomijo o dogovoru na evroskupini in omenjajo možnost izrednega vrha območja evra.

Koliko denarja je dobila Grčija?

V sklopu sedanjega evropskega dela programa mednarodne pomoči je za Grčijo po izpolnitvi določenih pogojev na voljo še zadnja tranša 1,8 milijarde evrov posojil, 1,9 milijarde evrov od dobička na grške obveznice v lasti Evropske centralne banke ter 10,9 milijarde evrov neporabljene pomoči za banke.

Skupaj so sicer Evropska komisija, ECB in Mednarodni denarni sklad Grčiji doslej odobrila dva programa pomoči: najprej 110 milijard evrov, nato pa še 130 milijard evrov. Poleg tega je Grčija v začetku leta 2012 dosegla delni odpis dolga s strani zasebnih vlagateljev v višini prek 100 milijard evrov.

Ne glede na to pa grški javni dolg danes presega 315 milijard evrov in je na ravni 175 odstotkov bruto domačega proizvoda (BDP), kar predstavlja rekordno velik delež v EU.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (856)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

M_teorija
20. 02. 2015 14.36
+1
S klasikom se strinjam, če ga berem al pa ne, sam ko ne bi bil tako blag z desnimi skrajneži!?
M_teorija
20. 02. 2015 14.30
+1
mastablasta 20.02.2015 09:42:08 Res je, ampak Cipras obljublja, da bo temu naredi konec in naredil red od malverzacij, do neplačevanja davkov. Če tega ne bi imeli namen poštimat sem prvi, ki bi bil proti Sirizi in novi koaliciji!?
majstr4
20. 02. 2015 14.05
Ja tkole je: tipičen nemc porabi/potrebuje: - ogrevanje 5 mescev v letu - vsak teden ene 3 Batwurst, pa sixpack piva - En Smart za u službo, pa en BMW 4-wheel drive za pozim za smučat v Alpe - 5000 Eur na leto, da gre na en fajn dopust u tople kraje Vpašanje, ki se poraja: kaj od tega potrebuje tipičen Grk ? To sta 2 zelo različni kulturi! Najprej bi mogl to upoštevat, po pa naprej..
majstr4
20. 02. 2015 14.21
Situacija pa je trenutno taka: Prideš v Atene in vidiš tam Grke, ki se vozijo v nemških terencih BMW x3, Škoda karavan, Mercedes, ni da ni,... zakaj že ? :D Za boljše povezave med otoki? To je narobe EU svet!
Uporabnik113189
20. 02. 2015 11.21
+11
Ko sem spremljal oddajo na TV1 o sanaciji naših bank, sem ujel podatek, da bi vsak slovenec plačal 300 EUR več, če bi šle naše banke kot NLB in NKBM v stečaj. Moram priznati, da sem se takoj odločil in sem teh 300 EUR pripravljen takoj plačati na glavo v naši družini, samo da vidim naše bančnike stati v vrsti za hrano v javni kuhinji. Prepričan sem, da bi bila to zelo dobra naložba in bi za dalj časa preprečila lahkomiselnim nesposobnežem dostop do službe v bankah.
igy02
20. 02. 2015 11.09
+2
Bravo Nemci! Tem lenuhom Grkom ni za popustiti niti milimeter. Leta so živeli od kreditov, nič delali in vlekli dodatke, da si živ, da prideš sploh v službo itd. Grki imajo manjši izvoz kot Slovenija. Več ni potrebno povedati. In oni bi sedaj odpisali dolgove, čez dva tedna pa prosili za nove kredite. A vam ni jasno: brez kreditov sploh ne preživijo.
Uporabnik113189
20. 02. 2015 11.11
+7
Torej rešitev je, da grčiji odtegnejo kredite in NE PREŽIVIJO? Ali kdo misli, da se bodo kar pustili iztrebiti? Sak lahko naredijo tako kot Islandija. Zapro vse bančnike, banke v stećaj in rečejo da si vsi odplačilo kreditov lahko kar narišejo, oziroma naj jih izterjajo od goljufov, državljani jih niso naredili.
Uporabnik113189
20. 02. 2015 10.45
+3
Če gremo po vrsti, tista banka ki se imenuje po vreči zlata pa še nekaj drugih z domicilom v ZDA so nenadoma uničili vse vrednostne papirje in tako so vse tiste države, ki so živele od naložb finančnega kapitala v ZDA nenadoma postale revne. Grčija Ciper, nemške banke, tudi švicarska UBS itd..Razlika je v tem, da so v ZDA začela metati denar iz aviona in tiskati dolarje, medtem pa so banke, ki so bile prevelike da bi propadle pridno polnile svoje prazne mošnjičke in kar se da hitro vračale državno pomoč preko ropanja na borzah, s prevzemi, preprodajami podjetij, izjemno drago nafto. Skratka, kolikor denarja je raztrosil FED, toliko so ga z borznimi mahinacijami ameriške banke potegnile nazaj v svoje malhe in načrtno oropale vse vlagatelje v ameriški trg. Danes so se že "dokapitalizirale". Trenutno imamo stanje, ko se ena sama velikanska banka igra z vsemi valutami na svetu, saj presega ameriške okvire v mnogokratnikih. Evropa pač takšne sanacije bank ni naredila, ni metala denarja iz aviona ker nima razvitega svojega finančnega trga, ampak banke (ki so v primerjavi z največjo relativno majhne) izžemajo vso celino preko zategovanja pasu, nekatere bolj nekatere manj. Grčijo najbolj, Slovenija pa je bila nevarno blizu bankrota. Sploh se nam ne sanja kam so nas naši politiki pripeljali s svojo prihvatizacijo in kako nam je šlo za nohte. Zategovanje pasu in deflacija sta napačen koncept, ker ne razvrednosti kapitala v davčnih oazah, ampak ga celo plemeniti. Na ta način pa se krepi mafija in siromaši države ter državljane, socialo, gospodarstvo. To preprosto resnico obvladajo v ZDA, v EU pa so finančniki še vedno sto let za leseno žlico. Če bodo nemci še naprej pritiskali na Grčijo, bo le-ta prisiljena izstopiti. Mogoče bo postala naslednja članica v ZDA? Ali pa se bodo sporazumeli s kitajci. Ne glede na vse, ko bo padla prva domina, se bodo začele naslednje, Italija, Španija in nastal bo kaos v katerem bodo plenili volkovi..
omega _v6
20. 02. 2015 10.28
+5
Popolnoma pravilno! Zakaj bi samo Grkom odpisovali dolge naj odpišejo vsem 20%!! Ne more nekdo živeti preko svojih zmožnosti in samo kasirati medtem,ko se moramo drugi odrekati!! Poglejte si primer Kosova oni bi svojo državo vendar naj Srbi delajo za njih!! Ko pa so Srbi rekli niti centa pa so ljudje preprosto prisiljeni oditi saj so navajeni,da pod izgovorom nerazvitosti drugi delajo za njih!!
LaDecima
21. 02. 2015 02.39
A ti bi delal za 200€? Allstarke pa stanejo 50€..Zato pa hodijo ven..
Bojan-F
20. 02. 2015 09.19
+0
Zakaj taksen naslov? Nemska Vlada ni enotna do prosnje Grcije. Nasprotuje ji namrec Schäuble Wolfgang ideoloski sopotnik prejsnje grske vladne garniture ... ni hudic, da mu oni to tudi ne sugerirajo.
M_teorija
20. 02. 2015 09.13
+1
Sej človek bi še obsojal grke zaradi paketov pomoči, če bi jih dejansko tudi dobili!?
zvit kot presta
20. 02. 2015 09.58
+2
Saj so jih dobili, upam pa, da razumeš, da kredit, ki ga najame država nikoli in nikjer ne gre na zasebne račune vseh državljanov, ampak se rabi za financiranje javnih zadev. Ker pa so Grki s temi "javnimi zadevami" zelo, zelo, benevolentni in razsipni, se jim je zgodil bankrot. Torej kredite so posredno porabili vsi Grki.!
vezuv_
20. 02. 2015 10.26
+4
večina grške pomoči so šle za sanacijo nemških in francoskih bank :)
poluks25
20. 02. 2015 10.30
+2
zvit kot presta, sry ampak ti ne razumes.....
omega _v6
20. 02. 2015 10.31
+1
vezuv_ Ni res denar od pomoći je šel za vračilo dolgov!! Kaj so pa z tem denarjem naredili kreditodajalci pa mislim,da nobenega ne briga!! Tudi ti ne vprašaš banke kaj naredi z denarjem,ko ji vrneš obrok!!
M_teorija
20. 02. 2015 09.05
+9
Sposojeno~~~~Program pomoči Grčiji ima eden in edini cilj, da zagotovi vračanje kreditov nemškim in francoskim bankam. Če Nemčija akumulacije njenega finančnega sektorja v zadnjih desetletjih ne bi plasirala na trge novih članic, to je tudi bil pravi razlog širitve Evrope, ker s širitvijo denarnih trgov so se širili tudi trgi njenemu gospodarstvu, bi morale nemške banke in skladi pač plasirati to ogrono akumulacijo doma. To pa bi vodilo k rasti zadolženosti nemškega gospodarstva, državljanov in države. V tem primeru bi bila Nemčija danes v globoki recesiji in bi morala sprejemati ukrepe enake tem v Grčiji ( jih ne bi, ker bi izglasovala reševanje zadolženosti s tiskanjem denarja-evrov). Temeljna zakonitost finančnega sistema namreč je, da mora vso akumulacijo plasirati na trgu, sicer se sesuje vase. To je bilo prisotno v Italiji, ki je danes zadolžena preko vseh meja v recesiji in mora izvajati ukrepe varčevanja. V bistvu je Nemčija zadolženost "izvozila" in zato nima tako globoke recesije, bančne črne luknje ji pokrivajo države, ki varčujejo in zategujejo pas. Zato uspeh Nemčije ni v nekih strukturnih reformah na področju trga dela in pokojnin, kot pravijo neoliberalni dogmatki, pač pa v dejstvu, da je zadolženost izvozila. V bistvu niso grške ali naše banke dajale kredite, ki jih prejemniki ne vračajo (pri nas tajkuni) pač pa so jih dajale tuje-nemške banke in zato je skrajno nedpostno, da moramo kredite vračati državljani. Tudi Slovenci plačujemo zasebne kredite drugih, da naše banke vračajo zasebne kredite tujim zasebnim bankam zategujemo pas, smo v recesiji in le poglabljamo krizo. V bistvo so vse tajkunske kredite kreditirale tuje banke, le posli so bili vodeni preko naših. Nobene pravne, še manj moralne norme ni, ki bi zavezovala nas državljane, da vračamo kredite drugih. To delamo, ker nas v to sili oblast, ki je v službi prav teh finančnih mogotcev. Če bi ta denar namenjali za potrošnjo bi bil najmanj za toliko višji družbeni proizvod, torej bi bila recesija manjša, ali pa je ne bi bilo in bi bili tudi javni prihodki višji. Če poenostavim lahko rečem, da Slovenija ne bi bila v recesiji, ne bi bilo potrebno zategovati pas, če ne bi pokrivali slabih naložb nemških bank in bi bili Nemci, ki bi morali to početi. Povsem neokusno ob vsem pa je dejstvo, da so bili nemčiji po vojni odpisani ogromni dolgovi in ji je to zagotovilo tako hitro rast, od Grkov pa zahtev striktno vračilo, čeprav je v teh letih imelo nemško gospodarstvo in finančni sektor nekajkrat višje zaslužke od njih, kot znašajo dolgovi.~~~Shisui
JE-BI-GA
20. 02. 2015 09.18
+1
Dobro napisano, Nemčija in Francija pripravljajo pot za novodobno suženjstvo v EU. Ne vem kaj naši fanatiki še sploh vidijo v tej evropski greznici in kdo ima največ koristi od tega, rečem le lahko da takratko odnesemo le vedno delavci v industriji, politiki pa oblizujejo ritke Merklci in podobnim, da si lahko privoščijo nazaslužene bajne plače !!!!!
mastablasta
20. 02. 2015 09.42
+2
po drugi strain pa so si grki sposojali, čerprav so vedeli da ne bodo mogli vrniti. še več prirejali so "knjige" da so si lahko sposodili še več denarja. a se bi mi morali smiliti zaradi tega? grčijni se je tudi že odpisal ogromen dolg. narejen pa je bil tudi načrt kako bodo del, ki je še ostal odplačali. če je bil načrt mogoče napačen še ne pomeni da zdajh jim pa ni treba nič plačat. imeli pa so uslužbence v JU, ki sploh nikoli niso delali in so dobivali place in penzije. na veliko so utajevali davke itd. spet a naj se mi smilijo? bi se mi če ne bili taki "balkanci".
marhab1
20. 02. 2015 09.58
JE_BI_GA, kaj bomo pa naredili, če gremo iz eu, a misliš da bomo dobili še kakšen kredit, ne. Kaj potem kdo bo plačeval pokojnine drago javno upravo šolstvo zdravstvo? Verjetno ti ker bluziš bedarije in pojma o pojmu nimaš in bleješ kot vse neumne ovce pri nas.
M_teorija
20. 02. 2015 08.46
+5
V času Juge, kdo je imel več koristi od bratstva, Slovenija ali trg ostalih republik. Pa skoz smo jabral, kako nas gulijo!? A je zdaj med Nemčijo in ostalimi sredozemskimi "izkoriščevalci" kaj razlike. Kdo koga bolj potrebuje oziroma izkorišča!?
Netajkun
20. 02. 2015 09.15
+1
Ti samo poglej , kakšne so bile razlike med posameznimi narodi - v bivši državi . . . . in kakšne so danes . . . potem pa oceni kdo je živel na račun drugega .
kbcz
20. 02. 2015 10.10
netajkun, no, torej sedaj slovenci zivimo na racun nemcev, tako kot so "posamezni narodi" na nas racun, ane? ali ne? kako ze?
Netajkun
20. 02. 2015 11.05
+0
Življensko odvisni smo od EU trga ( 75 % ) in vseskozi tudi prejemniki EU denarja ( nepovratnega ) . Če bi se razšli , bi vsekakor bolj udarilo nas ( in ne severozahodnih sosedov ) .
M_teorija
20. 02. 2015 14.35
Netajkun, ta odvisnost je ena od prioritet, da jo rešimo. Disperznost in čim bolj razpršeno sodelobanje z drugimi je edino zagotovilo, da se nam zadeve ne rušijo. Podobno kot pravilo pri razpršenosti naložb v vrednostne papirje!?
zaenotnost
20. 02. 2015 08.45
+4
...izsiljevanje, zvitost trenutnih grških voditeljev je neprimerno za sodelovanje...kako lahko zaupaš takšnim ljudem v prihodnosti, da mislijo spoštovati zapisano...možnosti za izhod bi morali iskati skupaj z EU v interesu vseh ne samo svojih, zdaj imam občutek, da delajo z nas bedake, vse to smo doživeli že v bivši državi Jugi, ko so mimomo dogovora tiskali denar...
Shisui
20. 02. 2015 08.26
+10
Dol berem en bedak dejansko misli, da Grčija ne potrebuje EU denarja saj lahko preživijo od olivnega olja. AHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHA pa folk je res totalno zabit.
hondica
20. 02. 2015 08.29
+3
Pogoj za komentiranje bi morali biti vsaj osnovno znanje poštevanke.
BellaCiao
20. 02. 2015 08.37
+0
Shisui...nisi ravno inteligentno bitje...samo od oljk in turizma sigurno ne morejo dostojno živeti...bi pa še s kakimi izdelki lahko PREŽIVELI. Predvsem pa če bi hoteli s pomočjo pomagati dejansko ljudem, bi ta pomoč bila povsem drugačna oziroma bi ukrepi bili naravnani v popolnoma drugo smer. Pomoč = reševanje BANK...predvsem NEMŠKIH pa tudi FRANCOSKIH....
Sporo
20. 02. 2015 08.39
+10
Od olivnega olja preživiš, EU denar pa te ne nasiti, četudi ga cvreš. Kako je že s slovensko samooskrbo? Aja, prehitevam, to bo tema za čase, ko se boste srečali z vam danes še neznanim občutkom, imenovanim "lakota".
mastablasta
20. 02. 2015 09.46
-1
denar te ne nasiti lahko pa z njim marsikaj kupiš, kar pa te nasiti. sej tudi WC ne rabiš, samo če ga nimaš potem smrdi.
kbcz
20. 02. 2015 10.11
+2
res sploh ni cudno da drzava ki ima tri morja ne more preziveti brez pomoci dobrih bankirjev.
majstr4
20. 02. 2015 13.57
Sej po majo še ribe ! Ogrevat pa tut skor ne rabjo. Nemčija more kurt 5 mescev v letu. Toj pa bistvena razlika ! Tut transport je čist neki druzga. Grčija ma same otoke pa en kup enih ladij. To sta 2 čist popolnoma različni državi - v tem pomojem tiči problem!
repca1
20. 02. 2015 08.25
+6
Ko se srečata dve diametrali je pa tko. Na eni strani imperialistični kapitalizem in na drugi strani nezrel len otrok, ki mu na kraj pamet ne pade da bi delal in prevzemal odgovornost zase.
Shisui
20. 02. 2015 08.27
+8
Če bi se samo srečali bi bilo še dobro. Tako pa Grki že 40 let živijo od žuljev sosednjih narodov, zdaj bi pa vse skupaj kar pozabili in nikoli nič vrnili. Ajajaj, balkan je pač balkan, nikoli ne bo drugače.
BellaCiao
20. 02. 2015 08.41
+1
SLOVENIJA začetek balkana ali predpražnik zahoda....ajd razloži kaj se bolje sliši??????? Je pa oboje "it's a fact" :)
mastablasta
20. 02. 2015 09.46
jaz se samo spomnim, ko slovenije niso hoteli v EU, Grčija je bila pa zaželjena, čeprav so bili že takrat isti štosi. pa tudi nič kaj dobro jim ni šlo.
M_teorija
20. 02. 2015 08.23
+2
Grki so že zdaj lačni. Torej kaj lahko še zgubijo!?
helter skelter
20. 02. 2015 08.32
+8
Moraš pa res biti neverjetno talentiran, da si ob takem naravnem bogastvu lačen...
M_teorija
20. 02. 2015 08.19
+2
Če so pri nas zaradi luknje v bankah bili brisani lastniki podrejenih obveznic, naj pa še nemške in ostale špekulante brišejo!? A je kakšna razlika!?
M_teorija
20. 02. 2015 08.15
+1
Na samem začetku dajanje "paketov" je bil dogovor z Trojko in Grčijo, da bo dobivala pomoč v posameznih paketkih, če bo vračala denar vlagateljem. In po tem dogovoru se naj bi pri naslednjem paketku pomoči Bruselj premislil. Torej ker bruselj krši dogovor Grki niso zavezani vračati dosedanjih paketkov pomoči!?
Shisui
20. 02. 2015 08.20
-3
"če bo vračala denar vlagateljem" Katerega dela tu ne razumeš?
noble
20. 02. 2015 08.15
+1
Če je Nemčija rekla NE , zakaj je sploh potrebno srečanje vseh vagončkov iz Germanske monetarne unije ?
BellaCiao
20. 02. 2015 08.18
-1
Zato ker ta NEMČIJA brez pomoči po drugi svetovni vojni nebi nikoli bila to kar je...je pa brez EVROPSKEGA trga NIČ oziroma manj kot NIČ. Znajo skupaj scomprat avtomobile in to je to...vse ostalo pa so tehnološko zaostali....se pa strinjam, da smo vsi vagončki vlaka, ki sploh ne gre v pravo smer in je že čas, da ta vlak zapustimo...
BellaCiao
20. 02. 2015 08.39
-1
mnogim NEMCEM tudi ni luštno pod Merklovo diktaturo....ni problema lahko delam za Albance...če je pošteno plačilo in korekten odnos je vseeno za koga delaš....ko govorimo o NEMČIJI govorimo o diktatu MERKLOVE in njene politike varčevanja...ne o NEMCIH kot ljudeh...ampak zate je to "state of the art" da skopčaš :)
sanacaple
20. 02. 2015 08.43
-3
taklemamo01
20. 02. 2015 08.13
+1
Saj se jima lahko smeji(premierju in ministru) .Imata polno rit vsega na racun obubozanih
BellaCiao
20. 02. 2015 08.08
+5
Kot prvo je to en navaden blef in sicer zakaj? NEMČIJA bo absolutno reševala zavožene investicije svojih BANK, ker drugače nikoli nebo prišla do denarja, izgubili bomo enotno valuto (pa ne zaradi GRČIJE kot take pač pa zaradi domino efekta, ki bo sledil). Če NEMČIJA takoj popusti potem bodo potrkali še Italijani in Španci....to pa je že velik problem :) Slovenci NE bomo potrkali na vrata ker smo pač narod hlapcev....tako, da kar se tiče nas samih lahko damo še komu poroštva....itak vse samo, da je gospa Merkel zadovoljna... Definitivno GRČIJA v današnjih razmerah dolga ne more vrniti. Še kaka bolj učinkovita država ga nebi. Ni mi žal nobene države kot države, pač pa ljudi obubožanih in na robu preživetja zaradi špekulantov, bankirjev, politikov in podobnih brezveznikov, ki jih ima ta svet preveč.
M_teorija
20. 02. 2015 08.12
+4
Kot sem rekel, kdo se bolj trese zaradi denarja bogati špekulanti al tisti, ki nimajo kaj izgubit!?
BellaCiao
20. 02. 2015 08.19
+0
če nimaš prihrankov je vseeno kaj je valuta menjave :) če pa imaš nekaj pa je verjetnost, da vse izgubiš veliko večja kot da boš kaj pridobil...
Shisui
20. 02. 2015 08.28
-1
"če nimaš prihrankov je vseeno kaj je valuta menjave" Daj ne pokaj takih, lepo te prosim.