Tujina

Ustavimo nasilje nad ženskami!

Ljubljana, 25. 11. 2007 10.26 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Ob mednarodnem dnevu boja proti nasilju nad ženskami Svet Evrope opozarja, da tovrstno nasilje narašča.

Akciji se pridružujejo tudi vsi novinarji POP TV, ki bodo v znak podpore cel teden nosili bele pentlje, kot znak boja proti nasilju nad ženskami.

Danes obeležujemo mednarodni dan boja proti nasilju nad ženskami. Nevladne organizacije bodo tudi letos ta dan zaznamovale s številnimi dejavnostmi, s posebnim poudarkom na problematiki nasilja nad ženskami v družini. Po podatkih Združenih narodov naj bi bila vsaj ena izmed treh žensk bodisi fizično napadena, prisiljena v spolni odnos ali drugače zlorabljena. Z današnjim dnem se bodo začeli tudi mednarodni dnevi aktivizma proti nasilju nad ženskami, ki bodo potekali do 10. decembra.

Varuhinja človekovih pravic Zdenka Čebašek-Travnik je opozorila, da pozdravlja vsa prizadevanja za zmanjšanje tega pojava. "Podpiramo prizadevanja za sprejem zakona o preprečevanju nasilja v družini, ki bo razrešil nekatere probleme, na katere v uradu varuha že vsa leta opozarjamo. Ob tem pa izražamo zaskrbljenost nad informacijami, da bo vlada predlog novega družinskega zakonika, ki je neločljiv del urejanja nasilja, v zakonodajni postopek predlagala šele v zadnji tretjini leta 2008," so zapisali v uradu varuhinje.

Nasilje nad ženskami v porastu

Svet Evrope opozarja, da nasilje nad ženskami v družini narašča, kljub pozitivnemu razvoju na področju zakonodaje, politike in prakse. Gre za problem, ki zadeva celotno družbo in katerega posledica so hude kršitve človekovih pravic. Nasilje v družini ne pozna zemljepisnih meja, starostne meje, ne pripadnosti rasi ali nacionalnosti, zadeva vse oblike družine in vse kategorije socialnega okolja ter vselej prizadene vse družinske člane, so sporočili iz Ženskega lobija Slovenije.

Nasilje nad ženskami je večinoma prikrito, saj, po navedbah lobija, strah pred maščevanjem, pomanjkanje finančnih sredstev, skrb za otroke in občutek sramote večini žensk preprečuje odkrito govoriti o nasilju. Ženske so po statističnih podatkih v povprečju kar pet let žrtve nasilja, preden o njem spregovorijo, je zapisano v zloženki vladnega urada za enake možnosti.

Združeni narodi so 25. november za mednarodni dan boja proti nasilju nad ženskami razglasili leta 1999. Slovenija se je že 25. novembra lani pridružila članicam Sveta Evrope v skupni kampanji proti nasilju nad ženskami, vključno z nasiljem v družini, opozarjajo na uradu vlade za enake možnosti, ki je nosilec kampanje v Sloveniji.

Pri lobiju so opozorili tudi, da nasilje nad ženskami predstavlja eno največjih ovir pri zagotavljanju enakosti med spoloma. Je posledica neenakomerne porazdelitve družbene moči med ženske in moške, kar vodi v diskriminacijo žensk, tako v družbi kot v družini. V povprečju je v več kot 90 odstotkih primerov povzročitelj nasilja nad žensko moški, je mogoče prebrati v zloženki 'Ustavimo nasilje nad ženskami.' Za njegovo odpravo, pomoči žrtvam in informiranju širše javnosti, morajo odločilno vlogo odigrati tudi nacionalni parlamenti posameznih držav članic Evropske unije.

V Sloveniji pozitiven premik

V Sloveniji so se v letošnjem letu začeli temeljitejši premiki v smeri urejanja zakonodaje na področju preprečevanja nasilja v družini in pomoči žrtvam nasilja, so spomnili. Zakon o preprečevanju nasilja v družini, ki ga bo državni zbor obravnaval v decembru in januarju, bo po ocenah lobija pomenil ustreznejše obravnavanje nasilja v družini in začetek sistematičnega urejanja številnih vprašanj zaščite in oskrbe žrtev nasilja.

Omeniti velja tudi, da je komisija za peticije in človekove pravice nedavno predstavila prevod priročnika za poslanke in poslance z naslovom Parlamenti, združeni v boju proti nasilju nad ženskami.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (41)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User287191
26. 11. 2007 17.34
anakos: ma mislim, da Maja ni mislila takega 'tepeža', kot si ga tu opisal ti... Se pa strinjam, da bi danes vsaka ženska lahko naredila konec temu...Imamo npr. varne hiše...seveda se pa pojavi problem, kam potem, ko te varna hiša po par mesecih prisili, da odideš...Ma, kjer je volja, tam je moč...Čeprav ne vem, koliko volje take ženske sploh še premorejo...
User100309
26. 11. 2007 16.32
Maja, spet se strinajm. Izjave kot: tepeš tistega, ki ga imaš rad, so izmišljotine tistih, ki iščejo opravičila za svoja grda dejanja. Je pa lahko delček resnice tudi v njih. Morda. Ni nujno, da hočeš gospodovati nad drugim, temveč gre lahko za to, da poveš, da ti ni vseeno zanj. Gre za to, da recimo vztrajaš pri nekih zahtevah ... Vem za primer, ko je pijana mati vzela štrik in se odpravila se obesit. (Pripovedoval mi je otrok te ženske.) Nek odrasel človek je to opazil, izpulil ji je štrik in se ruval z žensko, jo tudi tepel, dokler ni obležala - in potem prespala svojio pijanost ... Če bi bil z njo "milejši", bi ji morda ne pobral vseh moči in bi si še zmeraj lahko kaj naredila ... Tako pa je živela še ... let ... Nasilje v pomenu, da nekaj hudega preprečiš, je v nekih mejah sprejemljivo. Vendar je žal verjetno večina nasilja kar tako, ker si npr. močnejši, ker se ne znaš obvladati ...
User204511
26. 11. 2007 16.04
Od koga si slišal, da ženske vztrajajo iz ljubezni? Od nasilnežev? Osebno nimam izkušenj s fizično nasilnimi moškimi, poznam pa precej primerov pretepenih žensk. Izjav o ljubezni nisem slišala. Nekatere se skušajo umakniti, pa nimajo sredstev ali dovolj podpore v okolici. Nekatere vztrajajo zaradi otrok, ali zaradi sramu pred okolico ali ker verjamejo, da so same odgovorne za nasilje. Nekatere se vrnejo, ker ne znajo več živeti samostojno. Stotine različnih zgodb. Veliko pa jih zapusti partnerja za vedno. In številnim partner sledi in jih izsiljuje še naprej. Ali jih ubije - to si lahko prebereš v črnih kronikah. Nasilje pa ima še eno značilnost: z maltretiranjem lahko drugemu človeku zlomiš duha in ga spraviš v odvisnost. Zato nekateri odvisnost zamenjujejo z ljubeznijo. Nasilje z ljubeznijo nima nobene zveze. Vseeno pa mislim, da je drugih vrst nasilja v družini veliko več kot samega fizičnega nasilja. In da bi se morali s tem bolj ukvarjati.
User100309
26. 11. 2007 15.53
Lup, o tem, kar praviš, govori tudi knjiga Ženske, ki preveč ljubijo. Toda preveč ljubiti ni mogoče. To potem sploh ni ljubezen. Kot otroka zasipati z vsem materialnim ni ljubezen tako tudi potrpežljivo čakanje na to, da se bo spremenil, ni ljubezen ... to je bolj nemoč, to je brezvoljnost, to so pogosto obrazci vedenja, ki smo jih prinesli s seboj ali pridobili ... Ljubezen temelji na obojestranskem sodelovanju ... Partnerska gotovo, ljubezen do otrok, do staršev ... je pa tudi še kaj drugega. No, to je tudi razmišljanje, kaj je v resnici ljubezen, pa vsak dan preizkušamo v praksi ... maja, tvoj zadnji post je zelo ok! Se pa tudi s prejšnjimi strinjam.
User237234
26. 11. 2007 14.34
majanovak Moje izkušnje glede barab in žensk so drugačne. Sklepam da si ženska ali pa baraba. ;-) Res je, da sam še nisem srečal pretepene ženske (vsaj ne tako, da bi vedel) in bi se o tem pogovarjal z njo. Glede na to, kar pa sem slišal, opažanje "bolj ko jo tepeš, bolj te ljubi" drži. Zakaj, je zame misterij (sploh pa, če je ta ženska prej pustila kakšnega drugega partnerja zaradi veliko manj). Glede na to bi rekel, da tak odnos ustreza obema, ne samo moškemu (in kolikor sem slišal, ženske ne vztrajajo iz strahu, ampak, tako baje pravijo same, zaradi ljubezni in ker vejo, da se bo spremenil (ali da je bilo samo enkrat, ali kakšen drug brezzvezen izgovor)).
User204511
26. 11. 2007 13.58
Slišala sem v življenju že marsikaj. Tudi, da so si Judje izmislili plinske celice. Pa da je bil nacizem v bistvu human. Kaj si o tem mislim, je pa že druga zgodba.
User204511
26. 11. 2007 13.31
Ja, prašek, in? Barabam odgovarja odnos, v katerem lahko maltretirajo žensko in bodo v nedogled zatrjevali, da jo ljubijo, v maltretirani ženski pa ljubezen prej ali slej ugasne. V to, da ženske ljubijo barabe, jaz bolj malo verjamem. Morda na začetku, ko vse izgleda idealno in dokler tip ne pokaže prave barve.
User204511
26. 11. 2007 13.19
Aja, sem pozabila, da nekateri ne razumejo prenesenega pomena. Barabe si iščejo lepa dekleta in ne obratno. Institucije pa večkrat odpovejo, kadar bi morale zaščititi žrtve - tudi kadar storilec ni znana oseba. Ampak tega ta kampanja ne bo spremenila. To je delo nevladnih organizacija, politike, sodstva, itd.
User245895
26. 11. 2007 13.01
Ta izjava spominja na tisto: Pridna dekleta pridejo v nebesa, poredna pa - povsod!
User100309
26. 11. 2007 12.59
Maja ... Ko bi barabe res ljubile lepa dekleta, bi ne bile barabe!!! :-)
User204511
26. 11. 2007 12.25
Ne, barabe ljubijo lepa dekleta. Lepa dekleta pa prej ali slej pridejo k pameti :).
Jožica Scoria
26. 11. 2007 11.47
g.Prvo Borec, pozdravljen! Imate prav
User2135
26. 11. 2007 11.23
jozicago dober dan Pardon, da to povem : LEPA DEKLETA LJUBIJO BARABE.
Jožica Scoria
26. 11. 2007 10.57
Čenč: Samo nekaj bi dodala tej temi:hčerka je bila žrtev nasilja svojega fanta.To je trajalo,trajalo dokler ni zmogla moči prijave.Ker je pa fant bil nogometaš od štirih prijav na polic.postaji so tri izpuhtele.Celo v vdor v stanovanje sta se prepričala dva policista,ki sta prišla na ogled,zapisnika ni nikjer.Nasvet žrtvam nasilja, ne prijavljajte znanih oseb,ker boste na koncu krive vi.Prijavite lahko samo reveže ki zaradi svoje osebne obupne situacije postajajo nasilneži.
User100309
26. 11. 2007 10.30
Pozdrav vsem! Se vidi, kako pomembna tema je. Prvoborec, poročena sem malo manj kot ti (še ni bilo srebrne poroke, :-), 24 let, 1 mesec,11 dni, hihi), želela sem povedati to, da brez kriz ne gre najbrž nikjer, toda da mislim, da se da veliko narediti, če oba poskušata in če si res prisluhneta. Vem pa, da se včasih toliko nabere, da brez očitkov skoraj ni stavka. IIn pri tem ženske nismo brez krivde. Odpuščati je stalen preizkus, ali to zmoremo zares ali kvečjemu na jeziku. In če se par odloči za svetovanje, ni vseeno, kdo je to. Meni kakšni ljudje povejo svoje zgodbe, toda postalo mi je jasno, da je vsaka zgodba individualna, da sta si moževa in ženina zgodba lahko tako različni, da si včasih težko misliš, da pripovedujeta isto zgodbo. (Nisem po poklicu kakšna svetovalka.) Kdo bi potem sodil?! Ali vedel najbolje svetovati? Po moje je treba iti v globino, vse razčistiti, če je še tako boleče. In potem se včasih stvari zjasnijo, včasih se zveza obnovi in se da iti lepo skupaj naprej. Včasih še lepše kot prej. Oplemeniteno. Po moje je to najlepša možnost. To, da sta imela med seboj hude stvari, ne pomeni nujno, da bo to za zmeraj breme, včasih kakšne stvari sčasoma vidimo precej drugače, vidimo tudi, koliko smo zmožni prenesti, na novo ovrednotimo vse skupaj. V življenju brez trpljenja pač ne gre, ne moremo se mu izogniti. Se pa da nekatere stvari sprejeti, tudi nekatere težje - in potem sploh niso več breme. Draga poroka? Zame prvi teden ni bil najlepši, :-), je včasih sedaj lepše!!!! Sicer pa poroka sama ni draga, drago je, če se ne vem kako oblečeš, obuješ, imaš ne vem kakšno ohcet .... Zadnjič sem videla zapis prav o tem, koliko staneta poroka in razveza. Razveza je veliko dražja, pa ni nič nakupovanja in gostije zraven ... Hec: ali pa morda kdo organizira praznovanje od sreče, da je spet mir v hiši - pa recimo povabi še bivšo/ bivšega in ugotovi, kako mu je všeč!!! Včasih, ko smo skupaj, preveč pozabljamo na lepe skupne stvari ... P.S.: Glede prijateljev, ki meni kaj potožijo - želim jih le poslušati, sami morajo pa delati pomebne odločitve. Jaz si za čisto vse želim, da ostanejo skupaj. Vendar so meje, vem ... Toda te morajo najti sami.
User2135
26. 11. 2007 09.19
Anakos , praviš precej let si poročena. Kaj to pomeni, da nisi bila zadovoljna s svojim možem ? Ne vem, kako to misliš, ampak sam sem poročen že 25 let in tečem v 26 leta in vem, kako so lahko ženske "pametne". V sloganu " Če gre meni slabo, naj gre tudi tebi " Ali Ti ni čudno, da vsi Ti pari ali posamično hodijo k tebi in na koncu rezultat : Ločitev ! Tako si razlagam tvoj post, pardon. Da pa sploh ne omenjam, da zaradi trenutnega stanja v Sloveniji, da samo na podlagi ljubezni , se ne da živet. Zato pa pravim, da je najlepši prvi teden po poroki, kar danes več ne upoštevajo, ker poroka ni pocen. Če se dva skregata, potem naj sama rešujeta in naj ne poslušata drugih. Kobajagi zakonski svetovalci uničijo, še tisto malo kar je bilo lepo v njunem zakonu. Čeprav se ne strinjam s krissom, se podpišem pod njegov post.
User204511
26. 11. 2007 08.14
Meni se zdi ta kampanja slabo zastavljena. Najbrž hočejo z njo opozoriti na stare patriarhalne vzorce, ki so učili ženo poslušnosti in ponižnosti, moža pa discipliniranja ženske. Če gre za to, bi se morali lotiti izobraževanja ljudi. Če pa govorijo o nasilju, bi morali to malo širše zastaviti in ne ponujati teh stereotipnih podob ženske, ki je vsa črna po obrazu. Nasilje ima veliko obrazov in tisto, ki ni na zunaj vidno, je lahko še hujše. Nasilje kot problem bi morali izpostaviti globalno, ne pa samo ene skupine ljudi.
User105434
26. 11. 2007 07.25
Dokler bo javno mnenje v Sloveniji in Evropi naklonjeno razbijanju družin in bo razumelo nezvestobo kot herojsko dejanje ter zaničevalo prizadevanja Cerkve pri vzgoji za življenje je iluzorno pričakovati izboljšanja stanja medsebojnih odnosov. Vojno med staršema usrkavajo njuni otroci kot zgled življenjskega modela, ki škoduje prihodnjim generacijam. Ločitev staršev v družini torej ni nekaj normalnega pač pa zločinsko dejanje uperjeno predvsem proti lastnim otrokom in v še večjem obsegu zoper družbo in državo, saj tako dejanje ustvarja potencialne odvisnike od drugih in države, namesto, da bi mladi zrasli v odgovorne ljudi človeške družbe, ki bo sposobna prevzeti bremena tudi takratnih starostnikov (nas) odgovorno na lastna ramena. Vse vlade do sedaj tega niso doumele in tudi v prihodnje se žal ne obeta nič dobrega. Le kako naj bi se, če imajo že sami dovolj tovrstnega masla na glavi in se izmikajo ključnim temam ter s tem delajo družbi še večjo škodo..
User98633
26. 11. 2007 03.16
Ze otroka, ki je se nepokvarjen razjezi 'igraca" in jo vrze v kot. Skozi vso zgodovino se govori o enakopravnosti. Kdo nosi breme v druzini? A zenska? Nezno, pokvarjeno bitje s solzami odpre tudi tisto kaj nebi nobeden niti pomislil. In potem hlini potlacenost in kaj se vse ne. Jezika, kadar je treba ali ne in potem ne zna nehati. Ce bi se razne socialne dolavke in avtorica clanka vprasale, kaj je res zakaj se je zgodilo to in ono bi verjetno po pravici, pred bogom tiho priznale same sebi, da so ga polomile. Nikoli ni kriv eden a zenske podtalno po navadi zacenjajo svoje izlive. Turbolenca zajame vse in ni lahko ustaviti voz, katerega hitrost se pospesuje po klancu navzdol. Prevec"glavobolov", mesecnih noci, velikih zelja in neodgovornih zahtev pripelje do krize in le moski z dobrimi zivci in razumom, ki presega vse meje normal, zdrzi, da se mu ne odtrga. Razne tasce potem se dodajo svoj zacin in zgodba dobi sirino, treba je le se prijateljica, ki ima odvetnika za moza ali prijatelja. Ali bi kdo placeval za konja, katerega jahajo drugi? Sploh ne!! Zakonodaja je tako in tako na strani zensk in sprasujem se ali bomo ze enkrat uvideli koliko otrok se izgublja z materinim blagoslovom?
User100309
26. 11. 2007 00.08
kriss! Ja, vse to si čisto lahko predstavljam ... Imam več prijateljskih družin, kjer se jim je razsulo. Eni se prav te čase ... Pa poslušam enega, pa poslušam drugega ... Strašno. Fejst ljudje, a skupaj ne zmoreta (več?) ... Pa pomislim, če jima rečem, a ne bi poskusila še malo? In hkrati vem, koliko let sta že poskušala. Oba sta prišla ranjena iz svojih družin in preden sta spoznala sama sebe, sta se že poročila. In potem ... Pogovor je lahko zelo boleč. Povedati to, kar me res boli. In ne tistega okrog, predsem ne tistega, česa vsega je drugi kriv ... Iskati skupne rešitve. Pravzaprav, če pomislim, je skoraj vedno bilo na začetku zelo lepo. Potem pa ... Odnos je treba negovati, zakon, zveza je kot roža, treba je zalivati (no, moj bi se posmejal!), negovati ... No, in vendar sem včasih najbolj na tleh, seveda, kdo pa kdaj ni ... Po moje bi vsak potreboval spodbudno besedo, kaj vse se da narediti v smer izboljšanja odnosa, zveze, in ne v smer razitja. Ni pa enostavno. Lažje je, če oba gojita veliko in prisrčno iskrenost. Ne pa brezobzirne, seveda! (Groba resnica lahko ubija.) Lahko noč!