Tujina

Juncker o Merklovi: Zgodovina bo potrdila, da je imela prav

Strasbourg, 13. 11. 2018 16.18 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Nagovor nemške kanclerke Angele Merkel v Evropskem parlamentu v Strasbourgu je že 12. v seriji razprav evropskih poslancev z evropskimi voditelji o prihodnosti Evrope. "Evropejci moramo bolj prevzeti odgovornost v lastne roke, če želimo preživeti," je med drugim dejala Merklova. V plenarni dvorani je požela bučen aplavz, a tudi številne vzklike nasprotovanja.

Tako kot francoski predsednik Emmanuel Macron se je zavzela za pravo evropsko vojsko.
Tako kot francoski predsednik Emmanuel Macron se je zavzela za pravo evropsko vojsko. FOTO: AP

Nemška kanclerka Angela Merkel je danes v Evropskem parlamentu v Strasbourgu izpostavila pomen solidarnosti in enotnosti Evropske unije. Zavzela se je tudi za ustanovitvi prave evropske vojske. V plenarni dvorani je požela bučen aplavz, a tudi številne vzklike nasprotovanja.

Po besedah nemške kanclerke je solidarnost univerzalna vrednota, brez katere ne more nobena skupnost. Je tudi del pogodbe o EU in temeljni kamen Evrope. Merklova je še dejala, da je solidarnost vedno povezana z zavezanostjo skupnosti.

Izpostavila je tudi pomen enotnosti in odločenosti. "Naše interese lahko branimo, če sodelujemo," je poudarila in dodala, da je treba preseči nacionalizme. Dejala je še, da Evropa lahko deluje le, če obstaja vladavina prava. "Vse lahko deluje le, če vsaka članica prevzame odgovornost," je menila.

"Evropejci moramo prevzeti več odgovornosti v svoje roke, če želimo preživeti," je menila. Tako kot francoski predsednik Emmanuel Macron se je zavzela za pravo evropsko vojsko, ki bi se po njenih besedah lahko dobro dopolnjevala z zvezo Nato. Poleg tega bi EU in Nato tako lažje sodelovala, je menila.

Izpostavila še gospodarski uspeh Evrope in migracije

Druga pomembna zadeva, s katero bi se morala ukvarjati EU, je po besedah nemške kanclerke gospodarski uspeh Evrope. Merklova je napovedala nove rešitve za utrjevanje območja z evrom, zagovarjala uvedbo digitalnega davka ter inovacije v Evropi kot temelj za prihodnjo blaginjo.

Kot tretjo ključno točko je Merklova v Strasbourgu izpostavila vprašanje migracij, glede katerega "Evropa še ni tako enotna, kot bi si želeli". Priznala je sicer, da je Evropa naredila nekaj napredka, med drugim se zdaj zaveda, da je nujen dober nadzor zunanje meje.

Nemška kanclerka meni, da Evropejci pričakujejo, da se bo EU uspešno lotila teh treh ključnih tem.

Omenila je tudi izstop Velike Britanije iz EU, ki ga je označila za "veliko rano". Je pa pohvalila posebnega odposlanca EU za brexit Michela Barnierja. "Vsi lahko zaploskamo Barnierju za njegovo delo," je dejala.

Po mnenju nemške kanclerke bi morala EU morala razmisliti tudi o razvojni pomoči Afriki.

"Nacionalizem in egoizem ne smeta v Evropi nikoli več dobiti priložnosti. Strpnost in solidarnost sta naša skupna prihodnost. Splača se potruditi zanju," je Merklova sklenila govor pred evropskimi poslanci, za katerega je požela bučen aplavz, a tudi številne vzklike nasprotovanja. "Zadovoljna sem, nekaj ljudi spravljam ob živce. Sem v parlamentu," se je odzvala na klice nasprotovanja.

Odzivi na nagovor Merklove različni

Juncker je dejal, da se zelo strinja z govorom Merklove.
Juncker je dejal, da se zelo strinja z govorom Merklove. FOTO: AP

Predsednik Evropske komisije Jean-Claude Juncker je dejal, da se zelo strinja z govorom, v katerem je nemška kanclerka med drugim izpostavila nujnost evropske solidarnosti in enotnosti. Po njegovih besedah je Merklova tudi storila prav, ko v času begunske krize ni zaprla meja Nemčije. "Zgodovina bo potrdila, da je imela prav," je dejal.

Glede brexita je Juncker poudaril, da EU ne želi kaznovati Velike Britanije. "Spoštovati moramo voljo britanskih volivcev in iz tega hočemo narediti kar največ," je dejal.

Merklova je v vmesnem odzivu na razpravo izrazila prepričanje, da je zelo pomembno, v kakšnem duhu sprejmemo in uredimo izstop Velike Britanije iz unije. Ta duh bo po njenem še desetletja odločal o tem, kakšno partnerstvo bosta imeli strani.

Manfred Weber, vodja največje skupine v Evropskem parlamentu, Evropske ljudske stranke (EPP), katere članica je tudi Merklova, je v razpravi pohvalil proevropsko držo nemške kanclerke. Ta se je po njegovem pokazala v finančni krizi, vprašanju krize in ravnanju v begunski krizi v dogovoru z drugimi državami. Vodilni kandidat EPP je tudi napovedal, da se bo, če bo predsednik Evropske komisije, zavzemal za to, da bi Evropski parlament imel pravico do neposredne politične pobude.

Vodja liberalcev (Alde) Guy Verhofstadt je Merklovo – ki je napovedala odhod s položaja vodje krščanskih demokratov, nemško vlado pa namerava voditi do konca mandata – spodbudil, naj v prihodnjih letih okrepi prizadevanja Nemčije za bolj povezano Evropo. "Vem, kako močni ste, videli smo vaš pogum, imate edinstveno priložnost, da to dosežete," je dejal.

Ska Keller (Zeleni) je pohvalila spravna sporočila Merklove v zadnjem času. "A vaša vlada stalno stopa na zavoro, ko gre za Evropo. Na primer v boju proti podnebnim spremembam. Če največja članica stori na zavori, Evropa ne more naprej," je bila kritična.

Gabrielle Zimmer (GUE/NGL) je nasprotovala prizadevanjem Merklove in francoskega predsednika Emmanuela Macrona za evropsko vojsko. Evroskeptični Britanec Nigel Farage (EFDD) pa je pozval h končanju nemške prevlade in pozval nemško kanclerko, naj se opraviči za svoje odločitve. Nemški kanclerki je tudi naprtil odgovornost za to, da smo danes priča brexitu.

Zaušnica Orbanu

Več poslancev je bilo tudi kritičnih do migracijske politike nemške kanclerke. Ta je ob koncu razprave zato predstavila dejstva glede vabila beguncem poleti 2015. Kot je dejala, je madžarski premier Viktor Orban v času, ko je bilo na Madžarskem veliko beguncev, prosil za pomoč avstrijskega kanclerja Wernerja Faymanna, ki je poklical njo in jo vprašal, ali naj pomagajo Madžarski in sprejmejo begunce. Avstrija in Nemčija sta se na prošnjo odzvali. Da ji to očitajo še leta po njeni odločitvi, se Merklovi ne zdi prav in kot je dejala, meni, da bi morali to upoštevati pri predstavljanju zgodovine.

Na govor nemške kanclerke so se odzvali tudi nekateri slovenski evroposlanci

Romana Tomc (EPP/SDS) se je strinjala z nemško kanclerko, da je treba poleg svojih interesov upoštevati tudi interese drugih. "Vendar mora biti spoštovanje obojestransko oziroma vsestransko. Upam, da to ne velja le toliko časa, dokler so interesi usklajeni z nemškimi," je zapisala v sporočilu za javnost. Menila je tudi, da je bila politika Merklove na področju migracij zgrešena, z vidika držav, ki se danes soočajo z velikim pritiskom ilegalnih migracij, pa tudi egoistična.

Ivo Vajgl (Alde/ DeSUS) pa je ocenil, da je bila Merklova tokrat odločnejša in jasnejša v svojih poudarkih kot običajno. "Njene besede si je mogoče razlagati kot jasno sporočilo vsem, ki znotraj EU in zunaj nje kršijo človekove pravice in načela pravne države," je med drugim zapisal v sporočilu za javnost.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (117)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Al83
14. 11. 2018 20.46
+5
Junker Drunker pripravlja uničevalko Svetov kanclerko Palpatinovo, pardo Merklovo za svojo naslednjico, vrhovno sekretarko 4. raijha, pardon Euristana, pardon unije Evropskih Emiratov oziroma Združene Države Evrabije. Od nedavnega bedna račka Nemške politike, ki je postala zaradi svoje neomajane podpore imigraciji v Evropo iz Globalnrega Juga politični strup za svojo stranko in njene zaveznice išče nov položaj, kjer se bo lahko še naprej borila za totalno uničenje autohtonih Evropskih kultur in zamenjavo autohtonega prebivalstva. Po mojem mnenju je to, da Merklova postane nova predsednica komisije in nov obraz Evropske unije odlična ideja, saj je autokratska Nemška kanclerka rojena za vlogo predsednice največje svetovne diktature. Merklova bo z svojim vodstom delegitimizirala EU bolj, kot bi ga mogel kdor koli in zanetla plamena upora v glavah od EU pozabljenih autoihtonih ljudstev Evrope.
Thinc25
15. 11. 2018 11.21
+5
Al83! Odličen komentar. Čudim pa se, da še kar ližejo riiiiit Angeli Merkel, ki si tega ne zasluži. Uničila je Evropo, v EU je navlekkkla milijone nezakonitih migrantov, ki bodo še stoletja delali kaos v EU. Težko se jih bomo znebili.
nikhrast
15. 11. 2018 16.38
-3
Brez migrantov bi večina narodov v Evropi tako izumrla, nataliteta je zelo nizka. Povej kaj je rešitev, večina folka gleda na otroke kot breme.
jesenvoyo
06. 12. 2018 14.18
+2
Rešitev je tudi v sprejemanju migrantov, vendar ne vseh in po čez. Ljudje, ki bi prišli, bi morali točno vedeti za pogoje sprejema, sem spada tudi znanje jezika, neka kvlifikacija, znanje, pripravljenost, da se v novi sredini sprijaznijo s tem, da se je treba prilagoditi novi sredini, pravilom ki tam vladajo. Nikakor pa ni možna nasilna migracija, ki ne spoštuje nezakonitih prestopanj meje.
nikhrast
14. 11. 2018 16.51
-11
Ne vem zakaj se tako zgražate na Merklovo, uspešna je bila, saj Nemčija dela dobro gospodarsko, brezposelnost je nizka..., še primanjkuje delovne sile. Še Slovenijo je potegnila za seboj, saj tudi primanjkuje delovne sile.
kameltrajbar
14. 11. 2018 14.19
-2
Dejmo svečke....muti,muti.....mutiiiii....🐑🐑🐑🐑🐑
kameltrajbar
14. 11. 2018 14.20
-4
M_teorija
14. 11. 2018 13.56
+7
Kolikor mi je znano je Muti desna, čeprav jo najbolj kritizirajo desni. Radikalno desni!?
Auslander
14. 11. 2018 14.06
+2
Novi uporabnik
14. 11. 2018 17.45
+6
Ja njena stranka je v Nemčiji bolj sredinska malo proti levi, v Nemčiji radikalne desnice ni, ker je ilegalna. Tudi AFD je desno-sredinski. Za naše standarde je Muti že kar precej proti levi. Razumeti moraš da je v Nemčiji desnica velik tabu, če bi v Nemčiji propagiral etno-nacionalizem bi verjetno izgubil službo, kakršnakoli podpora nacističnih režimov pa je razlog za zaporno kazen. Dejansko nimajo svobode govora, ampak je delni razumljivo iz zgodovinskega konteksta.
puspan
14. 11. 2018 21.32
+1
Nič jih ne strelja, prav je povedal. Angelo bi Janševci utopili v žlici vode, če bi mogli.
Apostol1
14. 11. 2018 13.24
+0
Tule je vse jasno razen za desničarje ,ki Merklovo populistično hočejo izenačit z najslabšimi možnimi opcijami. Evropa povezana z vojsko bo močna kot je ,močna Italija ,ki se je povezala iz mestnih državic v eno državo , tudi Jugoslavija je bila močna , po zaslugi Tita in sedaj ko smo razdrobljeni je edina opcija močna Evropa ,ki se bo lahko postavila v bran Trumpu in podobnim bedakom ,ki poizkušajo destabilizirati Evropo oziroma ves svet.
Auslander
14. 11. 2018 14.10
+6
evropa ne more meti vojske z padanjem rodnosti in hordam Afričanov!!!
Transformerji
14. 11. 2018 12.13
+6
Ni vredno, da preberem - saj sta oba pristaša novega svetovnega reda!
MeaCulpa
14. 11. 2018 11.36
+8
Če je plan anarhija, povišan kriminal, družba brez moralnih ali katerih drugih vrednot in nastrojenost oz. nestrpnost potem ima Juncker prav Merklova in somišljeniki delajo odlično. Drugače pa vsi ti voditelji jokajo zaradi vzpona skrajnih opcij... ampak, da bi pa pogledal zakaj to pa ne ! Narod ti je lačen oz. pride komaj iz meseca v mesec in vsakih 10 EUR pride prav ampak ti jih raje daš Mustafi. Najbolj pameten pa Macron in podobni, ki je prišel v drugi krog volitev z 24 % pred Le Pen z 21%(skrajno desno), Fillonom z 20%(desna sredina) in Melenchonom 19,8% (skrajno levo) če ne bi bil sistem kot je niti koalicije ne bi moral narediti...
puspan
14. 11. 2018 11.32
-5
To, kar je povedal Juncker, ve ves normalen svet, razen seveda ekstremna desnica, vključno naš Veliki vodja in njegov minister za propagando Grimsi.
Auslander
14. 11. 2018 11.12
+12
kdo se bo pa boril v vojski ??? LGBTjevci pa 70 letni komunajzerji haha
Novi uporabnik
14. 11. 2018 17.50
-1
Na njenem mestu bi rekrutiral begunce, namreč nimajo zvestobe nobeni od držav in potrebujejo delo. Popolno za zadušitev uporne Madžarske.
zajebant2
14. 11. 2018 10.24
+1
dvorni norček bodi tiho
emilzapata
14. 11. 2018 08.59
+4
situacija je v Evropi in tudi svetu tako komplicirana, kot enačba s sto neznankami, zato je brezveze pametovati in deliti nasvete.
boris c
14. 11. 2018 08.10
+19
Že sedanjost kaže da nima prav. Zgodovina bo to samo potrdila
Uporabnik113189
13. 11. 2018 22.34
+6
Angela ima v nekem delu prav in hkrati povzroča nove težave celotni EU. Se strinjam da potrebuje EU svojo vojsko. Nikakor ni nujno, da bi EU vojaški stroj lahko postal težava pod dežnikom NATO temu istemu. Je pa žal možno. Zgodba je v svojem temelju preprosta. Spor med Rusijo in na drugi strani ZDA ter Velike Britanije ( ki igra zopet po isti recepturi kot v času WW2) očitno cilja na to da bo vse stroške teh igralcev plačala EU, s Francijo in Nemčijo na čelu. Vidimo kam so usmerjene rakete iz Rusije in kdo namešča tiste ki naj bi Evropo "ščitile" in kakšen je učinek te zaščite. Podoben je situaciji v kateri je koza (Evropa) privezana na kol za vabo. Vse kaže da bi zopet radi razbijali staro celino, vsi ostali pa bodo opazovali kot mi danes opazujemo sever Afrike. IZ EU je potrebno izgnati vse podpihovalce spopada, če pa si že tega želijo, naj gresta ZDA in GB obračunavat z Rusijo z Rusijo kar sami, na svojem ozemlju seveda. Žal želja ali nasvet ni dovolj, ker takšne sile razumejo samo grobo moč, torej dovolj veliko oboroženo moč s strani EU, ki bo sposobna braniti celino pred igricami ostalega sveta. Hkrati pa je tukaj množica neodgovorjenih vprašanj. Kdo bo ukazoval tej vojski, EU komisija? Kaj če ta zver postane svojeglava? Saj komisija ni izvoljena demokratično, pa tudi če bi predlog slovenskih intelektualcev z ustavo EU in nastankom nekakšne federacije ter demokratično izvoljenim političnim vodstvom, poznamo kaj se je dogajalo v Jugoslaviji. Vsak je vlekel na svojo stran in iz skupnega želel izvleči največ koristi samo za sebe, pa če ostali zato končajo v peklu. Republike so po receptu kuhanja žabe širile svoje meje, potekale so kravje kupčije močnejših igralcev. Ni odveč pripomniti, da nekatere države naše celine nesramno zavračajo spoštovanje prava in sodišč, kar se ne bo spremenilo tudi če bi postali federacija. Procesi povezovanja celine se dogajajo zelo počasi, svet pa v primerjavi s capljanjem EU dobesedno drvi in grožnje rastejo kot gobe po dežju. Je pa nekaj gotovo, skupna vojska bi bila zagotovo bolje opremljena s kvalitetno opremo in oblačili, infrastruktura v EU bi se načrtovala bolj razumno, bolje bi varovali komunikacije, razvoj ki ga ima vojska bi prinašal koristi tudi civilni družbi, gospodarstvo bi prejemalo naročila za vojsko itd. Skratka največja težava je najprej v politikih, kako ves ta zverinjak prevarantov spraviti na skupni imenovalec in to hitro, ker ostali svet ne čaka..
nikhrast
13. 11. 2018 22.49
-13
Največji problem za novo vojsko bi bilo financiranje, že zdaj države stokajo, ne dajo zadost za NATO. Evropa se pa boji Rusije, posebno vzhodna Evropa, tam vsi sovražijo Ruse. Poljaki, Ukrajinci, Finci..., boljše da jim ne omenjaš Ruse, vem to od sorodnikov, prijateljev, sodelavcev...
Achilleus
14. 11. 2018 07.43
+6
Klasik...se strinjam. In žal, so nas te vojne v globalnem smislu porinile nazaj. EU države (nekatere) so pred prvo vojno bile vodilne sile. Po njej je že bilo ZDA gospodarstvo močnejše. Vojske EU pa še vedno najmočnejše. Razen ZDA mornarice, ki si je že podrejala svet. Po drugi vojni pa smo odleteli kot vele sila na stari celini. Pred drugo vojno je imela ZDA 100.000 vojakov. Nemčija 15.000.000. Po vojni Nemčija razpade, ZDA pa 16.000.000 vojakov. Samo za primer, na ne v podporo nacistov...zgolj, da se vidi preusmeritev moči. Na moči je izgubila Francija, Britanija...najbolj Češka. Češka je bila pred drugo vojno vojaško na 5 mestu v svetu...po njej pa je postala Ruska podložnica. Moremo vzeti vajeti v svoje roke. Je pa težk proces, kot si povedal...Še vedno so sistemi in pogledi držav EU zelooooo različni. Bojim se, da je EU razdeljena, kot je bila po drugi svetovni volji. In to pridno izkoriščajo ostali.
Achilleus
14. 11. 2018 08.04
-5
nikhrast...res je. Po drugi strani pa ima vzhod precej drugačno politiko od zahoda EU. Tu je spet velika težava. Škoda, ker ne moremo združiti najboljše od obeh.
HorstWiesel
14. 11. 2018 11.23
+6
Nikhrast, ne nakladi. Strah pred Rusi je umetna fama proameriški ovc, ki vodijo te vzhodne države. Navaden folk se jih prav nič ne boji in tudi nima razloga, da bi s ejih bal.
Auslander
14. 11. 2018 14.08
+6
Kdo se bo pa boril za EU? Ki ima rajši Afričane kot evropejce? Mogoče je bil pa to njihov plan... da pokličejo migrante v to vojsko ki bo streljala nas domoljube...
emilzapata
13. 11. 2018 22.05
+15
Junker, zgodovina bo pokazala, da ima Angelca vso odgovornost, da se v Evropi zopet prebuja desnica in nacionalizem, kot so bili italijanski fašisti in nemški nacionalsocialisti, kar bi bil pravi čudež, da se to ne bi dogodilo.
rCharles
13. 11. 2018 21.28
-6
Prpa, zdaj ko vas je Trump odje.al... A Nato bo se obstajal? A to pomeni, da bodo v Sloveniji tuji vojaki kot svoji na svojem, z ze obstojecim drzavljanstvom EU? Ciz tako, ne vezano na to temo? Ni pomembno ne, daj sem, da podpisemo!!!!
User416781
13. 11. 2018 22.54
+2
Ti pa živiš kje, pametnjakovič...na luni...?
BobbyP
13. 11. 2018 20.56
+19
Kar na bruhanje mi gre, ko berem to odkrito/prikrito migracijsko propagando. 🤢🤮
ivan res grozni
13. 11. 2018 21.06
-19
Ko pa je Slovenija podprla vse zahodne agresije na muslimanski svet pa vam očitno ni šlo na bruhanje. Pred temi agresijami ni nilo beguncev v Evropi. Merklova je ena redkih, ki je razumela priložnost, ki jo pomenijo begunci.
Apostol1
13. 11. 2018 21.39
-3
ivan res nisi grozen ➕➕➕➕➕➕➕👍
Zmaga Ukrajini.......
13. 11. 2018 21.55
-4
kure bedne
13. 11. 2018 20.56
+10
Frau Merkl bi rada imela veliko EU vojsko, ki bi ji seveda poveljevala Nemčija. To je že skozi plan velike Nemčije. Že sedaj se švabi na veliko ven mečejo in se imajo za glavne v EU. V čem je pol smisel EU-ja?
User416781
13. 11. 2018 21.04
-5
Daj če nimaš kaj pametnega za napisati, tudi tega ne rabiš...
ivan res grozni
13. 11. 2018 21.08
+3
Taka želja ni realna. Francija je, po istopu VB, edina z jedrskim orožjem, medcelinskimi izstrelki, jedrskimi podmornicami in letalonosilkami.
kure bedne
13. 11. 2018 21.18
+7
petarda-verjetno si še premlad, da bi lahko razumel zlagane cilje EU.
User416781
13. 11. 2018 22.57
-3
Ne nisem premlad. Vem pa da je edina prihodnost Evrope v povezani Evropi. Prej kot boste to spoznali taki kot ti, bolje bo za vse. Pa ne vlecite na plano neke ideje izpred skoraj 100 let. Glejte raje v prihodnost.
User416781
13. 11. 2018 22.58
-3
Nemčija je sicer že od osamosvojitve naš največji zaveznik.
antilevi?ar
14. 11. 2018 18.32
+3
In Francija je od nekdaj prijateljica Amerike,.torej? A se bo borila proti svoji dolgoletni prijateljici? Ne bo, vse skupaj je le bosanski lonec elite,.cilj je nov svetovni trend, kjer bo vse enotno z eno vojsko, eno religijo, enim sistemom, kdor se bo temu postavljal nasproti bo pokončan. Američani doma že pripravljajo teren (FEMA kampi) Zakaj je že ameriška vojska naročila 10.000 giljotin? Nekaj takega v 21.stoletju nebi smelo obstajati.
Borec21
13. 11. 2018 20.33
+3
NATO + EU vojska dvojni strošek za kaj???? za netenje vojn ??? j. b. t. se.... merklca svojo podporo ZDA za rušenje vseh diktatorjev na B vzhodu bi mi sedaj kasiral kot reševanje nemških bank v grčiji legalna lopovščina dobr vma gre intirgantstvo od rok sam balkanci to vidmo ne rabimo aviona
User416781
13. 11. 2018 20.37
+1
Daj še enkrat preberi svoj komentar in odkrito povej, če bi jaz to napisal, bi ti razumel, kaj sem želel povedat...?
ivan res grozni
13. 11. 2018 21.09
-8
Ne, za obrambo Evrope pred Rusijo. Po Krimu in vzhodu Ukrajine je morda na vrsti Poljska?
dannyer
13. 11. 2018 19.30
+36
NE NEBO ZGODOVINA BO POKAZALA DA JE IMELA NAROBE IN DA JE ZLOČINKA.
User416781
13. 11. 2018 20.00
-21
nikhrast
13. 11. 2018 20.04
-12
Samo da ni ksenofobkinja ali pa zagrizena nacionalistka, pa je v redu.
ina5785
13. 11. 2018 20.36
-7
peropetarda - Točno TO je najhuje pri desnih; povsod zarote, povsod zločinci, vedno jim bo nekdo nekaj naredil. . . . . . . . . . strah, strah, strah, GROZNO!
ivan res grozni
13. 11. 2018 21.12
-12
Morda bodo ljudje že v desetih letih dojeli, kako izjemna poteza je bil sprejem beguncev.
dannyer
13. 11. 2018 21.25
+9
prej kratko vidnost radikalnih L kateri niti ne uporabljajo glave. o zarotah nisem govoril jih pa vidijo levi
Zmaga Ukrajini.......
13. 11. 2018 18.29
+19
Čimprej, tem bolje. Kdo pa pravi, da bi potem (nujno) morali biti (še vedno) v NATU? Saj so razen ZDA in Turčije, v NATU samo evropske države. Predvsem bi moralo biti konec "soliranja", kot so bili npr. francosko - britanski - ameriški vojaški "izleti" na Bližnji vzhod. Prav to bi bil smisel "evropske vojske", ki ima zdaj komaj nekaj 1000 vojakov, namenjenih predvsem za mirovne misije po svetu. Sicer pa je že lani 23 držav članic podpisalo "pakt PESCO", s katerim ustanavljajo "ta pravo" evropsko vojsko.
puspan
13. 11. 2018 19.06
+9
Enako menim tudi jaz. Stol ten Berg je proti zato, ker nima pirhov proti Trumpu, ki mu evropska vojska seveda ne odgovarja, saj se ve zakaj. Bravo Angela.
ivan res grozni
13. 11. 2018 21.14
+1
Pozabili ste na Kanado. Evropa ima že zdaj (če upoštevamo tudi izstop VB) preko Francije jedrsko orožja, medcelinske izstrele, jedrske podmornice, letalonosilke.