Tujina

To so poti, ki vodijo v 'obljubljeno deželo': Dali smo mu 600 evrov, nato je pokazal star čoln in rekel, da nas bo postrelil, če se ne vkrcamo

Ljubljana, 21. 04. 2015 09.54 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Natalija Švab
Komentarji
121

Kriminalni posel s tihotapljenjem ljudi cveti kot že dolgo ne. Enačba je za tihotapce jasna - večja kot je beda, večja kot je želja ljudi, da pobegnejo, večji je njihov dobiček.

Evropa - obljubljena dežela. Takšen je naš kontinent v očeh marsikaterega Afričana, ki želi s kontinenta, ki ga pretresajo revščina, lakota, nemiri in vse hujši pohodi islamskih skrajnežev.

Kriminalni posel s tihotapljenjem ljudi sicer uspeva kot že dolgo ne. Enačba je za tihotapce jasna - večja kot je beda, večja kot je želja ljudi, da pobegnejo, večji je njihov dobiček. In trenutno imajo po ocenah poznavalcev tihotapci "piknik".

Poti, kako priti Evropo, je več, gneča na njih vse večja. Frontex je objavil statistiko, kako prometne so bile v prvih treh mesecih letošnjega leta.

Tihotapske poti - 1
Tihotapske poti - 1 FOTO: Frontex

Statistika prometnosti tihotapskih poti ...

POT APULIJE IN KALABRIJE

Tihotapske poti - 2
Tihotapske poti - 2 FOTO: Frontex

CENTRALNA MEDITERANSKA POT

Tihotapske poti - 3
Tihotapske poti - 3 FOTO: Frontex

POT VZHODNIH MEJA

Tihotapske poti - 4
Tihotapske poti - 4 FOTO: Frontex

VZHODNA MEDITERANSKA POT

Tihotapske poti - 5
Tihotapske poti - 5 FOTO: Frontex

ZAHODNA AFRIŠKA POT

Tihotapske poti - 6
Tihotapske poti - 6 FOTO: Frontex

VZHODNA BALKANSKA POT

Tihotapske poti - 7
Tihotapske poti - 7 FOTO: Frontex

ZAHODNA MEDITERANSKA POT

Skrajna Islamska država medtem grozi, da bo v Evropo poslala pol milijona beguncev in tako uresničila Gadafijevo napoved, da bo Mediteran postal kaos, če bo strmoglavljen. Italijanski mediji so pridobili prepise komunikacije, v kateri islamski skrajneži razmišljajo, kako nad Evropo sprožiti psihološki teror, če bi prišla na idejo o vojaškem posredovanju nad IS. V Evropi se medtem pojavljajo ocene, da bi takšen naval beguncev v evropskih mestih povzročil nemire.

Tihotapci v zavezništvo z italijansko mafijo

Številni medtem ocenjujejo, da so kriminalne združbe že zdavnaj prerasle oblasti, ki so dolgo časa podcenjevale problem, predvsem pa število tistih, ki iz Afrike obupano želijo v Evropo.

Tako so vmes libijski tihotapci ljudi z evropskimi kriminalnimi združbami spletli izjemno močne povezave, še posebej blizu naj bi jim bile italijanske mafijske družine, kar pomeni, da bo tudi evropski boj proti njim težji zaradi že pregovornih povezav med italijansko mafijo, italijansko policijo in italijanskim pravosodjem, piše BBC.

Kdo so kriminalci, ki izkoriščajo stisko in bedo

Giampaolo Muscemi je dve leti preživel na poti s tihotapci ljudi, na koncu pa postal soavtor knjige Izpovedi tihotapca ljudi. Med drugim je spoznal tihotapca in Egipta, ki je postavil veliko tihotapsko mrežo in čolne s prebežniki na italijansko obalo krmari že 15 let. Njegov sogovornik je zatrdil, da kot stari maček v tem poslu stori vse, da njegovi klienti obalo "obljubljene dežele" dosežejo živi in zdravi. "Nočem, da umrejo. Moje delo je odvisno od mojega ugleda. Na začetku kariere sem moral iskati potnike za svoje ladje, zdaj prihajajo k meni prav zato, ker vedo, da jim lahko zagotovim varnost," je dejal.

Libija je ekonomske migrante z afriškega kontinenta privabljala že vse od osemdesetih let prejšnjega stoletja, a se je situacija vmes močno spremenila.

Vse večje povpraševanje po prevozu v Evropo je močno spremenilo podobo tihotapskega posla med Libijo in Evropo. Vse večja je ponudba prevozov, a za razliko od uveljavljenih tihotapcev, ki so v zameno za denar opravili storitev, novinci v poslu vidijo le še denar, storitev pa je drugotnega pomena ali pa je smrt migrantov že v osnovnem planu

Evropska agencija za nadzor meja Frontex pravi, da so v posel vse bolj vključeni "originalni migranti", ki so zdaj postali vez med kriminalnimi združbami in bodočimi migranti. A ko ti bodoči migranti dosežejo Libijo, se marsikdaj njihova kalvarija šele začne.

Tihotapcem morajo predati dokumente in denar, s tem pa v njihove roke predajo tudi svoja življenja. Ali iz Gambije je eden od tistih, ki so ga prisilili, da je sedel v popolnoma neprimeren čoln: "Libijec nam je lagal. Rekel je, da bo velika ladja. Plačali smo mu 600 evrov na osebo. Ko smo videli čoln, smo bili prestrašeni, a je rekel, da nas bo ustrelil, če se ne vkrcamo."

Italijanska La Repubblica je objavila del pogovora med tihotapcem v Tripoliju in njegovo italijansko zvezo, ki bi ga naj posnela italijanska policija. Ta bi naj v pogovoru rekel, da je proti Italiji poslal 8000 ljudi, in da jih je "v čolnih veliko preveč, a to je njihov problem, ker hočejo čim prej na pot".

Ob obalah Libije na pot v Evropo čaka okoli milijon ljudi, tihotapski posel pa naj bi na tej poti na leto obrnil od 300 do 600 milijonov evrov.

Kaos po padcu Gadafija

Libijske oblasti medtem odkrito priznavajo, da tihotapljenja ljudi z njihove obale v Evropo ne preprečujejo, saj za to nimajo ne denarja, ne ljudi, ki bi to počeli. Posredujejo le, ko čoln ali ladja zaidejo v težave.

Prav tako večina države po padcu Gadafijevega režima niti ni pod nadzorom uradnih oblasti, ampak skrajnih skupin, pogosto iz vrst Islamske države.

"Ne morete nas ustaviti"

Muscemi pravi, da je predstava, da so tihotapci ljudi tretjerazredni zapiti mornarji izjemno zgrešena. Po njegovem gre za poslovneže, ki se poslu posvečajo 24 ur na dan - berejo evropske časopise, študirajo evropsko zakonodajo in natančno spremljajo, kaj počne Frontex.

Po dve leti dolgem druženju s tihotapci in njihovimi potniki pa tudi meni, da tihotapljenja ljudi v Evropo ni mogoče ustaviti: "Tihotapec, ki sem ga srečal v italijanskem zaporu, mi je dejal, da jih ne bomo nikoli ustavili, ker ni mogoče ustaviti preseljevanja."

Meni, da to drži, in da je edina rešitev nadziranje priseljevanja: "Ko oblasti zaprejo določene tihotapske poti, je edina posledica ta, da se v poslu obrne še več denarja. Potovanje je daljše, zato je dražje."

Vprašanje pa je tudi, kako se konča. Ko so tihotapci lani ugotovili, da je nadzor Frontexa vse večji, so začeli begunce nalagati na stare razpadajoče ladje, nato pa so jih pustili sredi morja, sami pa pobegnili s krova. Nekatere so z avtopilotom usmerili proti italijanski obali, druge so prepustili na milost in nemilost morja.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (121)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

aaaaaa122121
21. 04. 2015 13.08
Predvsem bi se pa morale.ofce zahvali sbojim neizvoljenim eu politiko za multikulti eu pa to, sej ste hoteli imeti eu, pa jo imate, sedaj jo pa placujte, zivte, itd. Ofcam k so podprle eu nato trgart place in jih dat tem revezem. t
hondica
21. 04. 2015 12.40
+15
Zid okoli evrope je dobro premišljena strategija, druge rešitve ni.
pkorosec
21. 04. 2015 12.32
+5
Muscemi pravi, da je predstava, da so tihotapci ljudi tretjerazredni zapiti mornarji izjemno zgrešena. Po njegovem gre za poslovneže, ki se poslu posvečajo 24 ur na dan - berejo evropske časopise, študirajo evropsko zakonodajo in natančno spremljajo, kaj počne Frontex. Me ne preseneca. Ce berejo komentarje protievropske pete kolone in izdajalskih evrobirokratov, potem jim je jasno, da jim cas gre na roko.
hondica
21. 04. 2015 12.42
+4
Bravo, tale levi pacifizem ni drugega, kot zanesljiv samomor na srednji rok, najbloj absurdno pa je, da jih plačujemo davkoplačevalci.
ficfiric 1
21. 04. 2015 13.07
-2
Kako jih placujete ce vas je 3/4 brezposelnih..?
ochi
21. 04. 2015 12.10
+10
to je le en od načinov, kako onemogočiti gospodarstvo eu. zanetiš požare v okolici in gledaš, kako lačne kobilice pustošijo v pribežališčih. kajne, zda?
Negan
21. 04. 2015 12.07
+17
Enostavno se jih ustavi. Zelo enostavno. Namesto, da begunce dajejo po kampih bi se jih zvleklo nazaj iz kod so na silo, če pa nočejo ... pa pač vemo kaj sledi. Problem je ker je Evropa in Zahod prevec liberalen ...
ochi
21. 04. 2015 12.11
-5
ne morejo kar zapluti v vode suverenih držav, kaj ti je.
Negan
21. 04. 2015 12.28
+1
Pol pa tough luck. Kriminalce (in ilegalni imigranti to so) se zapre ali izroči državam iz kje so. Če je pa problem drastičen, so pa tudi bolj drastični ukrepi.
ochi
21. 04. 2015 12.30
+1
ilegalni imigrant je nekdo, ki se skriva v državi, kjer ni zabeležen. teli so vsi legalni pribežniki po konvencijah, vse do deportacije.
Negan
21. 04. 2015 12.45
+6
Tukaj ni prav nič legalnega ... te ljudje na nezakonit prestopijo meje. Če jih ljudje toliko branijo, naj jih vzamejo v svojo hišo in jih imajo. Jaz teh ljudi ne mislim preživljat.
aaaaaa122121
21. 04. 2015 12.50
ja jst tut ne mislim placevat tujih kreditovk na slabi banki:)k bi se ljudje tok vzigal glede domacih tajkun9v pa to, bi dons bla slovenija res druga svica, tko znate pa bit glasni k gre za reveze.
kajma
21. 04. 2015 12.52
Ja problem je predvsem da smo Eu kot podrepnica ZDA sesula grde diktatorje sedaj ko je tam vojna kjer je prej ni bilo bi bili pa hudi hipokriti če bi te ljudi pošiljali nazaj v vojno kjer smo jih odrešili tiranskih Gadafijev, etc
pkorosec
21. 04. 2015 12.06
+6
Brezveze se sekirat. Najbolje sprejet svet taksen kot je, da je poln naivnezev in se raje podat v investicijo orozja za samoobrambo in v visoko bodeco ograjo okrog svoje hise, pa da bomo svojo hrano pridobivali na domacem vrtu, pa delat izkljucno le na crno, ker davke bodo itak se bolj navili, namesto da bi jih sprostili. Kar se pa dogaja zunaj domace ograje, pa prepustit folku, da se sam znajde ko bo nastopil bolec trenutek realnosti. BTW, folk pa ko bo papagajsko klel ZDA, naj se malo spomni na vlogo domacih kvazihumanitarcev.
piko2263
21. 04. 2015 12.49
Salamandros
21. 04. 2015 12.05
-5
Najlažje je pa državo zbombandirat potem pa tuliti zakaj se preseljujejo drugam.
pkorosec
21. 04. 2015 12.09
+8
Cad? Gvineja? Senegal? Nigerija, Etiopija .... ? To je ZDA, NATO ali EU bombardirala??? Bezijo iz vsake drzave, kjer se pojavlja polmesec! Nakljucje? Seveda! Nato je leta 2000 Srbijo bombardiral sistematicno 1 mesec, pa danes ne vidim, da bi petina evropejcev bila srbov.
Praškovarit
21. 04. 2015 12.11
+1
pkorosec
21. 04. 2015 12.27
+1
ali v anglijo. Ali pa kar v sosednjo Avstrijo. Pa bodite malo pozorni na azijce, kot so Kitajci. Postavite si potem vprasanje kje je razlika med Romuni, Arabci, Africani in Kitajci. Potem pa poskusite ugotovit, zakaj so eni lahko lepo integrirani, znajo skorajda perfektno jezik. so delavni, cisti in tudi splosno lepo sprejeti od domacinov.
krucyfix
21. 04. 2015 12.47
-2
> Bezijo iz vsake drzave, kjer se pojavlja polmesec! ............. Naši dragi zavezniki Ameri so s svojim brezglavim in povrhu še neuspešnim "bojem proti terorizmu" izdatno pripomogli k razmahu eksstremizmov. Namesto da bi razviti svet Afriki pomagal, da bi se kvaliteta življenja dvignila, jo korporacije plenijo, supersile pa se grebejo za prevlado in netijo spopade v neokolonialni maniri. Pol je pa nesprejemljivo, da ljudje masovno bežijo iz raznih kriznih žarišč v Evropo.
piko2263
21. 04. 2015 12.51
+1
Veliko bolje bi bilo, da bi se pustilo države, kjer so težave, da se uničijo same do konca, kar bi se v zelo kratkem času. ZDA z zavezniccami pa bi onkraj zidu drgao prodajali orožje in hrano za njihove dobrine! Problem bi bil rešen, slej ko prej bi polmesečnikov zmanjkalo in vse bi bilo od ZDA in zaveznic!!!!
ficfiric 1
21. 04. 2015 13.20
Ja enim kar mal ustane ko slisjo zda.......pa zakaj pol vi ne odrinete proti amerik ce vam je tolk sveta....zmeri sam ostale podite v rusijo itd....ste kar zanimivi...
Salamandros
21. 04. 2015 12.03
+5
Vse begunce na ladije pa v Ameriko poslat pa je problem rešen. Če pa bodo kavbojci kaj glasni, pa iz njih naredimo še enkrat kolonijo. Za večino preseljevanja muslimanov so tako krive njihove bombe demokracije.
pkorosec
21. 04. 2015 12.11
+9
pol bos pa prisel v ameriko in zacudeno ugotovil, da tam skorajda ni vec zlobnih belcev, ker so vecinoma crnci in latinosi, potem pa ko bos se malo pogledal statistiko tamkajsnega prebivalstva, bos ugotovil, da bos s svojim planom moral pohitet, ce bos se hotel tam kaksnega kavbojca :)
valjhunsinkajtimara
21. 04. 2015 11.58
+15
zakaj naj bi bila EU odgovorna za njih, in zakaj se za njih naj bi porablja MOJ davkoplačevalsaki denar...? zakaj je to nekaterim samoumevno? če bi to trgali do plač raznih FDVjevcev, bi kaj kmalu prenehali biti "humanisti"
MeaCulpa
21. 04. 2015 11.57
+12
Se mi smilijo ? Definitivno ! Sem zato, da se jih reši iz vode ? Seveda ! Sem zato, da dobijo azil in jih poskusimo asimilirat ? Niti pod razno ! Zakaj ? ker kolikor jih bomo poskušali asimilirat jih bo še vedno dober del vztrajal pri svoji kulturi za kar jih ne obsojam dokler to počnejo v svojih deželah ( če je tako krasno zakaj bi bežali ). Drugače pa vidim tule en problem in ta je, da ljudje nikoli niso zadovoljni ! Dokler so Američani in Evropejci ali druge razvitejše države upravljali z temi ozemlji jim je šlo solidno in predvsem so bili so varni(priznam pojavilo se je izkoriščanje v primerih, ampak za živet je bilo) potem so pa rekli mi nočemo kolonije bit hočemo svobodo in so postali samostojni in zdaj je štala na kvadrat ! Absolutno sem za to, da pridni delovni in pripravljeni na spremembo pridejo tudi k nam civilizirano živet (drugi pač ne). Najbolje bi se jim dalo pomagat,da bi poslal vojsko na ta območja, da naredi red ! V zameno za to pa države dobijo nekaj dobrin, saj nič ni zastonj ( Evropa z svojo vojsko,ki zdaj več ali manj tabori pomaga zavarovati ta območja v zameno pa dobi gospodarske ugodnosti )
tanzanija
21. 04. 2015 12.04
-5
Sej korporacije kradejo ravno njim, da dajejo nam. Ti maš denar in dom samo zato, ker ga nekje drugje, nekdo nima.
MeaCulpa
21. 04. 2015 12.12
+6
No glej vsakemu svoje ! jaz se s tem ne strinjam ! za večino stvari v življenju sem delal za kar nisem sem hvaležen očetu mami, dedkoma ,babicama in vsem ostalim prednikom in sorodnikom ! Vsak ima lahko lastno mnenje zato spoštujem tvojega. Mislim pa, da v Evropi z razlogom živimo kot živimo in tam z razlogom živijo kot živijo ! Se je zgodilo, da smo evropejci izkoriščali te države ? Sigurno ! A jim je blo slabš ko jim je danes? zdi se mi, da ne . Pa še nekaj vse te danosti nafta,diamanti.... pridobivanje teh je kar kompleksno veš in brez teh zunanjih (kao zlobnih) sil oni še lep čas za to sploh vedl nebi kje šele pridobival ?
pkorosec
21. 04. 2015 12.12
+6
potem pa tak prav da prodamo vsa drzavna podjetja, ker ona ta "dobicek" pridelujejo samo zato, ker so ga ukradle Africanom. A slisis Karel? Tudi tvoji penzionisti imajo penzije le zato, ker je Jugoslavija Africanom kradla.
MeaCulpa
21. 04. 2015 12.14
+8
Drugače pa najbolje , da beguncem damo kr celo slovenijo sej smo sam zarad njih uspel sploh kaj postavit ! kaki predniki? kak trud? Ane?
tanzanija
21. 04. 2015 12.23
-4
Sej vsi delamo za svoj denar. imamo pa dosti boljše možnosti že od rojstva. Seveda so krive tudi njihove kradljive vlade. Ampak a ne vidite, da se isto dogaja pri nas? Ko gre janezek na šiht v nemčijo mu rečemo Bravo! Bodi priden in delaven pa ne se ozirat nazaj, ker gre na boljše. največja zmaga moje generacije je, da greš v tujino. za zahod smo mi isti hlapci. Bodo tud k nam poslali vojsko, da nas pomiri
MeaCulpa
21. 04. 2015 12.30
+4
Sigurno jih imamo pa še vedno dosti slabše od recimo skandinavcev, ampak bistvo si zdaj zadel ja lahko se to zgodi ampak zaenkrat smo v Evropi meje so odprte, trenja se razrešujejo politično in razumno ne z puškami, hvala bogu ! Če kdaj pride trenutek, da bi se v prihodnosti v Sloveniji streljali med sabo bi si pa želel, da nekdo pride pa to ustavi ! Sovraštvo rodi samo še več sovraštva ! Injs želim tem ljudem vse dobro in mislim, da bi jim moral pomagat ampak ne tako, da jih preživljamo ! pomagajmo jim z vojsko stabilizirat državo al pa jim dajmo puške pa jo naj sami...samo potem zopet en izmed teh prevzame moč in je tiranija ? Dol še vedno vlada zakon džungle pravilo močnejšega zato rešitve ni
Misija1
21. 04. 2015 12.31
+5
Za zahod nismo hlaci, kot primer ti bom dal Avstrijo, kjer dela vecina nasih dnevnih migrantov. Smo cenjeni tam, samo to ti verjetno ne bos vedel, ker bos raje na pamet kresal stereotipe! Nase medicinske sestre, katerih je v Avstriji vec kot 1000, so dalec najbolj cenjene, veliko bolj celo kot njihove domace. To ti naj bo jasno. Zakaj? Ne vem, verjetno ne brez razloga! Veljamo ZA PRIDNE! Priden narod, deloven narod, ki ne vsiljuje navad in ne igra socialnega turizma z delom v tujini! Da ne bos samo o fizicarih v Avstriji, se ti dodam, da imamo ogromno inzenirjev po velikih avstrijskih in nemskih firmah! Poglej samo fantica iz SLovenije, ki je v Nemciji uspel z dizajnom avtomobilov. Se in se je taksnih ki uspevajo in se vec jih bo. Ne drzni si primerjat teh neizobrazenih priseljencev iz afrike, ki pridejo sem po socialo, s pridnimi in marljivimi rokami SLOVENCEV, ki delajo v tujini.
tanzanija
21. 04. 2015 12.47
Lej, sam sem 6 let delal na Danskem. Na začetku nas je blo skupaj 8 slovencev in povsod so nas tretirali kot mi tretiramo recimo albance pri nas. Nismo znali jezika, nismo poznali hrane... Bli smo seljaki. Včasih ko sem povedal od kje sem so me vprašali če moja žena rabi delo čistilke. Hitro sem se naučil jezik in hvala bogu je prišla situacija tako, da sme ostal sam. Komaj takrat so me nekako sprejeli. Ampak do zadnjega dne sem bil gastarbajter! Delal sem kot visokospecializiran strojni inženir. V zahvalu očetu, ki je imel firmo in sem lahko pridobil ogromno izkušenj.
aaaaaa122121
21. 04. 2015 12.54
+2
dej ne nabiji Misija, jst sm pa 10 oet delu v podjetju kjer so vecinski lastniki avstrjici, je slo pa za popolno izkorisanje podjetja, tko da ne kok nas spostujejo, jug eu je misljen kot suzenj rwzivetemu severnemu deli, za kaj pa mislis da smo v eu, ker bi.ji lahko kej prinesli, sam pa ste pacienti bolj naivni od najbolj naivne ceske sobarce.
ficfiric 1
21. 04. 2015 13.33
Misija1.....kako ste tolk pridni in delavni doma pa vsi na sociali....drzava propada....in vi ste ful pridni in delavni...pa be mi zdej pametovat da so politiki zafural drzavo ampak ste jo sami...vse ste krivi sami...to so mi dopovedal ljudje iste baze kot ti...prej sm tud sam mislu da ima politika prste vmes....pa so mi tvoji somisljeniki razlozil da je tako ker ste pac leni....tako kot africani....njim se doma ne ljubi in bi raje v eu imel vse zastonj....vi ste pa tud doma leni in bi raje v nemciji delal....zakaj bi se sklanjal za 1000 ce se lahko pri sosedu za 3000....a je to lenoba al iskanje bolsega zivljenja? Jst bi reku da lenoba...kolk diplomirancev vlece socialo in lezi doma...ker jim je podcastno da bi delal...ker niso hodil v solo da bi delal...ampak da ni treba delat...sam dnarsko imet...
tanzanija
21. 04. 2015 11.51
-8
večina afriških držav je bogatih z raznimi viri, od nafte,plina, zlata, diamantov, železove rude itd itd. Problem je v tem, da afričani niso lastniki svoje zemlje, temveč so to velesile (ZDA, Kitajska, EU, Rusija...). V 80. in 90. letih so velesile vlagale v Afriko, jim zgradile par cest in dve bolnici, še danes pa se hodijo razni ljudje tja delat dobrotnike, ko malim afričanom v roke stiskajo bombone. In kaj se zdaj dogaja pri nas? Tuja podjetja kupujejo našo vodo, naše gozdove. Ko bomo lačni ne bomo smeli niti šparg nabirat, v svojih gozdovih Preseljevanja se ne da ustavit. treba je prestrukturirat celotno svetovno ekonomijo. Globalizacija ne deluje za vse, deluje samo za tiste ki že imajo vse. Ta nestrpnost, ki smo ji priča pa nas vodi po znani poti. Preberite kaj se v Evropi dogajalo med prvo in drugo svetovno vojno in zakaj je prišlo do nemirov. P.S: tako primitivnih komentarjev kot jih lahko najdemo tukaj...Ma kaj vi ste še sploh ljudje?!
MeaCulpa
21. 04. 2015 12.02
+2
Na te situacije je mogoče vedno gledati na dva načina z srcem ali z razumom . sam če na vse gledaš s srcem ne prideš daleč isto ko nisi srečen če na vse gledaš le razumno.
tanzanija
21. 04. 2015 12.11
-2
Lepo povedano. Ampak kaj bomo? Naj zgradimo ograje najprej okrog Afrike, potem Azije in jih imamo kot živali? Tudi oni imajo družine in davčne uprave. A bi zaprli tud njihove strokovnjake? Toliko lažje bi bilo se usmerit od profita za vsako ceno do nekega trajsnotnega razvoja.
MeaCulpa
21. 04. 2015 12.20
+1
Ne tisti pridni,ki se želijo prilagodit in so v pomoč državi morajo biti dobrodošli ! treba bi evropske vojake dol poslat pa red naredit ker bi to vsaj moral biti evropski interes ! Jasno je, da od nobene države ne moreš pričakovati mirovnega posredovanja iz lastnega žepa in reskiranja vojaških življenj za konflikt v katerega nismo direktno vpleteni ! zato afrika evropi, da pravice koristenja nekih resoursov za določeno obdobje v zameno za drugo pomoč ! (naprimer cenejša nafta za vojaško pomoč) Problem je da Afriški režimi ne pustijo Evrope v njihove države ker je to kao okupacija sami pa čeprav pravjo nimajo nič pod kontrolo
tanzanija
21. 04. 2015 12.25
-2
Ne morem zanikat, ampak mislim da so načini lahko drugačni kot vojaško posredovanje. Spoštujem tvoj ton in argumentiranje.
MeaCulpa
21. 04. 2015 12.38
+1
Vem, razumem kaj misliš, samo poglejmo možnosti ! Slovenija je država z večjim standardom kot tam in asimilacija teh oseb bi bila draga mučna in sigurno tudi dokaj neuspešna, potrebno bi jim bilo dati prebivališče,socialo,zdravstvo,šolanje itd. in to pomeni, da bi oni dobili dom nekateri državljani pa bi še vedno bili lačni in na cesti oni bi se počutili depriviligirane ker bi še vedno imeli veliko manj kot mnogi drugi pa bi gledali na njih sovražno nastale bi tenzije (torej je ta rešitev slaba) Jih oborožimo jim pomagamo zavzeti nazaj dežele in jih damo njim za nekaj časa bi bil mir poraženci bi še vedno gojili sovraštvo (revanšizem povratnikov ni izključen) in čez par let bi verjetno začel vladati nek nov diktator. tretja možnost pošljemo vojsko mi sigurno ni dobra rešitev ampak včasih se zdi, da morajo tudi dobri ljudje narediti slabe stvari, da slabi ljude plačajo in so zaustavljeni
tanzanija
21. 04. 2015 13.02
tanzanija
21. 04. 2015 13.06
Ja. Morda raje formiramo delovno skupino, ki bo ljudem pomagala obnoviti državo namesto vojske, da jih spravlja v red in ruši domove.
MeaCulpa
21. 04. 2015 13.10
Ja sam jaz si ne upam prevzet odgovornosti za ljudi v delavski skupini, ki bi jo želeli dol poslat dokler se tam ne umiri situacije to pa zgleda ne gre brez puške...žal
tanzanija
21. 04. 2015 13.22
Že že, ma ko te vojaške puške nikoli ne ciljajo tistih, ki škodo dejansko delajo.
Kobajagisa
21. 04. 2015 11.46
+11
Žal mi je, da ljudje v teh državah trpijo in ne morejo imeti normalnega življenja kot mi Evropejci, ker naše življenje je mnogo boljše kot njihovo, na srečo/na žalost. To nismo sami izbirali, to nam je dano, hvala bogu. Mi je pa tudi žal, da EU ne želi ničesar spremeniti, nikakršne zakonodaje ki bi omejevala migriranje. Potem se pa z časom odstopi del mesta, kamor se naseli manjšina, manjšine se v večini primerov naseli na različna območja da nebi prihajalo do nestrpnosti, kjer si uredijo okolico po svoje s svojimi trgovinami in religijskimi objekti. Seveda se strinjam da je tem ljudem to zelo potrebno ker v takih situacijah vidijo samo boga in samo boga hvalijo, da jim je omogočil boljše življenje, ampak to pelje naprej do nespoštovanja domačinov, katerim se ne pripisuje nobena zasluga za dobrodošlico v državo ampak bogu, za božjo voljo a ne? Potem jim daš hrano, pa prebivališče, pa službo, ampak za vse je zaslužen bog, mi smo pa navadne ovce, ki še zmeraj delamo na tem da sprejmemo neomejeno število migrantov ker mislimo da smo s tem naredili dobro. Pa nismo! Nespoštovanje na vsakem koraku, ne integriranje v sistem z namenom, uveljavljanje svojih pravic itd. itd. Pa so tako dobili največjo džamijo v evropi v Rimu (!) največjo islamsko skupnost v Franciji, kjer se cerkve spreminjajo v džamije, prav tako v UK kjer se borijo da dobijo klic k molitvi v Oxfordu, Bruselj, Marseille, Pariz, Leeds-Bradford in mnogo mnogo podobnih mest so že izgubljena mesta, lahko jim komot dajo skupinski naziv Združena mesta Atlantisa, pokrajina Westfalija in še in še...kam to pelje se sprašujem? Kdo neguje naše cerkvene navade po arabskih državah, vem da v dostih krajih da, ampak v večini ne. Pa nisem religijsko usmerjen, ampak mi je žal da se v naši državi sedaj sprašujejo kdo bo gradil najlepšo džamijo v evropi, sramota! Me zanima če se v Saudovi Arabiji ukvarjajo z vprašanjem kdaj bodo začeli graditi najlepšo baziliko ali cerkev v Meki? Me zanima če se turki sprašujejo ali naj Hagio Sofio spet spreobrnejo v največjo pravoslavno cerkev? Ne, ker jih boli tista stvar! Mi se pa take neumnosti sprašujemo...Tukaj nekaj ne štima, sem 100% da nekdo izza vsega tega stoji, in plača masne denarce da ti ljudje pridejo v Evropo, pustijo pečat in uničijo vse kar je evropsko...Žalostno.
ochi
21. 04. 2015 12.31
+0
če ti nekdo vdre v stanovanje in se tja naseli "squating", ga tudi ne moreš ven vržt.
Bassettt
21. 04. 2015 11.43
+4
Oni kot migranti se lahko vsiljujejo in mešajo štrene z zakoni. NATO in druge organizacije pa se ne morejo mešat in vsiljevat mirovnega stanja v njihovih državah, od koder bežijo? Naj mi nekdo razloži. Ne razumem tega!!!! Zakaj je to NAŠ/evropski problem!!!!
AllSeeingEyeEU
21. 04. 2015 11.36
+49
Ko sprožim temo med prijatelji o tej zadevi, me vedno obtožijo, da sem krut in brezsrčen, zato naj pojasnim situacijo, vi pa mi prosim povejte, kdo je tu zdaj nor... Ko ladja z begunci potone in jim vzame življenje, je večini za njih žal, meni pa pač niti malo ne. Že res, da je treba biti človeški in sočuten, a sam na zadevo gledam drugače. Namreč če se bo priseljevanje imigrantov nadaljevalo s tako hitrostjo in v tem številu, bo to postal evropski problem. posledično bo seveda nastal pogoj, da mora vsaka članica evropske unije sprejeti in prevzeti odgovornost za XY število imigrantov. Ker so to ljudje brez dokumentov in brez znane realne življenjske poti, bo seveda za njih morala poskrbeti država, z DAVKOPLAČEVALSKIM DENARJEM, v smislu zagotovitev bivanja, živil, zdravstva in podobno. V nasprotnem primeru jim ne preostane drugega kot da životarijo, kradejo ali delajo na črno. Seveda se bo s tem že tako presušena državna blagajna obesila za vrat, lahko pa se dvigne tudi DDV. Istočasno pa sam kljub izobrazbi, mladosti, delovni sposobnosti ne morem dobiti zaposlitve, posledično pa si komaj plačam osnovo zdravstveno zavarovanje in osnovne potrebščine za preživetje, saj vse kar lahko dobim, je priložnostno delo. Ne šlepam se na socialni pomoči, saj menim, da so še veliko hujši primeri z družinami, ki to potrebujejo, med tem ko so sami delovno nesposobni. Sem državljan Slovenije slabih 30 let, nikoli imel opravka s policijo, a še vedno dolžan davčni za nezmožnost plačevanja osnovnih prispevkov. Z mojega vidika je rešitev v drugi roki... naj evropska unija oz. celoten svet na sploh, pošlje mirovne sile na njihovo ozemlje, da razrešijo situacijo, da tem bogim revežem ne bo treba bežati v neznano deželo, ker jih tam tako zlorabljajo, grozijo, zaničujejo in ubijajo. Kdo je tukaj zdaj nor?!! Sem res jaz tisti, ki je krut? Kdo bo pa poskrbel zame in meni podobne, ki se tukaj že celo življenje borijo uspeti, a na koncu le preživeti?
Kobajagisa
21. 04. 2015 11.48
+12
MeaCulpa
21. 04. 2015 11.50
+11
Cestitke ! premišljeno dobro argumentirano !
Misija1
21. 04. 2015 12.36
+6
Ne oziraj se na druge, poglej statistiko, ljudje so masovno proti priseljevanju teh na ladjah! In res masovno. Seveda se najdejo izjeme, gre za tiste, ki nimajo realnega pogleda na zivljenje in seveda tiste, ki imajo profit od tega - gre za vse mozne druzboslovnike ki so zaposleni v vodah dobrodelnih ustanov, ki jih v Evropi kar mrgoli! Ti bodo vedno igrali na iste strune, saj gre za njihovo sluzbo. Vsi vemo, kako se denar obraca v teh dobrodelnih agencijah. Evropa ima odprte oci, tako s strani teh priseljevanj s colni, kot tudi s tistimi, ki prihajajo k nam po socialne transferje iz muslimanskih drzav, ter nato tu delajo red in uvajajo svoj slog zivljenja. Dovolj je bilo!
Juzni
21. 04. 2015 11.26
+5
V casu t.i. diktatorskih rezimov v dolocenih drzavah ni bilo toliko prebeznikov. Zdaj,ko je tja prisla ameriska "demokracija" pa ljudje panicno bezijo.
Misija1
21. 04. 2015 12.39
+3
To tudi je demokracija, ce sma ze pri tem. Iz diktatorskih drzav se, kolikor nam je znano, bilo tezko bezati. Pravtako si tezko bezal v nedemokraticne drzave. Cim so tile na ladjah videli, da uspeva, so se bolj navalili. To narasca. Vec pravic jim bomo dali, vec ugodja, vec jih bo rinilo sem na ladjah. Sicer pa, vecina teh prihaja iz drzav, kjer ameriska demokracija, kot jo ti imenujes, NI POSEGLA! Gre za drzave, kjer prednjaci, ne bos verjel, islam. Drzave s kakrsnokoli povezavo s polmesecem, so najvecji vir teh imigrantov, katere so, pa poglej sam, imas statistiko, gre za jugovzhodne drzave Afrike!
MeaCulpa
21. 04. 2015 11.21
+19
Pa čist narobe ! Ne ne smemo jih spustit v Evropo ! Vem, da je nepravično do enih sam še vedno se jih doberšen del predvsem starejših( ki pa vzgajajo) ne bo nikoli navadil na naš način in prevzel ali se prilagodil le tem ! Ima pa Evropa velik vojsk ko kolikor se zavedam niso v večji meri aktivne ! Te Evropske vojake,ki zdaj več ali manj posedajo in taborijo dol poslat kjer rabijo pomoč red naredit ( sam pol se bojo spet jokal ljudje, da jih napadamo zarad nafte) , mi dobimo pa gospodarske ugodnosti ! njim pa bežat ni treba!
sonofabitch
21. 04. 2015 11.27
-6
Hja mislim, da imamo glih problem zaradi tega ker so v preteklosti poslali tja vojske delat red, brez nekega dolgoročnega načrta, najlažje je poslat vojsko tja da stolče vse dolgem in po čez, kaj pa potem? Večno je ne boš mogel imet tam, ker to veliko košta, kakor se bo umaknila bo pa spet isto ali še huje...
windmaster
21. 04. 2015 11.16
+2
Jenkiji in korporacije so zakuhali štalo na bližnjem vzhodu, zdaj se sladko smejijo ko ljudje na morju umirajo. Zakaj je jenkijevski veleposlanik še pri nas? Zakaj ga na brzino ne spakirate in pošljete domov?
janko007 1
21. 04. 2015 11.28
+5
Ja no, smo dojeli, vse na svetu je dobro razen ZDA, oz. oni so za vse krivi... Zaradi takšnih, kot si ti bosta Slovenija in Evropa propadli, pa me zanima, če ti bo všeč živeti pod terorjem islama?
valjhunsinkajtimara
21. 04. 2015 11.15
+22
če zdaj delamo za plače javnega sektorja, bomo čez eno leto delali le še za socialno podporo priseljencev iz afrike
zulj001
21. 04. 2015 11.14
+5
Tega ne razumem:"dali smo mu šesto evrov",v Sloveniji velik del prebivalcev nima šesto evrov ,da bi jih lahko dal nekomu na roke.....
sinpalabras
21. 04. 2015 11.33
-8
Misliš, da jih je kar z žepa potegnil? Da 2x ni šel na pivo in se je nabralo? Ljudje prodajo vse kar imajo, da enemu članu družine omogočijo odhod. Ta pa seveda, če mu uspe, potem pošilja denar domov in skrbi za svoje ljudi. Če pa ne veš v kakšnih razmeraj tam živijo ljudje, je pa bolje bit tiho, kot klatit takšne neumnosti. Morda res nimaš 600€, morda si vajen boljšega standarda, a se ne zavedaš kako bogati smo. Jemo vsak dan in streho imamo. Prioritete!!!!
zulj001
21. 04. 2015 13.09
+1
Pri nas tudi prodati nima kaj marsikdo. ....
aaaaaa122121
21. 04. 2015 11.14
-7
Začetki suženjstva V Centralni in Južni Afriki so španski osvajalci, po zgledu Inkov in Aztekov, zasužnjili milijone prvotnih prebivalcev Amerike, ki so nato delali na njihovih poljih ali služili v hiši. Pravi posel pa je zasužnjevanje postalo šele v po Kolumbovem »odkritju« Amerike leta 1492. Črnce so v Ameriko vozili z zahodnih afriških obal. Bili so pridni delavci, navajeni vročine in ni jih bilo težko nadzorovati. Tako so naseljenci, ki so upravljali obsežne plantaže, zlahka obogateli. O prvih pošiljkah afriških sužnjev poročajo leta 1518. Zgodovinarji ocenjujejo, da so od tega leta pa vse do leta 1865, ko je bilo suženjstvo ukinjeno, prek Atlantika spravili več kot petnajst milijonov mož, žena in otrok.