Tujina

Spor med voditelji G7: Trump zahteval ponovni sprejem Rusije v skupino

Biarritz, 28. 08. 2019 07.15 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Na srečanju G7 je ameriški predsednik Donald Trump zahteval, da se v skupino znova sprejme Rusijo, ki je bila leta 2014 zaradi aneksije Krima izključena. Zahteva je vodila do spora s preostalimi voditelji, posebej Johnson, Merklova in Trudeau naj bi vztrajali, da skupina ostane zveza liberalnih demokracij.

Ameriški predsednik Donald Trump naj bi na nedavnem srečanju voditeljev sedmih najrazvitejših držav sveta G7, ki je potekalo v francoskem Biarritzu, zahteval, da se v skupino znova sprejme tudi Rusijo, ter zavrnil navedbe, da mora skupina ostati zveza liberalnih demokracij, kar pa naj bi vodilo do nesoglasij s preostalimi voditelji. Spor je po besedah diplomatov, ki so navedbe potrdili za Guardian, izbruhnil med uradno večerjo v soboto zvečer, odhajajoči italijanski premier Giuseppe Conte pa naj bi bil edini, ki je Trumpu ponudil kakršnokoli podporo, japonski Shinzo Abe naj bi ostal nevtralen, medtem ko so Boris Johnson, Angela Merkel, Justin Trudeau, Donald Tusk in Emmanuel Macron odločno zavrnili predlog. Medtem ko naj bi Macron poskušal preprečiti, da debata ne bi ušla izpod nadzora, sta Johnson in Merklova po navedbah ameriških diplomatov vztrajala, da je Rusija od leta 2014 in aneksije Krima postala zgolj še manj demokratična, navaja CNN. Johnsona pa so novinarji naslednje jutro ujeli, ko je Macronu dejal, da je "težavno večerjo" dobro obvladal. 

Rusija je bila iz skupine izključena zaradi aneksije Krima.
Rusija je bila iz skupine izključena zaradi aneksije Krima. FOTO: AP

"Na tej točki ... je postalo milo rečeno napeto," je za Guardian dejal evropski diplomat. "Večina voditeljev je vztrajala, da morajo ostati družina, skupnost liberalnih demokracij, in iz tega razloga ne morejo sprejeti nazaj predsednika Putina." A tega pogleda Trump ne deli s preostalimi voditelji, ob tem pa je zagovarjal stališče, da bi se moralo Moskvo vključiti v pogovore o Severni Koreji, Siriji in Iranu. Ruski zunanji minister Sergej Lavrov pa je v ponedeljek dejal, da Rusija ne namerava lobirati za ponovno vključitev v skupino najrazvitejših držav sveta. 

Trump naj bi prav tako trdil, da je za izključitev Rusije leta 2014 kriv njegov predhodnik Barack Obama, novinarjem pa je v ponedeljek dejal, da je Putin Obamo med invazijo Krima prelisičil. 

Med večerjo naj bi postalo napeto.
Med večerjo naj bi postalo napeto. FOTO: AP

Največja država sveta je bila del skupine G8 vse do leta 2014, ko so jo izključili zaradi aneksije polotoka Krim. Trump pa je po poročanju The Moscow Times dejal, da je "vsekakor mogoče", da bo ruskega predsednika Vladimirja Putina povabil na srečanje prihodnje leto, ki bo potekalo v ZDA, uradni Kremelj pa na to odgovarja, da bi o povabilu vsekakor razmislili.  

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • Powered, bencinska kosilnica
  • Lounge naslanjač Relax
  • Lounge set Maja      
  • Gardena, robotska kosilnica      
  • žar
  •  Vrtna hiška, lesena, mikka
  • Scheppach visokotlačni
  • Lounge set Alex
  • Karcher visokotlačni
  • Villager robotska kosilnica
  • paviljon
  • sedežna fiesta

KOMENTARJI (139)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Klotilda H
29. 08. 2019 12.47
+5
ZAKAJ RUSIJA NE BI SMELA BITI V G7? ZARADI KRIMA??? ČE JE TEMU TAKO, POTEM TUDI HRVAŠKA NE SME BITI ČLANICA EU IN NATO, SAJ NE SPOŠTUJE ARBITRAŽE!!! pravila morajo biti enaka za vse, torej za rusijo in hrvaško...
JB
28. 08. 2019 21.36
Ali ni Macron povabil Putina pred zasedanjem? In mu rekel, da podpira Rusijo nazaj v skupino. Ker novica je v stilu: "Trump zahteval ponovni sprejem Rusije v skupino". Dobesedno.
korintos23
28. 08. 2019 20.34
+3
Putin je pa dal doma komando vojski da naj pripravijo vse rakete kaj jih premorejo če Ameri svoje namestijo na Poljskem.
BUONcaffee
28. 08. 2019 20.39
Neutrino
28. 08. 2019 20.20
+7
Zakaj za mizo G7 sedi 8 oseb?
nightifly
28. 08. 2019 20.14
+6
Apostol1 28.08.2019, 11:51:56 +7 nightfly ...... Dober komentar in dobil si od mene ➕ , se pa ne strinjam glede opisa Trumpa , ker on je to predlagal samo zato , da zbuja pozornost na sebe in to je čisti populizem, drugače ga pa nekaj boli za Rusijo in Putina z opisom situacije v Ukrajini se pa 100% strinjam.//////////////Apostol , ko delim mnenje z drugimi ljudmi oz.prijatelji in vcasih napisem moje mnenje tu na strani ,ker rad poslusam tudi drugacna mnenja , skusam startati iz predispozicije nekega ravnotezja vsega kar se dogaja --oz. kar naj bi bil cilj delovanja politicne karavane tega sveta . Toda politika je vedno v sluzbi ,najvec trgovine , seveda iz koristi in potreb , velikokrat pa tudi zaradi varnosti , nacionalnega ponosa , verskih razlogov in podobno . Vse to spraviti v svetu na skupni imenovalec je zelo tezko -nemogoce .Vedno bodo trenja . Poglejmo samo sosede Slovenije Hrvate . Zame so zaostal narod , zal moram to napisati , ker vse nihove probleme rsujejo z nacionalizmom in utopicno vecvrednostjo njihovega roda . In vemo ,da je njihov rod prisel na izpraznjeno prelepo in z visoko arhitekt . pozidano obalo Jadranskega morja , ki so jo zapustili Benecani , zdaj pa hocejo se Piranski zaliv in verjamem ,da jim je ze stoletja v grlu Slovenija ,ki jih deli od Germanov ,pri tem pa ne spostujejo nic in nikogar . Ne postave ,ne kulture ,ne sosedov . In njihovi uradni partnerji iz Ukrajine tudi ne ,,,zato pa je tam cela stala .
BUONcaffee
28. 08. 2019 20.04
+1
Ponosen sem na Italijo da spada v to skupino. Dragi naši nesposobneži, še dosti špagetov morate pojest, da boste postali modri.
korintos23
28. 08. 2019 20.35
-2
BUONcaffee
28. 08. 2019 20.02
-1
Rusi Trumpa v bistvu ne zanimajo. Putina pa malo heca na ta račun.
nightifly
28. 08. 2019 19.01
+8
ivan res grozni 28.08.2019, 14:34:31 -5 Zahod je sprovociral ukrajinsko krizo? Dajte no! Rusija je okupirala Krim in vzhod Ukrajine samo zato, ker se je Ukrajina odločila za EU in ne za vazalni položaj Rusom. Referendum po okupaciji države ni veljaven. Tudi, če bi ga izvajala nacistična Nemčija na okupiranih ozemljih, bi vsak uspel////////////////// Ponovim ..........Zahod je sprovociral ukrainsko krizo ,,,,pri tem imel racunice ......in se opekel . In poleg vsega ima preklemano sreco ,da jim Putin ne zapira .oz. bolje receno ,da Rusija spostuje dogovore in pogodbe .Kar se za Ue ne more cisto reci . Samo za primer . Vec kot tretjina nemske industrije laufa na ruski plin , Nemcija sama kot celota , pa je odvisna 2/3 od ruskega plina . Kaj naj rece Rusija ,ki je v zivo gledala placano revolucijo oz. drzavni udar v Ukrajini leta 2014 , posledicno ukinitev pravic in celo drzavljanstev ruski manjsini v Ukrajini ,prepoved uporabe jezika in podobne stvari ,da ne govorim o masakrih . Kaj pravite ,nima UE prstov vmes ,kot tudi carovnica Hilarija Clinton,seveda s podrepnikom Obamo?
antikomi
28. 08. 2019 18.35
+11
Trump je prava legenda med svetovnimi voditelji, kot ibrahimović v fuzbalu.
antikomi
28. 08. 2019 18.38
+10
Eu bo s temi mehkužci na čelu zelo kratko potegnil, če ne bodo spremenili stališč, levaška politika je trenutno povsem out v svetu.
Klotilda H
28. 08. 2019 18.13
+19
ZAKAJ RUSIJA NE BI SMELA BITI V G7? ZARADI KRIMA??? ČE JE TEMU TAKO, POTEM TUDI HRVAŠKA NE SME BITI ČLANICA EU IN NATO, SAJ NE SPOŠTUJE ARBITRAŽE!!! pravila morajo biti enaka za vse, torej za rusijo in hrvaško...
Ate_ist
28. 08. 2019 18.47
+2
zakaj pa bi morala biti? v g7 so vodilne države sveta. imajo pa malo težavo. če so ta hip center finančnih institucij, pa nimajo več nikakršnega proizvodnega potenciala, še manj pa surovinske osnove. putin jim je postavil na noge g20 kot konkurenčno strukturo upravljanja. in ker je rusija bogata z naravnimi dobrinami, bi jo za povrnitev vpliva seveda hoteli nazaj v g7 (nastopaška fora rusija je naša in z njo delamo kar hočemo) in s tem iztrgati dominantno vlogo g20, kjer se morajo vesti mnogo bolj pohlevno. kako pa vrniti rusijo v g7 pa je bilo na tem srečanju jasno vidno, da so poti različne. jasno je, da je liberalna varianta obsojena na poraz. putin se je predhodno posvetoval s trumpom in s pinom predno je rekel, da je z liberalizmom konec. liberalizem duši trump v ameriki in v prihodnje tudi v rusiji, liberalizem duši pin na kitajskem.
dannyer
28. 08. 2019 18.53
+3
rusija je velika sila v ppp ima 4,3 t nominalno pa blizu 2 t. imajo veliko populacijo veliko surovin in veliko teža na svoji strani
fortunas
28. 08. 2019 15.28
+9
A je merklca kaj vibrirala?
Mayte88
28. 08. 2019 14.58
+11
Trump je jasno povedal Evropejci če hočete varnost boste plačali, drugače pa pojdite po svoje teroriste, rešujete svojo glavo na Arabskem polotoku sami saj se že sami tepete tam doli celih 80 let ker nimate niti centilitra nafte, nimate niti bencinskih hlapov ? vojska ni zastojn in mi nismo vaša socialna služba, za umazane posle, Ukrajince in ostale pa si ne bomo z Rusi v laseh.
mmickica
28. 08. 2019 15.11
+7
To ravno ne drzi, Anglezi in Norvezani imajo veliko nafte. Brent?
fortunas
28. 08. 2019 15.25
+24
Mayte88
28. 08. 2019 15.25
+11
Nafta Brent je v primerjavi z premogom kot Šota proti Antracitu..iz nje praktično ne dobiš ničesar in je za petrokemijo neuporabna..
mmickica
28. 08. 2019 16.05
+2
Fortunas, kdo govori o EU? O Evropejcih je bilo govora.
Ate_ist
28. 08. 2019 18.37
+2
ko je v 70.tih nixon odvezal dolar od zlate osnove, so se američani zavezali za obrambo evrope in da odprejo svoje tržišče evropejcem. evropejci pa so rekli, da bodo mižali, ko bodo američani tiskali svoje zelence. ob trenjih, ki jih je zanetil trump se sedaj sliši od angležev, točneje od njihovega predsednika centralne banke, kako je ameriški dolar strupen.
nightifly
28. 08. 2019 14.35
+4
ivan res grozni 28.08.2019, 14:21:28 Tudi to je res. Samo Kalifornija ima BND dveh Rusij. Se pa baje približuje BND/glavo enakemu polovici našega.///////////////svetujem,da si se enkrat pogledate dejansko stanje Kalifornije .Celotno sliko .
BUONcaffee
28. 08. 2019 14.25
-4
Ta spor je Trump zanalašč naredil, da bi se izognili aktualnim debatam in da se na koncu nebi nič zmenili. Sicer Trump igra pameten poker in je pokazal pravo karto, da zavede soigralce.
mmickica
28. 08. 2019 13.17
+40
Tokrat za spremembo dam pa Trumpu prav. Rusija je tako pomembma drzava, da je ni pametno izlocit.
ivan res grozni
28. 08. 2019 14.17
-19
Naj se umakne s Krima, ki ga je okupirala, kljub mednarodnim sporazumom.
DeBill
28. 08. 2019 12.43
+4
na zadnje bilderberg srečanje trump ni bil vabljen, je bila pa tam trojica obama, clinton, bush
plotter123
28. 08. 2019 11.57
+17
ta anglež sploh nima pravo glasanja
ivan res grozni
28. 08. 2019 14.18
+0
Mislite na pravico glasovanja? Zakaj pa ne? Ker vam ni všeč?
M_teorija
28. 08. 2019 11.46
+53
Pa ne, da sem dočakal, da se strinjam s Trampom!?
JApajaDAja
28. 08. 2019 11.59
+18
GAYPROPAGANDA
28. 08. 2019 11.31
-80
Rusija ne spada med razvite države!
eFranjo
28. 08. 2019 11.39
+42
nightifly
28. 08. 2019 11.53
+28
Kam pa ,po vase? Je tako rekel zagoreli Obamovic , ali Merklovic ? Vi ,kot pristas siroke palete barv ,bi moral biti sprejemljiv za sirok spekter cloveskih pogledov na svet .Le tako bi odpiral oci tudi najbolj zadrtim konservativcem in slepim verskim fanatikom . Morate vedeti ,da idealne druzbe ni . Tudi Amerika ni taka .Je bogata ,ni pa idealna ,ker ne more biti .Tam so v eno mnozico stopljeni vsi narodi sveta , cisto vse kulture tega sveta . In Ideala kot takea ne more biti , ker stalno vre . In kjer vre se nekaj kuha ,torej bo nekaj nastalo .Kjer pa voda stoji , postane postana in se nazadnje usmradi ( po malem je taka Evropa -zal)
elrocco77
28. 08. 2019 11.54
+39
Gay je napisal, da je Rusija nerazvita, ker na istospolnih paradah v Moskvi ponavadi dobijo par ceglov v glavo...... Ampak kaj češ tako tam pač je..Obnašaj se okolju primerno pa boš imel mir.. Drugač pa a je potem po tvoje Savdova Arabija pa razvita ?? Keša majo sicer ko listja, sam gay parade imajo pa verjetno vrhunske ane :))
plotter123
28. 08. 2019 11.57
-27
Malinha
28. 08. 2019 12.00
+8
Seveda, Rusija v preteklost ni imela recimo literate: Dostojevski, Lermontov, Gogolj, Čehov, etc., takšne literarne umetnike je rodila kavboj-landija. Rusija tudi ni imela oktobrske revolucije, jih ima pa zato kavboj-landija vsak dan. Dejansko ZDA niso imele nikakršno revolucijo, zato so takšne kot so.
DeBill
28. 08. 2019 12.29
+3
nightfly, obamović in melklivić sta ZADRTA KONZERVATIVCA, + killary clintonović in njen mužić so globoka država
DeBill
28. 08. 2019 12.30
-1
DeBill
28. 08. 2019 12.32
+5
,ed razvite države spadajo vse, ki znajo narediti turbo ventilacijski (moderen jet) motor. med njimi je rusija, ni pa kitajske in indije. ta mlotor je namreč višek tehnologije in jasno nakazuje tehnično razvitost države. raketni moror na trdo gorivo je mala malca proti temu.
DeBill
28. 08. 2019 12.45
-3
pa še to, japonci tud znajo, dela firma IHI.
ivan res grozni
28. 08. 2019 14.21
+0
Tudi to je res. Samo Kalifornija ima BND dveh Rusij. Se pa baje približuje BND/glavo enakemu polovici našega.
ivan res grozni
28. 08. 2019 14.25
-11
Razvitost se meri z BND-jem na prebivalca, ta pa je v Rusiji enak četrtini nemškega. Cigl v glavo na istospolnih pasradah pomeni kršitev ustav demokratičnih držav. "Vsi ljudje so enakopravni, ne glede na raso, spol, vero, spolno usmerjenost, ... Rusija je v marsičem podobna propadli Islamski državi.
ivan res grozni
28. 08. 2019 14.26
-1
ivan res grozni
28. 08. 2019 14.29
-2
Razvitost se ne meri po motorjih ampak po BND-ju na prebivalca. Tu je pa Rusija daleč zadaj. Samo Kalifornija ima BND dveh Rusij. Zakaj ne vzamete za primerjavo raketni motor na tekoči vodik? Ker bi bila Rusija za Kitajsko in celo Indijo?
esq1
28. 08. 2019 16.50
+1
nightifly
28. 08. 2019 11.26
+67
Putin je jasno in glasno posvaril zahodne drzave naj ne priznajo Kosova kot drzave ,ker bo to presedan in bo imelo domino efekt ,ce ne kaj hujega . Ne dolgo zatem je Zahod sprovociral ukrajinsko krizo in posedno postavil pod vprasanje obstoj in prezivetje ruske manjsine v Ukrajini . Edini mozen odgovor je bil ta ,ki se je zgodil . Sicer pa - Krim se je tako vrnil v objem matere Rusije . Lahko spekuliramo kolikor hocemo , druge poti ni bilo ,in to so na Zahhodu dobro vedeli ,ce niso res tako slabi strategi in politiki . Balkan ima 3 muslimanske drzave s kopico vrnjenih teroristov , Ukrajina pa skrajno desno ,crno galerijo upraviteljev njihove drzave , ki iscejo konflikt ,in ne sodelovanje . Zahod ima sreco ,da je na oblasti Putin . Zato si upajo tudi tako rozljati z orozjem . No , Trump je z zeljo ,da se Rusija vrne v klub velikih spet zaprl kljun vsem skupaj - na levi in desni . Prav nic se ne kesam ,da sem leta 2015 spreje njegov program , seveda ne vsega ,ampak glavne tocke zunanjega politicnega in trgovinskega (antiglob .) programa . Kako se bodo Ameri doma poslihtali me pa nic ne zanima (in ne sme) ,ker je to njihova intimna stvar . Sem se kar nasmejal ,ko je Boris od Trumpa dobil delen kompliment ,obenem pa klofuto glede vrnitve Rusov med velike . Tako se to dela . In potihem si mislim ---skoda ,ker Slovenija nima Trumpa ,bi imeli morje do Splita ,tako malo za hec . V resnici pa vsaj tisto ,kar Sloveniji zgodovinsko pripada ,in krvati bi bili tiho , z malo vec spostovanja do svojih sosedov ,ki jim vsako leto od konca 2.vojne nosijo vsaj miliardo in pol na leto v drzavno blagajno -pardon , privatne zepe krvatov .
obožeobože
28. 08. 2019 11.36
+13
Apostol1
28. 08. 2019 11.51
+8
nightfly ...... Dober komentar in dobil si od mene ➕ , se pa ne strinjam glede opisa Trumpa , ker on je to predlagal samo zato , da zbuja pozornost na sebe in to je čisti populizem, drugače ga pa nekaj boli za Rusijo in Putina z opisom situacije v Ukrajini se pa 100% strinjam.
JApajaDAja
28. 08. 2019 12.02
-5
verjemi, trumpa boli tisto "nekaj" glede rusije,in to fajn boli!
DeBill
28. 08. 2019 12.36
+13
nightfly, trump je na nek način rešil ZDA in more, v katero bi jo pahnila killary in se je dodobra začela pod obamo. Obama se sicer ima za demokrata a je izratito desno usmerjen politik, predvsem pa je bil demagog. kako je trump pokazal, da ima okoli sebe globoko državo je bilo jasno videti ob komunikaciji z s.korejo. globoka država bi vojno, če bi se le dalo, trump bi biznis. globoka država popušča. to, kar so uvedli kolegi iz S&B (bush, clinton) in nadaljeval obama je bilderberg agenda, ki je absolutno najslabša možnost za svet. vsak, kolikor toliko normalen levičar mora biti na strani trumpa. desnico tipa clinton killary pa prezirati.
Transformerji
28. 08. 2019 12.57
+9
Pametno razmišljanje - si predstavljaš, da Žabjek postane avtonomna pokrajina?
ivan res grozni
28. 08. 2019 14.34
-7
Zahod je sprovociral ukrajinsko krizo? Dajte no! Rusija je okupirala Krim in vzhod Ukrajine samo zato, ker se je Ukrajina odločila za EU in ne za vazalni položaj Rusom. Referendum po okupaciji države ni veljaven. Tudi, če bi ga izvajala nacistična Nemčija na okupiranih ozemljih, bi vsak uspel.
ivan res grozni
28. 08. 2019 14.37
-3
Naivni Ukrajinci so predali po razpadu SZ Rusiji 200 jedrskih bomb in enako število medcelinskih izstrelkov za sporazum, s katerim se je Rusija leta 1994 obvezala, da bo s svojo vojsko branila nedotakljivost ukrajinskih meja. Sopodpisnici sporazuma sta bili VB in ZDA. Potem pa se je zgodil Krim in Vzhod Ukrajine.
ivan res grozni
28. 08. 2019 14.45
-4
Bolj kot to, da je desničar, me moti, da je neumen. In taki so najbolj nevarni, saj se ne zavedajo kaj delajo. Je seveda še možnost, da je diplomo kupil. Izraz "globoka država" si je izmislil prav Trump vendar ne zna razložiti, kaj bi naj to bilo.