Tujina

FOTO: Umrl je Neil Armstrong

Washington, 25. 08. 2012 21.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

V 83. letu starosti je umrl ameriški astronavt Neil Armstrong, ki je kot prvi Zemljan hodil po Luni. V začetku meseca so mu med operativnim posegom sprostili blokirano koronarno arterijo.

Neil Armstrong se je rodil 5. avgusta 1930.
Neil Armstrong se je rodil 5. avgusta 1930. FOTO: Reuters

V 83. letu starosti je umrl ameriški astronavt Neil Armstrong, ki je kot prvi Zemljan hodil po Luni. V začetku meseca so mu med operativnim posegom sprostili blokirano koronarno arterijo.

Na Luno je skupaj s kolegom Edwinom "Buzzom" Aldrinom stopil 20. julija 1969. Pristala sta v morju miru in na Zemljinem naravnem satelitu ostala dve uri in pol. "To je bil majhen korak za (enega) človeka. Velikanski skok za človeštvo," je dejal, ko je stopil na Luno. Te besede mu je pripravil ameriški pisatelj Norman Mailer.

Armstrong in Aldrin sta na Luni pristala z lunarnim modulom Eagle (Orel). Po ločitvi Orla od matične vesoljske ladje Apolla 11, imenovane tudi Columbia, ki je nato z astronavtom Michaelom Collinsom še naprej krožila v orbiti Lune kot njen umetni satelit, sta se astronavta Armstrong in Aldrin v lunarnem modulu, ki se je gibal samodejno, bližala predvidenemu kraju pristanka. Colins je imel z obema astronavtoma radijsko zvezo, a si televizijskega prenosa prvih korakov na Luni seveda ni mogel ogledati.

Astronavti Neil Armstrong, Michael Collins in Edward Aldrin
Astronavti Neil Armstrong, Michael Collins in Edward Aldrin FOTO: Reuters

Pristanek Orla bi se lahko tragično končal v kraterju s kamenjem in skalami, med katerimi so najvišje merile tudi tri metre. Zato je pred koncem pristajanja Armstrong prevzel vodenje Orla v svoje roke, našel čistino in uresničil pristanek približno 330 metrov od nekega nevarnega kraterja. Za ta dopolnilni manever pri pristajanju Orla je porabil skoraj vso rezervno zalogo goriva. Neposreden prenos prvih stopinj in sprehoda v tako imenovanem Morju tišine na Luni si je ogledalo nekaj sto milijonov gledalcev po vsem svetu razen na Kitajskem in v Sovjetski zvezi, kjer dogodka niso prenašali.

Ko se je Armstrong spustil po devetih prečkah lestve na eni od štirih pristajalnih nog "pajka", je sporočal: "Sem na zadnji stopnici ... Zdaj sem na podpornem krožniku Orlove noge. Noga lunarnega modula se je v površinsko plast pogreznila samo za štiri ali pet centimetrov. Površje je videti drobnozrnato ... kot najfinejši puder."

Neil je za trenutek obstal, se lahno obrnil na desno, previdno stegnil levo nogo in napravil okoren, neroden korak na površje Meseca. Dvajset minut se je Armstrong po Luninih tleh sprehajal sam, nato pa mu je po isti poti sledil še Aldrin. Prvi sprehod dveh astronavtov na drugem nebesnem telesu je trajal dve uri in 32 minut. Nabrala sta 21,4 kilograma vzorcev in postavila pribore za znanstvene meritve.

Astronavta sta 21 ur, 36 minut in 17 sekund po pristanku s pomočjo zgornje stopnje lunarnega modula z Lune uspešno vzletela. Spodnja stopnja je ostala na Luni in je služila za vzletno ploščad. Na njej je pritrjena pozlačena ploščica s poslanico takratnega ameriškega predsednika Nixona: "Prišli smo v miru za vse človeštvo."

Vesoljska ladja Appolo 11
Vesoljska ladja Appolo 11 FOTO: Reuters

Zgornji del Orla se je ponovno združil z matično ladjo, imenovano tudi komandno-servisni modul (KSM). S pomočjo vžiga glavnega motorja na servisnem delu KSM je ladja poletela proti Zemlji. Komandni modul z astronavti je 24. julija 1969 po 195 urah, 18 minutah in 35 sekundah poleta od Zemlje do Lune in nazaj v Tihem oceanu, 1530 km jugozahodno od Havajev, srečno pristal. Skupni čas celotnega poleta je odstopal od načrtovanega le za pol sekunde. Po poletu so bili astronavti zaradi bojazni pred morebitnimi bakterijami z Lune še 18 dni v karanteni. Po odpravi Appola 11 Armstrong ni več odšel v vesolje.

Za ta podvig je vse tri astronavte odlikoval predsednik Richard Nixon, pozneje pa jih je odlikoval tudi predsednik Jimmy Carter. Leta 2009 so od kongresa dobili še zlato medaljo, ki je največje odlikovanje, namenjeno civilistom v ZDA.

"Zapiflani inženir"

S svojo ženo Carol je Armstrong živel v Cincinnatiju. Rodil se je 5. avgusta 1930 v Ohiu in je imel še dve mlajši sestri. Njegov oče Stephen je bil državni finančni kontrolor, zato se je njegova družina v prvih 15 letih Neilovega življenja pogosto selila. Živeli so namreč v 20 različnih mestih, v tem času pa je Neil vzljubil letenje. Prvič je letel že pri šestih letih. Še preden je opravil vozniški izpit, je že pri 15 letih opravil izpit za letenje.

Armstrong leta 2004
Armstrong leta 2004 FOTO: Reuters

Leta 1947 je začel študirati letalsko inženirstvo, pozneje pa je bil sprejet celo na priznani inštitut Massachusetts Institute of Technology (MIT). Vendar ga je kolega prepričal, da mu ni treba po znanje hoditi v Cambridge. Po dveh letih študija na univerzi Purdue se je vpisal v mornarico, kjer je preživel naslednja tri leta, po tem pa je v dveh letih še končal študij in leta 1955 diplomiral. Imel je povsem povprečne ocene. Leta 1970 je magistriral na Univerzi Južne Karoline.

Med korejsko vojno v 50. letih preteklega stoletja je upravljal vojaška reaktivna letala, ameriškemu vesoljskemu programu pa se je pridružil leta 1962. Vse življenje je ostal skromen in se ni nikoli pustil ujeti v glamur raziskovanja vesolja. Februarja 2000 je v enem izmed redkih javnih nastopov povedal, da bo vedno ostal "zapiflani inženir".

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (337)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

hulkica
27. 08. 2012 00.54
+2
da ni titeja,nebi on vidu lunce sigurn...
lolipoly
26. 08. 2012 19.08
-3
Sedaj se vidi znanost slovencev, sedaj sele se pokaze kako ste zaostali za razvitim svetom, se vedno zivite v jami, vsaj v vasih glavah.....Ko pa nekdo naredi fantazijski film (izmisljenost) pa takoj skocite da realnost....ohhhh primitivci i.
Tonček Balonček
26. 08. 2012 19.43
+1
Slovenci raje hodijo v Međugorje in Strunjan ter Lurd!
ni_mi_vse_eno
27. 08. 2012 00.21
+3
Znanost temelji na preverljivih dejstvin in ne na medijih ali tem kar govori večina.
beton
26. 08. 2012 19.01
+2
nikoli ni hodil po luni,vse je bilo režirano,da bi ,kot je za amere značilno,bili všečni svojemu naivnemu narodu
beton
26. 08. 2012 19.09
+1
na eni od slik na luni plapola ameriška zastava....naj mi kdo razloži,kako je te čudež mogoč? lol
Tone 12345
26. 08. 2012 18.55
-5
On ni nikoli hodil po luni!!
faronika
26. 08. 2012 14.05
+6
No ja!! Gospod je šel v večnost!! Bog mu daj mir in pokoj!! Mi pa ne bomo nikoli več imeli možnosti,da bi izvedeli,če je res bil na luni ali ne. Sicer bodo pa morda ponovili obisk na njej!?? Tako ,simbolično!! Kene!!?? Saj so everest tudi osvajali!! Ponovno in ponovno.....:-))
hulkica
27. 08. 2012 00.55
+0
morda je ta tip srećal boga na luni?dej,no...
ikabi
26. 08. 2012 13.10
-6
Američani niso pristali na Luni, Krištof Kolumb ni odkril Amerike, Zemlja je votla, v središču Zemlje je sonce, gravitacije ne obstaja, Luna je posledica holograma, Američani skrivajo vesoljce, Reptili(kuščaji) kontrolirajo Zemljo, z Haarpom kontrolirajo vreme, tudi na Marsu in Neptunu... da ostalih bedarij ne omenjam. Levaki, vi ste prav smešni; ne-inteligente osebe!
MERDE-AVE-MERDE
26. 08. 2012 13.53
+10
Levaki? Vsak ki ne razmišlja isto kot ti je levak? smešen si... kot da kak volilec desnice ni prepričan da vlade prikrivajo to in ono ter kot da kak volilec desnice ne verjame da smo sami v vesolju ter tako dalje.. Pokazal si svojo široko obzorje, razgledanost, in seveda! - intiligenco!! Bravo ikabi!!
g.noj
26. 08. 2012 14.53
+0
no, večina teorij zarot je iz trte izvita, žal pa določeno maso ljudi potegnejo za sabo
ni_mi_vse_eno
26. 08. 2012 15.18
+2
Teorija zarote ima zaradi medijev negativen prizvok. Seveda če omenim blok 7, ki je bil dve ulice oddaljen od dvojčka in se je sesedel sam vase zaradi požara v 21 in 22 nadstropju, če omenim Larryja Silversteina in njegovo izjavo (pull it) in ko boš vse to tudi preveril na netu, ker mi ne boš verjel, potem sta na vrsti dve izjavi: 1. Res je, da je nekaj sumljivega pri 911, ampak ostalo je pa res kar pravijo mediji. 2. To je vseizmišljeno kar je na youtubu in sploh ni res, da bi Larry kdaj to izjavil, blok še danes stoji. Če te zanima resnica si pa pogledaš 911 commission report (uradno poročilo zakaj so bloki padli) in vse "teorije zarote" in se odločiš s svojo glavo na podlagi argumentov.
MERDE-AVE-MERDE
26. 08. 2012 18.07
+3
Inžinerji in Arhitekti za resnico o 9/11 - ..bo boljše, ker uradno poročilo je navadna pravljica
mja0327
26. 08. 2012 12.07
+4
ojoj oseba umre vi se pa greste pod komentarji al so bli na luni al ne? resnica je da tut če niso bli mi ne bomo nikol vedl edin če kdo od ns ne dela kje v ameriki in v teh org ki skrbijo za to kaj bomo vedl in kaj ne tko da rajš napište tko k bom jst zdle: bil na luni ne bil zame je car in svaka mu čast da je pršou gor in to preživeu....pomoje če bi lahko bi si želeu it vsak gor mogoče se motim sam zase vem da če bi lahko bi šla samo na žalost nimamo vsi te možnosti tko da R.I.P.!
ni_mi_vse_eno
26. 08. 2012 14.56
+2
Lahko vemo in izziv nam naj bi bilo vedeti. Pogledamo destva za in proti, razmišljamo s svojo glavo in se odločimo glede na argumente.
beninorc
26. 08. 2012 11.02
+5
pubeci preveč filmov pa telenovel gledate , povsod vidite teorijo zarote. zdaj vem zakaj imamo takšno vlado. TAKŠEN NAROD TAKŠNA VLADA.....zarota tam zarota tu in še ne vem kje povsod. sam kar napišem je resnica. nekdo od komunistov mi je povedal , da prvi na luni so bili domobranci zato je luna tak bela...Drži al Ne drži. ocenite vi strokovnjaki. lp
theso2012
26. 08. 2012 11.15
-4
ni_mi_vse_eno
26. 08. 2012 13.58
+6
Zakaj ne moreš razmišljat s svojo glavo, zakaj moraš ljudstvo vprašati, kako lahko razmišljaš. Pouči se o dejstvih iz leve in desne in razmišljaj s svojo glavo.
McClain
26. 08. 2012 10.48
+9
kaj vse tule gor pisete. Pa to je katastrofa od naroda. Me sploh ne cudi, da smo kjer smo. Armstrong je bil ena vecjih legend na svetu, pa tako skromno je zivel. Vedno sem ga obcudoval, tako velicastno se mi je zdelo stati na LUNI. Noro, res. Ko bodo prisli na Mars, menim da to zdalec ne bo tako legendarno.
ni_mi_vse_eno
26. 08. 2012 13.56
+3
Da bomo prišli na Mars, bo potrebno še veliko časa, veliko prej se bo sesedlo ameriško gospodarstvo zaradi prevelikega dolga. Denar tiska privatna firma FED in ga daje kot dolg ljudem za obveznice. Dokler bomo lahko eksponentno črpali nafto gospodarstvo raste in se dolg odplačuje. Prihajamo v čas drage nafte in konec eksponentne rasti. (Vir: dr. Tainter, Collapse of Complex Societies) Razvrednotenje dolarja s pomočjo QED, vojne po celem svetu za zadnje kapjle črnega zlata. (Irak, Afganistan, Sirija, Libanon, Iran ...itd)
maliButalec
26. 08. 2012 09.47
+0
Sicer pa so naredili ključno napako v filmskem studiu. No, pa saj jim ni za zamerit, glede na to, da še nobeden ni bil na Luni - takrat tudi vedel ni, da na Luni ni VETRA, to so izvedeli kasneje, ko so poslali sonde in robote. Vsi, ki trdite, da je človek "takrat s takratno tehnologijo" bil na LUNI, kako boste upravičili, da v brezvetrnem prostoru ZASTAVA PLAPOLA. Pentagon si je že izmislil laži, da so uporabili ventilatorje (kar pa je seveda laž) - Resnica je samo ena - ker še nobenega ni bilo gori pred tem, potem takem niso vedeli, da na Luni ni Vetra. To je morda ključni dokaz, da je potrebno razmišljat o tem -ali so bili ali pa niso bili na Luni. SuperVeloce ---- 25.08.2012 --- 23:44:41 --- je napisal: 1. sevanje je seveda zdravju nevarno, sploh ob sončnih izbruhih. Na srečo jih v tem kratkotrajnem bivanju astronavtov ni zadel noben izbruh. Bil pa je močnejši izbruh v mesecih med misijama 16 in 17. Če bi točno takrat astronavti prehajali zunanji Vann Allenov pas ali bili na pol poti do lune, bi se misija verjetno končala slabo, čeprav bolj zaradi odpovedi opreme kot prevelike doze sevanja. 2. Krmiljenje je bilo genialno rešeno, tako učinkovito se računalniške moči nikoli več ni izrabilo. Tudi ni bilo vse krmiljeno preko digitalne tehnike. Space shuttle je bil 20 let krmiljen s pomocjo intelove in IBM tehnologije procesorjev iz 70' let. Soyuz še danes vsebuje tehnologijo, ki sega 40 let nazaj. 3. namig: gravitacija in zračni upor. 4. Za tista natančna krmiljenja so imeli poleg računalnikov na krovu teh plovil tudi najboljše pilote tistega časa. Moj odgovor: 1. sevanje bi bilo usodno za njih, o tem je že govorila dokumentarna oddaja in ne sedaj ti nekih pravljic prodajat o pravilnem času na pravilnem mestu, ker tega ni 2. - 4. Krmiljenje - poglejte okna so na straneh plovila (poimenujmo to stene), pogon na dnu in plovilo se je priklopilo na strehi, kjer ni bilo oken in kjer je bil največj pritisk toplote ob vzletu. Kako je potem on tako natančno krmilil in na centimeter trofo spoj, če ni nič videl. Meni je jasno, da lahko nekaj razdružiš, ampak zelo težko je potem nazaj združit, ker takrat se ni bilo mini kamer odpornih na 1400°C temperature - če bi bila kamera ali šipa na strehi, bi le-ta od vseh sil počila. Torej kako je potem lahko nekdo, ki je bil dobesedno "slep" v plovilu, plovilo iz Lune združil s plovilom v Luninem orbitu? Za moje pojme in po moji logiki je to nemogoče.
stronghold
26. 08. 2012 10.39
+11
drugače je bilo zaradi vetra na oddaji mithbusters vse obrazložene in dokazano zakaj je navidezno plapolala to je enostavno zato ker tam ni zrečnega upora zastava rabi dalj časa da se umiri premikanje pa je nastalo pri nameščanju le te čeprav se da reči da je oddaja ameriška in seveda posušajo to na csak način dokazati a meni se je zdelo kar korektno in takrat so ovrgli vse iz zarotne teorije
theso2012
26. 08. 2012 11.16
+4
ni_mi_vse_eno
26. 08. 2012 13.50
+3
Sem gledal tisto oddajo in niso niti omenili sevanje Van Allen radiacijskega pasu. Omenili so zastavo in nekako so poizkušali razložiti padanje sence v različne smeri kljub temu, da je vir svetlobe (Sonce) eden. Nikoli niso razložili zakaj na Luni obstajajo bolj osvetljena področja, zakaj je črka C na kamnu ...itd.
Schulz-14
26. 08. 2012 19.20
+0
mithbusters so snemali v nasinih laboratorijih tako da njihove raziskave niso ravno zanesljive... maliButalec: "ni vetra na luni" HAHAHA si me nasmejau... na luni je brezzračen prostor torej veter ne mora pihat tudi če se matraš z ventilatorji ne bo pihalo. To je tudi razlog, da je biu čas padanja kladiva ter peresa na luni enak (David Scott, Apollo 15). Ter da so imeli napihnjene obleke tam gor medtem ko so ble na zemlji lepo ohlapne. takrat so dober vedel kakšna je atmosfera (oz. ni hehe) na luni. Kar se tiče združenja plovil: Pilot tovornega letala C5 je tudi "slep" ko dotaka gorivo v zraku, kljub vsej tehnologiji ki jo imamo sedaj pa to opravijo bolj kot ne na primitiven način. Ali so bili ali niso takrat na luni verjetno nebomo izvedeli. Je pa dobro da podvomimo v takšne stvari kar nas prisili k razmišljanju, ter spoznavanju novih znanj.
MERDE-AVE-MERDE
26. 08. 2012 09.31
+14
Poznate Dr. Carol Rosin ? Bilo bi dobro, zAbavno in poučno če bi jo 'spoznali'. Bila je zaposlena pri NASA. Njena naloga, je bila retuširanje fotografij z Lune preden so šle v javnost. Zamegljeni, blur, predeli Lune, zamegljeni stolpi visoki nekaj kilometrov, v glavnem, vse kar ni za oči nas, navadnih smrtnikov, se je prikrilo. Dr. Carol Rosin, NASA
MERDE-AVE-MERDE
26. 08. 2012 09.43
+5
..in če imate danes ko se pripravlja k dežu še kaj več časa, pokukajte še malo' Disclosure Project', spoznali boste veliko bivših vojaških pilotov, astronavtov, NASA uslužbencev, in še ter oh, vsi nastopijo pod svojim pravim imenom in priimkom ter so o zadevah ki jih širijo v javnost pripravljeni pričat pod prisego v kongresu in pred javnostjo.
billie_jean
26. 08. 2012 10.48
+5
Stolpi, visoki nekaj kilometrov? Tega še na Zemlji ni!
ni_mi_vse_eno
26. 08. 2012 13.44
+2
Disclosure project je res dober, ker pričajo ljudje iz policije, vojske, civilnega letalstva ...itd. Sami kompetentni ljudje in vsi so pripravljeni pričati pred kongresom.
MERDE-AVE-MERDE
26. 08. 2012 13.54
+2
billie jean, a če ni na Zemlji potem drugje ne more bit? ; )
devlon
26. 08. 2012 09.25
+4
sprostili so mu blokirano koronarno arterijo. da je imel strdek lazjo pot
Phoca
26. 08. 2012 09.15
+5
Vsi, ki podpirate teorije zarote: Zemlja je ravna ploskev, zato ne hodit preveč od doma, ker lahko padete v vesolje in vas noben bog več ne najde. R.I.P. Neil. You did a great job!
MERDE-AVE-MERDE
26. 08. 2012 09.22
+11
ni_mi_vse_eno
26. 08. 2012 13.34
+4
Ne govorim, da bi mi morali verjeti, nasprotno, ne verjemite meni. Govorim o tem, da če želite priti do kakršnega koli spoznanja ne verjemite meni, prav tako pa ne verjemite medijem. Edina pot spoznanja je odprto iskanje argumentov za in proti, gledanje dokazov levo in desno in razmišljanje s svojo glavo. Mene so pač argumenti pripeljali sem, vas bodo mogoče kam drugam.
Himself
26. 08. 2012 09.11
-3
Jaz jim en verjamem, da so bili takrat gor. Na luno je priditi '' lahko'' nazaj na zemljo skoraj nemogoče.
devlon
26. 08. 2012 09.09
+19
A NI LOGICNO, DA BI V 40 LETIH ŠE KDO HOTEL STOPITI NA LUNO?! Ali so v 20ih urah videli vse,kar se videti da...in naslednjih 40 let ni imel nihče želje ene lope postavit? weird isnt it
mudeel
26. 08. 2012 12.38
+0
če bi bile karte do gor 10€ bi šli večkrat gor... ;) tako pa to stane par milijard.. koristnega od tega pa ni nič... vse kar rabimo vedeti vemo.... sicer pa so gor še roboti....:)
devlon
26. 08. 2012 09.06
+14
a to je ta gospod, ki je celo zivljenje moral ziveti s skrivnostjo? Da ni bil na luni..
Krimsky
26. 08. 2012 08.50
+7
Nas skeptike bi se pravzaprav dalo prepričati na preprost način – robotizirano plovilo Curiosity bi namesto na Mars poslali na Luno na eno prejšnjih lokacij. Z današnjo moderno ločljivostjo bi posneli nekaj sto fotk ostankov prejšnje misije, zastavo, stopinje na Luni ... in posnetke naložili na Nasin strežnik. ~ Bojim pa se, da tudi naši pravnuki teh posnetkov ne bodo dočakali ...
yosarian
26. 08. 2012 08.56
+2
In zakaj bi nekaj milijard vredno vozilo pošiljali na Luno, če smo tam bili že mnogokrat? Zato, da bi prepričali nekaj ljudi, ki menijo, da Loch Nesska pošast obstoja? SIcer pa, kako pa veš, da ne bi bil ponarejen tudi postanek Curiosityja? Fora vse te gonje 'skeptikov' je, da nikoli ne bo dovolj dokazov.
Krimsky
26. 08. 2012 09.11
+5
Vsekakor bi bila to učinkovita propagandna akcija – ameriška zastava na Luni po 43-ih letih ... V tem obdobju je tehnika tako napredovala, da bi si res z veseljem ogledal te fotke v vrhunski ločljivosti.
Phoca
26. 08. 2012 09.19
-4
Pa saj niso loleki, da bi pošiljali kakršnokoli plovilo na Luno in zapravljali miljone in miljone $ samo zato, da bi pokazali vsem bedakom, ki podpirajo teorijo zarote, par slik zastave in nekaj stopinj.
Klampfman
26. 08. 2012 10.35
+1
ni_mi_vse_eno
26. 08. 2012 13.40
-1
Luna ima gravitacijo 1/6 Zemljine, okoli Zemlje pa je Van Allen radiacijski pas, posnetki ne kažejo znakov sevanja, plovilo Eagle je bilo zelo težko upravljat in Armstrong je strmoglavil med vajo na Zamlji štirinajst dni pred odpravo. Posnetki so dostopni na netu.
ni_mi_vse_eno
26. 08. 2012 08.06
-3
Poglejte si četrto fotografijo in ugotovite, da je okoli vesoljskega plovila polje večje svetlobe. Tako NASA kot drugi strokovnjaki govorijo o tem, da s seboj astronavti niso peljali nobenih osvetljevalnih naprav.
yosarian
26. 08. 2012 08.27
+21
Prav imaš! Kako sploh vemo, da je Kolumb odkril Ameriko? Kako vemo, da atomi res obstojajo (jaz jih še nisem videl)? Kako vemo, da bacili in virusi niso projekt ameriške vojske, ki nas želi zasužnjiti? Get a life.
Primo9
26. 08. 2012 08.30
+0
sej se vidi lučka na ladji nad astronavtovo glavo, torej so imeli osvetljevalne naprave
ONTHEEDGE
26. 08. 2012 08.46
+12
vau pa res lej ga uzadi kamermana s kofetom
ni_mi_vse_eno
26. 08. 2012 13.22
+6
yosarian, prav imaš, da se sprašuješ o resničnosti stvari, vendar pojdi korak dlje in boš ugotovil, da vse kar smo spoznali v znanosti (bacili, atomi ...) smo spoznali s pomočjo poizkusa, ta je potrdil pravilnost naših hipotez ali jih je pa ovrgel. Prav tako bi morali principi znanstvenega dela veljati tudi pri ugotavljanju resnice v medijih, pa ne. Dlje časa kot boš živel, bolj boš spoznal, da mediji lažejo in njihov edini namen je manipulacija ljudi. Pa naj bo to v sporu med tutsi in hutujci v Ruandi ali kje drugje.
Gašper Dežman
26. 08. 2012 13.49
drgač je ameriko odkril amerigo vespuci kolumb jo je samo spravil na zemljevid
ni_mi_vse_eno
26. 08. 2012 15.10
+2
Prvi so odkrili ameriko prvi naseljenci, ki so preko sibirije in suhega beringovega morja prišli prvi v ameriko in se tam naselili okoli 20.000 let. Nato so našli na vzhodni obali amerike v nekaterih starih naselbinah konice podobne konicam v Z Evropi imenovano kulturo Solutreen. Torej predvidevamo, da je že prazgodovinski človek prišel preko atlantskega ocena preko ledenih ploskev in prinesel evropsko kulturo tja. Sibirija ima popolnoma drugačno kulturo izdelovanja orožja. Viri so dostopni na netu.
EricCantona_Legend
26. 08. 2012 07.44
+4
A ni bil na ta dan 16.julij 1969 tud Woodstock???
Primo9
26. 08. 2012 07.05
+6
Pri projektu so sodelovali najboljši znanstvenikiin če bi želeli zrežirano bi naredili vse skupaj popolno, ne pa da bi pustili toliko napak. Če pa razmišljamo drugače kako sploh vemo da je Gagarin zapustil atmosfero, da je Lajka prva poletela v vesolje, kaj pa če je bilo tudi to zrežirano (bla bla bla zarote). Oprema je bila dovolj dobra sigurno saj so jo ustvarjali več kot 8 let, ladja je bila krmiljena iz Houstona in v njen niso imeli prav nobenih krmil, razen nadzirali so pristajanje kot je napisano v članu, Okrog pogona edino da zapustiš zemljino atmosfero rabiš res veliko moč, kasneje je vse veliko lažje.Sonce prav tako osvetljuje Luno (zato jo mi ponoči vidimo) in ker ta nima svoje atmosfere in oazo, zato se osvetli vse enakomerno. Okrog sevanja saj zato so pa imeli skafandre, pristajali pa so na senčni strani, ker na sončni bi bilo vseeno prenevarno. In če bi se tako bali da se bo vse odkrilo bi vse tiste ki so sodelovali pri snemanju že takoj odstranili, sedanje zarotnike pa hitro vtišali, sej tako baje kontrolirajo cel svet zakaj bi potem pustili da se takšne stvari objavijo. V glavnem naj počiva v miru, pa če je bil na luni ali pa ne in če je bil igralec ali pa astronavt je v tem trenutku res vseeno
ni_mi_vse_eno
26. 08. 2012 08.11
-1
Luna je povsod enakomerno osvetljena, kajne, to dokazuje 4 fotografija in jasno se vidi polje okoli ladje bolj osvetljeno. Vsem je jasno, da s seboj niso nosili osvetljevalnih naprav.
Primo9
26. 08. 2012 08.20
-1
sej se vidi lučka na ladji nad astronavtovo glavo, torej so imeli osvetljevalne naprave
ni_mi_vse_eno
26. 08. 2012 13.24
+3
Lahko se prepričuješ kolikor hočeš, virov o tem, ali so nesli s sabo osvetljevalne naprave ali ne je ogromno in vse je preverljivo na netu. Zakoplji glavo nazaj v pesek, tam je bolj udobno, leva ni.